TY - DATA AU - Bos, Wilfried AU - Lorenz, Ramona AU - Endberg, Manuela AU - Eickelmann, Birgit ID - 28743 TI - Untersuchung des technischen und pädagogischen Supports an Schulen der Sekundarstufe I in Deutschland – Eine vertiefende Untersuchung zur Studie ‚Schule digital – der Länderindikator 2017‘. Ergebnisbericht der Lehrerbefragung ER - TY - CHAP AU - Eickelmann, Birgit AU - Drossel, Kerstin ED - Maschke, Sabine ED - Schulz-Gade, Gunild ED - Stecher, Ludwig ID - 28745 T2 - Jahrbuch Ganztagsschule 2019/20 TI - Chancen des digitalen Lernens in der Ganztagsschule ER - TY - DATA AU - Gerick, Julia AU - Eickelmann, Birgit ID - 28746 TI - Abschlussbericht im Rahmen der wissenschaftlichen Begleitung der Evaluation des Projekts ‚Lernen mit digitalen Medien‘ (Phase II) in Schleswig-Holstein ER - TY - JOUR AU - Eickelmann, Birgit AU - Gerick, Julia ID - 28748 IS - 10 JF - SchulVerwaltung Bayern, Fachzeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement TI - Herausforderungen und Zielsetzungen im Kontext der Digitalisierung von Schule und Unterricht, Teil 3 VL - 42 ER - TY - JOUR AU - Eickelmann, Birgit AU - Gerick, Julia ID - 28749 IS - 9 JF - SchulVerwaltung Bayern, Fachzeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement TI - Herausforderungen und Zielsetzungen im Kontext der Digitalisierung von Schule und Unterricht, Teil 2 VL - 42 ER - TY - JOUR AU - Eickelmann, Birgit AU - Gerick, Julia ID - 28750 IS - 5 JF - SchulVerwaltung Bayern, Fachzeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement TI - Herausforderungen und Zielsetzungen im Kontext der Digitalisierung von Schule und Unterricht, Teil 1 VL - 42 ER - TY - JOUR AU - Eickelmann, Birgit ID - 28751 IS - 5 JF - SchulVerwaltung NRW, Fachzeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement TI - Spezifika der Digitalisierung im Schulbereich. Merkmale von Schulen, die den digitalen Wandel zukunftsweisend gestalten VL - 30 ER - TY - CHAP AU - Eickelmann, Birgit AU - Gerick, Julia AU - Ramm, Gesa ED - Gerick, Julia ED - Ramm, Gesa ED - Eickelmann, Birgit ID - 28752 T2 - Praxis des digitalen Lehrens und Lernens. Befunde und Erfahrungen. Schulmanagement-Handbuch TI - Implikationen aus dem Projekt ‚Lernen mit digitalen Medien‘ – Entwicklungsperspektiven aus Sicht der Schulforschung und der Projektverantwortlichen der Bildungsadministration VL - 170 ER - TY - CHAP AU - Gerick, Julia AU - Eickelmann, Birgit AU - Ramm, Gesa AU - Akue-Dovi, Jennifer ID - 28753 T2 - Praxis des digitalen Lehrens und Lernens. Befunde und Erfahrungen. Schulmanagement-Handbuch TI - Wissenschaftliche Begleitung des Projekts ‚Lernen mit digitalen Medien‘ und Evaluationsergebnisse aus Projektphase II VL - 170 ER - TY - CHAP AU - Ramm, Gesa AU - Gerick, Julia AU - Eickelmann, Birgit ED - Gerick, Julia ED - Ramm, Gesa ED - Eickelmann, Birgit ID - 28754 T2 - Praxis des digitalen Lehrens und Lernens. Befunde und Erfahrungen. Schulmanagement-Handbuch TI - Das Projekt ‚Lernen mit digitalen Medien‘ VL - 170 ER - TY - BOOK ED - Gerick, Julia ED - Ramm, Gesa ED - Eickelmann, Birgit ID - 28755 TI - Praxis des digitalen Lehrens und Lernens. Befunde und Erfahrungen. Schulmanagement-Handbuch VL - 170 ER - TY - CHAP AU - Drossel, Kerstin AU - Eickelmann, Birgit ED - Knauder, Hannelore ED - Reisinger, Christa-Monika ID - 28756 T2 - Individuelle Förderung im Unterricht. Empirische Befunde und Hinweise für die Praxis TI - Potenziale der Tabletnutzung im Unterricht zur individuellen Förderung – Analysen und Forschungsperspektiven ER - TY - CHAP AU - Eickelmann, Birgit ED - Kong, Siu-Cheun ED - Abelson, Harold ID - 28759 T2 - Computational Thinking Education TI - Measuring secondary school students’ competence in computational thinking in ICILS 2018 – challenges, concepts, and potential implications for school systems around the world ER - TY - CONF AU - Voogt, Joke AU - Knezek, Geral AU - Christensen, Rhonda AU - Tondeur, Jo AU - Ifenthaler, Dirk AU - Eickelmann, Birgit ID - 28760 T2 - Proceedings of EdMedia + Innovate Learning 2019 TI - Core Themes in the Second International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education: A Bird’s Eye View ER - TY - JOUR AU - Fugmann, Martin AU - Eickelmann, Birgit AU - Neubauer, Dirk ID - 28761 JF - b:sl. Beruf: Schulleitung. Das Fachmagazin für Schulleitungen in Deutschland TI - 'Digitalisierung meets Schule' - Welchen Stellenwert haben pädagogische Führungskräfte in Zeiten der Digitalisierung? VL - 2 ER - TY - CHAP AU - Gerick, Julia AU - Eickelmann, Birgit ED - Donie, Christian ED - Foerster, Frank ED - Obermayr, Marlene ED - Deckwerth, Anne ED - Kammermeyer, Gisela ED - Lenske, Gerlinde ED - Leuchter, Miriam ED - Wildemann, Anja ID - 28764 SN - 9783658262303 T2 - Grundschulpädagogik zwischen Wissenschaft und Transfer (Jahrbuch Grundschulforschung) TI - Möglichkeiten des Transfers schulischer Innovationen im Kontext des Lernens mit digitalen Medien an Grundschulen VL - 23 ER - TY - CONF AB - This paper presents an area-efficient 19.25 GHz to 77 GHz frequency quadrupler for automotive radar applications. To reduce chip area, the delay lines of each doubler stage have been drastically shrunk by means of meandering, slow wave structures, and capacitive loading. Additional circuit techniques were applied to further reduce chip area. Compared to previously published Gilbert cell frequency multipliers the presented quadrupler achieves the shortest electrical length of the delay lines reported so far allowing for compact, low-cost radar transceivers. The chip was implemented in a IHP 130nm SiGe BiCMOS technology (f T /f max =240/340GHz). It dissipates 91.5mW from a 3.3V supply. AU - Kruse, Stephan ID - 24048 T2 - IEEE MTT-S International Microwave and RF Conference 2019 TI - An Area Efficient 19.25 GHz to 77 GHz Gilbert Cell Frequency Quadrupler with 55% Shrinked Delay Lines in 130nm SiGe BiCMOS ER - TY - CONF AB - This paper presents a broadband sampler IC using a current-mode integrated-and-hold-circuit (IHC) as sampling circuit. The sampler IC exhibits 1dB large-signal bandwidth of 70 GHz and excellent signal integrity on hold-mode. With a sampling rate of 5 GS/s, it achieves effective number of bits (ENOB) of 6 bit at 9.9 GHz input frequency. The chip was fabricated in a 130 nm SiGe BiCMOS technology from IHP. AU - Wu, Liang AU - Weizel, Maxim AU - Scheytt, Christoph ID - 24049 T2 - Asia-Pacific Microwave Conference (APMC) TI - 70 GHz Large-signal Bandwidth Sampler Using Current-mode Integrate-and-Hold Circuit in 130 nm SiGe BiCMOS Technology ER - TY - CONF AB - This paper presents a broadband track-and-hold amplifier (THA) based on switched-emitter-follower (SEF) topology. The THA exhibits a record 3dB small-signal bandwidth of 70 GHz. With the high sampling rate of 40 GS/s, it achieves an effective number of bits (ENOB) of 7.5 bit at 1 GHz input frequency and an ENOB of >5 bit up to 15 GHz input frequency. The chip was fabricated in a 130 nm SiGe BiCMOS technology from IHP (SG13G2). It draws 110 mA from a -4 V supply voltage, dissipating 440 mW. AU - Wu, Liang AU - Weizel, Maxim AU - Scheytt, Christoph ID - 24052 T2 - 26th IEEE International Conference on Electronics Circuits and Systems (ICECS) TI - A 70 GHz Small-signal Bandwidth 40 GS/s Track-and-Hold Amplifier in 130 nm SiGe BiCMOS Technology ER - TY - CONF AB - We overview the 3-year Meteracom project which will provide traceability to the SI for THz communication measurement parameters. The key objectives are to develop new metrological methods to characterize the measurement systems, system components and propagation channels. The final objective is to develop metrology for functionality and signal integrity of THz communication systems; particularly device discovery and beam tracking, determination of physical layer parameters for digital transmission and real-time performance evaluation. AU - Humphreys, David AU - Berekovic, Mladen AU - Kallfass, Ingmar AU - Scheytt, Christoph AU - Kuerner, Thomas AU - Jukan, Admela AU - Schneider, Thomas AU - Kleine-Ostmann, Thomas AU - Koch, Martin AU - Thomae, Reiner ID - 24053 T2 - Proc. 43-nd Meeting of the Wireless World Research Forum (WWRF)", TI - An overview of the Meteracom Project ER -