---
_id: '32784'
author:
- first_name: Friedrich
full_name: Markewitz, Friedrich
id: '67227'
last_name: Markewitz
citation:
ama: Markewitz F. Handbuch Text und Gespräch. Gesprächsforschung – Online Zeitschrift
zur verbalen Interaktion. 2019;(10):225-246.
apa: Markewitz, F. (2019). Handbuch Text und Gespräch. In Gesprächsforschung
– Online Zeitschrift zur verbalen Interaktion (Issue 10, pp. 225–246).
bibtex: '@article{Markewitz_2019, title={Handbuch Text und Gespräch}, number={10},
journal={Gesprächsforschung – Online Zeitschrift zur verbalen Interaktion}, author={Markewitz,
Friedrich}, year={2019}, pages={225–246} }'
chicago: Markewitz, Friedrich. “Handbuch Text Und Gespräch.” Gesprächsforschung
– Online Zeitschrift Zur Verbalen Interaktion, 2019.
ieee: F. Markewitz, “Handbuch Text und Gespräch,” Gesprächsforschung – Online
Zeitschrift zur verbalen Interaktion, no. 10. pp. 225–246, 2019.
mla: Markewitz, Friedrich. “Handbuch Text Und Gespräch.” Gesprächsforschung –
Online Zeitschrift Zur Verbalen Interaktion, no. 10, 2019, pp. 225–46.
short: F. Markewitz, Gesprächsforschung – Online Zeitschrift Zur Verbalen Interaktion
(2019) 225–246.
date_created: 2022-08-09T20:20:29Z
date_updated: 2022-08-16T18:25:22Z
department:
- _id: '115'
issue: '10'
language:
- iso: eng
page: 225-246
publication: Gesprächsforschung – Online Zeitschrift zur verbalen Interaktion
publication_status: published
status: public
title: Handbuch Text und Gespräch
type: review
user_id: '71124'
year: '2019'
...
---
_id: '32786'
author:
- first_name: Friedrich
full_name: Markewitz, Friedrich
id: '67227'
last_name: Markewitz
citation:
ama: Markewitz F. Fachsprachen. Die Konstruktion von Welten. Zeitschrift für
Rezensionen zur germanistischen Sprachwissenschaft. 2019;11(1-2):112-117.
apa: Markewitz, F. (2019). Fachsprachen. Die Konstruktion von Welten. In Zeitschrift
für Rezensionen zur germanistischen Sprachwissenschaft (Vol. 11, Issues 1–2,
pp. 112–117).
bibtex: '@article{Markewitz_2019, title={Fachsprachen. Die Konstruktion von Welten},
volume={11}, number={1–2}, journal={Zeitschrift für Rezensionen zur germanistischen
Sprachwissenschaft}, author={Markewitz, Friedrich}, year={2019}, pages={112–117}
}'
chicago: Markewitz, Friedrich. “Fachsprachen. Die Konstruktion von Welten.” Zeitschrift
Für Rezensionen Zur Germanistischen Sprachwissenschaft, 2019.
ieee: F. Markewitz, “Fachsprachen. Die Konstruktion von Welten,” Zeitschrift
für Rezensionen zur germanistischen Sprachwissenschaft, vol. 11, no. 1–2.
pp. 112–117, 2019.
mla: Markewitz, Friedrich. “Fachsprachen. Die Konstruktion von Welten.” Zeitschrift
Für Rezensionen Zur Germanistischen Sprachwissenschaft, vol. 11, no. 1–2,
2019, pp. 112–17.
short: F. Markewitz, Zeitschrift Für Rezensionen Zur Germanistischen Sprachwissenschaft
11 (2019) 112–117.
date_created: 2022-08-09T20:24:31Z
date_updated: 2022-08-16T18:37:12Z
department:
- _id: '115'
intvolume: ' 11'
issue: 1-2
language:
- iso: eng
page: 112-117
publication: Zeitschrift für Rezensionen zur germanistischen Sprachwissenschaft
publication_status: published
status: public
title: Fachsprachen. Die Konstruktion von Welten
type: review
user_id: '71124'
volume: 11
year: '2019'
...
---
_id: '32645'
author:
- first_name: Friedrich
full_name: Markewitz, Friedrich
id: '67227'
last_name: Markewitz
citation:
ama: Markewitz F. Das Schulprogramm Als Textsorte Zwischen Erziehungs- Und Wissenschaftssystem.
Eine Systemtheoretisch-Textsortenlinguistische Untersuchung.; 2019.
apa: Markewitz, F. (2019). Das Schulprogramm als Textsorte zwischen Erziehungs-
und Wissenschaftssystem. Eine systemtheoretisch-textsortenlinguistische Untersuchung.
bibtex: '@book{Markewitz_2019, place={Münster}, title={Das Schulprogramm als Textsorte
zwischen Erziehungs- und Wissenschaftssystem. Eine systemtheoretisch-textsortenlinguistische
Untersuchung}, author={Markewitz, Friedrich}, year={2019} }'
chicago: Markewitz, Friedrich. Das Schulprogramm Als Textsorte Zwischen Erziehungs-
Und Wissenschaftssystem. Eine Systemtheoretisch-Textsortenlinguistische Untersuchung.
Münster, 2019.
ieee: F. Markewitz, Das Schulprogramm als Textsorte zwischen Erziehungs- und
Wissenschaftssystem. Eine systemtheoretisch-textsortenlinguistische Untersuchung.
Münster, 2019.
mla: Markewitz, Friedrich. Das Schulprogramm Als Textsorte Zwischen Erziehungs-
Und Wissenschaftssystem. Eine Systemtheoretisch-Textsortenlinguistische Untersuchung.
2019.
short: F. Markewitz, Das Schulprogramm Als Textsorte Zwischen Erziehungs- Und Wissenschaftssystem.
Eine Systemtheoretisch-Textsortenlinguistische Untersuchung, Münster, 2019.
date_created: 2022-08-09T17:45:17Z
date_updated: 2022-08-16T18:41:02Z
department:
- _id: '115'
language:
- iso: eng
place: Münster
publication_status: published
status: public
title: Das Schulprogramm als Textsorte zwischen Erziehungs- und Wissenschaftssystem.
Eine systemtheoretisch-textsortenlinguistische Untersuchung
type: book
user_id: '71124'
year: '2019'
...
---
_id: '32741'
author:
- first_name: Friedrich
full_name: Markewitz, Friedrich
id: '67227'
last_name: Markewitz
citation:
ama: Markewitz F. Grundlagen und Paradigmen einer systemtheoretisch fundierten Textsortenlinguistik
– Eine kritische Bestandsaufnahme. Zeitschrift für Literaturwissenschaft und
Literatur (LiLi). Published online 2019:321-244.
apa: Markewitz, F. (2019). Grundlagen und Paradigmen einer systemtheoretisch fundierten
Textsortenlinguistik – Eine kritische Bestandsaufnahme. Zeitschrift Für Literaturwissenschaft
Und Literatur (LiLi), 321–244.
bibtex: '@article{Markewitz_2019, title={Grundlagen und Paradigmen einer systemtheoretisch
fundierten Textsortenlinguistik – Eine kritische Bestandsaufnahme}, journal={Zeitschrift
für Literaturwissenschaft und Literatur (LiLi)}, author={Markewitz, Friedrich},
year={2019}, pages={321–244} }'
chicago: Markewitz, Friedrich. “Grundlagen Und Paradigmen Einer Systemtheoretisch
Fundierten Textsortenlinguistik – Eine Kritische Bestandsaufnahme.” Zeitschrift
Für Literaturwissenschaft Und Literatur (LiLi), 2019, 321–244.
ieee: F. Markewitz, “Grundlagen und Paradigmen einer systemtheoretisch fundierten
Textsortenlinguistik – Eine kritische Bestandsaufnahme,” Zeitschrift für Literaturwissenschaft
und Literatur (LiLi), pp. 321–244, 2019.
mla: Markewitz, Friedrich. “Grundlagen Und Paradigmen Einer Systemtheoretisch Fundierten
Textsortenlinguistik – Eine Kritische Bestandsaufnahme.” Zeitschrift Für Literaturwissenschaft
Und Literatur (LiLi), 2019, pp. 321–244.
short: F. Markewitz, Zeitschrift Für Literaturwissenschaft Und Literatur (LiLi)
(2019) 321–244.
date_created: 2022-08-09T19:24:26Z
date_updated: 2022-08-16T19:22:23Z
department:
- _id: '115'
language:
- iso: eng
page: 321-244
publication: Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Literatur (LiLi)
publication_status: published
status: public
title: Grundlagen und Paradigmen einer systemtheoretisch fundierten Textsortenlinguistik
– Eine kritische Bestandsaufnahme
type: journal_article
user_id: '71124'
year: '2019'
...
---
_id: '17096'
abstract:
- lang: eng
text: Augmented Reality (AR) technologies have evolved rapidly over the last years,
particularly with regard to user interfaces, input devices, and cameras used in
mobile devices for object and gesture recognition. While early AR systems relied
on pre-defined trigger images or QR code markers, modern AR applications leverage
machine learning techniques to identify objects in their physical environments.
So far, only few empirical studies have investigated AR's potential for supporting
learning and task assistance using such marker-less AR. In order to address this
research gap, we implemented an AR application (app)with the aim to analyze the
effectiveness of marker-less AR applied in a mundane setting which can be used
for on-the-job training and more formal educational settings. The results of our
laboratory experiment show that while participants working with AR needed significantly
more time to fulfill the given task, the participants who were supported by AR
learned significantly more.
author:
- first_name: Peter
full_name: Sommerauer, Peter
last_name: Sommerauer
- first_name: Oliver
full_name: Müller, Oliver
id: '72849'
last_name: Müller
- first_name: Leonard
full_name: Maxim, Leonard
last_name: Maxim
- first_name: Nils
full_name: Østman, Nils
last_name: Østman
citation:
ama: 'Sommerauer P, Müller O, Maxim L, Østman N. The Effect of Marker-less Augmented
Reality on Task and Learning Performance. In: International Conference on Wirtschaftsinformatik.
; 2019.'
apa: Sommerauer, P., Müller, O., Maxim, L., & Østman, N. (2019). The Effect
of Marker-less Augmented Reality on Task and Learning Performance. International
Conference on Wirtschaftsinformatik.
bibtex: '@inproceedings{Sommerauer_Müller_Maxim_Østman_2019, title={The Effect of
Marker-less Augmented Reality on Task and Learning Performance}, booktitle={International
Conference on Wirtschaftsinformatik}, author={Sommerauer, Peter and Müller, Oliver
and Maxim, Leonard and Østman, Nils}, year={2019} }'
chicago: Sommerauer, Peter, Oliver Müller, Leonard Maxim, and Nils Østman. “The
Effect of Marker-Less Augmented Reality on Task and Learning Performance.” In
International Conference on Wirtschaftsinformatik, 2019.
ieee: P. Sommerauer, O. Müller, L. Maxim, and N. Østman, “The Effect of Marker-less
Augmented Reality on Task and Learning Performance,” 2019.
mla: Sommerauer, Peter, et al. “The Effect of Marker-Less Augmented Reality on Task
and Learning Performance.” International Conference on Wirtschaftsinformatik,
2019.
short: 'P. Sommerauer, O. Müller, L. Maxim, N. Østman, in: International Conference
on Wirtschaftsinformatik, 2019.'
date_created: 2020-06-17T10:01:00Z
date_updated: 2022-08-17T07:20:42Z
department:
- _id: '196'
extern: '1'
language:
- iso: eng
main_file_link:
- url: https://aisel.aisnet.org/wi2019/track13/papers/9/
publication: International Conference on Wirtschaftsinformatik
status: public
title: The Effect of Marker-less Augmented Reality on Task and Learning Performance
type: conference
user_id: '72849'
year: '2019'
...
---
_id: '8519'
author:
- first_name: Tobias
full_name: Jenert, Tobias
id: '71994'
last_name: Jenert
orcid: ' https://orcid.org/0000-0001-9262-5646'
- first_name: Taiga
full_name: Brahm , Taiga
last_name: 'Brahm '
citation:
ama: 'Jenert T, Brahm T. Fostering pre-service economics teachers´ reflection on
their attitudes towards the discipline. In: ; 2019.'
apa: Jenert, T., & Brahm , T. (2019). Fostering pre-service economics teachers´
reflection on their attitudes towards the discipline. EARLI Biennial Conference,
Aachen.
bibtex: '@inproceedings{Jenert_Brahm _2019, title={Fostering pre-service economics
teachers´ reflection on their attitudes towards the discipline}, author={Jenert,
Tobias and Brahm , Taiga}, year={2019} }'
chicago: Jenert, Tobias, and Taiga Brahm . “Fostering Pre-Service Economics Teachers´
Reflection on Their Attitudes towards the Discipline,” 2019.
ieee: T. Jenert and T. Brahm , “Fostering pre-service economics teachers´ reflection
on their attitudes towards the discipline,” presented at the EARLI Biennial Conference,
Aachen, 2019.
mla: Jenert, Tobias, and Taiga Brahm . Fostering Pre-Service Economics Teachers´
Reflection on Their Attitudes towards the Discipline. 2019.
short: 'T. Jenert, T. Brahm , in: 2019.'
conference:
end_date: 2019-08-16
location: Aachen
name: EARLI Biennial Conference
start_date: 2019-08-12
date_created: 2019-03-19T07:39:03Z
date_updated: 2022-08-17T09:51:20Z
department:
- _id: '208'
- _id: '282'
language:
- iso: eng
quality_controlled: '1'
status: public
title: Fostering pre-service economics teachers´ reflection on their attitudes towards
the discipline
type: conference
user_id: '71994'
year: '2019'
...
---
_id: '2727'
author:
- first_name: Thomas
full_name: Gries, Thomas
id: '186'
last_name: Gries
- first_name: Margarete
full_name: Redlin, Margarete
id: '135'
last_name: Redlin
citation:
ama: 'Gries T, Redlin M. Pirates – The Young and the Jobless: The Effect of Youth
Bulges and Youth Labor Market Integration on Maritime Piracy. Defence and Peace
Economics. 2019;30(3):309-323. doi:10.1080/10242694.2017.1333797'
apa: 'Gries, T., & Redlin, M. (2019). Pirates – The Young and the Jobless: The
Effect of Youth Bulges and Youth Labor Market Integration on Maritime Piracy.
Defence and Peace Economics, 30(3), 309–323. https://doi.org/10.1080/10242694.2017.1333797'
bibtex: '@article{Gries_Redlin_2019, title={Pirates – The Young and the Jobless:
The Effect of Youth Bulges and Youth Labor Market Integration on Maritime Piracy},
volume={30}, DOI={10.1080/10242694.2017.1333797},
number={3}, journal={Defence and Peace Economics}, publisher={Informa UK Limited},
author={Gries, Thomas and Redlin, Margarete}, year={2019}, pages={309–323} }'
chicago: 'Gries, Thomas, and Margarete Redlin. “Pirates – The Young and the Jobless:
The Effect of Youth Bulges and Youth Labor Market Integration on Maritime Piracy.”
Defence and Peace Economics 30, no. 3 (2019): 309–23. https://doi.org/10.1080/10242694.2017.1333797.'
ieee: 'T. Gries and M. Redlin, “Pirates – The Young and the Jobless: The Effect
of Youth Bulges and Youth Labor Market Integration on Maritime Piracy,” Defence
and Peace Economics, vol. 30, no. 3, pp. 309–323, 2019, doi: 10.1080/10242694.2017.1333797.'
mla: 'Gries, Thomas, and Margarete Redlin. “Pirates – The Young and the Jobless:
The Effect of Youth Bulges and Youth Labor Market Integration on Maritime Piracy.”
Defence and Peace Economics, vol. 30, no. 3, Informa UK Limited, 2019,
pp. 309–23, doi:10.1080/10242694.2017.1333797.'
short: T. Gries, M. Redlin, Defence and Peace Economics 30 (2019) 309–323.
date_created: 2018-05-11T10:11:46Z
date_updated: 2022-08-23T08:25:22Z
department:
- _id: '475'
- _id: '200'
- _id: '202'
doi: 10.1080/10242694.2017.1333797
intvolume: ' 30'
issue: '3'
language:
- iso: eng
page: 309-323
publication: Defence and Peace Economics
publication_identifier:
issn:
- 1024-2694
- 1476-8267
publication_status: published
publisher: Informa UK Limited
status: public
title: 'Pirates – The Young and the Jobless: The Effect of Youth Bulges and Youth
Labor Market Integration on Maritime Piracy'
type: journal_article
user_id: '135'
volume: 30
year: '2019'
...
---
_id: '32550'
abstract:
- lang: ger
text: Beziehungen zwischen Erwachsenen und ihren Eltern sind durch Interdependenzen
und Dependenzen gekennzeichnet. Während das Zusammenleben von Familien mit Kindern
im mittleren Erwachsenenalter dabei ganz überwiegend durch Interdependenz geprägt
ist, nehmen im Alter Dependenzen durch gesundheitliche Beeinträchtigungen der
Eltern zu. Mit Blick darauf werden im Artikel behaviorale, kognitive und emotionale
Merkmale von Eltern-Kind-Beziehungen erläutert und theoretisch in zentrale Konzepte
eingebettet. Das Verhalten ist durch Solidarität zwischen den Generationen, aber
auch durch Aspekte des Einflusses innerhalb der Beziehung und aufeinander, gekennzeichnet.
Um Familienkognitionen zu beschreiben, werden die verwandten Konzepte der Individuation
und der filialen Reife herangezogen. Verhalten, wie auch Kognitionen, sind eng
mit dem dritten Beziehungsmerkmal, der Affektivität verknüpft, das neben positiven
auch negative Gefühle sowie Ambivalenzen umfasst.
alternative_title:
- Interdependenzen und Dependenzen in der Beziehung zwischen Erwachsenen und ihren
Eltern
author:
- first_name: Heike M.
full_name: Buhl, Heike M.
id: '27152'
last_name: Buhl
- first_name: Sabrina
full_name: Sommer, Sabrina
last_name: Sommer
citation:
ama: Buhl HM, Sommer S. Intergenerationelle Beziehungen in der Familie. Psychotherapie
im Alter. 2019;16(2):123-135. doi:10.30820/1613-2637-2019-2-123
apa: Buhl, H. M., & Sommer, S. (2019). Intergenerationelle Beziehungen in der
Familie. Psychotherapie im Alter, 16(2), 123–135. https://doi.org/10.30820/1613-2637-2019-2-123
bibtex: '@article{Buhl_Sommer_2019, title={Intergenerationelle Beziehungen in der
Familie}, volume={16}, DOI={10.30820/1613-2637-2019-2-123},
number={2}, journal={Psychotherapie im Alter}, publisher={Psychosozial Verlag},
author={Buhl, Heike M. and Sommer, Sabrina}, year={2019}, pages={123–135} }'
chicago: 'Buhl, Heike M., and Sabrina Sommer. “Intergenerationelle Beziehungen in
der Familie.” Psychotherapie im Alter 16, no. 2 (2019): 123–35. https://doi.org/10.30820/1613-2637-2019-2-123.'
ieee: 'H. M. Buhl and S. Sommer, “Intergenerationelle Beziehungen in der Familie,”
Psychotherapie im Alter, vol. 16, no. 2, pp. 123–135, 2019, doi: 10.30820/1613-2637-2019-2-123.'
mla: Buhl, Heike M., and Sabrina Sommer. “Intergenerationelle Beziehungen in der
Familie.” Psychotherapie im Alter, vol. 16, no. 2, Psychosozial Verlag,
2019, pp. 123–35, doi:10.30820/1613-2637-2019-2-123.
short: H.M. Buhl, S. Sommer, Psychotherapie im Alter 16 (2019) 123–135.
date_created: 2022-08-03T04:13:33Z
date_updated: 2022-08-29T06:16:41Z
department:
- _id: '427'
doi: 10.30820/1613-2637-2019-2-123
intvolume: ' 16'
issue: '2'
language:
- iso: ger
page: 123-135
publication: Psychotherapie im Alter
publication_identifier:
issn:
- 1613-2637
- 2699-1594
publication_status: published
publisher: Psychosozial Verlag
status: public
title: Intergenerationelle Beziehungen in der Familie
type: journal_article
user_id: '42165'
volume: 16
year: '2019'
...
---
_id: '32549'
abstract:
- lang: eng
text: Internet-based self-assessments (ISAs) are tools used to support finding the
right educational fit for higher education (HE) students. ISAs typically consist
of a questionnaire followed by a feedback report about the results. It is unknown
how the characteristics of the feedback report itself affect individuals’ acceptance
and motivation to follow the advice from the report. Literature on feedback in
general has suggested relationships between acceptance of feedback and motivation,
feedback sign (positive versus negative) and regulatory focus (promotion focus
versus prevention focus), influence acceptance and the motivation to develop.
To investigate if these findings are transferable to the context of ISAs, we conducted
an online study with N = 249 German university students (73% female; M = 22.84
years of age (SD = 3.73)) and a bogus self-assessment. Feedback sign was manipulated
randomly, and the regulatory focus was measured by values. Regression analyses
indicate a positive effect of positive feedback sign, but no differences regarding
regulatory focus.
author:
- first_name: Carla
full_name: Bohndick, Carla
last_name: Bohndick
- first_name: Christina
full_name: Menne, Christina
last_name: Menne
- first_name: Susanne
full_name: Kohlmeyer, Susanne
last_name: Kohlmeyer
- first_name: Heike M.
full_name: Buhl, Heike M.
id: '27152'
last_name: Buhl
citation:
ama: Bohndick C, Menne C, Kohlmeyer S, Buhl HM. Feedback in internet-based self-assessments
and its effects on acceptance and motivation. Journal of Further and Higher
Education. 2019;44(6):717-728. doi:10.1080/0309877x.2019.1596233
apa: Bohndick, C., Menne, C., Kohlmeyer, S., & Buhl, H. M. (2019). Feedback
in internet-based self-assessments and its effects on acceptance and motivation.
Journal of Further and Higher Education, 44(6), 717–728. https://doi.org/10.1080/0309877x.2019.1596233
bibtex: '@article{Bohndick_Menne_Kohlmeyer_Buhl_2019, title={Feedback in internet-based
self-assessments and its effects on acceptance and motivation}, volume={44}, DOI={10.1080/0309877x.2019.1596233},
number={6}, journal={Journal of Further and Higher Education}, author={Bohndick,
Carla and Menne, Christina and Kohlmeyer, Susanne and Buhl, Heike M.}, year={2019},
pages={717–728} }'
chicago: 'Bohndick, Carla, Christina Menne, Susanne Kohlmeyer, and Heike M. Buhl.
“Feedback in Internet-Based Self-Assessments and Its Effects on Acceptance and
Motivation.” Journal of Further and Higher Education 44, no. 6 (2019):
717–28. https://doi.org/10.1080/0309877x.2019.1596233.'
ieee: 'C. Bohndick, C. Menne, S. Kohlmeyer, and H. M. Buhl, “Feedback in internet-based
self-assessments and its effects on acceptance and motivation,” Journal of
Further and Higher Education, vol. 44, no. 6, pp. 717–728, 2019, doi: 10.1080/0309877x.2019.1596233.'
mla: Bohndick, Carla, et al. “Feedback in Internet-Based Self-Assessments and Its
Effects on Acceptance and Motivation.” Journal of Further and Higher Education,
vol. 44, no. 6, 2019, pp. 717–28, doi:10.1080/0309877x.2019.1596233.
short: C. Bohndick, C. Menne, S. Kohlmeyer, H.M. Buhl, Journal of Further and Higher
Education 44 (2019) 717–728.
date_created: 2022-08-03T04:09:41Z
date_updated: 2022-08-29T06:14:43Z
department:
- _id: '427'
doi: 10.1080/0309877x.2019.1596233
intvolume: ' 44'
issue: '6'
language:
- iso: eng
page: 717-728
publication: Journal of Further and Higher Education
publication_identifier:
issn:
- 0309-877X
- 1469-9486
publication_status: published
status: public
title: Feedback in internet-based self-assessments and its effects on acceptance and
motivation
type: journal_article
user_id: '42165'
volume: 44
year: '2019'
...
---
_id: '32548'
author:
- first_name: Johanna
full_name: Hilkenmeier, Johanna
last_name: Hilkenmeier
- first_name: Sabrina
full_name: Wiescholek, Sabrina
last_name: Wiescholek
- first_name: Heike M.
full_name: Buhl, Heike M.
id: '27152'
last_name: Buhl
citation:
ama: Hilkenmeier J, Wiescholek S, Buhl HM. Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens
beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale. Zeitschrift
für Soziologie der Erziehung und Sozialisation. 2019;39(1):24-40.
apa: Hilkenmeier, J., Wiescholek, S., & Buhl, H. M. (2019). Bedingungen elterlichen
Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter
Prozessmerkmale. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation,
39(1), 24–40.
bibtex: '@article{Hilkenmeier_Wiescholek_Buhl_2019, title={Bedingungen elterlichen
Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter
Prozessmerkmale}, volume={39}, number={1}, journal={Zeitschrift für Soziologie
der Erziehung und Sozialisation}, author={Hilkenmeier, Johanna and Wiescholek,
Sabrina and Buhl, Heike M.}, year={2019}, pages={24–40} }'
chicago: 'Hilkenmeier, Johanna, Sabrina Wiescholek, and Heike M. Buhl. “Bedingungen
elterlichen Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung
relevanter Prozessmerkmale.” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation
39, no. 1 (2019): 24–40.'
ieee: J. Hilkenmeier, S. Wiescholek, and H. M. Buhl, “Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens
beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale,”
Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, vol. 39, no.
1, pp. 24–40, 2019.
mla: Hilkenmeier, Johanna, et al. “Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens
beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale.”
Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, vol. 39, no.
1, 2019, pp. 24–40.
short: J. Hilkenmeier, S. Wiescholek, H.M. Buhl, Zeitschrift für Soziologie der
Erziehung und Sozialisation 39 (2019) 24–40.
date_created: 2022-08-03T04:09:12Z
date_updated: 2022-08-29T06:13:35Z
department:
- _id: '427'
intvolume: ' 39'
issue: '1'
language:
- iso: ger
page: 24-40
publication: Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation
publication_status: published
status: public
title: Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter.
Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale
type: journal_article
user_id: '42165'
volume: 39
year: '2019'
...