TY - JOUR
AU - Born, Marieke
AU - Akkerman, Agnes
AU - Thommes, Kirsten
ID - 4967
JF - Social science research
TI - Peer influence on protest participation: Communication and trust between co-workers as inhibitors or facilitators of mobilization
ER -
TY - CONF
AU - Thommes, Kirsten
AU - Oertel, Simon
ID - 4988
IS - 1
T2 - Academy of Management Proceedings
TI - Elements of Organizational Identity and the Role of a Firm’s History
ER -
TY - CONF
AU - Thommes, Kirsten
ID - 4989
IS - 1
T2 - Academy of Management Proceedings
TI - Entrepreneurial activity-The impact of childhood
ER -
TY - JOUR
AU - Steinhoff, Lena
AU - Palmatier, Robert W.
ID - 7419
IS - 1
JF - Journal of the Academy of Marketing Science
TI - Understanding Loyalty Program Effectiveness: Managing Target and Bystander Effects
VL - 44
ER -
TY - CONF
AU - Cramer, C
AU - Böhm, E
AU - Eggert, A
ID - 7673
T2 - Proceedings of the 45th European Marketing Academy (EMAC) Conference
TI - The Service Award Paradox
ER -
TY - CONF
AU - Cramer, C
AU - Böhm, E
AU - Eggert, A
ID - 7675
T2 - 2016 AMA Winter Marketing Educators' Conference Proceeding
TI - Understanding Service Awards: Exploit the Bright Side, Avoid the Dark Side
ER -
TY - CONF
AU - Böhm, E
AU - Backhaus, C
AU - Eggert, A
AU - Pitsis, T
ID - 7686
T2 - 2016 AMA Winter Marketing Educators' Conference Proceedings
TI - Shedding Light on Outcome-Based Contracts: Benefits and Risks from the Buyers’ and Sellers’ Perspective
ER -
TY - JOUR
AU - Oertel, Simon
AU - Thommes, Kirsten
AU - Walgenbach, Peter
ID - 5151
IS - 3
JF - ILR Review
TI - Shadows of the past: The effect of communist heritage on employee consultation
VL - 69
ER -
TY - JOUR
AU - Thommes, Kirsten
AU - Oertel, Simon
AU - Walgenbach, Peter
ID - 5152
IS - 8
JF - Organization Studies
TI - Organizational Failure in the Aftermath of Institutional Upheaval
VL - 37
ER -
TY - CONF
AU - Böhm, Eva
AU - Backhaus, C.
AU - Eggert, A.
AU - Pitsis, T.
ID - 46684
T2 - 2016 AMA Winter Academic Conference, Las Vegas, NV
TI - Shedding light on outcome-based contracts: Benefits and risks from the buyers’ and sellers’ perspective
ER -
TY - CONF
AU - Cramer, C.
AU - Böhm, Eva
AU - Eggert, A.
ID - 46683
T2 - 2016 AMA Winter Academic Conference, Las Vegas, NV
TI - Understanding service awards: Exploit the bright side, avoid the dark side (ausgezeichnet mit Best Paper Award)
ER -
TY - CONF
AU - Eggert, A.
AU - Böhm, Eva
AU - Cramer, C.
ID - 46681
T2 - International Colloquium on Relationship Marketing (ICRM), Toulouse (nominiert für Best Paper Award)
TI - Business Service Outsourcing in Manufacturing Firms: An Event Study
ER -
TY - CONF
AU - Cramer, C.
AU - Böhm, Eva
AU - Eggert, A.
ID - 46682
T2 - 45rd EMAC Annual Conference, Oslo
TI - The service award paradox
ER -
TY - JOUR
AU - Böhm, Eva
AU - Backhaus, C.
AU - Eggert, A.
AU - Cummins, T.
ID - 46663
IS - 1-2
JF - Journal of Strategic Contracting and Negotiation, (ausgezeichnet mit Best Paper Award)
TI - Understanding outcome-based contracts: Benefits and risks from the buyers’ and sellers’ perspective
VL - 3
ER -
TY - CHAP
AU - Garnefeld, I.
AU - Böhm, Eva
AU - Feider, L.
ED - Günther, B.
ED - Helm, S.
ED - Eggert, A.
ID - 46664
T2 - Kundenwert: Grundlagen – Innovative Konzepte – Praktische Umsetzungen
TI - Retourenmanagement zur Steigerung des Kundenwerts
ER -
TY - JOUR
AU - Böhm, Eva
AU - Eggert, Andreas
AU - Thiesbrummel, Christoph
ID - 46640
IS - 1
JF - Industrial Marketing Management
KW - Marketing
SN - 0019-8501
TI - Service transition: A viable option for manufacturing companies with deteriorating financial performance?
VL - 60
ER -
TY - JOUR
AU - Backes-Gellner, Uschi
AU - Kluike, Marlies
AU - Pull, Kerstin
AU - Schneider, Martin
AU - Teuber, Silvia
ID - 4929
IS - 7
JF - Journal of Business Economics
TI - Human resource management and radical innovation: a fuzzy-set QCA of US multinationals in Germany, Switzerland, and the UK
ER -
TY - JOUR
AB - Abstract
Unternehmen, die über das Outsourcing von Personalfunktionen entscheiden, stehen vor einer komplexen Fragestellung, da mit dem Bezug extern erbrachter Personaldienstleistungen sehr unterschiedliche Wirkungen ausgelöst werden können. Diverse Theorieansätze machen Aussagen zu einzelnen Wirkungskategorien des Outsourcings. Jedoch gibt bisher kein Ansatz dem Entscheidungsträger in der Praxis eine umfassende Entscheidungshilfe. Hier setzt der vorliegende Artikel an: Aus Ansätzen zur zwischenbetrieblichen Arbeitsteilung wird ein umfassendes „Wirkungsset“ des Outsourcings von Personalfunktionen hergeleitet, welches sich als Checkliste relevanter Wirkungskategorien eignet und die Einseitigkeiten bisheriger Ansätze vermeidet.
AU - Alewell, Dorothea
AU - Bähring, Katrin
AU - Thommes, Kirsten
ID - 47990
IS - 4
JF - Arbeit
KW - Industrial and Manufacturing Engineering
SN - 2365-984X
TI - Die Wirkungen des Outsourcings von Personalfunktionen – ein Überblick über verschiedene theoretische Ansätze und Entwicklung eines umfassenden Wirkungssets/ Effects of the outsourcing of personnel functions – an overview of several theoretical approaches and development of a comprehensive set of effects
VL - 16
ER -
TY - JOUR
AU - Steinhoff, Lena
AU - Palmatier, R. W.
ID - 45732
IS - 1
JF - Journal of the Academy of Marketing Science
TI - Understanding Loyalty Program Effectiveness: Managing Target and Bystander Effects
VL - 44
ER -
TY - CONF
AU - Witte, C.
AU - Steinhoff, Lena
AU - Eggert, A.
ID - 45747
T2 - Proceedings of the 45th European Marketing Academy (EMAC) Conference, Oslo
TI - The Power of Gift Purchases in Strengthening Customer-Company Relationships
ER -