[{"author":[{"orcid":"https://orcid.org/0000-0003-3360-6335","full_name":"Hagengruber, Ruth","first_name":"Ruth","id":"198","last_name":"Hagengruber"}],"publisher":"Deutscher Akademikerinnen Bund","publication":"Konsens","keyword":["Maria von Welser","Women","Media","War","Women in War","Refugees"],"volume":2019,"status":"public","date_created":"2020-01-13T08:41:06Z","user_id":"14931","main_file_link":[{"open_access":"1"}],"type":"journal_article","year":"2019","citation":{"ieee":"R. Hagengruber, “Zur Ehrenpromotion von Maria von Welser an der Fakultät für Kulturwissenschaften der Universität Paderborn,” Konsens, vol. 2019, no. 2019, pp. 20–22, 2019.","short":"R. Hagengruber, Konsens 2019 (2019) 20–22.","mla":"Hagengruber, Ruth. “Zur Ehrenpromotion von Maria von Welser an Der Fakultät Für Kulturwissenschaften Der Universität Paderborn.” Konsens, vol. 2019, no. 2019, Deutscher Akademikerinnen Bund, 2019, pp. 20–22.","bibtex":"@article{Hagengruber_2019, title={Zur Ehrenpromotion von Maria von Welser an der Fakultät für Kulturwissenschaften der Universität Paderborn}, volume={2019}, number={2019}, journal={Konsens}, publisher={Deutscher Akademikerinnen Bund}, author={Hagengruber, Ruth}, year={2019}, pages={20–22} }","apa":"Hagengruber, R. (2019). Zur Ehrenpromotion von Maria von Welser an der Fakultät für Kulturwissenschaften der Universität Paderborn. Konsens, 2019(2019), 20–22.","ama":"Hagengruber R. Zur Ehrenpromotion von Maria von Welser an der Fakultät für Kulturwissenschaften der Universität Paderborn. Konsens. 2019;2019(2019):20-22.","chicago":"Hagengruber, Ruth. “Zur Ehrenpromotion von Maria von Welser an Der Fakultät Für Kulturwissenschaften Der Universität Paderborn.” Konsens 2019, no. 2019 (2019): 20–22."},"page":"20-22","intvolume":" 2019","_id":"15494","issue":"2019","department":[{"_id":"519"}],"publication_identifier":{"issn":["09306633"]},"title":"Zur Ehrenpromotion von Maria von Welser an der Fakultät für Kulturwissenschaften der Universität Paderborn","popular_science":"1","language":[{"iso":"eng"}],"date_updated":"2023-01-12T09:48:27Z","oa":"1"},{"author":[{"full_name":"Becker, Rieke","first_name":"Rieke","id":"33229","last_name":"Becker"},{"first_name":"Markus","full_name":"Lauert, Markus","last_name":"Lauert","id":"33619"},{"first_name":"Arnold","full_name":"Otto, Arnold","last_name":"Otto"}],"department":[{"_id":"446"}],"publication_status":"published","status":"public","date_created":"2023-01-12T11:36:24Z","title":"Tagungsbericht: Musiklandschaften zwischen Pader und Rhein. Pluralisierung und Verflechtung entlang des Hellwegs in der Frühen Neuzeit. Interdisziplinäre Tagung vom 15. bis 17. Juli 2019 in Paderborn","user_id":"33229","main_file_link":[{"open_access":"1","url":"www.hsozkult.de/conferencereport/id/fdkn-127001"}],"series_title":"H-Soz-Kult","citation":{"bibtex":"@book{Becker_Lauert_Otto_2019, series={H-Soz-Kult}, title={Tagungsbericht: Musiklandschaften zwischen Pader und Rhein. Pluralisierung und Verflechtung entlang des Hellwegs in der Frühen Neuzeit. Interdisziplinäre Tagung vom 15. bis 17. Juli 2019 in Paderborn}, author={Becker, Rieke and Lauert, Markus and Otto, Arnold}, year={2019}, collection={H-Soz-Kult} }","mla":"Becker, Rieke, et al. Tagungsbericht: Musiklandschaften zwischen Pader und Rhein. Pluralisierung und Verflechtung entlang des Hellwegs in der Frühen Neuzeit. Interdisziplinäre Tagung vom 15. bis 17. Juli 2019 in Paderborn. 2019.","ama":"Becker R, Lauert M, Otto A. Tagungsbericht: Musiklandschaften zwischen Pader und Rhein. Pluralisierung und Verflechtung entlang des Hellwegs in der Frühen Neuzeit. Interdisziplinäre Tagung vom 15. bis 17. Juli 2019 in Paderborn.; 2019.","apa":"Becker, R., Lauert, M., & Otto, A. (2019). Tagungsbericht: Musiklandschaften zwischen Pader und Rhein. Pluralisierung und Verflechtung entlang des Hellwegs in der Frühen Neuzeit. Interdisziplinäre Tagung vom 15. bis 17. Juli 2019 in Paderborn.","chicago":"Becker, Rieke, Markus Lauert, and Arnold Otto. Tagungsbericht: Musiklandschaften zwischen Pader und Rhein. Pluralisierung und Verflechtung entlang des Hellwegs in der Frühen Neuzeit. Interdisziplinäre Tagung vom 15. bis 17. Juli 2019 in Paderborn. H-Soz-Kult, 2019.","ieee":"R. Becker, M. Lauert, and A. Otto, Tagungsbericht: Musiklandschaften zwischen Pader und Rhein. Pluralisierung und Verflechtung entlang des Hellwegs in der Frühen Neuzeit. Interdisziplinäre Tagung vom 15. bis 17. Juli 2019 in Paderborn. 2019.","short":"R. Becker, M. Lauert, A. Otto, Tagungsbericht: Musiklandschaften zwischen Pader und Rhein. Pluralisierung und Verflechtung entlang des Hellwegs in der Frühen Neuzeit. Interdisziplinäre Tagung vom 15. bis 17. Juli 2019 in Paderborn, 2019."},"year":"2019","type":"report","language":[{"iso":"ger"}],"date_updated":"2023-01-12T13:53:49Z","_id":"36410","oa":"1"},{"place":"Münster","title":"Kooperation selbst bestimmt? Interdisziplinäre Kooperation und Zielkonflikte in inklusiven Grundschulen und Förderschulen","department":[{"_id":"479"}],"publication_identifier":{"isbn":["9783830940432"]},"publication_status":"published","date_updated":"2023-01-17T13:35:13Z","doi":"10.31244/9783830990437","oa":"1","language":[{"iso":"ger"}],"extern":"1","abstract":[{"lang":"ger","text":"Die Kooperation von Lehrkräften und Sonderpädagog_innen stellt eine zentrale Bedingung inklusiver Beschulung von Schüler_innen mit und ohne sonderpädagogische Förderbedarfe dar. Als ein maßgebliches Hemmnis der Zusammenarbeit gilt das Autonomie-Paritäts-Muster. Dieses besagt, dass Lehrkräfte aufgrund spezifischer Arbeitsbedingungen und Strukturmerkmale pädagogischer Arbeit in Schule und Unterricht ein hohes Ausmaß an Autonomie i.S.v. ‚Privatheit im Unterricht‘ anstreben. Dennoch weisen Studien darauf hin, dass Lehrkräfte und Sonderpädagog_innen dennoch intensive Kooperationsformen praktizieren und anstreben. In der Arbeit wird mit einem Rückgriff auf die Selbstbestimmungstheorie argumentiert, dass Kooperation auch mit einem hohen Autonomieerleben einhergehen kann, wenn Lehrkräfte und Sonderpädagog_innen Kooperation als Teil ihrer eigenen Professionalität internalisiert haben. Zudem werden Einflussfaktoren auf die Häufigkeit von Kooperation sowie die Wahrnehmung und Belastung von Antinomien und Zielkonflikten als Strukturmerkmale des pädagogischen Handelns untersucht. Grundlage der quantitativ-empirischen Analysen ist eine Stichprobe von insgesamt 222 Lehrkräften und Sonderpädagog_innen in inklusiven Grundschulen und Förderschulen für den Förderschwerpunkt Lernen. Als ein wesentliches Ergebnis der Arbeit zeigt sich, dass negative Effekte der Kooperation auf das Autonomieerleben ausbleiben, sodass die aufgeworfenen Zweifel an der Relevanz des Autonomie-Paritäts-Musters bestärkt werden. Darüber hinaus erweisen sich die Berufserfahrung sowie der Rückhalt der Schulleitung durch geschaffene Zeitfenster im Stundenplan als relevante Einflussfaktoren auf die Häufigkeit der Kooperation von Sonderpädagog_innen in inklusiven Grundschulen. Lehrkräfte in inklusiven Grundschulen nehmen weniger Zielkonflikte und Antinomien wahr und erleben diese weniger belastend, je häufiger sie mit Sonderpädagog_innen kooperieren. Die Ergebnisse werden hinsichtlich theoretischer Implikationen, der Professionalisierung von Lehrkräften und Sonderpädagog_innen sowie Möglichkeiten der Förderung von Kooperation und kooperativer Strukturen diskutiert."},{"lang":"eng","text":"Cooperation between teachers and special educators is a central requirement for inclusive schools in which students both with and without special educational needs are taught together. In many studies the autonomy/equity norm is reported as a significant obstacle for cooperation. It implies that teachers strive towards a high amount of autonomy in the sense of ‘privacy in their classroom’ as a reaction to endemic uncertainties of pedagogical work and specific work conditions in schools. Nevertheless, some studies point out that general and special educators strive for and engage in intense forms of cooperation.\r\nIn this study it is argued from a self-determination theory perspective that cooperation can be accompanied by high values of perceived autonomy if teachers internalized the need for cooperation as part of their professional identity. Furthermore, factors affecting the frequency of cooperation, perception of goal conflict frequency, and stress caused by goal conflicts relating to the endemic uncertainties of pedagogical work are investigated. Analyses were carried out using survey data collected from 222 general and special educators working in either inclusive primary schools, or special schools where pupils had specific special educational needs in the domain of ‘learning’.\r\n\r\nA key outcome of the study is the absence of the anticipated negative effect of cooperation on the perception of autonomy. This underlines doubts regarding the relevance of the autonomy/equity norm. In addition to that, having special educators with greater levels of experience, as well as the support of the principal through providing fixed time slots for cooperation are identified as central factors supporting cooperation in inclusive schools. Moreover, increased levels of cooperation were found to reduce the perception of goal conflict frequency and stress relating to goal conflicts for general educators.\r\n\r\nThe results of the study are discussed with regard to theoretical implications,the professionalization of general and special educators and opportunities to enhance cooperation and supportive settings in inclusive schools."}],"ddc":["370"],"user_id":"95559","publisher":"Waxmann","author":[{"id":"95559","last_name":"Neumann","full_name":"Neumann, Phillip","first_name":"Phillip"}],"quality_controlled":"1","keyword":["Kooperation","Inklusion","Sonderpädagogik","Schulentwicklung","BiLieF","Multiprofessionelle Kooperation","Grundschule","Förderschule"],"file_date_updated":"2023-01-17T13:35:13Z","file":[{"relation":"main_file","date_updated":"2023-01-17T13:35:13Z","content_type":"application/pdf","creator":"pneu","file_id":"35898","file_size":5324805,"access_level":"open_access","date_created":"2023-01-10T19:48:02Z","file_name":"Neumann_2019_Kooperation selbst bestimmt.pdf"}],"has_accepted_license":"1","status":"public","date_created":"2023-01-10T19:45:06Z","_id":"35897","main_file_link":[{"open_access":"1","url":"https://www.waxmann.com/index.php?eID=download&buchnr=4043"}],"citation":{"short":"P. Neumann, Kooperation selbst bestimmt? Interdisziplinäre Kooperation und Zielkonflikte in inklusiven Grundschulen und Förderschulen, Waxmann, Münster, 2019.","ieee":"P. Neumann, Kooperation selbst bestimmt? Interdisziplinäre Kooperation und Zielkonflikte in inklusiven Grundschulen und Förderschulen. Münster: Waxmann, 2019.","apa":"Neumann, P. (2019). Kooperation selbst bestimmt? Interdisziplinäre Kooperation und Zielkonflikte in inklusiven Grundschulen und Förderschulen. Waxmann. https://doi.org/10.31244/9783830990437","ama":"Neumann P. Kooperation selbst bestimmt? Interdisziplinäre Kooperation und Zielkonflikte in inklusiven Grundschulen und Förderschulen. Waxmann; 2019. doi:10.31244/9783830990437","chicago":"Neumann, Phillip. Kooperation selbst bestimmt? Interdisziplinäre Kooperation und Zielkonflikte in inklusiven Grundschulen und Förderschulen. Münster: Waxmann, 2019. https://doi.org/10.31244/9783830990437.","bibtex":"@book{Neumann_2019, place={Münster}, title={Kooperation selbst bestimmt? Interdisziplinäre Kooperation und Zielkonflikte in inklusiven Grundschulen und Förderschulen}, DOI={10.31244/9783830990437}, publisher={Waxmann}, author={Neumann, Phillip}, year={2019} }","mla":"Neumann, Phillip. Kooperation selbst bestimmt? Interdisziplinäre Kooperation und Zielkonflikte in inklusiven Grundschulen und Förderschulen. Waxmann, 2019, doi:10.31244/9783830990437."},"type":"book","year":"2019","page":"258"},{"language":[{"iso":"ger"}],"year":"2019","type":"journal_editor","citation":{"bibtex":"@book{Weber_Lengersdorf_2019, title={Gender, Technik und Politik 4.0. Über digitalen Kapitalismus, disruptive Technologien und neue Regime der Unsicherheit. Schwerpunktheft der Zeitschrift „Gender“, Jg. 11(3/19)}, number={3/19}, journal={Gender}, year={2019} }","mla":"Weber, Jutta, and Diana Lengersdorf, editors. “Gender, Technik und Politik 4.0. Über digitalen Kapitalismus, disruptive Technologien und neue Regime der Unsicherheit. Schwerpunktheft der Zeitschrift „Gender“, Jg. 11(3/19).” Gender, no. 3/19, 2019.","apa":"Gender, Technik und Politik 4.0. Über digitalen Kapitalismus, disruptive Technologien und neue Regime der Unsicherheit. Schwerpunktheft der Zeitschrift „Gender“, Jg. 11(3/19). (2019). In J. Weber & D. Lengersdorf (Eds.), Gender (Issue 3/19).","ama":"Weber J, Lengersdorf D, eds. Gender, Technik und Politik 4.0. Über digitalen Kapitalismus, disruptive Technologien und neue Regime der Unsicherheit. Schwerpunktheft der Zeitschrift „Gender“, Jg. 11(3/19).; 2019.","chicago":"Weber, Jutta, and Diana Lengersdorf, eds. Gender, Technik und Politik 4.0. Über digitalen Kapitalismus, disruptive Technologien und neue Regime der Unsicherheit. Schwerpunktheft der Zeitschrift „Gender“, Jg. 11(3/19). Gender, 2019.","ieee":"J. Weber and D. Lengersdorf, Eds., Gender, Technik und Politik 4.0. Über digitalen Kapitalismus, disruptive Technologien und neue Regime der Unsicherheit. Schwerpunktheft der Zeitschrift „Gender“, Jg. 11(3/19), no. 3/19. 2019.","short":"J. Weber, D. Lengersdorf, eds., Gender, Technik und Politik 4.0. Über digitalen Kapitalismus, disruptive Technologien und neue Regime der Unsicherheit. Schwerpunktheft der Zeitschrift „Gender“, Jg. 11(3/19), 2019."},"main_file_link":[{"open_access":"1","url":"https://juttaweber.eu/wordpress/wp-content/uploads/2021/03/Weber_Einleitung-Gender-Technik-und-Politik-4.0-1.pdf"}],"oa":"1","issue":"3/19","date_updated":"2023-01-19T10:57:09Z","_id":"37540","status":"public","date_created":"2023-01-19T10:03:35Z","editor":[{"full_name":"Weber, Jutta","first_name":"Jutta","id":"31494","last_name":"Weber"},{"last_name":"Lengersdorf","first_name":"Diana","full_name":"Lengersdorf, Diana"}],"department":[{"_id":"411"}],"publication":"Gender","user_id":"14932","title":"Gender, Technik und Politik 4.0. Über digitalen Kapitalismus, disruptive Technologien und neue Regime der Unsicherheit. Schwerpunktheft der Zeitschrift „Gender“, Jg. 11(3/19)"},{"publication":"Proceedings of the Design Society: International Conference on Engineering Design","publisher":"Cambride University Press","author":[{"orcid":"0000-0001-5765-971X","full_name":"Gräßler, Iris","first_name":"Iris","id":"47565","last_name":"Gräßler"},{"id":"33419","last_name":"Thiele","full_name":"Thiele, Henrik","first_name":"Henrik"},{"first_name":"Christian","orcid":"0000-0002-0983-1850","full_name":"Oleff, Christian","last_name":"Oleff","id":"41188"},{"full_name":"Scholle, Philipp","first_name":"Philipp","last_name":"Scholle"},{"last_name":"Schulze","full_name":"Schulze, Veronika","first_name":"Veronika"}],"volume":1,"date_created":"2021-09-02T13:12:32Z","status":"public","abstract":[{"lang":"eng","text":"Complexity of products and systems is increasing through digitalization, interdisciplinarity as well as high technology maturity and new business models. In consequence, new product development (NPD) projects need to manage and satisfy a large number of requirements from a broad range of stakeholders. Yet, NPD projects are often delayed due to requirement changes. In this paper, a new method for analyzing requirement change propagation is presented. The method is based on the assessment of requirement interrelations structured in a requirements structure matrix by a modified page-rank algorithm. By the method, a high number of strongly interrelated requirements can be analyzed in an efficient manner. Additionally, higher-level interrelations as well as the relative weights of requirements are also incorporated in the analysis. Hereby, an efficient holistic approach towards the analysis of requirement change propagation is proposed."}],"user_id":"41188","main_file_link":[{"url":"https://www.cambridge.org/core/journals/proceedings-of-the-international-conference-on-engineering-design/article/method-for-analysing-requirement-change-propagation-based-on-a-modified-pagerank-algorithm/33BA0D60CBD64572E2538C762E823913","open_access":"1"}],"page":"3681-3690","type":"journal_article","citation":{"short":"I. Gräßler, H. Thiele, C. Oleff, P. Scholle, V. Schulze, Proceedings of the Design Society: International Conference on Engineering Design 1 (2019) 3681–3690.","ieee":"I. Gräßler, H. Thiele, C. Oleff, P. Scholle, and V. Schulze, “Method for Analysing Requirement Change Propagation based on a Modified Pagerank Algorithm,” Proceedings of the Design Society: International Conference on Engineering Design, vol. 1, no. 1, pp. 3681–3690, 2019, doi: 10.1017/dsi.2019.375.","apa":"Gräßler, I., Thiele, H., Oleff, C., Scholle, P., & Schulze, V. (2019). Method for Analysing Requirement Change Propagation based on a Modified Pagerank Algorithm. Proceedings of the Design Society: International Conference on Engineering Design, 1(1), 3681–3690. https://doi.org/10.1017/dsi.2019.375","ama":"Gräßler I, Thiele H, Oleff C, Scholle P, Schulze V. Method for Analysing Requirement Change Propagation based on a Modified Pagerank Algorithm. Proceedings of the Design Society: International Conference on Engineering Design. 2019;1(1):3681-3690. doi:10.1017/dsi.2019.375","chicago":"Gräßler, Iris, Henrik Thiele, Christian Oleff, Philipp Scholle, and Veronika Schulze. “Method for Analysing Requirement Change Propagation Based on a Modified Pagerank Algorithm.” Proceedings of the Design Society: International Conference on Engineering Design 1, no. 1 (2019): 3681–90. https://doi.org/10.1017/dsi.2019.375.","mla":"Gräßler, Iris, et al. “Method for Analysing Requirement Change Propagation Based on a Modified Pagerank Algorithm.” Proceedings of the Design Society: International Conference on Engineering Design, vol. 1, no. 1, Cambride University Press, 2019, pp. 3681–90, doi:10.1017/dsi.2019.375.","bibtex":"@article{Gräßler_Thiele_Oleff_Scholle_Schulze_2019, title={Method for Analysing Requirement Change Propagation based on a Modified Pagerank Algorithm}, volume={1}, DOI={10.1017/dsi.2019.375}, number={1}, journal={Proceedings of the Design Society: International Conference on Engineering Design}, publisher={Cambride University Press}, author={Gräßler, Iris and Thiele, Henrik and Oleff, Christian and Scholle, Philipp and Schulze, Veronika}, year={2019}, pages={3681–3690} }"},"year":"2019","conference":{"location":"Delft, The Netherlands, 5. - 8. Aug. 2019","name":"International Conference on Engineering Design","start_date":"2019-08-05","end_date":"2019-08-08"},"_id":"23705","intvolume":" 1","issue":"1","department":[{"_id":"152"}],"publication_identifier":{"issn":["2220-4342"]},"publication_status":"published","title":"Method for Analysing Requirement Change Propagation based on a Modified Pagerank Algorithm","language":[{"iso":"eng"}],"date_updated":"2023-01-25T10:02:24Z","doi":"10.1017/dsi.2019.375","oa":"1"},{"title":"The Role of Saliency in Learning First Words","user_id":"14931","department":[{"_id":"424"},{"_id":"749"}],"publication":"Frontiers in Psychology","author":[{"full_name":"Wildt, Eugenia","first_name":"Eugenia","last_name":"Wildt"},{"full_name":"Rohlfing, Katharina","first_name":"Katharina","id":"50352","last_name":"Rohlfing"},{"last_name":"Scharlau","id":"451","first_name":"Ingrid","full_name":"Scharlau, Ingrid","orcid":"0000-0003-2364-9489"}],"publication_identifier":{"issn":["1664-1078"]},"publication_status":"published","date_created":"2021-12-15T14:07:36Z","status":"public","date_updated":"2023-02-01T12:13:38Z","_id":"28982","doi":"10.3389/fpsyg.2019.01150","oa":"1","main_file_link":[{"url":"https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2019.01150/full","open_access":"1"}],"citation":{"short":"E. Wildt, K. Rohlfing, I. Scharlau, Frontiers in Psychology (2019).","ieee":"E. Wildt, K. Rohlfing, and I. Scharlau, “The Role of Saliency in Learning First Words,” Frontiers in Psychology, 2019, doi: 10.3389/fpsyg.2019.01150.","ama":"Wildt E, Rohlfing K, Scharlau I. The Role of Saliency in Learning First Words. Frontiers in Psychology. Published online 2019. doi:10.3389/fpsyg.2019.01150","apa":"Wildt, E., Rohlfing, K., & Scharlau, I. (2019). The Role of Saliency in Learning First Words. Frontiers in Psychology. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.01150","chicago":"Wildt, Eugenia, Katharina Rohlfing, and Ingrid Scharlau. “The Role of Saliency in Learning First Words.” Frontiers in Psychology, 2019. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.01150.","mla":"Wildt, Eugenia, et al. “The Role of Saliency in Learning First Words.” Frontiers in Psychology, 2019, doi:10.3389/fpsyg.2019.01150.","bibtex":"@article{Wildt_Rohlfing_Scharlau_2019, title={The Role of Saliency in Learning First Words}, DOI={10.3389/fpsyg.2019.01150}, journal={Frontiers in Psychology}, author={Wildt, Eugenia and Rohlfing, Katharina and Scharlau, Ingrid}, year={2019} }"},"year":"2019","type":"journal_article","language":[{"iso":"eng"}]},{"date_updated":"2023-02-01T17:05:51Z","oa":"1","series_title":"Forum für Heil- und Religionspädagogik","language":[{"iso":"ger"}],"place":"Münster","title":"Gemeinsam biblischen Geschichten begegnen - reziprokes Lehren als bibeldidaktische Methode","publication_status":"published","publication_identifier":{"isbn":["978-3-943410-26-6"]},"editor":[{"last_name":"Pithan","full_name":"Pithan, Annebelle","first_name":"Annebelle"},{"full_name":"Wuckelt, Agnes","first_name":"Agnes","last_name":"Wuckelt"}],"intvolume":" 10","_id":"41419","main_file_link":[{"open_access":"1","url":"https://comenius.de/wp-content/uploads/2019/06/2019_10_Miteinander_am_Tisch.pdf"}],"page":"151-169","citation":{"chicago":"Uppenkamp, Vera, and Weßler Sarah-Luise. “Gemeinsam biblischen Geschichten begegnen - reziprokes Lehren als bibeldidaktische Methode.” In Miteinander am Tisch. Tische als Ort sozialer Utopien, edited by Annebelle Pithan and Agnes Wuckelt, 10:151–69. Forum für Heil- und Religionspädagogik. Münster: Comenius-Institut, 2019.","ama":"Uppenkamp V, Sarah-Luise W. Gemeinsam biblischen Geschichten begegnen - reziprokes Lehren als bibeldidaktische Methode. In: Pithan A, Wuckelt A, eds. Miteinander am Tisch. Tische als Ort sozialer Utopien. Vol 10. Forum für Heil- und Religionspädagogik. Comenius-Institut; 2019:151-169.","apa":"Uppenkamp, V., & Sarah-Luise, W. (2019). Gemeinsam biblischen Geschichten begegnen - reziprokes Lehren als bibeldidaktische Methode. In A. Pithan & A. Wuckelt (Eds.), Miteinander am Tisch. Tische als Ort sozialer Utopien (Vol. 10, pp. 151–169). Comenius-Institut.","bibtex":"@inbook{Uppenkamp_Sarah-Luise_2019, place={Münster}, series={Forum für Heil- und Religionspädagogik}, title={Gemeinsam biblischen Geschichten begegnen - reziprokes Lehren als bibeldidaktische Methode}, volume={10}, booktitle={Miteinander am Tisch. Tische als Ort sozialer Utopien}, publisher={Comenius-Institut}, author={Uppenkamp, Vera and Sarah-Luise, Weßler}, editor={Pithan, Annebelle and Wuckelt, Agnes}, year={2019}, pages={151–169}, collection={Forum für Heil- und Religionspädagogik} }","mla":"Uppenkamp, Vera, and Weßler Sarah-Luise. “Gemeinsam biblischen Geschichten begegnen - reziprokes Lehren als bibeldidaktische Methode.” Miteinander am Tisch. Tische als Ort sozialer Utopien, edited by Annebelle Pithan and Agnes Wuckelt, vol. 10, Comenius-Institut, 2019, pp. 151–69.","short":"V. Uppenkamp, W. Sarah-Luise, in: A. Pithan, A. Wuckelt (Eds.), Miteinander am Tisch. Tische als Ort sozialer Utopien, Comenius-Institut, Münster, 2019, pp. 151–169.","ieee":"V. Uppenkamp and W. Sarah-Luise, “Gemeinsam biblischen Geschichten begegnen - reziprokes Lehren als bibeldidaktische Methode,” in Miteinander am Tisch. Tische als Ort sozialer Utopien, vol. 10, A. Pithan and A. Wuckelt, Eds. Münster: Comenius-Institut, 2019, pp. 151–169."},"year":"2019","type":"book_chapter","user_id":"64660","publication":"Miteinander am Tisch. Tische als Ort sozialer Utopien","author":[{"first_name":"Vera","full_name":"Uppenkamp, Vera","last_name":"Uppenkamp","id":"64660"},{"first_name":"Weßler","full_name":"Sarah-Luise, Weßler","last_name":"Sarah-Luise"}],"publisher":"Comenius-Institut","volume":10,"date_created":"2023-02-01T16:23:40Z","status":"public"},{"main_file_link":[{"url":"https://digital.ub.uni-paderborn.de/urn/urn:nbn:de:hbz:466:2-33990","open_access":"1"}],"citation":{"short":"D. Kruse, Teilautomatisierte Parameteridentifikation für die Validierung von Dynamikmodellen im modellbasierten Entwurf mechatronischer Systeme, Verlagsschriftenreihe des Heinz Nixdorf Instituts, 2019.","ieee":"D. Kruse, Teilautomatisierte Parameteridentifikation für die Validierung von Dynamikmodellen im modellbasierten Entwurf mechatronischer Systeme, vol. 388. Verlagsschriftenreihe des Heinz Nixdorf Instituts, 2019.","apa":"Kruse, D. (2019). Teilautomatisierte Parameteridentifikation für die Validierung von Dynamikmodellen im modellbasierten Entwurf mechatronischer Systeme (Vol. 388). Verlagsschriftenreihe des Heinz Nixdorf Instituts.","ama":"Kruse D. Teilautomatisierte Parameteridentifikation für die Validierung von Dynamikmodellen im modellbasierten Entwurf mechatronischer Systeme. Vol 388. Verlagsschriftenreihe des Heinz Nixdorf Instituts; 2019.","chicago":"Kruse, Daniel. Teilautomatisierte Parameteridentifikation für die Validierung von Dynamikmodellen im modellbasierten Entwurf mechatronischer Systeme. Vol. 388. Verlagsschriftenreihe des Heinz Nixdorf Instituts, 2019.","mla":"Kruse, Daniel. Teilautomatisierte Parameteridentifikation für die Validierung von Dynamikmodellen im modellbasierten Entwurf mechatronischer Systeme. Verlagsschriftenreihe des Heinz Nixdorf Instituts, 2019.","bibtex":"@book{Kruse_2019, title={Teilautomatisierte Parameteridentifikation für die Validierung von Dynamikmodellen im modellbasierten Entwurf mechatronischer Systeme}, volume={388}, publisher={Verlagsschriftenreihe des Heinz Nixdorf Instituts}, author={Kruse, Daniel}, year={2019} }"},"year":"2019","type":"dissertation","language":[{"iso":"ger"}],"supervisor":[{"first_name":"Ansgar","full_name":"Trächtler, Ansgar","last_name":"Trächtler","id":"552"}],"intvolume":" 388","_id":"42066","date_updated":"2023-02-15T10:29:32Z","oa":"1","publisher":"Verlagsschriftenreihe des Heinz Nixdorf Instituts","author":[{"first_name":"Daniel","full_name":"Kruse, Daniel","last_name":"Kruse"}],"department":[{"_id":"153"}],"volume":388,"publication_identifier":{"isbn":["9783947647071"]},"publication_status":"published","status":"public","date_created":"2023-02-14T10:48:49Z","title":"Teilautomatisierte Parameteridentifikation für die Validierung von Dynamikmodellen im modellbasierten Entwurf mechatronischer Systeme","user_id":"82875"},{"_id":"13297","intvolume":" 145","year":"2019","type":"conference","citation":{"ieee":"S. Gharibian and O. Parekh, “Almost Optimal Classical Approximation Algorithms for a Quantum Generalization of Max-Cut,” in Proceedings of the 22nd International Workshop on Approximation Algorithms for Combinatorial Optimization Problems (APPROX), 2019, vol. 145, p. 31:1-31:17, doi: 10.4230/LIPICS.APPROX-RANDOM.2019.31.","short":"S. Gharibian, O. Parekh, in: Proceedings of the 22nd International Workshop on Approximation Algorithms for Combinatorial Optimization Problems (APPROX), 2019, p. 31:1-31:17.","mla":"Gharibian, Sevag, and Ojas Parekh. “Almost Optimal Classical Approximation Algorithms for a Quantum Generalization of Max-Cut.” Proceedings of the 22nd International Workshop on Approximation Algorithms for Combinatorial Optimization Problems (APPROX), vol. 145, 2019, p. 31:1-31:17, doi:10.4230/LIPICS.APPROX-RANDOM.2019.31.","bibtex":"@inproceedings{Gharibian_Parekh_2019, series={Leibniz International Proceedings in Informatics (LIPIcs)}, title={Almost Optimal Classical Approximation Algorithms for a Quantum Generalization of Max-Cut}, volume={145}, DOI={10.4230/LIPICS.APPROX-RANDOM.2019.31}, booktitle={Proceedings of the 22nd International Workshop on Approximation Algorithms for Combinatorial Optimization Problems (APPROX)}, author={Gharibian, Sevag and Parekh, Ojas}, year={2019}, pages={31:1-31:17}, collection={Leibniz International Proceedings in Informatics (LIPIcs)} }","ama":"Gharibian S, Parekh O. Almost Optimal Classical Approximation Algorithms for a Quantum Generalization of Max-Cut. In: Proceedings of the 22nd International Workshop on Approximation Algorithms for Combinatorial Optimization Problems (APPROX). Vol 145. Leibniz International Proceedings in Informatics (LIPIcs). ; 2019:31:1-31:17. doi:10.4230/LIPICS.APPROX-RANDOM.2019.31","apa":"Gharibian, S., & Parekh, O. (2019). Almost Optimal Classical Approximation Algorithms for a Quantum Generalization of Max-Cut. Proceedings of the 22nd International Workshop on Approximation Algorithms for Combinatorial Optimization Problems (APPROX), 145, 31:1-31:17. https://doi.org/10.4230/LIPICS.APPROX-RANDOM.2019.31","chicago":"Gharibian, Sevag, and Ojas Parekh. “Almost Optimal Classical Approximation Algorithms for a Quantum Generalization of Max-Cut.” In Proceedings of the 22nd International Workshop on Approximation Algorithms for Combinatorial Optimization Problems (APPROX), 145:31:1-31:17. Leibniz International Proceedings in Informatics (LIPIcs), 2019. https://doi.org/10.4230/LIPICS.APPROX-RANDOM.2019.31."},"page":"31:1-31:17","main_file_link":[{"url":"http://drops.dagstuhl.de/opus/volltexte/2019/11246/","open_access":"1"}],"user_id":"71541","status":"public","date_created":"2019-09-19T08:33:29Z","volume":145,"author":[{"id":"71541","last_name":"Gharibian","orcid":"0000-0002-9992-3379","full_name":"Gharibian, Sevag","first_name":"Sevag"},{"last_name":"Parekh","full_name":"Parekh, Ojas","first_name":"Ojas"}],"publication":"Proceedings of the 22nd International Workshop on Approximation Algorithms for Combinatorial Optimization Problems (APPROX)","oa":"1","doi":"10.4230/LIPICS.APPROX-RANDOM.2019.31","date_updated":"2023-02-28T11:05:46Z","language":[{"iso":"eng"}],"series_title":"Leibniz International Proceedings in Informatics (LIPIcs)","title":"Almost Optimal Classical Approximation Algorithms for a Quantum Generalization of Max-Cut","publication_status":"published","department":[{"_id":"623"},{"_id":"7"}]},{"language":[{"iso":"eng"}],"page":"189","type":"journal_article","year":"2019","citation":{"short":"S. Gharibian, J. Yirka, Quantum 3 (2019) 189.","ieee":"S. Gharibian and J. Yirka, “The complexity of simulating local measurements on quantum systems,” Quantum, vol. 3, p. 189, 2019, doi: 10.22331/q-2019-09-30-189.","chicago":"Gharibian, Sevag, and Justin Yirka. “The Complexity of Simulating Local Measurements on Quantum Systems.” Quantum 3 (2019): 189. https://doi.org/10.22331/q-2019-09-30-189.","ama":"Gharibian S, Yirka J. The complexity of simulating local measurements on quantum systems. Quantum. 2019;3:189. doi:10.22331/q-2019-09-30-189","apa":"Gharibian, S., & Yirka, J. (2019). The complexity of simulating local measurements on quantum systems. Quantum, 3, 189. https://doi.org/10.22331/q-2019-09-30-189","bibtex":"@article{Gharibian_Yirka_2019, title={The complexity of simulating local measurements on quantum systems}, volume={3}, DOI={10.22331/q-2019-09-30-189}, journal={Quantum}, author={Gharibian, Sevag and Yirka, Justin }, year={2019}, pages={189} }","mla":"Gharibian, Sevag, and Justin Yirka. “The Complexity of Simulating Local Measurements on Quantum Systems.” Quantum, vol. 3, 2019, p. 189, doi:10.22331/q-2019-09-30-189."},"main_file_link":[{"open_access":"1","url":"https://quantum-journal.org/papers/q-2019-09-30-189/"}],"oa":"1","doi":"10.22331/q-2019-09-30-189","date_updated":"2023-02-28T11:05:35Z","_id":"13558","intvolume":" 3","date_created":"2019-10-01T08:25:27Z","status":"public","volume":3,"publication_status":"published","publication":"Quantum","department":[{"_id":"623"},{"_id":"7"}],"author":[{"full_name":"Gharibian, Sevag","orcid":"0000-0002-9992-3379","first_name":"Sevag","id":"71541","last_name":"Gharibian"},{"last_name":"Yirka","full_name":"Yirka, Justin ","first_name":"Justin "}],"user_id":"71541","title":"The complexity of simulating local measurements on quantum systems"}]