TY - JOUR AU - Becker, Rieke ID - 36466 IS - 1 JF - Österreichische Zeitschrift für Geschichtswissenschaften. Themenband „New Diplomatic History“ KW - New Diplomatic History KW - Neue Diplomatiegeschichte TI - Hilfst du mir, so hilfst du dir. Diplomatische Überzeugungsstrategien der Regentin Christine Charlotte von Ostfriesland gegenüber Kaiser Leopold I. im 17. Jahrhundert (erscheint 2024) VL - 35 ER - TY - CHAP AU - Öhlschläger, Claudia ED - Bauer, Matthias ED - Patrut, Iulia ID - 37720 T2 - Lektüren der Ähnlichkeit um 1900. TI - "Die Geschichte als Dichterin". Analogien in kleinen historischen Porträts von Stefan Zweig. ER - TY - CONF AU - Sahli Lozano, Caroline AU - Wüthrich, Sergej AU - Kullmann, Harry AU - Knickenberg, Margarita AU - Sharma, Umesh AU - Loreman, Tim AU - Romano, Alessandra AU - Avramidis, Elias AU - Woodcock, Stuart AU - Subban, Pearl ID - 50531 TI - How do attitudes and self-efficacy predict teachers‘ intentions to teach in inclusive classrooms? A cross-national comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland. ER - TY - JOUR AU - Huybrechts, Yves AU - Karaca, Resul ID - 49772 JF - Synergies Pays germanophones SN - 1866-5268 TI - BelgienNet – une plateforme pour l’accès aux langues et cultures de la Belgique VL - 16 ER - TY - GEN AU - Knickenberg, Margarita AU - Kullmann, Harry AU - Wüthrich, Sergej AU - Sahli Lozano, Caroline ID - 50973 TI - Teachers’ individual and collective efficacy in relation to their attitudes towards inclusion –Analyses from an international study comprising Canada, Germany & Switzerland. ER - TY - CONF AU - Knickenberg, Margarita AU - Zurbriggen, Carmen ID - 50972 TI - Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method. ER - TY - GEN AU - Knickenberg, Margarita AU - Zurbriggen, Carmen ID - 50974 TI - Effects of peer interactions and the social environment on students’ current academic motivation in the classroom: An experience sampling study. ER - TY - CHAP AU - Raneck-Kuhlmann, A. AU - Niemann, Jan AU - Buhl, Heike M. AU - Eickelmann, Birgit AU - Drossel, Kerstin ED - Herzig, B. ED - Eickelmann, Birgit ED - Schwabl, F. ED - Schulze, J. ED - Niemann, Jan ID - 51126 T2 - Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven TI - Was motiviert CoP-Mitglieder? Motivationale Bedingungsfaktoren für die Mitarbeit in Communities of Practice in der Lehrkräftebildung ER - TY - CHAP AU - Niemann, Jan AU - Raneck-Kuhlmann, A. AU - Eickelmann, Birgit AU - Drossel, Kerstin AU - Buhl, Heike M. ED - Herzig, B. ED - Eickelmann, Birgit ED - Schwabl, F. ED - Schulze, J. ED - Niemann, Jan ID - 51127 T2 - Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven TI - Determinanten und Typen phasenübergreifenden Transfers in Communities of Practice der Lehrkräftebildung ER - TY - CHAP AU - Schulze, J. AU - Eickelmann, Birgit AU - Drossel, Kerstin ED - Herzig, B. ED - Eickelmann, Birgit ED - Schwabl, F. ED - Schulze, J. ED - Niemann, J. ID - 51125 T2 - Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven TI - Schulentwicklung, Chancengerechtigkeit und Digitalität – Verbindung zentraler Metathemen in einer zeitgemäßen Lehrkräftebildung ER -