[{"place":"Dortmund/Arnsberg","title":"Language for Mathematics in Vocational Contexts. Handbook for teachers and facilitators","user_id":"37888","publisher":"DZLM","author":[{"first_name":"Lena","full_name":"Wessel, Lena","last_name":"Wessel","id":"85190"},{"last_name":"Prediger","full_name":"Prediger, S.","first_name":"S."},{"last_name":"Stein","full_name":"Stein, A.","first_name":"A."},{"last_name":"Wijers","first_name":"M.","full_name":"Wijers, M."},{"full_name":"Jonker, V.","first_name":"V.","last_name":"Jonker"}],"department":[{"_id":"34"},{"_id":"10"},{"_id":"97"},{"_id":"643"}],"status":"public","date_created":"2023-10-24T07:17:54Z","_id":"48406","date_updated":"2023-10-24T07:17:58Z","main_file_link":[{"url":"www.lamavoc.nrw.de"}],"citation":{"short":"L. Wessel, S. Prediger, A. Stein, M. Wijers, V. Jonker, Language for Mathematics in Vocational Contexts. Handbook for Teachers and Facilitators, DZLM, Dortmund/Arnsberg, 2020.","ieee":"L. Wessel, S. Prediger, A. Stein, M. 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The survey examines how familiar language teachers are with the concept of crowdsourcing and addresses their attitude towards including crowdsourcing into language teaching activities. The survey was administrated via an online questionnaire and collected volunteers’ data on: (a) teachers’ experience with organizing crowdsourcing activities for students/pupils, (b) the development of crowdsourced resources and materials as well as (c) teachers’ motivation for participating in or employing crowdsourcing activities. The questionnaire was disseminated in over 30 European countries. The final sample comprises 1129 language teachers aged 20 to 65, mostly working at institutions of tertiary education. The data indicates that many participants are not familiar with the concept of crowdsourcing resulting in a low rate of crowdsourcing activities in the classroom. However, a high percentage of responding teachers is potentially willing to crowdsource teaching materials for the language(s) they teach. They are particularly willing to collaborate with other teachers in the creation of interactive digital learning materials, and to select, edit, and share language examples for exercises or tests. 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Deshalb schlagen wir vor, diese Aufgabe als ein medienwissenschaftliches Experiment zu betrachten und dieses Experiment im kommenden Semester nicht nur zum Medium, sondern auch zum Inhalt unserer Seminare zu machen."}],"extern":"1"},{"type":"book_chapter","year":"2020","citation":{"ieee":"J. Huwer, C. Thyssen, and C. Vogelsang, “Lehre:digital – Erwerb digitaler Lehrkompetenz im fächerübergreifenden Kontext Chemie, Biologie und Physik,” in Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung, I. Gryl, F. Schacht, M. Beißwenger, and B. Bullzek, Eds. Duisburg: Universitätsverlag Rhein-Ruhr, 2020, pp. 353–367.","short":"J. Huwer, C. Thyssen, C. Vogelsang, in: I. Gryl, F. Schacht, M. Beißwenger, B. 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Eickelmann, “Lernen aus der Krise – Wie geht es weiter in Schule und Unterricht?,” presented at the Input und Workshop im Rahmen des Fachtags “Lernen in einer digital-vernetzten Welt – Individuelle Förderung und Schulentwicklung”. Zentrum für Bildungsforschung und Lehrerbildung - PLAZ Professional School an der Universität Paderborn gemeinsam mit dem HNF (Heinz Nixdorf Museums Forum) und der Bezirksregierung Detmold, Paderborn/online, 2020.","apa":"Eickelmann, B. (2020). Lernen aus der Krise – Wie geht es weiter in Schule und Unterricht? Input und Workshop im Rahmen des Fachtags “Lernen in einer digital-vernetzten Welt – Individuelle Förderung und Schulentwicklung”. Zentrum für Bildungsforschung und Lehrerbildung - PLAZ Professional School an der Universität Paderborn gemeinsam mit dem HNF (Heinz Nixdorf Museums Forum) und der Bezirksregierung Detmold. Paderborn/online. 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In der Studie wurden die Einstellungsmuster von N = 512 Studierenden (2. Mastersemester) zu Beginn und gegen Ende des Langzeitpraktikums Praxissemester mittels dem Inventory Learning to Teach Process (ILTP) erhoben und mögliche Zusammenhänge mit der Lernbegleitung durch Mentor/innen sowie mit der individuellen Kompetenzeinschätzung geprüft. Entgegen der theoretisch angenommen Muster wurden drei Muster (Vermeidend, Praxisorientiert, Vielseitig) identifiziert. Die Studie zeigt, dass eine hochwertig eingeschätzte mentorielle Begleitung mit dem Beibehalt oder dem Wechsel in das Muster Vielseitig in Relation steht und dass Kompetenzeinschätzungen Zusammenhänge mit den Einschätzungsmustern aufweisen. So empfinden diejenigen Studierenden den höchsten Kompetenzzuwachs, die während des Praxissemesters in das Muster Vielseitig wechseln bzw. in diesem verbleiben. Den geringsten Kompetenzzuwachs verzeichnen die Studierenden, die nach dem Praxissemester dem Muster Vermeidend zugeordnet wurden. Implikationen für die weitere Forschung zur Bedeutsamkeit im Umgang mit heterogenen Lerngruppen werden diskutiert.","lang":"ger"}],"title":"Lernen zu Unterrichten – Veränderungen in den Einstellungsmustern von Lehramtsstudierenden während des Praxissemesters im Zusammenhang mit mentorieller Lernbegleitung und Kompetenzeinschätzung","user_id":"79910"},{"title":"Lernwerkstätten","user_id":"77753","place":"Wiesbaden","editor":[{"full_name":"Bollweg, Petra","first_name":"Petra","last_name":"Bollweg"},{"last_name":"Buchna","first_name":"Jennifer","full_name":"Buchna, Jennifer"},{"last_name":"Coelen","full_name":"Coelen, Thomas","first_name":"Thomas"},{"last_name":"Otto","full_name":"Otto, Hans-Uwe","first_name":"Hans-Uwe"}],"date_created":"2024-02-06T13:51:04Z","status":"public","publication":"Handbuch Ganztagsbildung","author":[{"first_name":"Brigitte","full_name":"Kottmann, Brigitte","last_name":"Kottmann","id":"82466"}],"publisher":"Springer VS","date_updated":"2024-02-06T13:51:09Z","_id":"51189","page":"997-1008","year":"2020","citation":{"short":"B. 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Somewhat surprisingly, the optimal choice of the base learner for tackling the binary classification problems has received very little attention so far. Taking advantage of the label independence assumption inherent to BR, we propose a label-wise base learner selection method optimizing label-wise macro averaged performance measures. In an extensive experimental evaluation, we find that or approach, called LiBRe, can significantly improve generalization performance."}],"user_id":"5786","title":"LiBRe: Label-Wise Selection of Base Learners in Binary Relevance for Multi-Label Classification","department":[{"_id":"34"},{"_id":"355"},{"_id":"26"}],"publisher":"Springer","author":[{"first_name":"Marcel Dominik","full_name":"Wever, Marcel Dominik","orcid":" https://orcid.org/0000-0001-9782-6818","last_name":"Wever","id":"33176"},{"full_name":"Tornede, Alexander","first_name":"Alexander","id":"38209","last_name":"Tornede"},{"full_name":"Mohr, Felix","first_name":"Felix","last_name":"Mohr"},{"last_name":"Hüllermeier","id":"48129","first_name":"Eyke","full_name":"Hüllermeier, Eyke"}],"date_created":"2020-01-23T08:44:08Z","project":[{"name":"SFB 901","_id":"1"},{"_id":"3","name":"SFB 901 - Project Area B"},{"_id":"10","name":"SFB 901 - Subproject B2"},{"name":"Computing Resources Provided by the Paderborn Center for Parallel Computing","_id":"52"}],"status":"public","publication_status":"accepted","conference":{"start_date":"2020-04-24","name":"Symposium on Intelligent Data Analysis","location":"Konstanz, Germany","end_date":"2020-04-27"},"date_updated":"2022-01-06T06:52:30Z","_id":"15629","language":[{"iso":"eng"}],"year":"2020","type":"conference","citation":{"chicago":"Wever, Marcel Dominik, Alexander Tornede, Felix Mohr, and Eyke Hüllermeier. “LiBRe: Label-Wise Selection of Base Learners in Binary Relevance for Multi-Label Classification.” Springer, n.d.","apa":"Wever, M. 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We study flows of\r\ntime-dependent real-analytic vector fields on $M$ which are integrable\r\nfunctions in time, and their dependence on the time-dependent vector field.\r\nNotably, we show that the Lie group $G$ is $L^1$-regular in the sense that each\r\n$[\\gamma]$ in $L^1([0,1],{\\mathfrak g})$ has an evolution which is an\r\nabsolutely continuous $G$-valued function on $[0,1]$ and smooth in $[\\gamma]$.\r\nAs tools for the proof, we develop several new results concerning\r\n$L^p$-regularity of infinite-dimensional Lie groups, for $1\\leq p\\leq \\infty$,\r\nwhich will be useful also for the discussion of other classes of groups.\r\nMoreover, we obtain new results concerning the continuity and complex\r\nanalyticity of non-linear mappings on open subsets of locally convex direct\r\nlimits."}],"external_id":{"arxiv":["2007.15611"]},"user_id":"178","title":"Lie groups of real analytic diffeomorphisms are L^1-regular","publication":"arXiv:2007.15611","department":[{"_id":"10"},{"_id":"87"},{"_id":"93"}],"author":[{"id":"178","last_name":"Glöckner","full_name":"Glöckner, Helge","first_name":"Helge"}],"date_created":"2022-12-22T07:49:32Z","status":"public"},{"language":[{"iso":"ger"}],"page":"19-37","year":"2020","type":"journal_article","citation":{"bibtex":"@article{Heldt_Drossel_Eickelmann_2020, title={Lieber gemeinsam als alleine!? 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(2020). LIGER - link discovery with partial recall. In P. Shvaiko, J. Euzenat, E. Jimenez-Ruiz, O. Hassanzadeh, & C. Trojahn (Eds.), Proceedings of the 15th International Workshop on Ontology Matching co-located with the 19th International Semantic Web Conference {(ISWC} 2020), Virtual conference (originally planned to be in Athens, Greece), November 2, 2020 (Vol. 2788, pp. 87–91). CEUR-WS.org.","ama":"Georgala K, Ahmed Sherif M, Ngonga Ngomo A-C. LIGER - link discovery with partial recall. In: Shvaiko P, Euzenat J, Jimenez-Ruiz E, Hassanzadeh O, Trojahn C, eds. Proceedings of the 15th International Workshop on Ontology Matching Co-Located with the 19th International Semantic Web Conference {(ISWC} 2020), Virtual Conference (Originally Planned to Be in Athens, Greece), November 2, 2020. Vol 2788. {CEUR} Workshop Proceedings. 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This also holds for Linked Data-driven frameworks when processing RDF data, in particular, when they perform link discovery tasks. In this work, we present a novel approach for link discovery under constraints pertaining to the expected recall of a link discovery task. Given a link specification, the approach aims to find a subsumed link specification that achieves a lower run time than the input specification while abiding by a predefined constraint on the expected recall it has to achieve. Our approach, dubbed LIGER, combines downward refinement oper- ators with monotonicity assumptions to detect such specifications. We evaluate our approach on seven datasets. Our results suggest that the different implemen- tations of LIGER can detect subsumed specifications that abide by expected recall constraints efficiently, thus leading to significantly shorter overall run times than our baseline.","lang":"eng"}],"title":"LIGER – Link Discovery with Partial Recall","user_id":"67234"},{"user_id":"158","ddc":["530"],"abstract":[{"lang":"eng","text":"We numerically simulate multiple light scattering in discrete disordered media represented by large clusters of irregular non-absorbing particles. The packing density of clusters is 0.5. With such conditions diffuse scattering is significantly reduced and light transport follows propagation channels that are determined by the particle size and topology of the medium. This kind of localization produces coherent backscattering intensity surge and enhanced negative polarization branch if compared to lower density samples."}],"date_created":"2020-08-11T09:07:04Z","has_accepted_license":"1","status":"public","volume":255,"file":[{"access_level":"open_access","file_name":"2020-08 Grynko - JQSRT PREPRINT - Large Cluster.pdf","date_created":"2020-08-11T15:24:31Z","content_type":"application/pdf","date_updated":"2020-08-11T15:24:31Z","relation":"main_file","file_size":1567605,"file_id":"17814","creator":"fossie","title":"Preprint"}],"keyword":["tet_topic_scattering"],"file_date_updated":"2020-08-11T15:24:31Z","publication":"Journal of Quantitative Spectroscopy and Radiative Transfer","author":[{"id":"26059","last_name":"Grynko","full_name":"Grynko, Yevgen","first_name":"Yevgen"},{"last_name":"Shkuratov","full_name":"Shkuratov, Yuriy","first_name":"Yuriy"},{"orcid":"0000-0001-7059-9862","full_name":"Förstner, Jens","first_name":"Jens","id":"158","last_name":"Förstner"}],"intvolume":" 255","_id":"17803","page":"107234","citation":{"short":"Y. 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The method is derived and illustrated for an effective 2D setup first and then for 3D slab waveguide lenses. We employ slab waveguides of different thicknesses connected by curved surfaces to realize a lens-like structure. To simulate the wave propagation in 3D including reflection and scattering losses, the stepwise angular spectrum method is combined with full vectorial finite element computations for subproblems with lower complexity. Our SASM results show excellent agreement with rigorous numerical simulations of the full structures with a substantially lower computational effort and can be utilized for the simulation-based design and optimization of complex and large scale setups."}]}]