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Assessment of serum levels of asymmetric dimethylarginine, symmetric dimethylarginine and<scp>l</scp>-arginine in coronary artery disease. Biomarkers, 15(8), 746–752. https://doi.org/10.3109/1354750x.2010.519784 bibtex: '@article{Gad_Hassanein_Abdel-Maksoud_Shaban_Abou-Aisha_Elgabarty_2010, title={Assessment of serum levels of asymmetric dimethylarginine, symmetric dimethylarginine and<scp>l</scp>-arginine in coronary artery disease}, volume={15}, DOI={10.3109/1354750x.2010.519784}, number={8}, journal={Biomarkers}, publisher={Informa UK Limited}, author={Gad, Mohamed Z. and Hassanein, Sally I. and Abdel-Maksoud, Sahar M. and Shaban, Gamal M. and Abou-Aisha, Khaled and Elgabarty, Hossam}, year={2010}, pages={746–752} }' chicago: 'Gad, Mohamed Z., Sally I. Hassanein, Sahar M. Abdel-Maksoud, Gamal M. Shaban, Khaled Abou-Aisha, and Hossam Elgabarty. “Assessment of Serum Levels of Asymmetric Dimethylarginine, Symmetric Dimethylarginine And<scp>l</Scp>-Arginine in Coronary Artery Disease.” Biomarkers 15, no. 8 (2010): 746–52. https://doi.org/10.3109/1354750x.2010.519784.' ieee: 'M. Z. Gad, S. I. Hassanein, S. M. Abdel-Maksoud, G. M. Shaban, K. Abou-Aisha, and H. Elgabarty, “Assessment of serum levels of asymmetric dimethylarginine, symmetric dimethylarginine and<scp>l</scp>-arginine in coronary artery disease,” Biomarkers, vol. 15, no. 8, pp. 746–752, 2010, doi: 10.3109/1354750x.2010.519784.' mla: Gad, Mohamed Z., et al. “Assessment of Serum Levels of Asymmetric Dimethylarginine, Symmetric Dimethylarginine And<scp>l</Scp>-Arginine in Coronary Artery Disease.” Biomarkers, vol. 15, no. 8, Informa UK Limited, 2010, pp. 746–52, doi:10.3109/1354750x.2010.519784. short: M.Z. Gad, S.I. Hassanein, S.M. Abdel-Maksoud, G.M. Shaban, K. Abou-Aisha, H. 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Gattungen, Produktion, Distribution, Rezeption und Modelle für den Unterricht. Kopaed; 2010:177-185.' apa: Kruse, I. (2010). Figuren, Handlungen und Räume in Text, Ton und Bild. Literarisches und medienästhetisches Lernen in intermedialer Lektüre. In P. Josting & K. Maiwald (Eds.), Verfilmte Kinderliteratur. Gattungen, Produktion, Distribution, Rezeption und Modelle für den Unterricht (pp. 177–185). Kopaed. bibtex: '@inbook{Kruse_2010, place={München}, title={Figuren, Handlungen und Räume in Text, Ton und Bild. Literarisches und medienästhetisches Lernen in intermedialer Lektüre}, booktitle={Verfilmte Kinderliteratur. Gattungen, Produktion, Distribution, Rezeption und Modelle für den Unterricht}, publisher={Kopaed}, author={Kruse, Iris}, editor={Josting, Petra and Maiwald , Klaus }, year={2010}, pages={177–185} }' chicago: 'Kruse, Iris. “Figuren, Handlungen und Räume in Text, Ton und Bild. 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Astrid Lindgrens Märchen „Sonnenau“ – Ein Unterrichtsbeispiel zum „Höreraktivierenden Vorlesen“. Grundschulunterricht Deutsch. 2010;(1):18-22. apa: Kruse, I. (2010). Das Vorlesen lernförderlich gestalten. Astrid Lindgrens Märchen „Sonnenau“ – Ein Unterrichtsbeispiel zum „Höreraktivierenden Vorlesen“. Grundschulunterricht Deutsch, 1, 18–22. bibtex: '@article{Kruse_2010, title={Das Vorlesen lernförderlich gestalten. Astrid Lindgrens Märchen „Sonnenau“ – Ein Unterrichtsbeispiel zum „Höreraktivierenden Vorlesen“}, number={1}, journal={Grundschulunterricht Deutsch}, author={Kruse, Iris}, year={2010}, pages={18–22} }' chicago: 'Kruse, Iris. “Das Vorlesen lernförderlich gestalten. Astrid Lindgrens Märchen „Sonnenau“ – Ein Unterrichtsbeispiel zum „Höreraktivierenden Vorlesen“.” Grundschulunterricht Deutsch, no. 1 (2010): 18–22.' ieee: I. Kruse, “Das Vorlesen lernförderlich gestalten. 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Inklusion und Sonderpädagogischer Förderbedarf: Historische Linien und gegenwärtige Anforderungen an ein verändertes Verständnis sonderpädagogischer Förderung. Heilpädagogik Online. 2010;(1):51–73.' apa: 'Albers, T. (2010). Inklusion und Sonderpädagogischer Förderbedarf: Historische Linien und gegenwärtige Anforderungen an ein verändertes Verständnis sonderpädagogischer Förderung. Heilpädagogik Online, 1, 51–73.' bibtex: '@article{Albers_2010, title={Inklusion und Sonderpädagogischer Förderbedarf: Historische Linien und gegenwärtige Anforderungen an ein verändertes Verständnis sonderpädagogischer Förderung}, number={1}, journal={Heilpädagogik Online}, author={Albers, Timm}, year={2010}, pages={51–73} }' chicago: 'Albers, Timm. “Inklusion Und Sonderpädagogischer Förderbedarf: Historische Linien Und Gegenwärtige Anforderungen an Ein Verändertes Verständnis Sonderpädagogischer Förderung.” Heilpädagogik Online, no. 1 (2010): 51–73.' ieee: 'T. 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Der Kindergarten als Sprachlernort: Pragmatisch - kommunikative Aspekte des Spracherwerbs in Kindertageseinrichtungen. Kongressbeitrag zum 29. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Sprachheilpädagogik. Disziplinen im Dialog. Published online 2010:59–64.' apa: 'Albers, T. (2010). Der Kindergarten als Sprachlernort: Pragmatisch - kommunikative Aspekte des Spracherwerbs in Kindertageseinrichtungen. Kongressbeitrag zum 29. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Sprachheilpädagogik. Disziplinen im Dialog, 59–64.' bibtex: '@article{Albers_2010, title={Der Kindergarten als Sprachlernort: Pragmatisch - kommunikative Aspekte des Spracherwerbs in Kindertageseinrichtungen. Kongressbeitrag zum 29. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Sprachheilpädagogik}, journal={Disziplinen im Dialog}, author={Albers, Timm}, year={2010}, pages={59–64} }' chicago: 'Albers, Timm. “Der Kindergarten als Sprachlernort: Pragmatisch - kommunikative Aspekte des Spracherwerbs in Kindertageseinrichtungen. 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Zur Antikerezeption im Werk Uwe Kolbes. In: Elit S, Bremer K, Reents F, eds. Antike – Lyrik – Heute. Griechisch-römische Antike in deutschsprachiger Lyrik und Altphilologie der Gegenwart (Die Antike und ihr Weiterleben 8). (Die Antike und ihr Weiterleben 8). ; 2010:261-283.' apa: 'Elit, S. (2010). Orpheus singt: von Ölbäumen und anderem. Zur Antikerezeption im Werk Uwe Kolbes. In S. Elit, K. Bremer, & F. Reents (Eds.), Antike – Lyrik – Heute. Griechisch-römische Antike in deutschsprachiger Lyrik und Altphilologie der Gegenwart (Die Antike und ihr Weiterleben 8) (pp. 261–283).' bibtex: '@inbook{Elit_2010, place={Remscheid}, series={(Die Antike und ihr Weiterleben 8)}, title={Orpheus singt: von Ölbäumen und anderem. Zur Antikerezeption im Werk Uwe Kolbes}, booktitle={Antike – Lyrik – Heute. 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Kullmann, Lehrerkooperation – Ausprägung Und Wirkungen Am Beispiel Des Naturwissenschaftlichen Unterrichts an Gymnasien, Waxmann, Münster, 2010. date_created: 2022-04-05T10:34:02Z date_updated: 2022-05-17T10:22:37Z department: - _id: '556' keyword: - Beispiel - Gymnasium - Kooperation - Lehrerkooperation - Unterricht language: - iso: eng place: Münster publication_identifier: isbn: - '978383092396' publisher: Waxmann series_title: Empirische Erziehungswissenschaft status: public title: Lehrerkooperation – Ausprägung und Wirkungen am Beispiel des naturwissenschaftlichen Unterrichts an Gymnasien type: book user_id: '55409' volume: Band 26 year: '2010' ... --- _id: '30765' author: - first_name: Maria full_name: Hirschauer, Maria last_name: Hirschauer - first_name: Harry full_name: Kullmann, Harry id: '77972' last_name: Kullmann citation: ama: 'Hirschauer M, Kullmann H. Lehrerprofessionalität im Zeichen von Heterogenität - Stereotype bei Lehrkräften als kollegial zu bearbeitende Herausforderung. In: Hagedorn J, Schurt V, Steber C, Waburg W, eds. {Ethnizität, Geschlecht, Familie Und Schule. Heterogenität Als Erziehungswissenschaftliche Herausforderung}. VS; 2010:351–374.' apa: Hirschauer, M., & Kullmann, H. (2010). Lehrerprofessionalität im Zeichen von Heterogenität - Stereotype bei Lehrkräften als kollegial zu bearbeitende Herausforderung. In J. Hagedorn, V. Schurt, C. Steber, & W. Waburg (Eds.), {Ethnizität, Geschlecht, Familie und Schule. Heterogenität als erziehungswissenschaftliche Herausforderung} (pp. 351–374). VS. bibtex: '@inbook{Hirschauer_Kullmann_2010, place={Wiesbaden}, title={Lehrerprofessionalität im Zeichen von Heterogenität - Stereotype bei Lehrkräften als kollegial zu bearbeitende Herausforderung}, booktitle={{Ethnizität, Geschlecht, Familie und Schule. 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Rezension zu: Kempfert, Guy & Ludwig, Marianne (2008): Kollegiale Unterrichtsbesuche. Besser und leichter unterrichten durch Kollegen-Feedback. {Die Deutsche Schule}. 2010;102(2):176–177.' apa: 'Kullmann, H. (2010). Rezension zu: Kempfert, Guy & Ludwig, Marianne (2008): Kollegiale Unterrichtsbesuche. Besser und leichter unterrichten durch Kollegen-Feedback. In {Die Deutsche Schule} (Vol. 102, Issue 2, pp. 176–177).' bibtex: '@article{Kullmann_2010, title={Rezension zu: Kempfert, Guy & Ludwig, Marianne (2008): Kollegiale Unterrichtsbesuche. Besser und leichter unterrichten durch Kollegen-Feedback}, volume={102}, number={2}, journal={{Die Deutsche Schule}}, author={Kullmann, Harry}, year={2010}, pages={176–177} }' chicago: 'Kullmann, Harry. “Rezension Zu: Kempfert, Guy & Ludwig, Marianne (2008): Kollegiale Unterrichtsbesuche. Besser Und Leichter Unterrichten Durch Kollegen-Feedback.” {Die Deutsche Schule}, 2010.' ieee: 'H. Kullmann, “Rezension zu: Kempfert, Guy & Ludwig, Marianne (2008): Kollegiale Unterrichtsbesuche. Besser und leichter unterrichten durch Kollegen-Feedback,” {Die Deutsche Schule}, vol. 102, no. 2. pp. 176–177, 2010.' mla: 'Kullmann, Harry. “Rezension Zu: Kempfert, Guy & Ludwig, Marianne (2008): Kollegiale Unterrichtsbesuche. Besser Und Leichter Unterrichten Durch Kollegen-Feedback.” {Die Deutsche Schule}, vol. 102, no. 2, 2010, pp. 176–177.' short: H. Kullmann, {Die Deutsche Schule} 102 (2010) 176–177. date_created: 2022-04-05T10:34:33Z date_updated: 2022-05-17T10:24:30Z department: - _id: '556' intvolume: ' 102' issue: '2' language: - iso: eng page: 176–177 publication: '{Die Deutsche Schule}' status: public title: 'Rezension zu: Kempfert, Guy & Ludwig, Marianne (2008): Kollegiale Unterrichtsbesuche. 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Elit, in: Forschungsforum Paderborn 13 , 2010, pp. 6–9.' date_created: 2022-05-23T11:31:47Z date_updated: 2022-05-23T11:31:57Z department: - _id: '465' language: - iso: ger page: 6-9 publication: 'Forschungsforum Paderborn 13 ' status: public title: 'Transformationen der Antike. Rezeptionsformen der griechisch-römischen Literaturkultur in der Moderne: Übersetzungen – Adaptionen – Umschreibungen' type: book_chapter user_id: '21240' year: '2010' ... --- _id: '6067' abstract: - lang: eng text: 'Implicit change detection demonstrates how the visual system can benefit from stored information that is not immediately available to conscious awareness. We investigated the role of motor action in this context. In the first two experiments, using a one-shot implicit change detection paradigm, participants responded to unperceived changes either with an action (jabbing the screen at the guessed location of a change) or with words (verbal report), and sat either 60 cm or 300 cm (with a laser pointer) away from the display. Our observers guessed the locations of changes at a reachable distance better with an action than with a verbal judgment. At 300 cm, beyond reach, the motor advantage disappeared. In experiment 3, this advantage was also unavailable when participants sat at a reachable distance but responded with hand-held laser pointers near their bodies. We conclude that a motor system specialized for real-time visually guided behavior has access to additional visual information. ' author: - first_name: Philip full_name: Tseng, Philip last_name: Tseng - first_name: Jan full_name: Tuennermann, Jan last_name: Tuennermann - first_name: Nancy full_name: Roker-Knight, Nancy last_name: Roker-Knight - first_name: Dorina full_name: Winter, Dorina last_name: Winter - first_name: Ingrid full_name: Scharlau, Ingrid id: '451' last_name: Scharlau orcid: 0000-0003-2364-9489 - first_name: Bruce full_name: Bridgeman, Bruce last_name: Bridgeman citation: ama: Tseng P, Tuennermann J, Roker-Knight N, Winter D, Scharlau I, Bridgeman B. Enhancing implicit change detection through action. Perception. 2010;39(10):1311-1321. apa: Tseng, P., Tuennermann, J., Roker-Knight, N., Winter, D., Scharlau, I., & Bridgeman, B. (2010). Enhancing implicit change detection through action. Perception, 39(10), 1311–1321. bibtex: '@article{Tseng_Tuennermann_Roker-Knight_Winter_Scharlau_Bridgeman_2010, title={Enhancing implicit change detection through action.}, volume={39}, number={10}, journal={Perception}, author={Tseng, Philip and Tuennermann, Jan and Roker-Knight, Nancy and Winter, Dorina and Scharlau, Ingrid and Bridgeman, Bruce}, year={2010}, pages={1311–1321} }' chicago: 'Tseng, Philip, Jan Tuennermann, Nancy Roker-Knight, Dorina Winter, Ingrid Scharlau, and Bruce Bridgeman. “Enhancing Implicit Change Detection through Action.” Perception 39, no. 10 (2010): 1311–21.' ieee: P. Tseng, J. Tuennermann, N. Roker-Knight, D. Winter, I. Scharlau, and B. Bridgeman, “Enhancing implicit change detection through action.,” Perception, vol. 39, no. 10, pp. 1311–1321, 2010. mla: Tseng, Philip, et al. “Enhancing Implicit Change Detection through Action.” Perception, vol. 39, no. 10, 2010, pp. 1311–21. short: P. Tseng, J. Tuennermann, N. Roker-Knight, D. Winter, I. Scharlau, B. Bridgeman, Perception 39 (2010) 1311–1321. date_created: 2018-12-10T07:02:19Z date_updated: 2022-06-06T16:47:26Z department: - _id: '424' intvolume: ' 39' issue: '10' keyword: - implicit change detection - action perception - visual system - perceptual judgment - verbal fluency - Analysis of Variance - Awareness - Female - Humans - Male - Psychomotor Performance - Random Allocation - Reaction Time - Visual Perception - Visual Memory - Visual Stimulation - Implicit Memory - Judgment - Perceptual Discrimination language: - iso: eng page: 1311 - 1321 publication: Perception publication_identifier: issn: - 0301-0066 publication_status: published status: public title: Enhancing implicit change detection through action. type: journal_article user_id: '42165' volume: 39 year: '2010' ... --- _id: '30899' abstract: - lang: eng text: Temporal order judgments (TOJs) have been used for demonstrating the facilitating effect of attention on information processing - prior entry. Prior entry is a robust, often large effect. Besides attention, other factors shorten perceptual latency, for instance stimulus saliency, action affordances of an object, or threatening objects. The expectable size for these effects is far smaller than that usually obtained for prior entry. Some effects might consist of only a few milliseconds. But are TOJs sensitive enough for detecting such small effects? For answering this question, we tested whether objects highly associated with a certain color are perceived earlier. In a four-alternative TOJ, including a "simultaneous" and "uncertain" category, we found a small advantage for high color diagnostic objects. This indicates high sensitivity of the TOJ task. We also found that "simultaneous" judgements were most sensitive. This is important for the debate on the usefulness of order vs. simultaneous judgments. author: - first_name: Katharina full_name: Weiß, Katharina last_name: Weiß - first_name: Ingrid full_name: Scharlau, Ingrid id: '451' last_name: Scharlau orcid: 0000-0003-2364-9489 citation: ama: 'Weiß K, Scharlau I. Temporal order judgments: A sensitive measure for measuring perceptual latency? In: Bastianelli A, Vidotto G, eds. Proceedings of the 26th Annual Meeting of the International Society for Psychophysics. Vol 26. Proceedings of Fechner Day. ; 2010:461-466.' apa: 'Weiß, K., & Scharlau, I. (2010). Temporal order judgments: A sensitive measure for measuring perceptual latency? In A. Bastianelli & G. Vidotto (Eds.), Proceedings of the 26th Annual Meeting of the International Society for Psychophysics (Vol. 26, pp. 461–466).' bibtex: '@inproceedings{Weiß_Scharlau_2010, place={Padua}, series={Proceedings of Fechner Day}, title={Temporal order judgments: A sensitive measure for measuring perceptual latency?}, volume={26}, booktitle={Proceedings of the 26th Annual Meeting of the International Society for Psychophysics}, author={Weiß, Katharina and Scharlau, Ingrid}, editor={Bastianelli, Alessia and Vidotto, Giulio}, year={2010}, pages={461–466}, collection={Proceedings of Fechner Day} }' chicago: 'Weiß, Katharina, and Ingrid Scharlau. “Temporal Order Judgments: A Sensitive Measure for Measuring Perceptual Latency?” In Proceedings of the 26th Annual Meeting of the International Society for Psychophysics, edited by Alessia Bastianelli and Giulio Vidotto, 26:461–66. Proceedings of Fechner Day. Padua, 2010.' ieee: 'K. Weiß and I. Scharlau, “Temporal order judgments: A sensitive measure for measuring perceptual latency?,” in Proceedings of the 26th Annual Meeting of the International Society for Psychophysics, Padua, 2010, vol. 26, pp. 461–466.' mla: 'Weiß, Katharina, and Ingrid Scharlau. “Temporal Order Judgments: A Sensitive Measure for Measuring Perceptual Latency?” Proceedings of the 26th Annual Meeting of the International Society for Psychophysics, edited by Alessia Bastianelli and Giulio Vidotto, vol. 26, 2010, pp. 461–66.' short: 'K. Weiß, I. Scharlau, in: A. Bastianelli, G. Vidotto (Eds.), Proceedings of the 26th Annual Meeting of the International Society for Psychophysics, Padua, 2010, pp. 461–466.' conference: end_date: 22.10.2010 location: Padua start_date: 19.10.2010 date_created: 2022-04-13T22:20:53Z date_updated: 2022-06-06T21:51:32Z department: - _id: '424' editor: - first_name: Alessia full_name: Bastianelli, Alessia last_name: Bastianelli - first_name: Giulio full_name: Vidotto, Giulio last_name: Vidotto intvolume: ' 26' language: - iso: eng page: 461 - 466 place: Padua publication: Proceedings of the 26th Annual Meeting of the International Society for Psychophysics publication_identifier: issn: - 1010-6065 publication_status: published series_title: Proceedings of Fechner Day status: public title: 'Temporal order judgments: A sensitive measure for measuring perceptual latency?' type: conference user_id: '42165' volume: 26 year: '2010' ... --- _id: '6090' abstract: - lang: eng text: Comments on an article by Jan Theeuwes (see record [rid]2010-20897-002[/rid]). Theeuwes summarizes an impressive number of studies demonstrating interference by irrelevant visual singletons in computer experiments with humans. Theeuwes assumes that this salience-driven capture of attention is fast and occurs within 150 ms since singleton onset, during the feed-forward phase of visual processing. In contrast to Theeuwes, we think that top–down contingent capture is the rule and explains initial and fast attention capture effects in the first feed-forward phase of visual processing. During a later phase and under some conditions exogenous capture of attention possibly follows. At the same time, we propose that the evidence presented by Theeuwes fails to support exogenous orienting because it fails to exclude a top–down contingent capture explanation. We present our arguments in two sections. One major source of evidence for top–down controlled attentional capture during the feed-forward author: - first_name: Ulrich full_name: Ansorge, Ulrich last_name: Ansorge - first_name: Gernot full_name: Horstmann, Gernot last_name: Horstmann - first_name: Ingrid full_name: Scharlau, Ingrid id: '451' last_name: Scharlau orcid: 0000-0003-2364-9489 citation: ama: Ansorge U, Horstmann G, Scharlau I. Top–down contingent attentional capture during feed-forward visual processing. Acta Psychologica. 2010;135(2):123-126. apa: Ansorge, U., Horstmann, G., & Scharlau, I. (2010). Top–down contingent attentional capture during feed-forward visual processing. Acta Psychologica, 135(2), 123–126. bibtex: '@article{Ansorge_Horstmann_Scharlau_2010, title={Top–down contingent attentional capture during feed-forward visual processing.}, volume={135}, number={2}, journal={Acta Psychologica}, author={Ansorge, Ulrich and Horstmann, Gernot and Scharlau, Ingrid}, year={2010}, pages={123–126} }' chicago: 'Ansorge, Ulrich, Gernot Horstmann, and Ingrid Scharlau. “Top–down Contingent Attentional Capture during Feed-Forward Visual Processing.” Acta Psychologica 135, no. 2 (2010): 123–26.' ieee: U. Ansorge, G. Horstmann, and I. Scharlau, “Top–down contingent attentional capture during feed-forward visual processing.,” Acta Psychologica, vol. 135, no. 2, pp. 123–126, 2010. mla: Ansorge, Ulrich, et al. “Top–down Contingent Attentional Capture during Feed-Forward Visual Processing.” Acta Psychologica, vol. 135, no. 2, 2010, pp. 123–26. short: U. Ansorge, G. Horstmann, I. Scharlau, Acta Psychologica 135 (2010) 123–126. date_created: 2018-12-10T07:08:08Z date_updated: 2022-06-07T00:17:51Z department: - _id: '424' intvolume: ' 135' issue: '2' keyword: - visual selection - attention - information - visual field - brain - Attention - Humans - Models - Psychological - Visual Perception - Volition - Brain - Visual Field - Visual Perception - Visual Attention - Information language: - iso: eng main_file_link: - open_access: '1' url: https://kw.uni-paderborn.de/fileadmin/fakultaet/Institute/psychologie/Kognitive_Psychologie/Publikationen/AHSActa2011.pdf oa: '1' page: 123 - 126 publication: Acta Psychologica publication_identifier: issn: - 0001-6918 publication_status: published status: public title: Top–down contingent attentional capture during feed-forward visual processing. type: journal_article user_id: '42165' volume: 135 year: '2010' ... --- _id: '6083' abstract: - lang: eng text: How fast can information of a first target (T1) in a rapid serial visual presentation be used for top-down allocation of attention in time? A valid cue about the temporal position of a second target (T2) was integrated into T1. The data show that 100 ms after T1 onset, T2 was identified better than without cue, raising the conditional T2 performance. T1 apparently triggers a facilitative effect of attention, known from other paradigms such as peripheral cueing. (PsycINFO Database Record (c) 2016 APA, all rights reserved) author: - first_name: Frederic full_name: Hilkenmeier, Frederic last_name: Hilkenmeier - first_name: Ingrid full_name: Scharlau, Ingrid id: '451' last_name: Scharlau orcid: 0000-0003-2364-9489 citation: ama: Hilkenmeier F, Scharlau I. Rapid allocation of temporal attention in the attentional blink paradigm. European Journal of Cognitive Psychology. 2010;22(8):1222-1234. apa: Hilkenmeier, F., & Scharlau, I. (2010). Rapid allocation of temporal attention in the attentional blink paradigm. 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