--- _id: '15177' citation: ama: 'Dieter E, Sloane PFE, Collenberg M, et al., eds. Innovationsförderung durch Transferagenturen - Erfahrungen im Aufbau von Transferagenturen zur Förderung eines datenbasierten kommunalen Bildungsmanagements. 1st ed. Detmold: EUSL; 2018.' apa: 'Dieter, E., Sloane, P. F. E., Collenberg, M., Daniel, D., Janssen, E., Jenert, T., … Schröder, H. (Eds.). (2018). Innovationsförderung durch Transferagenturen - Erfahrungen im Aufbau von Transferagenturen zur Förderung eines datenbasierten kommunalen Bildungsmanagements (1st ed.). Detmold: EUSL.' bibtex: '@book{Dieter_Sloane_Collenberg_Daniel_Janssen_Jenert_Meier_Menke_Schröder_2018, place={Detmold}, edition={1}, title={Innovationsförderung durch Transferagenturen - Erfahrungen im Aufbau von Transferagenturen zur Förderung eines datenbasierten kommunalen Bildungsmanagements}, publisher={EUSL}, year={2018} }' chicago: 'Dieter, Euler , Peter F. E. Sloane, Michèle Collenberg, Desiree Daniel, Elmar Janssen, Tobias Jenert, Karin Meier, Ilka Menke, and Helmut Schröder, eds. Innovationsförderung durch Transferagenturen - Erfahrungen im Aufbau von Transferagenturen zur Förderung eines datenbasierten kommunalen Bildungsmanagements. 1st ed. Detmold: EUSL, 2018.' ieee: 'E. Dieter et al., Eds., Innovationsförderung durch Transferagenturen - Erfahrungen im Aufbau von Transferagenturen zur Förderung eines datenbasierten kommunalen Bildungsmanagements, 1st ed. Detmold: EUSL, 2018.' mla: Dieter, Euler, et al., editors. Innovationsförderung durch Transferagenturen - Erfahrungen im Aufbau von Transferagenturen zur Förderung eines datenbasierten kommunalen Bildungsmanagements. 1st ed., EUSL, 2018. short: E. Dieter, P.F.E. Sloane, M. Collenberg, D. Daniel, E. Janssen, T. Jenert, K. Meier, I. Menke, H. Schröder, eds., Innovationsförderung durch Transferagenturen - Erfahrungen im Aufbau von Transferagenturen zur Förderung eines datenbasierten kommunalen Bildungsmanagements, 1st ed., EUSL, Detmold, 2018. date_created: 2019-11-25T13:33:12Z date_updated: 2022-01-06T06:52:16Z department: - _id: '208' edition: '1' editor: - first_name: 'Euler ' full_name: 'Dieter, Euler ' last_name: Dieter - first_name: Peter F. E. full_name: Sloane, Peter F. E. id: '503' last_name: Sloane - first_name: Michèle full_name: Collenberg, Michèle last_name: Collenberg - first_name: Desiree full_name: Daniel, Desiree id: '10186' last_name: Daniel - first_name: Elmar full_name: Janssen, Elmar id: '21192' last_name: Janssen - first_name: Tobias full_name: Jenert, Tobias id: '71994' last_name: Jenert orcid: ' https://orcid.org/0000-0001-9262-5646' - first_name: Karin full_name: Meier, Karin last_name: Meier - first_name: Ilka full_name: Menke, Ilka last_name: Menke - first_name: Helmut full_name: Schröder, Helmut id: '37232' last_name: Schröder language: - iso: ger place: Detmold publisher: EUSL status: public title: Innovationsförderung durch Transferagenturen - Erfahrungen im Aufbau von Transferagenturen zur Förderung eines datenbasierten kommunalen Bildungsmanagements type: book_editor user_id: '51057' year: '2018' ... --- _id: '50996' author: - first_name: Karina full_name: Kiepe, Karina id: '100294' last_name: Kiepe - first_name: Heike full_name: Jahnke, Heike last_name: Jahnke citation: ama: Kiepe K, Jahnke H. Berufsbildung der Zukunft braucht (anders) professionalisierte Ausbilder_innen. berufsbildung. 2018;171:43-44. apa: Kiepe, K., & Jahnke, H. (2018). Berufsbildung der Zukunft braucht (anders) professionalisierte Ausbilder_innen. Berufsbildung, 171, 43–44. bibtex: '@article{Kiepe_Jahnke_2018, title={Berufsbildung der Zukunft braucht (anders) professionalisierte Ausbilder_innen}, volume={171}, journal={berufsbildung}, author={Kiepe, Karina and Jahnke, Heike}, year={2018}, pages={43–44} }' chicago: 'Kiepe, Karina, and Heike Jahnke. “Berufsbildung Der Zukunft Braucht (Anders) Professionalisierte Ausbilder_innen.” Berufsbildung 171 (2018): 43–44.' ieee: K. Kiepe and H. Jahnke, “Berufsbildung der Zukunft braucht (anders) professionalisierte Ausbilder_innen,” berufsbildung, vol. 171, pp. 43–44, 2018. mla: Kiepe, Karina, and Heike Jahnke. “Berufsbildung Der Zukunft Braucht (Anders) Professionalisierte Ausbilder_innen.” Berufsbildung, vol. 171, 2018, pp. 43–44. short: K. Kiepe, H. Jahnke, Berufsbildung 171 (2018) 43–44. date_created: 2024-01-29T15:32:07Z date_updated: 2024-01-29T15:53:56Z department: - _id: '816' - _id: '681' intvolume: ' 171' language: - iso: eng page: 43-44 publication: berufsbildung status: public title: Berufsbildung der Zukunft braucht (anders) professionalisierte Ausbilder_innen type: journal_article user_id: '100294' volume: 171 year: '2018' ... --- _id: '4419' abstract: - lang: eng text: Research on entrepreneurial learning highlights the importance of experience and prior knowledge to entrepreneurial success. However, a conundrum remains and we are still seeking answers as to why some novice entrepreneurs learn successfully from their experiences and succeed, while some experienced entrepreneurs fail with their ventures. In order to advance the discussion about the role of experience during entrepreneurial learning, our critical reflection aims to (1) highlight some of the shortcomings of experiential learning theory (ELT) and (2) illustrate how alternative theoretical perspectives have the potential to advance our conceptual understanding of entrepreneurial learning processes. We argue for an explanation of entrepreneurial learning as a dynamic and self-regulated process that relies on planning, monitoring, and self-reflection. author: - first_name: Alexander Paul full_name: Fust, Alexander Paul last_name: Fust - first_name: Tobias full_name: Jenert, Tobias id: '71994' last_name: Jenert orcid: ' https://orcid.org/0000-0001-9262-5646' - first_name: Christoph full_name: Winkler, Christoph last_name: Winkler citation: ama: 'Fust AP, Jenert T, Winkler C. Experiential or Self-Regulated Learning: A Critical Reflection of Entrepreneurial Learning Processes. Entrepreneurship Research Journal. 2018;8(2):1-11.' apa: 'Fust, A. P., Jenert, T., & Winkler, C. (2018). Experiential or Self-Regulated Learning: A Critical Reflection of Entrepreneurial Learning Processes. Entrepreneurship Research Journal, 8(2), 1–11.' bibtex: '@article{Fust_Jenert_Winkler_2018, title={Experiential or Self-Regulated Learning: A Critical Reflection of Entrepreneurial Learning Processes}, volume={8}, number={2}, journal={Entrepreneurship Research Journal}, publisher={de @Gruyter}, author={Fust, Alexander Paul and Jenert, Tobias and Winkler, Christoph}, year={2018}, pages={1–11} }' chicago: 'Fust, Alexander Paul, Tobias Jenert, and Christoph Winkler. “Experiential or Self-Regulated Learning: A Critical Reflection of Entrepreneurial Learning Processes.” Entrepreneurship Research Journal 8, no. 2 (2018): 1–11.' ieee: 'A. P. Fust, T. Jenert, and C. Winkler, “Experiential or Self-Regulated Learning: A Critical Reflection of Entrepreneurial Learning Processes,” Entrepreneurship Research Journal, vol. 8, no. 2, pp. 1–11, 2018.' mla: 'Fust, Alexander Paul, et al. “Experiential or Self-Regulated Learning: A Critical Reflection of Entrepreneurial Learning Processes.” Entrepreneurship Research Journal, vol. 8, no. 2, de @Gruyter, 2018, pp. 1–11.' short: A.P. Fust, T. Jenert, C. Winkler, Entrepreneurship Research Journal 8 (2018) 1–11. date_created: 2018-09-18T08:47:00Z date_updated: 2024-03-21T14:43:08Z department: - _id: '208' - _id: '282' intvolume: ' 8' issue: '2' keyword: - entrepreneurial learning - experiential learning - self-regulated learning language: - iso: eng page: 1-11 publication: Entrepreneurship Research Journal publication_identifier: unknown: - 2194-6175 publisher: de @Gruyter quality_controlled: '1' status: public title: 'Experiential or Self-Regulated Learning: A Critical Reflection of Entrepreneurial Learning Processes' type: journal_article user_id: '71994' volume: 8 year: '2018' ... --- _id: '4537' author: - first_name: Tobias full_name: Jenert, Tobias id: '71994' last_name: Jenert orcid: ' https://orcid.org/0000-0001-9262-5646' - first_name: Taiga full_name: Brahm, Taiga last_name: Brahm citation: ama: 'Jenert T, Brahm T. Developing Undergraduate Management Students‘ Reflection Capabilities, Academy of Management Proceedings. In: ; 2018.' apa: Jenert, T., & Brahm, T. (2018). Developing Undergraduate Management Students‘ Reflection Capabilities, Academy of Management Proceedings. 78th Annual Meeting of the Academy of Management, Chicago. bibtex: '@inproceedings{Jenert_Brahm_2018, title={Developing Undergraduate Management Students‘ Reflection Capabilities, Academy of Management Proceedings}, author={Jenert, Tobias and Brahm, Taiga}, year={2018} }' chicago: Jenert, Tobias, and Taiga Brahm. “Developing Undergraduate Management Students‘ Reflection Capabilities, Academy of Management Proceedings,” 2018. ieee: T. Jenert and T. Brahm, “Developing Undergraduate Management Students‘ Reflection Capabilities, Academy of Management Proceedings,” presented at the 78th Annual Meeting of the Academy of Management, Chicago, 2018. mla: Jenert, Tobias, and Taiga Brahm. Developing Undergraduate Management Students‘ Reflection Capabilities, Academy of Management Proceedings. 2018. short: 'T. Jenert, T. Brahm, in: 2018.' conference: end_date: 2018-08-14 location: Chicago name: 78th Annual Meeting of the Academy of Management start_date: 2018-08-10 date_created: 2018-09-20T09:31:21Z date_updated: 2024-03-21T14:37:29Z department: - _id: '208' - _id: '282' language: - iso: eng quality_controlled: '1' status: public title: Developing Undergraduate Management Students‘ Reflection Capabilities, Academy of Management Proceedings type: conference user_id: '71994' year: '2018' ... --- _id: '8517' author: - first_name: Tobias full_name: Jenert, Tobias id: '71994' last_name: Jenert orcid: ' https://orcid.org/0000-0001-9262-5646' - first_name: 'Taiga ' full_name: 'Brahm , Taiga ' last_name: 'Brahm ' citation: ama: 'Jenert T, Brahm T. Fostering pre-service economics teachers´ reflection on their attitudes towards the discipline. In: ; 2018.' apa: Jenert, T., & Brahm , T. (2018). Fostering pre-service economics teachers´ reflection on their attitudes towards the discipline. EARLI Biennial Conference, Aachen . bibtex: '@inproceedings{Jenert_Brahm _2018, title={Fostering pre-service economics teachers´ reflection on their attitudes towards the discipline}, author={Jenert, Tobias and Brahm , Taiga }, year={2018} }' chicago: Jenert, Tobias, and Taiga Brahm . “Fostering Pre-Service Economics Teachers´ Reflection on Their Attitudes towards the Discipline,” 2018. ieee: T. Jenert and T. Brahm , “Fostering pre-service economics teachers´ reflection on their attitudes towards the discipline,” presented at the EARLI Biennial Conference, Aachen , 2018. mla: Jenert, Tobias, and Taiga Brahm . Fostering Pre-Service Economics Teachers´ Reflection on Their Attitudes towards the Discipline. 2018. short: 'T. Jenert, T. Brahm , in: 2018.' conference: end_date: 2018-08-16 location: 'Aachen ' name: EARLI Biennial Conference start_date: 2018-08-12 date_created: 2019-03-19T07:34:10Z date_updated: 2024-03-21T14:34:38Z department: - _id: '208' language: - iso: eng quality_controlled: '1' status: public title: Fostering pre-service economics teachers´ reflection on their attitudes towards the discipline type: conference user_id: '71994' year: '2018' ... --- _id: '4541' author: - first_name: Tobias full_name: Jenert, Tobias id: '71994' last_name: Jenert orcid: ' https://orcid.org/0000-0001-9262-5646' - first_name: Luci full_name: Gommers, Luci last_name: Gommers citation: ama: 'Jenert T, Gommers L. Ziele und Möglichkeiten der Weiterbildung pädagogischer Hochschulentwickler*innen am Beispiel ‚Lehren‘. In: Blickpunkt Hochschuldidaktik.' apa: Jenert, T., & Gommers, L. (n.d.). Ziele und Möglichkeiten der Weiterbildung pädagogischer Hochschulentwickler*innen am Beispiel ‚Lehren‘. In Blickpunkt Hochschuldidaktik. bibtex: '@inbook{Jenert_Gommers, title={Ziele und Möglichkeiten der Weiterbildung pädagogischer Hochschulentwickler*innen am Beispiel ‚Lehren‘}, booktitle={Blickpunkt Hochschuldidaktik}, author={Jenert, Tobias and Gommers, Luci} }' chicago: Jenert, Tobias, and Luci Gommers. “Ziele Und Möglichkeiten Der Weiterbildung Pädagogischer Hochschulentwickler*innen Am Beispiel ‚Lehren‘.” In Blickpunkt Hochschuldidaktik, n.d. ieee: T. Jenert and L. Gommers, “Ziele und Möglichkeiten der Weiterbildung pädagogischer Hochschulentwickler*innen am Beispiel ‚Lehren‘,” in Blickpunkt Hochschuldidaktik, . mla: Jenert, Tobias, and Luci Gommers. “Ziele Und Möglichkeiten Der Weiterbildung Pädagogischer Hochschulentwickler*innen Am Beispiel ‚Lehren‘.” Blickpunkt Hochschuldidaktik. short: 'T. Jenert, L. Gommers, in: Blickpunkt Hochschuldidaktik, n.d.' date_created: 2018-09-20T09:42:44Z date_updated: 2024-03-21T14:35:03Z department: - _id: '208' - _id: '282' language: - iso: eng publication: Blickpunkt Hochschuldidaktik publication_status: inpress quality_controlled: '1' status: public title: Ziele und Möglichkeiten der Weiterbildung pädagogischer Hochschulentwickler*innen am Beispiel ‚Lehren‘ type: book_chapter user_id: '71994' year: '2018' ... --- _id: '4538' author: - first_name: Tobias full_name: Jenert, Tobias id: '71994' last_name: Jenert orcid: ' https://orcid.org/0000-0001-9262-5646' - first_name: Taiga full_name: Brahm, Taiga last_name: Brahm citation: ama: 'Jenert T, Brahm T. The Role of Diversity for the Transition to Higher Education. In: ; 2018.' apa: Jenert, T., & Brahm, T. (2018). The Role of Diversity for the Transition to Higher Education. EARLI SIG4 Higher Education, Gießen. bibtex: '@inproceedings{Jenert_Brahm_2018, title={The Role of Diversity for the Transition to Higher Education}, author={Jenert, Tobias and Brahm, Taiga}, year={2018} }' chicago: Jenert, Tobias, and Taiga Brahm. “The Role of Diversity for the Transition to Higher Education,” 2018. ieee: T. Jenert and T. Brahm, “The Role of Diversity for the Transition to Higher Education,” presented at the EARLI SIG4 Higher Education, Gießen, 2018. mla: Jenert, Tobias, and Taiga Brahm. The Role of Diversity for the Transition to Higher Education. 2018. short: 'T. Jenert, T. Brahm, in: 2018.' conference: end_date: 2018-08-31 location: Gießen name: EARLI SIG4 Higher Education start_date: 2018-08-29 date_created: 2018-09-20T09:33:36Z date_updated: 2024-03-21T14:38:21Z department: - _id: '208' - _id: '282' language: - iso: eng quality_controlled: '1' status: public title: The Role of Diversity for the Transition to Higher Education type: conference user_id: '71994' year: '2018' ... --- _id: '3555' author: - first_name: Peter F. E. full_name: Sloane, Peter F. E. id: '503' last_name: Sloane citation: ama: Sloane PFE. Unbekannte Praxis - Über die Schwierigkeit einiger Forscher, die Welt zu verstehen. Zeitschrift für Berufs-und Wirtschaftspädagogik. 2017;(3):355--365. apa: Sloane, P. F. E. (2017). Unbekannte Praxis - Über die Schwierigkeit einiger Forscher, die Welt zu verstehen. Zeitschrift Für Berufs-Und Wirtschaftspädagogik, (3), 355--365. bibtex: '@article{Sloane_2017, title={Unbekannte Praxis - Über die Schwierigkeit einiger Forscher, die Welt zu verstehen}, number={3}, journal={Zeitschrift für Berufs-und Wirtschaftspädagogik}, author={Sloane, Peter F. E.}, year={2017}, pages={355--365} }' chicago: 'Sloane, Peter F. E. “Unbekannte Praxis - Über Die Schwierigkeit Einiger Forscher, Die Welt Zu Verstehen.” Zeitschrift Für Berufs-Und Wirtschaftspädagogik, no. 3 (2017): 355--365.' ieee: P. F. E. Sloane, “Unbekannte Praxis - Über die Schwierigkeit einiger Forscher, die Welt zu verstehen,” Zeitschrift für Berufs-und Wirtschaftspädagogik, no. 3, pp. 355--365, 2017. mla: Sloane, Peter F. E. “Unbekannte Praxis - Über Die Schwierigkeit Einiger Forscher, Die Welt Zu Verstehen.” Zeitschrift Für Berufs-Und Wirtschaftspädagogik, no. 3, 2017, pp. 355--365. short: P.F.E. Sloane, Zeitschrift Für Berufs-Und Wirtschaftspädagogik (2017) 355--365. date_created: 2018-07-16T13:50:19Z date_updated: 2022-01-06T06:59:25Z department: - _id: '209' issue: '3' page: 355--365 publication: Zeitschrift für Berufs-und Wirtschaftspädagogik status: public title: Unbekannte Praxis - Über die Schwierigkeit einiger Forscher, die Welt zu verstehen type: journal_article user_id: '35674' year: '2017' ... --- _id: '5800' author: - first_name: T. full_name: Tramm, T. last_name: Tramm - first_name: H.-Hugo full_name: Kremer, H.-Hugo id: '15280' last_name: Kremer - first_name: G. full_name: Reinmann, G. last_name: Reinmann citation: ama: 'Tramm T, Kremer H-H, Reinmann G. Editorial zur Ausgabe 33: Entwicklungsbezogene (Praxis-)Forschung . bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online. 2017;(33):1-5.' apa: 'Tramm, T., Kremer, H.-H., & Reinmann, G. (2017). Editorial zur Ausgabe 33: Entwicklungsbezogene (Praxis-)Forschung . bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, (33), 1–5.' bibtex: '@article{Tramm_Kremer_Reinmann_2017, title={Editorial zur Ausgabe 33: Entwicklungsbezogene (Praxis-)Forschung }, number={33}, journal={bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online}, author={Tramm, T. and Kremer, H.-Hugo and Reinmann, G.}, year={2017}, pages={1–5} }' chicago: 'Tramm, T., H.-Hugo Kremer, and G. Reinmann. “Editorial zur Ausgabe 33: Entwicklungsbezogene (Praxis-)Forschung .” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 33 (2017): 1–5.' ieee: 'T. Tramm, H.-H. Kremer, and G. Reinmann, “Editorial zur Ausgabe 33: Entwicklungsbezogene (Praxis-)Forschung ,” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 33, pp. 1–5, 2017.' mla: 'Tramm, T., et al. “Editorial zur Ausgabe 33: Entwicklungsbezogene (Praxis-)Forschung .” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 33, 2017, pp. 1–5.' short: T. Tramm, H.-H. Kremer, G. Reinmann, bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online (2017) 1–5. date_created: 2018-11-22T10:26:12Z date_updated: 2022-01-06T07:02:42Z department: - _id: '211' issue: '33' language: - iso: ger main_file_link: - url: http://www.bwpat.de/ausgabe33/editorial_bwpat33.pdf page: 1-5 publication: bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online status: public title: 'Editorial zur Ausgabe 33: Entwicklungsbezogene (Praxis-)Forschung ' type: journal_article user_id: '74378' year: '2017' ... --- _id: '5802' author: - first_name: H.-Hugo full_name: Kremer, H.-Hugo id: '15280' last_name: Kremer - first_name: Peter F. E. full_name: Sloane, Peter F. E. id: '503' last_name: Sloane citation: ama: 'Kremer H-H, Sloane PFE. “Quo vadis Wirtschaftspädagogik”: Lehrerbildung für Berufskollegs zwischen akademischem Anspruch und Verwaltungslogiken. In: Sureth-Sloane C, ed. Die Fakultät für Wirtschaftswissenschaften an der Universität Paderborn: Zeitzeugen geben Einblicke in den Werdegang ihrer Fakultät. Detmold; 2017:248-262.' apa: 'Kremer, H.-H., & Sloane, P. F. E. (2017). “Quo vadis Wirtschaftspädagogik”: Lehrerbildung für Berufskollegs zwischen akademischem Anspruch und Verwaltungslogiken. In C. Sureth-Sloane (Ed.), Die Fakultät für Wirtschaftswissenschaften an der Universität Paderborn: Zeitzeugen geben Einblicke in den Werdegang ihrer Fakultät (pp. 248–262). Detmold.' bibtex: '@inbook{Kremer_Sloane_2017, place={Detmold}, title={“Quo vadis Wirtschaftspädagogik”: Lehrerbildung für Berufskollegs zwischen akademischem Anspruch und Verwaltungslogiken}, booktitle={Die Fakultät für Wirtschaftswissenschaften an der Universität Paderborn: Zeitzeugen geben Einblicke in den Werdegang ihrer Fakultät}, author={Kremer, H.-Hugo and Sloane, Peter F. E.}, editor={Sureth-Sloane, C.Editor}, year={2017}, pages={248–262} }' chicago: 'Kremer, H.-Hugo, and Peter F. E. Sloane. “‘Quo vadis Wirtschaftspädagogik’: Lehrerbildung für Berufskollegs zwischen akademischem Anspruch und Verwaltungslogiken.” In Die Fakultät für Wirtschaftswissenschaften an der Universität Paderborn: Zeitzeugen geben Einblicke in den Werdegang ihrer Fakultät, edited by C. Sureth-Sloane, 248–62. Detmold, 2017.' ieee: 'H.-H. Kremer and P. F. E. Sloane, “‘Quo vadis Wirtschaftspädagogik’: Lehrerbildung für Berufskollegs zwischen akademischem Anspruch und Verwaltungslogiken,” in Die Fakultät für Wirtschaftswissenschaften an der Universität Paderborn: Zeitzeugen geben Einblicke in den Werdegang ihrer Fakultät, C. Sureth-Sloane, Ed. Detmold, 2017, pp. 248–262.' mla: 'Kremer, H. Hugo, and Peter F. E. Sloane. “‘Quo vadis Wirtschaftspädagogik’: Lehrerbildung für Berufskollegs zwischen akademischem Anspruch und Verwaltungslogiken.” Die Fakultät für Wirtschaftswissenschaften an der Universität Paderborn: Zeitzeugen geben Einblicke in den Werdegang ihrer Fakultät, edited by C. Sureth-Sloane, 2017, pp. 248–62.' short: 'H.-H. Kremer, P.F.E. Sloane, in: C. Sureth-Sloane (Ed.), Die Fakultät für Wirtschaftswissenschaften an der Universität Paderborn: Zeitzeugen geben Einblicke in den Werdegang ihrer Fakultät, Detmold, 2017, pp. 248–262.' date_created: 2018-11-22T11:20:30Z date_updated: 2022-01-06T07:02:42Z department: - _id: '211' editor: - first_name: C. full_name: Sureth-Sloane, C. last_name: Sureth-Sloane language: - iso: ger page: 248-262 place: Detmold publication: 'Die Fakultät für Wirtschaftswissenschaften an der Universität Paderborn: Zeitzeugen geben Einblicke in den Werdegang ihrer Fakultät' publication_identifier: isbn: - '9783940625830' status: public title: '"Quo vadis Wirtschaftspädagogik": Lehrerbildung für Berufskollegs zwischen akademischem Anspruch und Verwaltungslogiken' type: book_chapter user_id: '74378' year: '2017' ... --- _id: '5806' author: - first_name: H.-Hugo full_name: Kremer, H.-Hugo id: '15280' last_name: Kremer citation: ama: 'Kremer H-H. Praxisphasen als Studienelement. Professionalisierung durch Forschendes Lernen. In: Wang J, Feng X, Rützel J, eds. Berufsschullehrerbildung in der Volksrepublik China und in der Bundesrepublik Deutschland. Professionalisierung - Kompetenzen - Herausforderungen. Shanghai; 2017:157-181.' apa: Kremer, H.-H. (2017). Praxisphasen als Studienelement. Professionalisierung durch Forschendes Lernen. In J. Wang, X. Feng, & J. Rützel (Eds.), Berufsschullehrerbildung in der Volksrepublik China und in der Bundesrepublik Deutschland. Professionalisierung - Kompetenzen - Herausforderungen (pp. 157–181). Shanghai. bibtex: '@inbook{Kremer_2017, place={Shanghai}, title={Praxisphasen als Studienelement. Professionalisierung durch Forschendes Lernen}, booktitle={Berufsschullehrerbildung in der Volksrepublik China und in der Bundesrepublik Deutschland. Professionalisierung - Kompetenzen - Herausforderungen}, author={Kremer, H.-Hugo}, editor={Wang, J. and Feng, X. and Rützel, J.Editors}, year={2017}, pages={157–181} }' chicago: Kremer, H.-Hugo. “Praxisphasen als Studienelement. Professionalisierung durch Forschendes Lernen.” In Berufsschullehrerbildung in der Volksrepublik China und in der Bundesrepublik Deutschland. Professionalisierung - Kompetenzen - Herausforderungen, edited by J. Wang, X. Feng, and J. Rützel, 157–81. Shanghai, 2017. ieee: H.-H. Kremer, “Praxisphasen als Studienelement. Professionalisierung durch Forschendes Lernen,” in Berufsschullehrerbildung in der Volksrepublik China und in der Bundesrepublik Deutschland. Professionalisierung - Kompetenzen - Herausforderungen, J. Wang, X. Feng, and J. Rützel, Eds. Shanghai, 2017, pp. 157–181. mla: Kremer, H. Hugo. “Praxisphasen als Studienelement. Professionalisierung durch Forschendes Lernen.” Berufsschullehrerbildung in der Volksrepublik China und in der Bundesrepublik Deutschland. Professionalisierung - Kompetenzen - Herausforderungen, edited by J. Wang et al., 2017, pp. 157–81. short: 'H.-H. Kremer, in: J. Wang, X. Feng, J. Rützel (Eds.), Berufsschullehrerbildung in der Volksrepublik China und in der Bundesrepublik Deutschland. Professionalisierung - Kompetenzen - Herausforderungen, Shanghai, 2017, pp. 157–181.' date_created: 2018-11-23T08:48:13Z date_updated: 2022-01-06T07:02:42Z department: - _id: '211' editor: - first_name: J. full_name: Wang, J. last_name: Wang - first_name: X. full_name: Feng, X. last_name: Feng - first_name: J. full_name: Rützel, J. last_name: Rützel language: - iso: ger page: 157-181 place: Shanghai publication: Berufsschullehrerbildung in der Volksrepublik China und in der Bundesrepublik Deutschland. Professionalisierung - Kompetenzen - Herausforderungen publication_identifier: isbn: - '9787560868509' status: public title: Praxisphasen als Studienelement. Professionalisierung durch Forschendes Lernen type: book_chapter user_id: '74378' year: '2017' ... --- _id: '5807' author: - first_name: H.-Hugo full_name: Kremer, H.-Hugo id: '15280' last_name: Kremer citation: ama: 'Kremer H-H. Teaching under and in inequality in German Vocational Schools. In: Natale S, Libertella A, eds. Wealth Equity Dynamics: Economics and Education Challenges. New York; 2017:47-67.' apa: 'Kremer, H.-H. (2017). Teaching under and in inequality in German Vocational Schools. In S. Natale & A. Libertella (Eds.), Wealth Equity Dynamics: Economics and Education Challenges (pp. 47–67). New York.' bibtex: '@inbook{Kremer_2017, place={New York}, title={Teaching under and in inequality in German Vocational Schools}, booktitle={Wealth Equity Dynamics: Economics and Education Challenges}, author={Kremer, H.-Hugo}, editor={Natale, S. and Libertella, A.Editors}, year={2017}, pages={47–67} }' chicago: 'Kremer, H.-Hugo. “Teaching under and in inequality in German Vocational Schools.” In Wealth Equity Dynamics: Economics and Education Challenges, edited by S. Natale and A. Libertella, 47–67. New York, 2017.' ieee: 'H.-H. Kremer, “Teaching under and in inequality in German Vocational Schools,” in Wealth Equity Dynamics: Economics and Education Challenges, S. Natale and A. Libertella, Eds. New York, 2017, pp. 47–67.' mla: 'Kremer, H. Hugo. “Teaching under and in inequality in German Vocational Schools.” Wealth Equity Dynamics: Economics and Education Challenges, edited by S. Natale and A. Libertella, 2017, pp. 47–67.' short: 'H.-H. Kremer, in: S. Natale, A. Libertella (Eds.), Wealth Equity Dynamics: Economics and Education Challenges, New York, 2017, pp. 47–67.' date_created: 2018-11-23T09:08:09Z date_updated: 2022-01-06T07:02:42Z department: - _id: '211' editor: - first_name: 'S. ' full_name: 'Natale, S. ' last_name: Natale - first_name: A. full_name: Libertella, A. last_name: Libertella language: - iso: ger page: 47-67 place: New York publication: 'Wealth Equity Dynamics: Economics and Education Challenges' status: public title: Teaching under and in inequality in German Vocational Schools type: book_chapter user_id: '44715' year: '2017' ... --- _id: '5808' author: - first_name: H.-Hugo full_name: Kremer, H.-Hugo id: '15280' last_name: Kremer - first_name: Heike full_name: Kundisch, Heike id: '31836' last_name: Kundisch citation: ama: 'Kremer H-H, Kundisch H. Steuerung aus der Mitte: Relevanz und Methoden einer Rollenschärfung des mittleren Managements am Berufskolleg. bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online. 2017;(31):1-20.' apa: 'Kremer, H.-H., & Kundisch, H. (2017). Steuerung aus der Mitte: Relevanz und Methoden einer Rollenschärfung des mittleren Managements am Berufskolleg. Bwp@ Berufs- Und Wirtschaftspädagogik - Online, (31), 1–20.' bibtex: '@article{Kremer_Kundisch_2017, title={Steuerung aus der Mitte: Relevanz und Methoden einer Rollenschärfung des mittleren Managements am Berufskolleg}, number={31}, journal={bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online}, author={Kremer, H.-Hugo and Kundisch, Heike}, year={2017}, pages={1–20} }' chicago: 'Kremer, H.-Hugo, and Heike Kundisch. “Steuerung Aus Der Mitte: Relevanz Und Methoden Einer Rollenschärfung Des Mittleren Managements Am Berufskolleg.” Bwp@ Berufs- Und Wirtschaftspädagogik - Online, no. 31 (2017): 1–20.' ieee: 'H.-H. Kremer and H. Kundisch, “Steuerung aus der Mitte: Relevanz und Methoden einer Rollenschärfung des mittleren Managements am Berufskolleg,” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 31, pp. 1–20, 2017.' mla: 'Kremer, H. Hugo, and Heike Kundisch. “Steuerung Aus Der Mitte: Relevanz Und Methoden Einer Rollenschärfung Des Mittleren Managements Am Berufskolleg.” Bwp@ Berufs- Und Wirtschaftspädagogik - Online, no. 31, 2017, pp. 1–20.' short: H.-H. Kremer, H. Kundisch, Bwp@ Berufs- Und Wirtschaftspädagogik - Online (2017) 1–20. date_created: 2018-11-23T11:04:02Z date_updated: 2022-01-06T07:02:42Z department: - _id: '211' issue: '31' language: - iso: eng main_file_link: - url: http://www.bwpat.de/ausgabe31/kremer_kundisch_bwpat31.pdf page: 1-20 publication: bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online status: public title: 'Steuerung aus der Mitte: Relevanz und Methoden einer Rollenschärfung des mittleren Managements am Berufskolleg' type: journal_article user_id: '74378' year: '2017' ... --- _id: '5810' author: - first_name: H.-Hugo full_name: Kremer, H.-Hugo id: '15280' last_name: Kremer - first_name: U. full_name: Weyland, U. last_name: Weyland citation: ama: 'Kremer H-H, Weyland U. Praxissemester in berufs- und wirtschaftspädagogischen Studiengängen. In: Schüssler R, Schöning A, Schwier V, Schicht S, Gold J, Weyland U, eds. Forschendes Lernen im Praxissemester. Zugänge, Konzepte, Erfahrungen. Bad Heilbrunn; 2017:206-214.' apa: Kremer, H.-H., & Weyland, U. (2017). Praxissemester in berufs- und wirtschaftspädagogischen Studiengängen. In R. Schüssler, A. Schöning, V. Schwier, S. Schicht, J. Gold, & U. Weyland (Eds.), Forschendes Lernen im Praxissemester. Zugänge, Konzepte, Erfahrungen (pp. 206–214). Bad Heilbrunn. bibtex: '@inbook{Kremer_Weyland_2017, place={Bad Heilbrunn}, title={Praxissemester in berufs- und wirtschaftspädagogischen Studiengängen}, booktitle={Forschendes Lernen im Praxissemester. Zugänge, Konzepte, Erfahrungen}, author={Kremer, H.-Hugo and Weyland, U.}, editor={Schüssler, R. and Schöning, A. and Schwier, V. and Schicht, S. and Gold, J. and Weyland, U.Editors}, year={2017}, pages={206–214} }' chicago: Kremer, H.-Hugo, and U. Weyland. “Praxissemester in berufs- und wirtschaftspädagogischen Studiengängen.” In Forschendes Lernen im Praxissemester. Zugänge, Konzepte, Erfahrungen, edited by R. Schüssler, A. Schöning, V. Schwier, S. Schicht, J. Gold, and U. Weyland, 206–14. Bad Heilbrunn, 2017. ieee: H.-H. Kremer and U. Weyland, “Praxissemester in berufs- und wirtschaftspädagogischen Studiengängen,” in Forschendes Lernen im Praxissemester. Zugänge, Konzepte, Erfahrungen, R. Schüssler, A. Schöning, V. Schwier, S. Schicht, J. Gold, and U. Weyland, Eds. Bad Heilbrunn, 2017, pp. 206–214. mla: Kremer, H. Hugo, and U. Weyland. “Praxissemester in berufs- und wirtschaftspädagogischen Studiengängen.” Forschendes Lernen im Praxissemester. Zugänge, Konzepte, Erfahrungen, edited by R. Schüssler et al., 2017, pp. 206–14. short: 'H.-H. Kremer, U. Weyland, in: R. Schüssler, A. Schöning, V. Schwier, S. Schicht, J. Gold, U. Weyland (Eds.), Forschendes Lernen im Praxissemester. Zugänge, Konzepte, Erfahrungen, Bad Heilbrunn, 2017, pp. 206–214.' date_created: 2018-11-23T11:34:38Z date_updated: 2022-01-06T07:02:42Z department: - _id: '211' editor: - first_name: R. full_name: Schüssler, R. last_name: Schüssler - first_name: A. full_name: Schöning, A. last_name: Schöning - first_name: V. full_name: Schwier, V. last_name: Schwier - first_name: S. full_name: Schicht, S. last_name: Schicht - first_name: J. full_name: Gold, J. last_name: Gold - first_name: U. full_name: Weyland, U. last_name: Weyland language: - iso: ger page: 206-214 place: Bad Heilbrunn publication: Forschendes Lernen im Praxissemester. Zugänge, Konzepte, Erfahrungen status: public title: Praxissemester in berufs- und wirtschaftspädagogischen Studiengängen type: book_chapter user_id: '74378' year: '2017' ... --- _id: '5811' author: - first_name: Heike full_name: Kundisch, Heike id: '31836' last_name: Kundisch - first_name: H.-Hugo full_name: Kremer, H.-Hugo id: '15280' last_name: Kremer citation: ama: Kundisch H, Kremer H-H. Mittlere Leitungsebene an Berufskollegs. Eine kollegiale Weiterbildung zur Rollenschärfung in Auseinandersetzung mit Handlungsfeldern der Bildungsarbeit. Paderborn; 2017. apa: Kundisch, H., & Kremer, H.-H. (2017). Mittlere Leitungsebene an Berufskollegs. Eine kollegiale Weiterbildung zur Rollenschärfung in Auseinandersetzung mit Handlungsfeldern der Bildungsarbeit. Paderborn. bibtex: '@book{Kundisch_Kremer_2017, place={Paderborn}, title={Mittlere Leitungsebene an Berufskollegs. Eine kollegiale Weiterbildung zur Rollenschärfung in Auseinandersetzung mit Handlungsfeldern der Bildungsarbeit}, author={Kundisch, Heike and Kremer, H.-Hugo}, year={2017} }' chicago: Kundisch, Heike, and H.-Hugo Kremer. Mittlere Leitungsebene an Berufskollegs. Eine kollegiale Weiterbildung zur Rollenschärfung in Auseinandersetzung mit Handlungsfeldern der Bildungsarbeit. Paderborn, 2017. ieee: H. Kundisch and H.-H. Kremer, Mittlere Leitungsebene an Berufskollegs. Eine kollegiale Weiterbildung zur Rollenschärfung in Auseinandersetzung mit Handlungsfeldern der Bildungsarbeit. Paderborn, 2017. mla: Kundisch, Heike, and H. Hugo Kremer. Mittlere Leitungsebene an Berufskollegs. Eine kollegiale Weiterbildung zur Rollenschärfung in Auseinandersetzung mit Handlungsfeldern der Bildungsarbeit. 2017. short: H. Kundisch, H.-H. Kremer, Mittlere Leitungsebene an Berufskollegs. Eine kollegiale Weiterbildung zur Rollenschärfung in Auseinandersetzung mit Handlungsfeldern der Bildungsarbeit, Paderborn, 2017. date_created: 2018-11-23T11:39:23Z date_updated: 2022-01-06T07:02:42Z department: - _id: '211' language: - iso: ger place: Paderborn status: public title: Mittlere Leitungsebene an Berufskollegs. Eine kollegiale Weiterbildung zur Rollenschärfung in Auseinandersetzung mit Handlungsfeldern der Bildungsarbeit type: book user_id: '74378' year: '2017' ... --- _id: '5975' author: - first_name: T. full_name: Tramm, T. last_name: Tramm - first_name: H.-Hugo full_name: Kremer, H.-Hugo id: '15280' last_name: Kremer - first_name: G. full_name: Reinmann, G. last_name: Reinmann citation: ama: Tramm T, Kremer H-H, Reinmann G. Entwicklungsbezogene Praxisforschung . bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online. 2017;(30). apa: Tramm, T., Kremer, H.-H., & Reinmann, G. (2017). Entwicklungsbezogene Praxisforschung . bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, (30). bibtex: '@article{Tramm_Kremer_Reinmann_2017, title={Entwicklungsbezogene Praxisforschung }, number={30}, journal={bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online}, author={Tramm, T. and Kremer, H.-Hugo and Reinmann, G.}, year={2017} }' chicago: Tramm, T., H.-Hugo Kremer, and G. Reinmann. “Entwicklungsbezogene Praxisforschung .” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 30 (2017). ieee: T. Tramm, H.-H. Kremer, and G. Reinmann, “Entwicklungsbezogene Praxisforschung ,” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 30, 2017. mla: Tramm, T., et al. “Entwicklungsbezogene Praxisforschung .” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 30, 2017. short: T. Tramm, H.-H. Kremer, G. Reinmann, bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online (2017). date_created: 2018-11-29T08:57:22Z date_updated: 2022-01-06T07:02:48Z department: - _id: '211' issue: '30' language: - iso: ger main_file_link: - url: http://www.bwpat.de/ausgabe33 publication: bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online status: public title: 'Entwicklungsbezogene Praxisforschung ' type: journal_article user_id: '74378' year: '2017' ... --- _id: '5978' author: - first_name: Marie-Ann full_name: Kückmann, Marie-Ann id: '25394' last_name: Kückmann - first_name: H.-Hugo full_name: Kremer, H.-Hugo id: '15280' last_name: Kremer citation: ama: 'Kückmann M-A, Kremer H-H. Innovationsarena 3i: Handreichung zur multiprofessionellen Teamarbeit (mpT) in der Ausbildungsvorbereitung am Berufskolleg. Paderborn; 2017.' apa: 'Kückmann, M.-A., & Kremer, H.-H. (2017). Innovationsarena 3i: Handreichung zur multiprofessionellen Teamarbeit (mpT) in der Ausbildungsvorbereitung am Berufskolleg. Paderborn.' bibtex: '@book{Kückmann_Kremer_2017, place={Paderborn}, title={Innovationsarena 3i: Handreichung zur multiprofessionellen Teamarbeit (mpT) in der Ausbildungsvorbereitung am Berufskolleg}, author={Kückmann, Marie-Ann and Kremer, H.-Hugo}, year={2017} }' chicago: 'Kückmann, Marie-Ann, and H.-Hugo Kremer. Innovationsarena 3i: Handreichung zur multiprofessionellen Teamarbeit (mpT) in der Ausbildungsvorbereitung am Berufskolleg. Paderborn, 2017.' ieee: 'M.-A. Kückmann and H.-H. Kremer, Innovationsarena 3i: Handreichung zur multiprofessionellen Teamarbeit (mpT) in der Ausbildungsvorbereitung am Berufskolleg. Paderborn, 2017.' mla: 'Kückmann, Marie-Ann, and H. Hugo Kremer. Innovationsarena 3i: Handreichung zur multiprofessionellen Teamarbeit (mpT) in der Ausbildungsvorbereitung am Berufskolleg. 2017.' short: 'M.-A. Kückmann, H.-H. Kremer, Innovationsarena 3i: Handreichung zur multiprofessionellen Teamarbeit (mpT) in der Ausbildungsvorbereitung am Berufskolleg, Paderborn, 2017.' date_created: 2018-11-29T09:20:04Z date_updated: 2022-01-06T07:02:48Z department: - _id: '211' language: - iso: ger main_file_link: - url: https://www.berufsbildung.nrw.de/cms/upload/_download/3i/3i_handreichung_mpt.pdf place: Paderborn status: public title: 'Innovationsarena 3i: Handreichung zur multiprofessionellen Teamarbeit (mpT) in der Ausbildungsvorbereitung am Berufskolleg' type: book user_id: '74378' year: '2017' ... --- _id: '6240' author: - first_name: H.-Hugo full_name: Kremer, H.-Hugo id: '15280' last_name: Kremer - first_name: Marc full_name: Beutner, Marc id: '21118' last_name: Beutner citation: ama: 'Kremer H-H, Beutner M. “Der Unterschied ist, die hat man erwischt” - Berufliche Bildung im Jugendstrafvollzug. In: Schweder M, ed. Jugendstrafvollzug - (k)ein Ort der Bildung!?. Weinheim Basel; 2017:114-129.' apa: Kremer, H.-H., & Beutner, M. (2017). “Der Unterschied ist, die hat man erwischt” - Berufliche Bildung im Jugendstrafvollzug. In M. Schweder (Ed.), Jugendstrafvollzug - (k)ein Ort der Bildung!? (pp. 114–129). Weinheim Basel. bibtex: '@inbook{Kremer_Beutner_2017, place={Weinheim Basel}, title={“Der Unterschied ist, die hat man erwischt” - Berufliche Bildung im Jugendstrafvollzug}, booktitle={Jugendstrafvollzug - (k)ein Ort der Bildung!?}, author={Kremer, H.-Hugo and Beutner, Marc}, editor={Schweder, M.Editor}, year={2017}, pages={114–129} }' chicago: Kremer, H.-Hugo, and Marc Beutner. “‘Der Unterschied ist, die hat man erwischt’ - Berufliche Bildung im Jugendstrafvollzug.” In Jugendstrafvollzug - (k)ein Ort der Bildung!?, edited by M. Schweder, 114–29. Weinheim Basel, 2017. ieee: H.-H. Kremer and M. Beutner, “‘Der Unterschied ist, die hat man erwischt’ - Berufliche Bildung im Jugendstrafvollzug,” in Jugendstrafvollzug - (k)ein Ort der Bildung!?, M. Schweder, Ed. Weinheim Basel, 2017, pp. 114–129. mla: Kremer, H. Hugo, and Marc Beutner. “‘Der Unterschied ist, die hat man erwischt’ - Berufliche Bildung im Jugendstrafvollzug.” Jugendstrafvollzug - (k)ein Ort der Bildung!?, edited by M. Schweder, 2017, pp. 114–29. short: 'H.-H. Kremer, M. Beutner, in: M. Schweder (Ed.), Jugendstrafvollzug - (k)ein Ort der Bildung!?, Weinheim Basel, 2017, pp. 114–129.' date_created: 2018-12-17T14:01:47Z date_updated: 2022-01-06T07:02:58Z department: - _id: '211' editor: - first_name: M. full_name: Schweder, M. last_name: Schweder language: - iso: ger page: 114-129 place: Weinheim Basel publication: Jugendstrafvollzug - (k)ein Ort der Bildung!? publication_identifier: isbn: - '9783779934523' status: public title: '"Der Unterschied ist, die hat man erwischt" - Berufliche Bildung im Jugendstrafvollzug' type: book_chapter user_id: '44715' year: '2017' ... --- _id: '4420' abstract: - lang: eng text: Students' experiences of their first year of studying are of prime importance for their further development in Higher Education (HE). Consequently, the first year and the related phenomena of student performance, retention, and dropout have been extensively studied. Research shows that during the first year, the individual student's ability or failure to adapt to the new socio-cultural environment influences his/her academic success. Yet, surprisingly little is known about the actual processes through which students integrate into the socio-cultural context of HE. Applying a socio-cultural approach, our qualitative interview study followed 14 university students through their first year, investigating why some students experience an easier transition into HE compared to others. Our research results in a typology of four transition types characterized by their orientation towards the socio-cultural context of studying. author: - first_name: Tobias full_name: Jenert, Tobias last_name: Jenert - first_name: Taiga full_name: Brahm, Taiga last_name: Brahm - first_name: Luci full_name: Gommers, Luci last_name: Gommers - first_name: Patrizia full_name: Kühner , Patrizia last_name: 'Kühner ' citation: ama: Jenert T, Brahm T, Gommers L, Kühner P. How do they find their place? A typology of students’ enculturation during the first year at a business school. Learning, Culture and Social Interaction. 2017;12(87-99):87-99. apa: Jenert, T., Brahm, T., Gommers, L., & Kühner , P. (2017). How do they find their place? A typology of students’ enculturation during the first year at a business school. Learning, Culture and Social Interaction, 12(87–99), 87–99. bibtex: '@article{Jenert_Brahm_Gommers_Kühner _2017, title={How do they find their place? A typology of students’ enculturation during the first year at a business school}, volume={12}, number={87–99}, journal={Learning, Culture and Social Interaction}, publisher={Elsevier}, author={Jenert, Tobias and Brahm, Taiga and Gommers, Luci and Kühner , Patrizia}, year={2017}, pages={87–99} }' chicago: 'Jenert, Tobias, Taiga Brahm, Luci Gommers, and Patrizia Kühner . “How Do They Find Their Place? A Typology of Students’ Enculturation during the First Year at a Business School.” Learning, Culture and Social Interaction 12, no. 87–99 (2017): 87–99.' ieee: T. Jenert, T. Brahm, L. Gommers, and P. Kühner , “How do they find their place? A typology of students’ enculturation during the first year at a business school,” Learning, Culture and Social Interaction, vol. 12, no. 87–99, pp. 87–99, 2017. mla: Jenert, Tobias, et al. “How Do They Find Their Place? A Typology of Students’ Enculturation during the First Year at a Business School.” Learning, Culture and Social Interaction, vol. 12, no. 87–99, Elsevier, 2017, pp. 87–99. short: T. Jenert, T. Brahm, L. Gommers, P. Kühner , Learning, Culture and Social Interaction 12 (2017) 87–99. date_created: 2018-09-18T08:54:38Z date_updated: 2022-01-06T07:01:03Z department: - _id: '208' - _id: '282' extern: '1' intvolume: ' 12' issue: 87-99 keyword: - Student transition - Enculturation - Dropout - Retention page: 87-99 publication: Learning, Culture and Social Interaction publication_identifier: unknown: - 2210-6561 publisher: Elsevier status: public title: How do they find their place? A typology of students' enculturation during the first year at a business school type: journal_article user_id: '51057' volume: 12 year: '2017' ... --- _id: '4454' abstract: - lang: eng text: "\t\r\nEducational research is often conducted in practical contexts such as schools or higher education institutions and aims to contribute to the development of instructional designs or programs. Consequently, there have been repeated attempts to methodologically integrate the design aspect into educational research leading to concepts such as design-based research. Ideally, design decisions are based on clear evidence, obtained through an analysis of data gathered from the intervention. In actual projects, however, design decisions often have to be taken based on data that is incomplete, ambiguous or not meeting established scientific quality standards. We illustrate and discuss examples of an actual design research project where design decisions had to be taken in such ‘bad data’ contexts. Examples include different mixed methods configurations that helped to increase the interpretability and practical significance of the data. We will discuss methodological variants of ‘mixing’ and triangulation such as combining quantitative and qualitative data or applying different analyses on a dataset. In addition, we discuss limitations regarding the consistency between data, design decisions, and resulting effects" author: - first_name: Tobias full_name: Jenert, Tobias id: '71994' last_name: Jenert orcid: ' https://orcid.org/0000-0001-9262-5646' citation: ama: 'Jenert T. Using mixed methods to support educational design decisions in ‘bad data’contexts. In: ; 2017.' apa: Jenert, T. (2017). Using mixed methods to support educational design decisions in ‘bad data’contexts. Presented at the EARLI Biennial Conference, Tampere. bibtex: '@inproceedings{Jenert_2017, title={Using mixed methods to support educational design decisions in ‘bad data’contexts}, author={Jenert, Tobias}, year={2017} }' chicago: Jenert, Tobias. “Using Mixed Methods to Support Educational Design Decisions in ‘Bad Data’Contexts,” 2017. ieee: T. Jenert, “Using mixed methods to support educational design decisions in ‘bad data’contexts,” presented at the EARLI Biennial Conference, Tampere, 2017. mla: Jenert, Tobias. Using Mixed Methods to Support Educational Design Decisions in ‘Bad Data’Contexts. 2017. short: 'T. Jenert, in: 2017.' conference: end_date: 2017-09-02 location: Tampere name: EARLI Biennial Conference start_date: 2017-08-29 date_created: 2018-09-18T12:14:43Z date_updated: 2022-01-06T07:01:05Z department: - _id: '208' - _id: '282' extern: '1' status: public title: Using mixed methods to support educational design decisions in ‘bad data’contexts type: conference user_id: '51057' year: '2017' ...