TY - GEN
AU - Beutner, Marc
AU - Schneider, Jennifer Nicole
ID - 48240
TI - EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects
ER -
TY - GEN
AU - Schneider, Jennifer Nicole
ID - 48247
TI - EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects
ER -
TY - GEN
AB - Academic publishing represents one of the core functions of scientific activity and thus of the research system. The Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG, German Research Foundation) is committed to the adequate communication of research results and the maintenance of a functioning publication system as a basic requirement of the research system. Ensuring that academic publishing serves foremost the purposes of publicising, quality review and documenting scientific findings should be an essential goal of responsible science administration and promotion. The position paper therefore analyses the central background of the current situation in scientific publishing, identifies challenges and points out possible fields of action. With this positioning, the DFG contributes to the further development of the publication system in a way that is appropriate for science and research.
AU - Deutsche Forschungsgemeinschaft | AG Publikationswesen, (DFG)
AU - Sureth-Sloane, Caren
ID - 35759
TI - Wissenschaftliches Publizieren als Grundlage und Gestaltungsfeld der Wissenschaftsbewertung
ER -
TY - JOUR
AB - In Germany, dual learning programmes are increasingly offered by higher education institutions. These programmes’ main characteristic and greatest challenge is their integration of academic and vocational learning. So far, this challenge has frequently been stated without specifying its exact nature and consequences for learners. The present study addresses this pedagogical research gap and examines the extent of variation in the degree of integration among dual study programmes. With reference to curriculum theory, the study develops an empirical typology of curricular integration in dual programmes. The data sample consists of 152 programmes at (dual) universities and universities of applied sciences. Data is analysed using hierarchical cluster analysis. Results indicate that the currently prevailing forms of curricular integration should best be differentiated according to five types. The five overlapping types of integration are located on a continuum ranging from parallelism through organisational linking to full curricular integration targeted immediately at students’ personal integration. The analysis confirms that there are problems with complying with integration standards set on the policy level. Above all, the study offers new insights on what marks the diverse integration landscape of dual study programmes. It proves that approaches to integration are more differentiated than previous research has shown.
AU - Mordhorst, Lisa
AU - Jenert, Tobias
ID - 47627
IS - 6
JF - Higher Education
KW - Dual study programmes · Curricular integration · Curriculum theory · Empirical typology · Cluster analysis · Germany
SN - 0018-1560
TI - Curricular integration of academic and vocational education: a theory-based empirical typology of dual study programmes in Germany
VL - 85
ER -
TY - CHAP
AB - Im Zentrum Beitrags steht die Frage nach dem Spezifischen einer Didaktik im Wissenschafts- bzw. Hochschulkontext. Dabei hat die Organisation des Wissenschaftssystems in Disziplinen bzw. disziplinäre Gemeinschaften eine besondere Bedeutung. Disziplinen entwickeln spezifische Praktiken, die das Handeln ihrer Angehörigen prägen und sich in Fachkulturen zeigen. Diese Praktiken werden insbesondere an kommunikativen Artefakten sichtbar. Für Personen außerhalb einer disziplinären Gemeinschaft und ganz besonders für jene, die keinen direkten Bezug zum Wissenschaftssystem haben, sind disziplinäre Praktiken häufig schwer zu erschließen. Unsere Konzeption von Wissenschaftsdidaktik lenkt den Blick auf die impliziten Praktiken wissenschaftlicher Disziplinen. Aufgabe von Wissenschaftsdidaktik ist es dem- nach, erstens die impliziten disziplinären Sinnstrukturen, die hinter bestimmten Prak- tiken stehen und in kommunikativen Handlungen und Artefakten verschlüsselt sind, zu entschlüsseln. Zweitens ist es notwendig, die Wahrnehmung disziplinärer Praktiken durch die Studierenden zu analysieren und Differenzen zum Sinnverstehen von Wissenschaftler:innen zu identifizieren. Ausgehend davon kann dann drittens auf eine Verständigung über die Praktiken und deren Sinngehalt hingearbeitet werden. Der Beitrag formuliert die Grundzüge einer Wissenschaftsdidaktik, welche Verständigung über die Praktiken wissenschaftlicher Disziplinen zu einem Kernbestandteil akademischer Lehre macht. Dazu gehört auch ein Moment von Wissenschaftskritik, das auf die Disziplinen und deren Praktiken selbst zurückwirkt. Wissenschaftsdidaktik in diesem Sinne verlangt, den Blick Dritter auf die Praktiken der eigenen Disziplin einzunehmen. Dazu gehör auch, sich einzugestehen, wenn Praktiken keinen Sinn für wissenschaftliche Erkenntnisprozesse (mehr) aufweisen bzw. diesen verloren haben.
AU - Jenert, Tobias
AU - Scharlau, Ingrid
ED - Reinmann, Gabi
ED - Rhein, Rüdiger
ID - 33864
KW - Wissenschaftsdidaktik
KW - Fachsozialisation
KW - Wissenschaftskritik
KW - Verständigung
KW - Fachkultur
KW - akademische Praktiken
KW - Unterrichtsfach Psychologie
T2 - Wissenschaftsdidaktik I: Einführung
TI - Wissenschaftsdidaktik als Verständigung über wissenschaftliches Handeln – eine Auslegeordnung
ER -
TY - JOUR
AB - Die digitale Transformation führt dazu, dass sich lang etablierte Tätigkeiten und Arbeitsabläufe, welche die Berufsbilder im Kern definieren, verändern und stellt damit Mitarbeitende sowie Beteiligte der beruflichen Bildung vor Herausforderungen. Berufliche Lehramtsstudiengänge sind gefordert, Studierenden bereits im hochschulischen Teil ihrer Ausbildung den Aufbau eines berufsförmigen Wissens zu eröffnen, das ihnen die Erkundung beruflicher Handlungsfelder ermöglicht und eine wichtige Grundlage für die Unterrichtsgestaltung an Berufskollegs bildet. Wir geben in diesem Beitrag Einblicke in die Entwicklungsarbeiten einer fachdidaktisch geprägten Einführungsveranstaltung im Studienfach Wirtschaftswissenschaft für das Lehramt an Berufskollegs. Diese zieht Ansätze der Fallstudiendidaktik heran, um für Studierende eine Möglichkeit zu schaffen, die digitale Transformation von Arbeits- und Geschäftsprozessen zu erkunden und diese mit Blick auf die Gestaltung von Wirtschaftsunterricht an Berufskollegs zu analysieren. Dabei stellen wir die Entstehung der Fallstudie sowie deren Einbettung in das Modulkonzept dar und diskutieren das hochschuldidaktische Lehr-/Lernformat.
AU - Jenert, Tobias
AU - Kremer, H.-Hugo
AU - Sänger, Niklas
ID - 46034
JF - bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik
TI - Digitale Transformation der Berufs- und Arbeitswelt – Einblicke in die fachdidaktische Gestaltung der beruflichen Fachrichtung ‚Wirtschaft und Verwaltung‘
VL - 43
ER -
TY - JOUR
AU - Jenert, Tobias
AU - Scharlau, Ingrid
ID - 31678
IS - 2
JF - Zeitschrift für Hochschulentwicklung
TI - Wissenschaftskommunikation als Verständigung: Chance für die Hochschulentwicklung?!
VL - 17
ER -
TY - JOUR
AU - Büker, Ronja
AU - Jenert, Tobias
AU - Fust, Alexander Paul
AU - Fahrbach, Manuel
AU - Bellwald, Noah
AU - Winkler, Christoph
ID - 52708
IS - 5-6
JF - Erziehung & Unterricht
TI - Mit dem SREL-Training unternehmerische Selbstkompetenzen entwickeln
ER -
TY - GEN
AU - Scharlau, Ingrid
AU - Jenert, Tobias
ID - 34630
T2 - duz
TI - Chance zur Reflexion
VL - 12
ER -
TY - CONF
AU - Sänger, Niklas
ID - 46035
TI - Entwicklung didaktischer Fallstudien zur Förderung einer ‚digitalen Inhaltskompetenz‘ im Studienfach Wirtschaftswissenschaft für das Lehramt an Berufskollegs
ER -
TY - JOUR
AU - Schmalenbach-Gesellschaft für Betriebswirtschaftslehre e.V., Arbeitskreis Verrechnungspreise (Caren Sureth-Sloane)
ID - 35749
IS - 22
JF - Internationales Steuerrecht
TI - Chancen und Risiken eines Cooperative Compliance-Ansatzes für die deutsche Besteuerungspraxis von multinationalen Unternehmen – Erfahrungen verschiedener Länder und Eindrücke deutscher Unternehmensvertreter
VL - 31
ER -
TY - THES
AU - Neumann, Jürgen
ID - 24885
TI - On Biases in Online Reviews and the Moderating Effect of Review System Design
ER -
TY - THES
AU - van Straaten, Dirk
ID - 24886
TI - Inferring Quality with Reputation Systems - Experimental Evidence on Elicitation Mechanisms and Aggregation Metrics
ER -
TY - JOUR
AU - Grunau, Janika
AU - Jenert, Tobias
ID - 24972
JF - bwpat Spezial
TI - Studierende der Berufs-und Wirtschaftspädagogik: (Un-)bekannte Wesen?
VL - 18
ER -
TY - JOUR
AU - Mutschmann, Martin
AU - Hasso, Tim
AU - Pelster, Matthias
ID - 25042
JF - Journal of Business Ethics
TI - Dark triad managerial personality and financial reporting manipulation
ER -
TY - CONF
AU - Müller, Michelle
AU - Seutter, Janina
AU - Müller, Stefanie Jutta Marianne
AU - Kundisch, Dennis
ID - 25174
T2 - Proceedings of the 42nd International Conference on Information Systems (ICIS)
TI - Moment or Movement – An Empirical Analysis of the Heterogeneous Impact of Media Attention on Charitable Crowdfunding Campaigns
ER -
TY - CONF
AU - Poniatowski, Martin
AU - Seutter, Janina
AU - Kundisch, Dennis
ID - 25178
T2 - Proceedings of the 42nd International Conference on Information Systems (ICIS)
TI - "Timing is Everything" — An Empirical Analysis of the Timing of Online Review Elicitation
ER -
TY - CONF
AU - Laux, Florian
AU - Görzen, Thomas
ID - 25242
T2 - Proceedings of the 42nd International Conference on Information Systems (ICIS)
TI - Trust Me, I’m Confident – Are Confident Members of the Crowd Better at Evaluating Business Model Ideas?
ER -
TY - CHAP
AU - Krebs, Benjamin
AU - Wehner, Marius Claus
ED - Tarique, Ibraiz
ID - 24371
T2 - The Routledge companion to talent management
TI - The relationship between talent management and individual and organizational performance
ER -
TY - CONF
AU - zur Heiden, Philipp
AU - Priefer, Jennifer
ED - Breitner, Michael H.
ED - Lehnhoff, Sebastian
ED - Nieße, Astrid
ED - Staudt, Philipp
ED - Weinhardt, Christof
ED - Werth, Oliver
ID - 24534
T2 - Pre-Conference 16th International Congress on Wirtschaftsinformatik at Universität Duisburg-Essen
TI - Transitioning to Condition-Based Maintenance on the Distribution Grid: Deriving Design Principles from a Qualitative Study
ER -
TY - GEN
AU - Asenkerschbaumer, Stefan
AU - Sureth-Sloane, Caren
ID - 29051
TI - Schmalenbach IMPULSE: Will etwas in Bewegung setzen
ER -
TY - GEN
AU - Diller, Markus
AU - Lorenz, Johannes
AU - Schneider, Georg
AU - Sureth-Sloane, Caren
ID - 29056
TI - Is Consistency the Panacea? Inconsistent or Consistent Tax Transfer Prices with Strategic Taxpayer and Tax Authority Behavior
ER -
TY - GEN
AU - Eberbach, Jelena
AU - Sureth-Sloane, Caren
AU - Uhrig-Homburg, Marliese
ID - 29057
TI - Option Implied Tax Rate Expectations
ER -
TY - GEN
AU - Eberhartinger, Eva
AU - Speitmann, Raffael
AU - Sureth-Sloane, Caren
ID - 29058
TI - Banks’ tax disclosure, financial secrecy, and tax haven heterogeneity
ER -
TY - GEN
AU - Eberhartinger, Eva
AU - Safaei, Reyhaneh
AU - Sureth-Sloane, Caren
AU - Wu, Yuchen
ID - 29059
TI - Are Risk-based Tax Audit Strategies Rewarded? An Analysis of Corporate Tax Avoidance
ER -
TY - GEN
AB - This study investigates the contagious nature of tax avoidance by examining how narratives affect tax avoiding behavior. We adapt the idea of narrative economics indicating that individuals' actions are stimulated by stories that spread within a society. We employ two types of infection models to theoretically investigate how tax avoidance schemes spread over time and vanish eventually consistent with patterns known from epidemiology. We find that general tax avoidance can persist even if its expected outcome is negative, while specific tax avoidance schemes might vanish even though their expected outcome is positive. We find empirical support for the predicted dissemination of narratives related to both general and specific tax avoidance schemes in google n-grams. Finally, we show that dissemination of specific tax avoidance schemes is attenuated by anti-narratives in (social) media. Our findings help to understand how tax avoidance spreads, under what conditions anti-avoidance measures can effectively curb tax avoidance and point towards the crucial role of transparency of enhanced enforcement by visible narratives.
AU - Lorenz, Johannes
AU - Diller, Markus
AU - Sureth-Sloane, Caren
ID - 29060
TI - The Epidemiology of Tax Avoidance Narratives
ER -
TY - CONF
AU - Kucklick, Jan-Peter
AU - Müller, Oliver
ID - 21204
T2 - The AAAI-21 Workshop on Knowledge Discovery from Unstructured Data in Financial Services
TI - A Comparison of Multi-View Learning Strategies for Satellite Image-based Real Estate Appraisal
ER -
TY - JOUR
AU - Lüttenberg, Hedda
AU - Beverungen, Daniel
AU - Poniatowski, Martin
AU - Kundisch, Dennis
AU - Wünderlich, Nancy
ID - 21242
IS - 2
JF - Wirtschaftsinformatik & Management
TI - Drei Strategien zur Etablierung digitaler Plattformen in der Industrie
VL - 13
ER -
TY - JOUR
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Stieglitz, S.
AU - Frick, N.
ID - 21284
JF - Electronic Markets
TI - Hybrid Intelligence in Hospitals: Towards a Research Agenda for Collaboration and Team-Building
ER -
TY - JOUR
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Brünker, F.
AU - Wischnewski, M.
AU - Meinert, J.
ID - 21285
JF - ACM Transactions on Social Computing
TI - The Development of Connective Action during Social Movements on Social Media
ER -
TY - JOUR
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Stieglitz, Stefan
AU - Amojo, Ireti
ID - 21295
JF - Journal of Database Management
TI - Affording Technology in Crisis Situations: The Occurrence of Rumor Sense-Making Processes
ER -
TY - JOUR
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Stieglitz, S.
AU - Brünker, F.
AU - Hofeditz, L.
AU - Ross, B.
AU - Frick, N.R.J.
ID - 21296
JF - Business & Information Systems Engineering
TI - Understanding Collaboration with Virtual Assistants – The Role of Social Identity and Extended Self
ER -
TY - JOUR
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Ehnis, C.
AU - Stieglitz, S.
AU - Bunker, D.
AU - Rose, T.
ID - 21297
JF - Information Systems Frontiers
TI - Digital Nudging in Social Media Disaster Communication
ER -
TY - JOUR
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Stieglitz, S.
AU - Brünker, F.
ID - 21298
JF - Information Technology & People
TI - Dynamics of Convergence Behaviour in Social Media Crisis Communication – A Complexity Perspective on Peoples’ Behaviour
ER -
TY - JOUR
AU - Brendel, A.B.
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Lembcke, T.B.
AU - Hofeditz, L.
ID - 21300
JF - Sustainability
TI - Ethical Management of Artificial Intelligence
ER -
TY - JOUR
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Stieglitz, S.
AU - Frick, N.R.J.
AU - Möllmann, H.L.
ID - 21301
JF - Journal of Medical Internet Research Medical Informatics
TI - Driving Digital Transformation During a Pandemic: Study of Virtual Collaboration in a German Hospital
ER -
TY - CONF
AU - Bittner, E.
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Morana, S.
ID - 21313
T2 - 54th Hawaii International Conference System Sciences
TI - Digital Facilitation Assistance for Collaborative, Creative Design Processes
ER -
TY - CONF
AU - Bührke, J.
AU - Brendel, A.B.
AU - Lichtenberg, S.
AU - Greve, M.
AU - Mirbabaie, Milad
ID - 21314
T2 - 54th Hawaii International Conference System Sciences
TI - Is Making Mistakes Human? On the Perception of Typing Errors in Chatbot Communication
ER -
TY - JOUR
AU - Frick, Nicholas R. J.
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Stieglitz, Stefan
AU - Salomon, Jana
ID - 21460
JF - Journal of Decision Systems
SN - 1246-0125
TI - Maneuvering through the stormy seas of digital transformation: the impact of empowering leadership on the AI readiness of enterprises
ER -
TY - CONF
AU - Gutt, Dominik
AU - Neumann, Jürgen
AU - Jabr, Wael
AU - Kundisch, Dennis
ID - 21525
TI - The Fate of the App: Economic Implications of Updating under Reputation Resetting
ER -
TY - JOUR
AU - Görzen, Thomas
ID - 21532
IS - 1
JF - International Journal of Innovation Management
TI - “What’s the Point of the Task?” Exploring the Influence of Task Meaning on Creativity in Crowdsourcing
VL - 25
ER -
TY - JOUR
AU - Beverungen, Daniel
AU - Kundisch, Dennis
AU - Wünderlich, Nancy
ID - 17860
IS - 4
JF - Journal of Service Management
TI - Transforming into a Platform Provider: Strategic Options for Industrial Smart Service Providers
VL - 32
ER -
TY - JOUR
AB - Die Diskussion über die adäquate Besteuerung von „Reichen“ bzw. „Superreichen“ hat durch die Schulden, die im Zusammenhang mit der Coronakrise zu finanzieren sind, neuen Schwung bekommen. Als ein Instrument der adäquaten „Reichenbesteuerung“ gilt eine jährliche Vermögensteuer. Den fiskalischen und verteilungspolitischen Argumenten zugunsten einer Vermögensbesteuerung stehen negative ökonomische Wirkungen entgegen. In diesem Beitrag soll zur Versachlichung der Debatte ein genauerer Blick auf die zu erwartenden Belastungswirkungen einer Vermögensteuer geworfen werden. Dabei wird deutlich, dass die (Wieder-)Einführung der Vermögensteuer nicht nur ungelöste Probleme der Bewertung von Sachvermögen mit sich bringt, sondern die Steuerbelastungswirkungen in der jetzigen Niedrigzinsphase zu erheblichen Nebenwirkungen führen. Berücksichtigt man eine Inflationsrate von 2 %, liegt die zur unternehmerischen Realkapitalerhaltung erforderliche Mindestrendite vor Steuern selbst bei einer lediglich 1 %igen Vermögensteuer mit 5,63 % weit über der Inflationsrate. Dies verdeutlicht, dass eine Vermögensteuer in Zeiten niedriger Renditen für Unternehmen eine zukunftssichernde Eigenkapitalerhaltung oder gar -bildung und zugleich wichtige Investitionen erheblich erschwert. Dies gilt auch für private Anlagen in Aktien und Immobilien. Darüber hinaus ist die Vermögensteuer auch in Verlustperioden zu bezahlen, so dass diese Steuer krisenverschärfend wirkt. Auch dies dürfte erhebliche negative Investitionswirkungen nach sich ziehen. Zudem ist damit zu rechnen, dass die Vermögensteuer zumindest in Teilen überwälzt wird, so dass letztlich auch Verbraucher, Arbeitnehmer und Mieter diese tragen werden. Diese und weitere Nebenwirkungen einer Vermögensteuer kommen in der Vermögensteuerdebatte oftmals zu kurz.
AU - Maiterth, Ralf
AU - Sureth-Sloane, Caren
ID - 23400
IS - 3
JF - Steuer und Wirtschaft
TI - Wiedereinführung der Vermögensteuer – eine ökonomische Analyse
VL - 98
ER -
TY - JOUR
AB - We experimentally consider a dynamic multi-period Cournot duopoly with a simultaneous option to manage financial risk and a real option to delay supply. The first option allows players to manage risk before uncertainty is realized, while the second allows managing risk after realization. In our setting, firms face a strategic dilemma: They must weigh the advantages of dealing with risk exposure against the disadvantages of higher competition. In theory, firms make strategic use of the hedging component, enhancing competition. Our experimental results support this theory, suggesting that hedging increases competition and negates duopoly profits even in a simultaneous setting.
AU - Cox, Caleb
AU - Karam, Arzé
AU - Pelster, Matthias
ID - 23524
JF - Review of Industrial Organization
TI - Two-period duopolies with forward markets
ER -
TY - JOUR
AB - AbstractOrganizations introduce virtual assistants (VAs) to support employees with work-related tasks. VAs can increase the success of teamwork and thus become an integral part of the daily work life. However, the effect of VAs on virtual teams remains unclear. While social identity theory describes the identification of employees with team members and the continued existence of a group identity, the concept of the extended self refers to the incorporation of possessions into one’s sense of self. This raises the question of which approach applies to VAs as teammates. The article extends the IS literature by examining the impact of VAs on individuals and teams and updates the knowledge on social identity and the extended self by deploying VAs in a collaborative setting. Using a laboratory experiment with N = 50, two groups were compared in solving a task, where one group was assisted by a VA, while the other was supported by a person. Results highlight that employees who identify VAs as part of their extended self are more likely to identify with team members and vice versa. The two aspects are thus combined into the proposed construct of virtually extended identification explaining the relationships of collaboration with VAs. This study contributes to the understanding on the influence of the extended self and social identity on collaboration with VAs. Practitioners are able to assess how VAs improve collaboration and teamwork in mixed teams in organizations.
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Stieglitz, Stefan
AU - Brünker, Felix
AU - Hofeditz, Lennart
AU - Ross, Björn
AU - Frick, Nicholas R. J.
ID - 23672
JF - Business & Information Systems Engineering
SN - 2363-7005
TI - Understanding Collaboration with Virtual Assistants – The Role of Social Identity and the Extended Self
ER -
TY - JOUR
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Stieglitz, Stefan
AU - Brünker, Felix
ID - 23673
JF - Information Technology & People
SN - 0959-3845
TI - Dynamics of convergence behaviour in social media crisis communication – a complexity perspective
ER -
TY - JOUR
AB - The diagnosis of diseases is decisive for planning proper treatment and ensuring the well-being of patients. Human error hinders accurate diagnostics, as interpreting medical information is a complex and cognitively challenging task. The application of artificial intelligence (AI) can improve the level of diagnostic accuracy and efficiency. While the current literature has examined various approaches to diagnosing various diseases, an overview of fields in which AI has been applied, including their performance aiming to identify emergent digitalized healthcare services, has not yet been adequately realized in extant research. By conducting a critical review, we portray the AI landscape in diagnostics and provide a snapshot to guide future research. This paper extends academia by proposing a research agenda. Practitioners understand the extent to which AI improves diagnostics and how healthcare benefits from it. However, several issues need to be addressed before successful application of AI in disease diagnostics can be achieved.
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Stieglitz, Stefan
AU - Frick, Nicholas R. J.
ID - 23674
JF - Health and Technology
SN - 2190-7188
TI - Artificial intelligence in disease diagnostics: A critical review and classification on the current state of research guiding future direction
ER -
TY - JOUR
AB - AbstractThe application of artificial intelligence (AI) in hospitals yields many advantages but also confronts healthcare with ethical questions and challenges. While various disciplines have conducted specific research on the ethical considerations of AI in hospitals, the literature still requires a holistic overview. By conducting a systematic discourse approach highlighted by expert interviews with healthcare specialists, we identified the status quo of interdisciplinary research in academia on ethical considerations and dimensions of AI in hospitals. We found 15 fundamental manuscripts by constructing a citation network for the ethical discourse, and we extracted actionable principles and their relationships. We provide an agenda to guide academia, framed under the principles of biomedical ethics. We provide an understanding of the current ethical discourse of AI in clinical environments, identify where further research is pressingly needed, and discuss additional research questions that should be addressed. We also guide practitioners to acknowledge AI-related benefits in hospitals and to understand the related ethical concerns.
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Hofeditz, Lennart
AU - Frick, Nicholas R. J.
AU - Stieglitz, Stefan
ID - 23675
JF - AI & SOCIETY
SN - 0951-5666
TI - Artificial intelligence in hospitals: providing a status quo of ethical considerations in academia to guide future research
ER -
TY - CONF
AU - Kaufhold, M.-A.
AU - Riebe, T.
AU - Kühn, P.
AU - Bayer, M.
AU - Reuter, C.
AU - Stöttinger, M.
AU - Möller, R.
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Fromm, J.
AU - Basyurt, A.S.
AU - Stieglitz, S.
AU - Eyilmez, K.
AU - Fuchß, C.
ID - 23721
T2 - Proceedings of the 8th Mensch und Computer
TI - CYWARN: Strategy and Technology Development for Cross-Platform Cyber Situational Awareness and Actor-Specific Cyber Threat Communication
ER -
TY - CONF
AU - Sieger, L. N.
AU - Doğangün, A.
AU - Mirbabaie, Milad
ID - 23723
T2 - Proceedings of the 8th Mensch und Computer
TI - Teaching the Smart Home - User Experience in an Interactive Learning Phase
ER -