TY - BOOK ED - Haller, Melanie ED - Mallon, Stefanie ED - Helmers, Traute ID - 39422 TI - Der Tod und das Ding. Textilien und Vergänglichkeiten ER - TY - GEN AU - Göddertz, Nina ID - 36896 KW - Erziehungswissenschaft KW - Sozialwissenschaft KW - Kinder T2 - socialnet Lexikon TI - Kinderladen ER - TY - CONF AU - Hellmich, Frank AU - Hoya, Fabian Karl AU - Schulze, Jan Roland AU - Schwab, Susanne AU - Blumberg, Eva ID - 36223 TI - Who cooperates better with whom? – Effects of pre-service teachers’ collaboration on children’s social participation in primary school science lessons. Oral Paper Presentation, Symposium: “Inclusive Teaching Practices – A Way to Reach Every Student?” (Katharina-Theresa Lindner). ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities” ER - TY - CONF AU - Görel, Gamze AU - Löper, Marwin Felix AU - Hellmich, Frank ID - 36239 TI - Persönliche Ressourcen von Grundschullehrkräften im Zusammenhang mit ihrem Umgang mit heterogenen Lerngruppen im inklusiven Unterricht. Vortrag im Rahmen des Symposiums „Individualisierung des Lernens im inklusiven Unterricht aus der Perspektive von Lehrkräften und Kindern“ (Frank Hellmich & Susanne Schwab) auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“ ER - TY - CONF AU - Hellmich, Frank AU - Löper, Marwin Felix AU - Görel, Gamze ID - 36235 TI - Prädiktoren für Intentionen von Lehrkräften an inklusiven und nicht-inklusiven Schulen in Hinblick auf die Gestaltung individueller Lernprozesse. Vortrag auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“ ER - TY - CONF AU - Löper, Marwin Felix AU - Hellmich, Frank ID - 36233 TI - Predictors of primary school students’ attitudes towards peers with special educational needs in their social-emotional development. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science” ER - TY - CONF AU - Hellmich, Frank AU - Schwab, Susanne ID - 36236 TI - Individualisierung des Lernens im inklusiven Unterricht aus der Perspektive von Lehrkräften und Kindern. Symposium auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“ ER - TY - CONF AU - Löper, Marwin Felix AU - Görel, Gamze AU - Schwab, Susanne AU - Hellmich, Frank ID - 36230 TI - Social participation in inclusive primary education – The importance of primary school students’ contact experiences for their attitudes towards peers with special educational needs. Oral Paper Presentation, Symposium: “Social Participation of Children with Special Education Needs: Acceptance, Attitudes, Friendships and Interventions” (Sílvia Alves, Manuela Sanches-Ferreira & Mónica Silveira-Maia). ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities” ER - TY - CONF AU - Hellmich, Frank AU - Löper, Marwin Felix AU - Görel, Gamze ID - 36205 TI - The role of primary school teachers’ attitudes and self-efficacy beliefs for their intentions to deal with heterogeneity in (non-)inclusive education. Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities” ER - TY - CONF AU - Görel, Gamze AU - Hellmich, Frank ID - 36202 TI - What are the requirements for a successful realisation of inclusion from primary school principals’ point of view? Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities” ER -