Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

402 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29355
Mildorf J. Durch Andere sich selbst erzählen: Figuren der Selbststilisierung in autobiographischen Schriften von Alan Bennett und Candia McWilliam. In: Schachtner C, Drews A, eds. Erzählte Welt: Sinnstiftung in Zeiten kultureller und politischer Umbrüche. Vol 9. 1st ed. Loccumer Kleine Reihe. Evangelische Akademie Loccum; 2022:167-194.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24539
Tönnies M. Constructions of a National Threat: Contextualising the Rhetorical Management of the COVID-19 Pandemic in Britain. In: Jacobi P, Pankratz A, eds. Mentalities and Materialities: Essays in Honour of Jürgen Kamm. Königshausen & Neumann; 2021:149-163.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25831
Meer P, Hartmann J, Rumlich D. Attitudes of German high school students toward different varieties of English. Applied Linguistics. 2021;(ahead of print). doi:10.1093/applin/amab046
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Siepmann P, Rumlich D, Matz F, Römhild R. Attention to diversity in German CLIL classrooms: Multi-perspective research on students’ and teachers’ perceptions. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. 2021;(ahead of print). doi:10.1080/13670050.2021.1981821
LibreCat | DOI
 

2021 | Special Issue | LibreCat-ID: 25845
Diehr B, Rumlich D, eds. Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen Und Neue Chancen. Vol 50.; 2021. doi:10.2357/FLuL-2021-0001
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25847
Rumlich D, Matz F, Juchem-Grundmann C. Freies Format 2: Nachwuchs-Café (reloaded): Auf dem Weg zur Professur... In: Eisenmann M, Steinbock J, eds. Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche Durch Digitalisierung: 28. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019. Schneider Verlag Hohengehren; 2021:347-350.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26084
Mindt I, Rebekka S. Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien. In: Neiske I, Osthushenrich J, Schaper N, Trier U, Vöing N, eds. Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre. transcript; 2021:117-140. doi:10.14361/9783839456903-009
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26087
Mindt I. There. Die Verwendung von there im authentischen Englisch, im Englisch von Lernenden und in Schulbüchern. In: Bürgel C, Gévaudan P, Siepmannn D, eds. Sprachwissenschaft und Fremdsprachendidaktik: Konstruktionen und Konstruktionslernen. Vol 119. Linguistik. Stauffenburg; 2021:39-55.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17905
Kersting J, Geierhos M. Towards Aspect Extraction and Classification for Opinion Mining with Deep Sequence Networks. In: Loukanova R, ed. Natural Language Processing in Artificial Intelligence -- NLPinAI 2020. Vol 939. Studies in Computational Intelligence (SCI). Cham: Springer; 2021:163--189. doi:10.1007/978-3-030-63787-3_6
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 21825
Tönnies M, Schlieper H, eds. Gattung Und Geschlecht: Konventionen Und Transformationen Eines Paradigmas. Vol 21. Harrassowitz; 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21826
Tönnies M. The Black British Bildungsroman: Gender-specific Plot Models? In: Tönnies M, Schlieper H, eds. Gattung Und Geschlecht: Konventionen Und Transformationen Eines Paradigmas. Vol 21. culturae. Harrassowitz; 2021:235-263.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21914
Meer P, Hartmann J, Rumlich D. Folklinguistic perceptions of Global Englishes among German learners of English. European Journal of Applied Linguistics. 2021;9(1):391-416. doi:10.1515/eujal-2020-0014
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21922
Diehr B, Rumlich D. Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen und neue Chancen: Zur Einführung in den Themenschwerpunkt [koordiniert von B. Diehr & D. Rumlich]. Fremdsprachen Lehren und Lernen. 2021;50(1):3-14. doi:10.2357/FLuL-2021-0001
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21927
Rumlich D. Review of Liss Kerstin Sylvén (Ed.). (2019). Investigating content and language integrated learning. Insights from Swedish high schools. Journal of Immersion and Content-Based Language Education. 2021;9(1):150-154. doi:10.1075/jicb.20026.rum
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29244
Tönnies M, Sierz A. ‘Who’s Going to Mobilise Darkness and Silence?’ The Construction of Dystopian Spaces in Contemporary British Drama. Journal of Contemporary Drama in English. 2021;9(1):20-42.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29262
Fakha N. Promoting Critical Thinking in Literary and Cultural Studies. die hochschullehre. 2021;(7).
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29354
Mildorf J. ‘Ja, ja, so schön klingt das Schreckliche’: An Audionarratological Analysis of Andreas Ammer and FM Einheit’s Lost & Found: Das Paradies. In: Arteel I, Bernaerts L, Bluijs S, Verhulst P, eds. Tuning in to the Neo-Avantgarde: Experimental Radio Plays in the Postwar Period. 1st ed. Manchester University Press; 2021:128-149.
LibreCat
 

2021 | Book Review | LibreCat-ID: 27372
Mildorf J. Book review: Katharina Fürholzer: Das Ethos des Pathographen: Literatur- und medizinethische Dimensionen von Krankenbiographien. Heidelberg 2019. European Journal of Scandinavian Studies. 2021;51(1):180-185.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26824
Mildorf J. Auricularization and Narrative-Epistemic Stance in Louis Nowra’s Echo Point. In: Bernaerts L, Mildorf J, eds. Audionarratology: Lessons from Radio Drama. Ohio State University Press; 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29356
Bernaerts L, Mildorf J. When Sounds Make Stories: Lessons for Narrative Theory from the Study of Radio Drama. In: Bernaerts L, Mildorf J, eds. Audionarratology: Lessons from Radio Drama. 1st ed. Theory and Interpretation of Narrative. Ohio State University Press; 2021:1-13.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26816
Mildorf J, Bernaerts L, eds. Audionarratology: Lessons from Radio Drama. Ohio State University Press; 2021.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17347
Bäumer FS, Kersting J, Buff B, Geierhos M. Tag Me If You Can: Insights into the Challenges of Supporting Unrestricted P2P News Tagging. In: Audrius L, Rita B, Daina G, Vilma S, eds. Information and Software Technologies. Vol 1283. Communications in Computer and Information Science. Springer; 2020:368--382. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-030-59506-7_30
LibreCat | Files available | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20860
Strauß S, Schäfer-Althaus S. Transient Bodies, Bodies in Transition: An Introduction. In: Strauß S, Schäfer-Althaus S, eds. Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture. Heidelberg: Winter; 2020:7-22.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20861
Strauß S. Ageing (Female) Bodies and Mortality in Eighteenth-Century Poetry. In: Strauß S, Schäfer-Althaus S, eds. Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture. Heidelberg: Winter; 2020:205-226.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20862
Strauß S. Visualising Memory Loss and the Politics of Representation in Contemporary Portraiture. Journal for the Study of British Cultures. 2020;27(1):63-76.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22466
Meister D, Mindt I. Einleitung. In: Mobile Medien im Schulkontext. Vol 41. Medienbildung und Gesellschaft. Wiesbaden: Springer VS; 2020:1-6. doi:10.1007/978-3-658-29039-9
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22467
Mindt I, Kaymak Y. Digitale Elemente im Englischunterricht. In: Meister D, Mindt I, eds. Mobile Medien im Schulkontext. Vol 41. Medienbildung und Gesellschaft. Springer VS; 2020:155-174. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9_8
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22470
Schmidt R, Dietrich N, Mindt I. Viele Wege führen nach Rom - Möglichkeiten und Modelle des Inverted-Classroom-Modells aus interdisziplinärer Sicht. In: Beißwenger M, ed. Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung. ; 2020. doi:10.17185/duepublico/73330
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22472
Mindt I, Schmidt R, Beißwenger M, Dietrich N. Mit digitalen Arbeitsformen das Lernen bereichern: zur Gestaltung sinnstiftender Präsenzphasen mit dem Inverted-Classroom-Modell. In: Beißwenger M, Bulizek B, Gryl I, Schacht F, eds. Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung. Duisburg: Universitätsverlag Rhein-Ruhr; 2020:165-207. doi:10.17185/duepublico/73330
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22473
Mindt I, Schmidt R. Student engagement im Inverted Classrom. In: Brandhofer G, Buchner J, Freisleben-Teutscher C, Tengler K, eds. Tagungsband Zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020. BoD; 2020:1-16.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 22477
Mindt I. Kristin Bech and Ruth Möhlig-Falke, eds. Grammar – Discourse – Context: Grammar and Usage in Language Variation and Change. Berlin and Boston, MA: De Gruyter, 2019. 2020;31(3):247-248. doi:https://doi.org/10.33675/ANGL/2020/3/18
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21824
Tönnies M, Voigts E. Posthuman Dystopia: Animal Surrealism and Permanent Crisis in Contemporary British Theatre. Journal of Contemporary Drama in English. 2020;8(2):295-312.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21896
Rumlich D. Bilingual education in monolingual contexts: a comparative perspective. The Language Learning Journal. 2020;48(1):115-119. doi:10.1080/09571736.2019.1696879
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21915
Matz F, Rumlich D. Englischsprachige Jugendbücher innerhalb und außerhalb des Englischunterrichts – Young Adult Fiction als empirischer Gegenstand der Literaturdidaktik. In: Grünewald A, Hethey M, Struve K, eds. KONTROVERS. Literaturdidaktik Meets Literaturwissenschaft. Trier, Germany: Wissenschaftlicher Verlag Trier; 2020:159-176.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21917
Matz F, Rogge M, Rumlich D. Die mündliche Prüfung in der Sekundarstufe II: Herausforderung und Chance für die Fremdsprachendidaktik. In: Drackert A, Mainzer-Murrenhoff M, Soltyska A, Timukova A, eds. Testen Bildungssprachlicher Kompetenzen Und Akademischer Sprachkompetenzen – Zugänge Für Schule Und Hochschule. Frankfurt am Main, Germany: Lang; 2020:17-34.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 9711
Strauß S, Schäfer-Althaus S, eds. Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture. Heidelberg: Winter; 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15580
Kersting J, Geierhos M. Aspect Phrase Extraction in Sentiment Analysis with Deep Learning. In: Proceedings of the 12th International Conference on Agents and Artificial Intelligence (ICAART 2020) --  Special Session on Natural Language Processing in Artificial Intelligence (NLPinAI 2020). Setúbal, Portugal: SCITEPRESS; 2020:391--400.
LibreCat | Files available
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15582
Buff B, Kersting J, Geierhos M. Detection of Privacy Disclosure in the Medical Domain: A Survey. In: Proceedings of the 9th International Conference on Pattern Recognition Applications and Methods (ICPRAM 2020). Setúbal, Portugal: SCITEPRESS; 2020:630--637.
LibreCat | Files available
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15635
Kersting J, Geierhos M. Neural Learning for Aspect Phrase Extraction and Classification in Sentiment Analysis. In: Proceedings of the 33rd International Florida Artificial Intelligence Research Symposium (FLAIRS) Conference. North Miami Beach, FL, USA: AAAI; 2020:282--285.
LibreCat | Files available
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15256
Kersting J, Geierhos M. What Reviews in Local Online Labour Markets Reveal about the Performance of Multi-Service Providers. In: Proceedings of the 9th International Conference on Pattern Recognition Applications and Methods. Setúbal, Portugal: SCITEPRESS; 2020:263--272.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 27371 | OA
Mildorf J. Book review: Fictional Dialogue as Poiesis: Elizabeth Alsop’s Making Conversation in Modernist Fiction. Diegesis. 2020;9(2).
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26832
Mildorf J. Functions of Fictional Dialogue: Narratological and Historical Perspectives. In: Wénin A, ed. La Contribution Du Discours à La Charactérisation Des Personnages Biblique. Peeters; 2020:1-23.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26834
Mildorf J. Music and Politics in the BBC Radio Adaptation of Alan Bennett’s The Madness of George III. In: Mildorf J, Verhulst P, eds. Radio Art and Music: Culture, Aesthetics, Politics. Lexington Books; 2020:205-215.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26836
Mildorf J, Verhulst P. Radio Art and Music: An Introduction. In: Mildorf J, Verhulst P, eds. Radio Art and Music: Culture, Aesthetics, Politics. Lexington Books; 2020:1-7.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 26844
Mildorf J. Book Review: Storytelling as Narrative Practice: Ethnographic Approaches to the Tales We Tell, Elizabeth A. Falconi, Kathryn E. Graber (Eds.), Brill, Leiden (2019). Journal of Pragmatics. 2020;164:25-26. doi:10.1016/j.pragma.2020.05.004
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26828
Mildorf J. Erzähllogik und Krankheitserfahrung: Siri Hustvedts The Shaking Woman. In: Jahrbuch Literatur Und Medizin, Vol.12. Universitätsverlag Winter; 2020:107-130.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18124
Mildorf J, Verhulst P, eds. Radio Art and Music: Culture, Aesthetics, Politics. 1st ed. Lexington Books; 2020.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21897
Rumlich D. Inwiefern verbessert bilingualer Sachfachunterricht die Englischkompetenzen von Schülerinnen und Schülern? In: Doff S, Giesler T, Tödter M, eds. Die Große Frage. Trier, Germany: Wissenschaftlicher Verlag Trier; 2019:169-189.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21920
Juchem-Grundmann C, Matz F, Rumlich D. Freies Format 9: Nachwuchscafé. In: Falkenhagen C, Funk H, Reinfried M, Volkmann L, eds. Sprachen Lernen Integriert: Global, Regional, Lokal. Dokumentation Zum 27. Kongress Für Fremdsprachendidaktik Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung (DGFF). Jena, 27.-30. September 2017. Baltmannsweiler, Germany: Schneider Hohengehren; 2019:449-452.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21923
Diehr B, Becker A, Breul C, Frisch S, Kastens C, Rumlich D. Kohärenz im Englischstudium für die Primarstufe: Das Lehr-Lern-Konzept des Wuppertaler Projekts EULE. In: Hellmann K, Kreutz J, Schwichow M, Zaki K, eds. Kohärenz in Der Lehrerbildung. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden; 2019:199-213.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=1

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed