TY - JOUR AU - Henderson, C. M. AU - Steinhoff, Lena AU - Harmeling, C. M. AU - Palmatier, R. W. ID - 45724 IS - 2 JF - Journal of the Academy of Marketing Science TI - Customer Inertia Marketing VL - 49 ER - TY - JOUR AU - Kim, J. J. AU - Steinhoff, Lena AU - Palmatier, R. W. ID - 45725 IS - 1 JF - Journal of the Academy of Marketing Science TI - An Emerging Theory of Loyalty Program Dynamics VL - 49 ER - TY - JOUR AU - Steinhoff, Lena AU - Palmatier, R. W. ID - 45722 IS - 2 JF - Australasian Marketing Journal TI - Commentary: Opportunities and Challenges of Technology in Relationship Marketing VL - 29 ER - TY - JOUR AU - Steinhoff, Lena AU - Zondag, M. M. ID - 45723 JF - Journal of Business Research TI - Loyalty Programs as Travel Companions: Complementary Service Features across Customer Journey Stages VL - 129 ER - TY - CONF AU - Alberternst, B. AU - Steinhoff, Lena AU - Eggert, A. AU - Giesler, M. ID - 45741 T2 - 2021 AMA Winter Marketing Educators’ Conference Proceedings, St. Petersburg TI - Consumer Solidarity: A Social-System Perspective on the Glue that Holds Society Together ER - TY - CONF AU - Alberternst, B. AU - Eggert, A. AU - Steinhoff, Lena AU - Giesler, M. ID - 45740 T2 - Proceedings of the 50th European Marketing Academy (EMAC) Conference, Madrid TI - Understanding and Measuring Consumer Solidarity as a Collective Bond ER - TY - CONF AU - Krauter, Stefan AU - Böcker, Joachim AU - Freitag, Christine AU - Hehenkamp, Burkhard AU - Hilleringmann, Ulrich AU - Temmen, Katrin AU - Klaus, Tobias AU - Rohrer, Nicolaus AU - Lehmann, Sven ID - 22218 KW - Art-D KW - Afrika KW - Resilienz KW - Resilience KW - Grid stability KW - robustness KW - microgrids SN - 978-3-948176-14-3 T2 - Tagungsband des 36. PV-Symposiums, 18.-26 Mai 2021 TI - Projekt Art-D Grids: Nachhaltige und stabile Microgrids in Afrika - eine Plattform für Forschung und Lehre für die Entwicklung ER - TY - BOOK AU - Kiepe, Karina ID - 50722 TI - Stellen und Ausbildung der betrieblichen Ausbilder:innen. Grundannahmen, Transformationsprozesse, Reformdiskurse ER - TY - JOUR AU - Kiepe, Karina AU - Gallas, Ricarda AU - Rüdebusch, Gerrit ID - 50804 IS - 3 JF - Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis TI - Verstetigung eines Fortbildungsansatzes zu nachhaltigem Wirtschaften und Ausbilden VL - 50 (3) ER - TY - JOUR AU - Graßl, Benjamin AU - Giese, Henning ID - 49870 IS - 1 JF - beck.digitax TI - Überwälzung von Digitalsteuern ER - TY - GEN AU - Asenkerschbaumer, Stefan AU - Buhl, Hans-Ulrich AU - Sureth-Sloane, Caren AU - Weißenberger, Barbara E. ID - 45855 IS - 101 T2 - Frankfurter Allgemeine Zeitung TI - Georg Giersberg: die Stimme für die BWL ER - TY - GEN AU - Fochmann, Martin AU - Heile, Vanessa AU - Huber, Hans-Peter AU - Maiterth, Ralf AU - Sureth-Sloane, Caren ID - 22923 TI - Umfrage: Steuerliche Belastung deutscher Unternehmen – Steuerlast und Verwaltungskosten ER - TY - CHAP AU - Schneider, Jennifer Nicole ED - Beutner, Marc ED - Pechuel, Rasmus ED - Schneider, Jennifer ID - 47962 T2 - Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation - Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insights in the DigI-VET Project TI - Digitalisation in the Classroom – Learning Tools ER - TY - BOOK ED - Beutner, Marc ED - Pechuel, Rasmus ED - Schneider, Jennifer Nicole ID - 47978 TI - Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation – Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insight in the DigI-VET Project ER - TY - CHAP AU - Beutner, Marc AU - Schneider, Jennifer Nicole ED - Beutner, Marc ED - Pechuel, Rasmus ED - Schneider, Jennifer ID - 47949 T2 - Industrie 4.0- Eine Einführung in die Ideen und neuen Möglichkeiten TI - Förderung von Digitalisierung und Industrie 4.0: Bildung – Beruf – Industrie – Zukunft. Neue Möglichkeiten und Herausforderungen für die europäische Berufsbildung. Einblick in das Projekt DigI-VET ER - TY - JOUR AU - Jenert, Tobias AU - Kremer, H.-Hugo ID - 24971 JF - bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik – online TI - Digitale Prozessintegration in berufs- und wirtschaftspädagogischen Studiengängen – Überlegungen zur Professionalität und professionellen Entwicklung VL - 40 ER - TY - JOUR AB - Lehrer*innen können dazu beitragen, dass bestehende soziale Ungleichheiten verstärkt oder auch abgebaut werden. Eine wichtige Rolle spielen dabei der sogenannte Habitus der Lehrer*innen und dessen (Nicht-)Passung zur sozialen Herkunft der Schüler*innen. In diesem Text stelle ich die Frage, wie angehende Lehrer*innen im Studium unterstützt werden können, die Bedeutung eigener habitueller Prägungen für das professionelle Handeln als Lehrperson zu reflektieren. Ganz besonders befasse ich mich mit der Rolle der Lehrer*innenbildner*innen bei der Förderung von solchen habitusreflexiven Kompetenzen. Hier spielen das Selbst der Hochschullehrenden und die bildungsbiographischen Erfahrungen, die auf dem Weg in die Hochschule gemacht wurden, eine wichtige Rolle. AU - Jenert, Tobias ID - 52706 IS - 5 JF - PraxisForschungLehrer*innenbildung TI - Anderssein als Ressource: Habitus und Habitusreflexion in der Lehrer*innenbildung VL - 3 ER - TY - CONF AU - Sänger, Niklas ID - 46038 TI - Digitale Prozessintegration in der beruflichen Lehrer*innenbildung – Praxisnahe Einblicke in die Entwicklung des wirtschaftspädagogischen Studienangebots an der Universität Paderborn ER - TY - CONF AU - Sänger, Niklas ID - 24937 TI - Einblicke in die curriculare Entwicklung des wirtschaftspädagogischen Studienangebots mit Hilfe der Fallstudiendidaktik ER - TY - CONF AU - Sänger, Niklas AU - Jenert, Tobias ID - 24938 TI - Soziale Netzwerke als Treiber und Qualitätsmerkmal einer lehrbezogenen Hochschulentwicklung ER - TY - CONF AU - Sänger, Niklas ID - 24932 TI - Bausteine der didaktischen Fallstudienentwicklung für die beruflichen Lehrer*innenbildung im Projekt DiPoLe ER - TY - CONF AU - Sänger, Niklas AU - Jenert, Tobias ID - 24936 TI - Lehrentwicklungs-Netzwerke und institutionelle Ideen der Hochschullehre ER - TY - CHAP AU - Jenert, Tobias AU - Bosse, Elke ID - 52716 SN - 9783658336660 T2 - Transfer von Innovation und Wissen TI - Lehrentwicklung an Hochschulen als transferorientierte Netzwerkarbeit: Das Bündnis für Hochschullehre Lehren ER - TY - JOUR AU - Winkler, Christoph AU - Fust, Alexander AU - Jenert, Tobias ID - 52705 IS - 4 JF - Journal of Small Business Management KW - Management of Technology and Innovation KW - Strategy and Management KW - General Business KW - Management and Accounting SN - 0047-2778 TI - From entrepreneurial experience to expertise: A self-regulated learning perspective VL - 61 ER - TY - CHAP AU - Jenert, Tobias ED - Kordts-Freudinger, Robert ED - Schaper, Niklas ED - Scholkmann, Antonia ED - Szczyrba, Birgit ID - 52715 SN - 9783825254087 T2 - Handbuch Hochschuldidaktik TI - Gestaltung von Studienangeboten. Konzepte, Modelle, Perspektiven ER - TY - JOUR AB - Research on student transition into Higher Education (HE) has taken different theoretical perspectives. First, studies investigated personal variables such as students´ self-efficacy, emotions and motivation regarding the transition from school to HE. A second strand of research focused on contextual variables, for instance college effectiveness research. With this paper, we combine both the personal and the contextual approach. We aim to investigate the interaction between personal and contextual diversity during the transition into HE, taking into account students’ diversity in particular with regard to gender and individual characteristics, such as self-efficacy. We explored the heterogeneity in students’ personal characteristics by conducting a latent profile analysis (LPA) based on students’ intrinsic motivation, self-efficacy and anxiety before entering Higher Education. LPA resulted in three distinct profiles, with significant differences in how students perceived the first year. This finding suggests that students’ personal characteristics when entering Higher Education influence how they experience the study environment. To investigate the interplay between individual and contextual differences in more detail, we conducted a qualitative longitudinal study with 14 first-year students in parallel with the panel survey. We found that individual students react very differently to specific characteristics and events of the first-year environment. Our study adds to the growing body of research that aims to grasp the complexity of interactions between individual and contextual differences. Specifically, we illustrate how combining quantitative and qualitative methods can provide new insights into person-context interactions. AU - Jenert, Tobias AU - Brahm, Taiga ID - 52704 IS - 2 JF - Frontline Learning Research KW - Education SN - 2295-3159 TI - The interplay of personal and contextual diversity during the first year at Higher Education: Combining a quantitative and a qualitative approach VL - 9 ER - TY - CHAP AU - Jenert, Tobias ID - 25642 T2 - Handbuch Transdisziplinäre Didaktik TI - Curriculumforschung ER - TY - JOUR AB - Die Frage, wie sich die Weiterentwicklung der Lehre an Hochschulen systematisch verankern lässt, erfährt mit dem Auslaufen von Förderprogrammen wie dem QPL erneute Aufmerksamkeit. Bislang fehlt es an einer kontextspezifischen Theorie, die lehrbezogenen Wandel an Hochschulen analysier- und gestaltbar macht. In jedem Fall sind Change-Konzepte aus dem betriebswirtschaftlichen Bereich nur sehr beschränkt auf Hochschulen übertragbar. Demgegenüber gibt neuere Forschung Hinweise darauf, welche Kernkategorien eine hochschulspezifische Change- Theorie umfassen könnte. Darauf aufbauend schlägt der Beitrag zwei Konzepte als Kernkategorien einer Theorie lehrbezogenen Wandels an Hochschulen vor. AU - Jenert, Tobias ID - 24973 IS - 4 JF - Zeitschrift für Hochschulentwicklung KW - educational development KW - change management KW - educational innovation TI - Überlegungen auf dem Weg zu einer Theorie lehrbezogenen Wandels an Hochschulen VL - 15 ER - TY - CONF AU - Szopinski, Daniel ID - 19739 T2 - Proceedings of the 15th International Conference on Design Science Research in Information Systems and Technology (DESRIST) TI - Active Business Model Development Tools: Design Requirements ER - TY - CONF AU - Szopinski, Daniel ID - 19741 T2 - Proceedings of the 41st International Conference on Information Systems (ICIS) TI - Exploring design principles for stimuli in business model development tools ER - TY - CONF AU - Müller, Michelle AU - Neumann, Jürgen AU - Gutt, Dominik AU - Kundisch, Dennis ID - 19782 T2 - Proceedings of the 41th International Conference on Information Systems (ICIS) TI - Toss a Coin to your Host - How Guests End up Paying for the Cost of Regulatory Policies ER - TY - JOUR AU - Steiger, Sören AU - Pelster, Matthias ID - 19895 JF - Journal of Economic Behavior & Organization SN - 0167-2681 TI - Social interactions and asset pricing bubbles VL - 179 ER - TY - GEN AU - Kundisch, Dennis AU - Beverungen, Daniel ID - 20131 TI - Als Wirtschaftsinformatiker die digitale Transformation in Organisationen gestalten ER - TY - THES AU - Hoof, Simon ID - 20240 TI - Essays on Cooperation in Differential Games ER - TY - JOUR AU - Gutt, Dominik AU - von Rechenberg, Tobias AU - Kundisch, Dennis ID - 2834 JF - Journal of Business Research TI - Goal Achievement, Subsequent User Effort and the Moderating Role of Goal Difficulty VL - 106 ER - TY - CONF AU - Krebs, Benjamin ID - 24373 IS - 21233 T2 - Academy of Management Proceedings TI - Antecedents and Performance Consequences of High-Potential Scheme Use VL - 1 ER - TY - JOUR AU - Pekkarinen, Satu AU - Hennala, Lea AU - Tuisku, Outi AU - Gustafsson, Christine AU - Johansson-Pajala, Rose-Marie AU - Thommes, Kirsten AU - Hoppe, Julia Amelie AU - Melkas, Helinä ID - 21126 JF - Gerontechnology SN - 1569-1101 TI - Care robots in society: Knowledge and orientation needs ER - TY - JOUR AU - Johansson-Pajala, Rose-Marie AU - Thommes, Kirsten AU - Hoppe, Julia Amelie AU - Tuisku, Outi AU - Hennala, Lea AU - Pekkarinen, Satu AU - Melkas, Helinä AU - Gustafsson, Christine ID - 21127 JF - Gerontechnology SN - 1569-1101 TI - The need for care robot orientation in elder care services ER - TY - THES AU - Wolf, Verena ID - 21205 TI - Service System Innovation: An Ambidexterity Perspective ER - TY - JOUR AB - In recent times societal crises such as the coronavirus disease 2019 outbreak have given rise to a tension between formal ‘command and control’ and informal social media activated self-organising information and communication systems that are utilised for crisis management decision-making. Social media distrust affects the dissemination of disaster information as it entails shifts in media perception and participation but also changes in the way individuals and organisations make sense of information in critical situations. So far, a little considered notion in this domain is the concept of sense-giving. Originating from organisational theory, it is used to explain the mechanisms behind intentional information provision that fosters collective meaning creation. In our study, we seek to understand the potential impact of sense-giving from Twitter crisis communication generated during the Hurricane Harvey disaster event. Social network and content analyses performed with a dataset of 9,414,463 tweets yielded insights into how sense-giving occurs during a large-scale disaster event. Theoretically, we specified (1) perpetual sense-giving, which relies primarily on topical authority and frequency; as well as (2) intermittent sense-giving, which occurs from high value of message content and leverage of popularity, that is, retweets. Our findings emphasise the importance of information-rich actors in communication networks and the leverage of their influence in crises such as coronavirus disease 2019 to reduce social media distrust and facilitate sense-making. AU - Mirbabaie, Milad AU - Bunker, Deborah AU - Stieglitz, Stefan AU - Marx, Julian AU - Ehnis, Christian ID - 21282 JF - Journal of Information Technology SN - 0268-3962 TI - Social media in times of crisis: Learning from Hurricane Harvey for the coronavirus disease 2019 pandemic response ER - TY - JOUR AB - Peer-to-peer markets are especially suitable for the analysis of online ratings as they represent two-sided markets that match buyers to sellers and thus lead to reduced scope for opportunistic behavior. We decompose the online ratings by focusing on the customer’s decision-making process in a leading peer-to-peer ridesharing platform. Using data from the leading peer-to-peer ridesharing platform BlaBlaCar, we analyze 17,584 users registered between 2004 and 2014 and their online ratings focusing on the decomposition of the explicit determinants reflecting the variance of online ratings. We find clear evidence to suggest that a driver’s attitude towards music, pets, smoking, and conversation has a significantly positive influence on his received online ratings. However, we also show that the interaction of female drivers and their attitude towards pets has a significantly negative effect on average ratings. AU - Kaimann, Daniel ID - 21287 IS - 15 JF - Sustainability SN - 2071-1050 TI - Behind the Review Curtain: Decomposition of Online Consumer Ratings in Peer-to-Peer Markets VL - 12 ER - TY - JOUR AU - Stieglitz, Stefan AU - Wilms, Konstantin AU - Mirbabaie, Milad AU - Hofeditz, Lennart AU - Brenger, Bela AU - López, Ania AU - Rehwald, Stephanie ID - 21306 JF - PLOS ONE SN - 1932-6203 TI - When are researchers willing to share their data? – Impacts of values and uncertainty on open data in higher education ER - TY - CONF AU - Hofeditz, L. AU - Mirbabaie, Milad AU - Stieglitz, S. ID - 21315 T2 - Proceedings of the 31st Australasian Conference on Information Systems TI - Virtually Extended Coworking Spaces – The Reinforcement of Social Proximity, Motivation and Knowledge Sharing Through ICT ER - TY - CONF AU - Mirbabaie, Milad AU - Marx, J. AU - Braun, L.-M. AU - Stieglitz, S. ID - 21316 T2 - Proceedings of the 31st Australasian Conference on Information Systems TI - Digital Detox – Mitigating Digital Overuse in Times of Remote Work and Social Isolation ER - TY - CONF AU - Marx, J. AU - Brünker, F. AU - Mirbabaie, Milad AU - Hochstrate, E. ID - 21317 T2 - Proceedings of the 31st Australasian Conference on Information Systems TI - ‘Conspiracy Machines’ - The Role of Social Bots during the COVID-19 ‘Infodemic’ ER - TY - CONF AU - Fromm, J. AU - Mirbabaie, Milad AU - Stieglitz, S. ID - 21318 T2 - Proceedings of the Twenty-Eight European Conference on Information Systems TI - A Systematic Review of Empirical Affordance Studies: Recommendations for Affordance Research in Information Systems ER - TY - CONF AU - Mirbabaie, Milad AU - Stieglitz, S. AU - Lambertz, L. ID - 21319 T2 - Proceedings of the 15th International Conference on Wirtschaftsinformatik TI - The Usage of Twitter Data for Early Crisis Detection ER - TY - CONF AU - Brünker, F. AU - Marx, J. AU - Ross, B. AU - Mirbabaie, Milad AU - Stieglitz, S. ID - 21320 T2 - Proceedings of the 15. Internationaler Kongress Für Wirtschaftsinformatik TI - ‘The Tireless Selling-Machine’ – Commercial Deployment of Social Bots during Black Friday Season on Twitter ER - TY - CONF AU - Fromm, J. AU - Mirbabaie, Milad AU - Stieglitz, S. ID - 21321 T2 - Proceedings of the 15. Internationaler Kongress Für Wirtschaftsinformatik TI - The Effects of Virtual Reality Affordances and Constraints on Negative Group Effects during Brainstorming Sessions ER - TY - CONF AU - Brünker, F. AU - Wischnewski, M. AU - Mirbabaie, Milad AU - Meinert, J. ID - 21322 T2 - Proceedings of the 51nd Hawaii International Conference on System Sciences TI - The Role of Social Media during Social Movements – Observations from the #metoo Debate on Twitter ER -