Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

28 Publications


2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 43094 | OA
Heck T, Steinhardt I, Rahal R-M, Schubotz M, Scholl D, Behrens S. Bootstrapping the Open Science culture: The fellowship approach. Research Ideas and Outcomes. 2023;9. doi:10.3897/rio.9.e103675
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 33368 | OA
Steinhardt I, Bauer M, Wünsche H, Schimmler S. The connection of open science practices and the methodological approach of researchers. Quality & Quantity. 2023;57(4):3621-3636. doi:10.1007/s11135-022-01524-4
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49448
Steinhardt I, Thielsch A. Soziale Eingebundenheit als Schlüssel?! - Perspektiven zur Förderung von student engagament in der Hochschullehre. In: Vöing N, Schmidt R, Neiske I, eds. Aktive Teilhabe fördern. ICM und Student Engagement in der Hochschullehre. Visual Ink Publishing UG; 2023:15-25.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45604 | OA
Steinhardt I, Mauermeister S, Schmidt R. Open Research Practices and Cultural Change: A Commentary on “(Why) Are Open Research Practices the Future for the Study of Language Learning?” Language Learning. Published online 2023. doi:10.1111/lang.12583
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Preprint | LibreCat-ID: 45402 | OA
Wieczorek O, Steinhardt I, Schneijderberg C, Schmidt R, Mauermeister S. The Bot Delusion. ChatGPT and anticipated consequences for research communication. Published online 2023.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 51020 | OA
Mauermeister S, Steinhardt I, Bloch R, Lohner D, Schulz A. “Immerhin wurden Erfahrungen mit digitalen Tools gemacht.” Sozialmagazin. 2023;11:66-72. doi:10.3262/SM2312066
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33371 | OA
Steinhardt I. Kollaborative Autoethnographien digitaler Praktiken. Eine konzeptionelle, methodische und theoretische Einführung zu einem Lehr-Forschungsprojekt im ersten Corona-Semester. DNGPS Working Paper. 2022;8(si):1-11. doi:10.3224/dngps.v8si.01
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33370 | OA
Lasser J, Schneider J, Lösch T, et al. MapOSR - A mapping review dataset of empirical studies on Open Science. F1000Research. 2022;11. doi:10.12688/f1000research.121665.1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 33377 | OA
Schneijderberg C, Wieczorek O, Steinhardt I. Qualitative und quantitative Inhaltsanalyse: digital und automatisiert. Eine anwendungsorientierte Einführung mit empirischen Beispielen und Softwareanwendungen. Beltz Juventa; 2022.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36524 | OA
Steinhardt I, Kruschick F. Knowledge Equity and Open Science in qualitative research – Practical research considerations. Research Ideas and Outcomes. 2022;8:e86387. doi:10.3897/rio.8.e86387
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36538 | OA
Hiebl J, Steinhardt I, Bigos M. Die (Un-)Sichtbarkeit von (offenen) Bildungsmaterialien in der Soziologie. die hochschule. 2022;(8):379-394. doi:10.3278/HSL2227W
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36526 | OA
Ternes D, Bernhard N, Gewinner I, et al. Dem eigenen Anspruch auf der Spur. In: Angenent H, Petri J, Zimenkova T, eds. Hochschulen in Der Pandemie. Impulse Für Eine Nachhaltige Entwicklung von Studium Und Lehre. transkript; 2022:400-414. doi:10.5445/IR/1000145819
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34133
Schneijderberg C, Götze N, Steinhardt I, Schindler J. (Be)Werten im organisationsabhängigen Interaktionssystem: das Beispiel Peer Review in Akkreditierungsverfahren von Hochschulen und Studiengängen. Zeitschrift für Evaluation. 2022;21(02):217-244. doi:10.31244/zfe.2022.02.03
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33372 | OA
Lee SJ, Schneijderberg C, Kim Y, Steinhardt I. Have Academics’ Citation Patterns Changed in Response to the Rise of World University Rankings? A Test Using First-Citation Speeds. Sustainability. 2021;13(17). doi:10.3390/su13179515
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 36545 | OA
Steinhardt I. Students in the spotlight: Using collaborative autoethnography to build a community of learning in the Corona crisis. ISA Pedagogy Series. 2021;1(1):42-59.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2021 | Working Paper | LibreCat-ID: 36551 | OA
Steinhardt I, Fischer C, Heimstädt M, et al. Opening up and Sharing Data from Qualitative Research: A Primer. Vol 17. Weizenbaum Institute for the Networked Society - The German Internet Institu; 2021. doi:10.34669/WI.WS/17
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36557 | OA
Steinhardt I. Digitale Praktiken und das Studium. In: Bremer H, Lange-Vester A, eds. Entwicklungen im Feld der Hochschule. Bildungssoziologische Beiträge. ; 2021:213-226.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36555
Steinhardt I. Hochschulinnenpolitik. Mikropolitische Verhältnisse der Hochschuldidaktik. In: Kordts-Freudinger R, Schaper N, Scholkmann A, Szczyrba B, eds. Handbuch Hochschuldidaktik. utb; 2021:469-482.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27117
Pineda P, Steinhardt I. The Debate on student evaluations of teaching: global convergence confronts higher education traditions. Teaching in Higher Education. Published online 2020:1-21. doi:10.1080/13562517.2020.1863351
LibreCat | DOI
 

2020 | Working Paper | LibreCat-ID: 29257 | OA
Steinhardt I, Fischer C, Heimstädt M, et al. Das Öffnen und Teilen von Daten qualitativer Forschung: eine Handreichung. Vol 6. Weizenbaum Institute for the Networked Society - The German Internet Institu; 2020. doi:https://doi.org/10.34669/wi.ws/
LibreCat | Files available | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29246 | OA
Steinhardt I. Learning Open Science by doing Open Science. A reflection of a qualitative research project-based seminar. Education for Information. 2020;36(3):263-279. doi:10.3233/efi-190308
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29247 | OA
Steinhardt I. Open Science-Forschung und qualitative Methoden – fünf Ebenen der Reflexion. MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung. 2018;32:122-138. doi:10.21240/mpaed/32/2018.10.28.X
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Working Paper | LibreCat-ID: 29259 | OA
Steinhardt I, Schneijderberg C, Krücken G, Baumann J. Externe und interne Qualitätssicherung von Studium und Lehre durch Akkreditierungs- und Evaluationsverfahren. Vol 9. Incher-Kassel; 2018. doi:10.13140/RG.2.2.23858.71363
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27115
Jungblut J, Vukasovic M, Steinhardt I. Higher education policy dynamics in turbulent times – access to higher education for refugees in Europe. Studies in Higher Education. 2018;45(2):327-338. doi:10.1080/03075079.2018.1525697
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27119 | OA
Schneijderberg C, Steinhardt I. Accreditation of X Qualities Instead of Quality X: A Normative Analysis of Criteria of the German Higher Education Accreditation Regime. Higher Education Policy. Published online 2018:5-28. doi:10.1057/s41307-018-0111-y
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 29248 | OA
Steinhardt I, Pohlenz P, Merkt M. Editorial: Reclaiming Quality Development: Forschung über Lehre und Studium als Teil der Qualitätsentwicklung . Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 2017;12(3). doi:10.3217/zfhe-12-03/01
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 29250 | OA
Steinhardt I. Habitussensibilisierung durch Videoanalysen von Lehramtsstudierenden. Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 2016;11(1):225-237. doi:10.3217/zfhe-11-01/13
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 27120
Steinhardt I. Lehre Stärkt Forschung: Studiengangentwicklung Durch ProfessorInnen Im Handlungssystem Universität.; 2015.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=90339)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed