TY - CONF AB - Even though the spectrum of parts is expected to shift over the long term as a result of increasing e-mobility, there is still an extremely high demand for complex components made of high-strength materials which can only be produced by hydroforming technologies. The innovative combination of hydroforming processes with other forming processes, as well as the improvement of the processes themselves, offers considerable potential for improvement. A number of promising ways of improving the hydroforming process chain are therefore the subject of this contribution. The focus of the article is on possible approaches for combining (incremental) pre- and post-forming operations, which can permit considerable improvements in both quality and features at a reduced cost. Furthermore, a novel combination of quasi-static and high-speed forming processes is presented, leading to an improved overall forming process (with a high application potential) for the production of complex parts. AU - Wiens, Eugen AU - Djakow, Eugen AU - Homberg, Werner ID - 21447 KW - Hydroforming KW - Incremental Forming KW - Internal Flow-turning KW - High-speed Forming T2 - Nebu/Nehy 2020 TI - Some ideas for the further development of hydroforming process chains ER - TY - JOUR AB - In this paper, we study properties of the algebras of planar quasi-invariants. These algebras are Cohen–Macaulay and Gorenstein in codimension one. Using the technique of matrix problems, we classify all Cohen–Macaulay modules of rank one over them and determine their Picard groups. In terms of this classification, we describe the spectral modules of the planar rational Calogero–Moser systems. Finally, we elaborate the theory of the algebraic inverse scattering method, providing explicit computations of some ‘isospectral deformations’ of the planar rational Calogero–Moser system in the case of the split rational potential. AU - Burban, Igor AU - Zheglov, A. ID - 44331 IS - 4 JF - Proceedings of the London Mathematical Society TI - Cohen-Macaulay modules over the algebra of planar quasi-invariants and Calogero-Moser systems VL - 121 ER - TY - CHAP AU - van Ackeren, Isabell AU - Buhl, Heike M. AU - Eickelmann, Birgit AU - Heinrich, Martin AU - Wolfswinkler, Günther ED - Kaspar, Kai ED - Becker-Mrotzek, Michael ED - Hofhues, Sandra ED - König, Johannes ED - Schmeinck, Daniela ID - 28883 T2 - Bildung, Schule und Digitalisierung TI - Digitalisierung in der Lehrerbildung durch Communities of Practice. Konzeption, Governance und Qualitätsmanagement des ComeIn-Verbundvorhabens in Nordrhein-Westfalen ER - TY - CHAP AU - Labusch, Amelie AU - Eickelmann, Birgit AU - Drossel, Kerstin AU - Vennemann, Mario ED - Eickelmann, Birgit ED - Labusch, Amelie ED - Drossel, Kerstin ED - Vennemann, Mario ID - 27838 T2 - ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich TI - Digitalisierungsbezogene Berufswahlneigung und Sichtweisen von Mädchen und Jungen auf die Relevanz digitaler Medien für die Gesellschaft ER - TY - JOUR AU - Eickelmann, Birgit AU - Drossel, Kerstin ID - 28882 JF - SchulVerwaltung BW TI - Schulschließungen und Perspektiven für die Pandemie-Zeit –– Ergebnisse der Studie ‚Schule auf Distanz‘ VL - 12 ER - TY - JOUR AU - Eickelmann, Birgit AU - Kummer Wyss, Annemarie ID - 28908 IS - 4 JF - Journal für Schulentwicklung TI - Fortbildung im digitalen Zeitalter. Editorial VL - 24 ER - TY - BOOK AU - Labusch, Amelie AU - Eickelmann, Birgit AU - Conze, Daniela ID - 28905 TI - ICILS 2018 #Transfer. Gestaltung digitaler Schulentwicklung in Deutschland ER - TY - CHAP AU - Eickelmann, Birgit AU - Drossel, Kerstin AU - Labusch, Amelie AU - Heldt, Melanie ED - Eickelmann, Birgit ED - Labusch, Amelie ED - Drossel, Kerstin ED - Vennemann, Mario ID - 27839 T2 - ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich TI - Wünsche zur schulischen Nutzung digitaler Medien, digitalisierungsbezogene Berufswahlneigung und Sichtweisen von Schülerinnen und Schülern auf die Relevanz digitaler Medien für die Gesellschaft ER - TY - CHAP AU - Drossel, Kerstin AU - Lorenz, Ramona AU - Labusch, Amelie AU - Eickelmann, Birgit ED - Eickelmann, Birgit ED - Labusch, Amelie ED - Drossel, Kerstin ED - Vennemann, Mario ID - 27853 T2 - ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich TI - Selbsteingeschätzte Kompetenzen von Lehrkräften zum schulischen Einsatz digitaler Medien ER - TY - CHAP AU - Labusch, Amelie AU - Eickelmann, Birgit AU - Gerick, Julia AU - Drossel, Kerstin ED - Eickelmann, Birgit ED - Labusch, Amelie ED - Drossel, Kerstin ED - Vennemann, Mario ID - 27842 T2 - ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich TI - Kompetenzen im Bereich ‚Computational Thinking‘ von Mädchen und Jungen ER -