TY - JOUR AU - Isidor, R AU - Schwens, C AU - Kabst, Rüdiger AU - Hornung, F ID - 5518 IS - 5 JF - Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB). TI - Internationaler Joint Venture Erfolg: Eine Meta-Analyse. VL - 82 ER - TY - JOUR AU - Steinmetz, Holger AU - Isidor, R AU - Bäuerle, N ID - 5519 IS - 1 JF - Survey Research Methods TI - Testing the Circular Structure of Human Values: A Meta-Analytical Structural Equation Modelling Approach. VL - 6 ER - TY - CONF AU - Garnefeld, I. AU - Münkhoff, Eva AU - Bruns, A. ID - 46698 T2 - 2012 AMA Summer Academic Conference, Chicago, IL TI - I thought it was all over and now it is back again – Customer reactions to time extensions of sales promotions ER - TY - CONF AU - Eggert, A. AU - Münkhoff, Eva AU - Thiesbrummel, C. ID - 46699 T2 - 2012 AMA Winter Academic Conference, St. Petersburg, FL TI - Growing with industrial services – A configurational approach (ausgezeichnet mit Best Paper Award) ER - TY - CONF AU - Eggert, A. AU - Garnefeld, I. AU - Steinhoff, Lena ID - 45750 T2 - 2012 AMA Summer Marketing Educators’ Conference Proceedings, Chicago TI - The Bright and Dark Side of Endowed Status in Hierarchical Loyalty Programs ER - TY - CONF AU - Eggert, A. AU - Garnefeld, I. AU - Steinhoff, Lena ID - 45751 T2 - 2012 AMA Winter Marketing Educators’ Conference Proceedings, St. Petersburg TI - Endowed Status in Hierarchical Loyalty Programs ER - TY - CONF AU - Terho, H AU - Haas, A AU - Eggert, A AU - Ulaga, W ID - 7746 T2 - 2011 AMA Summer Marketing Educators' Proceedings TI - ‘It’s Almost Like Taking the Sales out of Selling’: Conceptualizing Value-Based Selling in Business Markets ER - TY - CONF AU - Eggert, A AU - Münkhoff, E AU - Thiesbrummel, C ID - 7747 T2 - Proceedings of the 40th European Marketing Academy (EMAC) Conference TI - Service orientation of manufacturing companies: A necessary or sufficient condition for firm profitability? ER - TY - CONF AU - Doescher, K AU - Hogreve, J AU - Eggert, A ID - 7802 T2 - Proceedings of the 40th European Marketing Academy (EMAC) Conference TI - Embracing the complexity of recovery management in business-to-business relationships ER - TY - CONF AU - Garnefeld, I AU - Helm, S AU - Eggert, A AU - Tax, S ID - 7803 T2 - Proceedings of the 40th European Marketing Academy (EMAC) Conference TI - All or Nothing at All – Referral Reward Programs, Customer Retention and Reward Size ER - TY - CONF AU - Münkhoff, E AU - Garnefeld, I AU - Bruns, A ID - 7804 T2 - Proceedings of the 40th European Marketing Academy (EMAC) Conference TI - Time extension of sales promotions – How do customers react? ER - TY - CONF AU - Eggert, A AU - Hogreve, J AU - Ulaga, W AU - Münkhoff, E ID - 7805 T2 - 2011 AMA Winter Marketing Educators' Proceedings TI - Assessing the long-term effect of industrial services on firm profitability: The moderating impact of product innovations ER - TY - CONF AU - Eggert, A AU - Garnefeld, I AU - Steinhoff, L ID - 7806 T2 - 2011 AMA Winter Marketing Educators' Proceedings TI - Identifying Valence as a Contingency Variable for the Primacy-Recency-Controversy ER - TY - CONF AU - Hunter, G AU - Garnefeld, I AU - Steinhoff, L ID - 7807 T2 - 2011 AMA Winter Marketing Educators' Conference Proceedings TI - Can Retailers Improve Loyalty by Empowering Consumers? ER - TY - JOUR AB - Die Möglichkeiten der Erbringung von Dienstleistungen haben sich durch die Entwicklungen der Informations- und Kommunikationstechnologien stark erweitert. Unter Zuhilfenahme moderner Formen der Datenfernübertragung kann eine breite Palette von Dienstleistungen technologisch vermittelt über große Entfernungen hinweg erbracht werden. Diesen als ferngesteuerte Dienstleistungen bezeichneten Angeboten kommt in der Praxis eine immer größere Bedeutung zu. In der betriebswirtschaftlichen Literatur wurde ihnen bisher jedoch wenig Beachtung geschenkt. In diesem Überblicksartikel erfolgt daher eine erste Auseinandersetzung mit betriebswirtschaftlich relevanten Aspekten ferngesteuerter Dienstleistungen. Ausgehend von einer begrifflichen Abgrenzung und Konzeptualisierung dieses neuen Dienstleistungstypus im Abgleich mit bestehenden Systematisierungsansätzen werden die spezifischen Herausforderungen des Management und Marketing von ferngesteuerten Dienstleistungen reflektiert und sowie künftige Forschungsaufgaben abgeleitet. AU - Wünderlich, Nancy AU - Schumann, Jan H AU - Wangenheim, Florian v AU - Holzmüller, Hartmut H ID - 5719 IS - 9 JF - Zeitschrift für Betriebswirtschaft KW - Technologieintensive Dienstleistungen KW - remote services KW - Dienstleistungstechnologien TI - Management und Marketing ferngesteuerter Dienstleistungen: Konzeptionelle Verortung, betriebswirtschaftliche Herausforderungen und künftige Forschungsaufgaben. VL - 81 ER - TY - GEN AU - Wehner, M C AU - Kabst, Rüdiger AU - Kötter, P M ID - 6104 TI - Ausgewogener Prozess VL - 63(4) ER - TY - GEN AU - Wehner, M C AU - Kabst, Rüdiger ID - 6106 TI - Bewerber wertschätzen VL - 63(6) ER - TY - GEN AU - Kabst, Rüdiger AU - Meifert, M AU - Wehner, M C ID - 6107 TI - Eine vergessene Disziplin VL - 4 ER - TY - GEN AU - Kabst, Rüdiger ID - 6108 TI - Editorial: Mitarbeiter führen: Ein alter Hut? VL - 3 ER - TY - CHAP AU - Maekelburger, B AU - Schwens, C AU - Kabst, Rüdiger ED - Verbeke, A ED - Tavares-Lehmann, A T ED - Van Tulder, R ID - 6151 T2 - Entrepreneurship in the Global Firm (Progress In International Business Research, Volume 6) TI - SME International Mode Choice Over Time: Forging a Link Between the Uppsala Model and Transaction Cost Economics ER - TY - CONF AU - Isidor, R AU - Steinmetz, Holger AU - Kabst, Rüdiger ID - 6282 TI - Beschäftigungsformen und OCB: der moderierende Einfluss von Arbeitszufriedenheit ER - TY - CONF AU - Schneid, M AU - Isidor, R AU - Steinmetz, Holger AU - Kabst, Rüdiger AU - Weber, H ID - 6289 TI - Der Einfluss bio-demographischer und aufgabenorientierter Diversität auf die Leistung von Teams: Eine Metaanalyse. ER - TY - CONF AU - Schneid, M AU - Isidor, R AU - Steinmetz, Holger AU - Kabst, Rüdiger AU - Diehl, A ID - 6292 TI - Age diversity and team outcomes: A quantitative review. ER - TY - CONF AU - Baum, M AU - Schaefer, M AU - Kabst, Rüdiger ID - 6294 TI - Advertisement-Image congruity in the recruitment context ER - TY - CONF AU - Wehner, M C AU - Giardini, A AU - Kabst, Rüdiger ID - 6295 TI - Applicant reactions to outsourcing of the recruitment: Does corporate image compensate for negative applicant reactions? ER - TY - CONF AU - Wehner, M C AU - Kabst, Rüdiger AU - Meifert, M AU - Cunz, L M ID - 6296 TI - Der Personalverantwortliche als „Strategic Architect“: Persönliche Einstellung oder subjektive Norm? ER - TY - CONF AU - Deutscher, F AU - Schwens, C AU - Zapkau, F B AU - Kabst, Rüdiger ID - 6297 TI - Die komplementäre Wirkung von unternehmerischer Orientierung, Marktorientierung und Lernorientierung auf den Unternehmenserfolg junger Technologieunternehmen ER - TY - CONF AU - Zapkau, F B AU - Schwens, C AU - Steinmetz, Holger AU - Kabst, Rüdiger ID - 6302 TI - Disentangling the Effect of Prior Entrepreneurial Exposure on Entrepreneurial Intention – An empirical Analysis based on the Theory of Planned Behavior ER - TY - CONF AU - Maekelburger, B AU - Zapkau, F B AU - Kabst, Rüdiger ID - 6304 TI - The influence of entrepreneurial traits on the strategic orientation and new product success in high-technology firms ER - TY - GEN AU - Kabst, Rüdiger AU - Wehner, M C ID - 6389 TI - Methodology of the Cranet Survey - International Executive Report 2011, Cranfield ER - TY - JOUR AU - Garnefeld, Ina AU - Helm, Sabrina AU - Eggert, Andreas ID - 4855 IS - 1 JF - Journal of Service Research TI - Walk your talk: an experimental investigation of the relationship between word of mouth and communicators’ loyalty ER - TY - JOUR AU - Eggert, Andreas AU - Hogreve, Jens AU - Ulaga, Wolfgang AU - Muenkhoff, Eva ID - 4856 IS - 5 JF - Industrial Marketing Management TI - Industrial services, product innovations, and firm profitability: A multiple-group latent growth curve analysis ER - TY - JOUR AU - Eggert, Andreas AU - Serdaroglu, Murat ID - 4857 IS - 2 JF - Journal of Marketing Theory and Practice TI - Exploring the Impact of Sales Technology on Salesperson Performance: A Task-Base d Approach ER - TY - JOUR AU - Fahr, Ren{\'e} AU - Irlenbusch, Bernd ID - 4881 IS - 1 JF - Journal of Economic Behavior \& Organization TI - Who follows the crowd—Groups or individuals? ER - TY - JOUR AU - Fahr, Ren{\'e} ID - 4882 JF - management revue TI - Job design and job satisfaction—empirical evidence for Germany? ER - TY - GEN AU - Hinerasky, Christiane AU - Fahr, Rene ID - 4918 TI - When the early bird catches the worm: The impact of training in retail ER - TY - CHAP AU - Ivens, Björn AU - Eggert, Andreas ID - 4945 T2 - Handbuch Vertriebsmanagement TI - Key Account Management ER - TY - JOUR AU - Alewell, Dorothea AU - Hauff, Sven AU - Weiland, Katrin AU - Thommes, Kirsten ID - 4972 IS - 4 JF - International journal of manpower TI - HRM and the use of personnel services: an empirical analysis of German firms ER - TY - JOUR AU - Braun, Irene AU - Pull, Kerstin AU - Alewell, Dorothea AU - Störmer, Susi AU - Thommes, Kirsten ID - 4973 IS - 3 JF - Personnel Review SN - 0048-3486 TI - HR outsourcing and service quality: theoretical framework and empirical evidence VL - 40 ER - TY - JOUR AU - Haun, S AU - Steinmetz, Holger AU - Dormann, C ID - 5520 IS - 2 JF - Journal of Vocational Behavior. TI - Objective work-nonwork conflict: From incompatible demands to decreased work role performance. VL - 79 ER - TY - JOUR AU - Steinmetz, Holger AU - Park, Y K AU - Kabst, Rüdiger ID - 5523 IS - 7 JF - Journal of Managerial Psychology. TI - A Need-Based Approach to Organizational Commitment and Job Involvement: Cross-Cultural Evidence from Germany and South Korea. VL - 26 ER - TY - JOUR AU - Baum, M AU - Schwens, C AU - Kabst, Rüdiger ID - 5524 IS - 3 JF - Journal of Small Business Management (JSBM). TI - A Typology of International New Ventures: Empirical Evidence from High Technology Industries. VL - 49 ER - TY - JOUR AU - Chae, B AU - Prince, J B AU - Katz, J AU - Kabst, Rüdiger ID - 5525 IS - 4 JF - Journal of Global Information Management. TI - An Exploratory Cross-National Study of Information Sharing and Human Resource Information Systems. VL - 19 ER - TY - JOUR AU - Baum, M AU - Kabst, Rüdiger ID - 5526 IS - 3 JF - Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB). TI - Arbeitgebermarkenaufbau durch informelle Hochschul-Personalmarketingmaßnahmen: Eine empirische Analyse im deutschen Mittelstand. VL - 81 ER - TY - JOUR AU - Steinmetz, Holger AU - Schwens, C AU - Wehner, M C AU - Kabst, Rüdiger ID - 5527 IS - 1 JF - Human Resource Management Review (HRMR). TI - Conceptual and Methodological Issues in Comparative HRM Research: The Cranet Project. VL - 21 ER - TY - JOUR AU - Schwens, C AU - Kabst, Rüdiger ID - 5528 IS - 7 JF - Schmalenbach Business Review (sbr). TI - Entry Learning, Age at Internationalization, and Foreign Venture Performance of Young Technology Firms. VL - 63 ER - TY - JOUR AU - Prince, J B AU - Katz, J AU - Kabst, Rüdiger ID - 5529 IS - 12 JF - International Journal of Human Resource Management. TI - High involvement information sharing practices: An international perspective. VL - 22 ER - TY - JOUR AU - Isidor, R AU - Schwens, C AU - Kabst, Rüdiger ID - 5546 IS - 10 JF - International Journal of Human Resource Management (IJHRM). TI - Human Resource Management and Early Internationalization: Is there a Leap-Frogging in International Staffing? VL - 22 ER - TY - JOUR AU - Schwens, C AU - Isidor, R AU - Bierwerth, M AU - Kabst, Rüdiger ID - 5548 JF - Best Paper Proceedings of the 2011 Academy of Management. TI - International Entrepreneurship: A Meta-Analysis. ER - TY - JOUR AU - Schwens, C AU - Kabst, Rüdiger ID - 5549 JF - International Business Review (IBR). TI - Internationalization of young technology firms: A complementary perspective on antecedents of foreign market familiarity. VL - 20 ER -