---
_id: '42948'
author:
- first_name: Muhammed Numan
full_name: Kuzuoglu, Muhammed Numan
last_name: Kuzuoglu
citation:
ama: Kuzuoglu MN. Der Marktplatz von Amazon - Eine wettbewerbspolitische Analyse.;
2022.
apa: Kuzuoglu, M. N. (2022). Der Marktplatz von Amazon - Eine wettbewerbspolitische
Analyse.
bibtex: '@book{Kuzuoglu_2022, title={Der Marktplatz von Amazon - Eine wettbewerbspolitische
Analyse}, author={Kuzuoglu, Muhammed Numan}, year={2022} }'
chicago: Kuzuoglu, Muhammed Numan. Der Marktplatz von Amazon - Eine wettbewerbspolitische
Analyse, 2022.
ieee: M. N. Kuzuoglu, Der Marktplatz von Amazon - Eine wettbewerbspolitische
Analyse. 2022.
mla: Kuzuoglu, Muhammed Numan. Der Marktplatz von Amazon - Eine wettbewerbspolitische
Analyse. 2022.
short: M.N. Kuzuoglu, Der Marktplatz von Amazon - Eine wettbewerbspolitische Analyse,
2022.
date_created: 2023-03-10T10:38:02Z
date_updated: 2023-03-10T10:38:15Z
department:
- _id: '280'
language:
- iso: ger
project:
- _id: '1'
name: 'SFB 901: SFB 901'
- _id: '2'
name: 'SFB 901 - A: SFB 901 - Project Area A'
- _id: '7'
name: 'SFB 901 - A3: SFB 901 - Subproject A3'
status: public
supervisor:
- first_name: Burkhard
full_name: Hehenkamp, Burkhard
id: '37339'
last_name: Hehenkamp
title: Der Marktplatz von Amazon - Eine wettbewerbspolitische Analyse
type: bachelorsthesis
user_id: '37953'
year: '2022'
...
---
_id: '43057'
author:
- first_name: Olivia
full_name: Sowinski, Olivia
last_name: Sowinski
citation:
ama: Sowinski O. Zu den Auswirkungen von Big Data auf personalisierte Angebote
in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische Analyse.; 2022.
apa: Sowinski, O. (2022). Zu den Auswirkungen von Big Data auf personalisierte
Angebote in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische Analyse.
bibtex: '@book{Sowinski_2022, title={Zu den Auswirkungen von Big Data auf personalisierte
Angebote in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische Analyse}, author={Sowinski,
Olivia}, year={2022} }'
chicago: Sowinski, Olivia. Zu den Auswirkungen von Big Data auf personalisierte
Angebote in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische Analyse, 2022.
ieee: O. Sowinski, Zu den Auswirkungen von Big Data auf personalisierte Angebote
in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische Analyse. 2022.
mla: Sowinski, Olivia. Zu den Auswirkungen von Big Data auf personalisierte Angebote
in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische Analyse. 2022.
short: O. Sowinski, Zu den Auswirkungen von Big Data auf personalisierte Angebote
in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische Analyse, 2022.
date_created: 2023-03-22T08:01:45Z
date_updated: 2023-03-22T08:01:48Z
department:
- _id: '280'
language:
- iso: ger
project:
- _id: '1'
name: 'SFB 901: SFB 901'
- _id: '2'
name: 'SFB 901 - A: SFB 901 - Project Area A'
- _id: '7'
name: 'SFB 901 - A3: SFB 901 - Subproject A3'
status: public
supervisor:
- first_name: Burkhard
full_name: Hehenkamp, Burkhard
id: '37339'
last_name: Hehenkamp
title: Zu den Auswirkungen von Big Data auf personalisierte Angebote in digitalen
Märkten - eine wettbewerbspolitische Analyse
type: bachelorsthesis
user_id: '37953'
year: '2022'
...
---
_id: '43056'
author:
- first_name: Thomas
full_name: Schmidt, Thomas
last_name: Schmidt
citation:
ama: Schmidt T. Zu den Vor- und Nachteilen von Luftfahrtallianzen - Eine wettbewerbspolitische
Perspektive auf den Alleingang von Emirates.; 2022.
apa: Schmidt, T. (2022). Zu den Vor- und Nachteilen von Luftfahrtallianzen -
Eine wettbewerbspolitische Perspektive auf den Alleingang von Emirates.
bibtex: '@book{Schmidt_2022, title={Zu den Vor- und Nachteilen von Luftfahrtallianzen
- Eine wettbewerbspolitische Perspektive auf den Alleingang von Emirates}, author={Schmidt,
Thomas}, year={2022} }'
chicago: Schmidt, Thomas. Zu den Vor- und Nachteilen von Luftfahrtallianzen -
Eine wettbewerbspolitische Perspektive auf den Alleingang von Emirates, 2022.
ieee: T. Schmidt, Zu den Vor- und Nachteilen von Luftfahrtallianzen - Eine wettbewerbspolitische
Perspektive auf den Alleingang von Emirates. 2022.
mla: Schmidt, Thomas. Zu den Vor- und Nachteilen von Luftfahrtallianzen - Eine
wettbewerbspolitische Perspektive auf den Alleingang von Emirates. 2022.
short: T. Schmidt, Zu den Vor- und Nachteilen von Luftfahrtallianzen - Eine wettbewerbspolitische
Perspektive auf den Alleingang von Emirates, 2022.
date_created: 2023-03-22T08:00:00Z
date_updated: 2023-03-22T08:00:08Z
department:
- _id: '280'
language:
- iso: ger
project:
- _id: '1'
name: 'SFB 901: SFB 901'
- _id: '2'
name: 'SFB 901 - A: SFB 901 - Project Area A'
- _id: '7'
name: 'SFB 901 - A3: SFB 901 - Subproject A3'
status: public
supervisor:
- first_name: Burkhard
full_name: Hehenkamp, Burkhard
id: '37339'
last_name: Hehenkamp
title: Zu den Vor- und Nachteilen von Luftfahrtallianzen - Eine wettbewerbspolitische
Perspektive auf den Alleingang von Emirates
type: bachelorsthesis
user_id: '37953'
year: '2022'
...
---
_id: '43059'
author:
- first_name: Amoabeng
full_name: Yeboah, Amoabeng
last_name: Yeboah
citation:
ama: Yeboah A. An Economic Analysis of Mergers and Aquisitions - The Case of
Facebook and WhatsApp.; 2022.
apa: Yeboah, A. (2022). An Economic Analysis of Mergers and Aquisitions - The
case of Facebook and WhatsApp.
bibtex: '@book{Yeboah_2022, title={An Economic Analysis of Mergers and Aquisitions
- The case of Facebook and WhatsApp}, author={Yeboah, Amoabeng}, year={2022} }'
chicago: Yeboah, Amoabeng. An Economic Analysis of Mergers and Aquisitions -
The Case of Facebook and WhatsApp, 2022.
ieee: A. Yeboah, An Economic Analysis of Mergers and Aquisitions - The case of
Facebook and WhatsApp. 2022.
mla: Yeboah, Amoabeng. An Economic Analysis of Mergers and Aquisitions - The
Case of Facebook and WhatsApp. 2022.
short: A. Yeboah, An Economic Analysis of Mergers and Aquisitions - The Case of
Facebook and WhatsApp, 2022.
date_created: 2023-03-22T08:05:40Z
date_updated: 2023-03-22T08:05:52Z
department:
- _id: '280'
language:
- iso: eng
project:
- _id: '1'
name: 'SFB 901: SFB 901'
- _id: '2'
name: 'SFB 901 - A: SFB 901 - Project Area A'
- _id: '7'
name: 'SFB 901 - A3: SFB 901 - Subproject A3'
status: public
supervisor:
- first_name: Burkhard
full_name: Hehenkamp, Burkhard
id: '37339'
last_name: Hehenkamp
title: An Economic Analysis of Mergers and Aquisitions - The case of Facebook and
WhatsApp
type: bachelorsthesis
user_id: '37953'
year: '2022'
...
---
_id: '42947'
author:
- first_name: Jason
full_name: Hensel, Jason
last_name: Hensel
citation:
ama: Hensel J. Zu Online-Vergleichsportalen und deren Auswirkungen auf den Markt
- Eine wettbewerbspolitische Analyse.; 2022.
apa: Hensel, J. (2022). Zu Online-Vergleichsportalen und deren Auswirkungen auf
den Markt - Eine wettbewerbspolitische Analyse.
bibtex: '@book{Hensel_2022, title={Zu Online-Vergleichsportalen und deren Auswirkungen
auf den Markt - Eine wettbewerbspolitische Analyse}, author={Hensel, Jason}, year={2022}
}'
chicago: Hensel, Jason. Zu Online-Vergleichsportalen und deren Auswirkungen auf
den Markt - Eine wettbewerbspolitische Analyse, 2022.
ieee: J. Hensel, Zu Online-Vergleichsportalen und deren Auswirkungen auf den
Markt - Eine wettbewerbspolitische Analyse. 2022.
mla: Hensel, Jason. Zu Online-Vergleichsportalen und deren Auswirkungen auf den
Markt - Eine wettbewerbspolitische Analyse. 2022.
short: J. Hensel, Zu Online-Vergleichsportalen und deren Auswirkungen auf den Markt
- Eine wettbewerbspolitische Analyse, 2022.
date_created: 2023-03-10T10:02:45Z
date_updated: 2023-03-10T10:02:56Z
department:
- _id: '280'
language:
- iso: ger
project:
- _id: '1'
name: 'SFB 901: SFB 901'
- _id: '2'
name: 'SFB 901 - A: SFB 901 - Project Area A'
- _id: '7'
name: 'SFB 901 - A3: SFB 901 - Subproject A3'
status: public
supervisor:
- first_name: Burkhard
full_name: Hehenkamp, Burkhard
id: '37339'
last_name: Hehenkamp
title: Zu Online-Vergleichsportalen und deren Auswirkungen auf den Markt - Eine wettbewerbspolitische
Analyse
type: mastersthesis
user_id: '37953'
year: '2022'
...
---
_id: '44091'
abstract:
- lang: eng
text: We study the effects of product differentiation on the bundling incentives
of a two-product retailer. Two monopolistic manufacturers each produce a differentiated
good. One sells it to both retailers, while the other only supplies a single retailer.
Retailers compete in prices. Retail bundling is profitable when the goods are
close substitutes. Only then is competition so intense that the retailer uses
bundling to relax competition both within and across product markets, despite
an aggravation of the double marginalization problem. Our asymmetric market structure
arises endogenously for the case of close substitutes. In this case, bundling
reduces social welfare.
author:
- first_name: Angelika Elfriede
full_name: Endres-Fröhlich, Angelika Elfriede
id: '48794'
last_name: Endres-Fröhlich
- first_name: Burkhard
full_name: Hehenkamp, Burkhard
id: '37339'
last_name: Hehenkamp
- first_name: Joachim
full_name: Heinzel, Joachim
last_name: Heinzel
citation:
ama: Endres-Fröhlich AE, Hehenkamp B, Heinzel J. The Impact of Product Differentiation
on Retail Bundling in a Vertical Market.
apa: Endres-Fröhlich, A. E., Hehenkamp, B., & Heinzel, J. (n.d.). The Impact
of Product Differentiation on Retail Bundling in a Vertical Market.
bibtex: '@book{Endres-Fröhlich_Hehenkamp_Heinzel, title={The Impact of Product Differentiation
on Retail Bundling in a Vertical Market}, author={Endres-Fröhlich, Angelika Elfriede
and Hehenkamp, Burkhard and Heinzel, Joachim} }'
chicago: Endres-Fröhlich, Angelika Elfriede, Burkhard Hehenkamp, and Joachim Heinzel.
The Impact of Product Differentiation on Retail Bundling in a Vertical Market,
n.d.
ieee: A. E. Endres-Fröhlich, B. Hehenkamp, and J. Heinzel, The Impact of Product
Differentiation on Retail Bundling in a Vertical Market. .
mla: Endres-Fröhlich, Angelika Elfriede, et al. The Impact of Product Differentiation
on Retail Bundling in a Vertical Market.
short: A.E. Endres-Fröhlich, B. Hehenkamp, J. Heinzel, The Impact of Product Differentiation
on Retail Bundling in a Vertical Market, n.d.
date_created: 2023-04-20T16:21:28Z
date_updated: 2023-04-20T17:15:48Z
department:
- _id: '280'
- _id: '475'
jel:
- D43
- L13
- L42
keyword:
- Retail bundling
- upstream market power
- double marginalization
- product differentiation
language:
- iso: eng
page: '43'
project:
- _id: '1'
name: 'SFB 901: SFB 901'
- _id: '2'
name: 'SFB 901 - A: SFB 901 - Project Area A'
- _id: '7'
name: 'SFB 901 - A3: SFB 901 - Subproject A3'
publication_status: draft
status: public
title: The Impact of Product Differentiation on Retail Bundling in a Vertical Market
type: report
user_id: '37339'
year: '2022'
...
---
_id: '39351'
author:
- first_name: Erik
full_name: Heinze, Erik
last_name: Heinze
citation:
ama: Heinze E. Kollusion durch Plattformen - der Einfluss von Tank-Apps auf den
Preiswettbewerb von Tankstellen in Deutschland.; 2021.
apa: Heinze, E. (2021). Kollusion durch Plattformen - der Einfluss von Tank-Apps
auf den Preiswettbewerb von Tankstellen in Deutschland.
bibtex: '@book{Heinze_2021, title={Kollusion durch Plattformen - der Einfluss von
Tank-Apps auf den Preiswettbewerb von Tankstellen in Deutschland}, author={Heinze,
Erik}, year={2021} }'
chicago: Heinze, Erik. Kollusion durch Plattformen - der Einfluss von Tank-Apps
auf den Preiswettbewerb von Tankstellen in Deutschland, 2021.
ieee: E. Heinze, Kollusion durch Plattformen - der Einfluss von Tank-Apps auf
den Preiswettbewerb von Tankstellen in Deutschland. 2021.
mla: Heinze, Erik. Kollusion durch Plattformen - der Einfluss von Tank-Apps auf
den Preiswettbewerb von Tankstellen in Deutschland. 2021.
short: E. Heinze, Kollusion durch Plattformen - der Einfluss von Tank-Apps auf den
Preiswettbewerb von Tankstellen in Deutschland, 2021.
date_created: 2023-01-24T09:27:54Z
date_updated: 2023-01-24T09:28:05Z
department:
- _id: '280'
language:
- iso: ger
project:
- _id: '1'
name: 'SFB 901: SFB 901'
- _id: '2'
name: 'SFB 901 - A: SFB 901 - Project Area A'
- _id: '7'
name: 'SFB 901 - A3: SFB 901 - Subproject A3'
status: public
supervisor:
- first_name: Britta
full_name: Hoyer, Britta
id: '42447'
last_name: Hoyer
title: Kollusion durch Plattformen - der Einfluss von Tank-Apps auf den Preiswettbewerb
von Tankstellen in Deutschland
type: bachelorsthesis
user_id: '37953'
year: '2021'
...
---
_id: '39358'
author:
- first_name: Shahi
full_name: Rayhan, Shahi
last_name: Rayhan
citation:
ama: Rayhan S. Big Data in Digital Markets - Challenges for Competition Policy
to Protect Consumer Welfare.; 2021.
apa: Rayhan, S. (2021). Big Data in Digital Markets - Challenges for Competition
Policy to Protect Consumer Welfare.
bibtex: '@book{Rayhan_2021, title={Big Data in Digital Markets - Challenges for
Competition Policy to Protect Consumer Welfare}, author={Rayhan, Shahi}, year={2021}
}'
chicago: Rayhan, Shahi. Big Data in Digital Markets - Challenges for Competition
Policy to Protect Consumer Welfare, 2021.
ieee: S. Rayhan, Big Data in Digital Markets - Challenges for Competition Policy
to Protect Consumer Welfare. 2021.
mla: Rayhan, Shahi. Big Data in Digital Markets - Challenges for Competition
Policy to Protect Consumer Welfare. 2021.
short: S. Rayhan, Big Data in Digital Markets - Challenges for Competition Policy
to Protect Consumer Welfare, 2021.
date_created: 2023-01-24T09:35:43Z
date_updated: 2023-01-24T09:35:46Z
department:
- _id: '280'
language:
- iso: eng
project:
- _id: '1'
name: 'SFB 901: SFB 901'
- _id: '2'
name: 'SFB 901 - A: SFB 901 - Project Area A'
- _id: '7'
name: 'SFB 901 - A3: SFB 901 - Subproject A3'
status: public
supervisor:
- first_name: Britta
full_name: Hoyer, Britta
id: '42447'
last_name: Hoyer
title: Big Data in Digital Markets - Challenges for Competition Policy to Protect
Consumer Welfare
type: mastersthesis
user_id: '37953'
year: '2021'
...
---
_id: '39356'
author:
- first_name: Saeid
full_name: Joshan, Saeid
last_name: Joshan
citation:
ama: Joshan S. Network Development of Low-Cost Carriers at German Airports.;
2021.
apa: Joshan, S. (2021). Network Development of Low-Cost Carriers at German Airports.
bibtex: '@book{Joshan_2021, title={Network Development of Low-Cost Carriers at German
Airports}, author={Joshan, Saeid}, year={2021} }'
chicago: Joshan, Saeid. Network Development of Low-Cost Carriers at German Airports,
2021.
ieee: S. Joshan, Network Development of Low-Cost Carriers at German Airports.
2021.
mla: Joshan, Saeid. Network Development of Low-Cost Carriers at German Airports.
2021.
short: S. Joshan, Network Development of Low-Cost Carriers at German Airports, 2021.
date_created: 2023-01-24T09:34:20Z
date_updated: 2023-01-24T09:34:26Z
department:
- _id: '280'
language:
- iso: eng
project:
- _id: '1'
name: 'SFB 901: SFB 901'
- _id: '2'
name: 'SFB 901 - A: SFB 901 - Project Area A'
- _id: '7'
name: 'SFB 901 - A3: SFB 901 - Subproject A3'
status: public
supervisor:
- first_name: Britta
full_name: Hoyer, Britta
id: '42447'
last_name: Hoyer
title: Network Development of Low-Cost Carriers at German Airports
type: mastersthesis
user_id: '37953'
year: '2021'
...
---
_id: '39962'
author:
- first_name: Zurkani
full_name: Ajredini, Zurkani
last_name: Ajredini
citation:
ama: Ajredini Z. Plattformgestaltungen auf digitalen Märkten - eine Analyse der
Wohlfahrtseffekte.; 2021.
apa: Ajredini, Z. (2021). Plattformgestaltungen auf digitalen Märkten - eine
Analyse der Wohlfahrtseffekte.
bibtex: '@book{Ajredini_2021, title={Plattformgestaltungen auf digitalen Märkten
- eine Analyse der Wohlfahrtseffekte}, author={Ajredini, Zurkani}, year={2021}
}'
chicago: Ajredini, Zurkani. Plattformgestaltungen auf digitalen Märkten - eine
Analyse der Wohlfahrtseffekte, 2021.
ieee: Z. Ajredini, Plattformgestaltungen auf digitalen Märkten - eine Analyse
der Wohlfahrtseffekte. 2021.
mla: Ajredini, Zurkani. Plattformgestaltungen auf digitalen Märkten - eine Analyse
der Wohlfahrtseffekte. 2021.
short: Z. Ajredini, Plattformgestaltungen auf digitalen Märkten - eine Analyse der
Wohlfahrtseffekte, 2021.
date_created: 2023-01-25T10:42:56Z
date_updated: 2023-01-25T10:43:31Z
department:
- _id: '280'
language:
- iso: ger
project:
- _id: '1'
name: 'SFB 901: SFB 901'
- _id: '2'
name: 'SFB 901 - A: SFB 901 - Project Area A'
- _id: '7'
name: 'SFB 901 - A3: SFB 901 - Subproject A3'
status: public
supervisor:
- first_name: Burkhard
full_name: Hehenkamp, Burkhard
id: '37339'
last_name: Hehenkamp
title: Plattformgestaltungen auf digitalen Märkten - eine Analyse der Wohlfahrtseffekte
type: bachelorsthesis
user_id: '37953'
year: '2021'
...
---
_id: '40465'
author:
- first_name: Niklas
full_name: Kanne, Niklas
last_name: Kanne
citation:
ama: Kanne N. Marktmachtmissbrauch digitaler Plattformen - eine Analyse anhand
der zehnten Novelle des GWB.; 2021.
apa: Kanne, N. (2021). Marktmachtmissbrauch digitaler Plattformen - eine Analyse
anhand der zehnten Novelle des GWB.
bibtex: '@book{Kanne_2021, title={Marktmachtmissbrauch digitaler Plattformen - eine
Analyse anhand der zehnten Novelle des GWB}, author={Kanne, Niklas}, year={2021}
}'
chicago: Kanne, Niklas. Marktmachtmissbrauch digitaler Plattformen - eine Analyse
anhand der zehnten Novelle des GWB, 2021.
ieee: N. Kanne, Marktmachtmissbrauch digitaler Plattformen - eine Analyse anhand
der zehnten Novelle des GWB. 2021.
mla: Kanne, Niklas. Marktmachtmissbrauch digitaler Plattformen - eine Analyse
anhand der zehnten Novelle des GWB. 2021.
short: N. Kanne, Marktmachtmissbrauch digitaler Plattformen - eine Analyse anhand
der zehnten Novelle des GWB, 2021.
date_created: 2023-01-27T07:18:40Z
date_updated: 2023-01-27T07:18:49Z
department:
- _id: '280'
language:
- iso: ger
project:
- _id: '1'
name: 'SFB 901: SFB 901'
- _id: '2'
name: 'SFB 901 - A: SFB 901 - Project Area A'
- _id: '7'
name: 'SFB 901 - A3: SFB 901 - Subproject A3'
status: public
supervisor:
- first_name: Burkhard
full_name: Hehenkamp, Burkhard
id: '37339'
last_name: Hehenkamp
title: Marktmachtmissbrauch digitaler Plattformen - eine Analyse anhand der zehnten
Novelle des GWB
type: bachelorsthesis
user_id: '37953'
year: '2021'
...
---
_id: '40466'
author:
- first_name: Pascal
full_name: Klüppel, Pascal
last_name: Klüppel
citation:
ama: Klüppel P. Marktmachtmissbrauch von Google – Eine wettbewerbspolitische
Analyse.; 2021.
apa: Klüppel, P. (2021). Marktmachtmissbrauch von Google – Eine wettbewerbspolitische
Analyse.
bibtex: '@book{Klüppel_2021, title={Marktmachtmissbrauch von Google – Eine wettbewerbspolitische
Analyse}, author={Klüppel, Pascal}, year={2021} }'
chicago: Klüppel, Pascal. Marktmachtmissbrauch von Google – Eine wettbewerbspolitische
Analyse, 2021.
ieee: P. Klüppel, Marktmachtmissbrauch von Google – Eine wettbewerbspolitische
Analyse. 2021.
mla: Klüppel, Pascal. Marktmachtmissbrauch von Google – Eine wettbewerbspolitische
Analyse. 2021.
short: P. Klüppel, Marktmachtmissbrauch von Google – Eine wettbewerbspolitische
Analyse, 2021.
date_created: 2023-01-27T07:20:31Z
date_updated: 2023-01-27T07:20:43Z
department:
- _id: '280'
language:
- iso: ger
project:
- _id: '1'
name: 'SFB 901: SFB 901'
- _id: '2'
name: 'SFB 901 - A: SFB 901 - Project Area A'
- _id: '7'
name: 'SFB 901 - A3: SFB 901 - Subproject A3'
status: public
supervisor:
- first_name: Burkhard
full_name: Hehenkamp, Burkhard
id: '37339'
last_name: Hehenkamp
title: Marktmachtmissbrauch von Google – Eine wettbewerbspolitische Analyse
type: bachelorsthesis
user_id: '37953'
year: '2021'
...
---
_id: '40473'
author:
- first_name: Osman
full_name: Yigitbas , Osman
last_name: 'Yigitbas '
citation:
ama: Yigitbas O. Preisabsprachen in der Automobilindustrie - eine wettbewerbspolitische
Analyse.; 2021.
apa: Yigitbas , O. (2021). Preisabsprachen in der Automobilindustrie - eine wettbewerbspolitische
Analyse.
bibtex: '@book{Yigitbas _2021, title={Preisabsprachen in der Automobilindustrie
- eine wettbewerbspolitische Analyse}, author={Yigitbas , Osman}, year={2021}
}'
chicago: Yigitbas , Osman. Preisabsprachen in der Automobilindustrie - eine wettbewerbspolitische
Analyse, 2021.
ieee: O. Yigitbas , Preisabsprachen in der Automobilindustrie - eine wettbewerbspolitische
Analyse. 2021.
mla: Yigitbas , Osman. Preisabsprachen in der Automobilindustrie - eine wettbewerbspolitische
Analyse. 2021.
short: O. Yigitbas , Preisabsprachen in der Automobilindustrie - eine wettbewerbspolitische
Analyse, 2021.
date_created: 2023-01-27T08:22:18Z
date_updated: 2023-01-27T08:22:24Z
department:
- _id: '280'
language:
- iso: ger
project:
- _id: '1'
name: 'SFB 901: SFB 901'
- _id: '2'
name: 'SFB 901 - A: SFB 901 - Project Area A'
- _id: '7'
name: 'SFB 901 - A3: SFB 901 - Subproject A3'
status: public
supervisor:
- first_name: Burkhard
full_name: Hehenkamp, Burkhard
id: '37339'
last_name: Hehenkamp
title: Preisabsprachen in der Automobilindustrie - eine wettbewerbspolitische Analyse
type: bachelorsthesis
user_id: '37953'
year: '2021'
...
---
_id: '40470'
author:
- first_name: Marcel
full_name: Schulte, Marcel
last_name: Schulte
citation:
ama: Schulte M. Facebooks digitale Währung - eine wettbewerbspolitische Analyse.;
2021.
apa: Schulte, M. (2021). Facebooks digitale Währung - eine wettbewerbspolitische
Analyse.
bibtex: '@book{Schulte_2021, title={Facebooks digitale Währung - eine wettbewerbspolitische
Analyse}, author={Schulte, Marcel}, year={2021} }'
chicago: Schulte, Marcel. Facebooks digitale Währung - eine wettbewerbspolitische
Analyse, 2021.
ieee: M. Schulte, Facebooks digitale Währung - eine wettbewerbspolitische Analyse.
2021.
mla: Schulte, Marcel. Facebooks digitale Währung - eine wettbewerbspolitische
Analyse. 2021.
short: M. Schulte, Facebooks digitale Währung - eine wettbewerbspolitische Analyse,
2021.
date_created: 2023-01-27T08:15:55Z
date_updated: 2023-01-27T08:15:59Z
department:
- _id: '280'
language:
- iso: ger
project:
- _id: '1'
name: 'SFB 901: SFB 901'
- _id: '2'
name: 'SFB 901 - A: SFB 901 - Project Area A'
- _id: '7'
name: 'SFB 901 - A3: SFB 901 - Subproject A3'
status: public
supervisor:
- first_name: Burkhard
full_name: Hehenkamp, Burkhard
id: '37339'
last_name: Hehenkamp
title: Facebooks digitale Währung - eine wettbewerbspolitische Analyse
type: bachelorsthesis
user_id: '37953'
year: '2021'
...
---
_id: '15824'
author:
- first_name: Joachim
full_name: Heinzel, Joachim
last_name: Heinzel
citation:
ama: 'Heinzel J. Essays on the Theory of Industrial Organization: Credence Goods,
Vertical Relations and Product Bundling. Universität Paderborn; 2020.'
apa: 'Heinzel, J. (2020). Essays on the Theory of Industrial Organization: Credence
Goods, Vertical Relations and Product Bundling. Universität Paderborn.'
bibtex: '@book{Heinzel_2020, title={Essays on the Theory of Industrial Organization:
Credence Goods, Vertical Relations and Product Bundling}, publisher={Universität
Paderborn}, author={Heinzel, Joachim}, year={2020} }'
chicago: 'Heinzel, Joachim. Essays on the Theory of Industrial Organization:
Credence Goods, Vertical Relations and Product Bundling. Universität Paderborn,
2020.'
ieee: 'J. Heinzel, Essays on the Theory of Industrial Organization: Credence
Goods, Vertical Relations and Product Bundling. Universität Paderborn, 2020.'
mla: 'Heinzel, Joachim. Essays on the Theory of Industrial Organization: Credence
Goods, Vertical Relations and Product Bundling. Universität Paderborn, 2020.'
short: 'J. Heinzel, Essays on the Theory of Industrial Organization: Credence Goods,
Vertical Relations and Product Bundling, Universität Paderborn, 2020.'
date_created: 2020-02-06T10:50:01Z
date_updated: 2022-01-06T06:52:37Z
ddc:
- '330'
department:
- _id: '280'
file:
- access_level: closed
content_type: application/pdf
creator: florida
date_created: 2020-02-17T07:30:38Z
date_updated: 2020-02-17T07:30:38Z
file_id: '15919'
file_name: Dissertation-Heinzel.pdf
file_size: 1247525
relation: main_file
success: 1
file_date_updated: 2020-02-17T07:30:38Z
has_accepted_license: '1'
language:
- iso: eng
project:
- _id: '1'
name: SFB 901
- _id: '2'
name: SFB 901 - Project Area A
- _id: '7'
name: SFB 901 - Subproject A3
publisher: Universität Paderborn
status: public
supervisor:
- first_name: Burkhard
full_name: Hehenkamp, Burkhard
id: '37339'
last_name: Hehenkamp
title: 'Essays on the Theory of Industrial Organization: Credence Goods, Vertical
Relations and Product Bundling'
type: dissertation
user_id: '477'
year: '2020'
...
---
_id: '16273'
abstract:
- lang: eng
text: "This study examines the gender gap in competitiveness in an educational setting\r\nand
tests whether this gap depends on the difficulty of the task at hand. For this
purpose,\r\nwe administered a series of experiments during the final exam of a
university\r\ncourse. We confronted three cohorts of undergraduate students with
a set of bonus\r\nquestions and the choice between an absolute and a tournament
grading scheme\r\nfor these questions. To test the moderating impact of task difficulty,
we (randomly)\r\nvaried the difficulty of the questions between treatment groups.
We find that, on\r\naverage, women are significantly less likely to select the
tournament scheme. However,\r\nthe results show that the gender gap in tournament
entry is sizable when the\r\nquestions are relative easy, but much smaller and
statistical insignificant when the\r\nquestions are difficult."
author:
- first_name: Britta
full_name: Hoyer, Britta
id: '42447'
last_name: Hoyer
- first_name: Thomas
full_name: van Huizen, Thomas
last_name: van Huizen
- first_name: 'Linda '
full_name: 'Keijzer, Linda '
last_name: Keijzer
- first_name: 'Sarah '
full_name: 'Rezaei, Sarah '
last_name: Rezaei
- first_name: Stephanie
full_name: Rosenkranz, Stephanie
last_name: Rosenkranz
- first_name: 'Bastian '
full_name: 'Westbrock, Bastian '
last_name: Westbrock
citation:
ama: 'Hoyer B, van Huizen T, Keijzer L, Rezaei S, Rosenkranz S, Westbrock B. Gender,
competitiveness, and task difficulty: Evidence from the field. Labour Economics.
2020. doi:10.1016/j.labeco.2020.101815'
apa: 'Hoyer, B., van Huizen, T., Keijzer, L., Rezaei, S., Rosenkranz, S., &
Westbrock, B. (2020). Gender, competitiveness, and task difficulty: Evidence from
the field. Labour Economics. https://doi.org/10.1016/j.labeco.2020.101815'
bibtex: '@article{Hoyer_van Huizen_Keijzer_Rezaei_Rosenkranz_Westbrock_2020, title={Gender,
competitiveness, and task difficulty: Evidence from the field}, DOI={10.1016/j.labeco.2020.101815},
journal={Labour Economics}, author={Hoyer, Britta and van Huizen, Thomas and Keijzer,
Linda and Rezaei, Sarah and Rosenkranz, Stephanie and Westbrock, Bastian },
year={2020} }'
chicago: 'Hoyer, Britta, Thomas van Huizen, Linda Keijzer, Sarah Rezaei, Stephanie
Rosenkranz, and Bastian Westbrock. “Gender, Competitiveness, and Task Difficulty:
Evidence from the Field.” Labour Economics, 2020. https://doi.org/10.1016/j.labeco.2020.101815.'
ieee: 'B. Hoyer, T. van Huizen, L. Keijzer, S. Rezaei, S. Rosenkranz, and B. Westbrock,
“Gender, competitiveness, and task difficulty: Evidence from the field,” Labour
Economics, 2020.'
mla: 'Hoyer, Britta, et al. “Gender, Competitiveness, and Task Difficulty: Evidence
from the Field.” Labour Economics, 2020, doi:10.1016/j.labeco.2020.101815.'
short: B. Hoyer, T. van Huizen, L. Keijzer, S. Rezaei, S. Rosenkranz, B. Westbrock,
Labour Economics (2020).
date_created: 2020-03-09T12:35:49Z
date_updated: 2022-01-06T06:52:47Z
department:
- _id: '280'
- _id: '475'
doi: 10.1016/j.labeco.2020.101815
language:
- iso: eng
publication: Labour Economics
publication_status: epub_ahead
status: public
title: 'Gender, competitiveness, and task difficulty: Evidence from the field'
type: journal_article
user_id: '42447'
year: '2020'
...
---
_id: '16334'
abstract:
- lang: eng
text: We analyze the actual behavior of agents in a matching mechanism, using data
from a clearinghouse at the Faculty of Business Administration and Economics at
a German university, where a variant of the Boston mechanism is used. We supplement
this data with data generated in a survey among the students who participated
in the clearinghouse. We find that under the current mechanism over 74% of students
act strategically by misrepresenting at least one of their preferences. Nevertheless,
not all students are able to improve their outcome by doing so. We show that this
is mainly due to the incomplete information of students and naiveté. Sophisticated
students actually reach significantly better outcomes than naive students. Thus,
we find evidence that naive students are exploited by sophisticated students in
an incomplete information setting.
article_type: original
author:
- first_name: Britta
full_name: Hoyer, Britta
id: '42447'
last_name: Hoyer
- first_name: Nadja
full_name: Stroh-Maraun, Nadja
id: '13264'
last_name: Stroh-Maraun
citation:
ama: Hoyer B, Stroh-Maraun N. Matching Strategies of Heterogeneous Agents under
Incomplete Information in a University Clearinghouse. Games and Economic Behavior.
2020;121:453-481. doi:10.1016/j.geb.2020.03.006
apa: Hoyer, B., & Stroh-Maraun, N. (2020). Matching Strategies of Heterogeneous
Agents under Incomplete Information in a University Clearinghouse. Games and
Economic Behavior, 121, 453–481. https://doi.org/10.1016/j.geb.2020.03.006
bibtex: '@article{Hoyer_Stroh-Maraun_2020, title={Matching Strategies of Heterogeneous
Agents under Incomplete Information in a University Clearinghouse}, volume={121},
DOI={10.1016/j.geb.2020.03.006},
journal={Games and Economic Behavior}, author={Hoyer, Britta and Stroh-Maraun,
Nadja}, year={2020}, pages={453–481} }'
chicago: 'Hoyer, Britta, and Nadja Stroh-Maraun. “Matching Strategies of Heterogeneous
Agents under Incomplete Information in a University Clearinghouse.” Games and
Economic Behavior 121 (2020): 453–81. https://doi.org/10.1016/j.geb.2020.03.006.'
ieee: B. Hoyer and N. Stroh-Maraun, “Matching Strategies of Heterogeneous Agents
under Incomplete Information in a University Clearinghouse,” Games and Economic
Behavior, vol. 121, pp. 453–481, 2020.
mla: Hoyer, Britta, and Nadja Stroh-Maraun. “Matching Strategies of Heterogeneous
Agents under Incomplete Information in a University Clearinghouse.” Games and
Economic Behavior, vol. 121, 2020, pp. 453–81, doi:10.1016/j.geb.2020.03.006.
short: B. Hoyer, N. Stroh-Maraun, Games and Economic Behavior 121 (2020) 453–481.
date_created: 2020-03-24T08:05:53Z
date_updated: 2022-01-06T06:52:49Z
department:
- _id: '280'
- _id: '475'
- _id: '205'
- _id: '368'
doi: 10.1016/j.geb.2020.03.006
intvolume: ' 121'
language:
- iso: eng
page: 453 - 481
project:
- _id: '1'
name: SFB 901
- _id: '2'
name: SFB 901 - Project Area A
- _id: '7'
name: SFB 901 - Subproject A3
publication: Games and Economic Behavior
publication_status: published
status: public
title: Matching Strategies of Heterogeneous Agents under Incomplete Information in
a University Clearinghouse
type: journal_article
user_id: '42447'
volume: 121
year: '2020'
...
---
_id: '17350'
abstract:
- lang: eng
text: Many countries have opened their health care markets to private for-profit
providers, aiming to promote quality and choice for patients. The prices are regulated
and providers compete in location and quality. We show that whereas opening a
public hospital market typically raises quality, the private provider strategically
locates towards the corner of the market to avoid costly quality competition.
Social welfare depends on the size of the regulator's budget and on the altruism
of the public provider. If the budget is large, high quality results and welfare
is highest in a duopoly whenever entry is optimal. If the budget is small, quality
levels in a duopoly mirror the quality level in a monopoly. It can be optimal
for the regulator not to use the full budget.
article_type: original
author:
- first_name: Burkhard
full_name: Hehenkamp, Burkhard
id: '37339'
last_name: Hehenkamp
- first_name: 'Odvar M. '
full_name: 'Kaarbøe, Odvar M. '
last_name: Kaarbøe
citation:
ama: Hehenkamp B, Kaarbøe OM. Location Choice and Quality Competition in Mixed Hospital
Markets. Journal of Economic Behavior & Organization. 177:641-660.
doi:10.1016/j.jebo.2020.06.026
apa: Hehenkamp, B., & Kaarbøe, O. M. (n.d.). Location Choice and Quality Competition
in Mixed Hospital Markets. Journal of Economic Behavior & Organization,
177, 641–660. https://doi.org/10.1016/j.jebo.2020.06.026
bibtex: '@article{Hehenkamp_Kaarbøe, title={Location Choice and Quality Competition
in Mixed Hospital Markets}, volume={177}, DOI={10.1016/j.jebo.2020.06.026},
journal={Journal of Economic Behavior & Organization}, author={Hehenkamp,
Burkhard and Kaarbøe, Odvar M. }, pages={641–660} }'
chicago: 'Hehenkamp, Burkhard, and Odvar M. Kaarbøe. “Location Choice and Quality
Competition in Mixed Hospital Markets.” Journal of Economic Behavior &
Organization 177 (n.d.): 641–60. https://doi.org/10.1016/j.jebo.2020.06.026.'
ieee: 'B. Hehenkamp and O. M. Kaarbøe, “Location Choice and Quality Competition
in Mixed Hospital Markets,” Journal of Economic Behavior & Organization,
vol. 177, pp. 641–660, doi: 10.1016/j.jebo.2020.06.026.'
mla: Hehenkamp, Burkhard, and Odvar M. Kaarbøe. “Location Choice and Quality Competition
in Mixed Hospital Markets.” Journal of Economic Behavior & Organization,
vol. 177, pp. 641–60, doi:10.1016/j.jebo.2020.06.026.
short: B. Hehenkamp, O.M. Kaarbøe, Journal of Economic Behavior & Organization
177 (n.d.) 641–660.
date_created: 2020-07-01T07:50:45Z
date_updated: 2022-01-29T17:04:14Z
department:
- _id: '280'
- _id: '475'
doi: 10.1016/j.jebo.2020.06.026
intvolume: ' 177'
language:
- iso: eng
page: 641-660
project:
- _id: '1'
name: SFB 901
- _id: '2'
name: SFB 901 - Project Area A
- _id: '7'
name: SFB 901 - Subproject A3
publication: Journal of Economic Behavior & Organization
publication_identifier:
unknown:
- 0167-2681
publication_status: accepted
status: public
title: Location Choice and Quality Competition in Mixed Hospital Markets
type: journal_article
user_id: '37339'
volume: 177
year: '2020'
...
---
_id: '39070'
author:
- first_name: Laura
full_name: Niggemeyer, Laura
last_name: Niggemeyer
citation:
ama: Niggemeyer L. Marktmissbrauch in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische
Analyse mit Fallbeispielen von Google, Facebook und Amazon.; 2020.
apa: Niggemeyer, L. (2020). Marktmissbrauch in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische
Analyse mit Fallbeispielen von Google, Facebook und Amazon.
bibtex: '@book{Niggemeyer_2020, title={Marktmissbrauch in digitalen Märkten - eine
wettbewerbspolitische Analyse mit Fallbeispielen von Google, Facebook und Amazon},
author={Niggemeyer, Laura}, year={2020} }'
chicago: Niggemeyer, Laura. Marktmissbrauch in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische
Analyse mit Fallbeispielen von Google, Facebook und Amazon, 2020.
ieee: L. Niggemeyer, Marktmissbrauch in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische
Analyse mit Fallbeispielen von Google, Facebook und Amazon. 2020.
mla: Niggemeyer, Laura. Marktmissbrauch in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische
Analyse mit Fallbeispielen von Google, Facebook und Amazon. 2020.
short: L. Niggemeyer, Marktmissbrauch in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische
Analyse mit Fallbeispielen von Google, Facebook und Amazon, 2020.
date_created: 2023-01-24T09:03:35Z
date_updated: 2023-01-24T09:03:39Z
department:
- _id: '280'
language:
- iso: ger
project:
- _id: '1'
name: 'SFB 901: SFB 901'
- _id: '2'
name: 'SFB 901 - A: SFB 901 - Project Area A'
- _id: '7'
name: 'SFB 901 - A3: SFB 901 - Subproject A3'
status: public
supervisor:
- first_name: Burkhard
full_name: Hehenkamp, Burkhard
id: '37339'
last_name: Hehenkamp
title: Marktmissbrauch in digitalen Märkten - eine wettbewerbspolitische Analyse mit
Fallbeispielen von Google, Facebook und Amazon
type: mastersthesis
user_id: '37953'
year: '2020'
...
---
_id: '39072'
author:
- first_name: Manuela
full_name: Schlegel, Manuela
last_name: Schlegel
citation:
ama: Schlegel M. Challenges for Competition Policy in Data-Driven Mergers.;
2020.
apa: Schlegel, M. (2020). Challenges for Competition Policy in Data-Driven Mergers.
bibtex: '@book{Schlegel_2020, title={Challenges for Competition Policy in Data-Driven
Mergers}, author={Schlegel, Manuela}, year={2020} }'
chicago: Schlegel, Manuela. Challenges for Competition Policy in Data-Driven
Mergers, 2020.
ieee: M. Schlegel, Challenges for Competition Policy in Data-Driven Mergers.
2020.
mla: Schlegel, Manuela. Challenges for Competition Policy in Data-Driven Mergers.
2020.
short: M. Schlegel, Challenges for Competition Policy in Data-Driven Mergers, 2020.
date_created: 2023-01-24T09:06:56Z
date_updated: 2023-01-24T09:07:05Z
department:
- _id: '280'
language:
- iso: eng
project:
- _id: '1'
name: 'SFB 901: SFB 901'
- _id: '2'
name: 'SFB 901 - A: SFB 901 - Project Area A'
- _id: '7'
name: 'SFB 901 - A3: SFB 901 - Subproject A3'
status: public
supervisor:
- first_name: Burkhard
full_name: Hehenkamp, Burkhard
id: '37339'
last_name: Hehenkamp
title: Challenges for Competition Policy in Data-Driven Mergers
type: mastersthesis
user_id: '37953'
year: '2020'
...