Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

472 Publications


2018 | Misc | LibreCat-ID: 22474
Mindt, I. (2018). Englischer Sprachwandel im Zeitalter von Digitalisierung und Innovation (Vol. 148). Paderborn: Bonifatius GmbH.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 2322
Bäumer, F. S., & Geierhos, M. (2018). How to Deal with Inaccurate Service Descriptions in On-The-Fly Computing: Open Challenges. In M. Silberztein, F. Atigui, E. Kornyshova, E. Métais, & F. Meziane (Eds.), Proceedings of the 23rd International Conference on Natural Language and Information Systems (Vol. 10859, pp. 509–513). Cham, Switzerland: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-91947-8_53
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 2331
Kim, Y., Lee, S., Dollmann, M., & Geierhos, M. (2018). Improving Classifiers for Semantic Annotation of Software Requirements with Elaborate Syntactic Structure. International Journal of Advanced Science and Technology, 112, 123–136. https://doi.org/10.14257/ijast.2018.112.12
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21898
Rumlich, D. (2018). Rezension von Ahrenholz, Hövelbrinks & Schmellentin (Hrsg; 2017): Fachunterricht und Sprache in schulischen Lehr-/Lernprozessen. Tübingen: Narr Franke Attempto. Fremdsprachen Lehren Und Lernen, 47(2), 137–140.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21899
Rumlich, D. (2018). Englischnoten und globale englische Sprachkompetenz in bilingualen Zweigen. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft, 21(1), 29–48. https://doi.org/10.1007/s11618-017-0801-z
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21900
Rumlich, D. (2018). Empirische Zugänge zum bilingualen Sachfachunterricht. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft, 21(1), 198–204. https://doi.org/10.1007/s11618-017-0800-0
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21901
Rumlich, D. (2018). Ein empirisch-quantitativer Blick auf „typische“ CLIL-Schüler(innen) und ihre Entwicklung. Babylonia, 28(2), 38–42.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21902
Rumlich, D. (2018). Current research on CLIL in the Netherlands: A discussion. Dutch Journal of Applied Linguistics, 7(2), 264–273. https://doi.org/10.1075/dujal.00003.rum
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21916
Matz, F., & Rumlich, D. (2018). A national day of healing. Eine mündliche Prüfung als radio discussion gestalten. Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch, 28(153), 26–29.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21918
Matz, F., Rogge, M., & Rumlich, D. (2018). What Makes a Good Speaker of English? Sprechkompetenz mit mündlichen Prüfungen erfassen. Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch, 28(153), 2–7.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=1

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed