--- _id: '51129' citation: ama: Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH apa: Herzig, B., Eickelmann, B., Schwabl, F., Schulze, J., & Niemann, J. (Eds.). (n.d.). Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH. bibtex: '@book{Herzig_Eickelmann_Schwabl_Schulze_Niemann, place={Münster}, title={Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven}, publisher={Waxmann Verlag GmbH} }' chicago: 'Herzig, Bardo, Birgit Eickelmann, Franziska Schwabl, J. Schulze, and Jan Niemann, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Münster: Waxmann Verlag GmbH, n.d.' ieee: 'B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, and J. Niemann, Eds., Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Münster: Waxmann Verlag GmbH.' mla: Herzig, Bardo, et al., editors. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH. short: B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, J. Niemann, eds., Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, Waxmann Verlag GmbH, Münster, n.d. date_created: 2024-02-05T08:11:03Z date_updated: 2024-02-05T08:12:13Z department: - _id: '462' editor: - first_name: Bardo full_name: Herzig, Bardo id: '217' last_name: Herzig - first_name: Birgit full_name: Eickelmann, Birgit id: '40387' last_name: Eickelmann - first_name: Franziska full_name: Schwabl, Franziska id: '37157' last_name: Schwabl - first_name: J. full_name: Schulze, J. last_name: Schulze - first_name: Jan full_name: Niemann, Jan id: '32467' last_name: Niemann language: - iso: ger place: Münster publication_status: inpress publisher: Waxmann Verlag GmbH status: public title: Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven type: book_editor user_id: '40387' year: '2024' ... --- _id: '50073' author: - first_name: Olaf full_name: Hartung, Olaf id: '79451' last_name: Hartung citation: ama: 'Hartung O. Historisches Lernen in einer ‚(Geschichts-)Kultur der Digitalität‘? In: Hartung O, Krebs A, Meyer-Hamme J, eds. Geschichtskulturen im digitalen Wandel?. 1st ed. Forum Historisches Lernen. Wochenschau Verlag; :152-155.' apa: Hartung, O. (n.d.). Historisches Lernen in einer ‚(Geschichts-)Kultur der Digitalität‘? In O. Hartung, A. Krebs, & J. Meyer-Hamme (Eds.), Geschichtskulturen im digitalen Wandel? (1st ed., pp. 152–155). Wochenschau Verlag. bibtex: '@inbook{Hartung, place={Frankfurt/M.}, edition={1}, series={Forum Historisches Lernen}, title={Historisches Lernen in einer ‚(Geschichts-)Kultur der Digitalität‘?}, booktitle={Geschichtskulturen im digitalen Wandel?}, publisher={Wochenschau Verlag}, author={Hartung, Olaf}, editor={Hartung, Olaf and Krebs, Alexandra and Meyer-Hamme, Johannes}, pages={152–155}, collection={Forum Historisches Lernen} }' chicago: 'Hartung, Olaf. “Historisches Lernen in einer ‚(Geschichts-)Kultur der Digitalität‘?” In Geschichtskulturen im digitalen Wandel?, edited by Olaf Hartung, Alexandra Krebs, and Johannes Meyer-Hamme, 1st ed., 152–55. Forum Historisches Lernen. Frankfurt/M.: Wochenschau Verlag, n.d.' ieee: 'O. Hartung, “Historisches Lernen in einer ‚(Geschichts-)Kultur der Digitalität‘?,” in Geschichtskulturen im digitalen Wandel?, 1st ed., O. Hartung, A. Krebs, and J. Meyer-Hamme, Eds. Frankfurt/M.: Wochenschau Verlag, pp. 152–155.' mla: Hartung, Olaf. “Historisches Lernen in einer ‚(Geschichts-)Kultur der Digitalität‘?” Geschichtskulturen im digitalen Wandel?, edited by Olaf Hartung et al., 1st ed., Wochenschau Verlag, pp. 152–55. short: 'O. Hartung, in: O. Hartung, A. Krebs, J. Meyer-Hamme (Eds.), Geschichtskulturen im digitalen Wandel?, 1st ed., Wochenschau Verlag, Frankfurt/M., n.d., pp. 152–155.' date_created: 2023-12-28T16:22:49Z date_updated: 2024-02-06T11:27:25Z department: - _id: '6' - _id: '444' edition: '1' editor: - first_name: Olaf full_name: Hartung, Olaf last_name: Hartung - first_name: Alexandra full_name: Krebs, Alexandra last_name: Krebs - first_name: Johannes full_name: Meyer-Hamme, Johannes last_name: Meyer-Hamme language: - iso: ger page: 152-155 place: Frankfurt/M. publication: Geschichtskulturen im digitalen Wandel? publication_identifier: isbn: - 978-3-7344-1629-3 issn: - 1435-7658 publication_status: inpress publisher: Wochenschau Verlag related_material: link: - relation: table_of_contents url: https://www.wochenschau-verlag.de/Geschichte-im-digitalen-Wandel/41629 series_title: Forum Historisches Lernen status: public title: Historisches Lernen in einer ‚(Geschichts-)Kultur der Digitalität‘? type: book_chapter user_id: '79451' year: '2024' ... --- _id: '48576' citation: ama: Hartung O, Johannes Meyer-Hamme, Alexandra Krebs, eds. Geschichtskulturen im digitalen Wandel? 1st ed. Wochenschau Verlag apa: Hartung, O., Johannes Meyer-Hamme, & Alexandra Krebs (Eds.). (n.d.). Geschichtskulturen im digitalen Wandel? (1st ed.). Wochenschau Verlag. bibtex: '@book{Hartung_Johannes Meyer-Hamme_Alexandra Krebs, place={Frankfurt/M.}, edition={1}, series={Forum Historisches Lernen}, title={Geschichtskulturen im digitalen Wandel?}, publisher={Wochenschau Verlag}, collection={Forum Historisches Lernen} }' chicago: 'Hartung, Olaf, Johannes Meyer-Hamme, and Alexandra Krebs, eds. Geschichtskulturen im digitalen Wandel? 1st ed. Forum Historisches Lernen. Frankfurt/M.: Wochenschau Verlag, n.d.' ieee: 'O. Hartung, Johannes Meyer-Hamme, and Alexandra Krebs, Eds., Geschichtskulturen im digitalen Wandel?, 1st ed. Frankfurt/M.: Wochenschau Verlag.' mla: Hartung, Olaf, et al., editors. Geschichtskulturen im digitalen Wandel? 1st ed., Wochenschau Verlag. short: O. Hartung, Johannes Meyer-Hamme, Alexandra Krebs, eds., Geschichtskulturen im digitalen Wandel?, 1st ed., Wochenschau Verlag, Frankfurt/M., n.d. corporate_editor: - Johannes Meyer-Hamme - Alexandra Krebs date_created: 2023-10-31T15:32:42Z date_updated: 2024-02-06T11:26:37Z department: - _id: '6' - _id: '444' edition: '1' editor: - first_name: Olaf full_name: Hartung, Olaf id: '79451' last_name: Hartung language: - iso: ger page: '352' place: Frankfurt/M. publication_identifier: isbn: - 978-3-7344-1629-3 issn: - 1435-7658 publication_status: inpress publisher: Wochenschau Verlag related_material: link: - relation: table_of_contents url: https://www.wochenschau-verlag.de/Geschichte-im-digitalen-Wandel/41629 series_title: Forum Historisches Lernen status: public title: Geschichtskulturen im digitalen Wandel? type: book_editor user_id: '79451' year: '2024' ... --- _id: '49713' author: - first_name: Stefan full_name: Elit, Stefan id: '105' last_name: Elit orcid: 0000-0002-4719-1073 citation: ama: Elit S. Handbuch Poetikvorlesungen. Geschichte – Praktiken – Poetiken, hg. v. Gundela Hachmann, Julia Schöll u. Johanna Bohley, Berlin/Boston 2022. ZfdPh. 143(4). apa: Elit, S. (n.d.). Handbuch Poetikvorlesungen. Geschichte – Praktiken – Poetiken, hg. v. Gundela Hachmann, Julia Schöll u. Johanna Bohley, Berlin/Boston 2022. In ZfdPh (Vol. 143, Issue 4). ESV. bibtex: '@article{Elit, place={Berlin}, title={Handbuch Poetikvorlesungen. Geschichte – Praktiken – Poetiken, hg. v. Gundela Hachmann, Julia Schöll u. Johanna Bohley, Berlin/Boston 2022}, volume={143}, number={4}, journal={ZfdPh}, publisher={ESV}, author={Elit, Stefan} }' chicago: 'Elit, Stefan. “Handbuch Poetikvorlesungen. Geschichte – Praktiken – Poetiken, hg. v. Gundela Hachmann, Julia Schöll u. Johanna Bohley, Berlin/Boston 2022.” ZfdPh. Berlin: ESV, n.d.' ieee: S. Elit, “Handbuch Poetikvorlesungen. Geschichte – Praktiken – Poetiken, hg. v. Gundela Hachmann, Julia Schöll u. Johanna Bohley, Berlin/Boston 2022,” ZfdPh, vol. 143, no. 4. ESV, Berlin. mla: Elit, Stefan. “Handbuch Poetikvorlesungen. Geschichte – Praktiken – Poetiken, hg. v. Gundela Hachmann, Julia Schöll u. Johanna Bohley, Berlin/Boston 2022.” ZfdPh, vol. 143, no. 4, ESV. short: S. Elit, ZfdPh 143 (n.d.). date_created: 2023-12-15T14:05:36Z date_updated: 2024-02-06T17:57:37Z department: - _id: '465' - _id: '5' intvolume: ' 143' issue: '4' language: - iso: ger place: Berlin publication: ZfdPh publication_status: accepted publisher: ESV status: public title: Handbuch Poetikvorlesungen. Geschichte – Praktiken – Poetiken, hg. v. Gundela Hachmann, Julia Schöll u. Johanna Bohley, Berlin/Boston 2022 type: review user_id: '105' volume: 143 year: '2024' ... --- _id: '48943' author: - first_name: Alexandra full_name: Treder, Alexandra id: '95412' last_name: Treder orcid: 0009-0003-9045-5964 citation: ama: 'Treder A. Concepciones de cultura y de encuentros interculturales de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera. In: Cuéllar Valcárcel M de L, Gerena Meléndez AA, Gil Carillo IO, eds. Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción. Department of Applied Linguistics, UNAM.' apa: Treder, A. (n.d.). Concepciones de cultura y de encuentros interculturales de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera. In M. de L. Cuéllar Valcárcel, A. A. Gerena Meléndez, & I. O. Gil Carillo (Eds.), Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción. Department of Applied Linguistics, UNAM. bibtex: '@inbook{Treder, place={Mexico City [Mexico]}, title={Concepciones de cultura y de encuentros interculturales de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera}, booktitle={Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción}, publisher={Department of Applied Linguistics, UNAM}, author={Treder, Alexandra}, editor={Cuéllar Valcárcel, María de Lourdes and Gerena Meléndez, Alicia Alexesteva and Gil Carillo, Ittay Osiris} }' chicago: 'Treder, Alexandra. “Concepciones de cultura y de encuentros interculturales de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera.” In Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción, edited by María de Lourdes Cuéllar Valcárcel, Alicia Alexesteva Gerena Meléndez, and Ittay Osiris Gil Carillo. Mexico City [Mexico]: Department of Applied Linguistics, UNAM, n.d.' ieee: 'A. Treder, “Concepciones de cultura y de encuentros interculturales de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera,” in Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción, M. de L. Cuéllar Valcárcel, A. A. Gerena Meléndez, and I. O. Gil Carillo, Eds. Mexico City [Mexico]: Department of Applied Linguistics, UNAM.' mla: Treder, Alexandra. “Concepciones de cultura y de encuentros interculturales de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera.” Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción, edited by María de Lourdes Cuéllar Valcárcel et al., Department of Applied Linguistics, UNAM. short: 'A. Treder, in: M. de L. Cuéllar Valcárcel, A.A. Gerena Meléndez, I.O. Gil Carillo (Eds.), Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción, Department of Applied Linguistics, UNAM, Mexico City [Mexico], n.d.' conference: end_date: 2023-08-04 location: Mexico City [Mexico] name: 3rd International Congress on Languages, Linguistics and Translation start_date: 2023-07-31 date_created: 2023-11-16T07:19:34Z date_updated: 2024-02-08T08:13:10Z department: - _id: '468' editor: - first_name: María de Lourdes full_name: Cuéllar Valcárcel, María de Lourdes last_name: Cuéllar Valcárcel - first_name: Alicia Alexesteva full_name: Gerena Meléndez, Alicia Alexesteva last_name: Gerena Meléndez - first_name: Ittay Osiris full_name: Gil Carillo, Ittay Osiris last_name: Gil Carillo language: - iso: spa place: Mexico City [Mexico] publication: Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción publication_status: submitted publisher: Department of Applied Linguistics, UNAM status: public title: Concepciones de cultura y de encuentros interculturales de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera type: book_chapter user_id: '95412' year: '2024' ... --- _id: '40014' citation: ama: Blumberg E, Niederhaus C, Mischendahl A, eds. Mehrsprachigkeit in Der Schule. Sprachbildung Im Und Durch Sachunterricht. Kohlhammer apa: Blumberg, E., Niederhaus, C., & Mischendahl, A. (Eds.). (n.d.). Mehrsprachigkeit in der Schule. Sprachbildung im und durch Sachunterricht. Kohlhammer. bibtex: '@book{Blumberg_Niederhaus_Mischendahl, place={Stuttgart}, title={Mehrsprachigkeit in der Schule. Sprachbildung im und durch Sachunterricht.}, publisher={Kohlhammer} }' chicago: 'Blumberg, Eva, Constanze Niederhaus, and Anne Mischendahl, eds. Mehrsprachigkeit in Der Schule. Sprachbildung Im Und Durch Sachunterricht. Stuttgart: Kohlhammer, n.d.' ieee: 'E. Blumberg, C. Niederhaus, and A. Mischendahl, Eds., Mehrsprachigkeit in der Schule. Sprachbildung im und durch Sachunterricht. Stuttgart: Kohlhammer.' mla: Blumberg, Eva, et al., editors. Mehrsprachigkeit in Der Schule. Sprachbildung Im Und Durch Sachunterricht. Kohlhammer. short: E. Blumberg, C. Niederhaus, A. Mischendahl, eds., Mehrsprachigkeit in Der Schule. Sprachbildung Im Und Durch Sachunterricht., Kohlhammer, Stuttgart, n.d. date_created: 2023-01-25T13:56:02Z date_updated: 2024-02-08T09:18:26Z department: - _id: '298' - _id: '752' - _id: '5' editor: - first_name: Eva full_name: Blumberg, Eva id: '37549' last_name: Blumberg - first_name: Constanze full_name: Niederhaus, Constanze id: '54999' last_name: Niederhaus - first_name: Anne full_name: Mischendahl, Anne id: '65694' last_name: Mischendahl language: - iso: eng place: Stuttgart publication_status: accepted publisher: Kohlhammer status: public title: Mehrsprachigkeit in der Schule. Sprachbildung im und durch Sachunterricht. type: book_editor user_id: '37549' year: '2024' ... --- _id: '17740' author: - first_name: Volker full_name: Peckhaus, Volker id: '391' last_name: Peckhaus citation: ama: 'Peckhaus V. Leibniz’s Influence on 19th Century Logic. In: Zalta EN., Nodelman U, eds. The Stanford Encyclopedia of Philosophy, First Published Sep 4, 2009, Substantive Revision Feb 2, 2024. ; 2024.' apa: Peckhaus, V. (2024). Leibniz’s Influence on 19th Century Logic. In E. N. . Zalta & U. Nodelman (Eds.), The Stanford Encyclopedia of Philosophy, first published Sep 4, 2009, substantive revision Feb 2, 2024. bibtex: '@inbook{Peckhaus_2024, title={Leibniz’s Influence on 19th Century Logic}, booktitle={The Stanford Encyclopedia of Philosophy, first published Sep 4, 2009, substantive revision Feb 2, 2024}, author={Peckhaus, Volker}, editor={Zalta, Edward N.. and Nodelman, Uri}, year={2024} }' chicago: Peckhaus, Volker. “Leibniz’s Influence on 19th Century Logic.” In The Stanford Encyclopedia of Philosophy, First Published Sep 4, 2009, Substantive Revision Feb 2, 2024, edited by Edward N.. Zalta and Uri Nodelman, 2024. ieee: V. Peckhaus, “Leibniz’s Influence on 19th Century Logic,” in The Stanford Encyclopedia of Philosophy, first published Sep 4, 2009, substantive revision Feb 2, 2024, E. N. . Zalta and U. Nodelman, Eds. 2024. mla: Peckhaus, Volker. “Leibniz’s Influence on 19th Century Logic.” The Stanford Encyclopedia of Philosophy, First Published Sep 4, 2009, Substantive Revision Feb 2, 2024, edited by Edward N.. Zalta and Uri Nodelman, 2024. short: 'V. Peckhaus, in: E.N.. Zalta, U. Nodelman (Eds.), The Stanford Encyclopedia of Philosophy, First Published Sep 4, 2009, Substantive Revision Feb 2, 2024, 2024.' date_created: 2020-08-10T06:08:50Z date_updated: 2024-02-09T22:38:15Z department: - _id: '520' editor: - first_name: Edward N.. full_name: Zalta, Edward N.. last_name: Zalta - first_name: Uri full_name: Nodelman, Uri last_name: Nodelman language: - iso: eng main_file_link: - open_access: '1' url: https://plato.stanford.edu/entries/leibniz-logic-influence/ oa: '1' publication: The Stanford Encyclopedia of Philosophy, first published Sep 4, 2009, substantive revision Feb 2, 2024 status: public title: Leibniz’s Influence on 19th Century Logic type: encyclopedia_article user_id: '391' year: '2024' ... --- _id: '51301' author: - first_name: Rebecca full_name: Schmidt, Rebecca id: '94416' last_name: Schmidt orcid: https://orcid.org/0000-0002-2516-359X citation: ama: Schmidt R. Automatische Transkriptionssoftware – ein Erfahrungsbericht. . SozMethode. 2024. apa: Schmidt, R. (2024). Automatische Transkriptionssoftware – ein Erfahrungsbericht. . SozMethode. bibtex: '@article{Schmidt_2024, title={Automatische Transkriptionssoftware – ein Erfahrungsbericht. }, journal={SozMethode}, author={Schmidt, Rebecca}, year={2024} }' chicago: Schmidt, Rebecca. “Automatische Transkriptionssoftware – Ein Erfahrungsbericht. .” SozMethode, 2024. ieee: R. Schmidt, “Automatische Transkriptionssoftware – ein Erfahrungsbericht. ,” SozMethode, 2024. mla: Schmidt, Rebecca. “Automatische Transkriptionssoftware – Ein Erfahrungsbericht. .” SozMethode, 2024. short: R. Schmidt, SozMethode (2024). date_created: 2024-02-12T10:31:50Z date_updated: 2024-02-12T10:32:06Z department: - _id: '121' language: - iso: eng main_file_link: - open_access: '1' url: https://sozmethode.hypotheses.org/2315 oa: '1' publication: SozMethode publication_date: 2024-02-12 publication_identifier: unknown: - 2748-7784 status: public title: 'Automatische Transkriptionssoftware – ein Erfahrungsbericht. ' type: newspaper_article user_id: '94416' year: '2024' ... --- _id: '51270' abstract: - lang: eng text: This study investigates the teaching methods that future teachers of German as a foreign language use in cultural mediation. Utilizing a qualitative and hermeneutic approach, it analyzes data from a teacher-training module of the International Master's in German as a Foreign/Second Language that Friedrich Schiller University Jena in Germany offers. Participants taught an online course to students from a Japanese university, which focused on cultural learning. Within the teacher training module, the participants discussed their lesson plans, conducted classes, and subsequently reflected on their teaching practices by exploring and critiquing the practical application of their teaching skills. The analysis, which was conducted using qualitative evaluative content analysis following Kuckartz's (2018) approach, revealed a preference for distributive/instructive methods, with some recognition of interactive and collaborative methods. A tendency towards both repetitive and reflective practices was evident, with a predominant focus on content that was specific to a supposed target culture rather than intercultural or transcultural content. The study highlights the need to balance knowledge transmission with the development of critical and reflective skills in cultural mediation. It emphasizes the importance of incorporating collaborative and interactive methods, which promote a critical attitude that is necessary in language teachers and learners. In conclusion, this study advocates adaptive and reflective teaching as an essential component in the training of future language teachers in globalized contexts. alternative_title: - Methods of cultural mediation in the practical training of fute teachers of German as a Foreign Language article_type: original author: - first_name: Alexandra full_name: Treder, Alexandra id: '95412' last_name: Treder orcid: 0009-0003-9045-5964 citation: ama: Treder A. Métodos de la mediación de cultura en el entrenamiento práctico de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera. Revista Lengua y Cultura. apa: Treder, A. (n.d.). Métodos de la mediación de cultura en el entrenamiento práctico de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera. Revista Lengua y Cultura. bibtex: '@article{Treder, title={Métodos de la mediación de cultura en el entrenamiento práctico de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera}, journal={Revista Lengua y Cultura}, publisher={Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo, Mexico}, author={Treder, Alexandra} }' chicago: Treder, Alexandra. “Métodos de la mediación de cultura en el entrenamiento práctico de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera.” Revista Lengua y Cultura, n.d. ieee: A. Treder, “Métodos de la mediación de cultura en el entrenamiento práctico de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera,” Revista Lengua y Cultura. mla: Treder, Alexandra. “Métodos de la mediación de cultura en el entrenamiento práctico de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera.” Revista Lengua y Cultura, Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo, Mexico. short: A. Treder, Revista Lengua y Cultura (n.d.). date_created: 2024-02-08T08:12:25Z date_updated: 2024-02-14T16:08:57Z department: - _id: '468' keyword: - cultural mediation - teacher training - foreign language teaching - teaching methods - teaching practice language: - iso: spa publication: Revista Lengua y Cultura publication_status: submitted publisher: Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo, Mexico quality_controlled: '1' status: public title: Métodos de la mediación de cultura en el entrenamiento práctico de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera type: journal_article user_id: '95412' year: '2024' ... --- _id: '51363' author: - first_name: Yves full_name: Huybrechts, Yves id: '78579' last_name: Huybrechts orcid: 0009-0009-2166-9794 - first_name: Sabine full_name: Schmitz, Sabine id: '21675' last_name: Schmitz citation: ama: Huybrechts Y, Schmitz S. Het verhaal van Vlaanderen. Analyse van het mediaformat en het geschiedverhaal. bmgn — Low Countries Historical Review. doi:10.51769/bmgn-lchr.15333 apa: Huybrechts, Y., & Schmitz, S. (n.d.). Het verhaal van Vlaanderen. Analyse van het mediaformat en het geschiedverhaal. bmgn — Low Countries Historical Review. https://doi.org/10.51769/bmgn-lchr.15333 bibtex: '@article{Huybrechts_Schmitz, title={Het verhaal van Vlaanderen. Analyse van het mediaformat en het geschiedverhaal}, DOI={10.51769/bmgn-lchr.15333}, journal={bmgn — Low Countries Historical Review}, publisher={Royal Netherlands Historical Society}, author={Huybrechts, Yves and Schmitz, Sabine} }' chicago: Huybrechts, Yves, and Sabine Schmitz. “Het verhaal van Vlaanderen. Analyse van het mediaformat en het geschiedverhaal.” bmgn — Low Countries Historical Review, n.d. https://doi.org/10.51769/bmgn-lchr.15333. ieee: 'Y. Huybrechts and S. Schmitz, “Het verhaal van Vlaanderen. Analyse van het mediaformat en het geschiedverhaal,” bmgn — Low Countries Historical Review, doi: 10.51769/bmgn-lchr.15333.' mla: Huybrechts, Yves, and Sabine Schmitz. “Het verhaal van Vlaanderen. Analyse van het mediaformat en het geschiedverhaal.” bmgn — Low Countries Historical Review, Royal Netherlands Historical Society, doi:10.51769/bmgn-lchr.15333. short: Y. Huybrechts, S. Schmitz, bmgn — Low Countries Historical Review (n.d.). date_created: 2024-02-17T12:47:48Z date_updated: 2024-02-17T12:48:04Z department: - _id: '6' doi: 10.51769/bmgn-lchr.15333 language: - iso: dut publication: bmgn — Low Countries Historical Review publication_identifier: eissn: - 2211-2898 publication_status: inpress publisher: Royal Netherlands Historical Society status: public title: Het verhaal van Vlaanderen. Analyse van het mediaformat en het geschiedverhaal type: journal_article user_id: '78579' year: '2024' ... --- _id: '50812' author: - first_name: Jasmin full_name: Degeling, Jasmin id: '99176' last_name: Degeling - first_name: Maren full_name: Haffke, Maren last_name: Haffke citation: ama: 'Degeling J, Haffke M. Sorgeprakiken der Online-Rechten – Jordan Petersons Therapeutik des ,Self-Authoring’. In: Bee J, Gradinari I, Köppert K, eds. digital:gender - de:mapping affect. Eine spekulative Kartographie. Spector; 2024.' apa: Degeling, J., & Haffke, M. (2024). Sorgeprakiken der Online-Rechten – Jordan Petersons Therapeutik des ,Self-Authoring’. In J. Bee, I. Gradinari, & K. Köppert (Eds.), digital:gender - de:mapping affect. Eine spekulative Kartographie. Spector. bibtex: '@inbook{Degeling_Haffke_2024, title={Sorgeprakiken der Online-Rechten – Jordan Petersons Therapeutik des ,Self-Authoring’}, booktitle={digital:gender - de:mapping affect. Eine spekulative Kartographie}, publisher={Spector}, author={Degeling, Jasmin and Haffke, Maren}, editor={Bee, Julia and Gradinari, Irina and Köppert , Katrin}, year={2024} }' chicago: Degeling, Jasmin, and Maren Haffke. “Sorgeprakiken der Online-Rechten – Jordan Petersons Therapeutik des ,Self-Authoring’.” In digital:gender - de:mapping affect. Eine spekulative Kartographie, edited by Julia Bee, Irina Gradinari, and Katrin Köppert . Spector, 2024. ieee: J. Degeling and M. Haffke, “Sorgeprakiken der Online-Rechten – Jordan Petersons Therapeutik des ,Self-Authoring’,” in digital:gender - de:mapping affect. Eine spekulative Kartographie, J. Bee, I. Gradinari, and K. Köppert , Eds. Spector, 2024. mla: Degeling, Jasmin, and Maren Haffke. “Sorgeprakiken der Online-Rechten – Jordan Petersons Therapeutik des ,Self-Authoring’.” digital:gender - de:mapping affect. Eine spekulative Kartographie, edited by Julia Bee et al., Spector, 2024. short: 'J. Degeling, M. Haffke, in: J. Bee, I. Gradinari, K. Köppert (Eds.), digital:gender - de:mapping affect. Eine spekulative Kartographie, Spector, 2024.' date_created: 2024-01-23T21:23:15Z date_updated: 2024-02-20T14:02:36Z department: - _id: '656' editor: - first_name: Julia full_name: Bee, Julia last_name: Bee - first_name: Irina full_name: Gradinari, Irina last_name: Gradinari - first_name: Katrin full_name: Köppert , Katrin last_name: 'Köppert ' language: - iso: ger publication: digital:gender - de:mapping affect. Eine spekulative Kartographie publication_status: published publisher: Spector status: public title: Sorgeprakiken der Online-Rechten – Jordan Petersons Therapeutik des ,Self-Authoring' type: book_chapter user_id: '49063' year: '2024' ... --- _id: '51745' author: - first_name: Christian full_name: Schulz, Christian id: '72684' last_name: Schulz citation: ama: 'Schulz C. Vernakulärer Code oder die Geister, die der Algorithmus rief - digitale Schriftlichkeit im Kontext von sozialen Medienplattformen. In: Bartelmus M, Nebrig A, eds. Digitale Schriftlichkeit – Progammieren, Prozessieren und Codieren von Schrift. 1st ed. transcript .' apa: Schulz, C. (n.d.). Vernakulärer Code oder die Geister, die der Algorithmus rief - digitale Schriftlichkeit im Kontext von sozialen Medienplattformen. In M. Bartelmus & A. Nebrig (Eds.), Digitale Schriftlichkeit – Progammieren, Prozessieren und Codieren von Schrift (1st ed.). transcript . bibtex: '@inbook{Schulz, place={Bielefeld}, edition={1}, title={Vernakulärer Code oder die Geister, die der Algorithmus rief - digitale Schriftlichkeit im Kontext von sozialen Medienplattformen}, booktitle={Digitale Schriftlichkeit – Progammieren, Prozessieren und Codieren von Schrift}, publisher={transcript }, author={Schulz, Christian}, editor={Bartelmus, Martin and Nebrig, Alexander} }' chicago: 'Schulz, Christian. “Vernakulärer Code oder die Geister, die der Algorithmus rief - digitale Schriftlichkeit im Kontext von sozialen Medienplattformen.” In Digitale Schriftlichkeit – Progammieren, Prozessieren und Codieren von Schrift, edited by Martin Bartelmus and Alexander Nebrig, 1st ed. Bielefeld: transcript , n.d.' ieee: 'C. Schulz, “Vernakulärer Code oder die Geister, die der Algorithmus rief - digitale Schriftlichkeit im Kontext von sozialen Medienplattformen,” in Digitale Schriftlichkeit – Progammieren, Prozessieren und Codieren von Schrift, 1st ed., M. Bartelmus and A. Nebrig, Eds. Bielefeld: transcript .' mla: Schulz, Christian. “Vernakulärer Code oder die Geister, die der Algorithmus rief - digitale Schriftlichkeit im Kontext von sozialen Medienplattformen.” Digitale Schriftlichkeit – Progammieren, Prozessieren und Codieren von Schrift, edited by Martin Bartelmus and Alexander Nebrig, 1st ed., transcript . short: 'C. Schulz, in: M. Bartelmus, A. Nebrig (Eds.), Digitale Schriftlichkeit – Progammieren, Prozessieren und Codieren von Schrift, 1st ed., transcript , Bielefeld, n.d.' date_created: 2024-02-22T14:12:56Z date_updated: 2024-02-22T15:34:47Z department: - _id: '36' edition: '1' editor: - first_name: 'Martin ' full_name: 'Bartelmus, Martin ' last_name: Bartelmus - first_name: Alexander full_name: Nebrig, Alexander last_name: Nebrig language: - iso: ger place: Bielefeld project: - _id: '109' grant_number: '438445824' name: 'TRR 318: TRR 318 - Erklärbarkeit konstruieren' publication: Digitale Schriftlichkeit – Progammieren, Prozessieren und Codieren von Schrift publication_status: inpress publisher: 'transcript ' status: public title: Vernakulärer Code oder die Geister, die der Algorithmus rief - digitale Schriftlichkeit im Kontext von sozialen Medienplattformen type: book_chapter user_id: '72684' year: '2024' ... --- _id: '51748' author: - first_name: Christian full_name: Schulz, Christian id: '72684' last_name: Schulz citation: ama: 'Schulz C. In Likes We Trust oder die unmögliche Möglichkeit vom Like als Gabe zu sprechen. In: Koch G, Rottgeri A, eds. Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären. Schriften zur Kultur- und Mediensemiotik . Schüren.' apa: Schulz, C. (n.d.). In Likes We Trust oder die unmögliche Möglichkeit vom Like als Gabe zu sprechen. In G. Koch & A. Rottgeri (Eds.), Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären. Schüren. bibtex: '@inbook{Schulz, place={Marburg }, series={Schriften zur Kultur- und Mediensemiotik }, title={In Likes We Trust oder die unmögliche Möglichkeit vom Like als Gabe zu sprechen}, booktitle={Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären}, publisher={Schüren}, author={Schulz, Christian}, editor={Koch, Günter and Rottgeri , André }, collection={Schriften zur Kultur- und Mediensemiotik } }' chicago: 'Schulz, Christian. “In Likes We Trust oder die unmögliche Möglichkeit vom Like als Gabe zu sprechen.” In Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären, edited by Günter Koch and André Rottgeri . Schriften zur Kultur- und Mediensemiotik . Marburg : Schüren, n.d.' ieee: 'C. Schulz, “In Likes We Trust oder die unmögliche Möglichkeit vom Like als Gabe zu sprechen,” in Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären, G. Koch and A. Rottgeri , Eds. Marburg : Schüren.' mla: Schulz, Christian. “In Likes We Trust oder die unmögliche Möglichkeit vom Like als Gabe zu sprechen.” Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären, edited by Günter Koch and André Rottgeri , Schüren. short: 'C. Schulz, in: G. Koch, A. Rottgeri (Eds.), Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären, Schüren, Marburg , n.d.' date_created: 2024-02-22T14:24:25Z date_updated: 2024-02-22T15:34:40Z department: - _id: '36' editor: - first_name: 'Günter ' full_name: 'Koch, Günter ' last_name: Koch - first_name: 'André ' full_name: 'Rottgeri , André ' last_name: 'Rottgeri ' language: - iso: ger place: 'Marburg ' publication: Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären publication_status: inpress publisher: Schüren series_title: 'Schriften zur Kultur- und Mediensemiotik ' status: public title: In Likes We Trust oder die unmögliche Möglichkeit vom Like als Gabe zu sprechen type: book_chapter user_id: '72684' year: '2024' ... --- _id: '51746' author: - first_name: Christian full_name: Schulz, Christian id: '72684' last_name: Schulz citation: ama: 'Schulz C. Vom foto-sozialen Graph zum Story-Format: Über die Institutionalisierung sozialmedialer Infrastruktur aus dem Geiste der Fotografie. In: Schürmann A, Yacavone K, eds. Die Fotografie und ihre Institutionen. Von der Lehrsammlung zum Bundesinstitut . 1st ed. Reimer Verlag.' apa: 'Schulz, C. (n.d.). Vom foto-sozialen Graph zum Story-Format: Über die Institutionalisierung sozialmedialer Infrastruktur aus dem Geiste der Fotografie. In A. Schürmann & K. Yacavone (Eds.), Die Fotografie und ihre Institutionen. Von der Lehrsammlung zum Bundesinstitut (1st ed.). Reimer Verlag.' bibtex: '@inbook{Schulz, place={Berlin }, edition={1}, title={Vom foto-sozialen Graph zum Story-Format: Über die Institutionalisierung sozialmedialer Infrastruktur aus dem Geiste der Fotografie}, booktitle={Die Fotografie und ihre Institutionen. Von der Lehrsammlung zum Bundesinstitut }, publisher={Reimer Verlag}, author={Schulz, Christian}, editor={Schürmann, Anja and Yacavone, Kathrin } }' chicago: 'Schulz, Christian. “Vom foto-sozialen Graph zum Story-Format: Über die Institutionalisierung sozialmedialer Infrastruktur aus dem Geiste der Fotografie.” In Die Fotografie und ihre Institutionen. Von der Lehrsammlung zum Bundesinstitut , edited by Anja Schürmann and Kathrin Yacavone, 1st ed. Berlin : Reimer Verlag, n.d.' ieee: 'C. Schulz, “Vom foto-sozialen Graph zum Story-Format: Über die Institutionalisierung sozialmedialer Infrastruktur aus dem Geiste der Fotografie,” in Die Fotografie und ihre Institutionen. Von der Lehrsammlung zum Bundesinstitut , 1st ed., A. Schürmann and K. Yacavone, Eds. Berlin : Reimer Verlag.' mla: 'Schulz, Christian. “Vom foto-sozialen Graph zum Story-Format: Über die Institutionalisierung sozialmedialer Infrastruktur aus dem Geiste der Fotografie.” Die Fotografie und ihre Institutionen. Von der Lehrsammlung zum Bundesinstitut , edited by Anja Schürmann and Kathrin Yacavone, 1st ed., Reimer Verlag.' short: 'C. Schulz, in: A. Schürmann, K. Yacavone (Eds.), Die Fotografie und ihre Institutionen. Von der Lehrsammlung zum Bundesinstitut , 1st ed., Reimer Verlag, Berlin , n.d.' date_created: 2024-02-22T14:16:53Z date_updated: 2024-02-22T15:34:49Z department: - _id: '36' edition: '1' editor: - first_name: 'Anja ' full_name: 'Schürmann, Anja ' last_name: Schürmann - first_name: 'Kathrin ' full_name: 'Yacavone, Kathrin ' last_name: Yacavone language: - iso: ger place: 'Berlin ' project: - _id: '109' grant_number: '438445824' name: 'TRR 318: TRR 318 - Erklärbarkeit konstruieren' publication: 'Die Fotografie und ihre Institutionen. Von der Lehrsammlung zum Bundesinstitut ' publication_status: inpress publisher: Reimer Verlag status: public title: 'Vom foto-sozialen Graph zum Story-Format: Über die Institutionalisierung sozialmedialer Infrastruktur aus dem Geiste der Fotografie' type: book_chapter user_id: '72684' year: '2024' ... --- _id: '51747' author: - first_name: 'Birte ' full_name: 'de Gruisbourne, Birte ' last_name: de Gruisbourne - first_name: Christian full_name: Schulz, Christian last_name: Schulz citation: ama: 'de Gruisbourne B, Schulz C. A Healing Media System of Care - Cancer Diaries and Social Media. In: Çiçek Ö, Savaş Ö, eds. Inquiring Healing across Screen Cultures: Recuperating Narratives, Mediums, and Creativities. 1st ed. Routledge.' apa: 'de Gruisbourne, B., & Schulz, C. (n.d.). A Healing Media System of Care - Cancer Diaries and Social Media. In Ö. Çiçek & Ö. Savaş (Eds.), Inquiring healing across screen cultures: Recuperating narratives, mediums, and creativities (1st ed.). Routledge.' bibtex: '@inbook{de Gruisbourne_Schulz, place={New York}, edition={1}, title={A Healing Media System of Care - Cancer Diaries and Social Media}, booktitle={Inquiring healing across screen cultures: Recuperating narratives, mediums, and creativities}, publisher={Routledge}, author={de Gruisbourne, Birte and Schulz, Christian}, editor={Çiçek, Özgür and Savaş, Özlem} }' chicago: 'Gruisbourne, Birte de, and Christian Schulz. “A Healing Media System of Care - Cancer Diaries and Social Media.” In Inquiring Healing across Screen Cultures: Recuperating Narratives, Mediums, and Creativities, edited by Özgür Çiçek and Özlem Savaş, 1st ed. New York: Routledge, n.d.' ieee: 'B. de Gruisbourne and C. Schulz, “A Healing Media System of Care - Cancer Diaries and Social Media,” in Inquiring healing across screen cultures: Recuperating narratives, mediums, and creativities, 1st ed., Ö. Çiçek and Ö. Savaş, Eds. New York: Routledge.' mla: 'de Gruisbourne, Birte, and Christian Schulz. “A Healing Media System of Care - Cancer Diaries and Social Media.” Inquiring Healing across Screen Cultures: Recuperating Narratives, Mediums, and Creativities, edited by Özgür Çiçek and Özlem Savaş, 1st ed., Routledge.' short: 'B. de Gruisbourne, C. Schulz, in: Ö. Çiçek, Ö. Savaş (Eds.), Inquiring Healing across Screen Cultures: Recuperating Narratives, Mediums, and Creativities, 1st ed., Routledge, New York, n.d.' date_created: 2024-02-22T14:20:35Z date_updated: 2024-02-22T15:34:53Z department: - _id: '757' edition: '1' editor: - first_name: 'Özgür ' full_name: 'Çiçek, Özgür ' last_name: Çiçek - first_name: Özlem full_name: Savaş, Özlem last_name: Savaş language: - iso: eng place: New York publication: 'Inquiring healing across screen cultures: Recuperating narratives, mediums, and creativities' publication_status: inpress publisher: Routledge status: public title: A Healing Media System of Care - Cancer Diaries and Social Media type: book_chapter user_id: '72684' year: '2024' ... --- _id: '51764' citation: ama: Adelmann R, Matzner T, Miggelbrink M, Schulz C, eds. Filter – Medienwissenschaftliche Symposien der DFG. MediaRep apa: Adelmann, R., Matzner, T., Miggelbrink, M., & Schulz, C. (Eds.). (n.d.). Filter – Medienwissenschaftliche Symposien der DFG. MediaRep. bibtex: '@book{Adelmann_Matzner_Miggelbrink_Schulz, place={Marburg }, title={Filter – Medienwissenschaftliche Symposien der DFG}, publisher={MediaRep} }' chicago: 'Adelmann, Ralf , Tobias Matzner, Monique Miggelbrink, and Christian Schulz, eds. Filter – Medienwissenschaftliche Symposien der DFG. Marburg : MediaRep, n.d.' ieee: 'R. Adelmann, T. Matzner, M. Miggelbrink, and C. Schulz, Eds., Filter – Medienwissenschaftliche Symposien der DFG. Marburg : MediaRep.' mla: Adelmann, Ralf, et al., editors. Filter – Medienwissenschaftliche Symposien der DFG. MediaRep. short: R. Adelmann, T. Matzner, M. Miggelbrink, C. Schulz, eds., Filter – Medienwissenschaftliche Symposien der DFG, MediaRep, Marburg , n.d. date_created: 2024-02-22T15:06:56Z date_updated: 2024-02-23T07:31:25Z department: - _id: '757' editor: - first_name: 'Ralf ' full_name: 'Adelmann, Ralf ' last_name: Adelmann - first_name: Tobias full_name: Matzner, Tobias last_name: Matzner - first_name: 'Monique ' full_name: 'Miggelbrink, Monique ' last_name: Miggelbrink - first_name: 'Christian ' full_name: 'Schulz, Christian ' last_name: Schulz language: - iso: ger place: 'Marburg ' publication_status: inpress publisher: MediaRep status: public title: Filter – Medienwissenschaftliche Symposien der DFG type: book_editor user_id: '72684' year: '2024' ... --- _id: '51790' author: - first_name: Susanne full_name: Richter, Susanne id: '99352' last_name: Richter citation: ama: 'Richter S. Herausforderungen in der inklusiven Mädchenarbeit: Begleitforschung der „Inklusiven anonymen Zuflucht“ des Mädchenhaus Bielefeld e.V. In: Kieslinger D, Owsianowski J, eds. Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven. Lambertus; 2024.' apa: 'Richter, S. (2024). Herausforderungen in der inklusiven Mädchenarbeit: Begleitforschung der „Inklusiven anonymen Zuflucht“ des Mädchenhaus Bielefeld e.V. In D. Kieslinger & J. Owsianowski (Eds.), Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven. Lambertus.' bibtex: '@inbook{Richter_2024, title={Herausforderungen in der inklusiven Mädchenarbeit: Begleitforschung der „Inklusiven anonymen Zuflucht“ des Mädchenhaus Bielefeld e.V.}, booktitle={Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven}, publisher={Lambertus}, author={Richter, Susanne}, editor={Kieslinger, Daniel and Owsianowski, Judith}, year={2024} }' chicago: 'Richter, Susanne. “Herausforderungen in der inklusiven Mädchenarbeit: Begleitforschung der „Inklusiven anonymen Zuflucht“ des Mädchenhaus Bielefeld e.V.” In Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven, edited by Daniel Kieslinger and Judith Owsianowski. Lambertus, 2024.' ieee: 'S. Richter, “Herausforderungen in der inklusiven Mädchenarbeit: Begleitforschung der „Inklusiven anonymen Zuflucht“ des Mädchenhaus Bielefeld e.V.,” in Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven, D. Kieslinger and J. Owsianowski, Eds. Lambertus, 2024.' mla: 'Richter, Susanne. “Herausforderungen in der inklusiven Mädchenarbeit: Begleitforschung der „Inklusiven anonymen Zuflucht“ des Mädchenhaus Bielefeld e.V.” Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven, edited by Daniel Kieslinger and Judith Owsianowski, Lambertus, 2024.' short: 'S. Richter, in: D. Kieslinger, J. Owsianowski (Eds.), Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven, Lambertus, 2024.' date_created: 2024-02-22T17:22:54Z date_updated: 2024-02-23T10:40:50Z department: - _id: '476' editor: - first_name: Daniel full_name: Kieslinger, Daniel last_name: Kieslinger - first_name: Judith full_name: Owsianowski, Judith last_name: Owsianowski language: - iso: ger main_file_link: - open_access: '1' url: https://content.e-bookshelf.de/media/reading/L-22784145-f39e06dc97.pdf oa: '1' publication: Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven publication_identifier: isbn: - 978-3-7841-3666-0 publisher: Lambertus status: public title: 'Herausforderungen in der inklusiven Mädchenarbeit: Begleitforschung der „Inklusiven anonymen Zuflucht“ des Mädchenhaus Bielefeld e.V.' type: book_chapter user_id: '99352' year: '2024' ... --- _id: '51843' author: - first_name: Petra full_name: Büker, Petra id: '21978' last_name: Büker - first_name: Julia full_name: Höke, Julia last_name: Höke citation: ama: Büker P, Höke J. Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation . Grundschule aktuell. 2024;165:12-15. apa: Büker, P., & Höke, J. (2024). Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation . Grundschule aktuell, 165, 12–15. bibtex: '@article{Büker_Höke_2024, title={Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation }, volume={165}, journal={Grundschule aktuell}, author={Büker, Petra and Höke, Julia}, year={2024}, pages={12–15} }' chicago: 'Büker, Petra, and Julia Höke. “Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation .” Grundschule aktuell 165 (2024): 12–15.' ieee: P. Büker and J. Höke, “Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation ,” Grundschule aktuell, vol. 165, pp. 12–15, 2024. mla: Büker, Petra, and Julia Höke. “Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation .” Grundschule aktuell, vol. 165, 2024, pp. 12–15. short: P. Büker, J. Höke, Grundschule aktuell 165 (2024) 12–15. date_created: 2024-02-26T10:37:03Z date_updated: 2024-02-26T10:37:33Z department: - _id: '458' intvolume: ' 165' language: - iso: ger page: 12-15 publication: Grundschule aktuell publication_status: published status: public title: 'Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation ' type: journal_article user_id: '26718' volume: 165 year: '2024' ... --- _id: '52087' author: - first_name: Jana full_name: Meier, Jana id: '28542' last_name: Meier orcid: https://orcid.org/0000-0002-6756-9440 - first_name: Christoph full_name: Vogelsang, Christoph id: '4245' last_name: Vogelsang - first_name: Tanja full_name: Rotärmel, Tanja last_name: Rotärmel citation: ama: 'Meier J, Vogelsang C, Rotärmel T. “Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium” - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden. In: Schöning A, Heer M, Pahl M, et al., eds. Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium. Verlag Julius Klinkhardt; 2024:310-324. doi:10.35468/6068' apa: Meier, J., Vogelsang, C., & Rotärmel, T. (2024). “Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium” - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden. In A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, & J. Walke (Eds.), Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium (pp. 310–324). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/6068 bibtex: '@inbook{Meier_Vogelsang_Rotärmel_2024, place={Bad Heilbrunn}, title={“Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium” - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden}, DOI={10.35468/6068}, booktitle={Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium}, publisher={Verlag Julius Klinkhardt}, author={Meier, Jana and Vogelsang, Christoph and Rotärmel, Tanja}, editor={Schöning, Anke and Heer, Michaela and Pahl, Michelle and Diehr, Frank and Parusel, Eva and Tinnefeld, Anja and Walke, Jutta}, year={2024}, pages={310–324} }' chicago: 'Meier, Jana, Christoph Vogelsang, and Tanja Rotärmel. “‘Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium’ - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden.” In Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, edited by Anke Schöning, Michaela Heer, Michelle Pahl, Frank Diehr, Eva Parusel, Anja Tinnefeld, and Jutta Walke, 310–24. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2024. https://doi.org/10.35468/6068.' ieee: 'J. Meier, C. Vogelsang, and T. Rotärmel, “‘Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium’ - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden,” in Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, and J. Walke, Eds. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 310–324.' mla: Meier, Jana, et al. “‘Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium’ - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden.” Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, edited by Anke Schöning et al., Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 310–24, doi:10.35468/6068. short: 'J. Meier, C. Vogelsang, T. Rotärmel, in: A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, J. Walke (Eds.), Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2024, pp. 310–324.' date_created: 2024-02-27T06:56:14Z date_updated: 2024-02-27T07:00:46Z department: - _id: '4' - _id: '33' doi: 10.35468/6068 editor: - first_name: Anke full_name: Schöning, Anke last_name: Schöning - first_name: Michaela full_name: Heer, Michaela last_name: Heer - first_name: Michelle full_name: Pahl, Michelle last_name: Pahl - first_name: Frank full_name: Diehr, Frank last_name: Diehr - first_name: Eva full_name: Parusel, Eva last_name: Parusel - first_name: Anja full_name: Tinnefeld, Anja last_name: Tinnefeld - first_name: Jutta full_name: Walke, Jutta last_name: Walke language: - iso: ger page: 310-324 place: Bad Heilbrunn publication: Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium publication_status: published publisher: Verlag Julius Klinkhardt status: public title: '"Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium" - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden' type: book_chapter user_id: '28542' year: '2024' ... --- _id: '52088' author: - first_name: Christoph full_name: Vogelsang, Christoph id: '4245' last_name: Vogelsang - first_name: Jana full_name: Meier, Jana id: '28542' last_name: Meier orcid: https://orcid.org/0000-0002-6756-9440 citation: ama: 'Vogelsang C, Meier J. Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums. In: Schöning A, Heer M, Pahl M, et al., eds. Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium. Verlag Julius Klinkhardt; 2024:277-293. doi:10.35468/6068' apa: Vogelsang, C., & Meier, J. (2024). Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums. In A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, & J. Walke (Eds.), Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium (pp. 277–293). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/6068 bibtex: '@inbook{Vogelsang_Meier_2024, place={Bad Heilbrunn}, title={Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums}, DOI={10.35468/6068}, booktitle={Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium}, publisher={Verlag Julius Klinkhardt}, author={Vogelsang, Christoph and Meier, Jana}, editor={Schöning, Anke and Heer, Michaela and Pahl, Michelle and Diehr, Frank and Parusel, Eva and Tinnefeld, Anja and Walke, Jutta}, year={2024}, pages={277–293} }' chicago: 'Vogelsang, Christoph, and Jana Meier. “Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums.” In Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, edited by Anke Schöning, Michaela Heer, Michelle Pahl, Frank Diehr, Eva Parusel, Anja Tinnefeld, and Jutta Walke, 277–93. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2024. https://doi.org/10.35468/6068.' ieee: 'C. Vogelsang and J. Meier, “Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums,” in Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, and J. Walke, Eds. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 277–293.' mla: Vogelsang, Christoph, and Jana Meier. “Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums.” Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, edited by Anke Schöning et al., Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 277–93, doi:10.35468/6068. short: 'C. Vogelsang, J. Meier, in: A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, J. Walke (Eds.), Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2024, pp. 277–293.' date_created: 2024-02-27T06:59:11Z date_updated: 2024-02-27T07:00:49Z department: - _id: '4' - _id: '33' doi: 10.35468/6068 editor: - first_name: Anke full_name: Schöning, Anke last_name: Schöning - first_name: Michaela full_name: Heer, Michaela last_name: Heer - first_name: Michelle full_name: Pahl, Michelle last_name: Pahl - first_name: Frank full_name: Diehr, Frank last_name: Diehr - first_name: Eva full_name: Parusel, Eva last_name: Parusel - first_name: Anja full_name: Tinnefeld, Anja last_name: Tinnefeld - first_name: Jutta full_name: Walke, Jutta last_name: Walke language: - iso: ger page: 277-293 place: Bad Heilbrunn publication: Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium publication_status: published publisher: Verlag Julius Klinkhardt status: public title: Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums type: book_chapter user_id: '28542' year: '2024' ...