TY - BOOK ED - Albus, Vanessa ED - Schalk, Helge ID - 50636 TI - Handbuch Medien im Philosophie- und Ethikunterricht ER - TY - JOUR AU - Albus, Vanessa AU - Jost, Leif Marvin ID - 50679 JF - Ethik & Unterricht TI - Kants kategorischer Imperativ im sprachsensiblen Philosophieunterricht. Sapere Aude – Habe Mut, dich Primärquellen zu bedienen. (gekürzt) VL - 1 ER - TY - CHAP AU - Albus, Vanessa ED - Mikulas, Roman ID - 50689 T2 - Metaphernforschung in interdisziplinäreren und interdiskursiven Perspektiven TI - Thesen zur Konstituierung einer interdisziplinären Metapherndidaktik ER - TY - CHAP AU - Albus, Vanessa ED - Münnix, Gabriele ED - Rolf, Bernd ED - Albus, Vanessa ID - 50690 T2 - Total Digital? - Mind on the net? Geist im Netz? L’ esprit dans le réseau? TI - Digitalisierung und Sprachförderung als Triebfeder der Drittmittel- und Preismaschinerie. Ein kritischer Kommentar VL - 1 ER - TY - CHAP AU - Albus, Vanessa ED - Cramer, Coli ED - König, Johannes ED - Rothland, Martin ED - Blömeke, Sigrid ID - 50697 T2 - Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung TI - Philosophie und Ethik in der Lehrerinnen und Lehrerbildung ER - TY - CHAP AU - Albus, Vanessa ED - Drerup, Johannes ED - Schweiger, Gottfried ID - 50692 T2 - Bildung und Erziehung im Ausnahmezustand. Philosophische Reflexionsangebote zur COVID-19-Pandemie TI - Der Stachel der Melancholie. Philosophische Bildung in pandemischen Zeiten ER - TY - JOUR AU - Albus, Vanessa AU - Burkard, Anne ID - 50698 JF - Information Philosophie TI - Caroline Heinrich, Christian Thein: „Das philosophiedidaktische Dreieck in der Diskussion VL - 3 ER - TY - CHAP AU - Albus, Vanessa ED - Albus, Vanessa ED - Schalk, Helge ID - 50695 T2 - Handbuch Medien im Philosophie- und Ethikunterricht TI - Medien im Ethik- und Philosophieunterricht ER - TY - CHAP AU - Albus, Vanessa ED - Albus, Vanessa ED - Schalk, Helge ID - 50696 T2 - Handbuch Medien im Philosophie- und Ethikunterricht TI - Texte – Lesen und Verstehen ER - TY - JOUR AU - Albus, Vanessa ID - 50693 JF - ZDPE TI - Lesen im Philosophie- und Ethikunterricht VL - 3 ER - TY - JOUR AU - Albus, Vanessa AU - Petermann, Hans-Bernhard ID - 50694 JF - ZDPE TI - Im Interview mit…. VL - 3 ER - TY - GEN AU - Albus, Vanessa ID - 50714 T2 - Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik TI - Kristina Peuschel, Anne Burkard (Hrsg.): Sprachliche Bildung und DaZ in den geistes- und gesellschaftlichen Fächern. Tübingen: narr Studienbücher 2019. 259 S. VL - 2 ER - TY - GEN AU - Albus, Vanessa ID - 50716 T2 - Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik TI - Büşra Çakıl: Die Rehabilitierung des Ehrbegriffs. Baden-Baden: Tectum 2018. 210 S. VL - 3 ER - TY - GEN AU - Albus, Vanessa ID - 50715 T2 - Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik TI - Christine Garbe: Lesekompetenz fördern. Stuttgart: Reclam 2020.129 S. VL - 3 ER - TY - CHAP AU - Drossel, Kerstin AU - Eickelmann, Birgit AU - Niemann, Jan AU - Vennemann, Mario ED - Eickelmann, Birgit ED - Labusch, Amelie ED - Drossel, Kerstin ED - Vennemann, Mario ID - 27846 T2 - ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich TI - Die Nutzung digitaler Medien aus der Perspektive der Lehrkräfte ER - TY - CHAP AU - Niemann, Jan AU - Eickelmann, Birgit AU - Drossel, Kerstin ED - Eickelmann, Birgit ED - Labusch, Amelie ED - Drossel, Kerstin ED - Vennemann, Mario ID - 27854 T2 - ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich TI - Sichtweisen von Lehrkräften zum Lernen und Lehren mit digitalen Medien ER - TY - CHAP AU - Drossel, Kerstin AU - Eickelmann, Birgit AU - Labusch, Amelie AU - Niemann, Jan ED - Eickelmann, Birgit ED - Labusch, Amelie ED - Drossel, Kerstin ED - Vennemann, Mario ID - 27852 T2 - ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich TI - Lehrerausbildung zum Lernen und Lehren mit digitalen Medien ER - TY - BOOK ED - Meyer-Hamme, Johannes ED - Hinz, Felix ID - 34764 SN - 9780367148775 TI - Controversial Histories – Current Views on the Crusades. Engaging the Crusades, Volume Three. VL - 3 ER - TY - JOUR AU - Morrien, Rita ID - 39617 JF - Weimarer Beiträge TI - Das Heilige, die Gewalt und die Liebe in der neuen Kultur des Sichtbaren. Fritz Langs/Thea Harbous "Metropolis" und Bertolt Brechts "Die heilige Johanna der Schlachthöfe" VL - 4 ER - TY - JOUR AB - AbstractRight-wing populism has strongly polarizing effects in politics, education and science—a problem which this article aims to adress. Instead of claiming a demarcation between science and education on the one hand and right-wing populist ideology on the other, we initially focus on continuities. At the same time, we are concerned with finding a critical distance towards right-wing populism. Using the theoretical framework of boundary-work we therefore analyse a case of right-wing populist educational and scientific efforts. Boundary-work can occur in an institutional, content-related and epistemic dimension. While we identify strong continuities in the institutional and content-related dimensions, we see the main difference in the epistemic dimension. In conclusion, we use the results of our analysis to develop a critical position as scientists and educationists towards right-wing populism, drawing consequences for the epistemic, content-related and institutional dimensions. AU - Haker, Christoph AU - Otterspeer, Lukas ID - 51316 IS - 3 JF - Zeitschrift für Weiterbildungsforschung KW - General Earth and Planetary Sciences KW - General Environmental Science SN - 2364-0014 TI - Neither demarcation nor confrontation. Finding a critical position towards right-wing populism VL - 43 ER -