Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
29 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
Research on curriculum resources in mathematics education: a survey of the field
S. Rezat, ZDM – Mathematics Education (2024).
LibreCat
| DOI
S. Rezat, ZDM – Mathematics Education (2024).
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55191
Topic Study Group 41: Research and development on textbooks and resources for learning and teaching mathematics
S. Rezat, J. Visnovska, G. Yan, M. Leshota, H. Sabra, in: Proceedings of the 14th International Congress on Mathematical Education, World Scientific, Shanghai, China, 2024, pp. 537–545.
LibreCat
| DOI
S. Rezat, J. Visnovska, G. Yan, M. Leshota, H. Sabra, in: Proceedings of the 14th International Congress on Mathematical Education, World Scientific, Shanghai, China, 2024, pp. 537–545.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58216 |

AnnoPy. Fachspezifische wissenschaftliche Textkompetenzen mit digitalen Medien in der Lehre fördern
S. Rezat, S. Rezat, O. Scholle, C. Schulte, F. Winkelnkemper, in: B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt. Zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, Waxmann, Münster, 2024, pp. 219–230.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
S. Rezat, S. Rezat, O. Scholle, C. Schulte, F. Winkelnkemper, in: B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt. Zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, Waxmann, Münster, 2024, pp. 219–230.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57390
Textbooks and curriculum from a governance perspective
S. Rezat, I. Westbury, in: M.A. (Ken) Clements, B. Kaur, T. Lowrie, V. Mesa, J. Prytz (Eds.), Fourth International Handbook of Mathematics Education, Springer Nature Switzerland, Cham, 2024.
LibreCat
| DOI
S. Rezat, I. Westbury, in: M.A. (Ken) Clements, B. Kaur, T. Lowrie, V. Mesa, J. Prytz (Eds.), Fourth International Handbook of Mathematics Education, Springer Nature Switzerland, Cham, 2024.
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57613 |

Students' instrumentalizations of hints and automated feedback in their task solution process when learning mathematics with a digital curriculum resource
S. Rezat, in: P. Iannone, F. Moons, C. Drüke-Noe, E. Geraniou, F. Morselli, K. Klingbeil, M. Veldhuis, S. Olsher (Eds.), Proceedings of FAME 1 – Feedback & Assessment in Mathematics Education (ETC 14), 5-7 June 2024, Utrecht (The Netherlands), Utrecht University and ERME, Utrecht, 2024, pp. 262–269.
LibreCat
| Files available
| DOI
S. Rezat, in: P. Iannone, F. Moons, C. Drüke-Noe, E. Geraniou, F. Morselli, K. Klingbeil, M. Veldhuis, S. Olsher (Eds.), Proceedings of FAME 1 – Feedback & Assessment in Mathematics Education (ETC 14), 5-7 June 2024, Utrecht (The Netherlands), Utrecht University and ERME, Utrecht, 2024, pp. 262–269.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53439
Mathematik – Lesen – Lernen: Ein Vorlesungskonzept zur Förderung mathematischer Lesekompetenz
S. Rezat, S.N. Malik, M. Leifeld, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, Münster, 2023, pp. 1125–1128.
LibreCat
| Files available
| DOI
S. Rezat, S.N. Malik, M. Leifeld, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, Münster, 2023, pp. 1125–1128.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53441
Verstehen schriftlicher Rechenverfahren durch algorithmisches Denken am Beispiel der schriftlichen Subtraktion
M. Leifeld, S. Rezat, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, Münster, 2023, pp. 993–996.
LibreCat
| Files available
| DOI
M. Leifeld, S. Rezat, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, Münster, 2023, pp. 993–996.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53475
Herausforderungen anwendungsbezogener Aufgaben - eine curriculare Perspektive auf den Forschungsstand
S.N. Malik, S. Rezat, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, Münster, 2023.
LibreCat
| Files available
| DOI
S.N. Malik, S. Rezat, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, Münster, 2023.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46987
Toward student agency in the selection and use of digital resources for learning and studying mathematics
B. Pepin, Z. Kock, S. Rezat, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023, pp. 1–28.
LibreCat
| DOI
B. Pepin, Z. Kock, S. Rezat, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023, pp. 1–28.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48067
Meta-Resources: Supporting the design of mathematics teaching and learning
G. Gueudet, B. Pepin, S. Rezat, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
LibreCat
| DOI
G. Gueudet, B. Pepin, S. Rezat, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49684 |

The role of digital technologies in transforming student learning landscapes
S. Rezat, V. Geiger, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
S. Rezat, V. Geiger, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46956
Geometrie: Leitidee Raum und Form
M. Hattermann, S. Rezat, R. Sträßer, in: Handbuch Der Mathematikdidaktik, Springer, Berlin, Heidelberg, 2023, pp. 201–242.
LibreCat
| DOI
M. Hattermann, S. Rezat, R. Sträßer, in: Handbuch Der Mathematikdidaktik, Springer, Berlin, Heidelberg, 2023, pp. 201–242.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46955
Algebra: Leitidee Symbol und Formalisierung
L. Hefendehl-Hebeker, S. Rezat, in: Handbuch Der Mathematikdidaktik, Springer, Berlin, Heidelberg, 2023, pp. 123–158.
LibreCat
| DOI
L. Hefendehl-Hebeker, S. Rezat, in: Handbuch Der Mathematikdidaktik, Springer, Berlin, Heidelberg, 2023, pp. 123–158.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53480
Linguistic features of word problems that cause difficulties for learners across the curriculum: A literature review
S.N. Malik, S. Rezat, in: Proceedings on the Twelfth Congress on the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12), ERME / Free University of Bozen-Bolzano, 2022.
LibreCat
| Files available
S.N. Malik, S. Rezat, in: Proceedings on the Twelfth Congress on the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12), ERME / Free University of Bozen-Bolzano, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44689
Scaffolding Close Reading of Mathematical Text in Pre-service Primary Teacher Education at the Tertiary Level: Design and Evaluation
S. Rezat, S.N. Malik, M. Leifeld, International Journal of Science and Mathematics Education 20 (2022) 215–236.
LibreCat
| DOI
S. Rezat, S.N. Malik, M. Leifeld, International Journal of Science and Mathematics Education 20 (2022) 215–236.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53363
Mathematics textbooks and curriculum resources as instruments for change
S. Rezat, L. Fan, B. Pepin, ZDM – Mathematics Education 53 (2021) 1189–1206.
LibreCat
| DOI
S. Rezat, L. Fan, B. Pepin, ZDM – Mathematics Education 53 (2021) 1189–1206.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34161
Challenges of making sense of tasks and automated feedback in digital mathematics textbooks
S. Rezat, F. Schacht, U. Häsel-Weide, in: A. Clark-Wilson, A. Donevska-Todorova, E. Faggiano, J. Trgalová , H.-G. Weigang (Eds.), Mathematics Education in the Digital Age. Learning, Practice and Theory, Routledge, London, 2021, pp. 168–184.
LibreCat
| Files available
| DOI
S. Rezat, F. Schacht, U. Häsel-Weide, in: A. Clark-Wilson, A. Donevska-Todorova, E. Faggiano, J. Trgalová , H.-G. Weigang (Eds.), Mathematics Education in the Digital Age. Learning, Practice and Theory, Routledge, London, 2021, pp. 168–184.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 44683
How automated feedback from a digital mathematics textbook affects primary students’ conceptual development: two case studies
S. Rezat, ZDM Mathematics Education 53 (2021) 1433–1445.
LibreCat
| DOI
S. Rezat, ZDM Mathematics Education 53 (2021) 1433–1445.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44685
Rekonstruktion diagrammatischen Schließens beim Erlernen der Subtraktion negativer Zahlen
J. Schumacher, S. Rezat, in: G. Kadunz (Ed.), Zeichen Und Sprache Im Mathematikunterricht: Semiotik in Theorie Und Praxis, Springer, Berlin, Heidelberg, 2020, pp. 85–112.
LibreCat
| DOI
J. Schumacher, S. Rezat, in: G. Kadunz (Ed.), Zeichen Und Sprache Im Mathematikunterricht: Semiotik in Theorie Und Praxis, Springer, Berlin, Heidelberg, 2020, pp. 85–112.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44688
Mathematiklernen mit digitalen Schulbüchern im Spannungsfeld zwischen Individualisierung und Kooperation
S. Rezat, in: D. Meister, M. Ilka (Eds.), Mobile Medien Im Schulkontext, Springer, Wiesbaden, 2020.
LibreCat
| DOI
S. Rezat, in: D. Meister, M. Ilka (Eds.), Mobile Medien Im Schulkontext, Springer, Wiesbaden, 2020.