TY - CHAP AU - Lankeit, Elisa AU - Biehler, Rolf ED - Hausberger, T. ED - Bosch, M. ED - Chelloughi, F. ID - 35912 T2 - Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020) TI - “I only know the absolute value function”–About students’ concept images and example spaces concerning continuity and differentiability ER - TY - CHAP AU - Lankeit, Elisa AU - Bauer, T. AU - Biehler, Rolf ED - Siller, H.-S. ED - Weigel, W. ED - Wörler, J. F. ID - 35911 T2 - Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 TI - Votingfragen in den Übungen zur Analysis – Wirkung verschiedener Einsatzszenarien ER - TY - GEN AU - Caruso, Carina ED - Zimmermann, Mirjam ED - Lindler, Heike ID - 35929 T2 - Das wissenschaftlich-religionspädagogische Lexikon im Internet TI - Praxissemester ER - TY - JOUR AU - Caruso, Carina ID - 35935 JF - katholisch.de, Kolumne „Mein Religionsunterricht“. TI - Der Weg zur Theologie-Professur ist hart – gerade für Religionslehrer! ER - TY - THES AU - Schwabl, Franziska ID - 35956 TI - Inszenierungen im digitalen Bild. Eine Rekonstruktion der Selfie-Praktiken Jugendlicher mittels der Dokumentarischen Bildinterpretation. ER - TY - JOUR AU - Schwabl, Franziska ID - 35968 JF - bwp@Berufs-und Wirtschaftspädagogik – online TI - Fotografien als Zugang zur Lebenswelt Jugendlicher. Eine Analyse der digitalen Inszenierungspraktiken Jugendlicher im berufsschulischen Übergangssystem. VL - 38 ER - TY - JOUR AU - Lünne, Steffen AU - Schnell, Susanne AU - Biehler, Rolf ID - 35701 IS - 5 JF - European Journal of Teacher Education KW - Education SN - 0261-9768 TI - Motivation of out-of-field teachers for participating in professional development courses in mathematics VL - 44 ER - TY - CHAP AU - Barzel, Bärbel AU - Biehler, Rolf ED - Zehetmeier, Stefan ED - Potari, Despina ED - Ribeiro, Miguel ID - 35808 T2 - Professional development and knowledge of mathematics teachers TI - Theory-Based Design of Professional Development for Upper Secondary Teachers–Focusing on the Content-Specific Use of Digital Tools ER - TY - CHAP AU - Biehler, Rolf AU - Durand-Guerrier, Viviane ED - Hausberger, T. ED - Bosch, M. ED - Chelloughi, F. ID - 35811 KW - Number Theory KW - Algebra KW - Discrete Mathematics KW - Logic KW - Research in University Mathematics Edcuation T2 - Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020) TI - University Mathematics Didactic Research on Number Theory, Algebra, Discrete Mathematics, Logic ER - TY - CHAP AU - Budde, Lea AU - Frischemeier, Daniel AU - Biehler, Rolf AU - Fleischer, Yannik AU - Gerstenberger, Dietrich AU - Podworny, Susanne AU - Schulte, Carsten ED - Arnold, P. ID - 35821 T2 - New Skills in the Changing World of Statistics Education: Proceedings of the Roundtable conference of the International Association for Statistical Education (IASE), July 2020 TI - Data Science Education in Secondary School: How to Develop Statistical Reasoning When Exploring Data Using CODAP ER -