Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
99 Publications
- 1 (current)
- 2
- 3
- 4
- 5
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54226
Predictors of pre-service teachers' self-efficacy beliefs with regard to inclusive education. Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Polytechnic Porto, Porto, Portugal, 2024.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Polytechnic Porto, Porto, Portugal, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54221
Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden des Lehramts für die Primarstufe. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven"
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Pädagogische Hochschule Wien, Wien, Österreich, 2024.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Pädagogische Hochschule Wien, Wien, Österreich, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54217
Wodurch lassen sich die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden in Bezug auf die Durchführung inklusiven Unterrichts erklären? Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“.
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2024.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2024.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56332
Examining the measurement invariance and validity of the SSIS SEL Brief + Mental Health Scales – Student version in Austria and Germany
C.J. Anthony, S. Hassani, S. Schwab, A.P. Howe, M. Yost, S.N. Elliot, M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, International Journal of Emotional Education 16 (2024).
LibreCat
C.J. Anthony, S. Hassani, S. Schwab, A.P. Howe, M. Yost, S.N. Elliot, M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, International Journal of Emotional Education 16 (2024).
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48475
Professionelle Unterrichtswahrnehmung von Lehramtsstudierenden – das Projekt iDEAL. Vortrag auf der Herbsttagung 2023 der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF)
G. Görel, P. Finke, F. Hellmich, in: Universität Münster, Münster, 2023.
LibreCat
G. Görel, P. Finke, F. Hellmich, in: Universität Münster, Münster, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50430
Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit der Gestaltung von inklusivem Unterricht
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: 2023.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: 2023.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50613
Fostering students’ peer relationships through the classroom-based intervention FRIEND-SHIP. Education 3-13
S. Hassani, K. Jakob, S. Schwab, F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education. (2023) 1–16.
LibreCat
| DOI
S. Hassani, K. Jakob, S. Schwab, F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education. (2023) 1–16.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35891
Effekte eines Interventionsprogramms zur Förderung der sozialen Partizipation auf die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf. Vortrag auf der 10. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz“.
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Duisburg-Essen, Duisburg-Essen, 2023.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Duisburg-Essen, Duisburg-Essen, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42243
Improving students’ attitudes towards peers with special needs: Results from an intervention study. Symposium "Chances and challenges in diverse classrooms" (Sepideh Hassani & Marwin Felix Loeper). 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. "Education as a Hope in Uncertain Times"
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, Thessaloniki, Greece, 2023.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, Thessaloniki, Greece, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42244
Prerequisites for primary school teachers’ practices in the inclusive classroom. Symposium "Applying the Theory of Planned Behavior in Inclusive Education« (Olli-Pekka Malinen). 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. "Education as a Hope in Uncertain Times"
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, Thessaloniki, Greece, 2023.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, Thessaloniki, Greece, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44169
Examining the Measurement Invariance and Convergent Validity of the SSIS-SELb-Student in Austria and Germany. 44th Annual Conference of the International School Psychology Association (ISPA) 2023.
C.J. Anthony, M. Yost, A. Howe, S. Schwab, S. Hassani, F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: University of Bologna, Bologna, Italy, 2023.
LibreCat
C.J. Anthony, M. Yost, A. Howe, S. Schwab, S. Hassani, F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: University of Bologna, Bologna, Italy, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 43177
Förderung der sozialen Partizipation von Kindern im inklusiven Unterricht. Workshop auf dem 9. Paderborner Grundschultag. Thema: „Demokratie von Anfang an! Demokratie in der Grundschule erfahren, mitgestalten und reflektieren“
G. Görel, F. Hellmich, M.F. Löper, in: Universität Paderborn, Paderborn, 2023.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, M.F. Löper, in: Universität Paderborn, Paderborn, 2023.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54218
Förderung der sozialen Partizipation von Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in der inklusiven Grundschule – Ergebnisse aus einer Interventionsstudie. Vortrag auf der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) und der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule und Lehrkräfte. Bildung neu denken“
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54220
Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit der Gestaltung von inklusivem Unterricht. Vortrag auf der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) und der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule und Lehrkräfte. Bildung neu denken“
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44156
Vorbild Schulleitung. Wie kann die Schulleitung die erfolgreiche Umsetzung inklusiver Bildung beeinflussen?
G. Görel, F. Hellmich, Grundschulzeitschrift (2023).
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, Grundschulzeitschrift (2023).
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49153
Primary school teachers’ perspectives on the quality of inclusive education
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, Teachers and Teaching (2023) 1–14.
LibreCat
| DOI
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, Teachers and Teaching (2023) 1–14.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56359
Förderung der sozialen Partizipation von Kindern im inklusiven Grundschulunterricht mithilfe einer Intervention zum sozial-emotionalen Lernen (SEL). Posterpräsentation auf der Herbsttagung 2023 der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF)
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Münster, Münster, 2023.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Münster, Münster, 2023.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35867
Primary School Principals’ Views on the Required Conditions for a Successful Implementation of Inclusive Education
G. Görel, F. Hellmich, Australasian Journal of Special and Inclusive Education 46 (2022) 127–137.
LibreCat
| DOI
G. Görel, F. Hellmich, Australasian Journal of Special and Inclusive Education 46 (2022) 127–137.
2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook
K. Aroni, A. Toulia, S.R.G. Alves, S. Hassani, F.A. Heidrich, K. Franzen, G. Görel, M.F. Löper, T. Aguiar, M. Silveira-Maia, M.M.P.S. Sanches-Ferreira, F. Hellmich, S. Schwab, I. Avramidis, FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook, Porto Polytechnic, Porto, 2022.
LibreCat
K. Aroni, A. Toulia, S.R.G. Alves, S. Hassani, F.A. Heidrich, K. Franzen, G. Görel, M.F. Löper, T. Aguiar, M. Silveira-Maia, M.M.P.S. Sanches-Ferreira, F. Hellmich, S. Schwab, I. Avramidis, FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook, Porto Polytechnic, Porto, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35920
Determinants for primary school teachers’ inclusive practices in heterogenous classes. Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2022 `Special Educational Needs´. “A Village to Teach a Child – The Influence of Contextual Factors on Learning and Development”
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Ghent University, Ghent, Belgium, 2022.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Ghent University, Ghent, Belgium, 2022.
- 1 (current)
- 2
- 3
- 4
- 5