--- _id: '31600' author: - first_name: Sara full_name: Strauß, Sara id: '3218' last_name: Strauß citation: ama: 'Strauß S. “Silvia Pellicer-Ortín, Julia Tofantšuk (eds.), Women on the Move. Body, Memory and Femininity in Present-Day Transnational Diasporic Writing.” Miranda: Multidisciplinary Peer-Reviewed Journal on the English-Speaking World. 2019;19.' apa: 'Strauß, S. (2019). “Silvia Pellicer-Ortín, Julia Tofantšuk (eds.), Women on the Move. Body, Memory and Femininity in Present-Day Transnational Diasporic Writing.” In Miranda: Multidisciplinary Peer-Reviewed Journal on the English-Speaking World (Vol. 19).' bibtex: '@article{Strauß_2019, title={“Silvia Pellicer-Ortín, Julia Tofantšuk (eds.), Women on the Move. Body, Memory and Femininity in Present-Day Transnational Diasporic Writing”}, volume={19}, journal={Miranda: Multidisciplinary Peer-Reviewed Journal on the English-Speaking World}, author={Strauß, Sara}, year={2019} }' chicago: 'Strauß, Sara. “‘Silvia Pellicer-Ortín, Julia Tofantšuk (Eds.), Women on the Move. Body, Memory and Femininity in Present-Day Transnational Diasporic Writing.’” Miranda: Multidisciplinary Peer-Reviewed Journal on the English-Speaking World, 2019.' ieee: 'S. Strauß, “‘Silvia Pellicer-Ortín, Julia Tofantšuk (eds.), Women on the Move. Body, Memory and Femininity in Present-Day Transnational Diasporic Writing,’” Miranda: Multidisciplinary Peer-Reviewed Journal on the English-Speaking World, vol. 19. 2019.' mla: 'Strauß, Sara. “‘Silvia Pellicer-Ortín, Julia Tofantšuk (Eds.), Women on the Move. Body, Memory and Femininity in Present-Day Transnational Diasporic Writing.’” Miranda: Multidisciplinary Peer-Reviewed Journal on the English-Speaking World, vol. 19, 2019.' short: 'S. Strauß, Miranda: Multidisciplinary Peer-Reviewed Journal on the English-Speaking World 19 (2019).' date_created: 2022-06-02T11:05:02Z date_updated: 2022-06-02T11:05:28Z department: - _id: '380' intvolume: ' 19' language: - iso: eng publication: 'Miranda: Multidisciplinary Peer-Reviewed Journal on the English-Speaking World' status: public title: '"Silvia Pellicer-Ortín, Julia Tofantšuk (eds.), Women on the Move. Body, Memory and Femininity in Present-Day Transnational Diasporic Writing"' type: review user_id: '3218' volume: 19 year: '2019' ... --- _id: '31611' citation: ama: 'Ballweg S, Kühn B, eds. Portfolioarbeit im Kontext von Sprachenunterricht. Neue internationale Entwicklungen. Göttingen: Universitätsdrucke; 2019.' apa: 'Ballweg, S., & Kühn, B. (Eds.). (2019). Portfolioarbeit im Kontext von Sprachenunterricht. Neue internationale Entwicklungen. Göttingen: Universitätsdrucke.' bibtex: '@book{Ballweg_Kühn_2019, place={Göttingen}, title={Portfolioarbeit im Kontext von Sprachenunterricht. Neue internationale Entwicklungen}, publisher={Göttingen: Universitätsdrucke}, year={2019} }' chicago: 'Ballweg, Sandra, and Bärbel Kühn, eds. Portfolioarbeit im Kontext von Sprachenunterricht. Neue internationale Entwicklungen. Göttingen: Göttingen: Universitätsdrucke, 2019.' ieee: 'S. Ballweg and B. Kühn, Eds., Portfolioarbeit im Kontext von Sprachenunterricht. Neue internationale Entwicklungen. Göttingen: Göttingen: Universitätsdrucke, 2019.' mla: 'Ballweg, Sandra, and Bärbel Kühn, editors. Portfolioarbeit im Kontext von Sprachenunterricht. Neue internationale Entwicklungen. Göttingen: Universitätsdrucke, 2019.' short: 'S. Ballweg, B. Kühn, eds., Portfolioarbeit im Kontext von Sprachenunterricht. Neue internationale Entwicklungen, Göttingen: Universitätsdrucke, Göttingen, 2019.' date_created: 2022-06-02T12:11:41Z date_updated: 2022-06-02T12:11:58Z department: - _id: '468' editor: - first_name: Sandra full_name: Ballweg, Sandra id: '94512' last_name: Ballweg - first_name: Bärbel full_name: Kühn, Bärbel last_name: Kühn language: - iso: ger place: Göttingen publisher: 'Göttingen: Universitätsdrucke' status: public title: Portfolioarbeit im Kontext von Sprachenunterricht. Neue internationale Entwicklungen type: book_editor user_id: '21240' year: '2019' ... --- _id: '31624' author: - first_name: Sandra full_name: Ballweg, Sandra id: '94512' last_name: Ballweg citation: ama: 'Ballweg S. Schreibprozesse unterstützen: Der Einsatz von Portfolios und Schreibberatung im DaF- und DaZ-Unterricht. In: Shafer N, ed. Produktion und Partizipation in Deutsch als Fremd- und Zweitsprache: Sprechen - Schreiben - Mitreden. Dokumentation der siebten Gesamtschweizerischen Tagung für Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer. Universität Bern; 2019:69-76.' apa: 'Ballweg, S. (2019). Schreibprozesse unterstützen: Der Einsatz von Portfolios und Schreibberatung im DaF- und DaZ-Unterricht. In N. Shafer (Ed.), Produktion und Partizipation in Deutsch als Fremd- und Zweitsprache: Sprechen - Schreiben - Mitreden. Dokumentation der siebten Gesamtschweizerischen Tagung für Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer (pp. 69–76). Universität Bern.' bibtex: '@inbook{Ballweg_2019, place={Bern}, title={Schreibprozesse unterstützen: Der Einsatz von Portfolios und Schreibberatung im DaF- und DaZ-Unterricht}, booktitle={Produktion und Partizipation in Deutsch als Fremd- und Zweitsprache: Sprechen - Schreiben - Mitreden. Dokumentation der siebten Gesamtschweizerischen Tagung für Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer}, publisher={Universität Bern}, author={Ballweg, Sandra}, editor={Shafer, Naomi}, year={2019}, pages={69–76} }' chicago: 'Ballweg, Sandra. “Schreibprozesse unterstützen: Der Einsatz von Portfolios und Schreibberatung im DaF- und DaZ-Unterricht.” In Produktion und Partizipation in Deutsch als Fremd- und Zweitsprache: Sprechen - Schreiben - Mitreden. Dokumentation der siebten Gesamtschweizerischen Tagung für Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer, edited by Naomi Shafer, 69–76. Bern: Universität Bern, 2019.' ieee: 'S. Ballweg, “Schreibprozesse unterstützen: Der Einsatz von Portfolios und Schreibberatung im DaF- und DaZ-Unterricht,” in Produktion und Partizipation in Deutsch als Fremd- und Zweitsprache: Sprechen - Schreiben - Mitreden. Dokumentation der siebten Gesamtschweizerischen Tagung für Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer, N. Shafer, Ed. Bern: Universität Bern, 2019, pp. 69–76.' mla: 'Ballweg, Sandra. “Schreibprozesse unterstützen: Der Einsatz von Portfolios und Schreibberatung im DaF- und DaZ-Unterricht.” Produktion und Partizipation in Deutsch als Fremd- und Zweitsprache: Sprechen - Schreiben - Mitreden. Dokumentation der siebten Gesamtschweizerischen Tagung für Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer, edited by Naomi Shafer, Universität Bern, 2019, pp. 69–76.' short: 'S. Ballweg, in: N. Shafer (Ed.), Produktion und Partizipation in Deutsch als Fremd- und Zweitsprache: Sprechen - Schreiben - Mitreden. Dokumentation der siebten Gesamtschweizerischen Tagung für Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer, Universität Bern, Bern, 2019, pp. 69–76.' date_created: 2022-06-03T12:46:31Z date_updated: 2022-06-03T12:46:37Z department: - _id: '468' editor: - first_name: Naomi full_name: Shafer, Naomi last_name: Shafer language: - iso: ger page: 69-76 place: Bern publication: 'Produktion und Partizipation in Deutsch als Fremd- und Zweitsprache: Sprechen - Schreiben - Mitreden. Dokumentation der siebten Gesamtschweizerischen Tagung für Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer' publisher: Universität Bern status: public title: 'Schreibprozesse unterstützen: Der Einsatz von Portfolios und Schreibberatung im DaF- und DaZ-Unterricht' type: book_chapter user_id: '21240' year: '2019' ... --- _id: '31622' author: - first_name: Sandra full_name: Ballweg, Sandra id: '94512' last_name: Ballweg citation: ama: 'Ballweg S. Portfolio im Kontext von Mehrsprachigkeit. In: Meißner F-J, Fäcke C, eds. Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik. Narr Francke Attempto; 2019:130-133.' apa: Ballweg, S. (2019). Portfolio im Kontext von Mehrsprachigkeit. In F.-J. Meißner & C. Fäcke (Eds.), Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik (pp. 130–133). Narr Francke Attempto. bibtex: '@inbook{Ballweg_2019, place={Tübingen}, title={Portfolio im Kontext von Mehrsprachigkeit}, booktitle={Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik}, publisher={Narr Francke Attempto}, author={Ballweg, Sandra}, editor={Meißner, Franz-Josef and Fäcke, Christiane}, year={2019}, pages={130–133} }' chicago: 'Ballweg, Sandra. “Portfolio im Kontext von Mehrsprachigkeit.” In Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik, edited by Franz-Josef Meißner and Christiane Fäcke, 130–33. Tübingen: Narr Francke Attempto, 2019.' ieee: 'S. Ballweg, “Portfolio im Kontext von Mehrsprachigkeit,” in Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik, F.-J. Meißner and C. Fäcke, Eds. Tübingen: Narr Francke Attempto, 2019, pp. 130–133.' mla: Ballweg, Sandra. “Portfolio im Kontext von Mehrsprachigkeit.” Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik, edited by Franz-Josef Meißner and Christiane Fäcke, Narr Francke Attempto, 2019, pp. 130–33. short: 'S. Ballweg, in: F.-J. Meißner, C. Fäcke (Eds.), Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik, Narr Francke Attempto, Tübingen, 2019, pp. 130–133.' date_created: 2022-06-03T12:33:57Z date_updated: 2022-06-03T12:34:10Z department: - _id: '468' editor: - first_name: Franz-Josef full_name: Meißner, Franz-Josef last_name: Meißner - first_name: Christiane full_name: Fäcke, Christiane last_name: Fäcke language: - iso: ger page: 130-133 place: Tübingen publication: Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik publisher: Narr Francke Attempto status: public title: Portfolio im Kontext von Mehrsprachigkeit type: book_chapter user_id: '21240' year: '2019' ... --- _id: '31621' author: - first_name: Sandra full_name: Ballweg, Sandra id: '94512' last_name: Ballweg citation: ama: 'Ballweg S. Erst-, Zweit- und Mehrsprachenerwerb. In: Meißner F-J, Fäcke C, eds. Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik. Narr Francke Attempto; 2019:265-270.' apa: Ballweg, S. (2019). Erst-, Zweit- und Mehrsprachenerwerb. In F.-J. Meißner & C. Fäcke (Eds.), Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik (pp. 265–270). Narr Francke Attempto. bibtex: '@inbook{Ballweg_2019, place={Tübingen}, title={Erst-, Zweit- und Mehrsprachenerwerb}, booktitle={Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik}, publisher={Narr Francke Attempto}, author={Ballweg, Sandra}, editor={Meißner, Franz-Josef and Fäcke, Christiane}, year={2019}, pages={265–270} }' chicago: 'Ballweg, Sandra. “Erst-, Zweit- und Mehrsprachenerwerb.” In Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik, edited by Franz-Josef Meißner and Christiane Fäcke, 265–70. Tübingen: Narr Francke Attempto, 2019.' ieee: 'S. Ballweg, “Erst-, Zweit- und Mehrsprachenerwerb,” in Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik, F.-J. Meißner and C. Fäcke, Eds. Tübingen: Narr Francke Attempto, 2019, pp. 265–270.' mla: Ballweg, Sandra. “Erst-, Zweit- und Mehrsprachenerwerb.” Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik, edited by Franz-Josef Meißner and Christiane Fäcke, Narr Francke Attempto, 2019, pp. 265–70. short: 'S. Ballweg, in: F.-J. Meißner, C. Fäcke (Eds.), Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik, Narr Francke Attempto, Tübingen, 2019, pp. 265–270.' date_created: 2022-06-03T12:15:50Z date_updated: 2022-06-03T12:16:01Z department: - _id: '468' editor: - first_name: Franz-Josef full_name: Meißner, Franz-Josef last_name: Meißner - first_name: Christiane full_name: Fäcke, Christiane last_name: Fäcke language: - iso: ger page: 265-270 place: Tübingen publication: Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik publisher: Narr Francke Attempto status: public title: Erst-, Zweit- und Mehrsprachenerwerb type: book_chapter user_id: '21240' year: '2019' ... --- _id: '31486' author: - first_name: Ines full_name: Böker, Ines id: '880' last_name: Böker citation: ama: 'Böker I. Die Ethik der Widersetzlichkeit. Theoretische und literarische Transformationen der Antigone, Berlin  u.a.: Peter Lang (Historisch-kritische Arbeiten zur deutschen Literatur) . Vol 61.; 2019.' apa: 'Böker, I. (2019). Die Ethik der Widersetzlichkeit. Theoretische und literarische Transformationen der Antigone, Berlin  u.a.: Peter Lang (Historisch-kritische Arbeiten zur deutschen Literatur) (Vol. 61).' bibtex: '@book{Böker_2019, title={Die Ethik der Widersetzlichkeit. Theoretische und literarische Transformationen der Antigone, Berlin  u.a.: Peter Lang (Historisch-kritische Arbeiten zur deutschen Literatur) }, volume={61}, author={Böker, Ines}, year={2019} }' chicago: 'Böker, Ines. Die Ethik der Widersetzlichkeit. Theoretische und literarische Transformationen der Antigone, Berlin  u.a.: Peter Lang (Historisch-kritische Arbeiten zur deutschen Literatur) . Vol. 61, 2019.' ieee: 'I. Böker, Die Ethik der Widersetzlichkeit. Theoretische und literarische Transformationen der Antigone, Berlin  u.a.: Peter Lang (Historisch-kritische Arbeiten zur deutschen Literatur) , vol. 61. 2019.' mla: 'Böker, Ines. Die Ethik der Widersetzlichkeit. Theoretische und literarische Transformationen der Antigone, Berlin  u.a.: Peter Lang (Historisch-kritische Arbeiten zur deutschen Literatur) . 2019.' short: 'I. Böker, Die Ethik der Widersetzlichkeit. Theoretische und literarische Transformationen der Antigone, Berlin  u.a.: Peter Lang (Historisch-kritische Arbeiten zur deutschen Literatur) , 2019.' date_created: 2022-05-29T19:27:13Z date_updated: 2022-06-03T15:17:22Z department: - _id: '464' - _id: '5' - _id: '465' intvolume: ' 61' language: - iso: ger status: public title: 'Die Ethik der Widersetzlichkeit. Theoretische und literarische Transformationen der Antigone, Berlin u.a.: Peter Lang (Historisch-kritische Arbeiten zur deutschen Literatur) ' type: book user_id: '71124' volume: 61 year: '2019' ... --- _id: '31658' author: - first_name: Ingrid full_name: Scharlau, Ingrid id: '451' last_name: Scharlau orcid: 0000-0003-2364-9489 - first_name: Claudia full_name: Heuer, Claudia last_name: Heuer citation: ama: 'Scharlau I, Heuer C. Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen. In: Wymann C, ed. Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln. Budrich Verlag; 2019.' apa: Scharlau, I., & Heuer, C. (2019). Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen. In C. Wymann (Ed.), Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln. Budrich Verlag. bibtex: '@inbook{Scharlau_Heuer_2019, place={Leverkusen}, title={Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen}, booktitle={Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln}, publisher={Budrich Verlag}, author={Scharlau, Ingrid and Heuer, Claudia}, editor={Wymann, Christian}, year={2019} }' chicago: 'Scharlau, Ingrid, and Claudia Heuer. “Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen.” In Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln, edited by Christian Wymann. Leverkusen: Budrich Verlag, 2019.' ieee: 'I. Scharlau and C. Heuer, “Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen,” in Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln, C. Wymann, Ed. Leverkusen: Budrich Verlag, 2019.' mla: Scharlau, Ingrid, and Claudia Heuer. “Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen.” Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln, edited by Christian Wymann, Budrich Verlag, 2019. short: 'I. Scharlau, C. Heuer, in: C. Wymann (Ed.), Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln, Budrich Verlag, Leverkusen, 2019.' date_created: 2022-06-05T02:14:27Z date_updated: 2022-06-06T20:32:34Z department: - _id: '424' editor: - first_name: Christian full_name: Wymann, Christian last_name: Wymann language: - iso: ger place: Leverkusen publication: Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln publication_status: published publisher: Budrich Verlag status: public title: Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen type: book_chapter user_id: '42165' year: '2019' ... --- _id: '31682' author: - first_name: Lukas full_name: Stratmann, Lukas last_name: Stratmann - first_name: Dominik S. full_name: Buse, Dominik S. last_name: Buse - first_name: Julian full_name: Heinovski, Julian id: '38102' last_name: Heinovski orcid: 0000-0003-3169-8109 - first_name: Florian full_name: Klingler, Florian id: '49153' last_name: Klingler - first_name: Christoph full_name: Sommer, Christoph id: '49154' last_name: Sommer orcid: 0000-0002-4336-7350 - first_name: Jan full_name: Tünnermann, Jan last_name: Tünnermann - first_name: Ingrid full_name: Scharlau, Ingrid id: '451' last_name: Scharlau orcid: 0000-0003-2364-9489 - first_name: Falko full_name: Dressler, Falko id: '48097' last_name: Dressler orcid: 0000-0002-1989-1750 citation: ama: 'Stratmann L, Buse DS, Heinovski J, et al. Psychological Feasibility of a Virtual Cycling Environment for Human-in-the-Loop Experiments. In: Draude C, Lange M, Sick B, eds. INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft Für Informatik – Informatik Für Gesellschaft (Workshop-Beiträge). Gesellschaft für Informatik e.V.; 2019:185-194. doi: 10.18420/inf2019_ws21 ' apa: 'Stratmann, L., Buse, D. S., Heinovski, J., Klingler, F., Sommer, C., Tünnermann, J., Scharlau, I., & Dressler, F. (2019). Psychological Feasibility of a Virtual Cycling Environment for Human-in-the-Loop Experiments. In C. Draude, M. Lange, & B. Sick (Eds.), INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft für Informatik – Informatik für Gesellschaft (Workshop-Beiträge) (pp. 185–194). Gesellschaft für Informatik e.V. https://doi.org/ 10.18420/inf2019_ws21 ' bibtex: '@inproceedings{Stratmann_Buse_Heinovski_Klingler_Sommer_Tünnermann_Scharlau_Dressler_2019, place={Bonn}, title={Psychological Feasibility of a Virtual Cycling Environment for Human-in-the-Loop Experiments}, DOI={ 10.18420/inf2019_ws21 }, booktitle={INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft für Informatik – Informatik für Gesellschaft (Workshop-Beiträge)}, publisher={Gesellschaft für Informatik e.V.}, author={Stratmann, Lukas and Buse, Dominik S. and Heinovski, Julian and Klingler, Florian and Sommer, Christoph and Tünnermann, Jan and Scharlau, Ingrid and Dressler, Falko}, editor={Draude, Claude and Lange, Martin and Sick, Bernhard}, year={2019}, pages={185–194} }' chicago: 'Stratmann, Lukas, Dominik S. Buse, Julian Heinovski, Florian Klingler, Christoph Sommer, Jan Tünnermann, Ingrid Scharlau, and Falko Dressler. “Psychological Feasibility of a Virtual Cycling Environment for Human-in-the-Loop Experiments.” In INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft Für Informatik – Informatik Für Gesellschaft (Workshop-Beiträge), edited by Claude Draude, Martin Lange, and Bernhard Sick, 185–94. Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V., 2019. https://doi.org/ 10.18420/inf2019_ws21 .' ieee: 'L. Stratmann et al., “Psychological Feasibility of a Virtual Cycling Environment for Human-in-the-Loop Experiments,” in INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft für Informatik – Informatik für Gesellschaft (Workshop-Beiträge), 2019, pp. 185–194, doi: 10.18420/inf2019_ws21 .' mla: 'Stratmann, Lukas, et al. “Psychological Feasibility of a Virtual Cycling Environment for Human-in-the-Loop Experiments.” INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft Für Informatik – Informatik Für Gesellschaft (Workshop-Beiträge), edited by Claude Draude et al., Gesellschaft für Informatik e.V., 2019, pp. 185–94, doi: 10.18420/inf2019_ws21 .' short: 'L. Stratmann, D.S. Buse, J. Heinovski, F. Klingler, C. Sommer, J. Tünnermann, I. Scharlau, F. Dressler, in: C. Draude, M. Lange, B. Sick (Eds.), INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft Für Informatik – Informatik Für Gesellschaft (Workshop-Beiträge), Gesellschaft für Informatik e.V., Bonn, 2019, pp. 185–194.' date_created: 2022-06-06T13:50:29Z date_updated: 2022-06-06T23:47:17Z department: - _id: '424' doi: ' 10.18420/inf2019_ws21 ' editor: - first_name: Claude full_name: Draude, Claude last_name: Draude - first_name: Martin full_name: Lange, Martin last_name: Lange - first_name: Bernhard full_name: Sick, Bernhard last_name: Sick language: - iso: eng page: ' 185 - 194 ' place: Bonn publication: 'INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft für Informatik – Informatik für Gesellschaft (Workshop-Beiträge)' publication_status: published publisher: Gesellschaft für Informatik e.V. quality_controlled: '1' status: public title: Psychological Feasibility of a Virtual Cycling Environment for Human-in-the-Loop Experiments type: conference user_id: '42165' year: '2019' ... --- _id: '28687' abstract: - lang: eng text: Although there is considerable research on and knowledge about students’ conceptual-izations of learning or academic practices and skills, the variability of these conceptu-alizations has been consistently neglected.In the present study, we address this varia-bility in the field of academic readingwith the help of a novel approach. Drawing on qualitative metaphor analysis, we report a detailed system of students’ conceptual met-aphors of reading. Ourspecific methodologicalapproach to identify the structure of these conceptual metaphorsallowsto analyze subjective agency on a lexical as well as grammatical level.The conceptual metaphors we identified by this method are markedly variable, although they create an overall impression of medium to low agency, that is a reader who is only weakly active or potent. Interrater reliability of the coding system was very good. We also report and analyze the frequency of the conceptual metaphors ina sample of 143 texts written by bachelor students. author: - first_name: Ingrid full_name: Scharlau, Ingrid id: '451' last_name: Scharlau orcid: 0000-0003-2364-9489 - first_name: Miriam full_name: Körber, Miriam last_name: Körber - first_name: Andrea full_name: Karsten, Andrea id: '53917' last_name: Karsten citation: ama: Scharlau I, Körber M, Karsten A. Plunging into a world? A novel approach to undergraduates’ metaphors of reading. Frontline Learning Research. 2019;9(4):25-57. doi:10.14786/flr.v7i4.559 apa: Scharlau, I., Körber, M., & Karsten, A. (2019). Plunging into a world? A novel approach to undergraduates’ metaphors of reading. Frontline Learning Research, 9(4), 25–57. https://doi.org/10.14786/flr.v7i4.559 bibtex: '@article{Scharlau_Körber_Karsten_2019, title={Plunging into a world? A novel approach to undergraduates’ metaphors of reading}, volume={9}, DOI={10.14786/flr.v7i4.559}, number={4}, journal={Frontline Learning Research}, author={Scharlau, Ingrid and Körber, Miriam and Karsten, Andrea}, year={2019}, pages={25–57} }' chicago: 'Scharlau, Ingrid, Miriam Körber, and Andrea Karsten. “Plunging into a World? A Novel Approach to Undergraduates’ Metaphors of Reading.” Frontline Learning Research 9, no. 4 (2019): 25–57. https://doi.org/10.14786/flr.v7i4.559.' ieee: 'I. Scharlau, M. Körber, and A. Karsten, “Plunging into a world? A novel approach to undergraduates’ metaphors of reading,” Frontline Learning Research, vol. 9, no. 4, pp. 25–57, 2019, doi: 10.14786/flr.v7i4.559.' mla: Scharlau, Ingrid, et al. “Plunging into a World? A Novel Approach to Undergraduates’ Metaphors of Reading.” Frontline Learning Research, vol. 9, no. 4, 2019, pp. 25–57, doi:10.14786/flr.v7i4.559. short: I. Scharlau, M. Körber, A. Karsten, Frontline Learning Research 9 (2019) 25–57. date_created: 2021-12-13T09:50:25Z date_updated: 2022-06-07T00:06:15Z department: - _id: '424' doi: 10.14786/flr.v7i4.559 intvolume: ' 9' issue: '4' keyword: - metaphor - conceptual metaphor - metaphor analysis - academic reading - transitivity language: - iso: eng main_file_link: - open_access: '1' url: https://journals.sfu.ca/flr/index.php/journal/article/view/559/597 oa: '1' page: 25 - 57 publication: Frontline Learning Research publication_identifier: issn: - 2295-3159 publication_status: published status: public title: Plunging into a world? A novel approach to undergraduates’ metaphors of reading type: journal_article user_id: '42165' volume: 9 year: '2019' ... --- _id: '28986' abstract: - lang: eng text: With the present exploration, we aimed to answer the question whether distinct disciplinary cultures are present at today’s universities. To this purpose, we conducted 16 interviews with scholars from different disciplines. Qualitative analysis shows that disciplinary cultures in a narrow, epistemological sense (including forms of knowledge and work as well as organisation of teaching and learning) are perceived as distinct aspects of higher education and deemed important. Disciplinary cultures in a broader sense related to lifestyle and habitus, however, were hardly reported and not perceived as characteristic. Questions of social selectivity or inequality within universities were rarely touched in the interviews. Own cultures are typically described as rather heterogeneous, which is not the case for other cultures. Handling of possible cultures as well as differences by the interviewees turned out to be very cautious, at the same time restrained and respectful. Even where differences are observed or different values are revealed, there is little evidence of disputes. Consequences of these findings for research into disciplinary cultures and higher education are discussed. author: - first_name: Ingrid full_name: Scharlau, Ingrid id: '451' last_name: Scharlau orcid: 0000-0003-2364-9489 - first_name: Ludwig full_name: Huber, Ludwig last_name: Huber citation: ama: Scharlau I, Huber L. Welche Rolle spielen Fachkulturen heute? Bericht von einer Erkundungsstudie. die hochschullehre. 2019;5. apa: Scharlau, I., & Huber, L. (2019). Welche Rolle spielen Fachkulturen heute? Bericht von einer Erkundungsstudie. die hochschullehre, 5. bibtex: '@article{Scharlau_Huber_2019, title={Welche Rolle spielen Fachkulturen heute? Bericht von einer Erkundungsstudie.}, volume={5}, journal={die hochschullehre}, author={Scharlau, Ingrid and Huber, Ludwig}, year={2019} }' chicago: Scharlau, Ingrid, and Ludwig Huber. “Welche Rolle spielen Fachkulturen heute? Bericht von einer Erkundungsstudie.” die hochschullehre 5 (2019). ieee: I. Scharlau and L. Huber, “Welche Rolle spielen Fachkulturen heute? Bericht von einer Erkundungsstudie.,” die hochschullehre, vol. 5, 2019. mla: Scharlau, Ingrid, and Ludwig Huber. “Welche Rolle spielen Fachkulturen heute? Bericht von einer Erkundungsstudie.” die hochschullehre, vol. 5, 2019. short: I. Scharlau, L. Huber, die hochschullehre 5 (2019). date_created: 2021-12-15T14:27:45Z date_updated: 2022-06-07T00:04:25Z department: - _id: '424' intvolume: ' 5' keyword: - disciplinary culture - habitus - distinctions language: - iso: ger main_file_link: - open_access: '1' url: http://www.hochschullehre.org/wp-content/files/die_hochschullehre_2019_Scharlau_Huber_Fachkulturen.pdf oa: '1' publication: die hochschullehre publication_status: published status: public title: Welche Rolle spielen Fachkulturen heute? Bericht von einer Erkundungsstudie. type: journal_article user_id: '42165' volume: 5 year: '2019' ...