{"user_id":"83744","citation":{"chicago":"Horwath, Ilona, and Johannes Terhechte. “Bedarfsorientierte Technikentwicklung Und Gesell-Schaftliche Akzeptanz Das Modell Der „Denkschule“.” In Dritte Transdisziplinäre Konferenz „Technische Unterstützungssysteme, Die Die Menschen Wirklich Wollen“ 2018, 2018.","short":"I. Horwath, J. Terhechte, in: Dritte Transdisziplinäre Konferenz „Technische Unterstützungssysteme, Die Die Menschen Wirklich Wollen“ 2018, 2018.","bibtex":"@inproceedings{Horwath_Terhechte_2018, title={Bedarfsorientierte Technikentwicklung und gesell-schaftliche Akzeptanz Das Modell der „Denkschule“}, booktitle={Dritte Transdisziplinäre Konferenz „Technische Unterstützungssysteme, die die Menschen wirklich wollen“ 2018}, author={Horwath, Ilona and Terhechte, Johannes}, year={2018} }","apa":"Horwath, I., & Terhechte, J. (2018). Bedarfsorientierte Technikentwicklung und gesell-schaftliche Akzeptanz Das Modell der „Denkschule“. Dritte Transdisziplinäre Konferenz „Technische Unterstützungssysteme, Die Die Menschen Wirklich Wollen“ 2018. Dritte Transdisziplinäre Konferenz „Technische Unterstützungssysteme, die die Menschen wirklich wollen“ 2018.","ieee":"I. Horwath and J. Terhechte, “Bedarfsorientierte Technikentwicklung und gesell-schaftliche Akzeptanz Das Modell der „Denkschule“,” presented at the Dritte Transdisziplinäre Konferenz „Technische Unterstützungssysteme, die die Menschen wirklich wollen“ 2018, 2018.","mla":"Horwath, Ilona, and Johannes Terhechte. “Bedarfsorientierte Technikentwicklung Und Gesell-Schaftliche Akzeptanz Das Modell Der „Denkschule“.” Dritte Transdisziplinäre Konferenz „Technische Unterstützungssysteme, Die Die Menschen Wirklich Wollen“ 2018, 2018.","ama":"Horwath I, Terhechte J. Bedarfsorientierte Technikentwicklung und gesell-schaftliche Akzeptanz Das Modell der „Denkschule“. In: Dritte Transdisziplinäre Konferenz „Technische Unterstützungssysteme, Die Die Menschen Wirklich Wollen“ 2018. ; 2018."},"title":"Bedarfsorientierte Technikentwicklung und gesell-schaftliche Akzeptanz Das Modell der „Denkschule“","_id":"24368","department":[{"_id":"603"}],"author":[{"last_name":"Horwath","full_name":"Horwath, Ilona","first_name":"Ilona"},{"full_name":"Terhechte, Johannes","last_name":"Terhechte","first_name":"Johannes"}],"year":"2018","status":"public","type":"conference","date_updated":"2022-04-21T18:20:06Z","conference":{"name":"Dritte Transdisziplinäre Konferenz „Technische Unterstützungssysteme, die die Menschen wirklich wollen“ 2018"},"publication":"Dritte Transdisziplinäre Konferenz „Technische Unterstützungssysteme, die die Menschen wirklich wollen“ 2018","language":[{"iso":"eng"}],"date_created":"2021-09-14T11:09:42Z","keyword":["Interdisziplinarität","Transdisziplinarität","Diversität","Leichtbau","Mobilität"],"file_date_updated":"2021-09-14T11:00:57Z","abstract":[{"text":"The transdisciplinary approach of the „Denkschule” aims to foster the social relevance, useful-ness and sustainability of engineering concepts and technological development. Drawing on methods of qualitative social research, the „Denkschule” allows to involve, document, analyze, thus to integrate a diversity of types of knowledge, experience and perspectives of participants in order to transfer them into socio-technical innovations. The „Denkschule” offers a dialogue forum for science and the public. In our contribution, we would like to introduce the concept of the „Denkschule”, the applied methods, some selected results, and approaches to transfer results into research and technology development. Currently, these focus on the topics of mobility support and care, rescue and security as well as resource efficiency and climate protection.\r\n\r\n","lang":"eng"}],"quality_controlled":"1","has_accepted_license":"1","file":[{"date_created":"2021-09-14T11:00:57Z","date_updated":"2021-09-14T11:00:57Z","file_size":659322,"creator":"innem","content_type":"application/pdf","access_level":"closed","relation":"main_file","file_id":"24369","file_name":"Horwath_Terhechte_2018.pdf","success":1}],"ddc":["620"]}