TY - BOOK AB - Trotz massiver Förderungen für die Digitalisierung ist die Präsenzlehre noch immer der Standard an deutschen Hochschulen. Aufgrund des Physical Distancing im Zuge der Corona-Pandemie musste sie jedoch kurzfristig fast vollständig digitalisiert werden. Die Beiträge des Bandes bieten einen multiperspektivischen Zugang zu den damit verbundenen Herausforderungen und beleuchten, wie die verschiedenen Akteur*innen die Umstellung auf digitale Lehr- und Lernformate umgesetzt und erlebt haben. Durch die Zusammenführung der verschiedenen Sichtweisen können die Bedarfe und Wünsche der einzelnen Akteursgruppen zusammengebracht und bei der nachhaltigen Weiterentwicklung der Hochschullehre besser berücksichtigt werden. ED - Neiske, Iris ED - Osthushenrich, Judith ED - Schaper, Niclas ED - Trier, Ulrike ED - Vöing, Nerea ID - 46613 SN - 2749-7623 TI - Hochschule auf Abstand ER - TY - JOUR AB - AbstractThis study explains how manufacturers tackle the critical managerial challenge of transforming a product-focused sales force to undertake solution selling. Through an application of configurational theory, the authors explain how individual and organizational conditions combine to determine salespeople’s engagement in solution selling. Multilevel, multisource data from the sales organization of a global supplier of building solutions represent input from salespeople (N = 184), solution champions (N = 23), and sales managers (N = 26). A fuzzy set qualitative comparative analysis reveals no single, optimal way to overcome transformation challenges. Rather, consistent with prior research, solution selling requires certain types of salespeople, because value-based selling is a necessary condition for successful engagement. Beyond this foundational condition, a heterogeneous sales force can be engaged, as long as the organization provides appropriate support that is tailored to individual salespersons’ needs. The findings affirm that this viable support can come from either sales managers or solution champions. AU - Salonen, Anna AU - Terho, Harri AU - Böhm, Eva AU - Virtanen, Ari AU - Rajala, Risto ID - 41338 IS - 1 JF - Journal of the Academy of Marketing Science KW - Marketing KW - Economics and Econometrics KW - Business and International Management SN - 0092-0703 TI - Engaging a product-focused sales force in solution selling: interplay of individual- and organizational-level conditions VL - 49 ER - TY - JOUR AB - AbstractOnline reviews have profound impacts on firm success in terms of sales volume and how much customers are willing to pay, yet firms remain highly dependent on customers’ voluntary contributions. A popular way to increase the number of online reviews is to use product testing programs, which offer participants free products in exchange for writing reviews. Firms that employ this practice generally hope to increase review quality and secure higher product rating scores. However, a qualitative study, experimental study, and multilevel analysis of a field study dataset of more than 200,000 online reviews by product testers combine to reveal that product testing programs do not necessarily generate higher quality reviews, nor better product ratings. Only in certain circumstances (e.g., higher priced products) does offering a product testing program generate these benefits for the firm. Therefore, companies should consider carefully if and when they want to offer product testing programs. AU - Garnefeld, Ina AU - Krah, Tabea AU - Böhm, Eva AU - Gremler, Dwayne D. ID - 41337 IS - 4 JF - Journal of the Academy of Marketing Science KW - Marketing KW - Economics and Econometrics KW - Business and International Management SN - 0092-0703 TI - Online reviews generated through product testing: can more favorable reviews be enticed with free products? VL - 49 ER - TY - JOUR AU - Schaefers, Tobias AU - Ruffer, Stefan AU - Böhm, Eva ID - 46635 JF - Industrial Marketing Management KW - Marketing SN - 0019-8501 TI - Outcome-based contracting from the customers' perspective: A means-end chain analytical exploration VL - 93 ER - TY - CHAP AU - Scharlau, Ingrid AU - Haacke, Stefanie AU - Karsten, Andrea AU - Lahm, Swantje ED - Kordts-Freudinger, Robert ED - Schaper, Niclas ED - Scholkmann, Antonia ED - Szczyrba, Birgit ID - 31663 SN - 978-3-8252-5408-7 T2 - Handbuch Hochschuldidaktik TI - Schreiben als Schlüsselkompetenz? ER - TY - GEN AU - Gawlikowicz, Roland ID - 43005 TI - Untersuchung von Polymer-Dry-Blends und Bewertung ihrer Verarbeitungseigenschaften für den Lasersinterprozess (Studienarbeit) ER - TY - JOUR AB - ZusammenfassungJegliche Art von Emotionen im Sport spielen vor allem in Wettkampfsituationen eine bedeutende Rolle, wenn es darum geht, zu einem bestimmten Zeitpunkt die optimale Leistung abzurufen. Emotionen können Auswirkungen auf der physiologischen, perzeptuell-kognitiven oder behavioralen Ebenen haben. Daher bildet den Schwerpunkt des vorliegenden Scoping-Reviews, die Untersuchung der Bedeutung wettkampfbezogener (state) Emotionen von Sporttreibenden. Die Literaturrecherche ergab 1126 Arbeiten, aus denen 15 Studien die Einschlusskriterien erfüllten. Diese wurden hinsichtlich ihrer Themenschwerpunkte betrachtet: 1) Emotionen, Kognitionen und Angst; 2) Emotionen, Leistungsbeurteilung und Stress; 3) Emotionen und Leistungsziele; 4) Unterschiede emotionaler Ausprägung im Geschlecht und Leistungsniveau; 5) Einfluss von Kausalzuschreibungen auf die Emotionen. Anschließend wurden die in den vorgestellten Studien verwendeten emotionserfassenden Messinstrumente betrachtet und vorgestellt. Zusammengefasst erscheint die Erfassung wettkampfbezogener (state) Emotionen rund um das sportliche Geschehen (vor, während, danach) ein wesentlicher Bestandteil der angewandten Sportpsychologie, davon abgeleiteter Emotionsregulationsstrategien und somit der optimalen Leistungserbringung zu sein, auch wenn der (deutschsprachigen) sportpsychologischen Praxis bisher nur begrenzte validierte Messinstrumente vorliegen. AU - Wetzel, Änne AU - Güldenpenning, Iris AU - Weigelt, Matthias ID - 37830 IS - 3 JF - German Journal of Exercise and Sport Research KW - Physical Therapy KW - Sports Therapy and Rehabilitation KW - Orthopedics and Sports Medicine SN - 2509-3142 TI - Wettkampfbezogene Emotionen im Sport – ein Scoping-Review VL - 52 ER - TY - JOUR AB - Abstract. In several kinds of sports, deceptive actions are used to hinder the anticipation performance of an opponent. During a head fake in basketball, a player turns the head to one side but passes the ball to the other side. A pass with a head fake generates a head-fake effect in the observer, which is characterized by slower and more error-prone responses to the pass direction as compared to passes without a head fake. Whereas the head-fake effect has been replicated several times, the question of its origin with dynamic stimuli has not been answered yet. The present study includes four experiments, which are conducted to examine the perceptual-cognitive mechanism underlying the effect by using the model of dimensional overlap ( Kornblum et al., 1990 ) and the additive factors logic ( Sternberg, 1969 ). Results point to multiple processes contributing to the head-fake effect for dynamic stimuli, which operate not only at a perceptual level but also at a level of response selection. AU - Polzien, Andrea AU - Güldenpenning, Iris AU - Weigelt, Matthias ID - 37786 IS - 6 JF - Experimental Psychology KW - General Psychology KW - Arts and Humanities (miscellaneous) KW - Experimental and Cognitive Psychology KW - General Medicine SN - 1618-3169 TI - Examining the Perceptual-Cognitive Mechanism of Deceptive Actions in Sports VL - 67 ER - TY - JOUR AU - Polzien, Andrea AU - Güldenpenning, Iris AU - Weigelt, Matthias ID - 46720 IS - 5 JF - Plos one TI - A question of (perfect) timing: A preceding head turn increases the head-fake effect in basketball VL - 16 ER - TY - JOUR AU - Habla, Wolfgang AU - Huwe, Vera AU - Kesternich, Martin ID - 45587 JF - Transportation Research Part D: Transport and Environment KW - General Environmental Science KW - Transportation KW - Civil and Structural Engineering SN - 1361-9209 TI - Electric and conventional vehicle usage in private and car sharing fleets in Germany VL - 93 ER -