TY - GEN ED - Behler, Felix ED - Jende, Yvonne Kristin ED - Büsken, Lisa-Marie ED - Rasmussen, Cecilie ID - 44263 TI - Bridges and Barriers, Interdisziplinäre studentische Konferenz ER - TY - CHAP AB - In diesem Beitrag wird das Konzept des student engagement mit den drei Dimensionen Verhalten, Emotion und Kognition skizziert und in Bezug auf die unterstützenden Faktoren für Lehre auf Distanz in digitalen Lehr-Lernsettings untersucht. Ein Abgleich der theoretischen Grundlagen mit Forschungsergebnissen verschiedener Studien zum Onlinesemester 2020 sowie eine Konkretisierung durch Evaluationen aus Seminaren der englischen Sprachwissenschaft und der Kunstdidaktik gibt Aufschluss darüber, wie ein geeignetes how to engage auch in digitalen Lehr-Lernsettings gelingen kann. Darüber hinaus lassen die Ausführungen erkennen, dass die unterstützenden Faktoren häufig in ähnlich priorisiert werden. Daraus ergibt sich eine Reihenfolge mit dem unterstützenden Umfeld an erster, aktivem und kollaborativem Lernen an zweiter, Erleben von Kompetenz an dritter und akademischer Herausforderung an vierter Stelle. Die Ergebnisse können damit einen Weg aufzeigen, wie auch in ungewohnten Lehr-Lernsettings sukzessive ein geeignetes how to engage entwickelt werden kann, um student engagement zu fördern. AU - Schmidt, Rebekka AU - Mindt, Ilka ED - Neiske, Iris ED - Osthushenrich, Judith ED - Schaper, Niclas ED - Trier, Ulrike ED - Vöing, Nerea ID - 32488 SN - 2749-7623 T2 - Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre TI - Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien ER - TY - CHAP AB - Peer-to-Peer news portals allow Internet users to write news articles and make them available online to interested readers. Despite the fact that authors are free in their choice of topics, there are a number of quality characteristics that an article must meet before it is published. In addition to meaningful titles, comprehensibly written texts and meaning- ful images, relevant tags are an important criteria for the quality of such news. In this case study, we discuss the challenges and common mistakes that Peer-to-Peer reporters face when tagging news and how incorrect information can be corrected through the orchestration of existing Natu- ral Language Processing services. Lastly, we use this illustrative example to give insight into the challenges of dealing with bottom-up taxonomies. AU - Bäumer, Frederik Simon AU - Kersting, Joschka AU - Buff, Bianca AU - Geierhos, Michaela ED - Audrius, Lopata ED - Rita, Butkienė ED - Daina, Gudonienė ED - Vilma, Sukackė ID - 17347 T2 - Information and Software Technologies TI - Tag Me If You Can: Insights into the Challenges of Supporting Unrestricted P2P News Tagging VL - 1283 ER - TY - CHAP AU - Strauß, Sara AU - Schäfer-Althaus, Sarah ED - Strauß, Sara ED - Schäfer-Althaus, Sarah ID - 20860 SN - 9783825346638 T2 - Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture TI - Transient Bodies, Bodies in Transition: An Introduction ER - TY - CHAP AU - Strauß, Sara ED - Strauß, Sara ED - Schäfer-Althaus, Sarah ID - 20861 SN - 9783825346638 T2 - Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture TI - Ageing (Female) Bodies and Mortality in Eighteenth-Century Poetry ER - TY - JOUR AU - Strauß, Sara ID - 20862 IS - 1 JF - Journal for the Study of British Cultures SN - 0944-9094 TI - Visualising Memory Loss and the Politics of Representation in Contemporary Portraiture VL - 27 ER - TY - CHAP AU - Meister, Dorothee AU - Mindt, Ilka ID - 22466 SN - 978-3-658-29038-2 T2 - Mobile Medien im Schulkontext TI - Einleitung VL - 41 ER - TY - CHAP AU - Mindt, Ilka AU - Kaymak, Yasemin ED - Meister, Dorothee ED - Mindt, Ilka ID - 22467 SN - 978-3-658-29038-2 T2 - Mobile Medien im Schulkontext TI - Digitale Elemente im Englischunterricht VL - 41 ER - TY - CHAP AU - Schmidt, Rebekka AU - Dietrich, Nico AU - Mindt, Ilka ED - Beißwenger, Michael ID - 22470 T2 - Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung TI - Viele Wege führen nach Rom - Möglichkeiten und Modelle des Inverted-Classroom-Modells aus interdisziplinärer Sicht ER - TY - CHAP AU - Mindt, Ilka AU - Schmidt, Rebekka AU - Beißwenger, Michael AU - Dietrich, Nico ED - Beißwenger, Michael ED - Bulizek, Björn ED - Gryl, Inga ED - Schacht, Florian ID - 22472 T2 - Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung TI - Mit digitalen Arbeitsformen das Lernen bereichern: zur Gestaltung sinnstiftender Präsenzphasen mit dem Inverted-Classroom-Modell ER - TY - CHAP AU - Mindt, Ilka AU - Schmidt, Rebekka ED - Brandhofer, G. ED - Buchner, J. ED - Freisleben-Teutscher, C. ED - Tengler, K. ID - 22473 T2 - Tagungsband zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020 TI - Student engagement im Inverted Classrom ER - TY - GEN AU - Mindt, Ilka ID - 22477 IS - 3 TI - Kristin Bech and Ruth Möhlig-Falke, eds. Grammar – Discourse – Context: Grammar and Usage in Language Variation and Change. Berlin and Boston, MA: De Gruyter, 2019 VL - 31 ER - TY - JOUR AU - Tönnies, Merle AU - Voigts, Eckart ID - 21824 IS - 2 JF - Journal of Contemporary Drama in English TI - Posthuman Dystopia: Animal Surrealism and Permanent Crisis in Contemporary British Theatre VL - 8 ER - TY - JOUR AU - Rumlich, Dominik ID - 21896 IS - 1 JF - The Language Learning Journal SN - 0957-1736 TI - Bilingual education in monolingual contexts: a comparative perspective VL - 48 ER - TY - CHAP AU - Matz, Frauke AU - Rumlich, Dominik ED - Grünewald, Andreas ED - Hethey, Meike ED - Struve, Karen ID - 21915 T2 - KONTROVERS. Literaturdidaktik meets Literaturwissenschaft TI - Englischsprachige Jugendbücher innerhalb und außerhalb des Englischunterrichts – Young Adult Fiction als empirischer Gegenstand der Literaturdidaktik ER - TY - CHAP AU - Matz, Frauke AU - Rogge, Michael AU - Rumlich, Dominik ED - Drackert, Anastasia ED - Mainzer-Murrenhoff, Mirka ED - Soltyska, Anna ED - Timukova, Anna ID - 21917 T2 - Testen bildungssprachlicher Kompetenzen und akademischer Sprachkompetenzen – Zugänge für Schule und Hochschule TI - Die mündliche Prüfung in der Sekundarstufe II: Herausforderung und Chance für die Fremdsprachendidaktik ER - TY - BOOK ED - Strauß, Sara ED - Schäfer-Althaus, Sarah ID - 9711 SN - 9783825346638 TI - Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture ER - TY - CONF AB - This paper deals with aspect phrase extraction and classification in sentiment analysis. We summarize current approaches and datasets from the domain of aspect-based sentiment analysis. This domain detects sentiments expressed for individual aspects in unstructured text data. So far, mainly commercial user reviews for products or services such as restaurants were investigated. We here present our dataset consisting of German physician reviews, a sensitive and linguistically complex field. Furthermore, we describe the annotation process of a dataset for supervised learning with neural networks. Moreover, we introduce our model for extracting and classifying aspect phrases in one step, which obtains an F1-score of 80%. By applying it to a more complex domain, our approach and results outperform previous approaches. AU - Kersting, Joschka AU - Geierhos, Michaela ID - 15580 KW - Deep Learning KW - Natural Language Processing KW - Aspect-based Sentiment Analysis T2 - Proceedings of the 12th International Conference on Agents and Artificial Intelligence (ICAART 2020) -- Special Session on Natural Language Processing in Artificial Intelligence (NLPinAI 2020) TI - Aspect Phrase Extraction in Sentiment Analysis with Deep Learning ER - TY - CONF AB - When it comes to increased digitization in the health care domain, privacy is a relevant topic nowadays. This relates to patient data, electronic health records or physician reviews published online, for instance. There exist different approaches to the protection of individuals’ privacy, which focus on the anonymization and masking of personal information subsequent to their mining. In the medical domain in particular, measures to protect the privacy of patients are of high importance due to the amount of sensitive data that is involved (e.g. age, gender, illnesses, medication). While privacy breaches in structured data can be detected more easily, disclosure in written texts is more difficult to find automatically due to the unstructured nature of natural language. Therefore, we take a detailed look at existing research on areas related to privacy protection. Likewise, we review approaches to the automatic detection of privacy disclosure in different types of medical data. We provide a survey of several studies concerned with privacy breaches in the medical domain with a focus on Physician Review Websites (PRWs). Finally, we briefly develop implications and directions for further research. AU - Buff, Bianca AU - Kersting, Joschka AU - Geierhos, Michaela ID - 15582 KW - Identity Disclosure KW - Privacy Protection KW - Physician Review Website KW - De-Anonymization KW - Medical Domain T2 - Proceedings of the 9th International Conference on Pattern Recognition Applications and Methods (ICPRAM 2020) TI - Detection of Privacy Disclosure in the Medical Domain: A Survey ER - TY - CONF AU - Kersting, Joschka AU - Geierhos, Michaela ID - 15635 T2 - Proceedings of the 33rd International Florida Artificial Intelligence Research Symposium (FLAIRS) Conference TI - Neural Learning for Aspect Phrase Extraction and Classification in Sentiment Analysis ER -