---
_id: '28915'
author:
- first_name: Elke
full_name: Grimminger-Seidensticker, Elke
id: '85816'
last_name: Grimminger-Seidensticker
- first_name: P.
full_name: Gieß-Stüber, P.
last_name: Gieß-Stüber
- first_name: Aiko Julia
full_name: Möhwald, Aiko Julia
id: '89496'
last_name: Möhwald
citation:
ama: 'Grimminger-Seidensticker E, Gieß-Stüber P, Möhwald AJ. Von Interkultureller
Kompetenz und sportpädagogischem Können in postmigrantischen Gesellschaften. Grundlagen
und Weiterentwicklung eines Forschungsprogramms. In: Petry K, ed. Sport im
Kontext globaler Zusammenarbeit. Verlag Barbara Budrich; 2020:37-48.'
apa: Grimminger-Seidensticker, E., Gieß-Stüber, P., & Möhwald, A. J. (2020).
Von Interkultureller Kompetenz und sportpädagogischem Können in postmigrantischen
Gesellschaften. Grundlagen und Weiterentwicklung eines Forschungsprogramms. In
K. Petry (Ed.), Sport im Kontext globaler Zusammenarbeit (pp. 37–48). Verlag
Barbara Budrich.
bibtex: '@inbook{Grimminger-Seidensticker_Gieß-Stüber_Möhwald_2020, place={Leverkusen},
title={Von Interkultureller Kompetenz und sportpädagogischem Können in postmigrantischen
Gesellschaften. Grundlagen und Weiterentwicklung eines Forschungsprogramms}, booktitle={Sport
im Kontext globaler Zusammenarbeit}, publisher={Verlag Barbara Budrich}, author={Grimminger-Seidensticker,
Elke and Gieß-Stüber, P. and Möhwald, Aiko Julia}, editor={Petry, K.}, year={2020},
pages={37–48} }'
chicago: 'Grimminger-Seidensticker, Elke, P. Gieß-Stüber, and Aiko Julia Möhwald.
“Von Interkultureller Kompetenz und sportpädagogischem Können in postmigrantischen
Gesellschaften. Grundlagen und Weiterentwicklung eines Forschungsprogramms.” In
Sport im Kontext globaler Zusammenarbeit, edited by K. Petry, 37–48. Leverkusen:
Verlag Barbara Budrich, 2020.'
ieee: 'E. Grimminger-Seidensticker, P. Gieß-Stüber, and A. J. Möhwald, “Von Interkultureller
Kompetenz und sportpädagogischem Können in postmigrantischen Gesellschaften. Grundlagen
und Weiterentwicklung eines Forschungsprogramms,” in Sport im Kontext globaler
Zusammenarbeit, K. Petry, Ed. Leverkusen: Verlag Barbara Budrich, 2020, pp.
37–48.'
mla: Grimminger-Seidensticker, Elke, et al. “Von Interkultureller Kompetenz und
sportpädagogischem Können in postmigrantischen Gesellschaften. Grundlagen und
Weiterentwicklung eines Forschungsprogramms.” Sport im Kontext globaler Zusammenarbeit,
edited by K. Petry, Verlag Barbara Budrich, 2020, pp. 37–48.
short: 'E. Grimminger-Seidensticker, P. Gieß-Stüber, A.J. Möhwald, in: K. Petry
(Ed.), Sport im Kontext globaler Zusammenarbeit, Verlag Barbara Budrich, Leverkusen,
2020, pp. 37–48.'
date_created: 2021-12-15T09:37:35Z
date_updated: 2023-07-20T07:48:40Z
department:
- _id: '17'
editor:
- first_name: K.
full_name: Petry, K.
last_name: Petry
extern: '1'
language:
- iso: ger
page: 37-48
place: Leverkusen
publication: Sport im Kontext globaler Zusammenarbeit
publisher: Verlag Barbara Budrich
status: public
title: Von Interkultureller Kompetenz und sportpädagogischem Können in postmigrantischen
Gesellschaften. Grundlagen und Weiterentwicklung eines Forschungsprogramms
type: book_chapter
user_id: '85816'
year: '2020'
...
---
_id: '28918'
author:
- first_name: Elke
full_name: Grimminger-Seidensticker, Elke
id: '85816'
last_name: Grimminger-Seidensticker
- first_name: V.
full_name: Oesterhelt, V.
last_name: Oesterhelt
- first_name: E.
full_name: Gerlach, E.
last_name: Gerlach
- first_name: G.
full_name: Friedrich, G.
last_name: Friedrich
citation:
ama: 'Grimminger-Seidensticker E, Oesterhelt V, Gerlach E, Friedrich G. Sportdidaktik.
In: Rothgangel M, Abraham U, Bayrhuber H, Frederking V, Jank W, Vollmer HJ, eds.
Lernen im Fach und über das Fach hinaus. Waxmann; 2020:391-418.'
apa: Grimminger-Seidensticker, E., Oesterhelt, V., Gerlach, E., & Friedrich,
G. (2020). Sportdidaktik. In M. Rothgangel, U. Abraham, H. Bayrhuber, V. Frederking,
W. Jank, & H. J. Vollmer (Eds.), Lernen im Fach und über das Fach hinaus
(pp. 391–418). Waxmann.
bibtex: '@inbook{Grimminger-Seidensticker_Oesterhelt_Gerlach_Friedrich_2020, place={Münster,
New York}, title={Sportdidaktik}, booktitle={Lernen im Fach und über das Fach
hinaus}, publisher={Waxmann}, author={Grimminger-Seidensticker, Elke and Oesterhelt,
V. and Gerlach, E. and Friedrich, G.}, editor={Rothgangel, M. and Abraham, U.
and Bayrhuber, H. and Frederking, V. and Jank, W. and Vollmer , H.J.}, year={2020},
pages={391–418} }'
chicago: 'Grimminger-Seidensticker, Elke, V. Oesterhelt, E. Gerlach, and G. Friedrich.
“Sportdidaktik.” In Lernen im Fach und über das Fach hinaus, edited by
M. Rothgangel, U. Abraham, H. Bayrhuber, V. Frederking, W. Jank, and H.J. Vollmer
, 391–418. Münster, New York: Waxmann, 2020.'
ieee: 'E. Grimminger-Seidensticker, V. Oesterhelt, E. Gerlach, and G. Friedrich,
“Sportdidaktik,” in Lernen im Fach und über das Fach hinaus, M. Rothgangel,
U. Abraham, H. Bayrhuber, V. Frederking, W. Jank, and H. J. Vollmer , Eds. Münster,
New York: Waxmann, 2020, pp. 391–418.'
mla: Grimminger-Seidensticker, Elke, et al. “Sportdidaktik.” Lernen im Fach und
über das Fach hinaus, edited by M. Rothgangel et al., Waxmann, 2020, pp. 391–418.
short: 'E. Grimminger-Seidensticker, V. Oesterhelt, E. Gerlach, G. Friedrich, in:
M. Rothgangel, U. Abraham, H. Bayrhuber, V. Frederking, W. Jank, H.J. Vollmer (Eds.),
Lernen im Fach und über das Fach hinaus, Waxmann, Münster, New York, 2020, pp.
391–418.'
date_created: 2021-12-15T09:42:23Z
date_updated: 2023-07-20T07:48:50Z
department:
- _id: '17'
editor:
- first_name: M.
full_name: Rothgangel, M.
last_name: Rothgangel
- first_name: U.
full_name: Abraham, U.
last_name: Abraham
- first_name: H.
full_name: Bayrhuber, H.
last_name: Bayrhuber
- first_name: V.
full_name: Frederking, V.
last_name: Frederking
- first_name: W.
full_name: Jank, W.
last_name: Jank
- first_name: H.J.
full_name: Vollmer , H.J.
last_name: 'Vollmer '
extern: '1'
language:
- iso: ger
page: 391-418
place: Münster, New York
publication: Lernen im Fach und über das Fach hinaus
publisher: Waxmann
status: public
title: Sportdidaktik
type: book_chapter
user_id: '85816'
year: '2020'
...
---
_id: '28913'
author:
- first_name: Elke
full_name: Grimminger-Seidensticker, Elke
id: '85816'
last_name: Grimminger-Seidensticker
- first_name: J.
full_name: Frohn, J.
last_name: Frohn
citation:
ama: 'Grimminger-Seidensticker E, Frohn J. Zum Umgang mit Heterogenität im Sportunterricht.
In: Wolters P, Balz E, Krieger C, Miethling W-D, eds. Empirie des Schulsports.
2nd ed. Meyer & Meyer; 2020:245-275.'
apa: Grimminger-Seidensticker, E., & Frohn, J. (2020). Zum Umgang mit Heterogenität
im Sportunterricht. In P. Wolters, E. Balz, C. Krieger, & W.-D. Miethling
(Eds.), Empirie des Schulsports (2nd ed., pp. 245–275). Meyer & Meyer.
bibtex: '@inbook{Grimminger-Seidensticker_Frohn_2020, place={Aachen}, edition={2},
title={Zum Umgang mit Heterogenität im Sportunterricht}, booktitle={Empirie des
Schulsports}, publisher={Meyer & Meyer}, author={Grimminger-Seidensticker,
Elke and Frohn, J.}, editor={Wolters, P. and Balz, E. and Krieger, C. and Miethling,
W.-D.}, year={2020}, pages={245–275} }'
chicago: 'Grimminger-Seidensticker, Elke, and J. Frohn. “Zum Umgang mit Heterogenität
im Sportunterricht.” In Empirie des Schulsports, edited by P. Wolters,
E. Balz, C. Krieger, and W.-D. Miethling, 2nd ed., 245–75. Aachen: Meyer &
Meyer, 2020.'
ieee: 'E. Grimminger-Seidensticker and J. Frohn, “Zum Umgang mit Heterogenität im
Sportunterricht,” in Empirie des Schulsports, 2nd ed., P. Wolters, E. Balz,
C. Krieger, and W.-D. Miethling, Eds. Aachen: Meyer & Meyer, 2020, pp. 245–275.'
mla: Grimminger-Seidensticker, Elke, and J. Frohn. “Zum Umgang mit Heterogenität
im Sportunterricht.” Empirie des Schulsports, edited by P. Wolters et al.,
2nd ed., Meyer & Meyer, 2020, pp. 245–75.
short: 'E. Grimminger-Seidensticker, J. Frohn, in: P. Wolters, E. Balz, C. Krieger,
W.-D. Miethling (Eds.), Empirie des Schulsports, 2nd ed., Meyer & Meyer, Aachen,
2020, pp. 245–275.'
date_created: 2021-12-15T09:34:23Z
date_updated: 2023-07-20T07:48:30Z
department:
- _id: '17'
edition: '2'
editor:
- first_name: P.
full_name: Wolters, P.
last_name: Wolters
- first_name: E.
full_name: Balz, E.
last_name: Balz
- first_name: C.
full_name: Krieger, C.
last_name: Krieger
- first_name: W.-D.
full_name: Miethling, W.-D.
last_name: Miethling
extern: '1'
language:
- iso: ger
page: 245-275
place: Aachen
publication: Empirie des Schulsports
publisher: Meyer & Meyer
status: public
title: Zum Umgang mit Heterogenität im Sportunterricht
type: book_chapter
user_id: '85816'
year: '2020'
...
---
_id: '28894'
author:
- first_name: Elke
full_name: Grimminger-Seidensticker, Elke
id: '85816'
last_name: Grimminger-Seidensticker
citation:
ama: Grimminger-Seidensticker E. Machthandlungen von Schüler*innen im Sportunterricht
– Welche Rolle spielt das Sportlehrer*innenhandeln? sportunterricht. 2020;69(10):447-452.
apa: Grimminger-Seidensticker, E. (2020). Machthandlungen von Schüler*innen im Sportunterricht
– Welche Rolle spielt das Sportlehrer*innenhandeln? sportunterricht, 69(10),
447–452.
bibtex: '@article{Grimminger-Seidensticker_2020, title={Machthandlungen von Schüler*innen
im Sportunterricht – Welche Rolle spielt das Sportlehrer*innenhandeln?}, volume={69},
number={10}, journal={sportunterricht}, author={Grimminger-Seidensticker, Elke},
year={2020}, pages={447–452} }'
chicago: 'Grimminger-Seidensticker, Elke. “Machthandlungen von Schüler*innen im
Sportunterricht – Welche Rolle spielt das Sportlehrer*innenhandeln?” sportunterricht
69, no. 10 (2020): 447–52.'
ieee: E. Grimminger-Seidensticker, “Machthandlungen von Schüler*innen im Sportunterricht
– Welche Rolle spielt das Sportlehrer*innenhandeln?,” sportunterricht,
vol. 69, no. 10, pp. 447–452, 2020.
mla: Grimminger-Seidensticker, Elke. “Machthandlungen von Schüler*innen im Sportunterricht
– Welche Rolle spielt das Sportlehrer*innenhandeln?” sportunterricht, vol.
69, no. 10, 2020, pp. 447–52.
short: E. Grimminger-Seidensticker, sportunterricht 69 (2020) 447–452.
date_created: 2021-12-15T09:10:00Z
date_updated: 2023-07-20T07:52:08Z
department:
- _id: '17'
extern: '1'
intvolume: ' 69'
issue: '10'
language:
- iso: ger
page: 447-452
publication: sportunterricht
status: public
title: Machthandlungen von Schüler*innen im Sportunterricht – Welche Rolle spielt
das Sportlehrer*innenhandeln?
type: journal_article
user_id: '85816'
volume: 69
year: '2020'
...
---
_id: '28895'
author:
- first_name: Elke
full_name: Grimminger-Seidensticker, Elke
id: '85816'
last_name: Grimminger-Seidensticker
- first_name: J.
full_name: Korte, J.
last_name: Korte
- first_name: Aiko Julia
full_name: Möhwald, Aiko Julia
id: '89496'
last_name: Möhwald
citation:
ama: Grimminger-Seidensticker E, Korte J, Möhwald AJ. Körperbild, Bewegung und Sport
in der Wahrnehmung von Grundschulkindern. Ergebnisse einer explorativen lnterviewstudie.
sportunterricht. 2020;69(2):59-64.
apa: Grimminger-Seidensticker, E., Korte, J., & Möhwald, A. J. (2020). Körperbild,
Bewegung und Sport in der Wahrnehmung von Grundschulkindern. Ergebnisse einer
explorativen lnterviewstudie. sportunterricht, 69(2), 59–64.
bibtex: '@article{Grimminger-Seidensticker_Korte_Möhwald_2020, title={Körperbild,
Bewegung und Sport in der Wahrnehmung von Grundschulkindern. Ergebnisse einer
explorativen lnterviewstudie}, volume={69}, number={2}, journal={sportunterricht},
author={Grimminger-Seidensticker, Elke and Korte, J. and Möhwald, Aiko Julia},
year={2020}, pages={59–64} }'
chicago: 'Grimminger-Seidensticker, Elke, J. Korte, and Aiko Julia Möhwald. “Körperbild,
Bewegung und Sport in der Wahrnehmung von Grundschulkindern. Ergebnisse einer
explorativen lnterviewstudie.” sportunterricht 69, no. 2 (2020): 59–64.'
ieee: E. Grimminger-Seidensticker, J. Korte, and A. J. Möhwald, “Körperbild, Bewegung
und Sport in der Wahrnehmung von Grundschulkindern. Ergebnisse einer explorativen
lnterviewstudie,” sportunterricht, vol. 69, no. 2, pp. 59–64, 2020.
mla: Grimminger-Seidensticker, Elke, et al. “Körperbild, Bewegung und Sport in der
Wahrnehmung von Grundschulkindern. Ergebnisse einer explorativen lnterviewstudie.”
sportunterricht, vol. 69, no. 2, 2020, pp. 59–64.
short: E. Grimminger-Seidensticker, J. Korte, A.J. Möhwald, sportunterricht 69 (2020)
59–64.
date_created: 2021-12-15T09:12:17Z
date_updated: 2023-07-20T07:52:14Z
department:
- _id: '17'
extern: '1'
intvolume: ' 69'
issue: '2'
language:
- iso: ger
page: 59-64
publication: sportunterricht
status: public
title: Körperbild, Bewegung und Sport in der Wahrnehmung von Grundschulkindern. Ergebnisse
einer explorativen lnterviewstudie
type: journal_article
user_id: '85816'
volume: 69
year: '2020'
...
---
_id: '28864'
author:
- first_name: Elke
full_name: Grimminger-Seidensticker, Elke
id: '85816'
last_name: Grimminger-Seidensticker
- first_name: F.
full_name: Lautenbach, F.
last_name: Lautenbach
- first_name: A.
full_name: Heyder, A.
last_name: Heyder
- first_name: J.
full_name: Korte, J.
last_name: Korte
- first_name: Aiko Julia
full_name: Möhwald, Aiko Julia
id: '89496'
last_name: Möhwald
citation:
ama: 'Grimminger-Seidensticker E, Lautenbach F, Heyder A, Korte J, Möhwald AJ. A
14-weeks intervention study on changing preservice teachers’ psychological perspectives
related to teaching inclusively: Explicit and implicit attitude, self-efficacy,
and stress perception towards inclusion. Frontiers in Education. 2020;5(7).'
apa: 'Grimminger-Seidensticker, E., Lautenbach, F., Heyder, A., Korte, J., &
Möhwald, A. J. (2020). A 14-weeks intervention study on changing preservice teachers’
psychological perspectives related to teaching inclusively: Explicit and implicit
attitude, self-efficacy, and stress perception towards inclusion. Frontiers
in Education, 5(7).'
bibtex: '@article{Grimminger-Seidensticker_Lautenbach_Heyder_Korte_Möhwald_2020,
title={A 14-weeks intervention study on changing preservice teachers’ psychological
perspectives related to teaching inclusively: Explicit and implicit attitude,
self-efficacy, and stress perception towards inclusion}, volume={5}, number={7},
journal={Frontiers in Education}, author={Grimminger-Seidensticker, Elke and Lautenbach,
F. and Heyder, A. and Korte, J. and Möhwald, Aiko Julia}, year={2020} }'
chicago: 'Grimminger-Seidensticker, Elke, F. Lautenbach, A. Heyder, J. Korte, and
Aiko Julia Möhwald. “A 14-Weeks Intervention Study on Changing Preservice Teachers’
Psychological Perspectives Related to Teaching Inclusively: Explicit and Implicit
Attitude, Self-Efficacy, and Stress Perception towards Inclusion.” Frontiers
in Education 5, no. 7 (2020).'
ieee: 'E. Grimminger-Seidensticker, F. Lautenbach, A. Heyder, J. Korte, and A. J.
Möhwald, “A 14-weeks intervention study on changing preservice teachers’ psychological
perspectives related to teaching inclusively: Explicit and implicit attitude,
self-efficacy, and stress perception towards inclusion,” Frontiers in Education,
vol. 5, no. 7, 2020.'
mla: 'Grimminger-Seidensticker, Elke, et al. “A 14-Weeks Intervention Study on Changing
Preservice Teachers’ Psychological Perspectives Related to Teaching Inclusively:
Explicit and Implicit Attitude, Self-Efficacy, and Stress Perception towards Inclusion.”
Frontiers in Education, vol. 5, no. 7, 2020.'
short: E. Grimminger-Seidensticker, F. Lautenbach, A. Heyder, J. Korte, A.J. Möhwald,
Frontiers in Education 5 (2020).
date_created: 2021-12-15T08:23:33Z
date_updated: 2023-07-20T07:53:20Z
department:
- _id: '17'
extern: '1'
intvolume: ' 5'
issue: '7'
language:
- iso: eng
publication: Frontiers in Education
status: public
title: 'A 14-weeks intervention study on changing preservice teachers’ psychological
perspectives related to teaching inclusively: Explicit and implicit attitude, self-efficacy,
and stress perception towards inclusion'
type: journal_article
user_id: '85816'
volume: 5
year: '2020'
...
---
_id: '28863'
author:
- first_name: Elke
full_name: Grimminger-Seidensticker, Elke
id: '85816'
last_name: Grimminger-Seidensticker
- first_name: J.
full_name: Korte, J.
last_name: Korte
citation:
ama: Grimminger-Seidensticker E, Korte J. Quantitative and qualitative results of
a body image pilot intervention in (pre)adolescent girls. Journal of Physical
Education & Health. 2020;9(16):56-63.
apa: Grimminger-Seidensticker, E., & Korte, J. (2020). Quantitative and qualitative
results of a body image pilot intervention in (pre)adolescent girls. Journal
of Physical Education & Health, 9(16), 56–63.
bibtex: '@article{Grimminger-Seidensticker_Korte_2020, title={Quantitative and qualitative
results of a body image pilot intervention in (pre)adolescent girls}, volume={9},
number={16}, journal={Journal of Physical Education & Health}, author={Grimminger-Seidensticker,
Elke and Korte, J.}, year={2020}, pages={56–63} }'
chicago: 'Grimminger-Seidensticker, Elke, and J. Korte. “Quantitative and Qualitative
Results of a Body Image Pilot Intervention in (Pre)Adolescent Girls.” Journal
of Physical Education & Health 9, no. 16 (2020): 56–63.'
ieee: E. Grimminger-Seidensticker and J. Korte, “Quantitative and qualitative results
of a body image pilot intervention in (pre)adolescent girls,” Journal of Physical
Education & Health, vol. 9, no. 16, pp. 56–63, 2020.
mla: Grimminger-Seidensticker, Elke, and J. Korte. “Quantitative and Qualitative
Results of a Body Image Pilot Intervention in (Pre)Adolescent Girls.” Journal
of Physical Education & Health, vol. 9, no. 16, 2020, pp. 56–63.
short: E. Grimminger-Seidensticker, J. Korte, Journal of Physical Education &
Health 9 (2020) 56–63.
date_created: 2021-12-15T08:16:28Z
date_updated: 2023-07-20T07:53:14Z
department:
- _id: '17'
extern: '1'
intvolume: ' 9'
issue: '16'
language:
- iso: eng
page: 56-63
publication: Journal of Physical Education & Health
status: public
title: Quantitative and qualitative results of a body image pilot intervention in
(pre)adolescent girls
type: journal_article
user_id: '85816'
volume: 9
year: '2020'
...
---
_id: '28343'
abstract:
- lang: eng
text: "Summary\r\n As health concepts
develop through exposure to, and experience with particular contexts, and as health
concepts influence health behaviour, it is important for actors in health promotion
programmes to understand an individual’s health concepts. This study focussed
on health concepts among socially disadvantaged children in France, Germany, Italy
and Switzerland—a hitherto less researched population group. We conducted focus
groups with a total of 167 children aged 7–11 years (mean=8.76 years, SD=0.68).
The aim of this study was to explore if the life situation across four different
countries leads to similar health concepts, and how the particular, national health
discourses are reflected in the children’s health concepts. The data were analysed
through a structured qualitative content analysis and revealed four categories:
‘Symbols/symptoms of health/illness’, ‘Emotionality’, ‘Healthy/unhealthy practices’,
and ‘Consequences of health problems’. The children’s health concepts are linked
to concrete events and objects, and they are able to think in logical sequences.
However, the children’s causal argumentation is uni-dimensional; they do not cover
the complexity of the development of health problems. In particular, overweight
stands for illness and is exclusively the result of unhealthy practices. In their
concepts, the children reflect the national health promotion programme discourses
about overweight. They seem to understand the messages of health education as
‘behaving well means being healthy’; however, such a health education message
initiates accusations of ‘unhealthy persons’. In consequence, challenges for sensitive
health education programmes (at school) are discussed."
author:
- first_name: Elke
full_name: Grimminger-Seidensticker, Elke
id: '85816'
last_name: Grimminger-Seidensticker
- first_name: Monica
full_name: Aceti, Monica
last_name: Aceti
- first_name: Sandrine
full_name: Knobé, Sandrine
last_name: Knobé
- first_name: Gilles
full_name: Vieille Marchiset, Gilles
last_name: Vieille Marchiset
citation:
ama: Grimminger-Seidensticker E, Aceti M, Knobé S, Vieille Marchiset G. Health concepts
among socially disadvantaged children in France, Germany and Switzerland. Health
Promotion International. 2020;35:17-26. doi:10.1093/heapro/day099
apa: Grimminger-Seidensticker, E., Aceti, M., Knobé, S., & Vieille Marchiset,
G. (2020). Health concepts among socially disadvantaged children in France, Germany
and Switzerland. Health Promotion International, 35, 17–26. https://doi.org/10.1093/heapro/day099
bibtex: '@article{Grimminger-Seidensticker_Aceti_Knobé_Vieille Marchiset_2020, title={Health
concepts among socially disadvantaged children in France, Germany and Switzerland},
volume={35}, DOI={10.1093/heapro/day099},
journal={Health Promotion International}, author={Grimminger-Seidensticker, Elke
and Aceti, Monica and Knobé, Sandrine and Vieille Marchiset, Gilles}, year={2020},
pages={17–26} }'
chicago: 'Grimminger-Seidensticker, Elke, Monica Aceti, Sandrine Knobé, and Gilles
Vieille Marchiset. “Health Concepts among Socially Disadvantaged Children in France,
Germany and Switzerland.” Health Promotion International 35 (2020): 17–26.
https://doi.org/10.1093/heapro/day099.'
ieee: 'E. Grimminger-Seidensticker, M. Aceti, S. Knobé, and G. Vieille Marchiset,
“Health concepts among socially disadvantaged children in France, Germany and
Switzerland,” Health Promotion International, vol. 35, pp. 17–26, 2020,
doi: 10.1093/heapro/day099.'
mla: Grimminger-Seidensticker, Elke, et al. “Health Concepts among Socially Disadvantaged
Children in France, Germany and Switzerland.” Health Promotion International,
vol. 35, 2020, pp. 17–26, doi:10.1093/heapro/day099.
short: E. Grimminger-Seidensticker, M. Aceti, S. Knobé, G. Vieille Marchiset, Health
Promotion International 35 (2020) 17–26.
date_created: 2021-12-06T14:54:53Z
date_updated: 2023-07-20T08:08:57Z
doi: 10.1093/heapro/day099
extern: '1'
intvolume: ' 35'
language:
- iso: eng
page: 17-26
publication: Health Promotion International
publication_identifier:
issn:
- 0957-4824
- 1460-2245
publication_status: published
status: public
title: Health concepts among socially disadvantaged children in France, Germany and
Switzerland
type: journal_article
user_id: '85816'
volume: 35
year: '2020'
...
---
_id: '28342'
author:
- first_name: Franziska
full_name: Lautenbach, Franziska
last_name: Lautenbach
- first_name: Johanna
full_name: Korte, Johanna
last_name: Korte
- first_name: Aiko
full_name: Möhwald, Aiko
last_name: Möhwald
- first_name: Anke
full_name: Heyder, Anke
last_name: Heyder
- first_name: Elke
full_name: Grimminger-Seidensticker, Elke
id: '85816'
last_name: Grimminger-Seidensticker
citation:
ama: 'Lautenbach F, Korte J, Möhwald A, Heyder A, Grimminger-Seidensticker E. A
14-Week Intervention Study on Changing Preservice Teachers’ Psychological Perspectives
on Inclusion: Explicit and Implicit Attitudes, Self-Efficacy, and Stress Perception
Toward Inclusion. Frontiers in Education. Published online 2020. doi:10.3389/feduc.2020.00007'
apa: 'Lautenbach, F., Korte, J., Möhwald, A., Heyder, A., & Grimminger-Seidensticker,
E. (2020). A 14-Week Intervention Study on Changing Preservice Teachers’ Psychological
Perspectives on Inclusion: Explicit and Implicit Attitudes, Self-Efficacy, and
Stress Perception Toward Inclusion. Frontiers in Education. https://doi.org/10.3389/feduc.2020.00007'
bibtex: '@article{Lautenbach_Korte_Möhwald_Heyder_Grimminger-Seidensticker_2020,
title={A 14-Week Intervention Study on Changing Preservice Teachers’ Psychological
Perspectives on Inclusion: Explicit and Implicit Attitudes, Self-Efficacy, and
Stress Perception Toward Inclusion}, DOI={10.3389/feduc.2020.00007},
journal={Frontiers in Education}, author={Lautenbach, Franziska and Korte, Johanna
and Möhwald, Aiko and Heyder, Anke and Grimminger-Seidensticker, Elke}, year={2020}
}'
chicago: 'Lautenbach, Franziska, Johanna Korte, Aiko Möhwald, Anke Heyder, and Elke
Grimminger-Seidensticker. “A 14-Week Intervention Study on Changing Preservice
Teachers’ Psychological Perspectives on Inclusion: Explicit and Implicit Attitudes,
Self-Efficacy, and Stress Perception Toward Inclusion.” Frontiers in Education,
2020. https://doi.org/10.3389/feduc.2020.00007.'
ieee: 'F. Lautenbach, J. Korte, A. Möhwald, A. Heyder, and E. Grimminger-Seidensticker,
“A 14-Week Intervention Study on Changing Preservice Teachers’ Psychological Perspectives
on Inclusion: Explicit and Implicit Attitudes, Self-Efficacy, and Stress Perception
Toward Inclusion,” Frontiers in Education, 2020, doi: 10.3389/feduc.2020.00007.'
mla: 'Lautenbach, Franziska, et al. “A 14-Week Intervention Study on Changing Preservice
Teachers’ Psychological Perspectives on Inclusion: Explicit and Implicit Attitudes,
Self-Efficacy, and Stress Perception Toward Inclusion.” Frontiers in Education,
2020, doi:10.3389/feduc.2020.00007.'
short: F. Lautenbach, J. Korte, A. Möhwald, A. Heyder, E. Grimminger-Seidensticker,
Frontiers in Education (2020).
date_created: 2021-12-06T14:54:41Z
date_updated: 2023-07-20T08:08:38Z
doi: 10.3389/feduc.2020.00007
language:
- iso: eng
publication: Frontiers in Education
publication_identifier:
issn:
- 2504-284X
publication_status: published
status: public
title: 'A 14-Week Intervention Study on Changing Preservice Teachers’ Psychological
Perspectives on Inclusion: Explicit and Implicit Attitudes, Self-Efficacy, and Stress
Perception Toward Inclusion'
type: journal_article
user_id: '85816'
year: '2020'
...
---
_id: '28340'
article_type: original
author:
- first_name: Elke
full_name: Grimminger-Seidensticker, Elke
id: '85816'
last_name: Grimminger-Seidensticker
- first_name: Johanna
full_name: Korte, Johanna
last_name: Korte
- first_name: Aiko
full_name: Möhwald, Aiko
last_name: Möhwald
- first_name: Jörg
full_name: Trojan, Jörg
last_name: Trojan
citation:
ama: Grimminger-Seidensticker E, Korte J, Möhwald A, Trojan J. SUBCLINICAL DISORDERED
EATING AND BODY DISSATISFACTION IN NORMAL WEIGHT CHILDREN—THE ROLE OF PHYSICAL
ACTIVITY AND MOTIVES TO EXERCISE. Journal of Physical Education & Health.
2020;9(16):5-13. doi:10.5281/ZENODO.5196091
apa: Grimminger-Seidensticker, E., Korte, J., Möhwald, A., & Trojan, J. (2020).
SUBCLINICAL DISORDERED EATING AND BODY DISSATISFACTION IN NORMAL WEIGHT CHILDREN—THE
ROLE OF PHYSICAL ACTIVITY AND MOTIVES TO EXERCISE. Journal of Physical Education
& Health, 9(16), 5–13. https://doi.org/10.5281/ZENODO.5196091
bibtex: '@article{Grimminger-Seidensticker_Korte_Möhwald_Trojan_2020, title={SUBCLINICAL
DISORDERED EATING AND BODY DISSATISFACTION IN NORMAL WEIGHT CHILDREN—THE ROLE
OF PHYSICAL ACTIVITY AND MOTIVES TO EXERCISE}, volume={9}, DOI={10.5281/ZENODO.5196091},
number={16}, journal={Journal of Physical Education & Health}, author={Grimminger-Seidensticker,
Elke and Korte, Johanna and Möhwald, Aiko and Trojan, Jörg}, year={2020}, pages={5–13}
}'
chicago: 'Grimminger-Seidensticker, Elke, Johanna Korte, Aiko Möhwald, and Jörg
Trojan. “SUBCLINICAL DISORDERED EATING AND BODY DISSATISFACTION IN NORMAL WEIGHT
CHILDREN—THE ROLE OF PHYSICAL ACTIVITY AND MOTIVES TO EXERCISE.” Journal of
Physical Education & Health 9, no. 16 (2020): 5–13. https://doi.org/10.5281/ZENODO.5196091.'
ieee: 'E. Grimminger-Seidensticker, J. Korte, A. Möhwald, and J. Trojan, “SUBCLINICAL
DISORDERED EATING AND BODY DISSATISFACTION IN NORMAL WEIGHT CHILDREN—THE ROLE
OF PHYSICAL ACTIVITY AND MOTIVES TO EXERCISE,” Journal of Physical Education
& Health, vol. 9, no. 16, pp. 5–13, 2020, doi: 10.5281/ZENODO.5196091.'
mla: Grimminger-Seidensticker, Elke, et al. “SUBCLINICAL DISORDERED EATING AND BODY
DISSATISFACTION IN NORMAL WEIGHT CHILDREN—THE ROLE OF PHYSICAL ACTIVITY AND MOTIVES
TO EXERCISE.” Journal of Physical Education & Health, vol. 9, no. 16,
2020, pp. 5–13, doi:10.5281/ZENODO.5196091.
short: E. Grimminger-Seidensticker, J. Korte, A. Möhwald, J. Trojan, Journal of
Physical Education & Health 9 (2020) 5–13.
date_created: 2021-12-06T14:53:59Z
date_updated: 2023-07-20T08:02:56Z
doi: 10.5281/ZENODO.5196091
intvolume: ' 9'
issue: '16'
language:
- iso: eng
page: 5-13
publication: Journal of Physical Education & Health
status: public
title: SUBCLINICAL DISORDERED EATING AND BODY DISSATISFACTION IN NORMAL WEIGHT CHILDREN—THE
ROLE OF PHYSICAL ACTIVITY AND MOTIVES TO EXERCISE
type: journal_article
user_id: '85816'
volume: 9
year: '2020'
...
---
_id: '42335'
author:
- first_name: Zishan
full_name: Ghaffar, Zishan
last_name: Ghaffar
citation:
ama: Ghaffar Z. Der Koran in seinem religions- und weltgeschichtlichen Kontext.
Eschatologie und Apokalyptik in den mittelmekkanischen Suren. Vol 1. Schöningh;
2020.
apa: Ghaffar, Z. (2020). Der Koran in seinem religions- und weltgeschichtlichen
Kontext. Eschatologie und Apokalyptik in den mittelmekkanischen Suren (Vol.
1). Schöningh.
bibtex: '@book{Ghaffar_2020, place={Paderborn}, series={Beiträge zur Koranforschung},
title={Der Koran in seinem religions- und weltgeschichtlichen Kontext. Eschatologie
und Apokalyptik in den mittelmekkanischen Suren}, volume={1}, publisher={Schöningh},
author={Ghaffar, Zishan}, year={2020}, collection={Beiträge zur Koranforschung}
}'
chicago: 'Ghaffar, Zishan. Der Koran in seinem religions- und weltgeschichtlichen
Kontext. Eschatologie und Apokalyptik in den mittelmekkanischen Suren. Vol.
1. Beiträge zur Koranforschung. Paderborn: Schöningh, 2020.'
ieee: 'Z. Ghaffar, Der Koran in seinem religions- und weltgeschichtlichen Kontext.
Eschatologie und Apokalyptik in den mittelmekkanischen Suren, vol. 1. Paderborn:
Schöningh, 2020.'
mla: Ghaffar, Zishan. Der Koran in seinem religions- und weltgeschichtlichen
Kontext. Eschatologie und Apokalyptik in den mittelmekkanischen Suren. Schöningh,
2020.
short: Z. Ghaffar, Der Koran in seinem religions- und weltgeschichtlichen Kontext.
Eschatologie und Apokalyptik in den mittelmekkanischen Suren, Schöningh, Paderborn,
2020.
date_created: 2023-02-23T09:02:53Z
date_updated: 2023-07-23T22:19:16Z
department:
- _id: '784'
intvolume: ' 1'
language:
- iso: ger
place: Paderborn
publisher: Schöningh
series_title: Beiträge zur Koranforschung
status: public
title: Der Koran in seinem religions- und weltgeschichtlichen Kontext. Eschatologie
und Apokalyptik in den mittelmekkanischen Suren
type: book
user_id: '53425'
volume: 1
year: '2020'
...
---
_id: '46114'
abstract:
- lang: eng
text: "Review von Holger Zellentin, Review of Qur'anic Research, Vol. 7 no. 5 (2021)\r\n\r\nRezension
von Bertram Schmitz, Theologische Literaturzeitung, Nr. 7, 2021, Spalte 657-658\r\n\r\nReview
von Sebastian Bitsch, Der Islam, Band 98, Heft 2, 2021, 591-598\r\n"
author:
- first_name: Zishan
full_name: Ghaffar, Zishan
id: '83446'
last_name: Ghaffar
citation:
ama: Ghaffar Z. Der Koran in Seinem Religions- Und Weltgeschichtlichen Kontext.
Eschatologie Und Apokalyptik in Den Mittelmekkanischen Suren. Vol 1.; 2020.
apa: Ghaffar, Z. (2020). Der Koran in seinem religions- und weltgeschichtlichen
Kontext. Eschatologie und Apokalyptik in den mittelmekkanischen Suren (Vol.
1).
bibtex: '@book{Ghaffar_2020, place={Paderborn}, series={Beiträge zur Koranforschung},
title={Der Koran in seinem religions- und weltgeschichtlichen Kontext. Eschatologie
und Apokalyptik in den mittelmekkanischen Suren}, volume={1}, author={Ghaffar,
Zishan}, year={2020}, collection={Beiträge zur Koranforschung} }'
chicago: Ghaffar, Zishan. Der Koran in Seinem Religions- Und Weltgeschichtlichen
Kontext. Eschatologie Und Apokalyptik in Den Mittelmekkanischen Suren. Vol.
1. Beiträge Zur Koranforschung. Paderborn, 2020.
ieee: Z. Ghaffar, Der Koran in seinem religions- und weltgeschichtlichen Kontext.
Eschatologie und Apokalyptik in den mittelmekkanischen Suren, vol. 1. Paderborn,
2020.
mla: Ghaffar, Zishan. Der Koran in Seinem Religions- Und Weltgeschichtlichen
Kontext. Eschatologie Und Apokalyptik in Den Mittelmekkanischen Suren. 2020.
short: Z. Ghaffar, Der Koran in Seinem Religions- Und Weltgeschichtlichen Kontext.
Eschatologie Und Apokalyptik in Den Mittelmekkanischen Suren, Paderborn, 2020.
date_created: 2023-07-23T22:32:34Z
date_updated: 2023-07-23T22:34:07Z
department:
- _id: '469'
intvolume: ' 1'
language:
- iso: eng
place: Paderborn
series_title: Beiträge zur Koranforschung
status: public
title: Der Koran in seinem religions- und weltgeschichtlichen Kontext. Eschatologie
und Apokalyptik in den mittelmekkanischen Suren
type: book
user_id: '83446'
volume: 1
year: '2020'
...
---
_id: '31192'
abstract:
- lang: eng
text: |-
The kinetic Brownian motion on the sphere bundle of a Riemannian manifold $M$
is a stochastic process that models a random perturbation of the geodesic flow.
If $M$ is a orientable compact constantly curved surface, we show that in the
limit of infinitely large perturbation the $L^2$-spectrum of the infinitesimal
generator of a time rescaled version of the process converges to the Laplace
spectrum of the base manifold.
author:
- first_name: Martin
full_name: Kolb, Martin
last_name: Kolb
- first_name: Tobias
full_name: Weich, Tobias
last_name: Weich
- first_name: Lasse Lennart
full_name: Wolf, Lasse Lennart
last_name: Wolf
citation:
ama: Kolb M, Weich T, Wolf LL. Spectral Asymptotics for Kinetic Brownian Motion
on Surfaces of Constant Curvature. arXiv:201106434. Published online
2020.
apa: Kolb, M., Weich, T., & Wolf, L. L. (2020). Spectral Asymptotics for Kinetic
Brownian Motion on Surfaces of Constant Curvature. In arXiv:2011.06434.
bibtex: '@article{Kolb_Weich_Wolf_2020, title={Spectral Asymptotics for Kinetic
Brownian Motion on Surfaces of Constant Curvature}, journal={arXiv:2011.06434},
author={Kolb, Martin and Weich, Tobias and Wolf, Lasse Lennart}, year={2020} }'
chicago: Kolb, Martin, Tobias Weich, and Lasse Lennart Wolf. “Spectral Asymptotics
for Kinetic Brownian Motion on Surfaces of Constant Curvature.” ArXiv:2011.06434,
2020.
ieee: M. Kolb, T. Weich, and L. L. Wolf, “Spectral Asymptotics for Kinetic Brownian
Motion on Surfaces of Constant Curvature,” arXiv:2011.06434. 2020.
mla: Kolb, Martin, et al. “Spectral Asymptotics for Kinetic Brownian Motion on Surfaces
of Constant Curvature.” ArXiv:2011.06434, 2020.
short: M. Kolb, T. Weich, L.L. Wolf, ArXiv:2011.06434 (2020).
date_created: 2022-05-11T10:42:11Z
date_updated: 2023-07-24T07:53:47Z
external_id:
arxiv:
- '2011.06434'
publication: arXiv:2011.06434
status: public
title: |-
Spectral Asymptotics for Kinetic Brownian Motion on Surfaces of Constant
Curvature
type: preprint
user_id: '45027'
year: '2020'
...
---
_id: '44645'
author:
- first_name: Hans-Joachim
full_name: Dörrer, Hans-Joachim
last_name: Dörrer
- first_name: Carolin
full_name: Köster, Carolin
id: '676'
last_name: Köster
citation:
ama: 'Dörrer H-J, Köster C. Körperspannung trainieren : auf die richtige Spannung
kommt es an - Körperspannung als zentrale Lernvoraussetzung im (Gerät-)TurnenKörperspannung
trainieren: auf die richtige Spannung kommt es an - Körperspannung als zentrale
Lernvoraussetzung im (Gerät-)Turnen. Sportpädagogik. 2020;44(1):14-21.'
apa: 'Dörrer, H.-J., & Köster, C. (2020). Körperspannung trainieren : auf die
richtige Spannung kommt es an - Körperspannung als zentrale Lernvoraussetzung
im (Gerät-)TurnenKörperspannung trainieren: auf die richtige Spannung kommt es
an - Körperspannung als zentrale Lernvoraussetzung im (Gerät-)Turnen. Sportpädagogik,
44(1), 14–21.'
bibtex: '@article{Dörrer_Köster_2020, title={Körperspannung trainieren : auf die
richtige Spannung kommt es an - Körperspannung als zentrale Lernvoraussetzung
im (Gerät-)TurnenKörperspannung trainieren: auf die richtige Spannung kommt es
an - Körperspannung als zentrale Lernvoraussetzung im (Gerät-)Turnen}, volume={44},
number={1}, journal={Sportpädagogik}, author={Dörrer, Hans-Joachim and Köster,
Carolin}, year={2020}, pages={14–21} }'
chicago: 'Dörrer, Hans-Joachim, and Carolin Köster. “Körperspannung trainieren :
auf die richtige Spannung kommt es an - Körperspannung als zentrale Lernvoraussetzung
im (Gerät-)TurnenKörperspannung trainieren: auf die richtige Spannung kommt es
an - Körperspannung als zentrale Lernvoraussetzung im (Gerät-)Turnen.” Sportpädagogik
44, no. 1 (2020): 14–21.'
ieee: 'H.-J. Dörrer and C. Köster, “Körperspannung trainieren : auf die richtige
Spannung kommt es an - Körperspannung als zentrale Lernvoraussetzung im (Gerät-)TurnenKörperspannung
trainieren: auf die richtige Spannung kommt es an - Körperspannung als zentrale
Lernvoraussetzung im (Gerät-)Turnen,” Sportpädagogik, vol. 44, no. 1, pp.
14–21, 2020.'
mla: 'Dörrer, Hans-Joachim, and Carolin Köster. “Körperspannung trainieren : auf
die richtige Spannung kommt es an - Körperspannung als zentrale Lernvoraussetzung
im (Gerät-)TurnenKörperspannung trainieren: auf die richtige Spannung kommt es
an - Körperspannung als zentrale Lernvoraussetzung im (Gerät-)Turnen.” Sportpädagogik,
vol. 44, no. 1, 2020, pp. 14–21.'
short: H.-J. Dörrer, C. Köster, Sportpädagogik 44 (2020) 14–21.
date_created: 2023-05-08T18:01:13Z
date_updated: 2023-07-25T13:09:04Z
department:
- _id: '318'
intvolume: ' 44'
issue: '1'
language:
- iso: ger
page: 14-21
publication: Sportpädagogik
status: public
title: 'Körperspannung trainieren : auf die richtige Spannung kommt es an - Körperspannung
als zentrale Lernvoraussetzung im (Gerät-)TurnenKörperspannung trainieren: auf die
richtige Spannung kommt es an - Körperspannung als zentrale Lernvoraussetzung im
(Gerät-)Turnen'
type: journal_article
user_id: '14931'
volume: 44
year: '2020'
...
---
_id: '46149'
abstract:
- lang: eng
text: 'The paper presents a cross-European survey on teachers and crowdsourcing.
The survey examines how familiar language teachers are with the concept of crowdsourcing
and addresses their attitude towards including crowdsourcing into language teaching
activities. The survey was administrated via an online questionnaire and collected
volunteers’ data on: (a) teachers’ experience with organizing crowdsourcing activities
for students/pupils, (b) the development of crowdsourced resources and materials
as well as (c) teachers’ motivation for participating in or employing crowdsourcing
activities. The questionnaire was disseminated in over 30 European countries.
The final sample comprises 1129 language teachers aged 20 to 65, mostly working
at institutions of tertiary education. The data indicates that many participants
are not familiar with the concept of crowdsourcing resulting in a low rate of
crowdsourcing activities in the classroom. However, a high percentage of responding
teachers is potentially willing to crowdsource teaching materials for the language(s)
they teach. They are particularly willing to collaborate with other teachers in
the creation of interactive digital learning materials, and to select, edit, and
share language examples for exercises or tests. Since the inclusion of crowdsourcing
activities in language teaching is still in its initial stage, steps for further
research are highlighted.'
alternative_title:
- Insights from a Cross-European Survey
author:
- first_name: Špela
full_name: Arhar Holdt, Špela
last_name: Arhar Holdt
- first_name: Lorenzo
full_name: Zanasi, Lorenzo
last_name: Zanasi
- first_name: Tassja
full_name: Weber, Tassja
id: '89571'
last_name: Weber
- first_name: Elena
full_name: Volodina, Elena
last_name: Volodina
- first_name: Christos
full_name: Rodosthenous, Christos
last_name: Rodosthenous
- first_name: Antonia
full_name: Ordulj, Antonia
last_name: Ordulj
- first_name: Lina
full_name: Miloshevska, Lina
last_name: Miloshevska
- first_name: Ivana
full_name: Lazić Konjik, Ivana
last_name: Lazić Konjik
- first_name: Svetla
full_name: Koeva, Svetla
last_name: Koeva
- first_name: Ramunė
full_name: Kasperavičienė, Ramunė
last_name: Kasperavičienė
- first_name: Ciler
full_name: Hatipoglu, Ciler
last_name: Hatipoglu
- first_name: Karën
full_name: Fort, Karën
last_name: Fort
- first_name: Petra
full_name: Bago, Petra
last_name: Bago
- first_name: Isabel
full_name: Durán-Muñoz, Isabel
last_name: Durán-Muñoz
- first_name: Elżbieta
full_name: Gajek, Elżbieta
last_name: Gajek
- first_name: Rina
full_name: Zviel-Girshin, Rina
last_name: Zviel-Girshin
citation:
ama: Arhar Holdt Š, Zanasi L, Weber T, et al. Language Teachers and Crowdsourcing.
Rasprave Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje. 2020;46(1):1-28.
doi:10.31724/rihjj.46.1.1
apa: Arhar Holdt, Š., Zanasi, L., Weber, T., Volodina, E., Rodosthenous, C., Ordulj,
A., Miloshevska, L., Lazić Konjik, I., Koeva, S., Kasperavičienė, R., Hatipoglu,
C., Fort, K., Bago, P., Durán-Muñoz, I., Gajek, E., & Zviel-Girshin, R. (2020).
Language Teachers and Crowdsourcing. Rasprave Instituta Za Hrvatski Jezik i
Jezikoslovlje, 46(1), 1–28. https://doi.org/10.31724/rihjj.46.1.1
bibtex: '@article{Arhar Holdt_Zanasi_Weber_Volodina_Rodosthenous_Ordulj_Miloshevska_Lazić
Konjik_Koeva_Kasperavičienė_et al._2020, title={Language Teachers and Crowdsourcing},
volume={46}, DOI={10.31724/rihjj.46.1.1},
number={1}, journal={Rasprave Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje}, publisher={Institute
of Croatian Language and Linguistics}, author={Arhar Holdt, Špela and Zanasi,
Lorenzo and Weber, Tassja and Volodina, Elena and Rodosthenous, Christos and Ordulj,
Antonia and Miloshevska, Lina and Lazić Konjik, Ivana and Koeva, Svetla and Kasperavičienė,
Ramunė and et al.}, year={2020}, pages={1–28} }'
chicago: 'Arhar Holdt, Špela, Lorenzo Zanasi, Tassja Weber, Elena Volodina, Christos
Rodosthenous, Antonia Ordulj, Lina Miloshevska, et al. “Language Teachers and
Crowdsourcing.” Rasprave Instituta Za Hrvatski Jezik i Jezikoslovlje 46,
no. 1 (2020): 1–28. https://doi.org/10.31724/rihjj.46.1.1.'
ieee: 'Š. Arhar Holdt et al., “Language Teachers and Crowdsourcing,” Rasprave
Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, vol. 46, no. 1, pp. 1–28, 2020,
doi: 10.31724/rihjj.46.1.1.'
mla: Arhar Holdt, Špela, et al. “Language Teachers and Crowdsourcing.” Rasprave
Instituta Za Hrvatski Jezik i Jezikoslovlje, vol. 46, no. 1, Institute of
Croatian Language and Linguistics, 2020, pp. 1–28, doi:10.31724/rihjj.46.1.1.
short: Š. Arhar Holdt, L. Zanasi, T. Weber, E. Volodina, C. Rodosthenous, A. Ordulj,
L. Miloshevska, I. Lazić Konjik, S. Koeva, R. Kasperavičienė, C. Hatipoglu, K.
Fort, P. Bago, I. Durán-Muñoz, E. Gajek, R. Zviel-Girshin, Rasprave Instituta
Za Hrvatski Jezik i Jezikoslovlje 46 (2020) 1–28.
date_created: 2023-07-26T07:05:01Z
date_updated: 2023-07-26T07:43:38Z
doi: 10.31724/rihjj.46.1.1
extern: '1'
intvolume: ' 46'
issue: '1'
keyword:
- Linguistics and Language
- Language and Linguistics
language:
- iso: eng
page: 1-28
publication: Rasprave Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje
publication_identifier:
issn:
- 1849-0379
- 1331-6745
publication_status: published
publisher: Institute of Croatian Language and Linguistics
status: public
title: Language Teachers and Crowdsourcing
type: journal_article
user_id: '89571'
volume: 46
year: '2020'
...
---
_id: '46152'
abstract:
- lang: ger
text: 'Die Dissertation beschäftigt sich mit dem Gebrauch von Präpositionen (z.
B. an, für) und Präpositionalphrasen (z. B. an der Wand, für dich) durch Lernende
des Deutschen als Fremdsprache (DaF). Es wird untersucht, welche ausgewählten
Variablen den Gebrauch dieser Strukturen beeinflussen. Der Schwerpunkt liegt dabei
auf Gebrauchsschwierigkeiten. Auf Basis lernersprachlicher Daten im digitalen,
frei verfügbaren Lernerkorpus MERLIN (merlin-platform.eu) und unter Berücksichtigung
grundlegender Annahmen aktueller Spracherwerbstheorien werden quantitativ ausgerichtete
Fallstudien zu folgenden Einflussvariablen durchgeführt: Die Erstsprache der Lernenden,
die Sprachkompetenz, die syntaktische Funktion der PP und der semantische Gehalt
der Präposition. Die Arbeit bettet sich ein in die Lernerkorpusforschung an der
Schnittstelle zur Zweit- und Fremdspracherwerbsforschung. Die Ergebnisse zeigen
insgesamt für alle Einflussvariablen einen Effekt und bestätigen damit den Einfluss
intralingualer sowie interlingualer Merkmale im Sprachgebrauch von Lernenden.
Dabei wird deutlich, dass die Gebrauchsschwierigkeiten nicht quantitativer (Korrektheit),
sondern eher qualitativer Natur (Fehlertypen) sind. Die Dissertation liefert empirisch
fundierte Erkenntnisse zu Schwierigkeiten im Gebrauch von Präpositionen und PP
durch DaF-Lernende, für die bisher systematische, korpusgestützte Untersuchungen
fehlten. Die Arbeit zeigt dabei exemplarisch auf, wie Annahmen aus der Spracherwerbsforschung
anhand von Lernerkorpusdaten überprüft und mögliche Einflussvariablen im Sprachgebrauch
ermittelt werden können. Die Erkenntnisse sind auch für andere Forschungsfelder
(u.a. Fremdsprachenunterricht und maschinelle Sprachverarbeitung) relevant. '
author:
- first_name: Tassja
full_name: Weber, Tassja
id: '89571'
last_name: Weber
citation:
ama: 'Weber T. Präpositionen und Deutsch als Fremdsprache: Quantitative Fallstudien
im Lernerkorpus MERLIN. Universität Mannheim; 2020.'
apa: 'Weber, T. (2020). Präpositionen und Deutsch als Fremdsprache: Quantitative
Fallstudien im Lernerkorpus MERLIN. Universität Mannheim.'
bibtex: '@book{Weber_2020, place={Mannheim}, title={Präpositionen und Deutsch als
Fremdsprache: Quantitative Fallstudien im Lernerkorpus MERLIN}, publisher={Universität
Mannheim}, author={Weber, Tassja}, year={2020} }'
chicago: 'Weber, Tassja. Präpositionen und Deutsch als Fremdsprache: Quantitative
Fallstudien im Lernerkorpus MERLIN. Mannheim: Universität Mannheim, 2020.'
ieee: 'T. Weber, Präpositionen und Deutsch als Fremdsprache: Quantitative Fallstudien
im Lernerkorpus MERLIN. Mannheim: Universität Mannheim, 2020.'
mla: 'Weber, Tassja. Präpositionen und Deutsch als Fremdsprache: Quantitative
Fallstudien im Lernerkorpus MERLIN. Universität Mannheim, 2020.'
short: 'T. Weber, Präpositionen und Deutsch als Fremdsprache: Quantitative Fallstudien
im Lernerkorpus MERLIN, Universität Mannheim, Mannheim, 2020.'
date_created: 2023-07-26T07:09:40Z
date_updated: 2023-07-26T07:18:58Z
ddc:
- '410'
extern: '1'
has_accepted_license: '1'
keyword:
- Deutsch als Fremdsprache
- Korpuslinguistik
- Lernerkorpora
- Präpositionen
- Präpositionalphrasen
- Grammatik
- Regressionsanalyse
language:
- iso: ger
main_file_link:
- open_access: '1'
url: https://madoc.bib.uni-mannheim.de/54296
oa: '1'
place: Mannheim
publication_status: published
publisher: Universität Mannheim
status: public
title: 'Präpositionen und Deutsch als Fremdsprache: Quantitative Fallstudien im Lernerkorpus
MERLIN'
type: dissertation
user_id: '89571'
year: '2020'
...
---
_id: '46159'
author:
- first_name: Timo
full_name: Leuders, Timo
last_name: Leuders
- first_name: Lena
full_name: Wessel, Lena
id: '85190'
last_name: Wessel
citation:
ama: Leuders T, Wessel L. Differenziertes Üben gestalten. Zwischen Umsetzung in
der Praxis und Fundierung in der Forschung. Pädagogik 2/2020. 2020;(2):26-30.
apa: Leuders, T., & Wessel, L. (2020). Differenziertes Üben gestalten. Zwischen
Umsetzung in der Praxis und Fundierung in der Forschung. Pädagogik 2/2020,
2, 26–30.
bibtex: '@article{Leuders_Wessel_2020, title={Differenziertes Üben gestalten. Zwischen
Umsetzung in der Praxis und Fundierung in der Forschung.}, number={2}, journal={Pädagogik
2/2020}, publisher={Beltz Verlagsgruppe}, author={Leuders, Timo and Wessel, Lena},
year={2020}, pages={26–30} }'
chicago: 'Leuders, Timo, and Lena Wessel. “Differenziertes Üben Gestalten. Zwischen
Umsetzung in Der Praxis Und Fundierung in Der Forschung.” Pädagogik 2/2020,
no. 2 (2020): 26–30.'
ieee: T. Leuders and L. Wessel, “Differenziertes Üben gestalten. Zwischen Umsetzung
in der Praxis und Fundierung in der Forschung.,” Pädagogik 2/2020, no.
2, pp. 26–30, 2020.
mla: Leuders, Timo, and Lena Wessel. “Differenziertes Üben Gestalten. Zwischen Umsetzung
in Der Praxis Und Fundierung in Der Forschung.” Pädagogik 2/2020, no. 2,
Beltz Verlagsgruppe, 2020, pp. 26–30.
short: T. Leuders, L. Wessel, Pädagogik 2/2020 (2020) 26–30.
date_created: 2023-07-26T10:26:53Z
date_updated: 2023-07-26T10:29:13Z
department:
- _id: '34'
- _id: '10'
- _id: '97'
- _id: '643'
issue: '2'
language:
- iso: eng
page: 26-30
publication: Pädagogik 2/2020
publication_identifier:
issn:
- 0933-422X
publisher: Beltz Verlagsgruppe
status: public
title: Differenziertes Üben gestalten. Zwischen Umsetzung in der Praxis und Fundierung
in der Forschung.
type: journal_article
user_id: '37888'
year: '2020'
...
---
_id: '46158'
author:
- first_name: Lena
full_name: Wessel, Lena
id: '85190'
last_name: Wessel
- first_name: T.
full_name: Kuzu, T.
last_name: Kuzu
- first_name: Susanne
full_name: Prediger, Susanne
last_name: Prediger
citation:
ama: 'Wessel L, Kuzu T, Prediger S. Sprachbildender Vorstellungsaufbau für verschiedene
mathematische Konzepte: Brüche in Klasse 6. Sprachbildender Mathematikunterricht
in der Sekundarstufe - ein forschungsbasiertes Praxisbuch. Published online
2020:148–151.'
apa: 'Wessel, L., Kuzu, T., & Prediger, S. (2020). Sprachbildender Vorstellungsaufbau
für verschiedene mathematische Konzepte: Brüche in Klasse 6. Sprachbildender
Mathematikunterricht in Der Sekundarstufe - Ein Forschungsbasiertes Praxisbuch,
148–151.'
bibtex: '@article{Wessel_Kuzu_Prediger_2020, title={Sprachbildender Vorstellungsaufbau
für verschiedene mathematische Konzepte: Brüche in Klasse 6}, journal={Sprachbildender
Mathematikunterricht in der Sekundarstufe - ein forschungsbasiertes Praxisbuch},
author={Wessel, Lena and Kuzu, T. and Prediger, Susanne}, year={2020}, pages={148–151}
}'
chicago: 'Wessel, Lena, T. Kuzu, and Susanne Prediger. “Sprachbildender Vorstellungsaufbau
Für Verschiedene Mathematische Konzepte: Brüche in Klasse 6.” Sprachbildender
Mathematikunterricht in Der Sekundarstufe - Ein Forschungsbasiertes Praxisbuch,
2020, 148–151.'
ieee: 'L. Wessel, T. Kuzu, and S. Prediger, “Sprachbildender Vorstellungsaufbau
für verschiedene mathematische Konzepte: Brüche in Klasse 6,” Sprachbildender
Mathematikunterricht in der Sekundarstufe - ein forschungsbasiertes Praxisbuch,
pp. 148–151, 2020.'
mla: 'Wessel, Lena, et al. “Sprachbildender Vorstellungsaufbau Für Verschiedene
Mathematische Konzepte: Brüche in Klasse 6.” Sprachbildender Mathematikunterricht
in Der Sekundarstufe - Ein Forschungsbasiertes Praxisbuch, 2020, pp. 148–151.'
short: L. Wessel, T. Kuzu, S. Prediger, Sprachbildender Mathematikunterricht in
Der Sekundarstufe - Ein Forschungsbasiertes Praxisbuch (2020) 148–151.
date_created: 2023-07-26T10:24:10Z
date_updated: 2023-07-26T10:25:23Z
department:
- _id: '34'
- _id: '10'
- _id: '97'
- _id: '643'
language:
- iso: eng
page: 148–151
publication: Sprachbildender Mathematikunterricht in der Sekundarstufe - ein forschungsbasiertes
Praxisbuch
status: public
title: 'Sprachbildender Vorstellungsaufbau für verschiedene mathematische Konzepte:
Brüche in Klasse 6'
type: journal_article
user_id: '37888'
year: '2020'
...
---
_id: '39414'
article_number: '113502'
author:
- first_name: Baptiste
full_name: Anerot, Baptiste
last_name: Anerot
- first_name: Jacky
full_name: Cresson, Jacky
last_name: Cresson
- first_name: Khaled
full_name: Hariz Belgacem, Khaled
last_name: Hariz Belgacem
- first_name: Frederic
full_name: Pierret, Frederic
last_name: Pierret
citation:
ama: Anerot B, Cresson J, Hariz Belgacem K, Pierret F. Noether’s-type theorems on
time scales. Journal of Mathematical Physics. 2020;61(11). doi:10.1063/1.5140201
apa: Anerot, B., Cresson, J., Hariz Belgacem, K., & Pierret, F. (2020). Noether’s-type
theorems on time scales. Journal of Mathematical Physics, 61(11),
Article 113502. https://doi.org/10.1063/1.5140201
bibtex: '@article{Anerot_Cresson_Hariz Belgacem_Pierret_2020, title={Noether’s-type
theorems on time scales}, volume={61}, DOI={10.1063/1.5140201},
number={11113502}, journal={Journal of Mathematical Physics}, publisher={AIP Publishing},
author={Anerot, Baptiste and Cresson, Jacky and Hariz Belgacem, Khaled and Pierret,
Frederic}, year={2020} }'
chicago: Anerot, Baptiste, Jacky Cresson, Khaled Hariz Belgacem, and Frederic Pierret.
“Noether’s-Type Theorems on Time Scales.” Journal of Mathematical Physics
61, no. 11 (2020). https://doi.org/10.1063/1.5140201.
ieee: 'B. Anerot, J. Cresson, K. Hariz Belgacem, and F. Pierret, “Noether’s-type
theorems on time scales,” Journal of Mathematical Physics, vol. 61, no.
11, Art. no. 113502, 2020, doi: 10.1063/1.5140201.'
mla: Anerot, Baptiste, et al. “Noether’s-Type Theorems on Time Scales.” Journal
of Mathematical Physics, vol. 61, no. 11, 113502, AIP Publishing, 2020, doi:10.1063/1.5140201.
short: B. Anerot, J. Cresson, K. Hariz Belgacem, F. Pierret, Journal of Mathematical
Physics 61 (2020).
date_created: 2023-01-24T10:29:55Z
date_updated: 2023-07-27T16:07:11Z
doi: 10.1063/1.5140201
intvolume: ' 61'
issue: '11'
keyword:
- Mathematical Physics
- Statistical and Nonlinear Physics
language:
- iso: eng
publication: Journal of Mathematical Physics
publication_identifier:
issn:
- 0022-2488
- 1089-7658
publication_status: published
publisher: AIP Publishing
status: public
title: Noether’s-type theorems on time scales
type: journal_article
user_id: '98857'
volume: 61
year: '2020'
...
---
_id: '39399'
article_number: '113502'
author:
- first_name: Baptiste
full_name: Anerot, Baptiste
last_name: Anerot
- first_name: Jacky
full_name: Cresson, Jacky
last_name: Cresson
- first_name: Khaled
full_name: Hariz Belgacem, Khaled
id: '98857'
last_name: Hariz Belgacem
- first_name: Frederic
full_name: Pierret, Frederic
last_name: Pierret
citation:
ama: Anerot B, Cresson J, Hariz Belgacem K, Pierret F. Noether’s-type theorems on
time scales. Journal of Mathematical Physics. 2020;61(11). doi:10.1063/1.5140201
apa: Anerot, B., Cresson, J., Hariz Belgacem, K., & Pierret, F. (2020). Noether’s-type
theorems on time scales. Journal of Mathematical Physics, 61(11),
Article 113502. https://doi.org/10.1063/1.5140201
bibtex: '@article{Anerot_Cresson_Hariz Belgacem_Pierret_2020, title={Noether’s-type
theorems on time scales}, volume={61}, DOI={10.1063/1.5140201},
number={11113502}, journal={Journal of Mathematical Physics}, publisher={AIP Publishing},
author={Anerot, Baptiste and Cresson, Jacky and Hariz Belgacem, Khaled and Pierret,
Frederic}, year={2020} }'
chicago: Anerot, Baptiste, Jacky Cresson, Khaled Hariz Belgacem, and Frederic Pierret.
“Noether’s-Type Theorems on Time Scales.” Journal of Mathematical Physics
61, no. 11 (2020). https://doi.org/10.1063/1.5140201.
ieee: 'B. Anerot, J. Cresson, K. Hariz Belgacem, and F. Pierret, “Noether’s-type
theorems on time scales,” Journal of Mathematical Physics, vol. 61, no.
11, Art. no. 113502, 2020, doi: 10.1063/1.5140201.'
mla: Anerot, Baptiste, et al. “Noether’s-Type Theorems on Time Scales.” Journal
of Mathematical Physics, vol. 61, no. 11, 113502, AIP Publishing, 2020, doi:10.1063/1.5140201.
short: B. Anerot, J. Cresson, K. Hariz Belgacem, F. Pierret, Journal of Mathematical
Physics 61 (2020).
date_created: 2023-01-24T10:17:50Z
date_updated: 2023-08-01T11:51:51Z
doi: 10.1063/1.5140201
extern: '1'
intvolume: ' 61'
issue: '11'
keyword:
- Mathematical Physics
- Statistical and Nonlinear Physics
language:
- iso: eng
publication: Journal of Mathematical Physics
publication_identifier:
issn:
- 0022-2488
- 1089-7658
publication_status: published
publisher: AIP Publishing
status: public
title: Noether’s-type theorems on time scales
type: journal_article
user_id: '98857'
volume: 61
year: '2020'
...