--- _id: '32784' author: - first_name: Friedrich full_name: Markewitz, Friedrich id: '67227' last_name: Markewitz citation: ama: Markewitz F. Handbuch Text und Gespräch. Gesprächsforschung – Online Zeitschrift zur verbalen Interaktion. 2019;(10):225-246. apa: Markewitz, F. (2019). Handbuch Text und Gespräch. In Gesprächsforschung – Online Zeitschrift zur verbalen Interaktion (Issue 10, pp. 225–246). bibtex: '@article{Markewitz_2019, title={Handbuch Text und Gespräch}, number={10}, journal={Gesprächsforschung – Online Zeitschrift zur verbalen Interaktion}, author={Markewitz, Friedrich}, year={2019}, pages={225–246} }' chicago: Markewitz, Friedrich. “Handbuch Text Und Gespräch.” Gesprächsforschung – Online Zeitschrift Zur Verbalen Interaktion, 2019. ieee: F. Markewitz, “Handbuch Text und Gespräch,” Gesprächsforschung – Online Zeitschrift zur verbalen Interaktion, no. 10. pp. 225–246, 2019. mla: Markewitz, Friedrich. “Handbuch Text Und Gespräch.” Gesprächsforschung – Online Zeitschrift Zur Verbalen Interaktion, no. 10, 2019, pp. 225–46. short: F. Markewitz, Gesprächsforschung – Online Zeitschrift Zur Verbalen Interaktion (2019) 225–246. date_created: 2022-08-09T20:20:29Z date_updated: 2022-08-16T18:25:22Z department: - _id: '115' issue: '10' language: - iso: eng page: 225-246 publication: Gesprächsforschung – Online Zeitschrift zur verbalen Interaktion publication_status: published status: public title: Handbuch Text und Gespräch type: review user_id: '71124' year: '2019' ... --- _id: '32786' author: - first_name: Friedrich full_name: Markewitz, Friedrich id: '67227' last_name: Markewitz citation: ama: Markewitz F. Fachsprachen. Die Konstruktion von Welten. Zeitschrift für Rezensionen zur germanistischen Sprachwissenschaft. 2019;11(1-2):112-117. apa: Markewitz, F. (2019). Fachsprachen. Die Konstruktion von Welten. In Zeitschrift für Rezensionen zur germanistischen Sprachwissenschaft (Vol. 11, Issues 1–2, pp. 112–117). bibtex: '@article{Markewitz_2019, title={Fachsprachen. Die Konstruktion von Welten}, volume={11}, number={1–2}, journal={Zeitschrift für Rezensionen zur germanistischen Sprachwissenschaft}, author={Markewitz, Friedrich}, year={2019}, pages={112–117} }' chicago: Markewitz, Friedrich. “Fachsprachen. Die Konstruktion von Welten.” Zeitschrift Für Rezensionen Zur Germanistischen Sprachwissenschaft, 2019. ieee: F. Markewitz, “Fachsprachen. Die Konstruktion von Welten,” Zeitschrift für Rezensionen zur germanistischen Sprachwissenschaft, vol. 11, no. 1–2. pp. 112–117, 2019. mla: Markewitz, Friedrich. “Fachsprachen. Die Konstruktion von Welten.” Zeitschrift Für Rezensionen Zur Germanistischen Sprachwissenschaft, vol. 11, no. 1–2, 2019, pp. 112–17. short: F. Markewitz, Zeitschrift Für Rezensionen Zur Germanistischen Sprachwissenschaft 11 (2019) 112–117. date_created: 2022-08-09T20:24:31Z date_updated: 2022-08-16T18:37:12Z department: - _id: '115' intvolume: ' 11' issue: 1-2 language: - iso: eng page: 112-117 publication: Zeitschrift für Rezensionen zur germanistischen Sprachwissenschaft publication_status: published status: public title: Fachsprachen. Die Konstruktion von Welten type: review user_id: '71124' volume: 11 year: '2019' ... --- _id: '32645' author: - first_name: Friedrich full_name: Markewitz, Friedrich id: '67227' last_name: Markewitz citation: ama: Markewitz F. Das Schulprogramm Als Textsorte Zwischen Erziehungs- Und Wissenschaftssystem. Eine Systemtheoretisch-Textsortenlinguistische Untersuchung.; 2019. apa: Markewitz, F. (2019). Das Schulprogramm als Textsorte zwischen Erziehungs- und Wissenschaftssystem. Eine systemtheoretisch-textsortenlinguistische Untersuchung. bibtex: '@book{Markewitz_2019, place={Münster}, title={Das Schulprogramm als Textsorte zwischen Erziehungs- und Wissenschaftssystem. Eine systemtheoretisch-textsortenlinguistische Untersuchung}, author={Markewitz, Friedrich}, year={2019} }' chicago: Markewitz, Friedrich. Das Schulprogramm Als Textsorte Zwischen Erziehungs- Und Wissenschaftssystem. Eine Systemtheoretisch-Textsortenlinguistische Untersuchung. Münster, 2019. ieee: F. Markewitz, Das Schulprogramm als Textsorte zwischen Erziehungs- und Wissenschaftssystem. Eine systemtheoretisch-textsortenlinguistische Untersuchung. Münster, 2019. mla: Markewitz, Friedrich. Das Schulprogramm Als Textsorte Zwischen Erziehungs- Und Wissenschaftssystem. Eine Systemtheoretisch-Textsortenlinguistische Untersuchung. 2019. short: F. Markewitz, Das Schulprogramm Als Textsorte Zwischen Erziehungs- Und Wissenschaftssystem. Eine Systemtheoretisch-Textsortenlinguistische Untersuchung, Münster, 2019. date_created: 2022-08-09T17:45:17Z date_updated: 2022-08-16T18:41:02Z department: - _id: '115' language: - iso: eng place: Münster publication_status: published status: public title: Das Schulprogramm als Textsorte zwischen Erziehungs- und Wissenschaftssystem. Eine systemtheoretisch-textsortenlinguistische Untersuchung type: book user_id: '71124' year: '2019' ... --- _id: '32741' author: - first_name: Friedrich full_name: Markewitz, Friedrich id: '67227' last_name: Markewitz citation: ama: Markewitz F. Grundlagen und Paradigmen einer systemtheoretisch fundierten Textsortenlinguistik – Eine kritische Bestandsaufnahme. Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Literatur (LiLi). Published online 2019:321-244. apa: Markewitz, F. (2019). Grundlagen und Paradigmen einer systemtheoretisch fundierten Textsortenlinguistik – Eine kritische Bestandsaufnahme. Zeitschrift Für Literaturwissenschaft Und Literatur (LiLi), 321–244. bibtex: '@article{Markewitz_2019, title={Grundlagen und Paradigmen einer systemtheoretisch fundierten Textsortenlinguistik – Eine kritische Bestandsaufnahme}, journal={Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Literatur (LiLi)}, author={Markewitz, Friedrich}, year={2019}, pages={321–244} }' chicago: Markewitz, Friedrich. “Grundlagen Und Paradigmen Einer Systemtheoretisch Fundierten Textsortenlinguistik – Eine Kritische Bestandsaufnahme.” Zeitschrift Für Literaturwissenschaft Und Literatur (LiLi), 2019, 321–244. ieee: F. Markewitz, “Grundlagen und Paradigmen einer systemtheoretisch fundierten Textsortenlinguistik – Eine kritische Bestandsaufnahme,” Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Literatur (LiLi), pp. 321–244, 2019. mla: Markewitz, Friedrich. “Grundlagen Und Paradigmen Einer Systemtheoretisch Fundierten Textsortenlinguistik – Eine Kritische Bestandsaufnahme.” Zeitschrift Für Literaturwissenschaft Und Literatur (LiLi), 2019, pp. 321–244. short: F. Markewitz, Zeitschrift Für Literaturwissenschaft Und Literatur (LiLi) (2019) 321–244. date_created: 2022-08-09T19:24:26Z date_updated: 2022-08-16T19:22:23Z department: - _id: '115' language: - iso: eng page: 321-244 publication: Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Literatur (LiLi) publication_status: published status: public title: Grundlagen und Paradigmen einer systemtheoretisch fundierten Textsortenlinguistik – Eine kritische Bestandsaufnahme type: journal_article user_id: '71124' year: '2019' ... --- _id: '17096' abstract: - lang: eng text: Augmented Reality (AR) technologies have evolved rapidly over the last years, particularly with regard to user interfaces, input devices, and cameras used in mobile devices for object and gesture recognition. While early AR systems relied on pre-defined trigger images or QR code markers, modern AR applications leverage machine learning techniques to identify objects in their physical environments. So far, only few empirical studies have investigated AR's potential for supporting learning and task assistance using such marker-less AR. In order to address this research gap, we implemented an AR application (app)with the aim to analyze the effectiveness of marker-less AR applied in a mundane setting which can be used for on-the-job training and more formal educational settings. The results of our laboratory experiment show that while participants working with AR needed significantly more time to fulfill the given task, the participants who were supported by AR learned significantly more. author: - first_name: Peter full_name: Sommerauer, Peter last_name: Sommerauer - first_name: Oliver full_name: Müller, Oliver id: '72849' last_name: Müller - first_name: Leonard full_name: Maxim, Leonard last_name: Maxim - first_name: Nils full_name: Østman, Nils last_name: Østman citation: ama: 'Sommerauer P, Müller O, Maxim L, Østman N. The Effect of Marker-less Augmented Reality on Task and Learning Performance. In: International Conference on Wirtschaftsinformatik. ; 2019.' apa: Sommerauer, P., Müller, O., Maxim, L., & Østman, N. (2019). The Effect of Marker-less Augmented Reality on Task and Learning Performance. International Conference on Wirtschaftsinformatik. bibtex: '@inproceedings{Sommerauer_Müller_Maxim_Østman_2019, title={The Effect of Marker-less Augmented Reality on Task and Learning Performance}, booktitle={International Conference on Wirtschaftsinformatik}, author={Sommerauer, Peter and Müller, Oliver and Maxim, Leonard and Østman, Nils}, year={2019} }' chicago: Sommerauer, Peter, Oliver Müller, Leonard Maxim, and Nils Østman. “The Effect of Marker-Less Augmented Reality on Task and Learning Performance.” In International Conference on Wirtschaftsinformatik, 2019. ieee: P. Sommerauer, O. Müller, L. Maxim, and N. Østman, “The Effect of Marker-less Augmented Reality on Task and Learning Performance,” 2019. mla: Sommerauer, Peter, et al. “The Effect of Marker-Less Augmented Reality on Task and Learning Performance.” International Conference on Wirtschaftsinformatik, 2019. short: 'P. Sommerauer, O. Müller, L. Maxim, N. Østman, in: International Conference on Wirtschaftsinformatik, 2019.' date_created: 2020-06-17T10:01:00Z date_updated: 2022-08-17T07:20:42Z department: - _id: '196' extern: '1' language: - iso: eng main_file_link: - url: https://aisel.aisnet.org/wi2019/track13/papers/9/ publication: International Conference on Wirtschaftsinformatik status: public title: The Effect of Marker-less Augmented Reality on Task and Learning Performance type: conference user_id: '72849' year: '2019' ... --- _id: '8519' author: - first_name: Tobias full_name: Jenert, Tobias id: '71994' last_name: Jenert orcid: ' https://orcid.org/0000-0001-9262-5646' - first_name: Taiga full_name: Brahm , Taiga last_name: 'Brahm ' citation: ama: 'Jenert T, Brahm T. Fostering pre-service economics teachers´ reflection on their attitudes towards the discipline. In: ; 2019.' apa: Jenert, T., & Brahm , T. (2019). Fostering pre-service economics teachers´ reflection on their attitudes towards the discipline. EARLI Biennial Conference, Aachen. bibtex: '@inproceedings{Jenert_Brahm _2019, title={Fostering pre-service economics teachers´ reflection on their attitudes towards the discipline}, author={Jenert, Tobias and Brahm , Taiga}, year={2019} }' chicago: Jenert, Tobias, and Taiga Brahm . “Fostering Pre-Service Economics Teachers´ Reflection on Their Attitudes towards the Discipline,” 2019. ieee: T. Jenert and T. Brahm , “Fostering pre-service economics teachers´ reflection on their attitudes towards the discipline,” presented at the EARLI Biennial Conference, Aachen, 2019. mla: Jenert, Tobias, and Taiga Brahm . Fostering Pre-Service Economics Teachers´ Reflection on Their Attitudes towards the Discipline. 2019. short: 'T. Jenert, T. Brahm , in: 2019.' conference: end_date: 2019-08-16 location: Aachen name: EARLI Biennial Conference start_date: 2019-08-12 date_created: 2019-03-19T07:39:03Z date_updated: 2022-08-17T09:51:20Z department: - _id: '208' - _id: '282' language: - iso: eng quality_controlled: '1' status: public title: Fostering pre-service economics teachers´ reflection on their attitudes towards the discipline type: conference user_id: '71994' year: '2019' ... --- _id: '2727' author: - first_name: Thomas full_name: Gries, Thomas id: '186' last_name: Gries - first_name: Margarete full_name: Redlin, Margarete id: '135' last_name: Redlin citation: ama: 'Gries T, Redlin M. Pirates – The Young and the Jobless: The Effect of Youth Bulges and Youth Labor Market Integration on Maritime Piracy. Defence and Peace Economics. 2019;30(3):309-323. doi:10.1080/10242694.2017.1333797' apa: 'Gries, T., & Redlin, M. (2019). Pirates – The Young and the Jobless: The Effect of Youth Bulges and Youth Labor Market Integration on Maritime Piracy. Defence and Peace Economics, 30(3), 309–323. https://doi.org/10.1080/10242694.2017.1333797' bibtex: '@article{Gries_Redlin_2019, title={Pirates – The Young and the Jobless: The Effect of Youth Bulges and Youth Labor Market Integration on Maritime Piracy}, volume={30}, DOI={10.1080/10242694.2017.1333797}, number={3}, journal={Defence and Peace Economics}, publisher={Informa UK Limited}, author={Gries, Thomas and Redlin, Margarete}, year={2019}, pages={309–323} }' chicago: 'Gries, Thomas, and Margarete Redlin. “Pirates – The Young and the Jobless: The Effect of Youth Bulges and Youth Labor Market Integration on Maritime Piracy.” Defence and Peace Economics 30, no. 3 (2019): 309–23. https://doi.org/10.1080/10242694.2017.1333797.' ieee: 'T. Gries and M. Redlin, “Pirates – The Young and the Jobless: The Effect of Youth Bulges and Youth Labor Market Integration on Maritime Piracy,” Defence and Peace Economics, vol. 30, no. 3, pp. 309–323, 2019, doi: 10.1080/10242694.2017.1333797.' mla: 'Gries, Thomas, and Margarete Redlin. “Pirates – The Young and the Jobless: The Effect of Youth Bulges and Youth Labor Market Integration on Maritime Piracy.” Defence and Peace Economics, vol. 30, no. 3, Informa UK Limited, 2019, pp. 309–23, doi:10.1080/10242694.2017.1333797.' short: T. Gries, M. Redlin, Defence and Peace Economics 30 (2019) 309–323. date_created: 2018-05-11T10:11:46Z date_updated: 2022-08-23T08:25:22Z department: - _id: '475' - _id: '200' - _id: '202' doi: 10.1080/10242694.2017.1333797 intvolume: ' 30' issue: '3' language: - iso: eng page: 309-323 publication: Defence and Peace Economics publication_identifier: issn: - 1024-2694 - 1476-8267 publication_status: published publisher: Informa UK Limited status: public title: 'Pirates – The Young and the Jobless: The Effect of Youth Bulges and Youth Labor Market Integration on Maritime Piracy' type: journal_article user_id: '135' volume: 30 year: '2019' ... --- _id: '32550' abstract: - lang: ger text: Beziehungen zwischen Erwachsenen und ihren Eltern sind durch Interdependenzen und Dependenzen gekennzeichnet. Während das Zusammenleben von Familien mit Kindern im mittleren Erwachsenenalter dabei ganz überwiegend durch Interdependenz geprägt ist, nehmen im Alter Dependenzen durch gesundheitliche Beeinträchtigungen der Eltern zu. Mit Blick darauf werden im Artikel behaviorale, kognitive und emotionale Merkmale von Eltern-Kind-Beziehungen erläutert und theoretisch in zentrale Konzepte eingebettet. Das Verhalten ist durch Solidarität zwischen den Generationen, aber auch durch Aspekte des Einflusses innerhalb der Beziehung und aufeinander, gekennzeichnet. Um Familienkognitionen zu beschreiben, werden die verwandten Konzepte der Individuation und der filialen Reife herangezogen. Verhalten, wie auch Kognitionen, sind eng mit dem dritten Beziehungsmerkmal, der Affektivität verknüpft, das neben positiven auch negative Gefühle sowie Ambivalenzen umfasst. alternative_title: - Interdependenzen und Dependenzen in der Beziehung zwischen Erwachsenen und ihren Eltern author: - first_name: Heike M. full_name: Buhl, Heike M. id: '27152' last_name: Buhl - first_name: Sabrina full_name: Sommer, Sabrina last_name: Sommer citation: ama: Buhl HM, Sommer S. Intergenerationelle Beziehungen in der Familie. Psychotherapie im Alter. 2019;16(2):123-135. doi:10.30820/1613-2637-2019-2-123 apa: Buhl, H. M., & Sommer, S. (2019). Intergenerationelle Beziehungen in der Familie. Psychotherapie im Alter, 16(2), 123–135. https://doi.org/10.30820/1613-2637-2019-2-123 bibtex: '@article{Buhl_Sommer_2019, title={Intergenerationelle Beziehungen in der Familie}, volume={16}, DOI={10.30820/1613-2637-2019-2-123}, number={2}, journal={Psychotherapie im Alter}, publisher={Psychosozial Verlag}, author={Buhl, Heike M. and Sommer, Sabrina}, year={2019}, pages={123–135} }' chicago: 'Buhl, Heike M., and Sabrina Sommer. “Intergenerationelle Beziehungen in der Familie.” Psychotherapie im Alter 16, no. 2 (2019): 123–35. https://doi.org/10.30820/1613-2637-2019-2-123.' ieee: 'H. M. Buhl and S. Sommer, “Intergenerationelle Beziehungen in der Familie,” Psychotherapie im Alter, vol. 16, no. 2, pp. 123–135, 2019, doi: 10.30820/1613-2637-2019-2-123.' mla: Buhl, Heike M., and Sabrina Sommer. “Intergenerationelle Beziehungen in der Familie.” Psychotherapie im Alter, vol. 16, no. 2, Psychosozial Verlag, 2019, pp. 123–35, doi:10.30820/1613-2637-2019-2-123. short: H.M. Buhl, S. Sommer, Psychotherapie im Alter 16 (2019) 123–135. date_created: 2022-08-03T04:13:33Z date_updated: 2022-08-29T06:16:41Z department: - _id: '427' doi: 10.30820/1613-2637-2019-2-123 intvolume: ' 16' issue: '2' language: - iso: ger page: 123-135 publication: Psychotherapie im Alter publication_identifier: issn: - 1613-2637 - 2699-1594 publication_status: published publisher: Psychosozial Verlag status: public title: Intergenerationelle Beziehungen in der Familie type: journal_article user_id: '42165' volume: 16 year: '2019' ... --- _id: '32549' abstract: - lang: eng text: Internet-based self-assessments (ISAs) are tools used to support finding the right educational fit for higher education (HE) students. ISAs typically consist of a questionnaire followed by a feedback report about the results. It is unknown how the characteristics of the feedback report itself affect individuals’ acceptance and motivation to follow the advice from the report. Literature on feedback in general has suggested relationships between acceptance of feedback and motivation, feedback sign (positive versus negative) and regulatory focus (promotion focus versus prevention focus), influence acceptance and the motivation to develop. To investigate if these findings are transferable to the context of ISAs, we conducted an online study with N = 249 German university students (73% female; M = 22.84 years of age (SD = 3.73)) and a bogus self-assessment. Feedback sign was manipulated randomly, and the regulatory focus was measured by values. Regression analyses indicate a positive effect of positive feedback sign, but no differences regarding regulatory focus. author: - first_name: Carla full_name: Bohndick, Carla last_name: Bohndick - first_name: Christina full_name: Menne, Christina last_name: Menne - first_name: Susanne full_name: Kohlmeyer, Susanne last_name: Kohlmeyer - first_name: Heike M. full_name: Buhl, Heike M. id: '27152' last_name: Buhl citation: ama: Bohndick C, Menne C, Kohlmeyer S, Buhl HM. Feedback in internet-based self-assessments and its effects on acceptance and motivation. Journal of Further and Higher Education. 2019;44(6):717-728. doi:10.1080/0309877x.2019.1596233 apa: Bohndick, C., Menne, C., Kohlmeyer, S., & Buhl, H. M. (2019). Feedback in internet-based self-assessments and its effects on acceptance and motivation. Journal of Further and Higher Education, 44(6), 717–728. https://doi.org/10.1080/0309877x.2019.1596233 bibtex: '@article{Bohndick_Menne_Kohlmeyer_Buhl_2019, title={Feedback in internet-based self-assessments and its effects on acceptance and motivation}, volume={44}, DOI={10.1080/0309877x.2019.1596233}, number={6}, journal={Journal of Further and Higher Education}, author={Bohndick, Carla and Menne, Christina and Kohlmeyer, Susanne and Buhl, Heike M.}, year={2019}, pages={717–728} }' chicago: 'Bohndick, Carla, Christina Menne, Susanne Kohlmeyer, and Heike M. Buhl. “Feedback in Internet-Based Self-Assessments and Its Effects on Acceptance and Motivation.” Journal of Further and Higher Education 44, no. 6 (2019): 717–28. https://doi.org/10.1080/0309877x.2019.1596233.' ieee: 'C. Bohndick, C. Menne, S. Kohlmeyer, and H. M. Buhl, “Feedback in internet-based self-assessments and its effects on acceptance and motivation,” Journal of Further and Higher Education, vol. 44, no. 6, pp. 717–728, 2019, doi: 10.1080/0309877x.2019.1596233.' mla: Bohndick, Carla, et al. “Feedback in Internet-Based Self-Assessments and Its Effects on Acceptance and Motivation.” Journal of Further and Higher Education, vol. 44, no. 6, 2019, pp. 717–28, doi:10.1080/0309877x.2019.1596233. short: C. Bohndick, C. Menne, S. Kohlmeyer, H.M. Buhl, Journal of Further and Higher Education 44 (2019) 717–728. date_created: 2022-08-03T04:09:41Z date_updated: 2022-08-29T06:14:43Z department: - _id: '427' doi: 10.1080/0309877x.2019.1596233 intvolume: ' 44' issue: '6' language: - iso: eng page: 717-728 publication: Journal of Further and Higher Education publication_identifier: issn: - 0309-877X - 1469-9486 publication_status: published status: public title: Feedback in internet-based self-assessments and its effects on acceptance and motivation type: journal_article user_id: '42165' volume: 44 year: '2019' ... --- _id: '32548' author: - first_name: Johanna full_name: Hilkenmeier, Johanna last_name: Hilkenmeier - first_name: Sabrina full_name: Wiescholek, Sabrina last_name: Wiescholek - first_name: Heike M. full_name: Buhl, Heike M. id: '27152' last_name: Buhl citation: ama: Hilkenmeier J, Wiescholek S, Buhl HM. Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation. 2019;39(1):24-40. apa: Hilkenmeier, J., Wiescholek, S., & Buhl, H. M. (2019). Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, 39(1), 24–40. bibtex: '@article{Hilkenmeier_Wiescholek_Buhl_2019, title={Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale}, volume={39}, number={1}, journal={Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation}, author={Hilkenmeier, Johanna and Wiescholek, Sabrina and Buhl, Heike M.}, year={2019}, pages={24–40} }' chicago: 'Hilkenmeier, Johanna, Sabrina Wiescholek, and Heike M. Buhl. “Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale.” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 39, no. 1 (2019): 24–40.' ieee: J. Hilkenmeier, S. Wiescholek, and H. M. Buhl, “Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale,” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, vol. 39, no. 1, pp. 24–40, 2019. mla: Hilkenmeier, Johanna, et al. “Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale.” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, vol. 39, no. 1, 2019, pp. 24–40. short: J. Hilkenmeier, S. Wiescholek, H.M. Buhl, Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 39 (2019) 24–40. date_created: 2022-08-03T04:09:12Z date_updated: 2022-08-29T06:13:35Z department: - _id: '427' intvolume: ' 39' issue: '1' language: - iso: ger page: 24-40 publication: Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation publication_status: published status: public title: Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale type: journal_article user_id: '42165' volume: 39 year: '2019' ...