TY - GEN AU - Flotmann-Scholz, Christina ID - 9730 IS - 2 T2 - Anglistik: International Journal of English Studies TI - Die literarische Kommunikationsspirale: Strukturelle Wechselwirkungen zwischen literarischem Text und Rezeption in der angelsächsischen Kinder- und Jugendliteratur des späten 20./ frühen 21. Jahrhunderts. by Uta Woiwod VL - 27 ER - TY - GEN AU - Flotmann-Scholz, Christina ID - 9731 T2 - Literaturwissenschaftliches Jahrbuch TI - Oedipal Murders and Nostalgic Ressurections: The Victorians in Historical Middlebrow Fiction, 1914-1959. by Caterina Maria Grasl VL - 57 ER - TY - CONF AB - While requirements focus on how the user interacts with the system, user stories concentrate on the purpose of software features. But in practice, functional requirements are also described in user stories. For this reason, requirements clarification is needed, especially when they are written in natural language and do not stick to any templates (e.g., "as an X, I want Y so that Z ..."). However, there is a lot of implicit knowledge that is not expressed in words. As a result, natural language requirements descriptions may suffer from incompleteness. Existing approaches try to formalize natural language or focus only on entirely missing and not on deficient requirements. In this paper, we therefore present an approach to detect knowledge gaps in user-generated software requirements for interactive requirement clarification: We provide tailored suggestions to the users in order to get more precise descriptions. For this purpose, we identify not fully instantiated predicate argument structures in requirements written in natural language and use context information to realize what was meant by the user. AU - Bäumer, Frederik Simon AU - Geierhos, Michaela ED - Dregvaite, Giedre ED - Damasevicius, Robertas ID - 158 KW - Natural language requirements clarification KW - Syntactically incomplete requirements KW - Compensatory user stories SN - 978-3-319-46253-0 T2 - Proceedings of the 22nd International Conference on Information and Software Technologies (ICIST) TI - Running out of Words: How Similar User Stories Can Help to Elaborate Individual Natural Language Requirement Descriptions VL - 639 ER - TY - CHAP AU - Ballweg, Sandra AU - Kuhn, Carmen AU - Hertweck, Lisa ED - Ballweg, Sandra ID - 31825 T2 - Schreibberatung und Schreibförderung. Impulse aus Theorie, Empirie und Praxis TI - Schreiberfahrung von Studierenden aus verschiedenen Fächergruppen und deren wahrgenommener Unterstützungsbedarf beim akademischen Schreiben. Ergebnisse einer Querschnittsstudie ER - TY - CHAP AU - Ballweg, Sandra ED - Göpferich, Susanne ED - Neumann, Imke ED - Sing, Christine ID - 31824 T2 - Developing and Assessing Academic Writing Skills TI - Portfolios as a means of developing and assessing writing skills ER - TY - BOOK ED - Benholz, Claudia ED - Frank, Magnus ED - Niederhaus, Constanze ID - 32054 TI - Neu zugewanderte Schülerinnen und Schüler – eine Gruppe mit besonderen Potentialen. Beiträge aus Forschung und Schulpraxis ER - TY - JOUR AU - Frenzel, Beate AU - Niederhaus, Constanze ID - 32076 JF - Die berufsbildende Schule (68) TI - Unterrichten in Internationalen Förderklassen am Berufskolleg in Nordrhein-Westfalen (NRW) ER - TY - CHAP AU - Frenzel, Beate AU - Niederhaus, Constanze AU - Peschel, Corinna AU - Rüther, Ann-Kristin ED - Benholz, Claudia ED - Frank, Magnus ED - Niederhaus, Constanze ID - 32077 T2 - Neu zugewanderte Schülerinnen und Schüler – eine Gruppe mit besonderen Potentialen. Beiträge aus Forschung und Schulpraxis TI - „In unserer Schule sind alle im Grunde ins kalte Wasser gesprungen und alle sind nach ´ner Weile belohnt worden durch große Erfolge.“ Interviews mit Lehrerinnen und Lehrern zu den Besonderheiten des Unterrichtens neu zugewanderter Schülerinnen und Schüler ER - TY - CHAP AU - Niederhaus, Constanze AU - Pöhler, Birte AU - Prediger, Susanne ED - Tschirner, Erwin ED - Bärenfänger, Olaf ED - Möhring, Jupp ID - 32078 T2 - Deutsch als fremde Bildungssprache: Das Spannungsfeld von Fachwissen, sprachlicher Kompetenz, Diagnostik und Didaktik TI - Relevante Sprachmittel für mathematische Textaufgaben – Korpuslinguistische Annäherung am Beispiel Prozentrechnung ER - TY - CHAP AU - Niederhaus, Constanze AU - Schmidt, Eva ED - Benholz, Claudia ED - Frank, Magnus ED - Niederhaus, Constanze ID - 32079 T2 - Neu zugewanderte Schülerinnen und Schüler – eine Gruppe mit besonderen Potentialen. Beiträge aus Forschung und Schulpraxis TI - Lehrerinnen und Lehrer für das Unterrichten neu zugewanderter Schülerinnen und Schüler qualifizieren. Zur Qualifizierungsreihe für Lehrkräfte neu zugewanderter Schülerinnen Schüler des Instituts für Deutsch als Zweit- und Fremdsprache der Universität Duisburg-Essen ER - TY - GEN AU - Niederhaus, Constanze AU - Havkic, Amra AU - Schulze, Nina ID - 32123 TI - Integriertes Fach- und Sprachlernen in beruflicher (Anpassungs-) Qualifizierung IFSL: Erzieher*innen, Ingenieur*innen ER - TY - GEN AU - Peckhaus, Volker ID - 18722 T2 - Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete TI - Friedman, Michael, “Kant on Geometry and Experience”, in: Vincenzo De Risi (Hg.), Mathematizing Space. The Objects of Geometry from Antiquity to the Early Modern Age, Birkhäuser: Cham 2015 (Trends in the History of Science), 275–309 ER - TY - GEN AU - Peckhaus, Volker ID - 18723 T2 - Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete TI - Rescher, Nicholas und Grim, Patrick, "Beyond Sets. A Venture in Collection-Theoretic Revisionism", ontos Verlag: 2011 ER - TY - CHAP AU - Ptashnyk, Stefaniya ED - Vogel, Friedemann ED - Luth, Janine ED - Ptashnyk, Stefaniya ID - 32197 T2 - Linguistische Zugänge zu Konflikten in europäischen Sprachräumen TI - Korpus – Pragmatik – kontrovers ER - TY - CHAP AU - Ptashnyk, Stefaniya ED - Wich-Reif, Claudia ID - 32206 T2 - Historische Sprachkontaktforschung (Jahrbuch für germanistische Sprachgeschichte 7) TI - Historische Sprachkontakte in einer multilingualen Stadt: Beschreibungsprobleme und Desiderate (am Beispiel Lembergs im 19. Jahrhundert) ER - TY - CHAP AU - Ptashnyk, Stefaniya ED - Ptashnyk, Stefaniya ED - Beckert, Ronny ED - Wolf-Farré, Patrick ED - Wolny, Matthias ID - 32205 T2 - Gegenwärtige Sprachkontakte im Kontext der Migration TI - Sprachkontakte gestern und heute: Forschungsfragen, methodische Zugänge und Desiderate ER - TY - CHAP AU - Ptashnyk, Stefaniya AU - Vogel, Friedemann AU - Luth, Janine ED - Vogel, Friedemann ED - Luth, Janine ED - Ptashnyk, Stefaniya ID - 32254 T2 - Linguistische Zugänge zu Konflikten in europäischen Sprachräumen. Korpus – Pragma-tik – kontrovers TI - Konflikt und Konfliktbewältigung im Spiegel der Sprache, oder: Plädoyer für die Suche nach einem linguistischen Beitrag zur Befriedung Europas ER - TY - GEN AU - Peckhaus, Volker ID - 18902 T2 - Mathematical Reviews TI - Weyl, Hermann, "Levels of Infinity. Selected Writings on Mathematics and Philosophy, translated and edited with an introduction and notes by Peter Pesic", Dover Publications: Mineola, NY 2012 ER - TY - GEN AU - Peckhaus, Volker ID - 18908 T2 - Mathematical Reviews TI - Kennedy, Juliette, “Introduction. Gödel and Analytic Philosophy: How Did We Get Here?” in J. Kennedy (ed.), Interpreting Gödel. Critical Essays, Cambridge Univ. Press, Cambridge 2014, 1–8 ER - TY - GEN AU - Peckhaus, Volker ID - 18903 T2 - Mathematical Reviews TI - Manzano, María und Alonso, Enrique, “Visions on Henkin”, In: Synthese 192 (2015), 2123–2138 ER -