[{"editor":[{"full_name":"Herzig, Bardo","first_name":"Bardo","id":"217","last_name":"Herzig"},{"first_name":"Birgit","full_name":"Eickelmann, Birgit","last_name":"Eickelmann","id":"40387"},{"first_name":"Franziska","full_name":"Schwabl, Franziska","last_name":"Schwabl","id":"37157"},{"last_name":"Schulze","full_name":"Schulze, J.","first_name":"J."},{"first_name":"Jan","full_name":"Niemann, Jan","last_name":"Niemann","id":"32467"}],"publication_status":"inpress","status":"public","date_created":"2024-02-05T08:11:03Z","publisher":"Waxmann Verlag GmbH","department":[{"_id":"462"}],"title":"Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven","user_id":"40387","place":"Münster","citation":{"bibtex":"@book{Herzig_Eickelmann_Schwabl_Schulze_Niemann, place={Münster}, title={Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven}, publisher={Waxmann Verlag GmbH} }","mla":"Herzig, Bardo, et al., editors. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH.","apa":"Herzig, B., Eickelmann, B., Schwabl, F., Schulze, J., & Niemann, J. (Eds.). (n.d.). Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH.","ama":"Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH","chicago":"Herzig, Bardo, Birgit Eickelmann, Franziska Schwabl, J. Schulze, and Jan Niemann, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Münster: Waxmann Verlag GmbH, n.d.","ieee":"B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, and J. Niemann, Eds., Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Münster: Waxmann Verlag GmbH.","short":"B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, J. Niemann, eds., Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, Waxmann Verlag GmbH, Münster, n.d."},"type":"book_editor","year":"2024","language":[{"iso":"ger"}],"date_updated":"2024-02-05T08:12:13Z","_id":"51129"},{"_id":"50073","citation":{"bibtex":"@inbook{Hartung, place={Frankfurt/M.}, edition={1}, series={Forum Historisches Lernen}, title={Historisches Lernen in einer ‚(Geschichts-)Kultur der Digitalität‘?}, booktitle={Geschichtskulturen im digitalen Wandel?}, publisher={Wochenschau Verlag}, author={Hartung, Olaf}, editor={Hartung, Olaf and Krebs, Alexandra and Meyer-Hamme, Johannes}, pages={152–155}, collection={Forum Historisches Lernen} }","mla":"Hartung, Olaf. “Historisches Lernen in einer ‚(Geschichts-)Kultur der Digitalität‘?” Geschichtskulturen im digitalen Wandel?, edited by Olaf Hartung et al., 1st ed., Wochenschau Verlag, pp. 152–55.","ama":"Hartung O. Historisches Lernen in einer ‚(Geschichts-)Kultur der Digitalität‘? In: Hartung O, Krebs A, Meyer-Hamme J, eds. Geschichtskulturen im digitalen Wandel?. 1st ed. Forum Historisches Lernen. Wochenschau Verlag; :152-155.","apa":"Hartung, O. (n.d.). Historisches Lernen in einer ‚(Geschichts-)Kultur der Digitalität‘? In O. Hartung, A. Krebs, & J. Meyer-Hamme (Eds.), Geschichtskulturen im digitalen Wandel? (1st ed., pp. 152–155). Wochenschau Verlag.","chicago":"Hartung, Olaf. “Historisches Lernen in einer ‚(Geschichts-)Kultur der Digitalität‘?” In Geschichtskulturen im digitalen Wandel?, edited by Olaf Hartung, Alexandra Krebs, and Johannes Meyer-Hamme, 1st ed., 152–55. Forum Historisches Lernen. Frankfurt/M.: Wochenschau Verlag, n.d.","ieee":"O. Hartung, “Historisches Lernen in einer ‚(Geschichts-)Kultur der Digitalität‘?,” in Geschichtskulturen im digitalen Wandel?, 1st ed., O. Hartung, A. Krebs, and J. Meyer-Hamme, Eds. Frankfurt/M.: Wochenschau Verlag, pp. 152–155.","short":"O. Hartung, in: O. Hartung, A. Krebs, J. Meyer-Hamme (Eds.), Geschichtskulturen im digitalen Wandel?, 1st ed., Wochenschau Verlag, Frankfurt/M., n.d., pp. 152–155."},"type":"book_chapter","year":"2024","page":"152-155","user_id":"79451","status":"public","date_created":"2023-12-28T16:22:49Z","publisher":"Wochenschau Verlag","author":[{"full_name":"Hartung, Olaf","first_name":"Olaf","id":"79451","last_name":"Hartung"}],"publication":"Geschichtskulturen im digitalen Wandel?","date_updated":"2024-02-06T11:27:25Z","language":[{"iso":"ger"}],"series_title":"Forum Historisches Lernen","related_material":{"link":[{"relation":"table_of_contents","url":"https://www.wochenschau-verlag.de/Geschichte-im-digitalen-Wandel/41629"}]},"title":"Historisches Lernen in einer ‚(Geschichts-)Kultur der Digitalität‘?","place":"Frankfurt/M.","editor":[{"first_name":"Olaf","full_name":"Hartung, Olaf","last_name":"Hartung"},{"first_name":"Alexandra","full_name":"Krebs, Alexandra","last_name":"Krebs"},{"first_name":"Johannes","full_name":"Meyer-Hamme, Johannes","last_name":"Meyer-Hamme"}],"publication_identifier":{"issn":["1435-7658"],"isbn":["978-3-7344-1629-3"]},"publication_status":"inpress","edition":"1","department":[{"_id":"6"},{"_id":"444"}]},{"editor":[{"last_name":"Hartung","id":"79451","first_name":"Olaf","full_name":"Hartung, Olaf"}],"publication_status":"inpress","publication_identifier":{"issn":["1435-7658"],"isbn":["978-3-7344-1629-3"]},"edition":"1","department":[{"_id":"6"},{"_id":"444"}],"related_material":{"link":[{"relation":"table_of_contents","url":"https://www.wochenschau-verlag.de/Geschichte-im-digitalen-Wandel/41629"}]},"title":"Geschichtskulturen im digitalen Wandel?","place":"Frankfurt/M.","language":[{"iso":"ger"}],"series_title":"Forum Historisches Lernen","date_updated":"2024-02-06T11:26:37Z","status":"public","date_created":"2023-10-31T15:32:42Z","publisher":"Wochenschau Verlag","user_id":"79451","type":"book_editor","citation":{"ieee":"O. Hartung, Johannes Meyer-Hamme, and Alexandra Krebs, Eds., Geschichtskulturen im digitalen Wandel?, 1st ed. Frankfurt/M.: Wochenschau Verlag.","short":"O. Hartung, Johannes Meyer-Hamme, Alexandra Krebs, eds., Geschichtskulturen im digitalen Wandel?, 1st ed., Wochenschau Verlag, Frankfurt/M., n.d.","mla":"Hartung, Olaf, et al., editors. Geschichtskulturen im digitalen Wandel? 1st ed., Wochenschau Verlag.","bibtex":"@book{Hartung_Johannes Meyer-Hamme_Alexandra Krebs, place={Frankfurt/M.}, edition={1}, series={Forum Historisches Lernen}, title={Geschichtskulturen im digitalen Wandel?}, publisher={Wochenschau Verlag}, collection={Forum Historisches Lernen} }","apa":"Hartung, O., Johannes Meyer-Hamme, & Alexandra Krebs (Eds.). (n.d.). Geschichtskulturen im digitalen Wandel? (1st ed.). Wochenschau Verlag.","ama":"Hartung O, Johannes Meyer-Hamme, Alexandra Krebs, eds. Geschichtskulturen im digitalen Wandel? 1st ed. Wochenschau Verlag","chicago":"Hartung, Olaf, Johannes Meyer-Hamme, and Alexandra Krebs, eds. Geschichtskulturen im digitalen Wandel? 1st ed. Forum Historisches Lernen. Frankfurt/M.: Wochenschau Verlag, n.d."},"year":"2024","page":"352","corporate_editor":["Johannes Meyer-Hamme","Alexandra Krebs"],"_id":"48576"},{"place":"Berlin","title":"Handbuch Poetikvorlesungen. Geschichte – Praktiken – Poetiken, hg. v. Gundela Hachmann, Julia Schöll u. Johanna Bohley, Berlin/Boston 2022","user_id":"105","department":[{"_id":"465"},{"_id":"5"}],"publication":"ZfdPh","author":[{"last_name":"Elit","id":"105","first_name":"Stefan","orcid":"0000-0002-4719-1073","full_name":"Elit, Stefan"}],"publisher":"ESV","volume":143,"publication_status":"accepted","date_created":"2023-12-15T14:05:36Z","status":"public","_id":"49713","intvolume":" 143","date_updated":"2024-02-06T17:57:37Z","issue":"4","type":"review","citation":{"ieee":"S. Elit, “Handbuch Poetikvorlesungen. Geschichte – Praktiken – Poetiken, hg. v. Gundela Hachmann, Julia Schöll u. Johanna Bohley, Berlin/Boston 2022,” ZfdPh, vol. 143, no. 4. ESV, Berlin.","short":"S. Elit, ZfdPh 143 (n.d.).","mla":"Elit, Stefan. “Handbuch Poetikvorlesungen. Geschichte – Praktiken – Poetiken, hg. v. Gundela Hachmann, Julia Schöll u. Johanna Bohley, Berlin/Boston 2022.” ZfdPh, vol. 143, no. 4, ESV.","bibtex":"@article{Elit, place={Berlin}, title={Handbuch Poetikvorlesungen. Geschichte – Praktiken – Poetiken, hg. v. Gundela Hachmann, Julia Schöll u. Johanna Bohley, Berlin/Boston 2022}, volume={143}, number={4}, journal={ZfdPh}, publisher={ESV}, author={Elit, Stefan} }","chicago":"Elit, Stefan. “Handbuch Poetikvorlesungen. Geschichte – Praktiken – Poetiken, hg. v. Gundela Hachmann, Julia Schöll u. Johanna Bohley, Berlin/Boston 2022.” ZfdPh. Berlin: ESV, n.d.","ama":"Elit S. Handbuch Poetikvorlesungen. Geschichte – Praktiken – Poetiken, hg. v. Gundela Hachmann, Julia Schöll u. Johanna Bohley, Berlin/Boston 2022. ZfdPh. 143(4).","apa":"Elit, S. (n.d.). Handbuch Poetikvorlesungen. Geschichte – Praktiken – Poetiken, hg. v. Gundela Hachmann, Julia Schöll u. Johanna Bohley, Berlin/Boston 2022. In ZfdPh (Vol. 143, Issue 4). ESV."},"year":"2024","language":[{"iso":"ger"}]},{"citation":{"ieee":"A. Treder, “Concepciones de cultura y de encuentros interculturales de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera,” in Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción, M. de L. Cuéllar Valcárcel, A. A. Gerena Meléndez, and I. O. Gil Carillo, Eds. Mexico City [Mexico]: Department of Applied Linguistics, UNAM.","short":"A. Treder, in: M. de L. Cuéllar Valcárcel, A.A. Gerena Meléndez, I.O. Gil Carillo (Eds.), Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción, Department of Applied Linguistics, UNAM, Mexico City [Mexico], n.d.","bibtex":"@inbook{Treder, place={Mexico City [Mexico]}, title={Concepciones de cultura y de encuentros interculturales de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera}, booktitle={Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción}, publisher={Department of Applied Linguistics, UNAM}, author={Treder, Alexandra}, editor={Cuéllar Valcárcel, María de Lourdes and Gerena Meléndez, Alicia Alexesteva and Gil Carillo, Ittay Osiris} }","mla":"Treder, Alexandra. “Concepciones de cultura y de encuentros interculturales de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera.” Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción, edited by María de Lourdes Cuéllar Valcárcel et al., Department of Applied Linguistics, UNAM.","chicago":"Treder, Alexandra. “Concepciones de cultura y de encuentros interculturales de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera.” In Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción, edited by María de Lourdes Cuéllar Valcárcel, Alicia Alexesteva Gerena Meléndez, and Ittay Osiris Gil Carillo. Mexico City [Mexico]: Department of Applied Linguistics, UNAM, n.d.","ama":"Treder A. Concepciones de cultura y de encuentros interculturales de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera. In: Cuéllar Valcárcel M de L, Gerena Meléndez AA, Gil Carillo IO, eds. Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción. Department of Applied Linguistics, UNAM.","apa":"Treder, A. (n.d.). Concepciones de cultura y de encuentros interculturales de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera. In M. de L. Cuéllar Valcárcel, A. A. Gerena Meléndez, & I. O. Gil Carillo (Eds.), Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción. Department of Applied Linguistics, UNAM."},"year":"2024","type":"book_chapter","language":[{"iso":"spa"}],"conference":{"end_date":"2023-08-04","start_date":"2023-07-31","name":"3rd International Congress on Languages, Linguistics and Translation","location":"Mexico City [Mexico]"},"date_updated":"2024-02-08T08:13:10Z","_id":"48943","publication_status":"submitted","editor":[{"last_name":"Cuéllar Valcárcel","first_name":"María de Lourdes","full_name":"Cuéllar Valcárcel, María de Lourdes"},{"last_name":"Gerena Meléndez","full_name":"Gerena Meléndez, Alicia Alexesteva","first_name":"Alicia Alexesteva"},{"last_name":"Gil Carillo","first_name":"Ittay Osiris","full_name":"Gil Carillo, Ittay Osiris"}],"date_created":"2023-11-16T07:19:34Z","status":"public","publication":"Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción","department":[{"_id":"468"}],"author":[{"last_name":"Treder","id":"95412","first_name":"Alexandra","full_name":"Treder, Alexandra","orcid":"0009-0003-9045-5964"}],"publisher":"Department of Applied Linguistics, UNAM","title":"Concepciones de cultura y de encuentros interculturales de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera","user_id":"95412","place":"Mexico City [Mexico]"},{"user_id":"37549","title":"Mehrsprachigkeit in der Schule. Sprachbildung im und durch Sachunterricht.","place":"Stuttgart","status":"public","date_created":"2023-01-25T13:56:02Z","editor":[{"full_name":"Blumberg, Eva","first_name":"Eva","id":"37549","last_name":"Blumberg"},{"full_name":"Niederhaus, Constanze","first_name":"Constanze","id":"54999","last_name":"Niederhaus"},{"id":"65694","last_name":"Mischendahl","full_name":"Mischendahl, Anne","first_name":"Anne"}],"publication_status":"accepted","publisher":"Kohlhammer","department":[{"_id":"298"},{"_id":"752"},{"_id":"5"}],"_id":"40014","date_updated":"2024-02-08T09:18:26Z","language":[{"iso":"eng"}],"year":"2024","citation":{"ieee":"E. Blumberg, C. Niederhaus, and A. Mischendahl, Eds., Mehrsprachigkeit in der Schule. Sprachbildung im und durch Sachunterricht. Stuttgart: Kohlhammer.","short":"E. Blumberg, C. Niederhaus, A. Mischendahl, eds., Mehrsprachigkeit in Der Schule. Sprachbildung Im Und Durch Sachunterricht., Kohlhammer, Stuttgart, n.d.","mla":"Blumberg, Eva, et al., editors. Mehrsprachigkeit in Der Schule. Sprachbildung Im Und Durch Sachunterricht. Kohlhammer.","bibtex":"@book{Blumberg_Niederhaus_Mischendahl, place={Stuttgart}, title={Mehrsprachigkeit in der Schule. Sprachbildung im und durch Sachunterricht.}, publisher={Kohlhammer} }","chicago":"Blumberg, Eva, Constanze Niederhaus, and Anne Mischendahl, eds. Mehrsprachigkeit in Der Schule. Sprachbildung Im Und Durch Sachunterricht. Stuttgart: Kohlhammer, n.d.","ama":"Blumberg E, Niederhaus C, Mischendahl A, eds. Mehrsprachigkeit in Der Schule. Sprachbildung Im Und Durch Sachunterricht. Kohlhammer","apa":"Blumberg, E., Niederhaus, C., & Mischendahl, A. (Eds.). (n.d.). Mehrsprachigkeit in der Schule. Sprachbildung im und durch Sachunterricht. Kohlhammer."},"type":"book_editor"},{"user_id":"391","title":"Leibniz’s Influence on 19th Century Logic","status":"public","date_created":"2020-08-10T06:08:50Z","editor":[{"last_name":"Zalta","first_name":"Edward N..","full_name":"Zalta, Edward N.."},{"last_name":"Nodelman","full_name":"Nodelman, Uri","first_name":"Uri"}],"author":[{"full_name":"Peckhaus, Volker","first_name":"Volker","id":"391","last_name":"Peckhaus"}],"department":[{"_id":"520"}],"publication":"The Stanford Encyclopedia of Philosophy, first published Sep 4, 2009, substantive revision Feb 2, 2024","oa":"1","_id":"17740","date_updated":"2024-02-09T22:38:15Z","language":[{"iso":"eng"}],"type":"encyclopedia_article","year":"2024","citation":{"short":"V. Peckhaus, in: E.N.. Zalta, U. Nodelman (Eds.), The Stanford Encyclopedia of Philosophy, First Published Sep 4, 2009, Substantive Revision Feb 2, 2024, 2024.","ieee":"V. Peckhaus, “Leibniz’s Influence on 19th Century Logic,” in The Stanford Encyclopedia of Philosophy, first published Sep 4, 2009, substantive revision Feb 2, 2024, E. N. . Zalta and U. Nodelman, Eds. 2024.","apa":"Peckhaus, V. (2024). Leibniz’s Influence on 19th Century Logic. In E. N. . Zalta & U. Nodelman (Eds.), The Stanford Encyclopedia of Philosophy, first published Sep 4, 2009, substantive revision Feb 2, 2024.","ama":"Peckhaus V. Leibniz’s Influence on 19th Century Logic. In: Zalta EN., Nodelman U, eds. The Stanford Encyclopedia of Philosophy, First Published Sep 4, 2009, Substantive Revision Feb 2, 2024. ; 2024.","chicago":"Peckhaus, Volker. “Leibniz’s Influence on 19th Century Logic.” In The Stanford Encyclopedia of Philosophy, First Published Sep 4, 2009, Substantive Revision Feb 2, 2024, edited by Edward N.. Zalta and Uri Nodelman, 2024.","bibtex":"@inbook{Peckhaus_2024, title={Leibniz’s Influence on 19th Century Logic}, booktitle={The Stanford Encyclopedia of Philosophy, first published Sep 4, 2009, substantive revision Feb 2, 2024}, author={Peckhaus, Volker}, editor={Zalta, Edward N.. and Nodelman, Uri}, year={2024} }","mla":"Peckhaus, Volker. “Leibniz’s Influence on 19th Century Logic.” The Stanford Encyclopedia of Philosophy, First Published Sep 4, 2009, Substantive Revision Feb 2, 2024, edited by Edward N.. Zalta and Uri Nodelman, 2024."},"main_file_link":[{"url":"https://plato.stanford.edu/entries/leibniz-logic-influence/","open_access":"1"}]},{"publication_date":"2024-02-12","oa":"1","_id":"51301","date_updated":"2024-02-12T10:32:06Z","citation":{"apa":"Schmidt, R. (2024). Automatische Transkriptionssoftware – ein Erfahrungsbericht. . SozMethode.","ama":"Schmidt R. Automatische Transkriptionssoftware – ein Erfahrungsbericht. . SozMethode. 2024.","chicago":"Schmidt, Rebecca. “Automatische Transkriptionssoftware – Ein Erfahrungsbericht. .” SozMethode, 2024.","mla":"Schmidt, Rebecca. “Automatische Transkriptionssoftware – Ein Erfahrungsbericht. .” SozMethode, 2024.","bibtex":"@article{Schmidt_2024, title={Automatische Transkriptionssoftware – ein Erfahrungsbericht. }, journal={SozMethode}, author={Schmidt, Rebecca}, year={2024} }","short":"R. Schmidt, SozMethode (2024).","ieee":"R. Schmidt, “Automatische Transkriptionssoftware – ein Erfahrungsbericht. ,” SozMethode, 2024."},"year":"2024","type":"newspaper_article","language":[{"iso":"eng"}],"main_file_link":[{"open_access":"1","url":"https://sozmethode.hypotheses.org/2315"}],"title":"Automatische Transkriptionssoftware – ein Erfahrungsbericht. ","user_id":"94416","publication_identifier":{"unknown":["2748-7784"]},"date_created":"2024-02-12T10:31:50Z","status":"public","department":[{"_id":"121"}],"publication":"SozMethode","author":[{"last_name":"Schmidt","id":"94416","first_name":"Rebecca","full_name":"Schmidt, Rebecca","orcid":"https://orcid.org/0000-0002-2516-359X"}]},{"language":[{"iso":"spa"}],"citation":{"short":"A. Treder, Revista Lengua y Cultura (n.d.).","ieee":"A. Treder, “Métodos de la mediación de cultura en el entrenamiento práctico de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera,” Revista Lengua y Cultura.","chicago":"Treder, Alexandra. “Métodos de la mediación de cultura en el entrenamiento práctico de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera.” Revista Lengua y Cultura, n.d.","apa":"Treder, A. (n.d.). Métodos de la mediación de cultura en el entrenamiento práctico de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera. Revista Lengua y Cultura.","ama":"Treder A. Métodos de la mediación de cultura en el entrenamiento práctico de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera. Revista Lengua y Cultura.","bibtex":"@article{Treder, title={Métodos de la mediación de cultura en el entrenamiento práctico de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera}, journal={Revista Lengua y Cultura}, publisher={Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo, Mexico}, author={Treder, Alexandra} }","mla":"Treder, Alexandra. “Métodos de la mediación de cultura en el entrenamiento práctico de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera.” Revista Lengua y Cultura, Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo, Mexico."},"year":"2024","type":"journal_article","date_updated":"2024-02-14T16:08:57Z","_id":"51270","date_created":"2024-02-08T08:12:25Z","status":"public","publication_status":"submitted","alternative_title":["Methods of cultural mediation in the practical training of fute teachers of German as a Foreign Language"],"department":[{"_id":"468"}],"keyword":["cultural mediation","teacher training","foreign language teaching","teaching methods","teaching practice"],"publication":"Revista Lengua y Cultura","author":[{"id":"95412","last_name":"Treder","full_name":"Treder, Alexandra","orcid":"0009-0003-9045-5964","first_name":"Alexandra"}],"publisher":"Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo, Mexico","quality_controlled":"1","user_id":"95412","title":"Métodos de la mediación de cultura en el entrenamiento práctico de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera","abstract":[{"text":"This study investigates the teaching methods that future teachers of German as a foreign language use in cultural mediation. Utilizing a qualitative and hermeneutic approach, it analyzes data from a teacher-training module of the International Master's in German as a Foreign/Second Language that Friedrich Schiller University Jena in Germany offers. Participants taught an online course to students from a Japanese university, which focused on cultural learning. Within the teacher training module, the participants discussed their lesson plans, conducted classes, and subsequently reflected on their teaching practices by exploring and critiquing the practical application of their teaching skills. The analysis, which was conducted using qualitative evaluative content analysis following Kuckartz's (2018) approach, revealed a preference for distributive/instructive methods, with some recognition of interactive and collaborative methods. A tendency towards both repetitive and reflective practices was evident, with a predominant focus on content that was specific to a supposed target culture rather than intercultural or transcultural content. The study highlights the need to balance knowledge transmission with the development of critical and reflective skills in cultural mediation. It emphasizes the importance of incorporating collaborative and interactive methods, which promote a critical attitude that is necessary in language teachers and learners. In conclusion, this study advocates adaptive and reflective teaching as an essential component in the training of future language teachers in globalized contexts.","lang":"eng"}],"article_type":"original"},{"year":"2024","type":"journal_article","citation":{"chicago":"Huybrechts, Yves, and Sabine Schmitz. “Het verhaal van Vlaanderen. Analyse van het mediaformat en het geschiedverhaal.” bmgn — Low Countries Historical Review, n.d. https://doi.org/10.51769/bmgn-lchr.15333.","ama":"Huybrechts Y, Schmitz S. Het verhaal van Vlaanderen. Analyse van het mediaformat en het geschiedverhaal. bmgn — Low Countries Historical Review. doi:10.51769/bmgn-lchr.15333","apa":"Huybrechts, Y., & Schmitz, S. (n.d.). Het verhaal van Vlaanderen. Analyse van het mediaformat en het geschiedverhaal. bmgn — Low Countries Historical Review. https://doi.org/10.51769/bmgn-lchr.15333","bibtex":"@article{Huybrechts_Schmitz, title={Het verhaal van Vlaanderen. Analyse van het mediaformat en het geschiedverhaal}, DOI={10.51769/bmgn-lchr.15333}, journal={bmgn — Low Countries Historical Review}, publisher={Royal Netherlands Historical Society}, author={Huybrechts, Yves and Schmitz, Sabine} }","mla":"Huybrechts, Yves, and Sabine Schmitz. “Het verhaal van Vlaanderen. Analyse van het mediaformat en het geschiedverhaal.” bmgn — Low Countries Historical Review, Royal Netherlands Historical Society, doi:10.51769/bmgn-lchr.15333.","short":"Y. Huybrechts, S. Schmitz, bmgn — Low Countries Historical Review (n.d.).","ieee":"Y. Huybrechts and S. Schmitz, “Het verhaal van Vlaanderen. Analyse van het mediaformat en het geschiedverhaal,” bmgn — Low Countries Historical Review, doi: 10.51769/bmgn-lchr.15333."},"language":[{"iso":"dut"}],"date_updated":"2024-02-17T12:48:04Z","_id":"51363","doi":"10.51769/bmgn-lchr.15333","author":[{"first_name":"Yves","orcid":"0009-0009-2166-9794","full_name":"Huybrechts, Yves","last_name":"Huybrechts","id":"78579"},{"first_name":"Sabine","full_name":"Schmitz, Sabine","last_name":"Schmitz","id":"21675"}],"publisher":"Royal Netherlands Historical Society","department":[{"_id":"6"}],"publication":"bmgn — Low Countries Historical Review","publication_status":"inpress","publication_identifier":{"eissn":["2211-2898"]},"status":"public","date_created":"2024-02-17T12:47:48Z","title":"Het verhaal van Vlaanderen. Analyse van het mediaformat en het geschiedverhaal","user_id":"78579"},{"department":[{"_id":"656"}],"publication":"digital:gender - de:mapping affect. Eine spekulative Kartographie","publisher":"Spector","author":[{"first_name":"Jasmin","full_name":"Degeling, Jasmin","last_name":"Degeling","id":"99176"},{"full_name":"Haffke, Maren","first_name":"Maren","last_name":"Haffke"}],"date_created":"2024-01-23T21:23:15Z","status":"public","publication_status":"published","editor":[{"last_name":"Bee","first_name":"Julia","full_name":"Bee, Julia"},{"last_name":"Gradinari","full_name":"Gradinari, Irina","first_name":"Irina"},{"last_name":"Köppert ","full_name":"Köppert , Katrin","first_name":"Katrin"}],"user_id":"49063","title":"Sorgeprakiken der Online-Rechten – Jordan Petersons Therapeutik des ,Self-Authoring'","language":[{"iso":"ger"}],"year":"2024","type":"book_chapter","citation":{"short":"J. Degeling, M. Haffke, in: J. Bee, I. Gradinari, K. Köppert (Eds.), digital:gender - de:mapping affect. Eine spekulative Kartographie, Spector, 2024.","ieee":"J. Degeling and M. Haffke, “Sorgeprakiken der Online-Rechten – Jordan Petersons Therapeutik des ,Self-Authoring’,” in digital:gender - de:mapping affect. Eine spekulative Kartographie, J. Bee, I. Gradinari, and K. Köppert , Eds. Spector, 2024.","chicago":"Degeling, Jasmin, and Maren Haffke. “Sorgeprakiken der Online-Rechten – Jordan Petersons Therapeutik des ,Self-Authoring’.” In digital:gender - de:mapping affect. Eine spekulative Kartographie, edited by Julia Bee, Irina Gradinari, and Katrin Köppert . Spector, 2024.","apa":"Degeling, J., & Haffke, M. (2024). Sorgeprakiken der Online-Rechten – Jordan Petersons Therapeutik des ,Self-Authoring’. In J. Bee, I. Gradinari, & K. Köppert (Eds.), digital:gender - de:mapping affect. Eine spekulative Kartographie. Spector.","ama":"Degeling J, Haffke M. Sorgeprakiken der Online-Rechten – Jordan Petersons Therapeutik des ,Self-Authoring’. In: Bee J, Gradinari I, Köppert K, eds. digital:gender - de:mapping affect. Eine spekulative Kartographie. Spector; 2024.","bibtex":"@inbook{Degeling_Haffke_2024, title={Sorgeprakiken der Online-Rechten – Jordan Petersons Therapeutik des ,Self-Authoring’}, booktitle={digital:gender - de:mapping affect. Eine spekulative Kartographie}, publisher={Spector}, author={Degeling, Jasmin and Haffke, Maren}, editor={Bee, Julia and Gradinari, Irina and Köppert , Katrin}, year={2024} }","mla":"Degeling, Jasmin, and Maren Haffke. “Sorgeprakiken der Online-Rechten – Jordan Petersons Therapeutik des ,Self-Authoring’.” digital:gender - de:mapping affect. Eine spekulative Kartographie, edited by Julia Bee et al., Spector, 2024."},"_id":"50812","date_updated":"2024-02-20T14:02:36Z"},{"title":"Vernakulärer Code oder die Geister, die der Algorithmus rief - digitale Schriftlichkeit im Kontext von sozialen Medienplattformen","user_id":"72684","place":"Bielefeld","editor":[{"last_name":"Bartelmus","full_name":"Bartelmus, Martin ","first_name":"Martin "},{"first_name":"Alexander","full_name":"Nebrig, Alexander","last_name":"Nebrig"}],"publication_status":"inpress","status":"public","project":[{"grant_number":"438445824","name":"TRR 318: TRR 318 - Erklärbarkeit konstruieren","_id":"109"}],"date_created":"2024-02-22T14:12:56Z","author":[{"first_name":"Christian","full_name":"Schulz, Christian","last_name":"Schulz","id":"72684"}],"publisher":"transcript ","department":[{"_id":"36"}],"publication":"Digitale Schriftlichkeit – Progammieren, Prozessieren und Codieren von Schrift","edition":"1","date_updated":"2024-02-22T15:34:47Z","_id":"51745","citation":{"ieee":"C. Schulz, “Vernakulärer Code oder die Geister, die der Algorithmus rief - digitale Schriftlichkeit im Kontext von sozialen Medienplattformen,” in Digitale Schriftlichkeit – Progammieren, Prozessieren und Codieren von Schrift, 1st ed., M. Bartelmus and A. Nebrig, Eds. Bielefeld: transcript .","short":"C. Schulz, in: M. Bartelmus, A. Nebrig (Eds.), Digitale Schriftlichkeit – Progammieren, Prozessieren und Codieren von Schrift, 1st ed., transcript , Bielefeld, n.d.","bibtex":"@inbook{Schulz, place={Bielefeld}, edition={1}, title={Vernakulärer Code oder die Geister, die der Algorithmus rief - digitale Schriftlichkeit im Kontext von sozialen Medienplattformen}, booktitle={Digitale Schriftlichkeit – Progammieren, Prozessieren und Codieren von Schrift}, publisher={transcript }, author={Schulz, Christian}, editor={Bartelmus, Martin and Nebrig, Alexander} }","mla":"Schulz, Christian. “Vernakulärer Code oder die Geister, die der Algorithmus rief - digitale Schriftlichkeit im Kontext von sozialen Medienplattformen.” Digitale Schriftlichkeit – Progammieren, Prozessieren und Codieren von Schrift, edited by Martin Bartelmus and Alexander Nebrig, 1st ed., transcript .","chicago":"Schulz, Christian. “Vernakulärer Code oder die Geister, die der Algorithmus rief - digitale Schriftlichkeit im Kontext von sozialen Medienplattformen.” In Digitale Schriftlichkeit – Progammieren, Prozessieren und Codieren von Schrift, edited by Martin Bartelmus and Alexander Nebrig, 1st ed. Bielefeld: transcript , n.d.","ama":"Schulz C. Vernakulärer Code oder die Geister, die der Algorithmus rief - digitale Schriftlichkeit im Kontext von sozialen Medienplattformen. In: Bartelmus M, Nebrig A, eds. Digitale Schriftlichkeit – Progammieren, Prozessieren und Codieren von Schrift. 1st ed. transcript .","apa":"Schulz, C. (n.d.). Vernakulärer Code oder die Geister, die der Algorithmus rief - digitale Schriftlichkeit im Kontext von sozialen Medienplattformen. In M. Bartelmus & A. Nebrig (Eds.), Digitale Schriftlichkeit – Progammieren, Prozessieren und Codieren von Schrift (1st ed.). transcript ."},"year":"2024","type":"book_chapter","language":[{"iso":"ger"}]},{"_id":"51748","date_updated":"2024-02-22T15:34:40Z","language":[{"iso":"ger"}],"year":"2024","citation":{"apa":"Schulz, C. (n.d.). In Likes We Trust oder die unmögliche Möglichkeit vom Like als Gabe zu sprechen. In G. Koch & A. Rottgeri (Eds.), Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären. Schüren.","ama":"Schulz C. In Likes We Trust oder die unmögliche Möglichkeit vom Like als Gabe zu sprechen. In: Koch G, Rottgeri A, eds. Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären. Schriften zur Kultur- und Mediensemiotik . Schüren.","chicago":"Schulz, Christian. “In Likes We Trust oder die unmögliche Möglichkeit vom Like als Gabe zu sprechen.” In Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären, edited by Günter Koch and André Rottgeri . Schriften zur Kultur- und Mediensemiotik . Marburg : Schüren, n.d.","bibtex":"@inbook{Schulz, place={Marburg }, series={Schriften zur Kultur- und Mediensemiotik }, title={In Likes We Trust oder die unmögliche Möglichkeit vom Like als Gabe zu sprechen}, booktitle={Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären}, publisher={Schüren}, author={Schulz, Christian}, editor={Koch, Günter and Rottgeri , André }, collection={Schriften zur Kultur- und Mediensemiotik } }","mla":"Schulz, Christian. “In Likes We Trust oder die unmögliche Möglichkeit vom Like als Gabe zu sprechen.” Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären, edited by Günter Koch and André Rottgeri , Schüren.","short":"C. Schulz, in: G. Koch, A. Rottgeri (Eds.), Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären, Schüren, Marburg , n.d.","ieee":"C. Schulz, “In Likes We Trust oder die unmögliche Möglichkeit vom Like als Gabe zu sprechen,” in Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären, G. Koch and A. Rottgeri , Eds. Marburg : Schüren."},"type":"book_chapter","series_title":"Schriften zur Kultur- und Mediensemiotik ","user_id":"72684","title":"In Likes We Trust oder die unmögliche Möglichkeit vom Like als Gabe zu sprechen","place":"Marburg ","date_created":"2024-02-22T14:24:25Z","status":"public","publication_status":"inpress","editor":[{"last_name":"Koch","full_name":"Koch, Günter ","first_name":"Günter "},{"last_name":"Rottgeri ","first_name":"André ","full_name":"Rottgeri , André "}],"department":[{"_id":"36"}],"publication":"Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären","publisher":"Schüren","author":[{"last_name":"Schulz","id":"72684","first_name":"Christian","full_name":"Schulz, Christian"}]},{"language":[{"iso":"ger"}],"year":"2024","citation":{"apa":"Schulz, C. (n.d.). Vom foto-sozialen Graph zum Story-Format: Über die Institutionalisierung sozialmedialer Infrastruktur aus dem Geiste der Fotografie. In A. Schürmann & K. Yacavone (Eds.), Die Fotografie und ihre Institutionen. Von der Lehrsammlung zum Bundesinstitut (1st ed.). Reimer Verlag.","ama":"Schulz C. Vom foto-sozialen Graph zum Story-Format: Über die Institutionalisierung sozialmedialer Infrastruktur aus dem Geiste der Fotografie. In: Schürmann A, Yacavone K, eds. Die Fotografie und ihre Institutionen. Von der Lehrsammlung zum Bundesinstitut . 1st ed. Reimer Verlag.","chicago":"Schulz, Christian. “Vom foto-sozialen Graph zum Story-Format: Über die Institutionalisierung sozialmedialer Infrastruktur aus dem Geiste der Fotografie.” In Die Fotografie und ihre Institutionen. Von der Lehrsammlung zum Bundesinstitut , edited by Anja Schürmann and Kathrin Yacavone, 1st ed. Berlin : Reimer Verlag, n.d.","mla":"Schulz, Christian. “Vom foto-sozialen Graph zum Story-Format: Über die Institutionalisierung sozialmedialer Infrastruktur aus dem Geiste der Fotografie.” Die Fotografie und ihre Institutionen. Von der Lehrsammlung zum Bundesinstitut , edited by Anja Schürmann and Kathrin Yacavone, 1st ed., Reimer Verlag.","bibtex":"@inbook{Schulz, place={Berlin }, edition={1}, title={Vom foto-sozialen Graph zum Story-Format: Über die Institutionalisierung sozialmedialer Infrastruktur aus dem Geiste der Fotografie}, booktitle={Die Fotografie und ihre Institutionen. Von der Lehrsammlung zum Bundesinstitut }, publisher={Reimer Verlag}, author={Schulz, Christian}, editor={Schürmann, Anja and Yacavone, Kathrin } }","short":"C. Schulz, in: A. Schürmann, K. Yacavone (Eds.), Die Fotografie und ihre Institutionen. Von der Lehrsammlung zum Bundesinstitut , 1st ed., Reimer Verlag, Berlin , n.d.","ieee":"C. Schulz, “Vom foto-sozialen Graph zum Story-Format: Über die Institutionalisierung sozialmedialer Infrastruktur aus dem Geiste der Fotografie,” in Die Fotografie und ihre Institutionen. Von der Lehrsammlung zum Bundesinstitut , 1st ed., A. Schürmann and K. Yacavone, Eds. Berlin : Reimer Verlag."},"type":"book_chapter","date_updated":"2024-02-22T15:34:49Z","_id":"51746","project":[{"name":"TRR 318: TRR 318 - Erklärbarkeit konstruieren","grant_number":"438445824","_id":"109"}],"date_created":"2024-02-22T14:16:53Z","status":"public","publication_status":"inpress","editor":[{"full_name":"Schürmann, Anja ","first_name":"Anja ","last_name":"Schürmann"},{"first_name":"Kathrin ","full_name":"Yacavone, Kathrin ","last_name":"Yacavone"}],"edition":"1","department":[{"_id":"36"}],"publication":"Die Fotografie und ihre Institutionen. Von der Lehrsammlung zum Bundesinstitut ","author":[{"first_name":"Christian","full_name":"Schulz, Christian","last_name":"Schulz","id":"72684"}],"publisher":"Reimer Verlag","user_id":"72684","title":"Vom foto-sozialen Graph zum Story-Format: Über die Institutionalisierung sozialmedialer Infrastruktur aus dem Geiste der Fotografie","place":"Berlin "},{"edition":"1","publisher":"Routledge","author":[{"last_name":"de Gruisbourne","full_name":"de Gruisbourne, Birte ","first_name":"Birte "},{"last_name":"Schulz","full_name":"Schulz, Christian","first_name":"Christian"}],"publication":"Inquiring healing across screen cultures: Recuperating narratives, mediums, and creativities","department":[{"_id":"757"}],"status":"public","date_created":"2024-02-22T14:20:35Z","editor":[{"full_name":"Çiçek, Özgür ","first_name":"Özgür ","last_name":"Çiçek"},{"first_name":"Özlem","full_name":"Savaş, Özlem","last_name":"Savaş"}],"publication_status":"inpress","place":"New York","user_id":"72684","title":"A Healing Media System of Care - Cancer Diaries and Social Media","language":[{"iso":"eng"}],"type":"book_chapter","year":"2024","citation":{"ieee":"B. de Gruisbourne and C. Schulz, “A Healing Media System of Care - Cancer Diaries and Social Media,” in Inquiring healing across screen cultures: Recuperating narratives, mediums, and creativities, 1st ed., Ö. Çiçek and Ö. Savaş, Eds. New York: Routledge.","short":"B. de Gruisbourne, C. Schulz, in: Ö. Çiçek, Ö. Savaş (Eds.), Inquiring Healing across Screen Cultures: Recuperating Narratives, Mediums, and Creativities, 1st ed., Routledge, New York, n.d.","mla":"de Gruisbourne, Birte, and Christian Schulz. “A Healing Media System of Care - Cancer Diaries and Social Media.” Inquiring Healing across Screen Cultures: Recuperating Narratives, Mediums, and Creativities, edited by Özgür Çiçek and Özlem Savaş, 1st ed., Routledge.","bibtex":"@inbook{de Gruisbourne_Schulz, place={New York}, edition={1}, title={A Healing Media System of Care - Cancer Diaries and Social Media}, booktitle={Inquiring healing across screen cultures: Recuperating narratives, mediums, and creativities}, publisher={Routledge}, author={de Gruisbourne, Birte and Schulz, Christian}, editor={Çiçek, Özgür and Savaş, Özlem} }","ama":"de Gruisbourne B, Schulz C. A Healing Media System of Care - Cancer Diaries and Social Media. In: Çiçek Ö, Savaş Ö, eds. Inquiring Healing across Screen Cultures: Recuperating Narratives, Mediums, and Creativities. 1st ed. Routledge.","apa":"de Gruisbourne, B., & Schulz, C. (n.d.). A Healing Media System of Care - Cancer Diaries and Social Media. In Ö. Çiçek & Ö. Savaş (Eds.), Inquiring healing across screen cultures: Recuperating narratives, mediums, and creativities (1st ed.). Routledge.","chicago":"Gruisbourne, Birte de, and Christian Schulz. “A Healing Media System of Care - Cancer Diaries and Social Media.” In Inquiring Healing across Screen Cultures: Recuperating Narratives, Mediums, and Creativities, edited by Özgür Çiçek and Özlem Savaş, 1st ed. New York: Routledge, n.d."},"_id":"51747","date_updated":"2024-02-22T15:34:53Z"},{"publication_status":"inpress","editor":[{"full_name":"Adelmann, Ralf ","first_name":"Ralf ","last_name":"Adelmann"},{"last_name":"Matzner","full_name":"Matzner, Tobias","first_name":"Tobias"},{"last_name":"Miggelbrink","full_name":"Miggelbrink, Monique ","first_name":"Monique "},{"last_name":"Schulz","full_name":"Schulz, Christian ","first_name":"Christian "}],"date_created":"2024-02-22T15:06:56Z","status":"public","department":[{"_id":"757"}],"publisher":"MediaRep","title":"Filter – Medienwissenschaftliche Symposien der DFG","user_id":"72684","place":"Marburg ","citation":{"chicago":"Adelmann, Ralf , Tobias Matzner, Monique Miggelbrink, and Christian Schulz, eds. Filter – Medienwissenschaftliche Symposien der DFG. Marburg : MediaRep, n.d.","ama":"Adelmann R, Matzner T, Miggelbrink M, Schulz C, eds. Filter – Medienwissenschaftliche Symposien der DFG. MediaRep","apa":"Adelmann, R., Matzner, T., Miggelbrink, M., & Schulz, C. (Eds.). (n.d.). Filter – Medienwissenschaftliche Symposien der DFG. MediaRep.","bibtex":"@book{Adelmann_Matzner_Miggelbrink_Schulz, place={Marburg }, title={Filter – Medienwissenschaftliche Symposien der DFG}, publisher={MediaRep} }","mla":"Adelmann, Ralf, et al., editors. Filter – Medienwissenschaftliche Symposien der DFG. MediaRep.","short":"R. Adelmann, T. Matzner, M. Miggelbrink, C. Schulz, eds., Filter – Medienwissenschaftliche Symposien der DFG, MediaRep, Marburg , n.d.","ieee":"R. Adelmann, T. Matzner, M. Miggelbrink, and C. Schulz, Eds., Filter – Medienwissenschaftliche Symposien der DFG. Marburg : MediaRep."},"type":"book_editor","year":"2024","language":[{"iso":"ger"}],"_id":"51764","date_updated":"2024-02-23T07:31:25Z"},{"user_id":"99352","title":"Herausforderungen in der inklusiven Mädchenarbeit: Begleitforschung der „Inklusiven anonymen Zuflucht“ des Mädchenhaus Bielefeld e.V.","publisher":"Lambertus","author":[{"id":"99352","last_name":"Richter","full_name":"Richter, Susanne","first_name":"Susanne"}],"department":[{"_id":"476"}],"publication":"Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven","status":"public","date_created":"2024-02-22T17:22:54Z","editor":[{"first_name":"Daniel","full_name":"Kieslinger, Daniel","last_name":"Kieslinger"},{"full_name":"Owsianowski, Judith","first_name":"Judith","last_name":"Owsianowski"}],"publication_identifier":{"isbn":["978-3-7841-3666-0"]},"date_updated":"2024-02-23T10:40:50Z","_id":"51790","oa":"1","main_file_link":[{"open_access":"1","url":"https://content.e-bookshelf.de/media/reading/L-22784145-f39e06dc97.pdf"}],"language":[{"iso":"ger"}],"year":"2024","type":"book_chapter","citation":{"short":"S. Richter, in: D. Kieslinger, J. Owsianowski (Eds.), Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven, Lambertus, 2024.","ieee":"S. Richter, “Herausforderungen in der inklusiven Mädchenarbeit: Begleitforschung der „Inklusiven anonymen Zuflucht“ des Mädchenhaus Bielefeld e.V.,” in Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven, D. Kieslinger and J. Owsianowski, Eds. Lambertus, 2024.","chicago":"Richter, Susanne. “Herausforderungen in der inklusiven Mädchenarbeit: Begleitforschung der „Inklusiven anonymen Zuflucht“ des Mädchenhaus Bielefeld e.V.” In Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven, edited by Daniel Kieslinger and Judith Owsianowski. Lambertus, 2024.","ama":"Richter S. Herausforderungen in der inklusiven Mädchenarbeit: Begleitforschung der „Inklusiven anonymen Zuflucht“ des Mädchenhaus Bielefeld e.V. In: Kieslinger D, Owsianowski J, eds. Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven. Lambertus; 2024.","apa":"Richter, S. (2024). Herausforderungen in der inklusiven Mädchenarbeit: Begleitforschung der „Inklusiven anonymen Zuflucht“ des Mädchenhaus Bielefeld e.V. In D. Kieslinger & J. Owsianowski (Eds.), Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven. Lambertus.","bibtex":"@inbook{Richter_2024, title={Herausforderungen in der inklusiven Mädchenarbeit: Begleitforschung der „Inklusiven anonymen Zuflucht“ des Mädchenhaus Bielefeld e.V.}, booktitle={Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven}, publisher={Lambertus}, author={Richter, Susanne}, editor={Kieslinger, Daniel and Owsianowski, Judith}, year={2024} }","mla":"Richter, Susanne. “Herausforderungen in der inklusiven Mädchenarbeit: Begleitforschung der „Inklusiven anonymen Zuflucht“ des Mädchenhaus Bielefeld e.V.” Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven, edited by Daniel Kieslinger and Judith Owsianowski, Lambertus, 2024."}},{"title":"Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation ","user_id":"26718","publication_status":"published","volume":165,"date_created":"2024-02-26T10:37:03Z","status":"public","publication":"Grundschule aktuell","department":[{"_id":"458"}],"author":[{"id":"21978","last_name":"Büker","full_name":"Büker, Petra","first_name":"Petra"},{"last_name":"Höke","first_name":"Julia","full_name":"Höke, Julia"}],"_id":"51843","intvolume":" 165","date_updated":"2024-02-26T10:37:33Z","page":"12-15","type":"journal_article","citation":{"short":"P. Büker, J. Höke, Grundschule aktuell 165 (2024) 12–15.","ieee":"P. Büker and J. Höke, “Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation ,” Grundschule aktuell, vol. 165, pp. 12–15, 2024.","ama":"Büker P, Höke J. Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation . Grundschule aktuell. 2024;165:12-15.","apa":"Büker, P., & Höke, J. (2024). Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation . Grundschule aktuell, 165, 12–15.","chicago":"Büker, Petra, and Julia Höke. “Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation .” Grundschule aktuell 165 (2024): 12–15.","bibtex":"@article{Büker_Höke_2024, title={Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation }, volume={165}, journal={Grundschule aktuell}, author={Büker, Petra and Höke, Julia}, year={2024}, pages={12–15} }","mla":"Büker, Petra, and Julia Höke. “Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation .” Grundschule aktuell, vol. 165, 2024, pp. 12–15."},"year":"2024","language":[{"iso":"ger"}]},{"year":"2024","type":"book_chapter","citation":{"ama":"Meier J, Vogelsang C, Rotärmel T. “Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium” - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden. In: Schöning A, Heer M, Pahl M, et al., eds. Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium. Verlag Julius Klinkhardt; 2024:310-324. doi:10.35468/6068","apa":"Meier, J., Vogelsang, C., & Rotärmel, T. (2024). “Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium” - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden. In A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, & J. Walke (Eds.), Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium (pp. 310–324). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/6068","chicago":"Meier, Jana, Christoph Vogelsang, and Tanja Rotärmel. “‘Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium’ - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden.” In Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, edited by Anke Schöning, Michaela Heer, Michelle Pahl, Frank Diehr, Eva Parusel, Anja Tinnefeld, and Jutta Walke, 310–24. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2024. https://doi.org/10.35468/6068.","bibtex":"@inbook{Meier_Vogelsang_Rotärmel_2024, place={Bad Heilbrunn}, title={“Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium” - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden}, DOI={10.35468/6068}, booktitle={Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium}, publisher={Verlag Julius Klinkhardt}, author={Meier, Jana and Vogelsang, Christoph and Rotärmel, Tanja}, editor={Schöning, Anke and Heer, Michaela and Pahl, Michelle and Diehr, Frank and Parusel, Eva and Tinnefeld, Anja and Walke, Jutta}, year={2024}, pages={310–324} }","mla":"Meier, Jana, et al. “‘Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium’ - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden.” Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, edited by Anke Schöning et al., Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 310–24, doi:10.35468/6068.","short":"J. Meier, C. Vogelsang, T. Rotärmel, in: A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, J. Walke (Eds.), Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2024, pp. 310–324.","ieee":"J. Meier, C. Vogelsang, and T. Rotärmel, “‘Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium’ - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden,” in Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, and J. Walke, Eds. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 310–324."},"page":"310-324","language":[{"iso":"ger"}],"doi":"10.35468/6068","date_updated":"2024-02-27T07:00:46Z","_id":"52087","editor":[{"last_name":"Schöning","first_name":"Anke","full_name":"Schöning, Anke"},{"last_name":"Heer","full_name":"Heer, Michaela","first_name":"Michaela"},{"last_name":"Pahl","first_name":"Michelle","full_name":"Pahl, Michelle"},{"full_name":"Diehr, Frank","first_name":"Frank","last_name":"Diehr"},{"last_name":"Parusel","full_name":"Parusel, Eva","first_name":"Eva"},{"first_name":"Anja","full_name":"Tinnefeld, Anja","last_name":"Tinnefeld"},{"last_name":"Walke","full_name":"Walke, Jutta","first_name":"Jutta"}],"publication_status":"published","status":"public","date_created":"2024-02-27T06:56:14Z","author":[{"orcid":"https://orcid.org/0000-0002-6756-9440","full_name":"Meier, Jana","first_name":"Jana","id":"28542","last_name":"Meier"},{"id":"4245","last_name":"Vogelsang","full_name":"Vogelsang, Christoph","first_name":"Christoph"},{"last_name":"Rotärmel","first_name":"Tanja","full_name":"Rotärmel, Tanja"}],"publisher":"Verlag Julius Klinkhardt","department":[{"_id":"4"},{"_id":"33"}],"publication":"Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium","title":"\"Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium\" - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden","user_id":"28542","place":"Bad Heilbrunn"},{"language":[{"iso":"ger"}],"page":"277-293","type":"book_chapter","year":"2024","citation":{"ieee":"C. Vogelsang and J. Meier, “Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums,” in Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, and J. Walke, Eds. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 277–293.","mla":"Vogelsang, Christoph, and Jana Meier. “Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums.” Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, edited by Anke Schöning et al., Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 277–93, doi:10.35468/6068.","bibtex":"@inbook{Vogelsang_Meier_2024, place={Bad Heilbrunn}, title={Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums}, DOI={10.35468/6068}, booktitle={Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium}, publisher={Verlag Julius Klinkhardt}, author={Vogelsang, Christoph and Meier, Jana}, editor={Schöning, Anke and Heer, Michaela and Pahl, Michelle and Diehr, Frank and Parusel, Eva and Tinnefeld, Anja and Walke, Jutta}, year={2024}, pages={277–293} }","apa":"Vogelsang, C., & Meier, J. (2024). Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums. In A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, & J. Walke (Eds.), Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium (pp. 277–293). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/6068","short":"C. Vogelsang, J. Meier, in: A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, J. Walke (Eds.), Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2024, pp. 277–293.","ama":"Vogelsang C, Meier J. Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums. In: Schöning A, Heer M, Pahl M, et al., eds. Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium. Verlag Julius Klinkhardt; 2024:277-293. doi:10.35468/6068","chicago":"Vogelsang, Christoph, and Jana Meier. “Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums.” In Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, edited by Anke Schöning, Michaela Heer, Michelle Pahl, Frank Diehr, Eva Parusel, Anja Tinnefeld, and Jutta Walke, 277–93. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2024. https://doi.org/10.35468/6068."},"doi":"10.35468/6068","date_updated":"2024-02-27T07:00:49Z","_id":"52088","date_created":"2024-02-27T06:59:11Z","status":"public","publication_status":"published","editor":[{"first_name":"Anke","full_name":"Schöning, Anke","last_name":"Schöning"},{"full_name":"Heer, Michaela","first_name":"Michaela","last_name":"Heer"},{"full_name":"Pahl, Michelle","first_name":"Michelle","last_name":"Pahl"},{"full_name":"Diehr, Frank","first_name":"Frank","last_name":"Diehr"},{"full_name":"Parusel, Eva","first_name":"Eva","last_name":"Parusel"},{"full_name":"Tinnefeld, Anja","first_name":"Anja","last_name":"Tinnefeld"},{"full_name":"Walke, Jutta","first_name":"Jutta","last_name":"Walke"}],"publication":"Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium","department":[{"_id":"4"},{"_id":"33"}],"publisher":"Verlag Julius Klinkhardt","author":[{"full_name":"Vogelsang, Christoph","first_name":"Christoph","id":"4245","last_name":"Vogelsang"},{"id":"28542","last_name":"Meier","full_name":"Meier, Jana","orcid":"https://orcid.org/0000-0002-6756-9440","first_name":"Jana"}],"user_id":"28542","title":"Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums","place":"Bad Heilbrunn"}]