Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9937 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 18163
D. Tophinke, “Sprache – Denken – Wirklichkeit (Basisartikel),” Praxis Deutsch , vol. 267, pp. 4–11, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 1379 | OA
N. Seemann, M. Geierhos, M.-L. Merten, D. Tophinke, M. D. Wever, and E. Hüllermeier, “Supporting the Cognitive Process in Annotation Tasks,” in Postersession Computerlinguistik der 40. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Sprachwissenschaft, Stuttgart, Germany, 2018.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35800
P. Zdoupas and D. Laubenstein, “Inclusive Education and its Actors: Determinants of Social Integration on Students with Emotional and Social Disorders.,” presented at the European Conference on Educational Research (ECER), Bozen, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35803
D. Laubenstein and D. Scheer, “Schulentwicklung und Schulleitung – Führung mit Rahmen,” presented at the Workshop auf dem Bundesfachkongress Lernen: Lernen von Nord nach Süd: Prozesse verstehen – Strukturen entwickeln – Rahmen gestalten. , Würzburg, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34498 | OA
J. Gorges, P. Neumann, E. Wild, D. Stranghöner, and B. Lütje-Klose, “Reciprocal effects between self-concept of ability and performance: A longitudinal study of children with learning disabilities in inclusive versus exclusive elementary education,” Learning and Individual Differences, vol. 61, pp. 11–20, 2018, doi: 10.1016/j.lindif.2017.11.005.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34495 | OA
E. Wild, B. Lütje-Klose, P. Neumann, and J. Gorges, “Die Bielefelder Längsschnittstudie zum Lernen in inklusiven und exklusiven Förderarrangements (BiLieF) – Zentrale Befunde,” DDS – Die Deutsche Schule, vol. 110, no. 2, pp. 109–123, 2018, doi: 10.31244/dds.2018.02.02.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12755
R. E. Hagengruber, Ed., Women Phenomenologists on Social Ontology. Vol. 1. Women in the History of Philosophy and Sciences, vol. 1. Cham: Springer International Publishing, 2018.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36085
H. Kamp, “Der Frieden mit den Heiden. Die Karolinger, die dänischen Könige und die Seeräuber aus dem Norden,” in La productivité d’une crise. Le règne de Louis le Pieux (814-840) et la transformation de l’Empire, P. Depreux and S. Esders, Eds. Ostfildern, 2018, pp. 129–156.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36092
H. Kamp, “Formen und Funktionen der Burgkapelle im spätmittelalterlichen Herzogtum Burgund: Burgkapellen: Formen - Funktionen - Fragen,” in Akten der Internationalen Tagung, Brixen, Bischöfliche Hofburg und Cusanus-Akademie, 2. bis 5. September 2015, G. Pfeiffer, Ed. Innsbruck, 2018, pp. 287–308.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36268 | OA
J. Weber, “Big Data-Kriege. Über Tötungslisten, Drohnen und die Politik der Datenbanken,” in Machine Learning – Medien, Infrastrukturen und Technologien der Künstlichen Intelligenz, C. Engemann and A. Sudmann, Eds. Bielefeld: transcript, 2018, pp. 219–246.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36267
J. Weber, “Blackbox, Baukasten, Biomarker. Körperkonzepte in der Kontrollgesellschaft,” in Körper, Materialitäten, Technologien, K. von Bose, H. Bublitz, M. Fuchs, and J. Weber, Eds. Paderborn: Fink, 2018, pp. 83–99.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35218
C. Lindmeier, D. Laubenstein, and K. Guthöhrlein, “Gelingensbedingungen des gemeinsamen Unterrichts an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz (GeSchwind). Ausgewählte Forschungsergebnisse,” in  Empirisch-pädagogische Forschung in inklusiven Zeiten. Konzeptualisierung, Professionalisierung, Systementwicklung, M. Walm, T. Häcker, F. Radisch, and A. Krüger, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2018, pp. 282–295.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35216
D. Laubenstein and C. Lindmeier, “Inklusion an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz,” in Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung. , F. Hellmich, G. Görel, and M. F. Löper, Eds. Stuttgart: Kohlhammer, 2018, pp. 26–41.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36269
J. Weber, “Introduction: Autonomous Driving and the Transformation of Car Culture,” Degendering the Driver. Sonderausgabe „Transfers: Interdisciplinary Journal of Mobility Studies“ (Hg.: Jutta Weber/Fabian Kröger), vol. Vol. 8(1), pp. 15–23, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 7063
R. Hagengruber and S. Luft, Eds., Women Phenomenologists on Social Ontology, vol. 1. Springer International Publishing, 2018.
LibreCat | DOI | PubMed | Europe PMC
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 36379
A. Pöllmann, “Strategies of segregation: race, residence, and the struggle for educational equality,” Ethnic and Racial Studies, vol. 42, no. 3. Informa UK Limited, pp. 490–492, 2018, doi: 10.1080/01419870.2018.1520274.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36400
A. Pöllmann, “La formación intercultural de los futuros maestros mexicanos de secundaria,” Revista Electrónica de Investigación Educativa, vol. 20, no. 1, Art. no. 83, 2018, doi: 10.24320/redie.2018.20.1.1461.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36392
A. Pöllmann, “Capital intercultural y posición socio-educacional: un análisis estadístico de las prácticas de lectura en idiomas extranjeros en la población alemana contemporánea,” Cultura y Representaciones Sociales, pp. 170–183, 2018, doi: 10.28965/2018-25-06.
LibreCat | DOI
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 36411 | OA
R. Becker, M. Heidgen, M. Lauert, and V. Witschel, Tagungsbericht: Kulturen der Moral – Moral Cultures. Internationale und interdisziplinäre Tagung in Kooperation mit der DGEJ vom 19. bis 22. September 2018 an der Universität Paderborn. 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27119 | OA
C. Schneijderberg and I. Steinhardt, “Accreditation of X Qualities Instead of Quality X: A Normative Analysis of Criteria of the German Higher Education Accreditation Regime,” Higher Education Policy, pp. 5–28, 2018, doi: 10.1057/s41307-018-0111-y.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

(department=36)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed