TY - CHAP AU - Knickenberg, Margarita AU - Zurbriggen, Carmen ED - Hagenauer, G ED - Raufelder, D ID - 33434 T2 - G. Hagenauer & D. Raufelder (Hrsg.), Soziale Eingebundenheit. Sozialbeziehungen im Fokus von Schule und Lehrer*innenbildung TI - Die Bedeutsamkeit von Peers für Jugendliche in der Sekundarstufe und in der Freizeit ER - TY - JOUR AU - Martin, A. AU - Herzig, Bardo ID - 33465 IS - 1 JF - Pädagogik Unterricht: Die Fachzeitschrift für die pädagogische Fächergruppe TI - Pädagogikunterricht und Digitalisierung: fachliches Lernen digital und digitales Lernen fachlich denken ER - TY - BOOK AU - Tulodziecki, G. AU - Herzig, Bardo AU - Grafe, S. ID - 33464 SN - 978-3-825-257460 TI - Medienbildung in Schule und Unterricht ER - TY - JOUR AU - Herzig, Bardo ID - 33462 IS - 23 JF - SchulVerwaltung spezial TI - Wie wirksam ist das Lernen mit digitalen Medien? Einblicke in den Stand der Forschung ER - TY - GEN AU - Bothe, Mike AU - Lutters, Nicole AU - Kenig, Eugeny Y. ID - 28212 TI - Examination of hazardous situations in industrial closed-loop processes using dynamic simulations ER - TY - GEN AU - Bothe, Mike AU - Lutters, Nicole AU - Kenig, Eugeny Y. ID - 22461 TI - Dynamic simulation of hazardous situations in industrial closed loop processes considering chemical absorption ER - TY - CONF AU - Markewitz, Friedrich ED - Hünecke, Rainer ID - 32701 T2 - Intertextualität. Vom Zitat zur Anspielung in Texten der deutschen Sprache vom 8. bis zum 19. Jahrhundert TI - Die Bedeutung von Intertextualität für die Beschreibung der historischen Textsorte Schulprogramm. Zu Text-Text- sowie Text-Textwelt-Beziehungen ER - TY - JOUR AU - Glowania, M AU - Lassmann, I AU - Ulrich, Tanja ID - 33314 IS - 2 JF - Praxis Sprache TI - Umsetzbarkeit des Wortschatzsammler-Therapiekonzepts bei Kindern mit Trisomie 21. Eine qualitative Einzelfallstudie VL - 66 ER - TY - JOUR AU - Ulrich, Tanja AU - Thater, S AU - Mennicken, S ID - 33313 IS - 2 JF - Logos TI - Kasusfähigkeiten mehrsprachiger Achtjähriger. Eine explorative Pilotstudie in Regelgrundschulen VL - 29 ER - TY - JOUR AB - While 2D Gibbsian particle systems might exhibit orientational order resulting in a lattice-like structure, these particle systems do not exhibit positional order if the interaction between particles satisfies some weak assumptions. Here we investigate to which extent particles within a box of size may fluctuate from their ideal lattice position. We show that particles near the center of the box typically show a displacement at least of order . Thus we extend recent results on the hard disk model to particle systems with fairly arbitrary particle spins and interaction. Our result applies to models such as rather general continuum Potts type models, e.g. with Widom–Rowlinson or Lenard-Jones-type interaction. AU - Richthammer, Thomas AU - Fiedler, Michael ID - 33481 JF - Stochastic Processes and their Applications TI - A lower bound on the displacement of particles in 2D Gibbsian particle systems VL - 132 ER -