---
_id: '31600'
author:
- first_name: Sara
full_name: Strauß, Sara
id: '3218'
last_name: Strauß
citation:
ama: 'Strauß S. “Silvia Pellicer-Ortín, Julia Tofantšuk (eds.), Women on the Move.
Body, Memory and Femininity in Present-Day Transnational Diasporic Writing.” Miranda:
Multidisciplinary Peer-Reviewed Journal on the English-Speaking World. 2019;19.'
apa: 'Strauß, S. (2019). “Silvia Pellicer-Ortín, Julia Tofantšuk (eds.), Women on
the Move. Body, Memory and Femininity in Present-Day Transnational Diasporic Writing.”
In Miranda: Multidisciplinary Peer-Reviewed Journal on the English-Speaking
World (Vol. 19).'
bibtex: '@article{Strauß_2019, title={“Silvia Pellicer-Ortín, Julia Tofantšuk (eds.),
Women on the Move. Body, Memory and Femininity in Present-Day Transnational Diasporic
Writing”}, volume={19}, journal={Miranda: Multidisciplinary Peer-Reviewed Journal
on the English-Speaking World}, author={Strauß, Sara}, year={2019} }'
chicago: 'Strauß, Sara. “‘Silvia Pellicer-Ortín, Julia Tofantšuk (Eds.), Women on
the Move. Body, Memory and Femininity in Present-Day Transnational Diasporic Writing.’”
Miranda: Multidisciplinary Peer-Reviewed Journal on the English-Speaking World,
2019.'
ieee: 'S. Strauß, “‘Silvia Pellicer-Ortín, Julia Tofantšuk (eds.), Women on the
Move. Body, Memory and Femininity in Present-Day Transnational Diasporic Writing,’”
Miranda: Multidisciplinary Peer-Reviewed Journal on the English-Speaking World,
vol. 19. 2019.'
mla: 'Strauß, Sara. “‘Silvia Pellicer-Ortín, Julia Tofantšuk (Eds.), Women on the
Move. Body, Memory and Femininity in Present-Day Transnational Diasporic Writing.’”
Miranda: Multidisciplinary Peer-Reviewed Journal on the English-Speaking World,
vol. 19, 2019.'
short: 'S. Strauß, Miranda: Multidisciplinary Peer-Reviewed Journal on the English-Speaking
World 19 (2019).'
date_created: 2022-06-02T11:05:02Z
date_updated: 2022-06-02T11:05:28Z
department:
- _id: '380'
intvolume: ' 19'
language:
- iso: eng
publication: 'Miranda: Multidisciplinary Peer-Reviewed Journal on the English-Speaking
World'
status: public
title: '"Silvia Pellicer-Ortín, Julia Tofantšuk (eds.), Women on the Move. Body, Memory
and Femininity in Present-Day Transnational Diasporic Writing"'
type: review
user_id: '3218'
volume: 19
year: '2019'
...
---
_id: '31611'
citation:
ama: 'Ballweg S, Kühn B, eds. Portfolioarbeit im Kontext von Sprachenunterricht.
Neue internationale Entwicklungen. Göttingen: Universitätsdrucke; 2019.'
apa: 'Ballweg, S., & Kühn, B. (Eds.). (2019). Portfolioarbeit im Kontext
von Sprachenunterricht. Neue internationale Entwicklungen. Göttingen: Universitätsdrucke.'
bibtex: '@book{Ballweg_Kühn_2019, place={Göttingen}, title={Portfolioarbeit im Kontext
von Sprachenunterricht. Neue internationale Entwicklungen}, publisher={Göttingen:
Universitätsdrucke}, year={2019} }'
chicago: 'Ballweg, Sandra, and Bärbel Kühn, eds. Portfolioarbeit im Kontext von
Sprachenunterricht. Neue internationale Entwicklungen. Göttingen: Göttingen:
Universitätsdrucke, 2019.'
ieee: 'S. Ballweg and B. Kühn, Eds., Portfolioarbeit im Kontext von Sprachenunterricht.
Neue internationale Entwicklungen. Göttingen: Göttingen: Universitätsdrucke,
2019.'
mla: 'Ballweg, Sandra, and Bärbel Kühn, editors. Portfolioarbeit im Kontext von
Sprachenunterricht. Neue internationale Entwicklungen. Göttingen: Universitätsdrucke,
2019.'
short: 'S. Ballweg, B. Kühn, eds., Portfolioarbeit im Kontext von Sprachenunterricht.
Neue internationale Entwicklungen, Göttingen: Universitätsdrucke, Göttingen, 2019.'
date_created: 2022-06-02T12:11:41Z
date_updated: 2022-06-02T12:11:58Z
department:
- _id: '468'
editor:
- first_name: Sandra
full_name: Ballweg, Sandra
id: '94512'
last_name: Ballweg
- first_name: Bärbel
full_name: Kühn, Bärbel
last_name: Kühn
language:
- iso: ger
place: Göttingen
publisher: 'Göttingen: Universitätsdrucke'
status: public
title: Portfolioarbeit im Kontext von Sprachenunterricht. Neue internationale Entwicklungen
type: book_editor
user_id: '21240'
year: '2019'
...
---
_id: '31624'
author:
- first_name: Sandra
full_name: Ballweg, Sandra
id: '94512'
last_name: Ballweg
citation:
ama: 'Ballweg S. Schreibprozesse unterstützen: Der Einsatz von Portfolios und Schreibberatung
im DaF- und DaZ-Unterricht. In: Shafer N, ed. Produktion und Partizipation
in Deutsch als Fremd- und Zweitsprache: Sprechen - Schreiben - Mitreden. Dokumentation
der siebten Gesamtschweizerischen Tagung für Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer.
Universität Bern; 2019:69-76.'
apa: 'Ballweg, S. (2019). Schreibprozesse unterstützen: Der Einsatz von Portfolios
und Schreibberatung im DaF- und DaZ-Unterricht. In N. Shafer (Ed.), Produktion
und Partizipation in Deutsch als Fremd- und Zweitsprache: Sprechen - Schreiben
- Mitreden. Dokumentation der siebten Gesamtschweizerischen Tagung für Deutschlehrerinnen
und Deutschlehrer (pp. 69–76). Universität Bern.'
bibtex: '@inbook{Ballweg_2019, place={Bern}, title={Schreibprozesse unterstützen:
Der Einsatz von Portfolios und Schreibberatung im DaF- und DaZ-Unterricht}, booktitle={Produktion
und Partizipation in Deutsch als Fremd- und Zweitsprache: Sprechen - Schreiben
- Mitreden. Dokumentation der siebten Gesamtschweizerischen Tagung für Deutschlehrerinnen
und Deutschlehrer}, publisher={Universität Bern}, author={Ballweg, Sandra}, editor={Shafer,
Naomi}, year={2019}, pages={69–76} }'
chicago: 'Ballweg, Sandra. “Schreibprozesse unterstützen: Der Einsatz von Portfolios
und Schreibberatung im DaF- und DaZ-Unterricht.” In Produktion und Partizipation
in Deutsch als Fremd- und Zweitsprache: Sprechen - Schreiben - Mitreden. Dokumentation
der siebten Gesamtschweizerischen Tagung für Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer,
edited by Naomi Shafer, 69–76. Bern: Universität Bern, 2019.'
ieee: 'S. Ballweg, “Schreibprozesse unterstützen: Der Einsatz von Portfolios und
Schreibberatung im DaF- und DaZ-Unterricht,” in Produktion und Partizipation
in Deutsch als Fremd- und Zweitsprache: Sprechen - Schreiben - Mitreden. Dokumentation
der siebten Gesamtschweizerischen Tagung für Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer,
N. Shafer, Ed. Bern: Universität Bern, 2019, pp. 69–76.'
mla: 'Ballweg, Sandra. “Schreibprozesse unterstützen: Der Einsatz von Portfolios
und Schreibberatung im DaF- und DaZ-Unterricht.” Produktion und Partizipation
in Deutsch als Fremd- und Zweitsprache: Sprechen - Schreiben - Mitreden. Dokumentation
der siebten Gesamtschweizerischen Tagung für Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer,
edited by Naomi Shafer, Universität Bern, 2019, pp. 69–76.'
short: 'S. Ballweg, in: N. Shafer (Ed.), Produktion und Partizipation in Deutsch
als Fremd- und Zweitsprache: Sprechen - Schreiben - Mitreden. Dokumentation der
siebten Gesamtschweizerischen Tagung für Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer,
Universität Bern, Bern, 2019, pp. 69–76.'
date_created: 2022-06-03T12:46:31Z
date_updated: 2022-06-03T12:46:37Z
department:
- _id: '468'
editor:
- first_name: Naomi
full_name: Shafer, Naomi
last_name: Shafer
language:
- iso: ger
page: 69-76
place: Bern
publication: 'Produktion und Partizipation in Deutsch als Fremd- und Zweitsprache:
Sprechen - Schreiben - Mitreden. Dokumentation der siebten Gesamtschweizerischen
Tagung für Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer'
publisher: Universität Bern
status: public
title: 'Schreibprozesse unterstützen: Der Einsatz von Portfolios und Schreibberatung
im DaF- und DaZ-Unterricht'
type: book_chapter
user_id: '21240'
year: '2019'
...
---
_id: '31622'
author:
- first_name: Sandra
full_name: Ballweg, Sandra
id: '94512'
last_name: Ballweg
citation:
ama: 'Ballweg S. Portfolio im Kontext von Mehrsprachigkeit. In: Meißner F-J, Fäcke
C, eds. Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik. Narr
Francke Attempto; 2019:130-133.'
apa: Ballweg, S. (2019). Portfolio im Kontext von Mehrsprachigkeit. In F.-J. Meißner
& C. Fäcke (Eds.), Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik
(pp. 130–133). Narr Francke Attempto.
bibtex: '@inbook{Ballweg_2019, place={Tübingen}, title={Portfolio im Kontext von
Mehrsprachigkeit}, booktitle={Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik},
publisher={Narr Francke Attempto}, author={Ballweg, Sandra}, editor={Meißner,
Franz-Josef and Fäcke, Christiane}, year={2019}, pages={130–133} }'
chicago: 'Ballweg, Sandra. “Portfolio im Kontext von Mehrsprachigkeit.” In Handbuch
Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik, edited by Franz-Josef Meißner
and Christiane Fäcke, 130–33. Tübingen: Narr Francke Attempto, 2019.'
ieee: 'S. Ballweg, “Portfolio im Kontext von Mehrsprachigkeit,” in Handbuch Mehrsprachigkeits-
und Mehrkulturalitätsdidaktik, F.-J. Meißner and C. Fäcke, Eds. Tübingen:
Narr Francke Attempto, 2019, pp. 130–133.'
mla: Ballweg, Sandra. “Portfolio im Kontext von Mehrsprachigkeit.” Handbuch Mehrsprachigkeits-
und Mehrkulturalitätsdidaktik, edited by Franz-Josef Meißner and Christiane
Fäcke, Narr Francke Attempto, 2019, pp. 130–33.
short: 'S. Ballweg, in: F.-J. Meißner, C. Fäcke (Eds.), Handbuch Mehrsprachigkeits-
und Mehrkulturalitätsdidaktik, Narr Francke Attempto, Tübingen, 2019, pp. 130–133.'
date_created: 2022-06-03T12:33:57Z
date_updated: 2022-06-03T12:34:10Z
department:
- _id: '468'
editor:
- first_name: Franz-Josef
full_name: Meißner, Franz-Josef
last_name: Meißner
- first_name: Christiane
full_name: Fäcke, Christiane
last_name: Fäcke
language:
- iso: ger
page: 130-133
place: Tübingen
publication: Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik
publisher: Narr Francke Attempto
status: public
title: Portfolio im Kontext von Mehrsprachigkeit
type: book_chapter
user_id: '21240'
year: '2019'
...
---
_id: '31621'
author:
- first_name: Sandra
full_name: Ballweg, Sandra
id: '94512'
last_name: Ballweg
citation:
ama: 'Ballweg S. Erst-, Zweit- und Mehrsprachenerwerb. In: Meißner F-J, Fäcke C,
eds. Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik. Narr Francke
Attempto; 2019:265-270.'
apa: Ballweg, S. (2019). Erst-, Zweit- und Mehrsprachenerwerb. In F.-J. Meißner
& C. Fäcke (Eds.), Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik
(pp. 265–270). Narr Francke Attempto.
bibtex: '@inbook{Ballweg_2019, place={Tübingen}, title={Erst-, Zweit- und Mehrsprachenerwerb},
booktitle={Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik}, publisher={Narr
Francke Attempto}, author={Ballweg, Sandra}, editor={Meißner, Franz-Josef and
Fäcke, Christiane}, year={2019}, pages={265–270} }'
chicago: 'Ballweg, Sandra. “Erst-, Zweit- und Mehrsprachenerwerb.” In Handbuch
Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik, edited by Franz-Josef Meißner
and Christiane Fäcke, 265–70. Tübingen: Narr Francke Attempto, 2019.'
ieee: 'S. Ballweg, “Erst-, Zweit- und Mehrsprachenerwerb,” in Handbuch Mehrsprachigkeits-
und Mehrkulturalitätsdidaktik, F.-J. Meißner and C. Fäcke, Eds. Tübingen:
Narr Francke Attempto, 2019, pp. 265–270.'
mla: Ballweg, Sandra. “Erst-, Zweit- und Mehrsprachenerwerb.” Handbuch Mehrsprachigkeits-
und Mehrkulturalitätsdidaktik, edited by Franz-Josef Meißner and Christiane
Fäcke, Narr Francke Attempto, 2019, pp. 265–70.
short: 'S. Ballweg, in: F.-J. Meißner, C. Fäcke (Eds.), Handbuch Mehrsprachigkeits-
und Mehrkulturalitätsdidaktik, Narr Francke Attempto, Tübingen, 2019, pp. 265–270.'
date_created: 2022-06-03T12:15:50Z
date_updated: 2022-06-03T12:16:01Z
department:
- _id: '468'
editor:
- first_name: Franz-Josef
full_name: Meißner, Franz-Josef
last_name: Meißner
- first_name: Christiane
full_name: Fäcke, Christiane
last_name: Fäcke
language:
- iso: ger
page: 265-270
place: Tübingen
publication: Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik
publisher: Narr Francke Attempto
status: public
title: Erst-, Zweit- und Mehrsprachenerwerb
type: book_chapter
user_id: '21240'
year: '2019'
...
---
_id: '31486'
author:
- first_name: Ines
full_name: Böker, Ines
id: '880'
last_name: Böker
citation:
ama: 'Böker I. Die Ethik der Widersetzlichkeit. Theoretische und literarische
Transformationen der Antigone, Berlin u.a.: Peter Lang (Historisch-kritische
Arbeiten zur deutschen Literatur) . Vol 61.; 2019.'
apa: 'Böker, I. (2019). Die Ethik der Widersetzlichkeit. Theoretische und literarische
Transformationen der Antigone, Berlin u.a.: Peter Lang (Historisch-kritische
Arbeiten zur deutschen Literatur) (Vol. 61).'
bibtex: '@book{Böker_2019, title={Die Ethik der Widersetzlichkeit. Theoretische
und literarische Transformationen der Antigone, Berlin u.a.: Peter Lang (Historisch-kritische
Arbeiten zur deutschen Literatur) }, volume={61}, author={Böker, Ines}, year={2019}
}'
chicago: 'Böker, Ines. Die Ethik der Widersetzlichkeit. Theoretische und literarische
Transformationen der Antigone, Berlin u.a.: Peter Lang (Historisch-kritische
Arbeiten zur deutschen Literatur) . Vol. 61, 2019.'
ieee: 'I. Böker, Die Ethik der Widersetzlichkeit. Theoretische und literarische
Transformationen der Antigone, Berlin u.a.: Peter Lang (Historisch-kritische
Arbeiten zur deutschen Literatur) , vol. 61. 2019.'
mla: 'Böker, Ines. Die Ethik der Widersetzlichkeit. Theoretische und literarische
Transformationen der Antigone, Berlin u.a.: Peter Lang (Historisch-kritische
Arbeiten zur deutschen Literatur) . 2019.'
short: 'I. Böker, Die Ethik der Widersetzlichkeit. Theoretische und literarische
Transformationen der Antigone, Berlin u.a.: Peter Lang (Historisch-kritische
Arbeiten zur deutschen Literatur) , 2019.'
date_created: 2022-05-29T19:27:13Z
date_updated: 2022-06-03T15:17:22Z
department:
- _id: '464'
- _id: '5'
- _id: '465'
intvolume: ' 61'
language:
- iso: ger
status: public
title: 'Die Ethik der Widersetzlichkeit. Theoretische und literarische Transformationen
der Antigone, Berlin u.a.: Peter Lang (Historisch-kritische Arbeiten zur deutschen
Literatur) '
type: book
user_id: '71124'
volume: 61
year: '2019'
...
---
_id: '31658'
author:
- first_name: Ingrid
full_name: Scharlau, Ingrid
id: '451'
last_name: Scharlau
orcid: 0000-0003-2364-9489
- first_name: Claudia
full_name: Heuer, Claudia
last_name: Heuer
citation:
ama: 'Scharlau I, Heuer C. Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen. In: Wymann
C, ed. Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln. Budrich Verlag;
2019.'
apa: Scharlau, I., & Heuer, C. (2019). Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen.
In C. Wymann (Ed.), Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln.
Budrich Verlag.
bibtex: '@inbook{Scharlau_Heuer_2019, place={Leverkusen}, title={Schnelles inhaltliches
Feedback zu Entwürfen}, booktitle={Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln},
publisher={Budrich Verlag}, author={Scharlau, Ingrid and Heuer, Claudia}, editor={Wymann,
Christian}, year={2019} }'
chicago: 'Scharlau, Ingrid, and Claudia Heuer. “Schnelles inhaltliches Feedback
zu Entwürfen.” In Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln, edited
by Christian Wymann. Leverkusen: Budrich Verlag, 2019.'
ieee: 'I. Scharlau and C. Heuer, “Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen,”
in Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln, C. Wymann, Ed. Leverkusen:
Budrich Verlag, 2019.'
mla: Scharlau, Ingrid, and Claudia Heuer. “Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen.”
Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln, edited by Christian
Wymann, Budrich Verlag, 2019.
short: 'I. Scharlau, C. Heuer, in: C. Wymann (Ed.), Wissenschaftliches Lesen und
Schreiben vermitteln, Budrich Verlag, Leverkusen, 2019.'
date_created: 2022-06-05T02:14:27Z
date_updated: 2022-06-06T20:32:34Z
department:
- _id: '424'
editor:
- first_name: Christian
full_name: Wymann, Christian
last_name: Wymann
language:
- iso: ger
place: Leverkusen
publication: Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln
publication_status: published
publisher: Budrich Verlag
status: public
title: Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen
type: book_chapter
user_id: '42165'
year: '2019'
...
---
_id: '31682'
author:
- first_name: Lukas
full_name: Stratmann, Lukas
last_name: Stratmann
- first_name: Dominik S.
full_name: Buse, Dominik S.
last_name: Buse
- first_name: Julian
full_name: Heinovski, Julian
id: '38102'
last_name: Heinovski
orcid: 0000-0003-3169-8109
- first_name: Florian
full_name: Klingler, Florian
id: '49153'
last_name: Klingler
- first_name: Christoph
full_name: Sommer, Christoph
id: '49154'
last_name: Sommer
orcid: 0000-0002-4336-7350
- first_name: Jan
full_name: Tünnermann, Jan
last_name: Tünnermann
- first_name: Ingrid
full_name: Scharlau, Ingrid
id: '451'
last_name: Scharlau
orcid: 0000-0003-2364-9489
- first_name: Falko
full_name: Dressler, Falko
id: '48097'
last_name: Dressler
orcid: 0000-0002-1989-1750
citation:
ama: 'Stratmann L, Buse DS, Heinovski J, et al. Psychological Feasibility of a Virtual
Cycling Environment for Human-in-the-Loop Experiments. In: Draude C, Lange M,
Sick B, eds. INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft Für Informatik – Informatik
Für Gesellschaft (Workshop-Beiträge). Gesellschaft für Informatik e.V.; 2019:185-194.
doi: 10.18420/inf2019_ws21 '
apa: 'Stratmann, L., Buse, D. S., Heinovski, J., Klingler, F., Sommer, C., Tünnermann,
J., Scharlau, I., & Dressler, F. (2019). Psychological Feasibility of a Virtual
Cycling Environment for Human-in-the-Loop Experiments. In C. Draude, M. Lange,
& B. Sick (Eds.), INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft für Informatik
– Informatik für Gesellschaft (Workshop-Beiträge) (pp. 185–194). Gesellschaft
für Informatik e.V. https://doi.org/
10.18420/inf2019_ws21 '
bibtex: '@inproceedings{Stratmann_Buse_Heinovski_Klingler_Sommer_Tünnermann_Scharlau_Dressler_2019,
place={Bonn}, title={Psychological Feasibility of a Virtual Cycling Environment
for Human-in-the-Loop Experiments}, DOI={ 10.18420/inf2019_ws21 }, booktitle={INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft
für Informatik – Informatik für Gesellschaft (Workshop-Beiträge)}, publisher={Gesellschaft
für Informatik e.V.}, author={Stratmann, Lukas and Buse, Dominik S. and Heinovski,
Julian and Klingler, Florian and Sommer, Christoph and Tünnermann, Jan and Scharlau,
Ingrid and Dressler, Falko}, editor={Draude, Claude and Lange, Martin and Sick,
Bernhard}, year={2019}, pages={185–194} }'
chicago: 'Stratmann, Lukas, Dominik S. Buse, Julian Heinovski, Florian Klingler,
Christoph Sommer, Jan Tünnermann, Ingrid Scharlau, and Falko Dressler. “Psychological
Feasibility of a Virtual Cycling Environment for Human-in-the-Loop Experiments.”
In INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft Für Informatik – Informatik Für Gesellschaft
(Workshop-Beiträge), edited by Claude Draude, Martin Lange, and Bernhard Sick,
185–94. Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V., 2019. https://doi.org/ 10.18420/inf2019_ws21 .'
ieee: 'L. Stratmann et al., “Psychological Feasibility of a Virtual Cycling
Environment for Human-in-the-Loop Experiments,” in INFORMATIK 2019: 50 Jahre
Gesellschaft für Informatik – Informatik für Gesellschaft (Workshop-Beiträge),
2019, pp. 185–194, doi: 10.18420/inf2019_ws21
.'
mla: 'Stratmann, Lukas, et al. “Psychological Feasibility of a Virtual Cycling Environment
for Human-in-the-Loop Experiments.” INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft
Für Informatik – Informatik Für Gesellschaft (Workshop-Beiträge), edited by
Claude Draude et al., Gesellschaft für Informatik e.V., 2019, pp. 185–94, doi: 10.18420/inf2019_ws21 .'
short: 'L. Stratmann, D.S. Buse, J. Heinovski, F. Klingler, C. Sommer, J. Tünnermann,
I. Scharlau, F. Dressler, in: C. Draude, M. Lange, B. Sick (Eds.), INFORMATIK
2019: 50 Jahre Gesellschaft Für Informatik – Informatik Für Gesellschaft (Workshop-Beiträge),
Gesellschaft für Informatik e.V., Bonn, 2019, pp. 185–194.'
date_created: 2022-06-06T13:50:29Z
date_updated: 2022-06-06T23:47:17Z
department:
- _id: '424'
doi: ' 10.18420/inf2019_ws21 '
editor:
- first_name: Claude
full_name: Draude, Claude
last_name: Draude
- first_name: Martin
full_name: Lange, Martin
last_name: Lange
- first_name: Bernhard
full_name: Sick, Bernhard
last_name: Sick
language:
- iso: eng
page: ' 185 - 194 '
place: Bonn
publication: 'INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft für Informatik – Informatik für
Gesellschaft (Workshop-Beiträge)'
publication_status: published
publisher: Gesellschaft für Informatik e.V.
quality_controlled: '1'
status: public
title: Psychological Feasibility of a Virtual Cycling Environment for Human-in-the-Loop
Experiments
type: conference
user_id: '42165'
year: '2019'
...
---
_id: '28687'
abstract:
- lang: eng
text: Although there is considerable research on and knowledge about students’ conceptual-izations
of learning or academic practices and skills, the variability of these conceptu-alizations
has been consistently neglected.In the present study, we address this varia-bility
in the field of academic readingwith the help of a novel approach. Drawing on
qualitative metaphor analysis, we report a detailed system of students’ conceptual
met-aphors of reading. Ourspecific methodologicalapproach to identify the structure
of these conceptual metaphorsallowsto analyze subjective agency on a lexical as
well as grammatical level.The conceptual metaphors we identified by this method
are markedly variable, although they create an overall impression of medium to
low agency, that is a reader who is only weakly active or potent. Interrater reliability
of the coding system was very good. We also report and analyze the frequency of
the conceptual metaphors ina sample of 143 texts written by bachelor students.
author:
- first_name: Ingrid
full_name: Scharlau, Ingrid
id: '451'
last_name: Scharlau
orcid: 0000-0003-2364-9489
- first_name: Miriam
full_name: Körber, Miriam
last_name: Körber
- first_name: Andrea
full_name: Karsten, Andrea
id: '53917'
last_name: Karsten
citation:
ama: Scharlau I, Körber M, Karsten A. Plunging into a world? A novel approach to
undergraduates’ metaphors of reading. Frontline Learning Research. 2019;9(4):25-57.
doi:10.14786/flr.v7i4.559
apa: Scharlau, I., Körber, M., & Karsten, A. (2019). Plunging into a world?
A novel approach to undergraduates’ metaphors of reading. Frontline Learning
Research, 9(4), 25–57. https://doi.org/10.14786/flr.v7i4.559
bibtex: '@article{Scharlau_Körber_Karsten_2019, title={Plunging into a world? A
novel approach to undergraduates’ metaphors of reading}, volume={9}, DOI={10.14786/flr.v7i4.559},
number={4}, journal={Frontline Learning Research}, author={Scharlau, Ingrid and
Körber, Miriam and Karsten, Andrea}, year={2019}, pages={25–57} }'
chicago: 'Scharlau, Ingrid, Miriam Körber, and Andrea Karsten. “Plunging into a
World? A Novel Approach to Undergraduates’ Metaphors of Reading.” Frontline
Learning Research 9, no. 4 (2019): 25–57. https://doi.org/10.14786/flr.v7i4.559.'
ieee: 'I. Scharlau, M. Körber, and A. Karsten, “Plunging into a world? A novel approach
to undergraduates’ metaphors of reading,” Frontline Learning Research,
vol. 9, no. 4, pp. 25–57, 2019, doi: 10.14786/flr.v7i4.559.'
mla: Scharlau, Ingrid, et al. “Plunging into a World? A Novel Approach to Undergraduates’
Metaphors of Reading.” Frontline Learning Research, vol. 9, no. 4, 2019,
pp. 25–57, doi:10.14786/flr.v7i4.559.
short: I. Scharlau, M. Körber, A. Karsten, Frontline Learning Research 9 (2019)
25–57.
date_created: 2021-12-13T09:50:25Z
date_updated: 2022-06-07T00:06:15Z
department:
- _id: '424'
doi: 10.14786/flr.v7i4.559
intvolume: ' 9'
issue: '4'
keyword:
- metaphor
- conceptual metaphor
- metaphor analysis
- academic reading
- transitivity
language:
- iso: eng
main_file_link:
- open_access: '1'
url: https://journals.sfu.ca/flr/index.php/journal/article/view/559/597
oa: '1'
page: 25 - 57
publication: Frontline Learning Research
publication_identifier:
issn:
- 2295-3159
publication_status: published
status: public
title: Plunging into a world? A novel approach to undergraduates’ metaphors of reading
type: journal_article
user_id: '42165'
volume: 9
year: '2019'
...
---
_id: '28986'
abstract:
- lang: eng
text: With the present exploration, we aimed to answer the question whether distinct
disciplinary cultures are present at today’s universities. To this purpose, we
conducted 16 interviews with scholars from different disciplines. Qualitative
analysis shows that disciplinary cultures in a narrow, epistemological sense (including
forms of knowledge and work as well as organisation of teaching and learning)
are perceived as distinct aspects of higher education and deemed important. Disciplinary
cultures in a broader sense related to lifestyle and habitus, however, were hardly
reported and not perceived as characteristic. Questions of social selectivity
or inequality within universities were rarely touched in the interviews. Own cultures
are typically described as rather heterogeneous, which is not the case for other
cultures. Handling of possible cultures as well as differences by the interviewees
turned out to be very cautious, at the same time restrained and respectful. Even
where differences are observed or different values are revealed, there is little
evidence of disputes. Consequences of these findings for research into disciplinary
cultures and higher education are discussed.
author:
- first_name: Ingrid
full_name: Scharlau, Ingrid
id: '451'
last_name: Scharlau
orcid: 0000-0003-2364-9489
- first_name: Ludwig
full_name: Huber, Ludwig
last_name: Huber
citation:
ama: Scharlau I, Huber L. Welche Rolle spielen Fachkulturen heute? Bericht von einer
Erkundungsstudie. die hochschullehre. 2019;5.
apa: Scharlau, I., & Huber, L. (2019). Welche Rolle spielen Fachkulturen heute?
Bericht von einer Erkundungsstudie. die hochschullehre, 5.
bibtex: '@article{Scharlau_Huber_2019, title={Welche Rolle spielen Fachkulturen
heute? Bericht von einer Erkundungsstudie.}, volume={5}, journal={die hochschullehre},
author={Scharlau, Ingrid and Huber, Ludwig}, year={2019} }'
chicago: Scharlau, Ingrid, and Ludwig Huber. “Welche Rolle spielen Fachkulturen
heute? Bericht von einer Erkundungsstudie.” die hochschullehre 5 (2019).
ieee: I. Scharlau and L. Huber, “Welche Rolle spielen Fachkulturen heute? Bericht
von einer Erkundungsstudie.,” die hochschullehre, vol. 5, 2019.
mla: Scharlau, Ingrid, and Ludwig Huber. “Welche Rolle spielen Fachkulturen heute?
Bericht von einer Erkundungsstudie.” die hochschullehre, vol. 5, 2019.
short: I. Scharlau, L. Huber, die hochschullehre 5 (2019).
date_created: 2021-12-15T14:27:45Z
date_updated: 2022-06-07T00:04:25Z
department:
- _id: '424'
intvolume: ' 5'
keyword:
- disciplinary culture
- habitus
- distinctions
language:
- iso: ger
main_file_link:
- open_access: '1'
url: http://www.hochschullehre.org/wp-content/files/die_hochschullehre_2019_Scharlau_Huber_Fachkulturen.pdf
oa: '1'
publication: die hochschullehre
publication_status: published
status: public
title: Welche Rolle spielen Fachkulturen heute? Bericht von einer Erkundungsstudie.
type: journal_article
user_id: '42165'
volume: 5
year: '2019'
...