TY - GEN AU - Jenert, Tobias ID - 4531 T2 - Deutsche Universitätszeitschrift 06/2018 TI - Gemeinsam für mehr Wirkung: Warum lehrbezogene lokale Netzwerke ein Ansatz sein können, die Hochschullehre nachhaltig voranzubringen ER - TY - CONF AU - Jenert, Tobias ID - 4532 TI - ,, Die Hochschule ist wie ein Tanker'': Überlegungen zu Möglichkeiten und Grenzen von Lehrinnovationen an Universitäten ER - TY - CONF AU - Jenert, Tobias ID - 4539 TI - ‘Messy data, messy research?! ’Using Mixed Methods to support educational design decisions in Higher Education ER - TY - CONF AU - Jenert, Tobias ID - 4540 TI - Fostering Educational Innovators ‘Networks in Higher Education ER - TY - JOUR AU - Euler, Dieter AU - Sloane, Peter F. E. AU - Collenberg, Michèle AU - Daniel, D. AU - Jansen, E.A. AU - Jenert, Tobias AU - Meier, Karin AU - Menke, I. AU - Schröder, Helmut ID - 8521 JF - Wirtschaftspädagogisches Forum TI - Erfahrungen im Aufbau von Transferagenturen zur Förderung eines datenbasierten kommunalen Bildungsmanagements. VL - 62 ER - TY - GEN AU - Jenert, Tobias ID - 8522 TI - Motivation und Emotionen in der Studieneingangsphase. ER - TY - JOUR AB - Research on entrepreneurial learning highlights the importance of experience and prior knowledge to entrepreneurial success. However, a conundrum remains and we are still seeking answers as to why some novice entrepreneurs learn successfully from their experiences and succeed, while some experienced entrepreneurs fail with their ventures. In order to advance the discussion about the role of experience during entrepreneurial learning, our critical reflection aims to (1) highlight some of the shortcomings of experiential learning theory (ELT) and (2) illustrate how alternative theoretical perspectives have the potential to advance our conceptual understanding of entrepreneurial learning processes. We argue for an explanation of entrepreneurial learning as a dynamic and self-regulated process that relies on planning, monitoring, and self-reflection. AU - Fust, Alexander Paul AU - Jenert, Tobias AU - Winkler, Christoph ID - 4419 IS - 2 JF - Entrepreneurship Research Journal KW - entrepreneurial learning KW - experiential learning KW - self-regulated learning TI - Experiential or Self-Regulated Learning: A Critical Reflection of Entrepreneurial Learning Processes VL - 8 ER - TY - CONF AU - Jenert, Tobias AU - Brahm, Taiga ID - 4537 TI - Developing Undergraduate Management Students‘ Reflection Capabilities, Academy of Management Proceedings ER - TY - CHAP AU - Jenert, Tobias AU - Gommers, Luci ID - 4541 T2 - Blickpunkt Hochschuldidaktik TI - Ziele und Möglichkeiten der Weiterbildung pädagogischer Hochschulentwickler*innen am Beispiel ‚Lehren‘ ER - TY - CONF AU - Jenert, Tobias AU - Brahm, Taiga ID - 4538 TI - The Role of Diversity for the Transition to Higher Education ER -