Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9957 Publications


2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 54311
Janus, Richard. “Kremers, Hermann (1860-1934).” In Bauks, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34703
Rohlfing, Katharina, Nicole Altvater-Mackensen, Nathan Caruana, Rianne van den Berghe, Barbara Bruno, Nils Frederik Tolksdorf, and Adriana Hanulíková. “Social/Dialogical Roles of Social Robots in Supporting Children’s Learning of Language and Literacy—A Review and Analysis of Innovative Roles.” Frontiers in Robotics and AI 9 (2022). https://doi.org/10.3389/frobt.2022.971749.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30952
Tolksdorf, Nils Frederik, Dirk Hönemann, Franziska E. Viertel, and Katharina Rohlfing. “Who Is That?!  Does  Changing  the  Robot  as  a Learning  Companion  Impact  Preschoolers’Language Learning?” In Proceedings of the 2022 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction, 1069–74, 2022. https://doi.org/10.5555/3523760.3523937.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 56123
Priesching, Nicole. “Adelheid Schmidt-Thomé: Ellen Ammann. Frauenbewegte Katholikin (Kleine bayerische Biografien). Regensburg 2020.” Rottenburger Jahrbuch für Kirchengeschichte, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57766
Flath, Beate, Christoph Jacke, and Manuel Troike. “Transformational POP: Transitions, Breaks, and Crises in Popular Music (Studies) – Introduction.” In Transformational POP: Transitions, Breaks, and Crises in Popular Music (Studies), edited by Beate Flath, Christoph Jacke, and Manuel Troike , 2:7–15. Vibes The IASPM D-A-CH Series, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 32579
Lebock, Sarah. Blogpost “Und, was willst du später damit machen ...?” BloKK-Beitrag für das ZeKK, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57882
Godau, Marc. “Touch-Screen-Music. Eine Postphänomenologische Perspektive Auf Ästhetische Lern- Und Bildungspraxis Mit Musikapps Auf Smarttechnologien.” In MusikmachDinge Im Kontext. Forschungszugänge Zur Soziomaterialität von Musiktechnologie, edited by Michael Ahlers, Benjamin Jörissen, Martin Donner, and Carsten Wernicke, 89–122. Hildesheim: Olms, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 57883
Godau, Marc. “Hacking Music Education. Über Das Potenzial Einer Kulturtechnik Des Digitalzeitalters Für Musikpädagogisches Denken Und Handeln.” Üben & Musizieren 2 (2022): 52–55.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 57916
Ballweg, Sandra. “Anticipating Expectations. Family Language Policy and Its Orientation to the School System.” International Journal of Multilingualism 19, no. 2 (2022): 251–68. https://doi.org/10.1080/14790718.2022.2033756.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57880 | OA
Weidner, Verena, Matthias Haenisch, Maurice Stenzel, and Marc Godau. “Adressierungspraktiken in Der Ableton Link-Community. Ein (Cyber-)Ethnographischer Zugang.” In MusikmachDinge Im Kontext. Forschungszugänge Zur Soziomaterialität von Musiktechnologie, edited by Michael Ahlers, Benjamin Jörissen, Martin Donner, and Carsten Wernicke, 191–210. Hildesheim: Olms, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57881 | OA
Godau, Marc, and Matthias Haenisch. “Herausforderungen Für Eine Popularmusikpädagogik Des 21. Jahrhunderts. Kritische Anfragen an Das Feld Vor Dem Hintergrund Der Musikpädagogischen Diskussion.” In (Populäre) Musik/Kultur in Der Jugendarbeit. Dokumentation Der Fachtagung 2021, edited by Landesarbeitsgemeinschaft Populäre Musik / Kultur Berlin e V. (LAG Pop), 21–65. Berlin, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58709
Schulte Eickholt, Swen. “»Werteorientierung« als Grundlage interkultureller Literaturwissenschaft am Beispiel Selim Özdoğans.” In Jahrbuch Türkisch-Deutsche Studien 2020: Wertorientierungen, edited by Michael Hofmann, Seyda Özil, and Yasemin Dayoglu-Yücel. Göttingen: V&R Unipress, 2022. https://doi.org/10.17875/gup2022-1929.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32895
Öhlschläger, Claudia. “Lektürewege, Bildmaterialitäten und Medienreflexion in feuilletonistischen Stadtansichten der Weimarer Republik. .” In Journale lesen. Lektüreabbruch-Anschlusslektüren/Reading Journals. Coherence and Interruption, edited by Volker Mergenthaler, Nora Ramtke, and Monika Schmitz-Emans, 4:331–45. Journalliteratur. Hannover: Wehrhahn, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58855
Schulte Eickholt, Swen. “Das Scheitern des Projekts Ich und der narratologisch vermiedene Suizid in Daniel Kehlmanns Ruhm. .” In Exitstrategien. Suizid in der deutschen Gegenwartsliteratur, edited by Onur Bazarkaya, 1st ed., 165–93. Berlin: Peter Lang, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 59046
Garske, Volker. Vom Literaturunterricht Lernen: Handelnder Umgang Mit Einer Szene Aus Der Parabel Vom Barmherzigen Samaritaner (Lk 10, 25-37)). https:/reli-ethik-blog.de/ (22.09.2022): Klett, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 59044
Garske, Volker. Vom Literaturunterricht Lernen: Handlungs- Und Produktionsorientierter Umgang Mit Dem Gleichnis Vom Verlorenen Sohn (Lk 15). https:/reli-ethik-blog.de/ (28.04.2022): Klett, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 59045
Garske, Volker. Vom Literaturunterricht Lernen: Handelnd-Produktiver Umgang Mit Einer Szene Aus Einer Dämonieerzählung (Mk 5,1-20). https:/reli-ethik-blog.de/ (03.06.2022): Klett, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59306
Woppowa, Jan. “Epistemische Bescheidenheit und Mut zur Ambiguität – Überlegungen zur Professionalität von Religionslehrkräftenangesichts wachsender Konfessionslosigkeit.” In Konfessionslosigkeit als Normalfall. Religions- und Ethikunterricht in säkularen Kontexten, edited by U Kropač and M Schambeck, 309–24. Freiburg, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59305
Woppowa, Jan. “Response: Kooperation mit dem orthodoxen Religionsunterricht. Überlegungen aus katholischer Perspektive.” In Religionsunterricht im Horizont der Orthodoxie. Weiterführungen einer ökumenischen Religionsdidaktik, edited by H Simojoki, Y Danilovich, M Schambeck, and A Stogiannidis, 57–65. Freiburg, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 59307
Woppowa, Jan, and David Käbisch. “Qualitätskriterien für kooperative Formate im Religionsunterricht.” Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education 45, no. 2 (2022): 33–45. https://doi.org/10.20377/rpb-193.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

(department=36)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed