TY - GEN
AU - Ayyildiz, Berfin
ID - 38097
TI - Die Akquisition von Double Click durch Google - eine wettbewerbspolitische Analyse
ER -
TY - GEN
AU - Shelepova, Ekaterina
ID - 38093
TI - Merger Analysis in Data-Driven Markets - An Economic Policy Perspective
ER -
TY - GEN
AU - Shanmugaratnam, Suganya
ID - 38096
TI - Marktmacht in digitalen Märkten
ER -
TY - GEN
AU - Faizan, Ahmed
ID - 38099
TI - The Effectiveness of Leniency Programs and Whistleblowing in Discouraging Cartel Activities
ER -
TY - JOUR
AB -
Very high activities were observed in the redox-induced hydroamination of alkynes by employing a redox-active gold(i) complex featuring an electron-deficient, terphenyl-substituted phosphonite-based ligand.
AU - Deck, Eva
AU - Wagner, Hanna E.
AU - Paradies, Jan
AU - Breher, Frank
ID - 22237
JF - Chemical Communications
SN - 1359-7345
TI - Redox-responsive phosphonite gold complexes in hydroamination catalysis
ER -
TY - GEN
AU - Padberg, Laura
AU - Eigner, Christof
AU - Santandrea, Matteo
AU - Silberhorn, Christine
ID - 38138
TI - Herstellung von Wellenleitern aus Materialien der KTP-Familie
ER -
TY - JOUR
AU - Penner, Eduard
AU - Caylak, Ismail
AU - Dridger, Alex
AU - Mahnken, Rolf
ID - 19122
JF - Mathematics and Mechanics of Complex Systems
SN - 2325-3444
TI - A polynomial chaos expanded hybrid fuzzy-stochastic model for transversely fiber reinforced plastics
ER -
TY - JOUR
AU - Caylak, Ismail
AU - Penner, Eduard
AU - Mahnken, Rolf
ID - 19120
JF - PAMM
SN - 1617-7061
TI - A fuzzy uncertainty model for analytical and numerical homogenization of transversely fiber reinforced plastics
ER -
TY - JOUR
AU - Ju, Xiaozhe
AU - Mahnken, Rolf
ID - 24429
JF - PAMM
SN - 1617-7061
TI - Model adaptivity on mean‐field and full‐field homogenization methods considering hierarchical unit cells
ER -
TY - JOUR
AU - Lenz, Peter
AU - Mahnken, Rolf
ID - 19424
JF - PAMM
SN - 1617-7061
TI - Damage simulation of fiber reinforced composites using mean‐field homogenization methods
ER -
TY - BOOK
AU - Mahnken, Rolf
ID - 19326
SN - 9783662581650
TI - Lehrbuch der Technischen Mechanik - Band 2: Elastostatik
ER -
TY - JOUR
AB - Metal-semiconductor and junction n-channel field-effect transistors (MESFETs and JFETs) have been fabricated on glass substrates using room temperature deposited amorphous zinc-tin oxide (ZTO) channel layers. Characteristics of transistors and inverter circuits are compared. Best FET devices exhibit ON-to- OFF current ratios over eight orders of magnitude, subthreshold swings as low as 250 mV/dec and field-effect mobilities of 5 cm 2 /Vs. Furthermore, all devices show long-term stability over a period of more than 200 days. Inverters fabricated using either MESFETs or JFETs exhibit remarkable peak gain magnitude values of 350 and voltage uncertainty levels as low as 260 mV for an operating voltage of 5 V. A Schottky diode FET logic (SDFL) approach is applied to shift the switching voltage which is a requirement for cascading of inverters for realization of ring oscillators.
AU - Lahr, Oliver
AU - Zhang, Zhipeng
AU - Grotjahn, Frank
AU - Schlupp, Peter
AU - Vogt, Sofie
AU - von Wenckstern, Holger
AU - Thiede, Andreas
AU - Grundmann, Marius
ID - 39649
IS - 8
JF - IEEE Transactions on Electron Devices
KW - Electrical and Electronic Engineering
KW - Electronic
KW - Optical and Magnetic Materials
SN - 0018-9383
TI - Full-Swing, High-Gain Inverters Based on ZnSnO JFETs and MESFETs
VL - 66
ER -
TY - BOOK
ED - Morrien, Rita
ED - Grywatsch, Jochen
ED - Hetzel, Christoph Otto
ED - Fleßner, Martina
ID - 39995
SN - 978-3-89126-232-0
TI - Mit Droste im Glashaus. Scherbensammlung
ER -
TY - CHAP
AU - Morrien, Rita
ED - Jabłkowska, Johanna
ED - Heidemann, Gudrun
ED - Tomasi-Kapral, Elzbieta
ID - 39628
SN - 9783631780411
T2 - #Engagement. Literarische Potentiale nach den Wenden
TI - Terror(ismus), Theater und Tribunal: Ferdinand von Schirachs "Terror" und Joël Pommerats "La Révolution #1 – Wir schaffen das schon"
VL - 1
ER -
TY - CHAP
AU - Morrien, Rita
ED - Morrien, Rita
ED - Grywatsch, Jochen
ED - Hetzel, Christoph Otto
ED - Fleßner, Martina
ID - 40022
SN - 9783891262320
T2 - Mit Droste im Glashaus. Scherbensammlung
TI - Wegen Umbau geöffnet - Wüste Welt, Paterland und der Traum vom anderen Raum
ER -
TY - CHAP
AU - Morrien, Rita
ED - Morrien, Rita
ED - Grywatsch, Jochen
ED - Hetzel, Christoph Otto
ED - Fleßner, Martina
ID - 40021
SN - 9783891262320
T2 - Mit Droste im Glashaus. Scherbensammlung
TI - Wasser und Stein, das Flüssige und das Feste
ER -
TY - CONF
AU - Noé, Reinhold
AU - Koch, Benjamin
ID - 38218
T2 - Photonic Networks; 20th ITG-Symposium
TI - Polarization-Independent Depolarizer for Control and Supervisory Signals in Long-Haul Fiber Lines
ER -
TY - CONF
AU - Koch, Benjamin
AU - Noé, Reinhold
ID - 38215
T2 - Photonic Networks; 20th ITG-Symposium
TI - Low-Loss Arbitrary Polarization State Synthesizer for Quantum Key Distribution Purposes
ER -
TY - CONF
AU - Schulze, Jan Roland
AU - Hoya, Fabian Karl
AU - Löper, Marwin Felix
AU - Mester, Theresa
AU - Kirsch, Alexander
AU - Blumberg, Eva
AU - Schwab, Susanne
AU - Hellmich, Frank
ID - 36299
TI - Kooperatives Arbeiten von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf den inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“
ER -
TY - CONF
AU - Schulze, Jan Roland
AU - Blumberg, Eva
AU - Hellmich, Frank
ID - 36338
TI - Effects of Interprofessional Collaboration in Inclusive Education of Pre-Service Primary School Teachers and Special Education Teachers on their Self-Concepts. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“
ER -
TY - CONF
AU - Mester, Theresa
AU - Blumberg, Eva
AU - Kirsch, Alexander
AU - Hellmich, Frank
AU - Schulze, Jan Roland
AU - Hoya, Fabian Karl
AU - Löper, Marwin Felix
AU - Schwab, Susanne
ID - 36393
TI - Kooperativ Lernumgebungen für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule gestalten – ein Forschungs- und Entwicklungsprojekt zur Förderung von Grund- und Förderschullehrkräften (KLinG). Posterpräsentation auf der 28. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik des Sachunterrichts e. V. (GDSU)
ER -
TY - CONF
AU - Löper, Marwin Felix
AU - Hoya, Fabian Karl
AU - Schulze, Jan Roland
AU - Mester, Theresa
AU - Kirsch, Alexander
AU - Blumberg, Eva
AU - Schwab, Susanne
AU - Hellmich, Frank
ID - 36376
TI - Preparing Pre-service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
ER -
TY - JOUR
AU - Vollbrecht, Joachim
AU - Wiebeler, Christian
AU - Bock, Harald
AU - Schumacher, Stefan
AU - Kitzerow, Heinz-Siegfried
ID - 13343
IS - 7
JF - The Journal of Physical Chemistry C
SN - 1932-7447
TI - Curved Polar Dibenzocoronene Esters and Imides versus Their Planar Centrosymmetric Homologs: Photophysical and Optoelectronic Analysis
VL - 123
ER -
TY - GEN
AB - Spontaneous formation of transverse patterns is ubiquitous in nonlinear
dynamical systems of all kinds. An aspect of particular interest is the active
control of such patterns. In nonlinear optical systems this can be used for
all-optical switching with transistor-like performance, for example realized
with polaritons in a planar quantum-well semiconductor microcavity. Here we
focus on a specific configuration which takes advantage of the intricate
polarization dependencies in the interacting optically driven polariton system.
Besides detailed numerical simulations of the coupled light-field exciton
dynamics, in the present paper we focus on the derivation of a simplified
population competition model giving detailed insight into the underlying
mechanisms from a nonlinear dynamical systems perspective. We show that such a
model takes the form of a generalized Lotka-Volterra system for two competing
populations explicitly including a source term that enables external control.
We present a comprehensive analysis both of the existence and stability of
stationary states in the parameter space spanned by spatial anisotropy and
external control strength. We also construct phase boundaries in non-trivial
regions and characterize emerging bifurcations. The population competition
model reproduces all key features of the switching observed in full numerical
simulations of the rather complex semiconductor system and at the same time is
simple enough for a fully analytical understanding of the system dynamics.
AU - Pukrop, Matthias
AU - Schumacher, Stefan
ID - 13340
T2 - arXiv:1903.12534
TI - Externally Controlled Lotka-Volterra Dynamics in a Linearly Polarized Polariton Fluid
ER -
TY - CONF
AU - Löper, Marwin Felix
AU - Hoya, Fabian Karl
AU - Schulze, Jan Roland
AU - Mester, Theresa
AU - Kirsch, Alexander
AU - Blumberg, Eva
AU - Schwab, Susanne
ID - 36366
TI - Preparing Pre-service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
ER -
TY - CONF
AU - Hoya, Fabian Karl
AU - Löper, Marwin Felix
AU - Schulze, Jan Roland
AU - Mester, Theresa
AU - Kirsch, Alexander
AU - Blumberg, Eva
AU - Schwab, Susanne
AU - Hellmich, Frank
ID - 36348
TI - Pre-service Primary School Teachers’ Preparation for Team-Teaching in Inclusive Schools. Poster Presentation. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"
ER -
TY - GEN
AB - <div>
<div>
<div>
<p>Molecular doping in conjugated polymers is a crucial process for their application in organic
photovoltaics and optoelectronics. In the present work we theoretically investigate p-type molecu-
lar doping in a series of (poly[2,6-(4,4-bis(2-ethylhexyl)-4H-cyclopenta[2,1-b;3,4-b”]dithiophene)-alt-
4,7-(2,1,3-benzothiadiazole)] (PCPDT-BT) conjugated oligomers with different lengths and three
widely-used dopants with different electron affinities, namely F4TCNQ, F6TCNNQ, and CN6-CP.
We study in detail the molecular geometry of possible oligomer-dopant complexes and its influence
on the doping mechanisms and electronic system properties. We find that the mechanisms of dop-
ing and charge transfer observed sensitively depend on the specific geometry of the oligomer-dopant
complexes. For a given complex different geometries may exist, some of which show transfer of
an entire electron from the oligomer chain onto the dopant molecule resulting in an integer-charge
transfer complex, leaving the system in a ground state with broken spin symmetry. In other ge-
ometries merely hybridization of oligomer and dopant frontier orbitals occurs with partial charge
transfer but spin-symmetric ground state. Considering the resulting electronic density of states both
cases may well contribute to an increased electrical conductivity of corresponding film samples while
the underlying physical mechanisms are entirely different.
</p>
</div>
</div>
</div>
AU - Dong, Chuan-Ding
AU - Schumacher, Stefan
ID - 13347
TI - Molecular Doping of PCPDT-BT Copolymers: Comparison of Molecular Complexes with and Without Integer Charge Transfer
ER -
TY - JOUR
AU - Taetz, Bertram
AU - Teufl, Wolfgang
AU - Weidmann, Alexander
AU - Pietschmann, Juliane
AU - Jöllenbeck, Thomas
AU - Bleser, Gabriele
ID - 40604
IS - 1
JF - Computer Methods in Biomechanics and Biomedical Engineering
KW - Computer Science Applications
KW - Human-Computer Interaction
KW - Biomedical Engineering
KW - General Medicine
KW - Bioengineering
SN - 1025-5842
TI - Depth camera based statistical shape fitting approach for the creation of an individualized lower body biomechanical model: validity and reliability
VL - 23
ER -
TY - CHAP
AU - Pieper, Catania
AU - Kottmann, Brigitte
ED - Esefeld, Marie
ED - Müller, Kirsten
ED - Hackstein, Phillip
ED - Stechow, Elisabeth
ED - Klocke, Barbara
ID - 40552
T2 - Lehren und Lernen
TI - Einblicke in Normalitätsvorstellungen von Lehramtsstudierenden - "Die Situation meines Förderkindes habe ich mit meiner eigenen verglichen und Mitleid gespürt"
VL - 2
ER -
TY - CHAP
AB - Im Forschungskontext der Kinderladenbewegung gehört es inzwischen zum Allgemeinplatz, die Lektürestile der Kinderladenakteur_innen quasi wie selbstverständlich (mit) zu wissen: Nicht nur publizierte Bücher und Texte, sondern insbesondere sog. „Ormit“-Kopien gehörten in den 1960er Jahren zum Standardrepertoire der intellektuellen Auseinandersetzungen, der Diskurse und Diskussionen um und über die „repressionsfreie Erziehung“, der „Anleitungen für eine revolutionäre Erziehung“, der Re-Lektüre von Texten von und über Vera Schmidt, Siegfried Bernfeld, Anna Freud und anderen. Diese Kopien sind als „Raubdrucke“ in das zeitgeschichtliche Narrativ um und über die Kinderladenbewegung eingegangen, genauer: Ebenso ‚revolutionär‘ wie der Lektüreinhalt sollte wohl auch die Lektüreform ihren Namen bekommen. Dabei bezeichneten die Kinderladenakteur_innen die heute sog. „Raubdrucke“ jedoch viel häufiger als Reprints oder Nachdrucke.
AU - Göddertz, Nina
AU - Bock, Karin
ED - Bock, Karin
ED - Göddertz, Nina
ED - Heyden, Franziska
ED - Mauritz, Miriam
ID - 36881
KW - Erziehung
KW - Kinderladenbewegung
KW - Sozialpädagogik
SN - 978-3-658-24188-9
T2 - Zugänge zur Kinderladenbewegung
TI - „Raubdrucke“ als zeitgeschichtliche Dokumente der Kinderladenbewegung
ER -
TY - CHAP
AB - Die nachfolgenden Überlegungen sind aus unserem Forschungszusammenhang entstanden, der als „Nachwuchsforscherinnengruppe: Die Kinderladenbewegung. Biographische Auswirkungen und gesellschaftspolitische Einflüsse institutioneller Erziehungsarrangements“ am 1. Januar 2011 an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster im Arbeitsbereich Sozialpädagogik startete und von Januar 2013 bis Ende 2017 an der Technischen Universität Dresden im Institut für Sozialpädagogik, Sozialarbeit und Wohlfahrtswissenschaften angesiedelt war. Finanziell und inhaltlich wurden wir durch die Hans-Böckler-Stiftung mit drei Stipendien und einer finanziellen Grundausstattung gefördert.
AU - Bock, Karin
AU - Göddertz, Nina
AU - Heyden, Franziska
AU - Mauritz, Miriam
ED - Bock, Karin
ED - Göddertz, Nina
ED - Heyden, Franziska
ED - Mauritz, Miriam
ID - 36868
KW - Pädagogik
KW - Erziehungswissenschaft
KW - Kinderladenbewegung
SN - 978-3-658-24188-9
T2 - Zugänge zur Kinderladenbewegung.
TI - Statt eines Nachworts: Die Kinderladenbewegung als Forschungsthema einer „Nachwuchsforscherinnengruppe“
ER -
TY - CHAP
AU - Göddertz, Nina
AU - Karsten, Maria-Eleonora
AU - Kubandt, Melanie
ID - 36890
T2 - Sozialdidaktik – Fachdidaktik Sozialpädagogik
TI - Studienbrief für die Hamburger Fernhochschule
ER -
TY - CHAP
AU - Göddertz, Nina
AU - Karsten, Maria-Eleonora
AU - Kubandt, Melanie
ID - 36893
T2 - Fachdidaktik Sozialpädagogik / Sozialdidaktik für Soziale Berufe
TI - Studienbrief für die Hamburger Fernhochschule
ER -
TY - CONF
AU - Soleymani, Mohammad
AU - Lameiro, Christian
AU - Santamaria, Ignacio
AU - Schreier, Peter J.
ID - 40690
T2 - Proc. IEEE European Signal Processing Conference (EUSIPCO)
TI - Energy-Efficient Improper Signaling for $K$-User Interference Channels
ER -
TY - CONF
AU - Lameiro, Christian
AU - Santamaria, Ignacio
AU - Schreier, Peter J
ID - 40683
T2 - ICASSP 2019-2019 IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP)
TI - Improper Gaussian Signaling for the Two-user Broadcast Channel Treating Interference as Noise
ER -
TY - JOUR
AU - Lameiro, C.
AU - Santamaría, I.
AU - Schreier, P. J.
ID - 40679
IS - 3
JF - IEEE Transactions on Communications
TI - Improper Gaussian Signaling for Multiple-Access Channels in Underlay Cognitive Radio
VL - 67
ER -
TY - CONF
AU - Horstmann, Stefanie
AU - Ramírez, David
AU - Schreier, Peter J.
ID - 40680
T2 - Proc. 27th European Signal Proc. Conf. (EUSIPCO)
TI - Two-channel passive detection exploiting cyclostationarity
ER -
TY - CONF
AU - Horstmann, Stefanie
AU - Ramírez, David
AU - Schreier, Peter J.
AU - Pries, Aaron
ID - 40689
T2 - Proc.\ Asilomar Conf.\ Signals\ Syst. Computers
TI - Two-channel passive detection of cyclostationary signals in noise with spatio-temporal structure
ER -
TY - CONF
AU - Lameiro, Christian
AU - Santamaría, Ignacio
AU - Schreier, Peter J
ID - 40682
T2 - Proc. Globecom
TI - Benefits of Improper Signaling for Overlay Cognitive Radio
ER -
TY - GEN
AU - Alpsancar, Suzana
ED - Liggieri, Kevin
ED - Müller, Oliver
ID - 35447
SN - 978-3-476-05604-7
T2 - Mensch-Maschine-Interaktion: Handbuch zu Geschichte – Kultur – Ethik
TI - Organprojektion
ER -
TY - GEN
AU - Alpsancar, Suzana
ED - Liggieri, Kevin
ED - Müller, Oliver
ID - 35445
SN - 978-3-476-05604-7
T2 - Mensch-Maschine-Interaktion: Handbuch zu Geschichte – Kultur – Ethik
TI - Computation
ER -
TY - JOUR
AB - The design and performance of the high-resolution wavelength-dispersive multi-crystal von Hamos-type spectrometer at PETRA III beamline P64 are described. Extended analyzer crystal collection available at the beamline allows coverage of a broad energy range from 5 keV to 20 keV with an energy resolution of 0.35–1 eV. Particular attention was paid to enabling two-color measurements by a combination of two types of analyzer crystals and two two-dimensional detectors. The performance of the spectrometer is demonstrated by elastic-line and emission-line measurements on various compounds.
AU - Kalinko, Aleksandr
AU - Caliebe, Wolfgang A.
AU - Schoch, Roland
AU - Bauer, Matthias
ID - 41031
IS - 1
JF - Journal of Synchrotron Radiation
KW - Instrumentation
KW - Nuclear and High Energy Physics
KW - Radiation
SN - 1600-5775
TI - A von Hamos-type hard X-ray spectrometer at the PETRA III beamline P64
VL - 27
ER -
TY - JOUR
AB - Gold(ii) species catalyse the cyclisation of N(2-propyn-1-yl)benzamide to 2-phenyl-5-vinylidene-2-oxazoline without halide abstraction while the neutral gold(i) complex is inactive indicating a gold(ii/i) redox-switch.
AU - Veit, Philipp
AU - Volkert, Carla
AU - Förster, Christoph
AU - Ksenofontov, Vadim
AU - Schlicher, Steffen
AU - Bauer, Matthias
AU - Heinze, Katja
ID - 41050
IS - 32
JF - Chemical Communications
KW - Materials Chemistry
KW - Metals and Alloys
KW - Surfaces
KW - Coatings and Films
KW - General Chemistry
KW - Ceramics and Composites
KW - Electronic
KW - Optical and Magnetic Materials
KW - Catalysis
SN - 1359-7345
TI - Gold(ii) in redox-switchable gold(i) catalysis
VL - 55
ER -
TY - JOUR
AU - Plöger, Wilfried
AU - Scholl, Daniel
AU - Schüle, Christoph
AU - Seifert, Andreas
ID - 41152
JF - Teaching and Teacher Education
TI - Development of trainee teachers’ analytical competence in their induction phase – A longitudinal study comparing science and non-science teachers.
VL - 85
ER -
TY - JOUR
AU - Decius, Julian
AU - Schaper, Niclas
AU - Seifert, Andreas
ID - 41151
IS - 4
JF - Human Resource Development Quarterly
TI - Informal Workplace Learning: Development and validation of a measure.
VL - 30
ER -
TY - CONF
AB - Using direct-detection architecture in Radio Frequency (RF) receivers allows for ultra-low power dissipation and is often used in Wake-Up receivers. Unfortunately direct-detection receivers suffer from high sensitivity to co-channel interference which reduces the communication performance and reliability. In this paper, it is shown that co-channel interference robustness of direct-detection receivers is improved by using Binary Phase Shift Keying (BPSK) Barker code modulated Surface Acoustic Wave (SAW) correlator as a prior stage to the RF envelope detector. Replacing the band select filter with SAW correlator does not result in higher receiver hardware cost. In our receiver, the SAW correlator functions as a passive signal processor, providing gain for a BPSK Barker code modulated signal, while suppressing in-band interferers. This improves the co-channel interference robustness of the direct-detection receiver while preserving its advantage of power efficiency. The concept is verified by means of a direct-detection receiver with discrete components on an RF PCB including an SAW Barker Code correlator at a center frequency of 2.44 GHz fabricated on Lithium Niobate substrate. Measurements with WiFi signals demonstrate that the interference robustness is improved by more than 10 dB compared to a conventional direct-detection receiver.
AU - Abughannam, Saed
AU - Fard, Saeed
AU - Scheytt, Christoph
ID - 24051
T2 - Asia-Pacific Microwave Conference (APMC)
TI - Improving Co-Channel Interference Robustness In Direct Detection Receivers Using A Surface Acoustic Wave (SAW) Correlator
ER -
TY - JOUR
AU - Steinhoff, Lena
AU - Arli, Denni
AU - Weaven, Scott
AU - Kozlenkova, Irina V.
ID - 41294
IS - 3
JF - Journal of the Academy of Marketing Science
KW - Marketing
KW - Economics and Econometrics
KW - Business and International Management
SN - 0092-0703
TI - Online relationship marketing
VL - 47
ER -
TY - JOUR
AU - Wildt, Eugenia
AU - Rohlfing, Katharina
AU - Scharlau, Ingrid
ID - 28982
JF - Frontiers in Psychology
SN - 1664-1078
TI - The Role of Saliency in Learning First Words
ER -
TY - BOOK
ED - Tophinke, Doris
ED - Topalovic, Elvira
ED - Rohlfing, Katharina
ID - 18458
TI - Sprachstrukturelle Modelle. Konvergenzen theoretischer und empirischer Forschung
VL - 4/2019
ER -
TY - JOUR
AU - Tophinke, Doris
AU - Topalovic, Elvira
AU - Rohlfing, Katharina J.
ID - 40973
IS - 4
JF - Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes
KW - General Earth and Planetary Sciences
KW - General Environmental Science
SN - 0418-9426
TI - Sprachstrukturelle Modelle. Linguistische, spracherwerbsorientierte und didaktische Zugänge
VL - 66
ER -
TY - JOUR
AU - Siebert, Scarlet
AU - Tolksdorf, Nils Frederik
AU - Rohlfing, Katharina J.
AU - Zorn, Isabel
ID - 24905
JF - The Journal of Communication and Media Studies
SN - 2470-9247
TI - Raising Robotic Natives?: Persuasive Potentials of Social Robots in Early Education
ER -
TY - GEN
AU - Tolksdorf, Nils Frederik
AU - Dirk, Hönemann
AU - Rohlfing, Katharina J.
AU - Viertel, Franziska E.
ID - 24916
TI - Do shy children behave differently than non-shy children in a child-robot interaction? An analysis of positive and negative expressions of shyness in kindergarten children
ER -
TY - GEN
AU - Tolksdorf, Nils Frederik
AU - Mertens, Ulrich J.
AU - Rohlfing, Katharina J.
ID - 24913
TI - When learning words with robots, children’s answers are multimodal: a challenge for a dialogue design
ER -
TY - JOUR
AU - Grimminger, Angela
AU - Rohlfing, Katharina
ID - 20203
IS - 2
JF - Sprache · Stimme · Gehör
TI - Multimodale Kommunikation in frühen Buchlesesituationen und ihr Zusammenhang mit dem späteren Wortschatz.
VL - 43
ER -
TY - JOUR
AU - Grimminger, Angela
AU - Rohlfing, Katharina
AU - Lüke, Carina
AU - Liszkowski, Ulf
AU - Ritterfeld, Ute
ID - 20201
JF - Journal of Child Language
TI - Decontextualized talk in caregivers’ input to 12-month-old children during structured interaction.
ER -
TY - JOUR
AU - Rohlfing, Katharina
AU - Grimminger, Angela
ID - 20202
JF - Proceedings of the 9th Joint IEEE International Conference on Development and Learning and on Epigenetic Robotics
TI - Utilizing Pragmatic Frames as an analytical tool for children’s performance during word learning.
ER -
TY - CHAP
AU - Rohlfing, Katharina
AU - Nachtigäller, Kerstin
AU - Berner, Anna
AU - Foltz, Anouschka
ID - 20224
T2 - Narrative, Literacy and Other Skills. Studies in intervention.
TI - Does emotional narrative context influence retention of newly learned words?
ER -
TY - CHAP
AU - Rohlfing, Katharina
ID - 20219
T2 - International Handbook of Language Acquisition
TI - Language learning from the use of gestures.
ER -
TY - BOOK
AU - Rohlfing, Katharina
ID - 20218
SN - 9783825247836
TI - Frühe Sprachentwicklung
ER -
TY - JOUR
AB - Applying an eye-tracking technique, we tested early verb understanding in 48 infants aged 9 and 10months. Infants saw two objects presented side by side and heard a verb that referred to a common action with one of these objects (e.g., eating relating to a banana). The verbs were spoken by the parent in an interrogative manner in order to elicit a looking behavior in the infant. Results showed that 9-month-old infants did not show recognition of our test words. However, 10-month-old infants were able to understand a number of the tested verbs. In the discussion, we relate our findings to the nature of early verb representations.
AU - Nomikou, Iris
AU - Rohlfing, Katharina
AU - Cimiano, Philipp
AU - Mandler, Jean M.
ID - 17556
IS - 1
JF - LANGUAGE LEARNING AND DEVELOPMENT
SN - 1547-3341
TI - Evidence for Early Comprehension of Action Verbs
VL - 15
ER -
TY - JOUR
AU - Grimminger, Angela
ID - 20200
IS - 6
JF - Proceedings of the 6th Gesture and Speech in Interaction
TI - The timing of pointing-speech combinations in typically developing and language-delayed toddlers.
VL - GESPIN
ER -
TY - JOUR
AU - Grimminger, Angela
ID - 20199
IS - 4
JF - Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes
TI - Die Integration von Lautsprache und Gesten in Lernkontexten.
VL - 66
ER -
TY - CONF
AU - Schulze, Jan Roland
AU - Hoya, Fabian Karl
AU - Löper, Marwin Felix
AU - Mester, Theresa
AU - Kirsch, Alexander
AU - Blumberg, Eva
AU - Schwab, Susanne
AU - Hellmich, Frank
ID - 36402
TI - Wie können Studierende des Lehramts an Grund- und Förderschulen auf das kooperative Arbeiten in der inklusiven Grundschule vorbereitet werden? Posterpräsentation auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
ER -
TY - CONF
AU - Löper, Marwin Felix
AU - Görel, Gamze
AU - Hoya, Fabian Karl
AU - Kirsch, Alexander
AU - Mester, Theresa
AU - Schulze, Jan Roland
AU - Blumberg, Eva
AU - Schwab, Susanne
AU - Hellmich, Frank
ID - 36388
TI - Entwicklung kooperativen Arbeitens bei Lehramtsstudierenden für den naturwissenschaftlichen Sachunterricht in der inklusiven Grundschule. Posterpräsentation auf dem 8. Paderborner Grundschultag
ER -
TY - CONF
AU - Hellmich, Frank
AU - Schulze, Jan Roland
ID - 36378
TI - Kooperatives Unterrichten von Studentinnen und Studenten des Lehramts an Grund- und Förderschulen im naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Eingeladener Vortrag in der Naturwissenschaftlichen Fakultät der Leibniz Universität Hannover. Institut für Didaktik der Naturwissenschaften
ER -
TY - CONF
AU - Wendel, Sebastian
AU - Haucke-Korber, Barnabas
AU - Dietz, Armin
AU - Kennel, Ralph
ID - 33443
T2 - 2019 21st European Conference on Power Electronics and Applications (EPE '19 ECCE Europe)
TI - Experimental Evaluation of Cascaded Continuous and Finite Set Model Predictive Speed Control for Electrical Drives
ER -
TY - CONF
AU - Hoya, Fabian Karl
AU - Hellmich, Frank
ID - 36395
TI - Feedback im Leseunterricht der Grundschule aus der Perspektive von Kindern und Lehrkräften – Befunde aus einer Mehrebenenanalyse. Vortrag im Symposium „Qualität von Leseunterricht – Determinanten und Effekte“ (Chairs: Annika Ohle-Peters & Nele McElvany) auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
ER -
TY - CONF
AU - Hellmich, Frank
AU - Löper, Marwin Felix
ID - 36387
TI - Prerequisites for children’s attitudes towards peers with special educational needs. Paper Presentation. Symposium: “Escúchame! Listen to me! Exploring under-served students’ voice through innovative and participatory research designs“ (Chair: Christoforos Mamas). AERA (American Educational Research Association)
ER -
TY - CONF
AU - Hellmich, Frank
AU - Hoya, Fabian Karl
AU - Schulze, Jan Roland
AU - Görel, Gamze
ID - 36397
TI - Auswirkungen eines Trainings zum kooperativen Arbeiten auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden in Bezug auf den inklusiven Grundschulunterricht. Vortrag auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
ER -
TY - CONF
AU - Löper, Marwin Felix
AU - Hellmich, Frank
ID - 36347
TI - Prerequisites of Primary School Students’ Pro-social Behavior in the Inclusive Classroom. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"
ER -
TY - CONF
AU - Hellmich, Frank
AU - Löper, Marwin Felix
AU - Knickenberg, Margarita
ID - 36356
TI - Individual and Institutional Determinants for Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs regarding Inclusive Education – Results from Qualitative Interviews. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
ER -
TY - CONF
AU - Löper, Marwin Felix
AU - Hellmich, Frank
ID - 36355
TI - Children’s Pro-social Behavior towards Peers with Social or Emotional Disabilities in the Inclusive Classroom. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
ER -
TY - CONF
AU - Hellmich, Frank
ID - 36383
TI - Under which conditions does the social participation of students with special educational needs succeed? Keynote. Conference "Inclusive Education – Giving students a voice"
ER -
TY - CONF
AU - Schulze, Jan Roland
AU - Hoya, Fabian Karl
AU - Hellmich, Frank
ID - 36312
TI - Effekte eines Trainings zum kooperativen Arbeiten im inklusiven Unterricht auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen. Vortrag auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“
ER -
TY - CONF
AU - Franzen, Katja
AU - Görel, Gamze
AU - Hoya, Fabian Karl
AU - Filipiak, Agnes
AU - Albers, Timm
AU - Hellmich, Frank
ID - 36313
TI - Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden und Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“
ER -
TY - CONF
AU - Schulze, Jan Roland
AU - Hoya, Fabian Karl
AU - Hellmich, Frank
ID - 36317
TI - Effects of a Training to Foster Pre-Service Teachers’ Knowledge about Team-Teaching on their Competencies for Inclusive Education at Primary School. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“
ER -
TY - CONF
AU - Hellmich, Frank
AU - Löper, Marwin Felix
AU - Knickenberg, Margarita
ID - 36344
TI - Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education. Single Paper.18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"
ER -
TY - CONF
AU - Hoya, Fabian Karl
AU - Hellmich, Frank
ID - 36341
TI - The Role of Pronounced and Perceived Parental Feedback on Children’s Reading Comprehension. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"
ER -
TY - CONF
AU - Görel, Gamze
AU - Hellmich, Frank
ID - 36343
TI - Primary School Teachers’ Personal Resources and the Quality of Inclusive Learning Processes. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"
ER -
TY - CONF
AU - Löper, Marwin Felix
AU - Görel, Gamze
AU - Hellmich, Frank
ID - 36316
TI - Prerequisites for Primary School Teachers’ Intentions and Everyday Day Practices concerning Inclusive Education. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“
ER -
TY - CONF
AU - Franzen, Katja
AU - Görel, Gamze
AU - Filipiak, Agnes
AU - Albers, Timm
AU - Hellmich, Frank
ID - 36323
TI - Development Of Preservice Teachers' Inclusive Competences. The "KinU"-Project. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“
ER -
TY - CONF
AU - Löper, Marwin Felix
AU - Görel, Gamze
AU - Hellmich, Frank
ID - 36306
TI - Einstellungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften in Bezug auf den inklusiven Unterricht als Determinanten für ihren intentionalen Umgang mit Heterogenität im Klassenzimmer. Vortrag auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“
ER -
TY - CONF
AU - Schulze, Jan Roland
AU - Hoya, Fabian Karl
AU - Kirsch, Alexander
AU - Brandenburg, Melanie
AU - Schwab, Susanne
AU - Hellmich, Frank
ID - 36291
TI - Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Posterpräsentation. Symposium der Förderlinie "Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung" des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen
ER -
TY - CONF
AU - Franzen, Katja
AU - Görel, Gamze
AU - Filipiak, Agnes
AU - Albers, Timm
AU - Hellmich, Frank
ID - 36290
TI - Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht: Förderung der Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Systeme. Posterpräsentation. Symposium der Förderlinie "Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung" des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen
ER -
TY - CONF
AU - Hellmich, Frank
AU - Hoya, Fabian Karl
AU - Schulze, Jan Roland
ID - 36242
TI - Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag. Symposium der Förderlinie "Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung" des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen
ER -
TY - CONF
AU - Franzen, Katja
AU - Görel, Gamze
AU - Hoya, Fabian Karl
AU - Filipiak, Agnes
AU - Albers, Timm
AU - Hellmich, Frank
ID - 36297
TI - Möglichkeiten der Förderung der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden durch Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“
ER -
TY - CONF
AU - Schulze, Jan Roland
AU - Hoya, Fabian Karl
AU - Hellmich, Frank
ID - 36302
TI - Auswirkungen einer Lerneinheit zum kooperativen Arbeiten auf die Selbstwirksamkeit von angehenden Grund- und Förderschullehrkräften in Bezug auf den inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“
ER -
TY - CONF
AU - Löper, Marwin Felix
AU - Hellmich, Frank
ID - 36293
TI - Determinanten für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit einem sonderpädagogischen Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung. Vortrag auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“
ER -
TY - CHAP
AU - Caruso, Carina
AU - Seifert, Andreas
ED - Caruso, Carina
ED - Woppowa, Jan
ID - 35840
T2 - Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven
TI - Kompetenzprofile pädagogischen Wissens. Ein Blick auf die Entwicklung Theologistudierender im Praxissemester.
ER -
TY - JOUR
AU - Ma, Xuekai
AU - Kartashov, Yaroslav Y
AU - Gao, Tingge
AU - Schumacher, Stefan
ID - 15851
JF - New Journal of Physics
SN - 1367-2630
TI - Controllable high-speed polariton waves in a PT-symmetric lattice
VL - 21
ER -
TY - GEN
AU - Wallmeier, Nadine
ID - 40347
T2 - Niederdeutsches Jahrbuch
TI - Friedel Helga Roolfs (Hg.): Die Niederdeutsche Bühne am Theater Münster 1919–2019. Im Auftrag der Niederdeutschen Bühne am Theater Münster. Münster: Aschendorff Verlag 2019
VL - 142
ER -
TY - JOUR
AU - Grotjahn, Rebecca
ID - 37387
IS - 18 | 19
JF - ad notam. Jahrbuch der Hochschule für Musik Detmold
TI - »Eine Aufnahme, wie sie wohl selten Künstlern zu Theil wird«: Clara Schumann in Detmold
ER -
TY - JOUR
AU - Lopez Salas, Nieves
AU - Vicent-Luna, José Manuel
AU - Imberti, Silvia
AU - Posada, Elena
AU - Roldán, María Jesús
AU - Anta, Juan A.
AU - Balestra, Salvador R. G.
AU - Madero Castro, Rafael M.
AU - Calero, Sofia
AU - Jiménez-Riobóo, Rafael J.
AU - Gutiérrez, María Concepción
AU - Ferrer, María Luisa
AU - del Monte, Francisco
ID - 40581
IS - 21
JF - ACS Sustainable Chemistry & Engineering
KW - Renewable Energy
KW - Sustainability and the Environment
KW - General Chemical Engineering
KW - Environmental Chemistry
KW - General Chemistry
SN - 2168-0485
TI - Looking at the “Water-in-Deep-Eutectic-Solvent” System: A Dilution Range for High Performance Eutectics
VL - 7
ER -
TY - JOUR
AU - Castillo-Blas, Celia
AU - Lopez Salas, Nieves
AU - Gutiérrez, María C.
AU - Puente-Orench, Inés
AU - Gutiérrez-Puebla, Enrique
AU - Ferrer, M. Luisa
AU - Monge, M. Ángeles
AU - Gándara, Felipe
ID - 40584
IS - 4
JF - Journal of the American Chemical Society
KW - Colloid and Surface Chemistry
KW - Biochemistry
KW - General Chemistry
KW - Catalysis
SN - 0002-7863
TI - Encoding Metal–Cation Arrangements in Metal–Organic Frameworks for Programming the Composition of Electrocatalytically Active Multimetal Oxides
VL - 141
ER -
TY - JOUR
AU - Sánchez-Leija, R.J.
AU - Lopez Salas, Nieves
AU - Fierro, J.L.G.
AU - Gutiérrez, M.C.
AU - Ferrer, M.L.
AU - Mota-Morales, J.D.
AU - Luna-Bárcenas, G.
AU - Monte, F. del
ID - 40582
JF - Carbon
KW - General Chemistry
KW - General Materials Science
SN - 0008-6223
TI - Deep eutectic solvents as active media for the preparation of highly conducting 3D free-standing PANI xerogels and their derived N-doped and N-, P-codoped porous carbons
VL - 146
ER -
TY - JOUR
AB -
Purpose
Leveraging social action theory, social network theory and the notion of network externality, the purpose of this paper is to model two different return on investment (ROI) measures: the networked ROI which captures the network effect originating from a social media investment, and the discrete ROI which focuses social media discrete returns from individual users.
Design/methodology/approach
A field experiment was set up over a period of three months to test the effects of two variants of an advertisement campaign (a social vs a discrete ad) on the modeled networked and discrete ROIs.
Findings
The authors find that emphasizing discrete user actions leads to lower network gains, but higher monetary returns while the social action emphasis produces higher network gains, but lower monetary returns. The study further suggests that social action focus is preferable for brand promotion and engagement, whereas the discrete action focus is suitable for boosting sales and website traffic.
Practical implications
Several potential implications for social media researchers and marketers are also discussed.
Originality/value
The authors for the first time showed that that the social media returns are derived not only from individual actions taken by the user (e.g. likes and shares) but also from users’ social interdependencies and the additional exposure that results from network effects.
AU - Khan, Gohar
AU - Mohaisen, Manar
AU - Trier, Matthias
ID - 35756
IS - 2
JF - Internet Research
KW - Economics and Econometrics
KW - Sociology and Political Science
KW - Communication
SN - 1066-2243
TI - The network ROI
VL - 30
ER -
TY - CHAP
AB - Dieser Sammelband ist ein Ergebnis aus unserem Forschungszusammenhang „Die Kinderladenbewegung: Biographische Auswirkungen und gesellschaftspolitische Einflüsse institutioneller Erziehungsarrangements“, der uns seit 2011 als Nachwuchsforscherinnengruppe der Hans-Böckler-Stiftung verbindet. Aus diesem Forschungszusammenhang sind mehrere Veröffentlichungen hervorgegangen, darunter drei Dissertationen (Göddertz 2018; Heyden 2018; Mauritz 2018), ein Handbuchartikel (Göddertz und Bock 2018), ein Aufsatz in einem Sammelband (Bock et al. 2018), drei Aufsätze in Zeitschriften (Bock und Schäfer 2010; Göddertz und Mauritz 2018; Heyden und Mauritz 2018) und drei Lexikon-Artikel (Bock et al. 2015 a-c).
AU - Bock, Karin
AU - Göddertz, Nina
AU - Heyden, Franziska
AU - Mauritz, Miriam
ID - 36878
KW - Erziehungsarrangements
KW - Kinderladenbewegung
KW - Pädagogik
SN - 978-3-658-24188-9
T2 - Zugänge zur Kinderladenbewegung
TI - Einleitung: Zugänge zur Kinderladenbewegung
ER -
TY - BOOK
AB - Das Buch gibt einen umfassenderen Einblick in die historischen, theoretischen und praktischen Zugänge zur Kinderladenbewegung. Damit wird die Kinderladenbewegung nicht nur als ‚Nebenerscheinung‘ der Studentenbewegung begriffen, sondern im Kontext von Frauen-, Studenten- und Erziehungsbewegung als eigenständige Soziale Bewegung gewürdigt.
ED - Bock, Karin
ED - Göddertz, Nina
ED - Heyden, Franziska
ED - Mauritz, Miriam
ID - 36850
KW - Bildungswissenschaft Geschichte Frauenbewegung Kindergarten Theodor W. Adorno Erziehung nach Auschwitz Kritische Theorie Kritische Erziehungswissenschaft
SN - 978-3-658-24188-9
TI - Zugänge zur Kinderladenbewegung
ER -
TY - JOUR
AU - Xie, Zhenda
AU - Luo, Kai Hong
AU - Chang, Kai Chi
AU - Panoiu, Nicolae C.
AU - Herrmann, Harald
AU - Silberhorn, Christine
AU - Wong, Chee Wei
ID - 38047
IS - 22
JF - Applied Optics
KW - Atomic and Molecular Physics
KW - and Optics
KW - Engineering (miscellaneous)
KW - Electrical and Electronic Engineering
SN - 1559-128X
TI - Efficient C-band single-photon upconversion with chip-scale Ti-indiffused pp-LiNbO3 waveguides
VL - 58
ER -
TY - JOUR
AU - Faruque, Imad I.
AU - Sinclair, Gary F.
AU - Bonneau, Damien
AU - Ono, Takafumi
AU - Silberhorn, Christine
AU - Thompson, Mark G.
AU - Rarity, John G.
ID - 38046
IS - 5
JF - Physical Review Applied
KW - General Physics and Astronomy
SN - 2331-7019
TI - Estimating the Indistinguishability of Heralded Single Photons Using Second-Order Correlation
VL - 12
ER -