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Philosophical Historiography in Marburg Neo-Kantianism:  The Example of Cassirer’s Erkenntnisproblem (The Problem of Knowledge). In: Hartung G, Pluder V, eds. From Hegel to Windelband.  Historiography of Philosophy in the 19th Century. DeGruyter; 2015:181-205.' apa: Luft, S. (2015). Philosophical Historiography in Marburg Neo-Kantianism:  The Example of Cassirer’s Erkenntnisproblem (The Problem of Knowledge). In G. Hartung & V. Pluder (Eds.), From Hegel to Windelband.  Historiography of Philosophy in the 19th Century (pp. 181–205). 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(2015). So Far...From Now On # 3. Kolumne. Die Aufhebung.' bibtex: '@article{Jacke_2015, title={So Far...From Now On # 3. Kolumne.}, journal={Die Aufhebung}, author={Jacke, Christoph}, year={2015} }' chicago: 'Jacke, Christoph. “So Far...From Now On # 3. Kolumne.” Die Aufhebung, 2015.' ieee: 'C. Jacke, “So Far...From Now On # 3. Kolumne.,” Die Aufhebung, 2015.' mla: 'Jacke, Christoph. “So Far...From Now On # 3. Kolumne.” Die Aufhebung, 2015.' short: C. Jacke, Die Aufhebung (2015). date_created: 2023-12-13T11:14:03Z date_updated: 2023-12-13T11:14:07Z department: - _id: '607' language: - iso: ger main_file_link: - open_access: '1' url: http://www.dieaufhebung.de/so-farfrom-now-on03/ oa: '1' publication: Die Aufhebung status: public title: 'So Far...From Now On # 3. Kolumne.' type: journal_article user_id: '90934' year: '2015' ... --- _id: '18901' author: - first_name: Volker full_name: Peckhaus, Volker id: '391' last_name: Peckhaus citation: ama: 'Peckhaus V. De Mol, Liesbeth, “Some Reflections on Mathematics and its Relation to Computer Science”, in: A. Adamsky (ed.), Automata, Universality, Computation, Springer: Cham 2015 (Emergence, Complexity and Computation, 12), 75–101. Mathematical Reviews MR3328554. Published online 2015.' apa: 'Peckhaus, V. (2015). De Mol, Liesbeth, “Some Reflections on Mathematics and its Relation to Computer Science”, in: A. Adamsky (ed.), Automata, Universality, Computation, Springer: Cham 2015 (Emergence, Complexity and Computation, 12), 75–101. In Mathematical Reviews MR3328554.' bibtex: '@article{Peckhaus_2015, title={De Mol, Liesbeth, “Some Reflections on Mathematics and its Relation to Computer Science”, in: A. 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Jahrbuch Grundschulforschung Band 19. Vol Band 19. Jahrbuch Grundschulforschung. Springer VS; 2015:275-276.' apa: 'Büker, P., Meier, S., & Bethke, C. (2015). Inklusion vom Kind aus denken – Das Vielfaltstableau zur Aus- und Weiterbildung pädagogischer Fach- und Lehrkräfte. In K. Liebers & et al. (Eds.), Lernprozessbegleitung und adaptives Lernen in der Grundschule. Forschungsbezogene Beiträge. Jahrbuch Grundschulforschung Band 19: Vol. Band 19 (pp. 275–276). Springer VS.' bibtex: '@inbook{Büker_Meier_Bethke_2015, place={Wiesbaden}, series={Jahrbuch Grundschulforschung}, title={Inklusion vom Kind aus denken – Das Vielfaltstableau zur Aus- und Weiterbildung pädagogischer Fach- und Lehrkräfte}, volume={Band 19}, booktitle={Lernprozessbegleitung und adaptives Lernen in der Grundschule. Forschungsbezogene Beiträge. 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Jahrbuch Grundschulforschung Band 19 publisher: Springer VS series_title: Jahrbuch Grundschulforschung status: public title: Inklusion vom Kind aus denken – Das Vielfaltstableau zur Aus- und Weiterbildung pädagogischer Fach- und Lehrkräfte type: book_chapter user_id: '26718' volume: Band 19 year: '2015' ... --- _id: '19931' abstract: - lang: eng text: 'Weiterer Autor: "Autorengruppe Vielfaltstableau"' author: - first_name: Petra full_name: Büker, Petra id: '21978' last_name: Büker - first_name: Stefanie full_name: Meier, Stefanie id: '13747' last_name: Meier - first_name: Cathleen full_name: Bethke, Cathleen last_name: Bethke citation: ama: 'Büker P, Meier S, Bethke C. Inklusion vom Kind aus denken – Das Vielfaltstableau zur Aus- und Weiterbildung in multiprofessionellen Teams. In: Siedenbiedel C, Theurer C, eds. Grundlagen inklusiver Bildung, Teil 1. Inklusive Unterrichtspraxis und -entwicklung. Band 28. Vol Band 28. ; 2015:70-82.' apa: 'Büker, P., Meier, S., & Bethke, C. (2015). Inklusion vom Kind aus denken – Das Vielfaltstableau zur Aus- und Weiterbildung in multiprofessionellen Teams. In C. Siedenbiedel & C. Theurer (Eds.), Grundlagen inklusiver Bildung, Teil 1. Inklusive Unterrichtspraxis und -entwicklung. Band 28: Vol. Band 28 (pp. 70–82).' bibtex: '@inbook{Büker_Meier_Bethke_2015, title={Inklusion vom Kind aus denken – Das Vielfaltstableau zur Aus- und Weiterbildung in multiprofessionellen Teams}, volume={Band 28}, booktitle={Grundlagen inklusiver Bildung, Teil 1. Inklusive Unterrichtspraxis und -entwicklung. Band 28}, author={Büker, Petra and Meier, Stefanie and Bethke, Cathleen}, editor={Siedenbiedel, Catrin and Theurer, Caroline}, year={2015}, pages={70–82} }' chicago: Büker, Petra, Stefanie Meier, and Cathleen Bethke. “Inklusion vom Kind aus denken – Das Vielfaltstableau zur Aus- und Weiterbildung in multiprofessionellen Teams.” In Grundlagen inklusiver Bildung, Teil 1. Inklusive Unterrichtspraxis und -entwicklung. 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Workshop im Rahmen des 5. Münsterschen Bildungskongresses “Potentialentwicklung, Begabungsförderung, Bildung der Vielfalt” an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster. In: ; 2015.' apa: Büker, P., & Meier, S. (2015). Inklusion vom Kind denken – Das Vielfaltstableau zur Aus- und Weiterbildung in multiprofessionellen Teams. Workshop im Rahmen des 5. Münsterschen Bildungskongresses “Potentialentwicklung, Begabungsförderung, Bildung der Vielfalt” an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster. bibtex: '@inproceedings{Büker_Meier_2015, title={Inklusion vom Kind denken – Das Vielfaltstableau zur Aus- und Weiterbildung in multiprofessionellen Teams. Workshop im Rahmen des 5. 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Inklusion vom Kind denken – Das Vielfaltstableau zur Aus- und Weiterbildung in multiprofessionellen Teams. Workshop im Rahmen des 5. Münsterschen Bildungskongresses “Potentialentwicklung, Begabungsförderung, Bildung der Vielfalt” an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster. 2015. short: 'P. Büker, S. Meier, in: 2015.' date_created: 2020-10-02T10:06:18Z date_updated: 2024-01-18T08:35:18Z department: - _id: '458' language: - iso: ger status: public title: Inklusion vom Kind denken – Das Vielfaltstableau zur Aus- und Weiterbildung in multiprofessionellen Teams. Workshop im Rahmen des 5. 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In: ; 2015.' apa: 'Büker, P., Meier, S., Kölpin, S., & Steinbrück, M. (2015). Videobasierte Unterrichtsreflexion in kollaborativen Settings von Studierenden und Lehramtsanwärter/innen: eine Pilotstudie. Symposiums-Beitrag auf dem 1. Internationalen Kongress “Lernen in der Praxis” der Internationalen Gesellschaft für Schulpraktische Professionalisierung an der Pädagogischen Fachhochschule Nordwestschweiz.' bibtex: '@inproceedings{Büker_Meier_Kölpin_Steinbrück_2015, title={Videobasierte Unterrichtsreflexion in kollaborativen Settings von Studierenden und Lehramtsanwärter/innen: eine Pilotstudie. Symposiums-Beitrag auf dem 1. Internationalen Kongress “Lernen in der Praxis” der Internationalen Gesellschaft für Schulpraktische Professionalisierung an der Pädagogischen Fachhochschule Nordwestschweiz}, author={Büker, Petra and Meier, Stefanie and Kölpin, Sabine and Steinbrück, Maxi}, year={2015} }' chicago: 'Büker, Petra, Stefanie Meier, Sabine Kölpin, and Maxi Steinbrück. “Videobasierte Unterrichtsreflexion in kollaborativen Settings von Studierenden und Lehramtsanwärter/innen: eine Pilotstudie. Symposiums-Beitrag auf dem 1. Internationalen Kongress ‘Lernen in der Praxis’ der Internationalen Gesellschaft für Schulpraktische Professionalisierung an der Pädagogischen Fachhochschule Nordwestschweiz,” 2015.' ieee: 'P. Büker, S. Meier, S. Kölpin, and M. Steinbrück, “Videobasierte Unterrichtsreflexion in kollaborativen Settings von Studierenden und Lehramtsanwärter/innen: eine Pilotstudie. Symposiums-Beitrag auf dem 1. Internationalen Kongress ‘Lernen in der Praxis’ der Internationalen Gesellschaft für Schulpraktische Professionalisierung an der Pädagogischen Fachhochschule Nordwestschweiz,” 2015.' mla: 'Büker, Petra, et al. Videobasierte Unterrichtsreflexion in kollaborativen Settings von Studierenden und Lehramtsanwärter/innen: eine Pilotstudie. Symposiums-Beitrag auf dem 1. Internationalen Kongress “Lernen in der Praxis” der Internationalen Gesellschaft für Schulpraktische Professionalisierung an der Pädagogischen Fachhochschule Nordwestschweiz. 2015.' short: 'P. Büker, S. Meier, S. Kölpin, M. Steinbrück, in: 2015.' date_created: 2020-10-02T10:11:43Z date_updated: 2024-01-18T08:35:30Z department: - _id: '458' language: - iso: ger status: public title: 'Videobasierte Unterrichtsreflexion in kollaborativen Settings von Studierenden und Lehramtsanwärter/innen: eine Pilotstudie. Symposiums-Beitrag auf dem 1. Internationalen Kongress "Lernen in der Praxis" der Internationalen Gesellschaft für Schulpraktische Professionalisierung an der Pädagogischen Fachhochschule Nordwestschweiz' type: conference user_id: '26718' year: '2015' ... --- _id: '19848' abstract: - lang: eng text: Februar 2015 author: - first_name: Petra full_name: Büker, Petra id: '21978' last_name: Büker - first_name: Stefanie full_name: Meier, Stefanie id: '13747' last_name: Meier - first_name: Frauke full_name: Raddy, Frauke last_name: Raddy citation: ama: 'Büker P, Meier S, Raddy F. Das Erfassen der kindlichen Perspektive. Herausforderungen für Studierende als Forscher/innen im Praxissemester. Workshop im Rahmen der 8. internationalen Fachtagung der Hochschullernwerkstätten an der Universität Osnabrück. In: ; 2015.' apa: Büker, P., Meier, S., & Raddy, F. (2015). Das Erfassen der kindlichen Perspektive. Herausforderungen für Studierende als Forscher/innen im Praxissemester. Workshop im Rahmen der 8. internationalen Fachtagung der Hochschullernwerkstätten an der Universität Osnabrück. bibtex: '@inproceedings{Büker_Meier_Raddy_2015, title={Das Erfassen der kindlichen Perspektive. Herausforderungen für Studierende als Forscher/innen im Praxissemester. Workshop im Rahmen der 8. internationalen Fachtagung der Hochschullernwerkstätten an der Universität Osnabrück}, author={Büker, Petra and Meier, Stefanie and Raddy, Frauke}, year={2015} }' chicago: Büker, Petra, Stefanie Meier, and Frauke Raddy. “Das Erfassen der kindlichen Perspektive. Herausforderungen für Studierende als Forscher/innen im Praxissemester. Workshop im Rahmen der 8. internationalen Fachtagung der Hochschullernwerkstätten an der Universität Osnabrück,” 2015. ieee: P. Büker, S. Meier, and F. Raddy, “Das Erfassen der kindlichen Perspektive. Herausforderungen für Studierende als Forscher/innen im Praxissemester. Workshop im Rahmen der 8. internationalen Fachtagung der Hochschullernwerkstätten an der Universität Osnabrück,” 2015. mla: Büker, Petra, et al. Das Erfassen der kindlichen Perspektive. Herausforderungen für Studierende als Forscher/innen im Praxissemester. Workshop im Rahmen der 8. internationalen Fachtagung der Hochschullernwerkstätten an der Universität Osnabrück. 2015. short: 'P. Büker, S. Meier, F. Raddy, in: 2015.' date_created: 2020-10-02T10:20:41Z date_updated: 2024-01-18T08:35:43Z department: - _id: '458' language: - iso: ger status: public title: Das Erfassen der kindlichen Perspektive. Herausforderungen für Studierende als Forscher/innen im Praxissemester. Workshop im Rahmen der 8. internationalen Fachtagung der Hochschullernwerkstätten an der Universität Osnabrück type: conference user_id: '26718' year: '2015' ... --- _id: '26677' author: - first_name: Frank full_name: Hellmich, Frank id: '26282' last_name: Hellmich - first_name: Fabian Karl full_name: Hoya, Fabian Karl id: '10600' last_name: Hoya - first_name: Kerstin full_name: Drossel, Kerstin id: '48921' last_name: Drossel citation: ama: Hellmich F, Hoya FK, Drossel K. Evaluative Rückmeldungen zu Leseprozessen im Elternhaus aus der Sicht von Kindern im Grundschulalter und ihre Bedeutung für Leseverständnis, Lesemotivation und lesebezogenes Selbstkonzept. Zeitschrift für Grundschulforschung. 2015;8(1):109-121. apa: Hellmich, F., Hoya, F. K., & Drossel, K. (2015). Evaluative Rückmeldungen zu Leseprozessen im Elternhaus aus der Sicht von Kindern im Grundschulalter und ihre Bedeutung für Leseverständnis, Lesemotivation und lesebezogenes Selbstkonzept. 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What Affects Students’ Computer and Information Literacy around the World? – An Analysis of School and Teacher Factors in High Performing Countries. In D. Slykhuis & G. Marks (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2015 (pp. 1212–1219). 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Individuelle Förderung in der Sekundarstufe – eine Analyse zur Lehrerperspektive auf die Potenziale neuer Technologien. Individualisierung von Unterricht. Transformation - Wirkungen - Reflexionen. In: Jahrestagung der Sektion Schulpädagogik, Georg-August-Universität Göttingen. ; 2015.' apa: Eickelmann, B., & Drossel, K. (2015). Individuelle Förderung in der Sekundarstufe – eine Analyse zur Lehrerperspektive auf die Potenziale neuer Technologien. Individualisierung von Unterricht. Transformation - Wirkungen - Reflexionen. Jahrestagung der Sektion Schulpädagogik, Georg-August-Universität Göttingen. Jahrestagung der Sektion Schulpädagogik, Georg-August-Universität Göttingen. bibtex: '@inproceedings{Eickelmann_Drossel_2015, title={Individuelle Förderung in der Sekundarstufe – eine Analyse zur Lehrerperspektive auf die Potenziale neuer Technologien. Individualisierung von Unterricht. 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Zentrale Ergebnisse der ‚International Computer and Information Literacy Study‘ (ICILS 2013). In: Vortrag im Rahmen des Workshops ‚Standards der informatischen Bildung‘, 3. Nationaler MINT-Lehrerkongress. Berlin. ; 2015.' apa: Eickelmann, B. (2015). Digitaler Status quo. Zentrale Ergebnisse der ‚International Computer and Information Literacy Study‘ (ICILS 2013). Vortrag im Rahmen des Workshops ‚Standards der informatischen Bildung‘, 3. Nationaler MINT-Lehrerkongress. Berlin. Workshop ‚Standards der informatischen Bildung‘, 3. Nationaler MINT-Lehrerkongress, Berlin. bibtex: '@inproceedings{Eickelmann_2015, title={Digitaler Status quo. Zentrale Ergebnisse der ‚International Computer and Information Literacy Study‘ (ICILS 2013)}, booktitle={Vortrag im Rahmen des Workshops ‚Standards der informatischen Bildung‘, 3. Nationaler MINT-Lehrerkongress. Berlin}, author={Eickelmann, Birgit}, year={2015} }' chicago: Eickelmann, Birgit. “Digitaler Status quo. 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Transformation - Wirkungen - Reflexionen. In: Jahrestagung der Sektion Schulpädagogik, Georg-August-Universität Göttingen. ; 2015.' apa: Gerick, J., Eickelmann, B., & Bos, W. (2015). Welche Bedeutung hat die Individualisierung mit digitalen Medien in der Grundschule für die Leseleistung von Schülerinnen und Schülern verschiedener Leistungsniveaus? Individualisierung von Unterricht. Transformation - Wirkungen - Reflexionen. Jahrestagung der Sektion Schulpädagogik, Georg-August-Universität Göttingen. Jahrestagung der Sektion Schulpädagogik, Georg-August-Universität Göttingen. bibtex: '@inproceedings{Gerick_Eickelmann_Bos_2015, title={Welche Bedeutung hat die Individualisierung mit digitalen Medien in der Grundschule für die Leseleistung von Schülerinnen und Schülern verschiedener Leistungsniveaus? Individualisierung von Unterricht. 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Bos, in: Jahrestagung der Sektion Schulpädagogik, Georg-August-Universität Göttingen, 2015.' conference: end_date: 2015-09-30 location: Georg-August-Universität Göttingen name: Jahrestagung der Sektion Schulpädagogik start_date: 2015-09-30 date_created: 2024-02-27T19:01:10Z date_updated: 2024-02-27T19:01:14Z department: - _id: '462' language: - iso: ger publication: Jahrestagung der Sektion Schulpädagogik, Georg-August-Universität Göttingen publication_status: published status: public title: Welche Bedeutung hat die Individualisierung mit digitalen Medien in der Grundschule für die Leseleistung von Schülerinnen und Schülern verschiedener Leistungsniveaus? Individualisierung von Unterricht. Transformation - Wirkungen - Reflexionen type: conference user_id: '49063' year: '2015' ... --- _id: '52167' author: - first_name: Kerstin full_name: Drossel, Kerstin id: '48921' last_name: Drossel - first_name: R. full_name: Lorenz, R. last_name: Lorenz - first_name: H. full_name: Schaumburg, H. last_name: Schaumburg - first_name: Birgit full_name: Eickelmann, Birgit id: '40387' last_name: Eickelmann citation: ama: 'Drossel K, Lorenz R, Schaumburg H, Eickelmann B. Prädiktoren der Nutzung digitaler Medien im Unterricht in der Sekundarstufe I – Ein Schulformvergleich. In: 80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Georg-August-Universität Göttingen. ; 2015.' apa: Drossel, K., Lorenz, R., Schaumburg, H., & Eickelmann, B. (2015). Prädiktoren der Nutzung digitaler Medien im Unterricht in der Sekundarstufe I – Ein Schulformvergleich. 80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Georg-August-Universität Göttingen. 80. 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Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Georg-August-Universität Göttingen, 2015. mla: Drossel, Kerstin, et al. “Prädiktoren der Nutzung digitaler Medien im Unterricht in der Sekundarstufe I – Ein Schulformvergleich.” 80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Georg-August-Universität Göttingen, 2015. short: 'K. Drossel, R. Lorenz, H. Schaumburg, B. Eickelmann, in: 80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Georg-August-Universität Göttingen, 2015.' conference: end_date: 2015-09-22 location: Georg-August-Universität Göttingen name: 80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) start_date: 2015-09-22 date_created: 2024-02-27T19:03:11Z date_updated: 2024-02-27T19:03:18Z department: - _id: '462' language: - iso: ger publication: 80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). 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World Education Research Association (WERA) Focal Meeting, Corvinus University Budapest, Hungary. World Education Research Association (WERA) Focal Meeting, Corvinus University Budapest, Hungary. bibtex: '@inproceedings{Gerick_Eickelmann_Drossel_2015, title={Supporting Factors for ICT Use in Primary Education – Secondary Analyses on TIMSS 2011 Data towards Students’ Mathematics Achievement}, booktitle={World Education Research Association (WERA) Focal Meeting, Corvinus University Budapest, Hungary}, author={Gerick, J. and Eickelmann, Birgit and Drossel, Kerstin}, year={2015} }' chicago: Gerick, J., Birgit Eickelmann, and Kerstin Drossel. “Supporting Factors for ICT Use in Primary Education – Secondary Analyses on TIMSS 2011 Data towards Students’ Mathematics Achievement.” In World Education Research Association (WERA) Focal Meeting, Corvinus University Budapest, Hungary, 2015. ieee: J. Gerick, B. Eickelmann, and K. Drossel, “Supporting Factors for ICT Use in Primary Education – Secondary Analyses on TIMSS 2011 Data towards Students’ Mathematics Achievement,” presented at the World Education Research Association (WERA) Focal Meeting, Corvinus University Budapest, Hungary, 2015. mla: Gerick, J., et al. “Supporting Factors for ICT Use in Primary Education – Secondary Analyses on TIMSS 2011 Data towards Students’ Mathematics Achievement.” World Education Research Association (WERA) Focal Meeting, Corvinus University Budapest, Hungary, 2015. short: 'J. Gerick, B. Eickelmann, K. Drossel, in: World Education Research Association (WERA) Focal Meeting, Corvinus University Budapest, Hungary, 2015.' conference: end_date: 2015-09-10 location: Corvinus University Budapest, Hungary name: World Education Research Association (WERA) Focal Meeting start_date: 2015-09-10 date_created: 2024-02-27T19:05:17Z date_updated: 2024-02-27T19:05:19Z department: - _id: '462' language: - iso: eng publication: World Education Research Association (WERA) Focal Meeting, Corvinus University Budapest, Hungary publication_status: published status: public title: Supporting Factors for ICT Use in Primary Education – Secondary Analyses on TIMSS 2011 Data towards Students’ Mathematics Achievement type: conference user_id: '49063' year: '2015' ... --- _id: '52168' author: - first_name: Birgit full_name: Eickelmann, Birgit id: '40387' last_name: Eickelmann - first_name: J. full_name: Gerick, J. last_name: Gerick - first_name: R. full_name: Lorenz, R. last_name: Lorenz citation: ama: 'Eickelmann B, Gerick J, Lorenz R. The impact of school factors on preparing students for life in a digital age – an international analysis based on IEA-ICILS 2013. In: World Education Research Association (WERA) Focal Meeting, Corvinus University Budapest , Hungary. ; 2015.' apa: Eickelmann, B., Gerick, J., & Lorenz, R. (2015). The impact of school factors on preparing students for life in a digital age – an international analysis based on IEA-ICILS 2013. World Education Research Association (WERA) Focal Meeting, Corvinus University Budapest , Hungary. World Education Research Association (WERA) Focal Meeting, Corvinus University Budapest , Hungary. bibtex: '@inproceedings{Eickelmann_Gerick_Lorenz_2015, title={The impact of school factors on preparing students for life in a digital age – an international analysis based on IEA-ICILS 2013}, booktitle={World Education Research Association (WERA) Focal Meeting, Corvinus University Budapest , Hungary}, author={Eickelmann, Birgit and Gerick, J. and Lorenz, R.}, year={2015} }' chicago: Eickelmann, Birgit, J. Gerick, and R. Lorenz. “The Impact of School Factors on Preparing Students for Life in a Digital Age – an International Analysis Based on IEA-ICILS 2013.” In World Education Research Association (WERA) Focal Meeting, Corvinus University Budapest , Hungary, 2015. ieee: B. Eickelmann, J. Gerick, and R. Lorenz, “The impact of school factors on preparing students for life in a digital age – an international analysis based on IEA-ICILS 2013,” presented at the World Education Research Association (WERA) Focal Meeting, Corvinus University Budapest , Hungary, 2015. mla: Eickelmann, Birgit, et al. “The Impact of School Factors on Preparing Students for Life in a Digital Age – an International Analysis Based on IEA-ICILS 2013.” World Education Research Association (WERA) Focal Meeting, Corvinus University Budapest , Hungary, 2015. short: 'B. Eickelmann, J. Gerick, R. Lorenz, in: World Education Research Association (WERA) Focal Meeting, Corvinus University Budapest , Hungary, 2015.' conference: end_date: 2015-09-10 location: Corvinus University Budapest , Hungary name: World Education Research Association (WERA) Focal Meeting start_date: 2015-09-10 date_created: 2024-02-27T19:04:20Z date_updated: 2024-02-27T19:04:22Z department: - _id: '462' language: - iso: eng publication: World Education Research Association (WERA) Focal Meeting, Corvinus University Budapest , Hungary publication_status: published status: public title: The impact of school factors on preparing students for life in a digital age – an international analysis based on IEA-ICILS 2013 type: conference user_id: '49063' year: '2015' ... --- _id: '52166' author: - first_name: Birgit full_name: Eickelmann, Birgit id: '40387' last_name: Eickelmann - first_name: M. full_name: Vennemann, M. last_name: Vennemann citation: ama: 'Eickelmann B, Vennemann M. Einstellungen von Lehrpersonen gegenüber neuen Technologien in der Schule – eine Lehrertypologie. In: 80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Georg-August-Universität Göttingen. ; 2015.' apa: Eickelmann, B., & Vennemann, M. (2015). Einstellungen von Lehrpersonen gegenüber neuen Technologien in der Schule – eine Lehrertypologie. 80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Georg-August-Universität Göttingen. 80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Georg-August-Universität Göttingen. bibtex: '@inproceedings{Eickelmann_Vennemann_2015, title={Einstellungen von Lehrpersonen gegenüber neuen Technologien in der Schule – eine Lehrertypologie}, booktitle={80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Georg-August-Universität Göttingen}, author={Eickelmann, Birgit and Vennemann, M.}, year={2015} }' chicago: Eickelmann, Birgit, and M. Vennemann. “Einstellungen von Lehrpersonen gegenüber neuen Technologien in der Schule – eine Lehrertypologie.” In 80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Georg-August-Universität Göttingen, 2015. ieee: B. Eickelmann and M. Vennemann, “Einstellungen von Lehrpersonen gegenüber neuen Technologien in der Schule – eine Lehrertypologie,” presented at the 80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Georg-August-Universität Göttingen, 2015. mla: Eickelmann, Birgit, and M. Vennemann. “Einstellungen von Lehrpersonen gegenüber neuen Technologien in der Schule – eine Lehrertypologie.” 80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Georg-August-Universität Göttingen, 2015. short: 'B. Eickelmann, M. Vennemann, in: 80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Georg-August-Universität Göttingen, 2015.' conference: end_date: 2015-09-22 location: Georg-August-Universität Göttingen name: 80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) start_date: 2015-09-22 date_created: 2024-02-27T19:02:12Z date_updated: 2024-02-27T19:02:20Z department: - _id: '462' language: - iso: ger publication: 80. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Georg-August-Universität Göttingen publication_status: published status: public title: Einstellungen von Lehrpersonen gegenüber neuen Technologien in der Schule – eine Lehrertypologie type: conference user_id: '49063' year: '2015' ... --- _id: '52173' author: - first_name: M. full_name: Vennemann, M. last_name: Vennemann - first_name: Birgit full_name: Eickelmann, Birgit id: '40387' last_name: Eickelmann - first_name: C. full_name: Koop, C. last_name: Koop citation: ama: 'Vennemann M, Eickelmann B, Koop C. Out-of-school use of computers and the internet and its relationship with computer and information literacy – A SEM-approach comparing influences in Norway, Denmark, Switzerland and Germany. Presentation within the symposium ‘Students’ computer and information literacy from a European perspective. Findings of ICILS 2013.” Chairs J. Gerick, B. Eickelmann, W. Bos & J. Ainley. In: European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary. ; 2015.' apa: Vennemann, M., Eickelmann, B., & Koop, C. (2015). Out-of-school use of computers and the internet and its relationship with computer and information literacy – A SEM-approach comparing influences in Norway, Denmark, Switzerland and Germany. Presentation within the symposium ‘Students’ computer and information literacy from a European perspective. Findings of ICILS 2013.” Chairs J. Gerick, B. Eickelmann, W. Bos & J. Ainley. European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary. European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary. bibtex: '@inproceedings{Vennemann_Eickelmann_Koop_2015, title={Out-of-school use of computers and the internet and its relationship with computer and information literacy – A SEM-approach comparing influences in Norway, Denmark, Switzerland and Germany. Presentation within the symposium ‘Students’ computer and information literacy from a European perspective. Findings of ICILS 2013.” Chairs J. Gerick, B. Eickelmann, W. Bos & J. Ainley}, booktitle={European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary}, author={Vennemann, M. and Eickelmann, Birgit and Koop, C.}, year={2015} }' chicago: Vennemann, M., Birgit Eickelmann, and C. Koop. “Out-of-School Use of Computers and the Internet and Its Relationship with Computer and Information Literacy – A SEM-Approach Comparing Influences in Norway, Denmark, Switzerland and Germany. Presentation within the Symposium ‘Students’ Computer and Information Literacy from a European Perspective. Findings of ICILS 2013.” Chairs J. Gerick, B. Eickelmann, W. Bos & J. Ainley.” In European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary, 2015. ieee: M. Vennemann, B. Eickelmann, and C. Koop, “Out-of-school use of computers and the internet and its relationship with computer and information literacy – A SEM-approach comparing influences in Norway, Denmark, Switzerland and Germany. Presentation within the symposium ‘Students’ computer and information literacy from a European perspective. Findings of ICILS 2013.” Chairs J. Gerick, B. Eickelmann, W. Bos & J. Ainley,” presented at the European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary, 2015. mla: Vennemann, M., et al. “Out-of-School Use of Computers and the Internet and Its Relationship with Computer and Information Literacy – A SEM-Approach Comparing Influences in Norway, Denmark, Switzerland and Germany. Presentation within the Symposium ‘Students’ Computer and Information Literacy from a European Perspective. Findings of ICILS 2013.” Chairs J. Gerick, B. Eickelmann, W. Bos & J. Ainley.” European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary, 2015. short: 'M. Vennemann, B. Eickelmann, C. Koop, in: European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary, 2015.' conference: end_date: 2015-09-09 location: Budapest, Hungary name: European Conference on Educational Research (ECER) start_date: 2015-09-09 date_created: 2024-02-27T19:09:16Z date_updated: 2024-02-27T19:09:24Z department: - _id: '462' language: - iso: eng publication: European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary publication_status: published status: public title: Out-of-school use of computers and the internet and its relationship with computer and information literacy – A SEM-approach comparing influences in Norway, Denmark, Switzerland and Germany. Presentation within the symposium ‘Students’ computer and information literacy from a European perspective. Findings of ICILS 2013.” Chairs J. Gerick, B. Eickelmann, W. Bos & J. Ainley type: conference user_id: '49063' year: '2015' ... --- _id: '52171' author: - first_name: H. full_name: Schaumburg, H. last_name: Schaumburg - first_name: D. full_name: Prasse, D. last_name: Prasse - first_name: Birgit full_name: Eickelmann, Birgit id: '40387' last_name: Eickelmann citation: ama: 'Schaumburg H, Prasse D, Eickelmann B. Do students learn computer and information literacy at school? – The role of teachers’ instructional practice in an international perspective. Presentation within the symposium ‘Teaching and learning with ICT in the context of ICILS 2013. A European perspective on school and teacher characteristics.’ Chairs: B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos & J. Fraillon. In: European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary. ; 2015.' apa: 'Schaumburg, H., Prasse, D., & Eickelmann, B. (2015). Do students learn computer and information literacy at school? – The role of teachers’ instructional practice in an international perspective. Presentation within the symposium ‘Teaching and learning with ICT in the context of ICILS 2013. A European perspective on school and teacher characteristics.’ Chairs: B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos & J. Fraillon. European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary. European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary.' bibtex: '@inproceedings{Schaumburg_Prasse_Eickelmann_2015, title={Do students learn computer and information literacy at school? – The role of teachers’ instructional practice in an international perspective. Presentation within the symposium ‘Teaching and learning with ICT in the context of ICILS 2013. A European perspective on school and teacher characteristics.’ Chairs: B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos & J. Fraillon}, booktitle={European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary}, author={Schaumburg, H. and Prasse, D. and Eickelmann, Birgit}, year={2015} }' chicago: 'Schaumburg, H., D. Prasse, and Birgit Eickelmann. “Do Students Learn Computer and Information Literacy at School? – The Role of Teachers’ Instructional Practice in an International Perspective. Presentation within the Symposium ‘Teaching and Learning with ICT in the Context of ICILS 2013. A European Perspective on School and Teacher Characteristics.’ Chairs: B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos & J. Fraillon.” In European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary, 2015.' ieee: 'H. Schaumburg, D. Prasse, and B. Eickelmann, “Do students learn computer and information literacy at school? – The role of teachers’ instructional practice in an international perspective. Presentation within the symposium ‘Teaching and learning with ICT in the context of ICILS 2013. A European perspective on school and teacher characteristics.’ Chairs: B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos & J. Fraillon,” presented at the European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary, 2015.' mla: 'Schaumburg, H., et al. “Do Students Learn Computer and Information Literacy at School? – The Role of Teachers’ Instructional Practice in an International Perspective. Presentation within the Symposium ‘Teaching and Learning with ICT in the Context of ICILS 2013. A European Perspective on School and Teacher Characteristics.’ Chairs: B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos & J. Fraillon.” European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary, 2015.' short: 'H. Schaumburg, D. Prasse, B. Eickelmann, in: European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary, 2015.' conference: end_date: 2015-09-09 location: Budapest, Hungary name: European Conference on Educational Research (ECER) start_date: 2015-09-09 date_created: 2024-02-27T19:07:17Z date_updated: 2024-02-27T19:07:22Z department: - _id: '462' language: - iso: eng publication: European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary publication_status: published status: public title: 'Do students learn computer and information literacy at school? – The role of teachers’ instructional practice in an international perspective. Presentation within the symposium ‘Teaching and learning with ICT in the context of ICILS 2013. A European perspective on school and teacher characteristics.’ Chairs: B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos & J. Fraillon' type: conference user_id: '49063' year: '2015' ... --- _id: '52172' author: - first_name: Kerstin full_name: Drossel, Kerstin id: '48921' last_name: Drossel - first_name: Birgit full_name: Eickelmann, Birgit id: '40387' last_name: Eickelmann - first_name: R. full_name: Schulz-Zander, R. last_name: Schulz-Zander citation: ama: 'Drossel K, Eickelmann B, Schulz-Zander R. Collaboration between teachers in using ICT as a facilitator for schools in the context of a transition to the digital age. Presentation within the symposium ‘Teaching and learning with ICT in the context of ICILS 2013. A European perspective on school and teacher characteristics.’ Chairs: B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos & J. Fraillon. In: European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary. ; 2015.' apa: 'Drossel, K., Eickelmann, B., & Schulz-Zander, R. (2015). Collaboration between teachers in using ICT as a facilitator for schools in the context of a transition to the digital age. Presentation within the symposium ‘Teaching and learning with ICT in the context of ICILS 2013. A European perspective on school and teacher characteristics.’ Chairs: B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos & J. Fraillon. European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary. European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary.' bibtex: '@inproceedings{Drossel_Eickelmann_Schulz-Zander_2015, title={Collaboration between teachers in using ICT as a facilitator for schools in the context of a transition to the digital age. Presentation within the symposium ‘Teaching and learning with ICT in the context of ICILS 2013. A European perspective on school and teacher characteristics.’ Chairs: B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos & J. Fraillon}, booktitle={European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary}, author={Drossel, Kerstin and Eickelmann, Birgit and Schulz-Zander, R.}, year={2015} }' chicago: 'Drossel, Kerstin, Birgit Eickelmann, and R. Schulz-Zander. “Collaboration between Teachers in Using ICT as a Facilitator for Schools in the Context of a Transition to the Digital Age. Presentation within the Symposium ‘Teaching and Learning with ICT in the Context of ICILS 2013. A European Perspective on School and Teacher Characteristics.’ Chairs: B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos & J. Fraillon.” In European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary, 2015.' ieee: 'K. Drossel, B. Eickelmann, and R. Schulz-Zander, “Collaboration between teachers in using ICT as a facilitator for schools in the context of a transition to the digital age. Presentation within the symposium ‘Teaching and learning with ICT in the context of ICILS 2013. A European perspective on school and teacher characteristics.’ Chairs: B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos & J. Fraillon,” presented at the European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary, 2015.' mla: 'Drossel, Kerstin, et al. “Collaboration between Teachers in Using ICT as a Facilitator for Schools in the Context of a Transition to the Digital Age. Presentation within the Symposium ‘Teaching and Learning with ICT in the Context of ICILS 2013. A European Perspective on School and Teacher Characteristics.’ Chairs: B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos & J. Fraillon.” European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary, 2015.' short: 'K. Drossel, B. Eickelmann, R. Schulz-Zander, in: European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary, 2015.' conference: end_date: 2015-09-09 location: Budapest, Hungary name: European Conference on Educational Research (ECER) start_date: 2015-09-09 date_created: 2024-02-27T19:08:11Z date_updated: 2024-02-27T19:08:17Z department: - _id: '462' language: - iso: eng publication: European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary publication_status: published status: public title: 'Collaboration between teachers in using ICT as a facilitator for schools in the context of a transition to the digital age. Presentation within the symposium ‘Teaching and learning with ICT in the context of ICILS 2013. A European perspective on school and teacher characteristics.’ Chairs: B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos & J. 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European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary. bibtex: '@inproceedings{Eickelmann_2015, title={Teachers’ attitudes and beliefs towards ICT in teaching and learning in European countries. Presentation within the symposium ‘Teaching and learning with ICT in the context of ICILS 2013. A European perspective on school and teacher characteristics.” Chairs B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos & J. Fraillon}, booktitle={European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary}, author={Eickelmann, Birgit}, year={2015} }' chicago: Eickelmann, Birgit. “Teachers’ Attitudes and Beliefs towards ICT in Teaching and Learning in European Countries. Presentation within the Symposium ‘Teaching and Learning with ICT in the Context of ICILS 2013. A European Perspective on School and Teacher Characteristics.” Chairs B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos & J. Fraillon.” In European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary, 2015. ieee: B. Eickelmann, “Teachers’ attitudes and beliefs towards ICT in teaching and learning in European countries. Presentation within the symposium ‘Teaching and learning with ICT in the context of ICILS 2013. A European perspective on school and teacher characteristics.” Chairs B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos & J. Fraillon,” presented at the European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary, 2015. mla: Eickelmann, Birgit. “Teachers’ Attitudes and Beliefs towards ICT in Teaching and Learning in European Countries. Presentation within the Symposium ‘Teaching and Learning with ICT in the Context of ICILS 2013. A European Perspective on School and Teacher Characteristics.” Chairs B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos & J. Fraillon.” European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary, 2015. short: 'B. Eickelmann, in: European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary, 2015.' conference: end_date: 2015-09-09 location: Budapest, Hungary name: European Conference on Educational Research (ECER) start_date: 2015-09-09 date_created: 2024-02-27T19:06:21Z date_updated: 2024-02-27T19:06:32Z department: - _id: '462' language: - iso: eng publication: European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary publication_status: published status: public title: Teachers’ attitudes and beliefs towards ICT in teaching and learning in European countries. Presentation within the symposium ‘Teaching and learning with ICT in the context of ICILS 2013. A European perspective on school and teacher characteristics.” Chairs B. Eickelmann, J. Gerick, W. Bos & J. 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Determinants contributing to the use of ICT in the context of supporting individualized learning. In: 16th Biennial EARLI Conference. Limassol, Cyprus. ; 2015.' apa: Drossel, K., Eickelmann, B., Schurig, M., & Burghoff, M. (2015). Determinants contributing to the use of ICT in the context of supporting individualized learning. 16th Biennial EARLI Conference. Limassol, Cyprus. 16th Biennial EARLI Conference, Limassol, Cyprus. bibtex: '@inproceedings{Drossel_Eickelmann_Schurig_Burghoff_2015, title={Determinants contributing to the use of ICT in the context of supporting individualized learning}, booktitle={16th Biennial EARLI Conference. Limassol, Cyprus}, author={Drossel, Kerstin and Eickelmann, Birgit and Schurig, M. and Burghoff, M.}, year={2015} }' chicago: Drossel, Kerstin, Birgit Eickelmann, M. Schurig, and M. Burghoff. “Determinants Contributing to the Use of ICT in the Context of Supporting Individualized Learning.” In 16th Biennial EARLI Conference. 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Limassol, Cyprus. 16th Biennial EARLI Conference, Limassol, Cyprus. bibtex: '@inproceedings{Gerick_Eickelmann_2015, title={School level factors influencing the use of ICT in mathematics instruction – Analysis on PISA 2012}, booktitle={16th Biennial EARLI Conference. Limassol, Cyprus}, author={Gerick, J. and Eickelmann, Birgit}, year={2015} }' chicago: Gerick, J., and Birgit Eickelmann. “School Level Factors Influencing the Use of ICT in Mathematics Instruction – Analysis on PISA 2012.” In 16th Biennial EARLI Conference. Limassol, Cyprus, 2015. ieee: J. Gerick and B. Eickelmann, “School level factors influencing the use of ICT in mathematics instruction – Analysis on PISA 2012,” presented at the 16th Biennial EARLI Conference, Limassol, Cyprus, 2015. mla: Gerick, J., and Birgit Eickelmann. “School Level Factors Influencing the Use of ICT in Mathematics Instruction – Analysis on PISA 2012.” 16th Biennial EARLI Conference. Limassol, Cyprus, 2015. short: 'J. Gerick, B. 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Geschlechtsspezifische Disparitäten im Kontext von computer- und informationsbezogenen Kompetenzen in der Sekundarstufe I : Welche Rolle spielt die computerbezogene Selbstwirksamkeitserwartung? In: 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Bochum. ; 2015.' apa: 'Lorenz, R., Gerick, J., Schulz-Zander, R., & Eickelmann, B. (2015). Geschlechtsspezifische Disparitäten im Kontext von computer- und informationsbezogenen Kompetenzen in der Sekundarstufe I : Welche Rolle spielt die computerbezogene Selbstwirksamkeitserwartung? 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Bochum. 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Bochum.' bibtex: '@inproceedings{Lorenz_Gerick_Schulz-Zander_Eickelmann_2015, title={Geschlechtsspezifische Disparitäten im Kontext von computer- und informationsbezogenen Kompetenzen in der Sekundarstufe I : Welche Rolle spielt die computerbezogene Selbstwirksamkeitserwartung?}, booktitle={3. 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Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Bochum, 2015.' mla: 'Lorenz, R., et al. “Geschlechtsspezifische Disparitäten im Kontext von computer- und informationsbezogenen Kompetenzen in der Sekundarstufe I : Welche Rolle spielt die computerbezogene Selbstwirksamkeitserwartung?” 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Bochum, 2015.' short: 'R. Lorenz, J. Gerick, R. Schulz-Zander, B. Eickelmann, in: 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Bochum, 2015.' conference: end_date: 2015-03-11 location: Bochum name: 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) start_date: 2015-03-11 date_created: 2024-02-27T21:37:29Z date_updated: 2024-02-27T21:37:36Z department: - _id: '462' language: - iso: ger publication: 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). 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(2015). Die Bedeutung von schulischen Lehr- und Lernbedingungen für die computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Achtklässlerinnen und Achtklässlern im Kontext von ICILS 2013. 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Bochum. 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Bochum. bibtex: '@inproceedings{Gerick_Eickelmann_Schaumburg_Kahnert_2015, title={Die Bedeutung von schulischen Lehr- und Lernbedingungen für die computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Achtklässlerinnen und Achtklässlern im Kontext von ICILS 2013}, booktitle={3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Bochum}, author={Gerick, J. and Eickelmann, Birgit and Schaumburg, H. and Kahnert, J.}, year={2015} }' chicago: Gerick, J., Birgit Eickelmann, H. Schaumburg, and J. 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IEA-ICILS 2013: Ergebnisse des internationalen Vergleichs computer- und informationsbezogener Kompetenzen von Achtklässlerinnen und Achtklässlern und Perspektiven für Deutschland. In: 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Bochum. ; 2015.' apa: 'Bos, W., Eickelmann, B., & Gerick, J. (2015). IEA-ICILS 2013: Ergebnisse des internationalen Vergleichs computer- und informationsbezogener Kompetenzen von Achtklässlerinnen und Achtklässlern und Perspektiven für Deutschland. 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Bochum. 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Bochum.' bibtex: '@inproceedings{Bos_Eickelmann_Gerick_2015, title={IEA-ICILS 2013: Ergebnisse des internationalen Vergleichs computer- und informationsbezogener Kompetenzen von Achtklässlerinnen und Achtklässlern und Perspektiven für Deutschland}, booktitle={3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). 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Die International Computer and Information Literacy Study (ICILS 2013): Anlage, Ziele und Instrumentierung der Studie. Vortrag auf der Tagung der 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Bochum. Vortrag auf der Tagung der 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Bochum.' bibtex: '@inproceedings{Eickelmann_Bos_Gerick_Kahnert_2015, title={Die International Computer and Information Literacy Study (ICILS 2013): Anlage, Ziele und Instrumentierung der Studie}, booktitle={Vortrag auf der Tagung der 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Bochum}, author={Eickelmann, Birgit and Bos, W. and Gerick, J. and Kahnert, J.}, year={2015} }' chicago: 'Eickelmann, Birgit, W. Bos, J. Gerick, and J. Kahnert. “Die International Computer and Information Literacy Study (ICILS 2013): Anlage, Ziele und Instrumentierung der Studie.” In Vortrag auf der Tagung der 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Bochum, 2015.' ieee: 'B. Eickelmann, W. Bos, J. Gerick, and J. Kahnert, “Die International Computer and Information Literacy Study (ICILS 2013): Anlage, Ziele und Instrumentierung der Studie,” presented at the Vortrag auf der Tagung der 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Bochum, 2015.' mla: 'Eickelmann, Birgit, et al. “Die International Computer and Information Literacy Study (ICILS 2013): Anlage, Ziele und Instrumentierung der Studie.” Vortrag auf der Tagung der 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Bochum, 2015.' short: 'B. Eickelmann, W. Bos, J. Gerick, J. Kahnert, in: Vortrag auf der Tagung der 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Bochum, 2015.' conference: end_date: 2015-03-11 location: Bochum name: Vortrag auf der Tagung der 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) start_date: 2015-03-11 date_created: 2024-02-27T21:29:40Z date_updated: 2024-02-27T21:32:22Z department: - _id: '462' language: - iso: ger publication: Vortrag auf der Tagung der 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Bochum publication_status: published status: public title: 'Die International Computer and Information Literacy Study (ICILS 2013): Anlage, Ziele und Instrumentierung der Studie' type: conference user_id: '49063' year: '2015' ... --- _id: '52183' author: - first_name: H. full_name: Schaumburg, H. last_name: Schaumburg - first_name: Birgit full_name: Eickelmann, Birgit id: '40387' last_name: Eickelmann - first_name: Kerstin full_name: Drossel, Kerstin id: '48921' last_name: Drossel - first_name: R. full_name: Lorenz, R. last_name: Lorenz citation: ama: 'Schaumburg H, Eickelmann B, Drossel K, Lorenz R. Die Nutzung digitaler Medien von Lehrkräften im Unterricht und der Zusammenhang mit Lehr- und Lernbedingungen im internationalen Vergleich. In: 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Bochum. ; 2015.' apa: Schaumburg, H., Eickelmann, B., Drossel, K., & Lorenz, R. (2015). Die Nutzung digitaler Medien von Lehrkräften im Unterricht und der Zusammenhang mit Lehr- und Lernbedingungen im internationalen Vergleich. 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Bochum. 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Bochum. bibtex: '@inproceedings{Schaumburg_Eickelmann_Drossel_Lorenz_2015, title={Die Nutzung digitaler Medien von Lehrkräften im Unterricht und der Zusammenhang mit Lehr- und Lernbedingungen im internationalen Vergleich}, booktitle={3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). 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Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Jugendlichen mit Migrationshintergrund. 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Bochum. 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Bochum. bibtex: '@inproceedings{Senkbeil_Eickelmann_Schaumburg_Schwippert_Vennemann_2015, title={Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Jugendlichen mit Migrationshintergrund}, booktitle={3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Bochum}, author={Senkbeil, M. and Eickelmann, Birgit and Schaumburg, H. and Schwippert, K. and Vennemann, M.}, year={2015} }' chicago: Senkbeil, M., Birgit Eickelmann, H. Schaumburg, K. Schwippert, and M. Vennemann. “Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Jugendlichen mit Migrationshintergrund.” In 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Bochum, 2015. ieee: M. Senkbeil, B. Eickelmann, H. Schaumburg, K. Schwippert, and M. 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