@misc{6107, author = {{Kabst, Rüdiger and Meifert, M and Wehner, M C}}, pages = {{38--40}}, title = {{{Eine vergessene Disziplin}}}, volume = {{4}}, year = {{2011}}, } @misc{6108, author = {{Kabst, Rüdiger}}, pages = {{1}}, title = {{{Editorial: Mitarbeiter führen: Ein alter Hut?}}}, volume = {{3}}, year = {{2011}}, } @inbook{6151, author = {{Maekelburger, B and Schwens, C and Kabst, Rüdiger}}, booktitle = {{Entrepreneurship in the Global Firm (Progress In International Business Research, Volume 6)}}, editor = {{Verbeke, A and Tavares-Lehmann, A T and Van Tulder, R}}, pages = {{21--49}}, publisher = {{Emerald Group Publishing Ltd.}}, title = {{{SME International Mode Choice Over Time: Forging a Link Between the Uppsala Model and Transaction Cost Economics}}}, year = {{2011}}, } @inproceedings{6282, author = {{Isidor, R and Steinmetz, Holger and Kabst, Rüdiger}}, title = {{{Beschäftigungsformen und OCB: der moderierende Einfluss von Arbeitszufriedenheit}}}, year = {{2011}}, } @inproceedings{6289, author = {{Schneid, M and Isidor, R and Steinmetz, Holger and Kabst, Rüdiger and Weber, H}}, title = {{{Der Einfluss bio-demographischer und aufgabenorientierter Diversität auf die Leistung von Teams: Eine Metaanalyse.}}}, year = {{2011}}, } @inproceedings{6292, author = {{Schneid, M and Isidor, R and Steinmetz, Holger and Kabst, Rüdiger and Diehl, A}}, title = {{{Age diversity and team outcomes: A quantitative review. }}}, year = {{2011}}, } @inproceedings{6294, author = {{Baum, M and Schaefer, M and Kabst, Rüdiger}}, title = {{{Advertisement-Image congruity in the recruitment context}}}, year = {{2011}}, } @inproceedings{6295, author = {{Wehner, M C and Giardini, A and Kabst, Rüdiger}}, title = {{{Applicant reactions to outsourcing of the recruitment: Does corporate image compensate for negative applicant reactions?}}}, year = {{2011}}, } @inproceedings{6296, author = {{Wehner, M C and Kabst, Rüdiger and Meifert, M and Cunz, L M}}, title = {{{Der Personalverantwortliche als „Strategic Architect“: Persönliche Einstellung oder subjektive Norm?}}}, year = {{2011}}, } @inproceedings{6297, author = {{Deutscher, F and Schwens, C and Zapkau, F B and Kabst, Rüdiger}}, title = {{{Die komplementäre Wirkung von unternehmerischer Orientierung, Marktorientierung und Lernorientierung auf den Unternehmenserfolg junger Technologieunternehmen}}}, year = {{2011}}, } @inproceedings{6302, author = {{Zapkau, F B and Schwens, C and Steinmetz, Holger and Kabst, Rüdiger}}, title = {{{Disentangling the Effect of Prior Entrepreneurial Exposure on Entrepreneurial Intention – An empirical Analysis based on the Theory of Planned Behavior}}}, year = {{2011}}, } @inproceedings{6304, author = {{Maekelburger, B and Zapkau, F B and Kabst, Rüdiger}}, title = {{{The influence of entrepreneurial traits on the strategic orientation and new product success in high-technology firms}}}, year = {{2011}}, } @misc{6389, author = {{Kabst, Rüdiger and Wehner, M C}}, title = {{{Methodology of the Cranet Survey - International Executive Report 2011, Cranfield}}}, year = {{2011}}, } @article{6417, author = {{Sloane, Peter F. E. and Kremer, H.-Hugo and Krakau, U.}}, journal = {{Wirtschaft und Erziehung}}, number = {{10}}, pages = {{311--318}}, title = {{{Innovative Lehrkräfte- und Schulentwicklung. Das Wirtschaftspädagogische Graduiertenkolleg der Universität Paderborn}}}, year = {{2011}}, } @article{4430, abstract = {{Eine zentrale Herausforderung in der Ausbildung angehender Wirtschaftslehrpersonen stellt die sinnvolle Verknüpfung von Theorie- und Praxiserfahrungen dar. Im Rahmen der Ausbildung angehender Wirtschaftslehrpersonen an der Universität St. Gallen wird eine Lernumgebung gestaltet, die eine Verschränkung von Theorie- und Praxiserfahrungen ermöglichen soll. Die Lernprozesse der Studierenden werden dabei durch didaktisch angeleitete Weblogarbeit unterstützt. Trotz der Lernchancen, die sich aus einer Verknüpfung von theoretischen und praktischen Lernphasen ergeben, schätzen die Studierenden den Nutzen der Weblogarbeit als äusserst gering ein. Die Studierenden bei der reflexiven Integration praxisnaher und theoretischer Lernerfahrungen zu unterstützen, ist eine Herausforderung, die dezidierter Anleitung und Förderung durch die Lehrpersonen bedarf}}, author = {{Jenert, Tobias and Gebhardt, Anja and Käser, Reto}}, issn = {{1992-9579}}, journal = {{Zeitschrift für E-Learning}}, keywords = {{Weblog, Blog, e-learning, TEL, higher education, business education}}, number = {{2}}, pages = {{17--29}}, publisher = {{Studien-Verlag}}, title = {{{Weblogs zur Unterstützung der Theorie-Praxis-Integration in der Wirtschaftslehrenden-Ausbildung}}}, volume = {{6}}, year = {{2011}}, } @article{4431, abstract = {{Die hochschulbezogene Lernforschung konzentierte sich bislang vor allem auf das Lernen Studierender im Vorlesungssaal (Classroom Learning). Im Zuge der Bologna-Diskussion stellt sich jedoch vermehrt die Frage, wie Studierende den langfris­tigen Bildungspfad eines ganzen Studiums gestalten. Denn obschon Studierende seit langem Gegenstand der Forschung sind, ist bislang wenig dazu bekannt, wie Lernaktivitäten ausgewählt und Ressourcen im Studium verteilt werden. Der Beitrag nimmt diese Frage auf und untersucht, welche Handlungsstrategien Studierende bei der Bewältigung ihres Studienalltags in unter­schiedlichen Bologna-konformen Studienprogrammen entwickeln und welche Rahmenbedingungen dabei eine Rolle spielen.}}, author = {{Jenert, Tobias}}, issn = {{2219-6994}}, journal = {{Zeitschrift für Hochschulentwicklung}}, keywords = {{Programmentwicklung, Bologna, Studierende, Kulturpsychologie, Studienprogramm}}, number = {{2}}, pages = {{61--77}}, publisher = {{Österreichische Gesellschaft für Hochschuldidaktik}}, title = {{{Die Studierenden? - Ein sozio-kultureller Blick auf das Studieren in Bologna-Strukturen}}}, volume = {{6}}, year = {{2011}}, } @article{4432, abstract = {{Studierendenorientierung ist derzeit eines der Leitkonzepte für die Gestaltung der Lehre an Hochschulen. Ein kritischer Blick offenbart jedoch, dass der Begriff uneinheitlich und mit teils widersprüchlichen Konnotationen gebraucht wird. Der Beitrag analysiert die Begriffsverwendungen innerhalb verschiedener Hochschulkontexte. Dabei werden Widersprüche zwischen den vorgefundenen Konnotationen - insbesondere zwischen den Perspektiven des Hochschulmanagements und der Didaktik - identifiziert. Davon ausgehend wird mit dem Konzept der Bildungsorientierung eine Alternative vorgeschlagen, die auf das Kernziel der Hochschule als Bildungsorganisation verweist und die skizzierten Unschärfen vermeidet.}}, author = {{Reinmann, Gabi and Jenert, Tobias}}, issn = {{2219-6994}}, journal = {{Zeitschrift für Hochschulentwicklung}}, keywords = {{Studierendenorientierung, Hochschulmanagement, Hochschuldidaktik}}, number = {{2}}, pages = {{106--122}}, publisher = {{Österreichische Gesellschaft für Hochschuldidaktik}}, title = {{{Studierendenorientierung: Wege und Irrwege eines Begriffs mit vielen Facetten}}}, volume = {{6}}, year = {{2011}}, } @inproceedings{4485, abstract = {{Research on teaching and learning in higher education has first and foremost centered on individuals, i.e. students' and teachers' approaches to learning and teaching as well as methods (Entwistle, McCune, & Scheja, 2006; Entwistle & Peterson, 2004). As a consequence, concepts on how to improve and innovate education at higher education institutions (HEI) have stayed on the level of individual courses, trying to qualify teachers to implement new teaching and learning methods in their classrooms (Aineley, 2008, S. 619). Yet, there are both theoretical as well as practical reasons that argue for a broader perspective on learning processes and, as a consequence, reach beyond the course-level but focus on entire educational programmes instead: First, over the last thirty years or so, learning theories are increasingly stressing the importance of (a) social-material contexts (McInerney & van Etten, 2002) as well as (b) learners' subjective experiences. This suggests that a course of study be not regarded as a mere addition of more or less independent courses, but rather as a holistic learning experience. This includes the sum total of a student's educationally purposeful social-material interactions at a HEI both within and outside the classroom (cf. Hu & Kuh, 2002). A second, more practical reason why educational researchers and designers should take a closer look on the design of educational programmes lies in the Bologna process: The introduction of the European Credit Transfer System as well as the tow-tiered study structure force HEI to systematically craft their programmes' internal structure. Due to the fact that there are virtually no pedagogical concepts concerning the design of study programmes, these design processes have so far been dominated by administrative considerations, largely neglecting students' experiences within the programme structures (Winter, 2009; Hildbrand, Tremp, Jäger & Tückmantel, 2008). Thus, it can be concluded that there is a lack of knowledge on how distinctive design features of study programmes (1) are perceived by students and (2) impact on their action strategies concerning for example the selection of learning activities, the attribution of resources for learning, and social interactions with their peers.}}, author = {{Jenert, Tobias}}, keywords = {{educational development, study programmes, approaches to studying}}, location = {{Exeter}}, publisher = {{European Association for Research on Learning and Instruction}}, title = {{{Developing a learning centered model for designing and managing study programmes}}}, year = {{2011}}, } @inproceedings{4489, abstract = {{Over the last two decades, the discussion about innovating teaching and learning at higher education institutions (HEI) has concentrated on various core concepts: such as an increased focus on learning outcomes as competencies and more student-centered teaching. These concepts form part of what Barr and Tagg (1995) have termed the "shift from teaching to learning". However, very few approaches have been proposed so far in the scholarly literature on how to actually transfer such normative concepts into the practice of teaching and learning at HEI. In order to sustainably develop the practices of teaching and learning at HEI, it is necessary to comprehend the prerequisites for educational development. The construct of "learning culture" can be seen as a possible concept to explicate these prerequisites. The aims of this study are to (a) propose an institution-wide approach to educational development at HEI and to (b) present a comprehensive instrument to diagnose learning culture as a starting point for educational development. The findings of the study include a first version of the Learning Culture Inventory for HEI. The students' version of the instrument encompasses 12 scales for the individual, 12 for the pedagogical interactions and 5 for the organizational dimension. The assumed basic factor structure of the instruments could be confirmed. With the institution-wide approach to educational development and the Learning Culture Inventory, this study can provide the basis for sustainable developmental initiatives to innovate teaching and learning at HEI.}}, author = {{Brahm, Taiga and Gebhardt, Anja and Jenert, Tobias}}, keywords = {{higher education, instrument development, strategy, educational development}}, location = {{Exeter}}, publisher = {{European Association for Research on Learning and Instruction}}, title = {{{Learning culture as a prerequisite for an institution-wide approach to educational development}}}, year = {{2011}}, } @inproceedings{4490, abstract = {{Der Beitrag untersucht die Weblog-Arbeit Studierender zur Dokumentation und Reflexion von Praxisprojekten. Zu Beginn und nach Abschluss einer Lehrveranstaltung mit Praxisphase wurden Studierende zur Weblog-Arbeit befragt. Es zeigt sich, dass die Studierenden kaum über Erfahrungen in der Nutzung von Weblogs verfügen und überwiegend negative Einstellungen zum Bloggen aufweisen. Die Blogeinträge erreichen nicht die angestrebte Reflexionstiefe. Es wird diskutiert, wie das didaktische Design gestaltet werden kann, um die gewünschten Effekte ‒ Peer-Feedback und tiefgehende Reflexion ‒ zu erreichen.}}, author = {{Gebhardt, Anja and Jenert, Tobias}}, isbn = {{978-3-8309-2545-3}}, keywords = {{Weblog, Selbststudium, Praxisprojekte, Selbstorganisiertes Lernen}}, location = {{Dresden}}, pages = {{284--392}}, publisher = {{Waxmann}}, title = {{{Fertigkeiten und Einstellungen Studierender zum Bloggen in Praxisprojekten oder: Spannungsfelder und Teufelskreise beim selbstorganisierten Lernen}}}, volume = {{Band 60}}, year = {{2011}}, } @inproceedings{4491, author = {{Jenert, Tobias and Brahm, Taiga}}, location = {{München }}, title = {{{Institutionsweite Hochschulentwicklung zur nachhaltigen Gestaltung von Lehr-/Lernkulturen}}}, year = {{2011}}, } @inproceedings{4492, author = {{Brahm, Taiga and Jenert, Tobias}}, keywords = {{Hochschulentwicklung}}, location = {{Bochum }}, title = {{{Programmentwicklung zur nachhaltigen Qualitätsentwicklung von Studiengängen}}}, year = {{2011}}, } @inbook{4513, author = {{Jenert, Tobias and Gebhardt , Anja}}, booktitle = {{Wissensgemeinschaften. Digitale Medien - Öffnung und Offenheit in Forschung und Lehre }}, editor = {{Köhler, Thomas and Neumann, Jörg}}, isbn = {{978-3-8309-2545-3}}, pages = {{284--293}}, publisher = {{Waxmann Verlag GmbH }}, title = {{{Besseres Feedback, mehr Reflexion? Fertigkeiten und Einstellungen Studierender zum Bloggen in Praxisprojekten}}}, volume = {{60}}, year = {{2011}}, } @inbook{4514, author = {{Jenert, Tobias and Zellweger, Franziska}}, booktitle = {{Kompetenzorientierte Hochschullehre: Die Notwendigkeit von Kohärenz zwischen Lernzielen, Prüfungsformen und Lehr-Lern-Methoden }}, isbn = {{978-3-0355-1084-3}}, pages = {{80--117}}, publisher = {{hep verlag ag }}, title = {{{Konsistente Gestaltung von Selbstlernumgebungen}}}, volume = {{1}}, year = {{2011}}, } @inbook{4515, author = {{Jenert, Tobias and Brahm, Taiga}}, booktitle = {{ Lehrbuch für Lernen und Lehren mit Technologien}}, editor = {{Ebner, Martin and Schön, Sandra}}, isbn = {{978-3842340114}}, pages = {{1--8}}, publisher = {{Books on Demand GmbH}}, title = {{{Planung und Organisation -Technologieeinsatz von der Bedarfsanalyse bis zur Evaluation}}}, year = {{2011}}, } @inbook{4524, author = {{Jenert, Tobias and Meier, Christoph and Brahm, Taiga}}, booktitle = {{Wissensgemeinschaften: Digitale Medien, Öffnung und Offenheit in Forschung und Lehre }}, editor = {{Köhler, Thomas and Neumann, Jörg}}, isbn = {{978-3-8309-2545-3}}, pages = {{136 -- 145}}, publisher = {{Waxmann Verlag GmbH }}, title = {{{QualiAss - ein Werkzeug zur Prozess- und Qualitätsunterstützung für schriftliche Prüfungen an Hochschulen : Nutzungsszenarien - Spezifikation - Einführung}}}, volume = {{60}}, year = {{2011}}, } @inbook{4559, abstract = {{Der Beitrag untersucht die Weblog-Arbeit Studierender zur Dokumenta¬tion und Reflexion von Praxisprojekten. Zu Beginn und nach Abschluss einer Lehrveranstaltung mit Praxisphase wurden Studierende zum Weblog-Arbeit befragt. Es zeigt sich, dass die Studierenden kaum über Erfahrungen in der Nutzung von Weblogs verfügen und überwiegend negative Einstellungen zum Bloggen aufweisen. Die Blogeinträge erreichen nicht die angestrebte Reflexionstiefe. Es wird diskutiert, wie das didaktische Design gestaltet werden kann, um die gewünschten Effekte - Peer-Feedback und tiefgehende Reflexion - zu erreichen.}}, author = {{Jenert, Tobias and Gebhardt , Anja}}, booktitle = {{Wissensgemeinschaften : Digitale Medien - Öffnung und Offenheit in Forschung und Lehre}}, editor = {{Köhler, Thomas and Neumann , Jörg}}, isbn = {{978-3-8309-2545-3}}, keywords = {{Weblogs, Selbststudium, Praxisprojekte, Hochschule, Edublog}}, pages = {{284--293}}, publisher = {{Waxmann Verlag GmbH }}, title = {{{Besseres Feedback, mehr Reflexion? – Fertigkeiten und Einstellungen Studierender zum Bloggen in Praxisprojekten}}}, volume = {{60}}, year = {{2011}}, } @article{4598, author = {{Guo, Zhichao and Feng, Yuanhua and Tan, Xiangyong}}, issn = {{0264-9993}}, journal = {{Economic Modelling}}, number = {{6}}, pages = {{2359--2368}}, publisher = {{Elsevier BV}}, title = {{{Short- and long-term impact of remarkable economic events on the growth causes of China–Germany trade in agri-food products}}}, doi = {{10.1016/j.econmod.2011.06.007}}, volume = {{28}}, year = {{2011}}, } @article{4855, author = {{Garnefeld, Ina and Helm, Sabrina and Eggert, Andreas}}, journal = {{Journal of Service Research}}, number = {{1}}, pages = {{93----107}}, title = {{{Walk your talk: an experimental investigation of the relationship between word of mouth and communicators’ loyalty}}}, year = {{2011}}, } @article{4856, author = {{Eggert, Andreas and Hogreve, Jens and Ulaga, Wolfgang and Muenkhoff, Eva}}, journal = {{Industrial Marketing Management}}, number = {{5}}, pages = {{661----670}}, title = {{{Industrial services, product innovations, and firm profitability: A multiple-group latent growth curve analysis}}}, year = {{2011}}, } @article{4857, author = {{Eggert, Andreas and Serdaroglu, Murat}}, journal = {{Journal of Marketing Theory and Practice}}, number = {{2}}, pages = {{169----186}}, title = {{{Exploring the Impact of Sales Technology on Salesperson Performance: A Task-Base d Approach}}}, year = {{2011}}, } @article{4881, author = {{Fahr, Ren{\'e} and Irlenbusch, Bernd}}, journal = {{Journal of Economic Behavior \& Organization}}, number = {{1}}, pages = {{200----209}}, title = {{{Who follows the crowd—Groups or individuals?}}}, year = {{2011}}, } @article{4882, author = {{Fahr, Ren{\'e}}}, journal = {{management revue}}, pages = {{28----46}}, title = {{{Job design and job satisfaction—empirical evidence for Germany?}}}, year = {{2011}}, } @techreport{4918, author = {{Hinerasky, Christiane and Fahr, Rene}}, title = {{{When the early bird catches the worm: The impact of training in retail}}}, year = {{2011}}, } @inbook{4945, author = {{Ivens, Björn and Eggert, Andreas}}, booktitle = {{Handbuch Vertriebsmanagement}}, title = {{{Key Account Management}}}, year = {{2011}}, } @article{4972, author = {{Alewell, Dorothea and Hauff, Sven and Weiland, Katrin and Thommes, Kirsten}}, journal = {{International journal of manpower}}, number = {{4}}, pages = {{394----409}}, title = {{{HRM and the use of personnel services: an empirical analysis of German firms}}}, year = {{2011}}, } @article{4973, author = {{Braun, Irene and Pull, Kerstin and Alewell, Dorothea and Störmer, Susi and Thommes, Kirsten}}, issn = {{0048-3486}}, journal = {{Personnel Review}}, number = {{3}}, pages = {{364----382}}, title = {{{HR outsourcing and service quality: theoretical framework and empirical evidence}}}, volume = {{40}}, year = {{2011}}, } @article{6995, author = {{Beutner, Marc and Kremer, H.-Hugo and Zoyke, A. }}, journal = {{bwp@ Spezial 5 - Hochschultage Berufliche Bildung 2011}}, title = {{{Workshop 16 Individuelle Förderung. Konzepte und Erfahrungen zur Berufsorientierung im Übergang }}}, year = {{2011}}, } @misc{6999, booktitle = {{bwp@ Spezial 5 - Hochschultage Berufliche Bildung 2011}}, editor = {{Kremer, H.-Hugo and Tramm, T.}}, title = {{{Fachtagung 19}}}, year = {{2011}}, } @article{7049, author = {{Kremer, H.-Hugo and Tramm, T. and Tenberg, R.}}, journal = {{bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online}}, number = {{20}}, title = {{{Lernfeldansatz - 15 Jahre danach}}}, year = {{2011}}, } @article{7476, author = {{Kremer, H.-Hugo and Frehe, Petra}}, journal = {{Beilage Schule NRW}}, number = {{05/11}}, pages = {{4--8}}, title = {{{Individuelle Förderung - aber wie? Einblicke in das Innovationsprojekt InLab}}}, year = {{2011}}, } @article{7477, author = {{Sloane, Peter F. E. and Kremer, H.-Hugo}}, journal = {{Beilage Schule NRW}}, number = {{05/11}}, pages = {{4--8}}, title = {{{Individuelle Förderung fördern. Das Wirtschaftspädagogische Graduiertenkolleg als Innovation in der Lehrkräfte- und Schulentwicklung}}}, year = {{2011}}, } @article{7483, author = {{Kremer, H.-Hugo and Sandmann, D.}}, journal = {{bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online}}, title = {{{Kooperationsvorhaben berufliches Gymnasium und Bachelor Wirtschaftswissenschaften. Ein Paderborner Modellprojekt zur Berufs- und Studienorientierung}}}, year = {{2011}}, } @article{7604, author = {{Kremer, H.-Hugo and Tramm, T.}}, journal = {{bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online}}, title = {{{Berufliche Bildung 2011, Fachtagung 19}}}, year = {{2011}}, } @inbook{9589, author = {{Beutner, Marc}}, booktitle = {{Lehrerbildung phasenübergreifend denken. Facetten einer bundesweiten Debatte}}, editor = {{Häcker, Th and Bartel, K and Peters, K}}, pages = {{140 -- 158}}, title = {{{Kompetenzbegriff und Evaluation im beruflichen Bildungswesen}}}, year = {{2011}}, } @article{4157, author = {{Hehenkamp, Burkhard and Kaarboe, Oddvar}}, issn = {{0313-5926}}, journal = {{Economic Analysis and Policy}}, number = {{1}}, pages = {{49--70}}, publisher = {{Elsevier BV}}, title = {{{Paying for Performance in Hospitals}}}, doi = {{10.1016/s0313-5926(11)50004-9}}, volume = {{41}}, year = {{2011}}, } @inbook{5038, author = {{Becker, Jörg and Beverungen, Daniel and Knackstedt, Ralf and Matzner, Martin and Müller, Oliver and Pöppelbuß, Jens}}, booktitle = {{Mit Dienstleistungen die Zukunft gestalten: Impulse aus Forschung und Praxis. Beiträge der 8. Dienstleistungstagung des BMBF}}, editor = {{Gatermann, Inken and Fleck, Myriam}}, pages = {{247----255}}, title = {{{Integrierte Informationslogistik in der hybriden Wertschöpfung}}}, year = {{2011}}, } @inbook{5039, author = {{Becker, Jörg and Beverungen, Daniel and Knackstedt, Ralf and Stein, Armin}}, booktitle = {{Implementing International Services: A tailorable method for market assessment, modularization, and process transfer}}, editor = {{Böhmann, T and Burr, W and Herrmann, T and Krcmar, H}}, isbn = {{978-3-8349-1577-1}}, pages = {{399----424}}, title = {{{Engineering, Sales, and Delivery of Modular Value Bundles --- A Framework for Configurative Modeling}}}, year = {{2011}}, } @phdthesis{5074, author = {{Bäumer, Michaela}}, publisher = {{Verlag Dr. Kovac}}, title = {{{Die Besteuerung multinationaler Unternehmen in der Europäischen Union}}}, year = {{2011}}, } @phdthesis{5075, author = {{Dahle, Claudia}}, publisher = {{Verlag Dr. Kovac}}, title = {{{Der Einfluss von Mindestbesteuerungskonzepten auf unternehmerische Investitionsentscheidungen unter Berücksichtigung grenzüberschreitender Gruppenbesteuerungssysteme}}}, year = {{2011}}, }