TY - JOUR AU - Born, Marieke AU - Akkerman, Agnes AU - Thommes, Kirsten ID - 4967 JF - Social science research TI - Peer influence on protest participation: Communication and trust between co-workers as inhibitors or facilitators of mobilization ER - TY - CONF AU - Thommes, Kirsten AU - Oertel, Simon ID - 4988 IS - 1 T2 - Academy of Management Proceedings TI - Elements of Organizational Identity and the Role of a Firm’s History ER - TY - CONF AU - Thommes, Kirsten ID - 4989 IS - 1 T2 - Academy of Management Proceedings TI - Entrepreneurial activity-The impact of childhood ER - TY - JOUR AU - Steinhoff, Lena AU - Palmatier, Robert W. ID - 7419 IS - 1 JF - Journal of the Academy of Marketing Science TI - Understanding Loyalty Program Effectiveness: Managing Target and Bystander Effects VL - 44 ER - TY - CONF AU - Cramer, C AU - Böhm, E AU - Eggert, A ID - 7673 T2 - Proceedings of the 45th European Marketing Academy (EMAC) Conference TI - The Service Award Paradox ER - TY - CONF AU - Cramer, C AU - Böhm, E AU - Eggert, A ID - 7675 T2 - 2016 AMA Winter Marketing Educators' Conference Proceeding TI - Understanding Service Awards: Exploit the Bright Side, Avoid the Dark Side ER - TY - CONF AU - Böhm, E AU - Backhaus, C AU - Eggert, A AU - Pitsis, T ID - 7686 T2 - 2016 AMA Winter Marketing Educators' Conference Proceedings TI - Shedding Light on Outcome-Based Contracts: Benefits and Risks from the Buyers’ and Sellers’ Perspective ER - TY - JOUR AU - Oertel, Simon AU - Thommes, Kirsten AU - Walgenbach, Peter ID - 5151 IS - 3 JF - ILR Review TI - Shadows of the past: The effect of communist heritage on employee consultation VL - 69 ER - TY - JOUR AU - Thommes, Kirsten AU - Oertel, Simon AU - Walgenbach, Peter ID - 5152 IS - 8 JF - Organization Studies TI - Organizational Failure in the Aftermath of Institutional Upheaval VL - 37 ER - TY - CONF AU - Böhm, Eva AU - Backhaus, C. AU - Eggert, A. AU - Pitsis, T. ID - 46684 T2 - 2016 AMA Winter Academic Conference, Las Vegas, NV TI - Shedding light on outcome-based contracts: Benefits and risks from the buyers’ and sellers’ perspective ER - TY - CONF AU - Cramer, C. AU - Böhm, Eva AU - Eggert, A. ID - 46683 T2 - 2016 AMA Winter Academic Conference, Las Vegas, NV TI - Understanding service awards: Exploit the bright side, avoid the dark side (ausgezeichnet mit Best Paper Award) ER - TY - CONF AU - Eggert, A. AU - Böhm, Eva AU - Cramer, C. ID - 46681 T2 - International Colloquium on Relationship Marketing (ICRM), Toulouse (nominiert für Best Paper Award) TI - Business Service Outsourcing in Manufacturing Firms: An Event Study ER - TY - CONF AU - Cramer, C. AU - Böhm, Eva AU - Eggert, A. ID - 46682 T2 - 45rd EMAC Annual Conference, Oslo TI - The service award paradox ER - TY - JOUR AU - Böhm, Eva AU - Backhaus, C. AU - Eggert, A. AU - Cummins, T. ID - 46663 IS - 1-2 JF - Journal of Strategic Contracting and Negotiation, (ausgezeichnet mit Best Paper Award) TI - Understanding outcome-based contracts: Benefits and risks from the buyers’ and sellers’ perspective VL - 3 ER - TY - CHAP AU - Garnefeld, I. AU - Böhm, Eva AU - Feider, L. ED - Günther, B. ED - Helm, S. ED - Eggert, A. ID - 46664 T2 - Kundenwert: Grundlagen – Innovative Konzepte – Praktische Umsetzungen TI - Retourenmanagement zur Steigerung des Kundenwerts ER - TY - JOUR AU - Böhm, Eva AU - Eggert, Andreas AU - Thiesbrummel, Christoph ID - 46640 IS - 1 JF - Industrial Marketing Management KW - Marketing SN - 0019-8501 TI - Service transition: A viable option for manufacturing companies with deteriorating financial performance? VL - 60 ER - TY - JOUR AU - Backes-Gellner, Uschi AU - Kluike, Marlies AU - Pull, Kerstin AU - Schneider, Martin AU - Teuber, Silvia ID - 4929 IS - 7 JF - Journal of Business Economics TI - Human resource management and radical innovation: a fuzzy-set QCA of US multinationals in Germany, Switzerland, and the UK ER - TY - JOUR AB - Abstract Unternehmen, die über das Outsourcing von Personalfunktionen entscheiden, stehen vor einer komplexen Fragestellung, da mit dem Bezug extern erbrachter Personaldienstleistungen sehr unterschiedliche Wirkungen ausgelöst werden können. Diverse Theorieansätze machen Aussagen zu einzelnen Wirkungskategorien des Outsourcings. Jedoch gibt bisher kein Ansatz dem Entscheidungsträger in der Praxis eine umfassende Entscheidungshilfe. Hier setzt der vorliegende Artikel an: Aus Ansätzen zur zwischenbetrieblichen Arbeitsteilung wird ein umfassendes „Wirkungsset“ des Outsourcings von Personalfunktionen hergeleitet, welches sich als Checkliste relevanter Wirkungskategorien eignet und die Einseitigkeiten bisheriger Ansätze vermeidet. AU - Alewell, Dorothea AU - Bähring, Katrin AU - Thommes, Kirsten ID - 47990 IS - 4 JF - Arbeit KW - Industrial and Manufacturing Engineering SN - 2365-984X TI - Die Wirkungen des Outsourcings von Personalfunktionen – ein Überblick über verschiedene theoretische Ansätze und Entwicklung eines umfassenden Wirkungssets/ Effects of the outsourcing of personnel functions – an overview of several theoretical approaches and development of a comprehensive set of effects VL - 16 ER - TY - JOUR AU - Steinhoff, Lena AU - Palmatier, R. W. ID - 45732 IS - 1 JF - Journal of the Academy of Marketing Science TI - Understanding Loyalty Program Effectiveness: Managing Target and Bystander Effects VL - 44 ER - TY - CONF AU - Witte, C. AU - Steinhoff, Lena AU - Eggert, A. ID - 45747 T2 - Proceedings of the 45th European Marketing Academy (EMAC) Conference, Oslo TI - The Power of Gift Purchases in Strengthening Customer-Company Relationships ER -