TY - JOUR
AU - Henderson, C. M.
AU - Steinhoff, Lena
AU - Harmeling, C. M.
AU - Palmatier, R. W.
ID - 45724
IS - 2
JF - Journal of the Academy of Marketing Science
TI - Customer Inertia Marketing
VL - 49
ER -
TY - JOUR
AU - Kim, J. J.
AU - Steinhoff, Lena
AU - Palmatier, R. W.
ID - 45725
IS - 1
JF - Journal of the Academy of Marketing Science
TI - An Emerging Theory of Loyalty Program Dynamics
VL - 49
ER -
TY - JOUR
AU - Steinhoff, Lena
AU - Palmatier, R. W.
ID - 45722
IS - 2
JF - Australasian Marketing Journal
TI - Commentary: Opportunities and Challenges of Technology in Relationship Marketing
VL - 29
ER -
TY - JOUR
AU - Steinhoff, Lena
AU - Zondag, M. M.
ID - 45723
JF - Journal of Business Research
TI - Loyalty Programs as Travel Companions: Complementary Service Features across Customer Journey Stages
VL - 129
ER -
TY - CONF
AU - Alberternst, B.
AU - Steinhoff, Lena
AU - Eggert, A.
AU - Giesler, M.
ID - 45741
T2 - 2021 AMA Winter Marketing Educators’ Conference Proceedings, St. Petersburg
TI - Consumer Solidarity: A Social-System Perspective on the Glue that Holds Society Together
ER -
TY - CONF
AU - Alberternst, B.
AU - Eggert, A.
AU - Steinhoff, Lena
AU - Giesler, M.
ID - 45740
T2 - Proceedings of the 50th European Marketing Academy (EMAC) Conference, Madrid
TI - Understanding and Measuring Consumer Solidarity as a Collective Bond
ER -
TY - CONF
AU - Krauter, Stefan
AU - Böcker, Joachim
AU - Freitag, Christine
AU - Hehenkamp, Burkhard
AU - Hilleringmann, Ulrich
AU - Temmen, Katrin
AU - Klaus, Tobias
AU - Rohrer, Nicolaus
AU - Lehmann, Sven
ID - 22218
KW - Art-D
KW - Afrika
KW - Resilienz
KW - Resilience
KW - Grid stability
KW - robustness
KW - microgrids
SN - 978-3-948176-14-3
T2 - Tagungsband des 36. PV-Symposiums, 18.-26 Mai 2021
TI - Projekt Art-D Grids: Nachhaltige und stabile Microgrids in Afrika - eine Plattform für Forschung und Lehre für die Entwicklung
ER -
TY - BOOK
AU - Kiepe, Karina
ID - 50722
TI - Stellen und Ausbildung der betrieblichen Ausbilder:innen. Grundannahmen, Transformationsprozesse, Reformdiskurse
ER -
TY - JOUR
AU - Kiepe, Karina
AU - Gallas, Ricarda
AU - Rüdebusch, Gerrit
ID - 50804
IS - 3
JF - Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis
TI - Verstetigung eines Fortbildungsansatzes zu nachhaltigem Wirtschaften und Ausbilden
VL - 50 (3)
ER -
TY - JOUR
AU - Graßl, Benjamin
AU - Giese, Henning
ID - 49870
IS - 1
JF - beck.digitax
TI - Überwälzung von Digitalsteuern
ER -
TY - GEN
AU - Asenkerschbaumer, Stefan
AU - Buhl, Hans-Ulrich
AU - Sureth-Sloane, Caren
AU - Weißenberger, Barbara E.
ID - 45855
IS - 101
T2 - Frankfurter Allgemeine Zeitung
TI - Georg Giersberg: die Stimme für die BWL
ER -
TY - GEN
AU - Fochmann, Martin
AU - Heile, Vanessa
AU - Huber, Hans-Peter
AU - Maiterth, Ralf
AU - Sureth-Sloane, Caren
ID - 22923
TI - Umfrage: Steuerliche Belastung deutscher Unternehmen – Steuerlast und Verwaltungskosten
ER -
TY - CHAP
AU - Schneider, Jennifer Nicole
ED - Beutner, Marc
ED - Pechuel, Rasmus
ED - Schneider, Jennifer
ID - 47962
T2 - Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation - Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insights in the DigI-VET Project
TI - Digitalisation in the Classroom – Learning Tools
ER -
TY - BOOK
ED - Beutner, Marc
ED - Pechuel, Rasmus
ED - Schneider, Jennifer Nicole
ID - 47978
TI - Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation – Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insight in the DigI-VET Project
ER -
TY - CHAP
AU - Beutner, Marc
AU - Schneider, Jennifer Nicole
ED - Beutner, Marc
ED - Pechuel, Rasmus
ED - Schneider, Jennifer
ID - 47949
T2 - Industrie 4.0- Eine Einführung in die Ideen und neuen Möglichkeiten
TI - Förderung von Digitalisierung und Industrie 4.0: Bildung – Beruf – Industrie – Zukunft. Neue Möglichkeiten und Herausforderungen für die europäische Berufsbildung. Einblick in das Projekt DigI-VET
ER -
TY - JOUR
AU - Jenert, Tobias
AU - Kremer, H.-Hugo
ID - 24971
JF - bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik – online
TI - Digitale Prozessintegration in berufs- und wirtschaftspädagogischen Studiengängen – Überlegungen zur Professionalität und professionellen Entwicklung
VL - 40
ER -
TY - JOUR
AB - Lehrer*innen können dazu beitragen, dass bestehende soziale Ungleichheiten verstärkt oder auch abgebaut werden. Eine wichtige Rolle spielen dabei der sogenannte Habitus der Lehrer*innen und dessen (Nicht-)Passung zur sozialen Herkunft der Schüler*innen. In diesem Text stelle ich die Frage, wie angehende Lehrer*innen im Studium unterstützt werden können, die Bedeutung eigener habitueller Prägungen für das professionelle Handeln als Lehrperson zu reflektieren. Ganz besonders befasse ich mich mit der Rolle der Lehrer*innenbildner*innen bei der Förderung von solchen habitusreflexiven Kompetenzen. Hier spielen das Selbst der Hochschullehrenden und die bildungsbiographischen Erfahrungen, die auf dem Weg in die Hochschule gemacht wurden, eine wichtige Rolle.
AU - Jenert, Tobias
ID - 52706
IS - 5
JF - PraxisForschungLehrer*innenbildung
TI - Anderssein als Ressource: Habitus und Habitusreflexion in der Lehrer*innenbildung
VL - 3
ER -
TY - CONF
AU - Sänger, Niklas
ID - 46038
TI - Digitale Prozessintegration in der beruflichen Lehrer*innenbildung – Praxisnahe Einblicke in die Entwicklung des wirtschaftspädagogischen Studienangebots an der Universität Paderborn
ER -
TY - CONF
AU - Sänger, Niklas
ID - 24937
TI - Einblicke in die curriculare Entwicklung des wirtschaftspädagogischen Studienangebots mit Hilfe der Fallstudiendidaktik
ER -
TY - CONF
AU - Sänger, Niklas
AU - Jenert, Tobias
ID - 24938
TI - Soziale Netzwerke als Treiber und Qualitätsmerkmal einer lehrbezogenen Hochschulentwicklung
ER -
TY - CONF
AU - Sänger, Niklas
ID - 24932
TI - Bausteine der didaktischen Fallstudienentwicklung für die beruflichen Lehrer*innenbildung im Projekt DiPoLe
ER -
TY - CONF
AU - Sänger, Niklas
AU - Jenert, Tobias
ID - 24936
TI - Lehrentwicklungs-Netzwerke und institutionelle Ideen der Hochschullehre
ER -
TY - CHAP
AU - Jenert, Tobias
AU - Bosse, Elke
ID - 52716
SN - 9783658336660
T2 - Transfer von Innovation und Wissen
TI - Lehrentwicklung an Hochschulen als transferorientierte Netzwerkarbeit: Das Bündnis für Hochschullehre Lehren
ER -
TY - JOUR
AU - Winkler, Christoph
AU - Fust, Alexander
AU - Jenert, Tobias
ID - 52705
IS - 4
JF - Journal of Small Business Management
KW - Management of Technology and Innovation
KW - Strategy and Management
KW - General Business
KW - Management and Accounting
SN - 0047-2778
TI - From entrepreneurial experience to expertise: A self-regulated learning perspective
VL - 61
ER -
TY - CHAP
AU - Jenert, Tobias
ED - Kordts-Freudinger, Robert
ED - Schaper, Niklas
ED - Scholkmann, Antonia
ED - Szczyrba, Birgit
ID - 52715
SN - 9783825254087
T2 - Handbuch Hochschuldidaktik
TI - Gestaltung von Studienangeboten. Konzepte, Modelle, Perspektiven
ER -
TY - JOUR
AB -
Research on student transition into Higher Education (HE) has taken different theoretical perspectives. First, studies investigated personal variables such as students´ self-efficacy, emotions and motivation regarding the transition from school to HE. A second strand of research focused on contextual variables, for instance college effectiveness research. With this paper, we combine both the personal and the contextual approach. We aim to investigate the interaction between personal and contextual diversity during the transition into HE, taking into account students’ diversity in particular with regard to gender and individual characteristics, such as self-efficacy. We explored the heterogeneity in students’ personal characteristics by conducting a latent profile analysis (LPA) based on students’ intrinsic motivation, self-efficacy and anxiety before entering Higher Education. LPA resulted in three distinct profiles, with significant differences in how students perceived the first year. This finding suggests that students’ personal characteristics when entering Higher Education influence how they experience the study environment. To investigate the interplay between individual and contextual differences in more detail, we conducted a qualitative longitudinal study with 14 first-year students in parallel with the panel survey. We found that individual students react very differently to specific characteristics and events of the first-year environment. Our study adds to the growing body of research that aims to grasp the complexity of interactions between individual and contextual differences. Specifically, we illustrate how combining quantitative and qualitative methods can provide new insights into person-context interactions.
AU - Jenert, Tobias
AU - Brahm, Taiga
ID - 52704
IS - 2
JF - Frontline Learning Research
KW - Education
SN - 2295-3159
TI - The interplay of personal and contextual diversity during the first year at Higher Education: Combining a quantitative and a qualitative approach
VL - 9
ER -
TY - CHAP
AU - Jenert, Tobias
ID - 25642
T2 - Handbuch Transdisziplinäre Didaktik
TI - Curriculumforschung
ER -
TY - JOUR
AB - Die Frage, wie sich die Weiterentwicklung der Lehre an Hochschulen systematisch
verankern lässt, erfährt mit dem Auslaufen von Förderprogrammen wie dem QPL
erneute Aufmerksamkeit. Bislang fehlt es an einer kontextspezifischen Theorie, die
lehrbezogenen Wandel an Hochschulen analysier- und gestaltbar macht. In jedem
Fall sind Change-Konzepte aus dem betriebswirtschaftlichen Bereich nur sehr
beschränkt auf Hochschulen übertragbar. Demgegenüber gibt neuere Forschung
Hinweise darauf, welche Kernkategorien eine hochschulspezifische Change-
Theorie umfassen könnte. Darauf aufbauend schlägt der Beitrag zwei Konzepte als
Kernkategorien einer Theorie lehrbezogenen Wandels an Hochschulen vor.
AU - Jenert, Tobias
ID - 24973
IS - 4
JF - Zeitschrift für Hochschulentwicklung
KW - educational development
KW - change management
KW - educational innovation
TI - Überlegungen auf dem Weg zu einer Theorie lehrbezogenen Wandels an Hochschulen
VL - 15
ER -
TY - CONF
AU - Szopinski, Daniel
ID - 19739
T2 - Proceedings of the 15th International Conference on Design Science Research in Information Systems and Technology (DESRIST)
TI - Active Business Model Development Tools: Design Requirements
ER -
TY - CONF
AU - Szopinski, Daniel
ID - 19741
T2 - Proceedings of the 41st International Conference on Information Systems (ICIS)
TI - Exploring design principles for stimuli in business model development tools
ER -
TY - CONF
AU - Müller, Michelle
AU - Neumann, Jürgen
AU - Gutt, Dominik
AU - Kundisch, Dennis
ID - 19782
T2 - Proceedings of the 41th International Conference on Information Systems (ICIS)
TI - Toss a Coin to your Host - How Guests End up Paying for the Cost of Regulatory Policies
ER -
TY - JOUR
AU - Steiger, Sören
AU - Pelster, Matthias
ID - 19895
JF - Journal of Economic Behavior & Organization
SN - 0167-2681
TI - Social interactions and asset pricing bubbles
VL - 179
ER -
TY - GEN
AU - Kundisch, Dennis
AU - Beverungen, Daniel
ID - 20131
TI - Als Wirtschaftsinformatiker die digitale Transformation in Organisationen gestalten
ER -
TY - THES
AU - Hoof, Simon
ID - 20240
TI - Essays on Cooperation in Differential Games
ER -
TY - JOUR
AU - Gutt, Dominik
AU - von Rechenberg, Tobias
AU - Kundisch, Dennis
ID - 2834
JF - Journal of Business Research
TI - Goal Achievement, Subsequent User Effort and the Moderating Role of Goal Difficulty
VL - 106
ER -
TY - CONF
AU - Krebs, Benjamin
ID - 24373
IS - 21233
T2 - Academy of Management Proceedings
TI - Antecedents and Performance Consequences of High-Potential Scheme Use
VL - 1
ER -
TY - JOUR
AU - Pekkarinen, Satu
AU - Hennala, Lea
AU - Tuisku, Outi
AU - Gustafsson, Christine
AU - Johansson-Pajala, Rose-Marie
AU - Thommes, Kirsten
AU - Hoppe, Julia Amelie
AU - Melkas, Helinä
ID - 21126
JF - Gerontechnology
SN - 1569-1101
TI - Care robots in society: Knowledge and orientation needs
ER -
TY - JOUR
AU - Johansson-Pajala, Rose-Marie
AU - Thommes, Kirsten
AU - Hoppe, Julia Amelie
AU - Tuisku, Outi
AU - Hennala, Lea
AU - Pekkarinen, Satu
AU - Melkas, Helinä
AU - Gustafsson, Christine
ID - 21127
JF - Gerontechnology
SN - 1569-1101
TI - The need for care robot orientation in elder care services
ER -
TY - THES
AU - Wolf, Verena
ID - 21205
TI - Service System Innovation: An Ambidexterity Perspective
ER -
TY - JOUR
AB - In recent times societal crises such as the coronavirus disease 2019 outbreak have given rise to a tension between formal ‘command and control’ and informal social media activated self-organising information and communication systems that are utilised for crisis management decision-making. Social media distrust affects the dissemination of disaster information as it entails shifts in media perception and participation but also changes in the way individuals and organisations make sense of information in critical situations. So far, a little considered notion in this domain is the concept of sense-giving. Originating from organisational theory, it is used to explain the mechanisms behind intentional information provision that fosters collective meaning creation. In our study, we seek to understand the potential impact of sense-giving from Twitter crisis communication generated during the Hurricane Harvey disaster event. Social network and content analyses performed with a dataset of 9,414,463 tweets yielded insights into how sense-giving occurs during a large-scale disaster event. Theoretically, we specified (1) perpetual sense-giving, which relies primarily on topical authority and frequency; as well as (2) intermittent sense-giving, which occurs from high value of message content and leverage of popularity, that is, retweets. Our findings emphasise the importance of information-rich actors in communication networks and the leverage of their influence in crises such as coronavirus disease 2019 to reduce social media distrust and facilitate sense-making.
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Bunker, Deborah
AU - Stieglitz, Stefan
AU - Marx, Julian
AU - Ehnis, Christian
ID - 21282
JF - Journal of Information Technology
SN - 0268-3962
TI - Social media in times of crisis: Learning from Hurricane Harvey for the coronavirus disease 2019 pandemic response
ER -
TY - JOUR
AB - Peer-to-peer markets are especially suitable for the analysis of online ratings as they represent two-sided markets that match buyers to sellers and thus lead to reduced scope for opportunistic behavior. We decompose the online ratings by focusing on the customer’s decision-making process in a leading peer-to-peer ridesharing platform. Using data from the leading peer-to-peer ridesharing platform BlaBlaCar, we analyze 17,584 users registered between 2004 and 2014 and their online ratings focusing on the decomposition of the explicit determinants reflecting the variance of online ratings. We find clear evidence to suggest that a driver’s attitude towards music, pets, smoking, and conversation has a significantly positive influence on his received online ratings. However, we also show that the interaction of female drivers and their attitude towards pets has a significantly negative effect on average ratings.
AU - Kaimann, Daniel
ID - 21287
IS - 15
JF - Sustainability
SN - 2071-1050
TI - Behind the Review Curtain: Decomposition of Online Consumer Ratings in Peer-to-Peer Markets
VL - 12
ER -
TY - JOUR
AU - Stieglitz, Stefan
AU - Wilms, Konstantin
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Hofeditz, Lennart
AU - Brenger, Bela
AU - López, Ania
AU - Rehwald, Stephanie
ID - 21306
JF - PLOS ONE
SN - 1932-6203
TI - When are researchers willing to share their data? – Impacts of values and uncertainty on open data in higher education
ER -
TY - CONF
AU - Hofeditz, L.
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Stieglitz, S.
ID - 21315
T2 - Proceedings of the 31st Australasian Conference on Information Systems
TI - Virtually Extended Coworking Spaces – The Reinforcement of Social Proximity, Motivation and Knowledge Sharing Through ICT
ER -
TY - CONF
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Marx, J.
AU - Braun, L.-M.
AU - Stieglitz, S.
ID - 21316
T2 - Proceedings of the 31st Australasian Conference on Information Systems
TI - Digital Detox – Mitigating Digital Overuse in Times of Remote Work and Social Isolation
ER -
TY - CONF
AU - Marx, J.
AU - Brünker, F.
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Hochstrate, E.
ID - 21317
T2 - Proceedings of the 31st Australasian Conference on Information Systems
TI - ‘Conspiracy Machines’ - The Role of Social Bots during the COVID-19 ‘Infodemic’
ER -
TY - CONF
AU - Fromm, J.
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Stieglitz, S.
ID - 21318
T2 - Proceedings of the Twenty-Eight European Conference on Information Systems
TI - A Systematic Review of Empirical Affordance Studies: Recommendations for Affordance Research in Information Systems
ER -
TY - CONF
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Stieglitz, S.
AU - Lambertz, L.
ID - 21319
T2 - Proceedings of the 15th International Conference on Wirtschaftsinformatik
TI - The Usage of Twitter Data for Early Crisis Detection
ER -
TY - CONF
AU - Brünker, F.
AU - Marx, J.
AU - Ross, B.
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Stieglitz, S.
ID - 21320
T2 - Proceedings of the 15. Internationaler Kongress Für Wirtschaftsinformatik
TI - ‘The Tireless Selling-Machine’ – Commercial Deployment of Social Bots during Black Friday Season on Twitter
ER -
TY - CONF
AU - Fromm, J.
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Stieglitz, S.
ID - 21321
T2 - Proceedings of the 15. Internationaler Kongress Für Wirtschaftsinformatik
TI - The Effects of Virtual Reality Affordances and Constraints on Negative Group Effects during Brainstorming Sessions
ER -
TY - CONF
AU - Brünker, F.
AU - Wischnewski, M.
AU - Mirbabaie, Milad
AU - Meinert, J.
ID - 21322
T2 - Proceedings of the 51nd Hawaii International Conference on System Sciences
TI - The Role of Social Media during Social Movements – Observations from the #metoo Debate on Twitter
ER -