Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
10059 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45116
Kissgen, R., et al. “Attachment Representation and Emotion Recognition Ability in Children with ADHD and Their Parents: A Study Protocol.” International Journal of Environmental Research and Public Health, vol. 18, no. 5, 2277, 2021, doi:10.3390/ijerph18052277.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45119
Kißgen, R., et al. “Zur inklusiven Betreuung von Kindern mit (drohender) Behinderung in Kindertageseinrichtungen in Bayern und im Rheinland. Ein Studienvergleich.” Frühförderung interdisziplinär, vol. 40, 2021, pp. 64–77.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45118
Kissgen, R., et al. “ Attachment Representation and Emotion Recognition Ability in Children with ADHD and Their Parents: A Study Protocol.” International Journal of Environmental Research and Public Health, vol. 18, 2277, 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45117
Kissgen, R., et al. “Infant-Father Attachment in Infants Born Preterm. A Brief Report.” International Journal of Developmental Science, vol. 15, 2021, pp. 1–6.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32058
Dohmann, Olga, et al. “„Für meinen späteren Beruf als Lehrerin hat mir das einiges gebracht!“ – Professionalisierung Lehramtsstudierender für das Unterrichten neu zugewanderter Schüler*innen.” Theorie-Praxis-Verzahnung in der Lehrkräftebildung. Ergebnisse aus dem Netzwerk „Stark durch Diversität“, edited by Lisa Berkel-Otto et al., Waxmann, 2021, pp. 55–80.
LibreCat
2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53946
Nettekoven, Charlotte, et al. “Improving the Efficacy and Reliability of <scp>rTMS</Scp> Language Mapping by Increasing the Stimulation Frequency.” Human Brain Mapping, vol. 42, no. 16, Wiley, 2021, pp. 5309–21, doi:10.1002/hbm.25619.
LibreCat
| DOI
2021 | Misc | LibreCat-ID: 58074
Karaca, Resul. L’islam et les musulmans en Belgique. 2021.
LibreCat
| Files available
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 40978
Flath, Beate, and Maryam Momen Pour Tafreshi. “Work-Related Practices of Local Managers of Live Music Events in Ostwestfalen-Lippe (OWL) and Their Impact on Cultural Participation.” Arts and the Market, vol. 11, no. 2, Emerald, 2021, pp. 109–22, doi:10.1108/aam-09-2020-0040.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57884 |

Eusterbrock, Linus, et al. “Von ’inspirierenden Orten’ Und ’Safe Places’. Die Ästhetische Nutzung von Orten in Der Appmusikpraxis.” Musikpädagogik Im Spannungsfeld von Reflexion Und Intervention, edited by Johannes Hasselhorn et al., vol. 41, Waxmann, 2021, pp. 155–172.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57885 |

Eusterbrock, Linus, et al. “Spielwiese Und Spielzeug: Ludische Qualitäten Ästhetischer Erfahrung in Der Appmusikpraxis.” Wege Und Perspektiven in Der Musikpädagogischen Forschung. Ways and Perspectives in Music Education Research, vol. Musikpädagogische Forschung, Waxmann Verlag, 2021, pp. 199–216.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 49885
Scholle, Oliver, and Sylvia Risse. “‘Durch die Synästhesie wird deutlich, dass...’. Die Wirkung sprachlicher MIttel in Gedichten erklären .” Praxis Deutsch, no. 285, Kallmeyer bei Klett, 2021, pp. 31–37.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 58879
Schulte Eickholt, Swen, and Andreas Schwengel. “Unzuverlässiges Erzählen in der Heterodiegese in Daniel Kehlmanns historischem Roman „Tyll“.” Zeitschrift für Germanistik , vol. 31, no. 1, Peter Lang, 2021, pp. 69–85, doi:10.3726/92168_69.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33569
Rezat, Sara, and Helmuth Feilke. “Textprozeduren und der Erwerb literaler Kompetenz.” Sprach(en)erwerb. Der Deutschunterricht. Koch, Nikolas/Kozikowski, Barbara (Hrsg.), 2021, pp. 69–79.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27046
Dübbert, Alexander. “Brand Names as Multimodal Constructions. On the Role of Typography as an Additional Indicator of Onymisation.” Linguistics Vanguard, vol. 7, no. 1, de Gruyter, 2021, pp. 1–11, doi:10.1515/lingvan-2020-0058.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 44200 |

Teichert, Jeannine. “Mediating close friendship intimacy in times of (social) distance.” Networking Knowledge, vol. 14, no. 1, 2021, pp. 51–66, doi:https://doi.org/10.31165/nk.2021.141.648.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32562 |

Bonanati, Sabrina, et al. “Teilhabe von Eltern an schulischem Lernen mit Family-Literacy-Programmen. Langzeiteffekte von „LIFE – Lesen in Familie erleben“ auf die elterliche Unterstützung beim Lesenlernen.” Die Deutsche Schule, vol. 113, no. 3, Waxmann, 2021, pp. 282–301, doi:10.31244/dds.2021.03.04.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32558 |

Bonanati, Sabrina, and Heike M. Buhl. “The Digital Home Learning Environment and Its Relation to Children’s ICT Self-Efficacy.” Learning Environments Research, vol. 25, no. 2, Springer Science and Business Media LLC, 2021, pp. 485–505, doi:10.1007/s10984-021-09377-8.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32561 |

Hoellger, Christian, et al. “Intergenerational Value Similarity and Subjective Well-Being.” Journal of Family Issues, 0192513X2110544, SAGE Publications, 2021, doi:10.1177/0192513x211054470.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32566
Hoellger, Christian, et al. “Zusammenhang zwischen der familiären Lebenssituation und Werteähnlichkeiten in der Eltern-Kind-Beziehung im Erwachsenenalter.” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, vol. 41, no. 4, 2021, pp. 432–48.
LibreCat
2021 | Misc | LibreCat-ID: 29066
Bonanati, Sabrina, et al. Wie Lernen in digitalen Lernumgebungen motivieren kann – Stichwort: Gamification. Hogrefe, 2021.
LibreCat
| Files available