TY - CONF AB - UML profiles like SysML and MARTE have been a major research topic in electronic system design, but are mainly applied for specification and analysis in early design phases. High-Level Synthesis (HLS), however, addresses the physical implementation aspect of electronic systems, and thus leads to different requirements on the accuracy of models. For this, modular interfaces are a novel object-oriented synthesizable technique to overcome the conflict between a higher degree of abstraction and necessary details for further synthesis. In this paper, we present our approach to use SysML as an adequate modeling language for modular interfaces and C/C++/SystemC-based HLS. We extended SysML with annotations for synthesizable SystemC and high-level synthesis constraints and implemented a code generation scheme to achieve design flow automation. Based on the SysML editor Artisan Studio and an industrial case study, we demonstrate the applicability of SysML as a retargetable front-end for HLS design flows. AU - Mischkalla, Fabian AU - He, Da AU - Müller, Wolfgang ID - 26716 T2 - Proceedings of 2nd Workshop on Model Based Engineering for Embedded Systems Design (M-BED) TI - A Retargetable SysML-based Front-End for High-Level Synthesis ER - TY - CONF AU - He, Da AU - Mischkalla, Fabian AU - Müller, Wolfgang ID - 26717 T2 - Proceedings of 1st international QEMU Users Forum TI - A SysML-based Framework with QEMU-SystemC Code Generation ER - TY - BOOK ED - Hellmich, Frank ID - 26726 TI - Selbstkonzepte im Grundschulalter – Modelle, empirische Ergebnisse, pädagogische Konsequenzen ER - TY - CHAP AU - Hellmich, Frank ED - Wember, Franz B. ED - Heimlich , Ulrich ID - 26745 T2 - Didaktik des Unterrichts im Förderschwerpunkt Lernen. Ein Handreichung für Studium und Praxis TI - Lehren und Lernen im Geometrieunterricht ER - TY - CHAP AU - Hellmich, Frank ED - Kucharz, Diemut ED - Irion, Thomas ED - Reinhoffer , Bernd ID - 26749 T2 - Grundlegende Bildung ohne Brüche TI - Implizite Fähigkeitstheorien von Grundschulkindern vor dem Übergang auf die weiterführenden Schulen VL - 15 ER - TY - CHAP AU - Hellmich, Frank AU - Günther, Frederike ED - Hellmich, Frank ID - 26750 T2 - Selbstkonzepte im Grundschulalter – Modelle, empirische Ergebnisse, pädagogische Konsequenzen TI - Entwicklung von Selbstkonzepten bei Kindern im Grundschulalter – ein Überblick ER - TY - CHAP AU - Hellmich, Frank AU - Niebuhr-Siebert, Sandra ED - Hornberg, Sabine ED - Valtin, Renate ID - 26751 T2 - Mehrsprachigkeit: Chance oder Hürde beim Schriftspracherwerb? – empirische Befunde und Beispiele guter Praxis TI - Förderung der Lesekompetenz durch ein wortschatzbasiertes Lesestrategietraining bei Kindern mit Deutsch als Zweitsprache ER - TY - CONF AU - Becker, Markus ID - 26782 T2 - 1st International QEMU Users Forum (QUF'11) TI - QEMU/SystemC Cosimulation at Different Abstraction Levels ER - TY - CHAP AU - Adelt, Philipp AU - Esau, Natascha AU - Hölscher, Christian AU - Kleinjohann, Bernd AU - Kleinjohann, Lisa AU - Krüger, Martin AU - Zimmer, Detmar ID - 26783 T2 - Intelligent Mechatronics; Kapitel 10 TI - Hybrid Planning for Self-Optimization in Railbound Mechatronic Systems ER - TY - CONF AU - Gnokam Defo, Gilles Bertrand AU - Müller, Wolfgang ID - 26784 T2 - Methoden und Beschreibungssprachen zur Modellierung und Verifikation von Schaltungen und Systemen (MBMV) TI - Synchronisation eines SystemC Restbus-Simulators mit einem Hardware-In-the-Loop FlexRay Netzwerk ER -