TY - BOOK AU - Steigerwald, Jörn AU - Schlieper, Hendrik ID - 49485 SN - 9783823322016 TI - Molière, dramaturge de la société de cour. VL - XLVII, 2 ER - TY - GEN AU - Hartung, Olaf ID - 48788 SN - 1618-6168 T2 - sehepunkte TI - Rezension von: Jörg van Norden: Verlust der Vergangenheit. Historische Erkenntnis und Materialität zwischen Wiedererkennen und Befremden, Frankfurt/M.: Wochenschau-Verlag 2022 VL - 23, 5 ER - TY - CHAP AB - Jean Bodin's list on how the absolutist monarchical state could raise its revenue ranked taxation only in seventh place. From a modern legal perspective, taxes are compulsory transfers of resources that households and enterprises pay to one or several government bodies without receiving an individual, specific benefit in return. Historians have dealt with not paying taxes in various contexts, such as analysing tax resistance and tax resistance movements in history. Tax law is best understood as an outcome of long-term, often conflictual, negotiations and as an expression of specific political mentalities and ideologies. As a consequence, tax law and sometimes even the tax juridical system have a strongly politicised character. Loopholes in tax legislation that enable or facilitate avoidance or evasion can thus be regarded as a result of the interest-driven politics of parliamentary majorities, as the success of concerted lobby pressure. AU - Schönhärl, Korinna AU - Hürlimann, Gisela AU - Rohde, Dorothea ED - Schönhärl, Korinna ED - Hürlimann, Gisela ED - Rohde, Dorothea ID - 34546 T2 - Histories of Tax Evasion, Avoidance and Resistance TI - The Ability and Intention of Not Paying Taxes in History. Some Introductory Observations ER - TY - JOUR AU - Unterstell, Rembert ID - 46471 IS - 1 JF - german research – Magazine of the Deutsche Forschungsgemeinschaft TI - „Allowing the Economy to Breathe Even During the Crisis“ – Interview with Tax Expert Caren Sureth-Sloane ER - TY - CONF AU - Wermke, Dominik AU - Klemmer, Jan H. AU - Wöhler, Noah AU - Schmüser, Juliane AU - Sri Ramulu, Harshini AU - Acar, Yasemin AU - Fahl, Sascha ID - 47304 T2 - 44th IEEE Symposium on Security and Privacy, SP 2023, San Francisco, CA, USA, May 21-25, 2023 TI - "Always Contribute Back": A Qualitative Study on Security Challenges of the Open Source Supply Chain ER - TY - CONF AU - Hörnlein, Madeleine AU - Kulgemeyer, Christoph ED - Van Vorst, Helena ID - 45399 TI - "Aus Erklärvideos lernt man nur oberflächlich" - oder erwirbt man auch Konzeptwissen? ER - TY - CHAP AU - Schubert, Katrin ED - Markewitz, Friedrich ED - Scholl, Stefan ED - Schubert, Katrin ED - Wilk, Nicole M. ID - 50553 SN - 9783847116127 T2 - Kommunikative Praktiken im Nationalsozialismus TI - "Aus jedem jungen Munde erklingt das gleiche Lied." – Die Vergemeinschaftung der Hitler-Jugend mit und in nationalsozialistischen Liedern VL - Band 3 ER - TY - JOUR AU - Willeke, Stephanie ID - 50838 JF - andererseits – Yearbook of Transatlantic German Studies TI - „Bedenken statt Gedenken.“ Historisierung des Nationalsozialismus und der Shoah in Iris Hanikas „Das Eigentliche“ VL - 12 ER - TY - GEN AU - Huybrechts, Yves ID - 49763 TI - "Belgische Literatur in deutscher Übersetzung. Ein Interview mit der Übersetzungswissenschaftlerin Anja Van de Pol-Tegge" (PODCAST) ER - TY - CHAP AU - Blank, Andreas ED - Baldassarri, Fabrizio ED - Martin, Craig ID - 50916 T2 - Andrea Cesalpino and Renaissance Aristotelianism. Natural Philosophy in the Sixteenth Century. TI - “Cesalpino on Sensitive Powers and the Question of Divine Immanence.” ER - TY - CHAP AU - Schuster, Britt-Marie ED - Markewitz, Friedrich ED - Scholl, Stefan ED - Schubert, Katrin ED - Wilk, Nicole M. ID - 46561 KW - Kommunikationsgeschichte SN - 9783847116127 T2 - Kommunikative Praktiken im Nationalsozialismus TI - »Das dankst du deinem Führer« – Adressierungspraktiken in der Widerstandskommunikation gegen den Nationalsozialismus VL - 3 ER - TY - JOUR AU - Tophinke, Doris ID - 45675 JF - Kunst und Politik TI - "DAS iSt STRASSEN-PoLiTiK!" Politisches "meaning making" im Szene-Graffiti VL - 24 ER - TY - CHAP AU - Kruse, Iris AU - Kanning, Julian ED - Becker, Karina ED - Hofmann, Michael ID - 42034 SN - 978-3-8260-7785-2 T2 - Rassismussensibler Literaturunterricht. Grundlagen, Dimensionen, Herausforderungen, Möglichkeiten. TI - „Dass so was halt nie, nie wieder passiert…“ – Zum didaktisch perspektivierten rassismuskritischen Potenzial von Holocaust-Bilderbüchern zur Erinnerungsfigur Anne Frank. ER - TY - CONF AU - Vogelsang, Christoph AU - Janzen, Thomas AU - Meier, Jana AU - Wotschel, Philipp ID - 46522 TI - „Die Prüfungen werden mich sicherlich nicht zu einer besseren Lehrkraft machen.“ Wie beurteilen Studierende Prüfungen und Feedback im Lehramtsstudium? ER - TY - JOUR AU - Janzen, Thomas AU - Methfessel, Annette ID - 49505 JF - Englisch betrifft uns TI - "English was British". Reflecting on language in a globalized world through an excerpt from Naoise Dolan’s novel Exciting Times VL - 6/2023 ER - TY - JOUR AU - Häsel-Weide, Uta AU - Schmidt, R. AU - Büker, Petra ID - 48596 IS - 1 JF - Zeitschrift für Schul- Und Professionsentwicklung. (PFLB) TI - „FInDig“: Fach – Inklusion – Digitalisierung vernetzen. Ein Planungs- und Reflexionsmodell für die Lehrkräftebildung VL - 5 ER - TY - CHAP AU - Autsch, Sabiene ED - Autsch, Sabiene ED - Pickartz, Tim ID - 50317 T2 - Impulse 6. Texte und Bilder zur Kunstvermittlung: ABHÄNGEN. Ein interdisziplinäres Projekt zur documenta fifteen (2022) TI - "Fotonotizen". documenta fifteen ER - TY - CHAP AU - Meyer-Hamme, Johannes AU - Fastlabend-Vargas, Daniel ED - Waldis, Monika ED - Nitsche, Martin ID - 43136 T2 - Geschichtsdidaktisch intervenieren TI - „Fotos, die jede*r kennt?“ Eine empirische Untersuchung historischer Kenntnisforschung anhand von Bildikonen bei Studierenden des Lehramts Geschichte ER - TY - JOUR AU - Fastlabend-Vargas, Daniel AU - Meyer-Hamme, Johannes ID - 49595 JF - Geschichtsdidaktisch intervenieren. Beiträge zur Forschungswerkstatt „Geschichtsdidaktik Empirisch“ 2020 TI - „Fotos, die jede:r kennt“ Eine empirische Untersuchung historischer Kenntnisse anhand von Bildikonen bei Studierenden des Lehramts Geschichte ER - TY - CONF AU - Daniel-Söltenfuß, Desiree AU - Kückmann, Marie-Ann ID - 50282 TI - „Go with the flow?!“ Einblicke in Forschungsansatz und erste Ergebnisse des Begleitforschungsprojekts ITiB ER -