Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

53 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33307 | OA
Pape S, Fiege AS, Mindt I. Authentic Englishes.nrw – Developing and Using Interactive Teaching and Learning Materials on Varieties of English. In: Wawra D, Rose J, eds. Selected Papers from the 2021 Conference of the German Association for the Study of English. Vol 33.2. Anglistik. Universitätsverlag Winter; :15-27. doi:10.33675/ANGL/2022/2/6
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33373
Hahn CA, Mindt I. Introduction: English Linguistics, Learners and the Classroom. Anglistik. 2022;33(2):11-14. doi:10.33675/angl/2022/2/5
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 49658
Pape S, Fiege AS, Mindt I. ‘Authentic Englishes.nrw’ – Developing and Using Interactive Teaching and Learning Materials on Varieties of English. Anglistik. 2022;33(2):15-27. doi:10.33675/angl/2022/2/6
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26087
Mindt I. “There”. Die Verwendung von “there” im authentischen Englisch, im Englisch von Lernenden und in Schulbüchern. In: Bürgel C, Gévaudan P, Siepmannn D, eds. Sprachwissenschaft und Fremdsprachendidaktik: Konstruktionen und Konstruktionslernen. Vol 119. Linguistik. Stauffenburg; 2021:39-55.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26084
Mindt I, Rebekka S. Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien. In: Neiske I, Osthushenrich J, Schaper N, Trier U, Vöing N, eds. Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre. transcript; 2021:117-140. doi:10.14361/9783839456903-009
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32488 | OA
Schmidt R, Mindt I. Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien. In: Neiske I, Osthushenrich J, Schaper N, Trier U, Vöing N, eds. Hochschule Auf Abstand. Ein Multiperspektivischer Zugang Zur Digitalen Lehre . Hochschulbildung: Lehre und Forschung. transcript Verlag; 2021:117-140. doi:10.14361/9783839456903-009
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49993
Schmidt R, Mindt I. Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien. Zwei Fachdisziplinen berichten. In: Neiske I, Osthushenrich J, Schaper N, Trier U, Vöing N, eds. Hochschule Auf Abstand. transcript Verlag; 2021:117-140. doi:10.1515/9783839456903-009
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22466
Meister D, Mindt I. Einleitung. In: Mobile Medien im Schulkontext. Vol 41. Medienbildung und Gesellschaft. Wiesbaden: Springer VS; 2020:1-6. doi:10.1007/978-3-658-29039-9
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22467
Mindt I, Kaymak Y. Digitale Elemente im Englischunterricht. In: Meister D, Mindt I, eds. Mobile Medien im Schulkontext. Vol 41. Medienbildung und Gesellschaft. Springer VS; 2020:155-174. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9_8
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22470
Schmidt R, Dietrich N, Mindt I. Viele Wege führen nach Rom - Möglichkeiten und Modelle des Inverted-Classroom-Modells aus interdisziplinärer Sicht. In: Beißwenger M, ed. Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung. ; 2020. doi:10.17185/duepublico/73330
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22472
Mindt I, Schmidt R, Beißwenger M, Dietrich N. Mit digitalen Arbeitsformen das Lernen bereichern: zur Gestaltung sinnstiftender Präsenzphasen mit dem Inverted-Classroom-Modell. In: Beißwenger M, Bulizek B, Gryl I, Schacht F, eds. Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung. Duisburg: Universitätsverlag Rhein-Ruhr; 2020:165-207. doi:10.17185/duepublico/73330
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22473
Mindt I, Schmidt R. Student engagement im Inverted Classrom. In: Brandhofer G, Buchner J, Freisleben-Teutscher C, Tengler K, eds. Tagungsband Zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020. BoD; 2020:1-16.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 22477
Mindt I. Kristin Bech and Ruth Möhlig-Falke, eds. Grammar – Discourse – Context: Grammar and Usage in Language Variation and Change. Berlin and Boston, MA: De Gruyter, 2019. 2020;31(3):247-248. doi:https://doi.org/10.33675/ANGL/2020/3/18
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 49998
Schmidt R, Mindt I. Student engagement im Inverted Classrom. In: Brandhofer G, Buchner J, Freisleben-Teutscher C, Tengler K, eds. Tagungsband Zur Tagung Inverted Classroom and Beyond . BoD; 2020:28-48.
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 17631
Mindt I. Bridging - Fremdsprache und Fachwissenschaft. Digital Learning Map.; 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17705
Mindt I, Bartsch S. “Digital Humanitites: The Role of the Digital in English Philology”. Sprachwissenschaftliche Sektion beim Anglistentag 2017 in Regensburg. In: Zwierlein A-J, Petzold J, Boehm K, Decker M, eds. Anglistentag 2017 Regensburg. Proceedings. Trier: Wissenschaftler Verlag; 2018:3-8.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22468
Bartsch S, Mindt I. Section I: Digital Humanities: The Role of the Digital in English Philology. In: Zwierlein A-J, Petzold J, Boehm K, Decker M, eds. Anglistentag 2017 Regensburg. Proceedings. Wissenschaftlicher Verlag; 2018.
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 22474
Mindt I. Englischer Sprachwandel Im Zeitalter von Digitalisierung Und Innovation. Vol 148. Paderborn: Bonifatius GmbH; 2018.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 17709
Mindt I, Schäfer W, Sloane PFE, Gössling B, Mehic A, eds. Proceedings of the BHQFHE Projects. Basis, Analysis, Development, Impact and Prosepcts of the BHQFHE Tempus Project. Sarajevo; 2017.
LibreCat | Files available
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 22475
Mindt I. Chosen. Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik. 2017;65(3):339-353.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 22476
Mindt I. Analyzing Corpus Data from Within. Anglistik International Journal of English Studies. 2017;28(1):57-73.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17727
Kytö M, Stenström A-B, Mindt I. An interview with Joybrato Mukherjee, the Chair oft he ICAME Board. ICAME Journal 40. 2016:5-8.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17764
Mindt I. The diachronic development of “COME TO V.” Silesian Studies in English 2015. 2016:38-59.
LibreCat
 

2016 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 9688
Tönnies M, Ehland C, Mindt I, eds. Anglistentag 2015 Paderborn: Proceedings. Trier: WVT; 2016.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17765
Mindt I. Gesprochene Korpora des Englischen und ihre Anwendung in der Grammatikforschung. In: Kratochvílová I, Wolf NR, eds. Grundlagen einer sprachwissenschaftlichen Quellenkunde. Tübingen: Narr; 2013:111-120.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17766
Mindt I. Talking like a book. Investigating colloquialization as a change in written English. In: Haßler G, Neis C, eds. Oralité(s) et Écriture(S). Münster: Nodus Publikationen; 2012:43-56.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17856
Mindt I, Leech G, Hundt M, Mair C, Smith N. Change in Contemporary English. A Grammatical Study. In: Archiv Für Das Studium Der Neueren Sprachen Und  Literaturen 164: 249: 2. 249:2. Cambridge: Cambridge University Press, 2009; 2012:394-396.
LibreCat
 

2011 | Book | LibreCat-ID: 17692
Mindt I. Adjective Complementation by That-Clauses: An Empirical Study. Amsterdam: Benjamins; 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17891
Mindt I, Lindquist H. Corpus Linguistics and the Description of English. ICAME Journal 35. 2011:242-247.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17894
Mindt I, Mukherjee J. Anglistische Korpuslinguistik. Eine  Einführung. Grundlagen der Anglistik und Amerikanistik 33. In: Anglistik. International Journal of English Studies, 22, 1. Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2009; 2011:205-206.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17711
Claridge C, Mindt I. Beiträge der Sektion I “‘Spoken’ English  through the Centuries.” Sprachwissenschaftliche Sektion beim Anglistentag 2009 in  Klagenfurt. In: Helbig J, Schallegger R, eds. Anglistentag 2009 Klagenfurt.  Proceedings. Trier: Wissenschaftler Verlag; 2010:1-114.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17768
Claridge C, Mindt I. Spoken English through the centuries: Introduction. In: Helbig J, Schallegger R, eds. Anglistentag 2009 Klagenfurt. Proceedings. Trier: Wissenschaftler Verlag; 2010:1-8.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17769
Mindt I. Methoden der Korpuslinguistik: Der korpus-basierte und der korpus-geleitete Ansatz. In: Kratochvílová I, Wolf NR, eds. Kompendium  Korpuslinguistik. Eine Bestandsaufnahme aus deutsch-tschechischer Perspektive. Heidelberg: Winter; 2010:53-65.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17710
Mindt I. Guest-editor des Focus On “Corpus Linguistics - Methods and Approaches.” In: Anglistik. International Journal of English Studies. 20:1. ; 2009.
LibreCat
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 17770
Mindt I. Corpus-based and corpus-driven approaches: An investigation of the verb do. Anglistik International Journal of English Studies. 2009;20:1:69-88.
LibreCat
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 17771
Mindt I. Corpus Linguistics: a discipline on the move. Anglistik International Journal of English Studies. 2009;20:1:7-10.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 17772
Mindt I. Appropriateness in Discourse: The adjectives surprised and surprising in  monologue and dialogue. Journal of Pragmatics . 2008;40,9:1503-1520.
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17899
Mindt I, Römer U. Progressives, Patterns, Pedagogy. A corpus-driven  approach to English progressive forms, functions, contexts and diadactic. In: Anglistik. International Journal of English Studies, 19, 2. Amsterdam: John Benjamins, 2005; 2008:235-239.
LibreCat
 

2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17901
Mindt I, Facchinetti R. Corpus Linguistics 25 Years on.  (Language and Computers: Studies in Practical Linguistics 62). In: ICAME Journal, Computers in English Linguistics, 2008. Amsterdam: Rodopi, 2007; 2008:236-239.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17846
Mindt I. The valency of experiential and evaluative adjectives. In: Herbst T, Götz-Votteler K, eds. Valency. Theoretical, Descriptive and Cognitive  Issues. Berlin: Mouton de Gruyter; 2007:101-115.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17848
Mindt I. Learner English: Ein Überblick über vorhandene Korpora und  mögliche Forschungsansätze. In: Schwitalla J, Wegstein W, eds. Korpuslinguistik Deutsch: synchron – diachron – kontrastiv. Würzburger Kolloquium  2003. Tübingen: Niemeyer; 2005:137-146.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17902
Mindt I, Hunston S. Corpora in Applied Linguistics. In: ICAME Journal 29, Computers in English  Linguistics. Cambridge: Cambridge University Press, 2002; 2005:184-188.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17907
Mindt I, Huddleston R, Pullum GK. A Student’s Introduction to  English Grammar. In: Zeitschrift Für  Anglistik Und Amerikanisitk. A Quarterly of Language, Literature and Culture. Heft 2,  2. Vol 2. Heft 2. Cambridge: Cambridge University Press, 2005; 2005:195-197.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17908
Mindt I, Bründl ME. Lexikalische Dynamik: Kognitiv-linguistische  Untersuchungen am englischen Computerwortschatz. In: Anglistik. Mitteilungen des Deutschen Anglistenverbandes. Heft 16/1, März 2005. Tübingen: Niemeyer, 2001; 2005:194-196.
LibreCat
 

2003 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17849
Mindt I. Is I think a Discourse Marker. In: Mengel E, Schmid H-J, Steppat M, eds. Anglistentag 2002 Bayreuth. Proceedings of the Conference of  the German Association of University Teachers of English, Volume XXIV. Trier: Wissenschaftler Verlag; 2003:473-483.
LibreCat
 

2003 | Journal Article | LibreCat-ID: 17850
Mindt I. Tagungsbericht über das Internationale Kolloquium Korpuslinguistik  Deutsch: synchron – diachron – kontrastiv (klde 2003). Zeitschrift für Deutsche  Philologie 122. 2003;Heft 3:435-439.
LibreCat
 

2003 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17909
Mindt I, Mukherjee J. Form and function of parasyntactic presentation  structures. A corpus-based study of talk units in spoken English. In: ICAME Journal, 27, Computers in English Linguistics. Amsterdam: Rodopi, 2001; 2003:65-71.
LibreCat
 

2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17851
Mindt I. Functions of intonation in sentences and texts. In: Peters P, Collins P, Smith A, eds. New Frontiers of Corpus Research. Papers from the Twenty  First International Conference on English Language Research on Computerized  Corpora. Amsterdam: Rodopi; 2002:283-293.
LibreCat
 

2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17910
Mindt I, Krug M. Emerging English Modals: A Corpus-Based Study of  Grammaticalization. In: Journal of English Linguistics, Volume 30, Number 3. Vol Number 3. Volume 30. Mouton de Gruyter, 2000; 2002:290-294.
LibreCat
 

2001 | Book | LibreCat-ID: 17688
Mindt I. Intonation im Lancaster/IBM Spoken English Corpus. Falls und  fall-rises, Sprecherwechsel, paratones, declination. Vol 23. Tübingen: Narr; 2001.
LibreCat
 

2001 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17911
Mindt I. Longman Idioms Dictionary. In: Anglistik.  Mitteilungen Des Deutschen Anglistenverbandes. Heft 12/1, März 2001. Harlow: Longman, 1998; 2001:193-195.
LibreCat
 

2001 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17912
Mindt I, Hundt M. New Zealand English Grammar Fact or Fiction?  A  corpus-based study in morphosyntactic variation. In: Anglistik: Mitteilungen Des Deutschen Anglistenverbandes. Heft 12/2, September 2001. Amsterdam / Philadelphia: John Benjamins, 1998; 2001:169-172.
LibreCat
 

2000 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17852
Mindt I. Prosodic Cues at Speaker Turns. In: Mair C, Hundt M, eds. Corpus Linguistics and Linguistic Theory. Papers from the Twentieth  International Conference on English Language Research on Computerized Corpora  (ICAME 20). Amsterdam: Rodopi; 2000:255-265.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=32079)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed