Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

66 Publications


2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45471
Vogelsang, Christoph, Andreas Borowski, Christoph Kulgemeyer, Josef Riese, Peter Reinhold, Horst Schecker, David Buschütter, Patrick Enkrott, Maren Kempin, and Jan Schröder. “Performance-Oriented Testing and Training in Teacher Education.” In Student Learning Outcomes Assessment in Higher Education – Perspectives, Concepts and Approaches for Research, Transfer and Implementation (KoKoHs Working Papers, 12), edited by Olga Zlatkin-Troitschanskaia, Miriam Toepper, Hans Anand Pant, Corinna Lautenbach, and Christiane Kuhn, 40–43, 2019.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 17960
Riegraf, Birgit, Dorothee M. Meister, Peter Reinhold, Niclas Schaper, and Timon T. Temps, eds. Heterogenität als Chance. Bilanz und Perspektiven des Qualitätspakt Lehre-Projektes an der Universität Paderborn. Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45198
Riese, Josef, and Peter Reinhold. “Zu Beginn der Unterrichtstätigkeit macht es Sinn, sich auf einige wenige Dinge zu konzentrieren.” In Wirksamer Physikunterricht, edited by Dorothee Brovelli, 152–62. Schneider Verlag Hohengehren, 2018.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36887
Reinhold, Peter, Josef Riese, and Yvonne Gramzow. “Fachdidaktisches Wissen im Lehramtsstudium Physik.” In Professionelle Kompetenz von Lehrkräften der Chemie und Physik, edited by Hans Fischer and Elke Sumfleth. Berlin: Logos, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45547
Riese, Josef, Yvonne Gramzow, and Peter Reinhold. “Das fachdidaktische Wissen von Anfängern und Fortgeschrittenen im Lehramtsstudiengang Physik.” Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, no. 23 (2017): 99–112.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=416)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed