@article{44331, abstract = {{In this paper, we study properties of the algebras of planar quasi-invariants. These algebras are Cohen–Macaulay and Gorenstein in codimension one. Using the technique of matrix problems, we classify all Cohen–Macaulay modules of rank one over them and determine their Picard groups. In terms of this classification, we describe the spectral modules of the planar rational Calogero–Moser systems. Finally, we elaborate the theory of the algebraic inverse scattering method, providing explicit computations of some ‘isospectral deformations’ of the planar rational Calogero–Moser system in the case of the split rational potential.}}, author = {{Burban, Igor and Zheglov, A.}}, journal = {{Proceedings of the London Mathematical Society}}, number = {{4}}, pages = {{1033–1082}}, title = {{{Cohen-Macaulay modules over the algebra of planar quasi-invariants and Calogero-Moser systems}}}, doi = {{10.1112/plms.12341}}, volume = {{121}}, year = {{2020}}, } @inbook{28883, author = {{van Ackeren, Isabell and Buhl, Heike M. and Eickelmann, Birgit and Heinrich, Martin and Wolfswinkler, Günther}}, booktitle = {{Bildung, Schule und Digitalisierung}}, editor = {{Kaspar, Kai and Becker-Mrotzek, Michael and Hofhues, Sandra and König, Johannes and Schmeinck, Daniela}}, pages = {{321--326}}, publisher = {{Waxmann}}, title = {{{Digitalisierung in der Lehrerbildung durch Communities of Practice. Konzeption, Governance und Qualitätsmanagement des ComeIn-Verbundvorhabens in Nordrhein-Westfalen}}}, year = {{2020}}, } @inbook{27838, author = {{Labusch, Amelie and Eickelmann, Birgit and Drossel, Kerstin and Vennemann, Mario}}, booktitle = {{ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich}}, editor = {{Eickelmann, Birgit and Labusch, Amelie and Drossel, Kerstin and Vennemann, Mario}}, pages = {{271--278}}, publisher = {{Waxmann}}, title = {{{Digitalisierungsbezogene Berufswahlneigung und Sichtweisen von Mädchen und Jungen auf die Relevanz digitaler Medien für die Gesellschaft}}}, year = {{2020}}, } @article{28882, author = {{Eickelmann, Birgit and Drossel, Kerstin}}, journal = {{SchulVerwaltung BW}}, pages = {{328--331}}, title = {{{Schulschließungen und Perspektiven für die Pandemie-Zeit –– Ergebnisse der Studie ‚Schule auf Distanz‘}}}, volume = {{12}}, year = {{2020}}, } @article{28908, author = {{Eickelmann, Birgit and Kummer Wyss, Annemarie}}, journal = {{Journal für Schulentwicklung}}, number = {{4}}, pages = {{5--7}}, title = {{{Fortbildung im digitalen Zeitalter. Editorial}}}, volume = {{24}}, year = {{2020}}, } @book{28905, author = {{Labusch, Amelie and Eickelmann, Birgit and Conze, Daniela}}, publisher = {{Waxmann}}, title = {{{ICILS 2018 #Transfer. Gestaltung digitaler Schulentwicklung in Deutschland}}}, year = {{2020}}, } @inbook{27839, author = {{Eickelmann, Birgit and Drossel, Kerstin and Labusch, Amelie and Heldt, Melanie}}, booktitle = {{ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich}}, editor = {{Eickelmann, Birgit and Labusch, Amelie and Drossel, Kerstin and Vennemann, Mario}}, pages = {{259--270}}, publisher = {{Waxmann}}, title = {{{Wünsche zur schulischen Nutzung digitaler Medien, digitalisierungsbezogene Berufswahlneigung und Sichtweisen von Schülerinnen und Schülern auf die Relevanz digitaler Medien für die Gesellschaft}}}, year = {{2020}}, } @inbook{27853, author = {{Drossel, Kerstin and Lorenz, Ramona and Labusch, Amelie and Eickelmann, Birgit}}, booktitle = {{ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich}}, editor = {{Eickelmann, Birgit and Labusch, Amelie and Drossel, Kerstin and Vennemann, Mario}}, pages = {{85--100}}, publisher = {{Waxmann}}, title = {{{Selbsteingeschätzte Kompetenzen von Lehrkräften zum schulischen Einsatz digitaler Medien}}}, year = {{2020}}, } @inbook{27842, author = {{Labusch, Amelie and Eickelmann, Birgit and Gerick, Julia and Drossel, Kerstin}}, booktitle = {{ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich}}, editor = {{Eickelmann, Birgit and Labusch, Amelie and Drossel, Kerstin and Vennemann, Mario}}, pages = {{227--234}}, publisher = {{Waxmann}}, title = {{{Kompetenzen im Bereich ‚Computational Thinking‘ von Mädchen und Jungen}}}, year = {{2020}}, } @inbook{27849, author = {{Drossel, Kerstin and Eickelmann, Birgit}}, booktitle = {{ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich}}, editor = {{Eickelmann, Birgit and Labusch, Amelie and Drossel, Kerstin and Vennemann, Mario}}, pages = {{155--166}}, publisher = {{Waxmann}}, title = {{{Lehrkräftekooperation im Kontext des Lernens und Lehrens mit digitalen Medien}}}, year = {{2020}}, } @inbook{27855, author = {{Eickelmann, Birgit and Drossel, Kerstin and Labusch, Amelie}}, booktitle = {{ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich}}, editor = {{Eickelmann, Birgit and Labusch, Amelie and Drossel, Kerstin and Vennemann, Mario}}, pages = {{39--54}}, publisher = {{Waxmann}}, title = {{{Schulischer IT-Support: Sichtweisen und Zuständigkeiten}}}, year = {{2020}}, } @inbook{27856, author = {{Labusch, Amelie and Eickelmann, Birgit and Drossel, Kerstin}}, booktitle = {{ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich}}, editor = {{Eickelmann, Birgit and Labusch, Amelie and Drossel, Kerstin and Vennemann, Mario}}, pages = {{23--38}}, publisher = {{Waxmann}}, title = {{{Schulische IT-Ausstattung und Wahrnehmung der IT-Ausstattungsqualität}}}, year = {{2020}}, } @inbook{27862, author = {{Conze, Daniela and Drossel, Kerstin and Eickelmann, Birgit}}, booktitle = {{Bildung, Schule und Digitalisierung}}, editor = {{Kaspar, Kai and Becker-Mrotzek, Michael and Hofhues, Sandra and König, Johannes and Schmeinck, Daniela}}, pages = {{31--37}}, publisher = {{Waxmann}}, title = {{{Lehrer*innenbildung in virtuellen Lernnetzwerken – Warum engagieren sich Lehrkräfte im #twitterlehrerzimmer?}}}, year = {{2020}}, } @inbook{27857, author = {{Eickelmann, Birgit and Labusch, Amelie and Drossel, Kerstin and Vennemann, Mario}}, booktitle = {{ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich}}, editor = {{Eickelmann, Birgit and Labusch, Amelie and Drossel, Kerstin and Vennemann, Mario}}, pages = {{9--22}}, publisher = {{Waxmann}}, title = {{{Anlage der Studie ICILS 2018-NRW}}}, year = {{2020}}, } @article{27861, author = {{Eickelmann, Birgit and Drossel, Kerstin}}, journal = {{SchulVerwaltung NRW}}, pages = {{231--234}}, title = {{{Schulschließungen und Perspektiven für die Pandemie-Zeit - Ergebnisse der Studie ‚Schule auf Distanz‘}}}, volume = {{9}}, year = {{2020}}, } @book{27858, editor = {{Eickelmann, Birgit and Labusch, Amelie and Drossel, Kerstin and Vennemann, Mario}}, publisher = {{Waxmann}}, title = {{{ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich}}}, year = {{2020}}, } @article{33594, author = {{Rezat, Sara and Rezat, Sebastian}}, journal = {{Die Grundschulzeitschrift 320}}, pages = {{10--13}}, title = {{{Schulbücher. Werkzeuge zum Üben in den Fächern Deutsch und Mathematik}}}, year = {{2020}}, } @inbook{44688, author = {{Rezat, Sebastian}}, booktitle = {{Mobile Medien im Schulkontext}}, editor = {{Meister, Dorothee and Ilka, Mindt}}, isbn = {{9783658290382}}, issn = {{2512-112X}}, publisher = {{Springer}}, title = {{{Mathematiklernen mit digitalen Schulbüchern im Spannungsfeld zwischen Individualisierung und Kooperation}}}, doi = {{10.1007/978-3-658-29039-9_10}}, year = {{2020}}, } @inbook{44692, author = {{Schreckenberg, Stefan}}, booktitle = {{Guernica entre ícono y mito. Productividad y presencia de memorias colectivas}}, editor = {{Chihaia, Matei and Henningfeld, Ursula}}, pages = {{193--219}}, publisher = {{Iberoamericana/Vervuert }}, title = {{{Miradas francesas sobre Gernika y Guernica}}}, year = {{2020}}, } @inproceedings{23523, author = {{Gräßler, Iris and Hentze, Julian and Hesse, Philipp}}, booktitle = {{Proceedings of TMCE Conference 2020}}, isbn = {{978-94-6384-131-}}, pages = {{279--286}}, publisher = {{Delft University of Technology}}, title = {{{Anchoring Points as a Method for Interdisciplinary Systems Engineering with the New V-Model}}}, year = {{2020}}, }