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DGfE-Sektionstagung {\textquotedbl}Empirische Bildungsforschung{\textquotedbl}/ AEPF-KBBB Im Frühjahr 2009}, edited by Bernd Schwarz, Peter Nenniger, and Reinhold S. Jäger, 150–155. Landau: {Empirische Pädagogik}, 2011.' ieee: 'H. Kullmann, “Unterrichtsbezogene Lehrerkooperation an Gymnasien – Fallbeispiele und Zusammenhangsanalysen im Hinblick auf Didaktik und Schülerleistungen,” in {Erziehungswissenschaftliche Forschung – nachhaltige Bildung. Beiträge zur 5. DGfE-Sektionstagung {\textquotedbl}Empirische Bildungsforschung{\textquotedbl}/ AEPF-KBBB im Frühjahr 2009}, B. Schwarz, P. Nenniger, and R. S. Jäger, Eds. Landau: {Empirische Pädagogik}, 2011, pp. 150–155.' mla: Kullmann, Harry. “Unterrichtsbezogene Lehrerkooperation an Gymnasien – Fallbeispiele Und Zusammenhangsanalysen Im Hinblick Auf Didaktik Und Schülerleistungen.” {Erziehungswissenschaftliche Forschung – Nachhaltige Bildung. Beiträge Zur 5. 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' author: - first_name: Mechthild full_name: Oechsle, Mechthild last_name: Oechsle - first_name: Ingrid full_name: Scharlau, Ingrid id: '451' last_name: Scharlau orcid: 0000-0003-2364-9489 - first_name: Gudrun full_name: Hessler, Gudrun last_name: Hessler - first_name: Kathrin full_name: Günnewig, Kathrin last_name: Günnewig citation: ama: Oechsle M, Scharlau I, Hessler G, Günnewig K. Wie sehen Studierende das Verhältnis von Studium und Beruf? Praxisbezug und Professionalität in den Subjektiven Theorien Studierender. Der Bologna-Prozess aus Sicht der Hochschulforschung. Published online 2011:178-190. apa: Oechsle, M., Scharlau, I., Hessler, G., & Günnewig, K. (2011). Wie sehen Studierende das Verhältnis von Studium und Beruf? Praxisbezug und Professionalität in den Subjektiven Theorien Studierender. Der Bologna-Prozess aus Sicht der Hochschulforschung, 178–190. bibtex: '@article{Oechsle_Scharlau_Hessler_Günnewig_2011, title={Wie sehen Studierende das Verhältnis von Studium und Beruf? 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Praxisbezug und Professionalität in den Subjektiven Theorien Studierender.” Der Bologna-Prozess aus Sicht der Hochschulforschung, CHE, 2011, pp. 178–90. short: M. Oechsle, I. Scharlau, G. Hessler, K. Günnewig, Der Bologna-Prozess aus Sicht der Hochschulforschung (2011) 178–190. date_created: 2022-04-13T22:33:28Z date_updated: 2022-06-06T21:49:20Z department: - _id: '424' language: - iso: ger page: 178 - 190 publication: Der Bologna-Prozess aus Sicht der Hochschulforschung publication_identifier: isbn: - 978-3-941927-18-6 publication_status: published publisher: CHE status: public title: Wie sehen Studierende das Verhältnis von Studium und Beruf? Praxisbezug und Professionalität in den Subjektiven Theorien Studierender type: journal_article user_id: '42165' year: '2011' ... --- _id: '31687' author: - first_name: Ingrid full_name: Scharlau, Ingrid id: '451' last_name: Scharlau orcid: 0000-0003-2364-9489 citation: ama: 'Scharlau I. Self-Assessment-Instrumente: Eine Möglichkeit der Reflexion und Differenzierung von Subjektiven Theorien. In: Workshop: Zum Verhältnis von Studium und Berufspraxis. Perspektiven von Lehrenden und Studierenden. ; 2011.' apa: 'Scharlau, I. (2011). Self-Assessment-Instrumente: Eine Möglichkeit der Reflexion und Differenzierung von Subjektiven Theorien. Workshop: Zum Verhältnis von Studium und Berufspraxis. Perspektiven von Lehrenden und Studierenden.' bibtex: '@inproceedings{Scharlau_2011, place={Universität Bielefeld}, title={Self-Assessment-Instrumente: Eine Möglichkeit der Reflexion und Differenzierung von Subjektiven Theorien}, booktitle={Workshop: Zum Verhältnis von Studium und Berufspraxis. Perspektiven von Lehrenden und Studierenden}, author={Scharlau, Ingrid}, year={2011} }' chicago: 'Scharlau, Ingrid. “Self-Assessment-Instrumente: Eine Möglichkeit der Reflexion und Differenzierung von Subjektiven Theorien.” In Workshop: Zum Verhältnis von Studium und Berufspraxis. Perspektiven von Lehrenden und Studierenden. Universität Bielefeld, 2011.' ieee: 'I. Scharlau, “Self-Assessment-Instrumente: Eine Möglichkeit der Reflexion und Differenzierung von Subjektiven Theorien,” 2011.' mla: 'Scharlau, Ingrid. “Self-Assessment-Instrumente: Eine Möglichkeit der Reflexion und Differenzierung von Subjektiven Theorien.” Workshop: Zum Verhältnis von Studium und Berufspraxis. Perspektiven von Lehrenden und Studierenden, 2011.' short: 'I. Scharlau, in: Workshop: Zum Verhältnis von Studium und Berufspraxis. Perspektiven von Lehrenden und Studierenden, Universität Bielefeld, 2011.' date_created: 2022-06-06T23:18:04Z date_updated: 2022-06-06T23:19:12Z department: - _id: '424' language: - iso: ger place: Universität Bielefeld publication: 'Workshop: Zum Verhältnis von Studium und Berufspraxis. 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(PsycINFO Database Record (c) 2016 APA, all rights reserved) author: - first_name: Ulrich full_name: Ansorge, Ulrich last_name: Ansorge - first_name: Gernot full_name: Horstmann, Gernot last_name: Horstmann - first_name: Ingrid full_name: Scharlau, Ingrid id: '451' last_name: Scharlau orcid: 0000-0003-2364-9489 citation: ama: Ansorge U, Horstmann G, Scharlau I. Top-down contingent feature-specific orienting with and without awareness of the visual input. Advances in Cognitive Psychology. 2011;7(2):108-119. apa: Ansorge, U., Horstmann, G., & Scharlau, I. (2011). Top-down contingent feature-specific orienting with and without awareness of the visual input. Advances in Cognitive Psychology, 7(2), 108–119. bibtex: '@article{Ansorge_Horstmann_Scharlau_2011, title={Top-down contingent feature-specific orienting with and without awareness of the visual input.}, volume={7}, number={2}, journal={Advances in Cognitive Psychology}, author={Ansorge, Ulrich and Horstmann, Gernot and Scharlau, Ingrid}, year={2011}, pages={108–119} }' chicago: 'Ansorge, Ulrich, Gernot Horstmann, and Ingrid Scharlau. “Top-down Contingent Feature-Specific Orienting with and without Awareness of the Visual Input.” Advances in Cognitive Psychology 7, no. 2 (2011): 108–19.' ieee: U. Ansorge, G. Horstmann, and I. Scharlau, “Top-down contingent feature-specific orienting with and without awareness of the visual input.,” Advances in Cognitive Psychology, vol. 7, no. 2, pp. 108–119, 2011. mla: Ansorge, Ulrich, et al. “Top-down Contingent Feature-Specific Orienting with and without Awareness of the Visual Input.” Advances in Cognitive Psychology, vol. 7, no. 2, 2011, pp. 108–19. short: U. Ansorge, G. Horstmann, I. Scharlau, Advances in Cognitive Psychology 7 (2011) 108–119. date_created: 2018-12-10T07:08:22Z date_updated: 2022-06-07T00:15:30Z department: - _id: '424' intvolume: ' 7' issue: '2' keyword: - visual input - awareness - conscious - orientation - visual perception - Awareness - Consciousness States - Perceptual Orientation - Visual Perception - Blindsight language: - iso: eng main_file_link: - open_access: '1' url: https://kw.uni-paderborn.de/fileadmin/fakultaet/Institute/psychologie/Kognitive_Psychologie/Publikationen/Ansorge_Horstmann_Scharlau_ACP_21072011.pdf oa: '1' page: 108 - 119 publication: Advances in Cognitive Psychology publication_identifier: issn: - 1895-1171 publication_status: published status: public title: Top-down contingent feature-specific orienting with and without awareness of the visual input. type: journal_article user_id: '42165' volume: 7 year: '2011' ... --- _id: '6082' abstract: - lang: eng text: 'When two targets are presented in rapid succession, the first target (T1) is usually identified, but the second target (T2) is often missed. A remarkable exception to this ''attentional blink'' occurs when T2 immediately follows the first T1, at lag 1. It is then often spared but reported in the wrong order—that is, before T1. These order reversals have led to the hypothesis that ''lag 1 sparing'' occurs because the two targets merge into a single episodic representation. Here, we report evidence consistent with an alternative theory: T2 receives more attention than T1, leading to prior entry into working memory. Two experiments showed that the more T2 performance exceeded that for T1, the more order reversals were made. Furthermore, precuing T1 led to a shift in performance benefits from T2 to T1 and to an equivalent reduction in order reversals. We conclude that it is not necessary to assume episodic integration to explain lag 1 sparing or the accompanying order reversals. (PsycINFO Dat' author: - first_name: Christian N. L. full_name: Olivers, Christian N. L. last_name: Olivers - first_name: Frederic full_name: Hilkenmeier, Frederic last_name: Hilkenmeier - first_name: Ingrid full_name: Scharlau, Ingrid id: '451' last_name: Scharlau orcid: 0000-0003-2364-9489 citation: ama: Olivers CNL, Hilkenmeier F, Scharlau I. Prior entry explains order reversals in the attentional blink. Attention, Perception, & Psychophysics. 2011;73(1):53-67. apa: Olivers, C. N. L., Hilkenmeier, F., & Scharlau, I. (2011). Prior entry explains order reversals in the attentional blink. Attention, Perception, & Psychophysics, 73(1), 53–67. bibtex: '@article{Olivers_Hilkenmeier_Scharlau_2011, title={Prior entry explains order reversals in the attentional blink.}, volume={73}, number={1}, journal={Attention, Perception, & Psychophysics}, author={Olivers, Christian N. L. and Hilkenmeier, Frederic and Scharlau, Ingrid}, year={2011}, pages={53–67} }' chicago: 'Olivers, Christian N. L., Frederic Hilkenmeier, and Ingrid Scharlau. “Prior Entry Explains Order Reversals in the Attentional Blink.” Attention, Perception, & Psychophysics 73, no. 1 (2011): 53–67.' ieee: C. N. L. Olivers, F. Hilkenmeier, and I. Scharlau, “Prior entry explains order reversals in the attentional blink.,” Attention, Perception, & Psychophysics, vol. 73, no. 1, pp. 53–67, 2011. mla: Olivers, Christian N. L., et al. “Prior Entry Explains Order Reversals in the Attentional Blink.” Attention, Perception, & Psychophysics, vol. 73, no. 1, 2011, pp. 53–67. short: C.N.L. Olivers, F. Hilkenmeier, I. Scharlau, Attention, Perception, & Psychophysics 73 (2011) 53–67. date_created: 2018-12-10T07:06:31Z date_updated: 2022-06-07T00:16:50Z department: - _id: '424' funded_apc: '1' intvolume: ' 73' issue: '1' keyword: - attentional blink - order reversals - prior entry - working memory - visual attention - attentional performance - Adolescent - Adult - Attention - Attentional Blink - Color Perception - Cues - Discrimination (Psychology) - Female - Humans - Male - Memory - Short-Term - Pattern Recognition - Visual - Psychophysics - Reaction Time - Reversal Learning - Sensory Gating - Serial Learning - Young Adult - Eyeblink Reflex - Stimulus Change - Stimulus Parameters - Visual Attention - Attentional Blink - Short Term Memory language: - iso: eng main_file_link: - open_access: '1' url: https://kw.uni-paderborn.de/fileadmin/fakultaet/Institute/psychologie/Kognitive_Psychologie/Publikationen/Olivers_etal__2011__AP_PProofs.pdf oa: '1' page: 53 - 67 publication: Attention, Perception, & Psychophysics publication_identifier: issn: - 1943-3921 publication_status: published status: public title: Prior entry explains order reversals in the attentional blink. type: journal_article user_id: '42165' volume: 73 year: '2011' ... --- _id: '6084' abstract: - lang: eng text: Attended stimuli are perceived as occurring earlier than unattended stimuli. This phenomenon of prior entry is usually identified by a shift in the point of subjective simultaneity (PSS) in temporal order judgements (TOJs). According to its traditional psychophysical interpretation, the PSS coincides with the perception of simultaneity. This assumption is, however, questionable. Technically, the PSS represents the temporal interval between two stimuli at which the two alternative TOJs are equally likely. Thus it also seems possible that observers perceive not simultaneity, but uncertainty of temporal order. This possibility is supported by prior-entry studies, which find that perception of simultaneity is not very likely at the PSS. The present study tested the percept at the PSS in prior entry, using peripheral cues to orient attention. We found that manipulating attention caused varying temporal perceptions around the PSS. On some occasions observers perceived the two stimuli as sim author: - first_name: Katharina full_name: Weiß, Katharina last_name: Weiß - first_name: Ingrid full_name: Scharlau, Ingrid id: '451' last_name: Scharlau orcid: 0000-0003-2364-9489 citation: ama: 'Weiß K, Scharlau I. Simultaneity and temporal order perception: Different sides of the same coin? Evidence from a visual prior-entry study. The Quarterly Journal of Experimental Psychology. 2011;64(2):394-416.' apa: 'Weiß, K., & Scharlau, I. (2011). Simultaneity and temporal order perception: Different sides of the same coin? Evidence from a visual prior-entry study. The Quarterly Journal of Experimental Psychology, 64(2), 394–416.' bibtex: '@article{Weiß_Scharlau_2011, title={Simultaneity and temporal order perception: Different sides of the same coin? 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Economic Change and Restructuring, 44(1–2), 149–177. https://doi.org/10.1007/s10644-010-9084-6 bibtex: '@article{Gries_Redlin_2011, title={International integration and the determinants of regional development in China}, volume={44}, DOI={10.1007/s10644-010-9084-6}, number={1–2}, journal={Economic Change and Restructuring}, publisher={Springer Nature}, author={Gries, Thomas and Redlin, Margarete}, year={2011}, pages={149–177} }' chicago: 'Gries, Thomas, and Margarete Redlin. “International Integration and the Determinants of Regional Development in China.” Economic Change and Restructuring 44, no. 1–2 (2011): 149–77. https://doi.org/10.1007/s10644-010-9084-6.' ieee: 'T. Gries and M. 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During the bed rest period they received, in a randomized crossover design, a high (7.7 meq Na+/kg body wt per day) and a low (0.7 meq Na+/kg body wt per day) NaCl diet. As expected, 24-h excretion of urinary calcium was significantly greater in the high-NaCl-intake HDBR phase than in the low-NaCl-intake HDBR phase ( P < 0.001). High NaCl intake caused a 43–50% greater excretion of the bone resorption markers COOH- (CTX) and NH2- (NTX) terminal telopeptide of type I collagen in HDBR than low NaCl in HDBR (CTX/NTX: P < 0.001). Serum concentrations of the bone formation markers bone-specific alkaline phosphatase (bAP) and NH2-terminal propeptide of type I procollagen (PINP) were identical in both NaCl intake phases. High NaCl intake led to a more negative nitrogen balance in HDBR ( P < 0.001). Changes were accompanied by increased serum chloride concentration ( P = 0.008), reduced blood bicarbonate ( P = 0.017), and base excess ( P = 0.009) whereas net acid excretion was lower during high than during low NaCl intake in immobilization ( P < 0.001). High NaCl intake during immobilization exacerbates disuse-induced bone and muscle loss by causing further protein wasting and an increase in bone resorption. Changes in the acid-base status, mainly caused by disturbances in electrolyte metabolism, seem to determine NaCl-induced degradation processes.' author: - first_name: Petra full_name: Frings-Meuthen, Petra last_name: Frings-Meuthen - first_name: Judith full_name: Bühlmeier, Judith id: '89838' last_name: Bühlmeier - first_name: Natalie full_name: Baecker, Natalie last_name: Baecker - first_name: Peter full_name: Stehle, Peter last_name: Stehle - first_name: Rolf full_name: Fimmers, Rolf last_name: Fimmers - first_name: Francisca full_name: May, Francisca last_name: May - first_name: Goetz full_name: Kluge, Goetz last_name: Kluge - first_name: Martina full_name: Heer, Martina last_name: Heer citation: ama: Frings-Meuthen P, Bühlmeier J, Baecker N, et al. High sodium chloride intake exacerbates immobilization-induced bone resorption and protein losses. Journal of Applied Physiology. 2011;111(2):537-542. doi:10.1152/japplphysiol.00454.2011 apa: Frings-Meuthen, P., Bühlmeier, J., Baecker, N., Stehle, P., Fimmers, R., May, F., Kluge, G., & Heer, M. (2011). High sodium chloride intake exacerbates immobilization-induced bone resorption and protein losses. Journal of Applied Physiology, 111(2), 537–542. https://doi.org/10.1152/japplphysiol.00454.2011 bibtex: '@article{Frings-Meuthen_Bühlmeier_Baecker_Stehle_Fimmers_May_Kluge_Heer_2011, title={High sodium chloride intake exacerbates immobilization-induced bone resorption and protein losses}, volume={111}, DOI={10.1152/japplphysiol.00454.2011}, number={2}, journal={Journal of Applied Physiology}, publisher={American Physiological Society}, author={Frings-Meuthen, Petra and Bühlmeier, Judith and Baecker, Natalie and Stehle, Peter and Fimmers, Rolf and May, Francisca and Kluge, Goetz and Heer, Martina}, year={2011}, pages={537–542} }' chicago: 'Frings-Meuthen, Petra, Judith Bühlmeier, Natalie Baecker, Peter Stehle, Rolf Fimmers, Francisca May, Goetz Kluge, and Martina Heer. “High Sodium Chloride Intake Exacerbates Immobilization-Induced Bone Resorption and Protein Losses.” Journal of Applied Physiology 111, no. 2 (2011): 537–42. https://doi.org/10.1152/japplphysiol.00454.2011.' ieee: 'P. Frings-Meuthen et al., “High sodium chloride intake exacerbates immobilization-induced bone resorption and protein losses,” Journal of Applied Physiology, vol. 111, no. 2, pp. 537–542, 2011, doi: 10.1152/japplphysiol.00454.2011.' mla: Frings-Meuthen, Petra, et al. “High Sodium Chloride Intake Exacerbates Immobilization-Induced Bone Resorption and Protein Losses.” Journal of Applied Physiology, vol. 111, no. 2, American Physiological Society, 2011, pp. 537–42, doi:10.1152/japplphysiol.00454.2011. short: P. Frings-Meuthen, J. Bühlmeier, N. Baecker, P. Stehle, R. Fimmers, F. May, G. Kluge, M. 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Die Fabrikation einer natürlichen Ethik der höfischen Gesellschaft 1650-1710. Winter Verlag. bibtex: '@book{Steigerwald_2011, place={Heidelberg}, title={Galanterie. Die Fabrikation einer natürlichen Ethik der höfischen Gesellschaft 1650-1710}, publisher={Winter Verlag}, author={Steigerwald, Jörn}, year={2011} }' chicago: 'Steigerwald, Jörn. Galanterie. Die Fabrikation einer natürlichen Ethik der höfischen Gesellschaft 1650-1710. Heidelberg: Winter Verlag, 2011.' ieee: 'J. Steigerwald, Galanterie. Die Fabrikation einer natürlichen Ethik der höfischen Gesellschaft 1650-1710. Heidelberg: Winter Verlag, 2011.' mla: Steigerwald, Jörn. Galanterie. Die Fabrikation einer natürlichen Ethik der höfischen Gesellschaft 1650-1710. Winter Verlag, 2011. short: J. Steigerwald, Galanterie. 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Arnscheidt (Eds.), Calderón y su escuela: variaciones e innovación de un modelo teatral, (Archivum Calderonianum, 12) (pp. 461–481). Steiner.' bibtex: '@inbook{Schlieper_2011, place={Stuttgart}, title={Matasanos y Salvador. El médico y la medicina como variaciones teatrales en Calderón}, booktitle={Calderón y su escuela: variaciones e innovación de un modelo teatral, (Archivum Calderonianum, 12)}, publisher={Steiner}, author={Schlieper, Hendrik}, editor={Tietz, Manfred and Arnscheidt , Gero }, year={2011}, pages={461–481} }' chicago: 'Schlieper, Hendrik. “Matasanos y Salvador. El médico y la medicina como variaciones teatrales en Calderón.” In Calderón y su escuela: variaciones e innovación de un modelo teatral, (Archivum Calderonianum, 12), edited by Manfred Tietz and Gero Arnscheidt , 461–81. Stuttgart: Steiner, 2011.' ieee: 'H. Schlieper, “Matasanos y Salvador. 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Published online 2011:209-239. apa: Steigerwald, J. (2011). Beatrices Lachen und Adams Zeichen. Dantes Begründung einer literarischen ‚anthropolo- gia christiana’ in der „Divina Commedia“ (Paradiso I-XXVII). Comparatio. Zeitschrift für Vergleichende Literaturwissenschaft 3 / 2  , 209–239. bibtex: '@article{Steigerwald_2011, title={Beatrices Lachen und Adams Zeichen. Dantes Begründung einer literarischen ‚anthropolo- gia christiana’ in der „Divina Commedia“ (Paradiso I-XXVII)}, journal={Comparatio. Zeitschrift für Vergleichende Literaturwissenschaft 3 / 2  }, author={Steigerwald, Jörn}, year={2011}, pages={209–239} }' chicago: Steigerwald, Jörn. “Beatrices Lachen und Adams Zeichen. Dantes Begründung einer literarischen ‚anthropolo- gia christiana’ in der „Divina Commedia“ (Paradiso I-XXVII).” Comparatio. Zeitschrift für Vergleichende Literaturwissenschaft 3 / 2  , 2011, 209–39. ieee: J. Steigerwald, “Beatrices Lachen und Adams Zeichen. 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Stuttgart: Klett-Cotta. In: Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete Nr. 1, 80. Jahrgang, 89. Published online 2011.' apa: 'Laubenstein, D. (2011). Rezension von: Heinen, N. & Kißgen, R. (2010). Frühe Risiken und Frühe Hilfen. Grundlagen, Diagnostik, Prävention. Stuttgart: Klett-Cotta. In: Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete Nr. 1, 80. Jahrgang, 89. Klett-Cotta.' bibtex: '@article{Laubenstein_2011, place={Stuttgart}, title={Rezension von: Heinen, N. & Kißgen, R. (2010). Frühe Risiken und Frühe Hilfen. Grundlagen, Diagnostik, Prävention. Stuttgart: Klett-Cotta. In: Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete Nr. 1, 80. Jahrgang, 89.}, publisher={Klett-Cotta}, author={Laubenstein, Désirée}, year={2011} }' chicago: 'Laubenstein, Désirée. “Rezension von: Heinen, N. & Kißgen, R. (2010). Frühe Risiken Und Frühe Hilfen. Grundlagen, Diagnostik, Prävention. Stuttgart: Klett-Cotta. In: Vierteljahresschrift Für Heilpädagogik Und Ihre Nachbargebiete Nr. 1, 80. Jahrgang, 89.” Stuttgart: Klett-Cotta, 2011.' ieee: 'D. Laubenstein, “Rezension von: Heinen, N. & Kißgen, R. (2010). Frühe Risiken und Frühe Hilfen. Grundlagen, Diagnostik, Prävention. Stuttgart: Klett-Cotta. In: Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete Nr. 1, 80. Jahrgang, 89.” Klett-Cotta, Stuttgart, 2011.' mla: 'Laubenstein, Désirée. Rezension von: Heinen, N. & Kißgen, R. (2010). Frühe Risiken Und Frühe Hilfen. Grundlagen, Diagnostik, Prävention. Stuttgart: Klett-Cotta. In: Vierteljahresschrift Für Heilpädagogik Und Ihre Nachbargebiete Nr. 1, 80. Jahrgang, 89. Klett-Cotta, 2011.' short: D. Laubenstein, (2011). date_created: 2023-01-09T08:39:46Z date_updated: 2023-01-09T08:54:20Z department: - _id: '454' extern: '1' language: - iso: eng place: Stuttgart publisher: Klett-Cotta status: public title: 'Rezension von: Heinen, N. & Kißgen, R. 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