TY - BOOK
AB - Trotz massiver Förderungen für die Digitalisierung ist die Präsenzlehre noch immer der Standard an deutschen Hochschulen. Aufgrund des Physical Distancing im Zuge der Corona-Pandemie musste sie jedoch kurzfristig fast vollständig digitalisiert werden. Die Beiträge des Bandes bieten einen multiperspektivischen Zugang zu den damit verbundenen Herausforderungen und beleuchten, wie die verschiedenen Akteur*innen die Umstellung auf digitale Lehr- und Lernformate umgesetzt und erlebt haben. Durch die Zusammenführung der verschiedenen Sichtweisen können die Bedarfe und Wünsche der einzelnen Akteursgruppen zusammengebracht und bei der nachhaltigen Weiterentwicklung der Hochschullehre besser berücksichtigt werden.
ED - Neiske, Iris
ED - Osthushenrich, Judith
ED - Schaper, Niclas
ED - Trier, Ulrike
ED - Vöing, Nerea
ID - 46613
SN - 2749-7623
TI - Hochschule auf Abstand
ER -
TY - JOUR
AB - AbstractThis study explains how manufacturers tackle the critical managerial challenge of transforming a product-focused sales force to undertake solution selling. Through an application of configurational theory, the authors explain how individual and organizational conditions combine to determine salespeople’s engagement in solution selling. Multilevel, multisource data from the sales organization of a global supplier of building solutions represent input from salespeople (N = 184), solution champions (N = 23), and sales managers (N = 26). A fuzzy set qualitative comparative analysis reveals no single, optimal way to overcome transformation challenges. Rather, consistent with prior research, solution selling requires certain types of salespeople, because value-based selling is a necessary condition for successful engagement. Beyond this foundational condition, a heterogeneous sales force can be engaged, as long as the organization provides appropriate support that is tailored to individual salespersons’ needs. The findings affirm that this viable support can come from either sales managers or solution champions.
AU - Salonen, Anna
AU - Terho, Harri
AU - Böhm, Eva
AU - Virtanen, Ari
AU - Rajala, Risto
ID - 41338
IS - 1
JF - Journal of the Academy of Marketing Science
KW - Marketing
KW - Economics and Econometrics
KW - Business and International Management
SN - 0092-0703
TI - Engaging a product-focused sales force in solution selling: interplay of individual- and organizational-level conditions
VL - 49
ER -
TY - JOUR
AB - AbstractOnline reviews have profound impacts on firm success in terms of sales volume and how much customers are willing to pay, yet firms remain highly dependent on customers’ voluntary contributions. A popular way to increase the number of online reviews is to use product testing programs, which offer participants free products in exchange for writing reviews. Firms that employ this practice generally hope to increase review quality and secure higher product rating scores. However, a qualitative study, experimental study, and multilevel analysis of a field study dataset of more than 200,000 online reviews by product testers combine to reveal that product testing programs do not necessarily generate higher quality reviews, nor better product ratings. Only in certain circumstances (e.g., higher priced products) does offering a product testing program generate these benefits for the firm. Therefore, companies should consider carefully if and when they want to offer product testing programs.
AU - Garnefeld, Ina
AU - Krah, Tabea
AU - Böhm, Eva
AU - Gremler, Dwayne D.
ID - 41337
IS - 4
JF - Journal of the Academy of Marketing Science
KW - Marketing
KW - Economics and Econometrics
KW - Business and International Management
SN - 0092-0703
TI - Online reviews generated through product testing: can more favorable reviews be enticed with free products?
VL - 49
ER -
TY - JOUR
AU - Schaefers, Tobias
AU - Ruffer, Stefan
AU - Böhm, Eva
ID - 46635
JF - Industrial Marketing Management
KW - Marketing
SN - 0019-8501
TI - Outcome-based contracting from the customers' perspective: A means-end chain analytical exploration
VL - 93
ER -
TY - CHAP
AU - Scharlau, Ingrid
AU - Haacke, Stefanie
AU - Karsten, Andrea
AU - Lahm, Swantje
ED - Kordts-Freudinger, Robert
ED - Schaper, Niclas
ED - Scholkmann, Antonia
ED - Szczyrba, Birgit
ID - 31663
SN - 978-3-8252-5408-7
T2 - Handbuch Hochschuldidaktik
TI - Schreiben als Schlüsselkompetenz?
ER -
TY - GEN
AU - Gawlikowicz, Roland
ID - 43005
TI - Untersuchung von Polymer-Dry-Blends und Bewertung ihrer Verarbeitungseigenschaften für den Lasersinterprozess (Studienarbeit)
ER -
TY - JOUR
AB - ZusammenfassungJegliche Art von Emotionen im Sport spielen vor allem in Wettkampfsituationen eine bedeutende Rolle, wenn es darum geht, zu einem bestimmten Zeitpunkt die optimale Leistung abzurufen. Emotionen können Auswirkungen auf der physiologischen, perzeptuell-kognitiven oder behavioralen Ebenen haben. Daher bildet den Schwerpunkt des vorliegenden Scoping-Reviews, die Untersuchung der Bedeutung wettkampfbezogener (state) Emotionen von Sporttreibenden. Die Literaturrecherche ergab 1126 Arbeiten, aus denen 15 Studien die Einschlusskriterien erfüllten. Diese wurden hinsichtlich ihrer Themenschwerpunkte betrachtet: 1) Emotionen, Kognitionen und Angst; 2) Emotionen, Leistungsbeurteilung und Stress; 3) Emotionen und Leistungsziele; 4) Unterschiede emotionaler Ausprägung im Geschlecht und Leistungsniveau; 5) Einfluss von Kausalzuschreibungen auf die Emotionen. Anschließend wurden die in den vorgestellten Studien verwendeten emotionserfassenden Messinstrumente betrachtet und vorgestellt. Zusammengefasst erscheint die Erfassung wettkampfbezogener (state) Emotionen rund um das sportliche Geschehen (vor, während, danach) ein wesentlicher Bestandteil der angewandten Sportpsychologie, davon abgeleiteter Emotionsregulationsstrategien und somit der optimalen Leistungserbringung zu sein, auch wenn der (deutschsprachigen) sportpsychologischen Praxis bisher nur begrenzte validierte Messinstrumente vorliegen.
AU - Wetzel, Änne
AU - Güldenpenning, Iris
AU - Weigelt, Matthias
ID - 37830
IS - 3
JF - German Journal of Exercise and Sport Research
KW - Physical Therapy
KW - Sports Therapy and Rehabilitation
KW - Orthopedics and Sports Medicine
SN - 2509-3142
TI - Wettkampfbezogene Emotionen im Sport – ein Scoping-Review
VL - 52
ER -
TY - JOUR
AB - Abstract. In several kinds of sports, deceptive actions are used to hinder the anticipation performance of an opponent. During a head fake in basketball, a player turns the head to one side but passes the ball to the other side. A pass with a head fake generates a head-fake effect in the observer, which is characterized by slower and more error-prone responses to the pass direction as compared to passes without a head fake. Whereas the head-fake effect has been replicated several times, the question of its origin with dynamic stimuli has not been answered yet. The present study includes four experiments, which are conducted to examine the perceptual-cognitive mechanism underlying the effect by using the model of dimensional overlap ( Kornblum et al., 1990 ) and the additive factors logic ( Sternberg, 1969 ). Results point to multiple processes contributing to the head-fake effect for dynamic stimuli, which operate not only at a perceptual level but also at a level of response selection.
AU - Polzien, Andrea
AU - Güldenpenning, Iris
AU - Weigelt, Matthias
ID - 37786
IS - 6
JF - Experimental Psychology
KW - General Psychology
KW - Arts and Humanities (miscellaneous)
KW - Experimental and Cognitive Psychology
KW - General Medicine
SN - 1618-3169
TI - Examining the Perceptual-Cognitive Mechanism of Deceptive Actions in Sports
VL - 67
ER -
TY - JOUR
AU - Polzien, Andrea
AU - Güldenpenning, Iris
AU - Weigelt, Matthias
ID - 46720
IS - 5
JF - Plos one
TI - A question of (perfect) timing: A preceding head turn increases the head-fake effect in basketball
VL - 16
ER -
TY - JOUR
AU - Habla, Wolfgang
AU - Huwe, Vera
AU - Kesternich, Martin
ID - 45587
JF - Transportation Research Part D: Transport and Environment
KW - General Environmental Science
KW - Transportation
KW - Civil and Structural Engineering
SN - 1361-9209
TI - Electric and conventional vehicle usage in private and car sharing fleets in Germany
VL - 93
ER -