Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

17206 Publications


2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 9881
Kimotho, J. K., & Sextro, W. (2014). Optimal Parameter Tuning for Multiclass Support Vector Machines in Machinery Health State Estimation. PAMM, 14(1), 815–816. https://doi.org/10.1002/pamm.201410388
LibreCat | DOI
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9893
Trächtler, A., Hölscher, C., Rasche, C., Priesterjahn, C., Zimmer, D., Henning Keßler, J., … Sextro, W. (2014). Introduction to Self-optimization and Dependability. In J. Gausemeier, F. Josef Rammig, W. Schäfer, & W. Sextro (Eds.), Dependability of Self-Optimizing Mechatronic Systems (pp. 1–24). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-642-53742-4_1
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 9704
Beutner, M., & Fortmann, L. M. (2014). Entrepreneurship und Berufliche Bildung: UMW – Under my Wing – Ein Innovationsprojekt zur Unterstützung von Absolventen aus nicht geschäftsbezogenen Disziplinen bei der Unternehmensgründung. Kölner Zeitschrift für Wirtschaft und Pädagogik, 29(56), 3–24.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9723
Flotmann, C. (2014). Political Rhetoric as a Structural and Ideological Instrument in Star Wars and Harry Potter. In G. Sedlmayr & N. Waller (Eds.), Politics in Fantasy Media: Essays on Ideology and Gender in Fiction, Film, Television and Games (pp. 137–149). Jefferson: McFarland.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9583
Beutner, M., & Zoyke, A. (2014). Individuelle Bildungsgangarbeit als Antwort auf Fachkräftebedarf und Qualifikationsveränderungen. In M. Brucherseifer, D. Münk, & M. Walter (Eds.), Arbeit der Zukunft – Zukunft der Arbeit (pp. 187–197). Bonn.
LibreCat
 

2014 | Book Review | LibreCat-ID: 9627
Tönnies, M. (2014). Kamm, J. / Lenz, B. (Hg.): Representing Terrorism and Deconstructing Terrorism. Arbeiten Aus Anglistik Und Amerikanistik.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17046
Ober-Blöbaum, S., & Lindhorst, H. (2014). Variational formulation and structure-preserving discretization ofnonlinear electric circuits. In 21st International Symposium on Mathematical Theory of Networks and Systems.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17628
Peckhaus, V. (2014). Das Erkenntnisproblem und die Mathematik. Zum Streit zwischen dem Marburger Neukantianismus und dem Neofriesianismus. In C. Krijnen & K. W. Zeidler (Eds.), Wissenschaftsphilosophie im Neukantianismus. Ansätze – Kontroversen – Wirkungen (Vol. 32, pp. 233–253, Diskussion 254-257). Würzburg: Könighausen & Neumann.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17192
Lohan, K. S., Griffiths, S., Sciutti, A., Partmann, T. C., & Rohlfing, K. (2014). Co-development of manner and path concepts in language, action, and eye-gaze behavior. Topics in Cognitive Science, 6(3), 492–512. https://doi.org/10.1111/tops.12098
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17200
Elsner, C., Bakker, M., Rohlfing, K., & Gredebäck, G. (2014). Infants’ online perception of give-and-take interactions. Journal of Experimental Child Psychology, 126, 280–294. https://doi.org/10.1016/j.jecp.2014.05.007
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17197
Szufnarowska, J., Rohlfing, K., Christine, F., & Gustaf, G. (2014). Is ostension any more than attention? Scientific Reports, 4(1). https://doi.org/10.1038/srep05304
LibreCat | DOI
 

2014 | Working Paper | LibreCat-ID: 5036
Fahr, R., Janssen, E. A., & Sureth-Sloane, C. (2014). Can Tax Rate Increases Foster Investment Under Entry and Exit Flexibility? - Insights from an Economic Experiment (Vol. 166).
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19237
Eke, N. O. (2014). „Bis an die unerhörte Grenze“ oder: Der Klang des Schmerzes. Vielstimmigkeit in Anne Dudens Schreibkonzept. In W. G. Schmidt (Ed.), Faszinosum ‚Klang‘. Anthropologie – Medialität – kulturelle Praxis (pp. 200–217). Berlin/Boston: de Gruyter.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19244
Eke, N. O., Füllner, K., & Vidal, F. (2014). Literatur und Utopie. Heine und Bloch heute. In N. O. Eke, K. Füllner, & F. Vidal (Eds.), „Zuckererbsen für Jedermann“. Literatur und Utopie. Heine und Bloch heute (pp. 7–13). Berlin: Aisthesis.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19251
Eke, N. O., Haß, U., & Kaldrack, I. (2014). Bühne: Raumbildende Prozesse im Theater. In N. O. Eke, U. Haß, & I. Kaldrack (Eds.), Bühne. Raumbildende Prozesse im Theater (pp. 9–12). München: Fink.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19249
Eke, N. O. (2014). „Was ist wahr? Woher haben Sie denn Ihre Bilder?“ Shoah-Erinnerungen in neueren Theater-Texten (Robert Menasse, Werner Fritsch, Robert Schindel, Mieczysław Weinberg). In T. Fischer, P. Hammermeister, & S. Kramer (Eds.), Der Nationalsozialismus und die Shoah in der deutschsprachigen Gegenwartsliteratur (pp. 27–49). Amsterdam – New York: Rodopi.
LibreCat
 

2014 | Book | LibreCat-ID: 15519
Hagengruber, R., & Riss, U. (2014). Philosophy, Computing and Information Science . London: Pickering & Chatto.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19580
Büker, P. (2014). Entwicklung einer gemeinsamen Bildungsdokumentation für KiTa und Grundschule: Chancen, Hürden und Gelingensbedingungen aus der Perspektive von Erzieherinnen und Grundschullehrer/innen. In B. Kropp, S. Martschinke, & et al. (Eds.), Individuelle Förderung und Lernen in der Gemeinschaft. Tagungsband zur 21. Jahrestagung der Kommission “Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe” der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. (Jahrbuch Grundschulforschung; Bd.17) (Vol. Bd. 17, pp. 110–113). Wiesbaden.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 19578
Hüpping, B., & Büker, P. (2014). The Development of Intercultural Pedagogy and its Influences on the German Primary School: Conclusions and Perspectives. Intercultural Education , Volume 25.1, 1–13.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19857
Büker, P. (2014). Kind- und Ressourcenorientierung als Kernprinzipien der Grundschulpädagogik und der Inklusion. Beitrag im Rahmen des Symposiums: Grundschulpädagogik und Inklusion. Die neuen Förderpädagogischen Studiengänge in NRW an der 23. Jahrestagung der Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der Universität Leipzig.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed