TY - JOUR AU - Lenz, Peter AU - Mahnken, Rolf ID - 21708 JF - PAMM SN - 1617-7061 TI - Damage simulation of thermo‐chemo‐elasto‐plastic fibre reinforced composites using mean‐field homogenization methods ER - TY - JOUR AU - Penner, Eduard AU - Caylak, Ismail AU - Mahnken, Rolf ID - 24392 JF - PAMM SN - 1617-7061 TI - An uncertainty model for the curing process of transversely fiber reinforced plastics ER - TY - JOUR AU - Westermann, Hendrik AU - Mahnken, Rolf ID - 24384 JF - PAMM SN - 1617-7061 TI - Constitutive modeling of dynamic recrystallization coupled to viscoplasticity ER - TY - JOUR AU - Henkes, Alexander AU - Caylak, Ismail AU - Mahnken, Rolf ID - 24397 JF - PAMM SN - 1617-7061 TI - A deep learning driven uncertain full‐field homogenization method ER - TY - JOUR AU - Mahnken, Rolf AU - Westermann, Hendrik ID - 24390 JF - International Journal of Plasticity SN - 0749-6419 TI - A non-equilibrium thermodynamic framework for viscoplasticity incorporating dynamic recrystallization at large strains ER - TY - JOUR AU - Penner, Eduard AU - Caylak, Ismail AU - Mahnken, Rolf AU - Dridger, Alex ID - 21681 JF - Safety and Reliability SN - 0961-7353 TI - Fuzzy and stochastic approach applied to rubber like materials ER - TY - CONF AU - Westermann, Hendrik AU - Mahnken, Rolf ID - 24388 T2 - 14th WCCM-ECCOMAS Congress TI - On the Thermodynamics of Dynamic Recrystallization for Viscoplasticity at Large Strains ER - TY - CHAP AU - Scheibe, Volker AU - Stein, Gerd AU - Tenberge, Claudia AU - Bohrmann, Mareike ID - 39458 T2 - Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht. TI - Vom rollfähigen zum programmierbaren Fahrzeug. ER - TY - CHAP AU - Tenberge, Claudia ID - 39459 T2 - Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht. TI - Anregungen für die Unterrichtspraxis - empfehlenswerte Literatur. ER - TY - CHAP AU - Austermann, Ulrike AU - Gais, Berenike AU - Tenberge, Claudia ID - 39454 T2 - Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht. TI - "Wie lang ist der Dinosaurier?" Entwicklung eines Messrads zum Messen gekrümmter Linien. ER -