Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
99 Publications
- 1 (current)
- 2
- 3
- 4
- 5
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54226
Görel, Gamze, et al. Predictors of Pre-Service Teachers’ Self-Efficacy Beliefs with Regard to Inclusive Education. Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024. Polytechnic Porto, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54221
Görel, Gamze, et al. Quellen Der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden Des Lehramts Für Die Primarstufe. Vortrag Auf Der Tagung Der Österreichischen Gesellschaft Für Forschung Und Entwicklung Im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität Diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge Und Pädagogische Perspektiven". Pädagogische Hochschule Wien, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54217
Görel, Gamze, et al. Wodurch Lassen Sich Die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden in Bezug Auf Die Durchführung Inklusiven Unterrichts Erklären? Vortrag Auf Der 11. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Verstehen – Partizipation Erreichen – Transfer Gestalten“. Universität Potsdam, 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56332
Anthony, C. J., et al. “Examining the Measurement Invariance and Validity of the SSIS SEL Brief + Mental Health Scales – Student Version in Austria and Germany.” International Journal of Emotional Education, vol. 16, no. 1, 2024.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48475
Görel, Gamze, et al. Professionelle Unterrichtswahrnehmung von Lehramtsstudierenden – Das Projekt IDEAL. Vortrag Auf Der Herbsttagung 2023 Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF). Universität Münster, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50430
Görel, Gamze, et al. Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit der Gestaltung von inklusivem Unterricht. 2023.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50613
Hassani, S., et al. “Fostering Students’ Peer Relationships through the Classroom-Based Intervention FRIEND-SHIP. Education 3-13.” International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education., Informa UK Limited, 2023, pp. 1–16, doi:10.1080/03004279.2023.2267584.
LibreCat
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35891
Löper, Marwin Felix, et al. Effekte eines Interventionsprogramms zur Förderung der sozialen Partizipation auf die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf. Vortrag auf der 10. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz“. . Universität Duisburg-Essen, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42243
Löper, Marwin Felix, et al. Improving Students’ Attitudes towards Peers with Special Needs: Results from an Intervention Study. Symposium “Chances and Challenges in Diverse Classrooms” (Sepideh Hassani & Marwin Felix Loeper). 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. “Education as a Hope in Uncertain Times.” Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42244
Löper, Marwin Felix, et al. Prerequisites for Primary School Teachers’ Practices in the Inclusive Classroom. Symposium "Applying the Theory of Planned Behavior in Inclusive Education« (Olli-Pekka Malinen). 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. “Education as a Hope in Uncertain Times.” Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44169
Anthony, Christopher J., et al. Examining the Measurement Invariance and Convergent Validity of the SSIS-SELb-Student in Austria and Germany. 44th Annual Conference of the International School Psychology Association (ISPA) 2023. University of Bologna, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 43177
Görel, Gamze, et al. Förderung der sozialen Partizipation von Kindern im inklusiven Unterricht. Workshop auf dem 9. Paderborner Grundschultag. Thema: „Demokratie von Anfang an! Demokratie in der Grundschule erfahren, mitgestalten und reflektieren“. Universität Paderborn, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54218
Löper, Marwin Felix, et al. Förderung Der Sozialen Partizipation von Kindern Mit Sonderpädagogischem Förderbedarf in Der Inklusiven Grundschule – Ergebnisse Aus Einer Interventionsstudie. Vortrag Auf Der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) Und Der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation Und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule Und Lehrkräfte. Bildung Neu Denken“. Universität Potsdam, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54220
Görel, Gamze, et al. Quellen Der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Der Gestaltung von Inklusivem Unterricht. Vortrag Auf Der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) Und Der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation Und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule Und Lehrkräfte. Bildung Neu Denken“. Universität Potsdam, 2023.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44156
Görel, Gamze, and Frank Hellmich. “Vorbild Schulleitung. Wie kann die Schulleitung die erfolgreiche Umsetzung inklusiver Bildung beeinflussen?” Grundschulzeitschrift, 2023.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49153
Görel, Gamze, et al. “Primary School Teachers’ Perspectives on the Quality of Inclusive Education.” Teachers and Teaching, Informa UK Limited, 2023, pp. 1–14, doi:10.1080/13540602.2023.2252347.
LibreCat
| DOI
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56359
Löper, Marwin Felix, et al. Förderung Der Sozialen Partizipation von Kindern Im Inklusiven Grundschulunterricht Mithilfe Einer Intervention Zum Sozial-Emotionalen Lernen (SEL). Posterpräsentation Auf Der Herbsttagung 2023 Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF). Universität Münster, 2023.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35867
Görel, Gamze, and Frank Hellmich. “Primary School Principals’ Views on the Required Conditions for a Successful Implementation of Inclusive Education.” Australasian Journal of Special and Inclusive Education, vol. 46, no. 2, Cambridge University Press (CUP), 2022, pp. 127–37, doi:10.1017/jsi.2022.9.
LibreCat
| DOI
2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
Aroni, Katerina, et al. FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook. Porto Polytechnic, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35920
Löper, Marwin Felix, et al. Determinants for Primary School Teachers’ Inclusive Practices in Heterogenous Classes. Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2022 `Special Educational Needs´. “A Village to Teach a Child – The Influence of Contextual Factors on Learning and Development.” Ghent University, 2022.
LibreCat
- 1 (current)
- 2
- 3
- 4
- 5