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Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi). QfI - Qualifizierung für Inklusion Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte. 2024;5(3). doi:10.21248/qfi.131","chicago":"Grüter, Sandra, Julia Gorges, Birgit Lütje-Klose, Phillip Neumann, and Elke Wild. “Jahrgangsteams Zur Kooperation Mit Eltern Anregen – Eine Aufgabe Für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse Zum Bielefelder Fortbildungskonzept Zur Kooperation in Inklusiven Schulen (BiFoKi).” QfI - Qualifizierung Für Inklusion. Online-Zeitschrift Zur Forschung Über Aus-, Fort- Und Weiterbildung Pädagogischer Fachkräfte 5, no. 3 (2024). https://doi.org/10.21248/qfi.131.","mla":"Grüter, Sandra, et al. “Jahrgangsteams Zur Kooperation Mit Eltern Anregen – Eine Aufgabe Für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse Zum Bielefelder Fortbildungskonzept Zur Kooperation in Inklusiven Schulen (BiFoKi).” QfI - Qualifizierung Für Inklusion. 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Im Projekt BiFoKi[ii] (Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen) wurde eine Fortbildungsmaßnahme für inklusive Schulen entwickelt, die sowohl die intrainstitutionelle Kooperation innerhalb der Schule als auch die interinstitutionelle Zusammenarbeit mit den Eltern der Schüler*innen mit und ohne sonderpädagogischen Unterstützungsbedarf adressiert. Die Fortbildung zielt u.a. darauf ab, durch eine im Jahrgangsteam gemeinsam geplante und verantwortete Elternarbeit eine einladende Atmosphäre zu schaffen, Kommunikationswege an diverser werdende Bedarfe der Eltern und der Schüler*innen anzupassen und Eltern stärker in schulische Bildungsprozesse einzubeziehen. Zur Evaluation der Fortbildung wurde eine quasi-experimentelle Studie mit einem Prä-Post-Kontrollgruppendesign realisiert. Längsschnittliche Daten liegen für 55 Lehr- und Fachkräfte vor. Die Ergebnisse der varianzanalytischen Auswertung zeigen, dass sich die Einschätzungen zur Kooperationsbereitschaft der Eltern sowie das selbstberichtete Kooperationsverhalten im Bereich der Erziehungs- und Bildungskooperation in der Interventionsgruppe nach der Teilnahme an der Fortbildung signifikant positiver entwickelt hat als in der Kontrollgruppe.\r\n \r\n[i] Mit dem Begriff Eltern sind hier alle erziehungs- bzw. sorgeberechtigten Personen gemeint.\r\n[ii] Hinweis zur Finanzierung: Das diesem Beitrag zugrunde liegende Vorhaben BiFoKi (Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen) wurde mit Mitteln des Bundesministeriums für Bildung und Forschung unter dem Förderkennzeichen 01NV1732in der Förderlinie „Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung“ gefördert (Projektleitung: Birgit Lütje-Klose, Elke Wild, Julia Gorges und Phillip Neumann).\r\nAbstract\r\nTo implement inclusive education successfully, it is crucial that teachers and other school staff are trained to cooperate effectively as a team and to involve parents in educational processes. In the project BiFoKi (Bielefeld Training on Cooperation in inclusive), we developed an in-service training for inclusive schools that addresses the intra-institutional cooperation within schools and the inter-institutional cooperation with the parents of students with and without special educational needs. The training aims to prepare grade-level teams to create a welcoming atmosphere, adapt communication ways to the diverse needs of parents and students and to involve parents more strongly in school educational processes. To evaluate the effectiveness of the training, a quasi-experimental study with a pre-post control group design was implemented. Longitudinal data is available for 55 teachers and other professionals. The results indicate that the intervention group demonstrated a more positive development in terms of satisfaction with parents' willingness to cooperate as well as self-reported cooperative behavior in the area of educational cooperation, compared to the control group.","lang":"eng"}],"date_created":"2024-03-27T11:24:23Z","status":"public","volume":5,"alternative_title":["Encourage Grade-Level Teams to Cooperate with Parents – A Task for Teacher Training? Results of the Bielefeld Training on Cooperation in inclusive"],"publication":"QfI - Qualifizierung für Inklusion. 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However, in certain contexts, repeating negations undergo adaptation, which over time mitigates the effort.\r\nHere, we ask negations hamper visual processing and whether consecutive repetitions mitigate its influence. \r\nWe assessed the overall attentional capacity and its distribution, the relative weight, quantitatively using \r\nthe formal Theory of Visual Attention (TVA).\r\nHere, we employed a very simple form for negations, binary negations. Negated instructions, expressing the only alternative to the core supposition, were cognitively demanding, resulting in a loss of attentional capacity in three experiments. The overall attentional capacity recovered gradually but stagnated at a lower level than with assertions, even after many repetitions. Additionally, negations distributed the attention equally between target and reference stimulus. Repetitions slightly increased the reference' share of attention. Assertions, on the other hand, shifted the attentional weight towards the target. Few repetitions slightly decreased the bias towards the target, many repetitions increased the bias."}],"article_type":"original","user_id":"38219","title":"Benefiting from Binary Negations? Verbal Negations Decrease Visual Attention and Balance Its Distribution"},{"user_id":"38219","ddc":["150"],"title":"Effects of task difficulty on visual processing speed","has_accepted_license":"1","status":"public","date_created":"2024-03-27T11:43:51Z","project":[{"name":"TRR 318 - A05: TRR 318 - Echtzeitmessung der Aufmerksamkeit im Mensch-Roboter-Erklärdialog (Teilprojekt A05)","grant_number":"438445824","_id":"115"},{"name":"PC2: Computing Resources Provided by the Paderborn Center for Parallel Computing","_id":"52"}],"file":[{"access_level":"closed","date_created":"2024-03-27T11:42:20Z","file_name":"Banh & Scharlau (2024) - Effects of task difficulty on visual processing speed.pdf","success":1,"relation":"main_file","content_type":"application/pdf","date_updated":"2024-03-27T11:42:20Z","file_id":"53070","creator":"ncbanh","file_size":1237859}],"author":[{"orcid":"0000-0002-5946-4542","full_name":"Banh, Ngoc Chi","first_name":"Ngoc Chi","id":"38219","last_name":"Banh"},{"id":"451","last_name":"Scharlau","orcid":"0000-0003-2364-9489","full_name":"Scharlau, Ingrid","first_name":"Ingrid"}],"department":[{"_id":"424"},{"_id":"660"}],"file_date_updated":"2024-03-27T11:42:20Z","oa":"1","date_updated":"2024-03-27T12:21:34Z","_id":"53069","conference":{"end_date":"2024-03-20","name":"Tagung experimentell arbeitender Psycholog:innen (TeaP)","start_date":"2024-03-17","location":"Regensburg"},"language":[{"iso":"eng"}],"type":"conference_abstract","citation":{"bibtex":"@inproceedings{Banh_Scharlau_2024, title={Effects of task difficulty on visual processing speed}, author={Banh, Ngoc Chi and Scharlau, Ingrid}, year={2024} }","mla":"Banh, Ngoc Chi, and Ingrid Scharlau. 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Histories of Tax Evasion, Avoidance and Resistance shows how different groups and individuals around the globe have succeeded or failed in not paying their due taxes, whether in kind or in cash, on their properties or on their crops.\r\n\r\nIt analyses how, throughout history, wealthy and poor taxpayers have tried to avoid or reduce their tax burden by negotiating with tax authorities, through practices of legal or illegal tax evasion, by filing lawsuits, seeking armed resistance or by migration, and how state authorities have dealt with such acts of claim making, defiance, open resistance or elusion. It fills an important research gap in tax history, addressing questions of tax morale and fairness, and how social and political inequality was negotiated through taxation. It gives rich insights into the development of citizen-state relationships throughout the course of history. The book comprises case studies from Ancient Athens, Roman Egypt, Medieval Europe, Early Modern Mexico, the Ottoman Empire, Nigeria under British colonial rule, the United Kingdom of the early 20th century, Greece during the Second World War, as well as West Germany, Switzerland, Sweden and the United States in the 20th century, including transnational entanglements in the world of late-modern offshore finance and taxation. The authors are experts in fiscal, economic, financial, legal, social and/or cultural history.\r\nThe book is intended for students, researchers and scholars of economic and financial history, social and world history and political economy.\r\nThe Open Access version of this book, available at www.taylorfrancis.com, has been made available under a Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 license.","lang":"eng"}]},{"publication":"Histories of Tax Evasion, Avoidance and Resistance ","quality_controlled":"1","publisher":"Routledge","author":[{"id":"89037","last_name":"Schönhärl","full_name":"Schönhärl, Korinna","orcid":"0000-0002-7967-3261","first_name":"Korinna"},{"first_name":"Gisela","full_name":"Hürlimann, Gisela","last_name":"Hürlimann"},{"full_name":"Rohde, Dorothea","first_name":"Dorothea","last_name":"Rohde"}],"date_created":"2022-12-19T10:53:07Z","status":"public","abstract":[{"lang":"eng","text":"Jean Bodin's list on how the absolutist monarchical state could raise its revenue ranked taxation only in seventh place. From a modern legal perspective, taxes are compulsory transfers of resources that households and enterprises pay to one or several government bodies without receiving an individual, specific benefit in return. Historians have dealt with not paying taxes in various contexts, such as analysing tax resistance and tax resistance movements in history. Tax law is best understood as an outcome of long-term, often conflictual, negotiations and as an expression of specific political mentalities and ideologies. As a consequence, tax law and sometimes even the tax juridical system have a strongly politicised character. 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A Transnational Examination of an US American and a Western German Tax Education Film in and after World War II.” In Histories of Tax Evasion, Avoidance and Resistance, edited by Korinna Schönhärl, Gisela Hürlimann, and Dorothea Rohde, 1st ed., 154–67. London: Routledge, 2023. https://doi.org/10.4324/9781003333197.","ama":"Schönhärl K. How to Create a Taxpaying Spirit. A Transnational Examination of an US American and a Western German Tax Education Film in and after World War II. In: Schönhärl K, Hürlimann G, Rohde D, eds. Histories of Tax Evasion, Avoidance and Resistance. 1st ed. Routledge; 2023:154-167. doi:10.4324/9781003333197","apa":"Schönhärl, K. (2023). How to Create a Taxpaying Spirit. A Transnational Examination of an US American and a Western German Tax Education Film in and after World War II. In K. Schönhärl, G. Hürlimann, & D. Rohde (Eds.), Histories of Tax Evasion, Avoidance and Resistance (1st ed., pp. 154–167). 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