@article{24383, author = {{Wübbeke, Andrea and Schöppner, Volker and Arndt, Theresa and Maras, Jan-Ole and Fitze, Marcus and Moltzahn, Christian and Wu, Tao and Niendorf, Thomas}}, journal = {{Polymers}}, publisher = {{MDPI}}, title = {{{Effect of nucleating additives on short- and long-term tensile strength and residual stresses of welded polypropylene samples }}}, year = {{2021}}, } @phdthesis{37632, author = {{Wübbeke, Andrea}}, title = {{{Prozess-Struktur-Eigenschaftsbeziehung beim Heizelementschweißen von Polypropylen}}}, year = {{2021}}, } @inbook{30296, author = {{Wiens, Eugen and Homberg, Werner and Arian, Bahman and Möhring, Kerstin and Walther, Frank}}, booktitle = {{Forming the Future}}, isbn = {{9783030753801}}, issn = {{2367-1181}}, location = {{Virtual Event}}, publisher = {{Springer International Publishing}}, title = {{{Forming of Parts with Locally Defined Mechanical and Ferromagnetic Properties by Flow-Forming}}}, doi = {{10.1007/978-3-030-75381-8_160}}, year = {{2021}}, } @article{26082, author = {{Wischer, Christian and Wiens, Eugen and Homberg, Werner}}, issn = {{2666-3309}}, journal = {{Journal of Advanced Joining Processes}}, publisher = {{Elsevier}}, title = {{{Joining with versatile joining elements formed by friction spinning}}}, doi = {{10.1016/j.jajp.2021.100060}}, volume = {{3}}, year = {{2021}}, } @proceedings{22453, editor = {{Wiens, Eugen and Wischer, Christian and Homberg, Werner}}, title = {{{Development of a novel adaptive joining technology employing Friction-Spun Joint Connectors (FSJC)}}}, doi = {{10.25518/esaform21.4682}}, year = {{2021}}, } @article{34484, abstract = {{Multiprofessionelle Teams sind notwendiger Bestandteil inklusiver Schulen. Die Verteilung von Aufgaben, welche über die Zusammenarbeit von allgemeinen und sonderpädagogi­schen Lehrkräften im Unterricht hinausgehen, wurde bislang jedoch selten systematisch untersucht. Im Beitrag werden deskriptive Befunde aus dem Projekt BiFoKi (Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen) zu den Zuständigkeiten von allgemeinen (N = 170) und sonderpädagogischen Lehrkräften (N = 24) sowie Schulsozial­arbeiterinnen (N = 11) an inklusiven Sekundar-­ und Gesamtschulen präsentiert. Sie deuten auf eine Persistenz traditioneller Rollenmuster und Aufgabenverteilungen hin. Bei den befragten sonderpädagogischen Lehrkräften können zwei unterschiedliche Rollenmuster herausgearbeitet werden. Die Schulsozialarbeiterinnen weisen ein enges Arbeitsfeld mit einem Fokus auf Eltern­-Schule-­Kooperation auf. }}, author = {{Neumann, Phillip and Grüter, Sandra and Eckel, Lisa and Lütje-Klose, Birgit and Wild, Elke and Gorges, Julia}}, issn = {{0513-9066}}, journal = {{Zeitschrift für Heilpädagogik}}, keywords = {{Inklusion, Sonderpädagogik, Sekundarstufe, Gesamtschulen, Kooperation, Schulsozialarbeit, BiFoKi}}, number = {{4}}, pages = {{164--177}}, title = {{{Aufgaben und Zuständigkeiten von allgemeinen und sonderpädagogischen Lehrkräften sowie Fachkräften der ­Schulsozialarbeit­ in­ inklusiven­ Schulen­ der­ Sekundarstufe I. Erste Ergebnisse aus dem BiFoKi-Projekt}}}, volume = {{73}}, year = {{2021}}, } @inbook{44526, author = {{Tecklenburg, Feline}}, booktitle = {{Dass die Welt wohnlich für alle wird. Klartexte, Anfragen, Perspektiven. Ina Praetorius zum 65. Geburtstag}}, editor = {{Fehle, Hans Jörg and Langenbacher, Andrea}}, publisher = {{Matthias-Grünewald-Verlag}}, title = {{{Wirtschaft ist Care ist radikale Demokratie}}}, year = {{2021}}, } @article{44329, abstract = {{This paper is devoted to algebro-geometric study of infinite dimensional Lie bialgebras, which arise from solutions of the classical Yang–Baxter equation. We regard trigonometric solutions of this equation as twists of the standard Lie bialgebra cobracket on an appropriate affine Lie algebra and work out the corresponding theory of Manin triples, putting it into an algebro-geometric context. As a consequence of this approach, we prove that any trigonometric solution of the classical Yang–Baxter equation arises from an appropriate algebro-geometric datum. The developed theory is illustrated by some concrete examples.}}, author = {{Burban, Igor and Abedin, R.}}, journal = {{Communications in Mathematical Physics}}, number = {{2}}, pages = {{1051–1109}}, title = {{{Algebraic geometry of Lie bialgebras defined by solutions of the classical Yang-Baxter equation}}}, doi = {{10.1007/s00220-021-04188-7}}, volume = {{387}}, year = {{2021}}, } @book{44546, author = {{Adelmann, Ralf}}, publisher = {{Transcript}}, title = {{{Listen und Rankings. Über Taxonomien des Populären}}}, year = {{2021}}, } @book{32464, author = {{Buhl, Heike M. and Bonanati, Sabrina and Eickelmann, Birgit}}, isbn = {{978-3-8017-3074-1}}, pages = {{150}}, publisher = {{Hogrefe}}, title = {{{Schule in der digitalen Welt}}}, year = {{2021}}, }