TY - CONF AU - Jensen, Solveig AU - Gasteiger, Hedwig AU - Bruns, Julia ID - 36536 T2 - Beiträge zum Mathematikunterricht 2021 TI - Stellenwertverständnis: Verständnis von Stellenwertprinzip und Bündelungsprinzip als separate Konstrukte ER - TY - JOUR AU - Schönherr, Johanna AU - Blomberg, J. AU - Schukajlow, S. AU - Leopold, C. ID - 45342 JF - Contemporary Educational Psychology TI - Do emotions and prior performance facilitate the use of the learner-generated drawing strategy? Effects of enjoyment, anxiety, and intramathematical performance on the use of the drawing strategy and modelling performance VL - 65 ER - TY - JOUR AU - Schönherr, Johanna AU - Schukajlow, S. AU - Blomberg, J. AU - Leopold, C. ID - 45333 JF - Mathematical Thinking and Learning TI - Does strategic knowledge matter? Effects of strategic knowledge about drawing on students’ modeling competencies in the domain of geometry ER - TY - JOUR AU - Schönherr, Johanna AU - Schukajlow, S. AU - Blomberg, J. AU - Leopold, C. ID - 45343 JF - Learning and Instruction TI - The role of strategy-based motivation in mathematical problem solving: The case of learner-generated drawings VL - 80 ER - TY - JOUR AU - Schönherr, Johanna AU - Schukajlow, S. AU - Blomberg, J. ID - 45335 JF - mathematik lehren TI - Was ist eine gute Skizze? Strategiewissen beim mathematischen Modellieren im Bereich der Geometrie fördern VL - 224 ER - TY - CHAP AU - Herding, Jana AU - Büker, P. AU - Kamin, A.M. AU - Glawe, K. AU - Oevel, Gudrun AU - Knurr, M. AU - Menke, I. AU - Ogrodowski, J. AU - Schaper, F. ED - Wollersheim, Hans Werner ED - Pengel, Norbert ID - 45352 T2 - Bildung in der digitalen Transformation TI - inklud.nrw – eine fallbasierte Lehr-/Lernumgebung zum Erwerb inklusions- und digitalisierungsbezogener Kompetenzen in der Lehrer:innenbildung ER - TY - CHAP AU - Herding, Jana AU - Ogrodowski, J. ED - Böhme, N. ID - 45355 T2 - Mythen, Widersprüche und Gewissheiten der Grundschulforschung. Eine wissenschaftliche Bestandsaufnahme nach 100 Jahren Grundschule. Jahrbuch Grundschulforschung TI - Mit Kindern den Übergang auf die weiterführende Schule reflektieren – Sichtweisen von Viertklässler*innen auf die selektiven Schulstrukturen VL - 25 ER - TY - JOUR AU - Herding, Jana AU - Höke, J. AU - Büker, P. AU - Ogrodowski, J. ID - 45353 IS - 3 JF - Diskurs Kindheits- und Jugendforschung/Discourse. Journal of Childhood and Adolescence Research TI - Paderborner Qualitätsstern (PQ³) zur Einschätzung der Kooperation im Übergang Kita – Grundschule: ein Selbstevaluationsinstrument für multiprofessionelle und institutionsübergreifende Zusammenarbeit VL - 16 ER - TY - CHAP AU - Herding, Jana AU - Büker, P. AU - Höke, J. AU - Ogrodowski, J. ED - Dockett, Sue ED - Perry, Bob ID - 45354 T2 - Evaluation Transition to School Programms: Learning from Research and Practice TI - Paderborner Qualitätsstern (PQ³): Self-evaluation of transition to school programms for educators and teachers ER - TY - GEN AU - Herding, Jana ID - 45358 TI - KrafT Bildungsdokumentation: Kind- und ressourcenorientierte, analysebasierte, fortschrittsorientierte Bildungsbegleitung im Team planen, dokumentieren und reflektieren. Herausgegeben von: Büker, Petra; Ogrodowski, Jana, und Antenbrink, Teresa ER - TY - CONF AU - Mattei, Annalisa AU - Eremin, Oxana ID - 45326 T2 - Bericht zur Jahrestagung der Sektion Frauen- und Geschlechterforschung in der Erziehungswissenschaft in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft TI - Corona und Krise. Perspektiven erziehungswissenschaftlicher Frauen- und Geschlechterforschung ER - TY - GEN AU - Mattei, Annalisa ID - 45328 T2 - Jahrbuch Erziehungswissenschaftliche Geschlechterforschung 17, Opladen / Berlin / Toronto TI - Rezension zu: Nef, Susanne: Ringen um Bedeutung. Die Deutung häuslicher Gewalt als sozialer Prozess, Basel 2020, in: Fegter, Susann / Langer, Antje / Thon, Christine (Hgg.): Diskursanalytische Geschlechterforschung in der Erziehungswissenschaft ER - TY - GEN AU - Mattei, Annalisa AU - Eremin, Oxana ID - 45327 TI - Jahrestagung „Corona und Krise – Perspektiven erziehungswissenschaftlicher Frauen- und Geschlechterforschung“ Erziehungswissenschaft Heft 63, Jg. 32|2021 ER - TY - CHAP AU - Schemmer, Susanne Jutta AU - Heisler, Dietmar AU - Rink, Julia ED - Weyland, Ulrike ED - Ziegler, Birgit ED - Driesel-Lange, Katja ED - Kruse, Annika ID - 45319 T2 - Entwicklungen und Perspektiven in der Berufsorientierung. Stand und Herausforderungen. Online: (06.12.2021) TI - Entwicklungschance oder Warteschleife? Berufsorientierung und Berufswahl in der Berufsfachschule ER - TY - JOUR AU - Aghaei Abrandabadi, Seyed Ali AU - Marx, Michael ID - 45698 JF - Journal of Iranian National Museum, 2 TI - Carbon Dating of Seven Parchment Qurʾān Manuscripts and One Syriac Bible of the National Museum of Iran ER - TY - CHAP AU - Saad, Nadia ID - 45706 T2 - Erlanger Jahrbuch für Interreligiöse Diskurse. Methoden der Darstellung und Analyse interreligiöser Diskurse TI - David und Salomon im Koran: ein Komparativ-theologischer Ansatz ER - TY - JOUR AU - Zahera, H.M.A AU - Jalota, Rricha AU - Sherif, Mohamed Ahmed AU - Ngomo, Axel-Cyrille Ngonga ID - 30372 JF - IEEE Access KW - General Engineering KW - General Materials Science KW - General Computer Science SN - 2169-3536 TI - I-AID: Identifying Actionable Information From Disaster-Related Tweets VL - 9 ER - TY - CONF AU - Zahera, H.M.A AU - Heindorf, Stefan AU - Ngomo, Axel-Cyrille Ngonga ID - 30374 T2 - Proceedings of the 11th on Knowledge Capture Conference TI - ASSET: A Semi-supervised Approach for Entity Typing in Knowledge Graphs ER - TY - THES AU - Szopinski, Daniel ID - 24884 TI - Essays on Modeling Languages and Software Tools for Business Model Innovation: Theory and Empirical Evidence ER - TY - CONF AB - Argumentation is a widely applied framework for modeling and evaluating arguments and its reasoning with various applications. Popular frameworks are abstract argumentation (Dung’s framework) or logic-based argumentation (Besnard-Hunter’s framework). Their computational complexity has been studied quite in-depth. Incorporating treewidth into the complexity analysis is particularly interesting, as solvers oftentimes employ SAT-based solvers, which can solve instances of low treewidth fast. In this paper, we address whether one can design reductions from argumentation problems to SAT-problems while linearly preserving the treewidth, which results in decomposition-guided (DG) reductions. It turns out that the linear treewidth overhead caused by our DG reductions, cannot be significantly improved under reasonable assumptions. Finally, we consider logic-based argumentation and establish new upper bounds using DG reductions and lower bounds. AU - Fichte, Johannes AU - Hecher, Markus AU - Mahmood, Yasir AU - Meier, Arne ID - 45840 T2 - Proceedings of the Thirtieth International Joint Conference on Artificial Intelligence TI - Decomposition-Guided Reductions for Argumentation and Treewidth ER -