Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
472 Publications
2023 | Book Review | LibreCat-ID: 50264
Christine Schwanecke: A Narratology of Drama: Dramatic Storytelling in Theory, History, and Culture from the Renaissance to the Twenty-First Century
M. Tönnies, 34 (2023) 268–270.
LibreCat
| DOI
M. Tönnies, 34 (2023) 268–270.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46146
Persönlichkeit, Prokrastination und Prüfungsangst als Prädiktoren für Studienerfolg. Wer tritt am Semesterende zur Prüfung an?
M. Freudinger, Die Hochschullehre (n.d.).
LibreCat
| DOI
M. Freudinger, Die Hochschullehre (n.d.).
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32473
Künstliche Intelligenz fachfremd mittels Open Educational Resources unterrichten. Wie das Flipped-Classroom-Format bei der Einbettung in die Lehre der Anglistik hilft.
I. Mindt, in: D.-K. Mah, T. Cordula (Eds.), Künstliche Intelligenz Mit Offenen Lernangeboten an Hochschulen Lehren. Erfahrungen Und Erkenntnisse Aus Dem Fellowship-Programm Des KI-Campus., LibreCat University, 2022, pp. 22–36.
LibreCat
| DOI
I. Mindt, in: D.-K. Mah, T. Cordula (Eds.), Künstliche Intelligenz Mit Offenen Lernangeboten an Hochschulen Lehren. Erfahrungen Und Erkenntnisse Aus Dem Fellowship-Programm Des KI-Campus., LibreCat University, 2022, pp. 22–36.
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34453
Twenty-First Century Anxieties: Dys/Utopian Spaces and Contexts in Contemporary British Theatre
M. Tönnies, E. Voigts, The German Society for Contemporary Theatre and Drama in English, eds., Twenty-First Century Anxieties: Dys/Utopian Spaces and Contexts in Contemporary British Theatre, Walter deGruyter, Berlin, 2022.
LibreCat
M. Tönnies, E. Voigts, The German Society for Contemporary Theatre and Drama in English, eds., Twenty-First Century Anxieties: Dys/Utopian Spaces and Contexts in Contemporary British Theatre, Walter deGruyter, Berlin, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34452
Directing Pandemic Attention: Dystopian Corona Narratives and the Nation in British Media and Politics
M. Tönnies, C. Flotmann-Scholz, Anglistik: International Journal of English Studies 33 (2022) 257–272.
LibreCat
M. Tönnies, C. Flotmann-Scholz, Anglistik: International Journal of English Studies 33 (2022) 257–272.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34454
Anger, Anxiety and Hope: The Complicit Realities and Engaged/ing Communities of Contemporary Briitsh Dys/Utopian Theatre
M. Tönnies, E. Voigts, Twenty-First Century Anxieties: Dys/Utopian Spaces and Contexts in Contemporary British Theatre (CDE Studies) 32 (2022).
LibreCat
M. Tönnies, E. Voigts, Twenty-First Century Anxieties: Dys/Utopian Spaces and Contexts in Contemporary British Theatre (CDE Studies) 32 (2022).
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29355
Durch Andere sich selbst erzählen: Figuren der Selbststilisierung in autobiographischen Schriften von Alan Bennett und Candia McWilliam
J. Mildorf, in: C. Schachtner, A. Drews (Eds.), Erzählte Welt: Sinnstiftung in Zeiten kultureller und politischer Umbrüche, 1st ed., Evangelische Akademie Loccum, Loccum, 2022, pp. 167–194.
LibreCat
J. Mildorf, in: C. Schachtner, A. Drews (Eds.), Erzählte Welt: Sinnstiftung in Zeiten kultureller und politischer Umbrüche, 1st ed., Evangelische Akademie Loccum, Loccum, 2022, pp. 167–194.
2022 | Book Review | LibreCat-ID: 31598
"Elizabeth Grubgeld, Disability and Life Writing in Post-Independence Ireland", Book Review
S. Strauß, European Journal of Life Writing 11 (2022) 29–34.
LibreCat
S. Strauß, European Journal of Life Writing 11 (2022) 29–34.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33306 |
Moodle in der Hochschullehre: Struktur durch HTML-Code
A.S. Fiege, S. Pape, in: T. Krähwinkel (Ed.), #MoodleKannMehr – nicht nur im Distanzunterricht! , 1st ed., Visual Ink Publishing, 2022, pp. 76–78.
LibreCat
| Download (ext.)
A.S. Fiege, S. Pape, in: T. Krähwinkel (Ed.), #MoodleKannMehr – nicht nur im Distanzunterricht! , 1st ed., Visual Ink Publishing, 2022, pp. 76–78.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33307 |
Authentic Englishes.nrw – Developing and Using Interactive Teaching and Learning Materials on Varieties of English
S. Pape, A.S. Fiege, I. Mindt, in: D. Wawra, J. Rose (Eds.), Selected Papers from the 2021 Conference of the German Association for the Study of English, Universitätsverlag Winter, Heidelberg, n.d., pp. 15–27.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
S. Pape, A.S. Fiege, I. Mindt, in: D. Wawra, J. Rose (Eds.), Selected Papers from the 2021 Conference of the German Association for the Study of English, Universitätsverlag Winter, Heidelberg, n.d., pp. 15–27.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33543
Arzt-Patienten-Kommunikation und das Problem der Einverständniserklärung in Jeffrey Eugenides’ Roman Middlesex
J. Mildorf, in: F. Steger (Ed.), Jahrbuch Literatur Und Medizin, Universitätsverlag Winter, Heidelberg, 2022, pp. 59–76.
LibreCat
J. Mildorf, in: F. Steger (Ed.), Jahrbuch Literatur Und Medizin, Universitätsverlag Winter, Heidelberg, 2022, pp. 59–76.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33541
Charge mentale et violence domestique: une approche des récits de femmes en termes de small stories
J. Mildorf, in: S. Patron (Ed.), Récits de La Charge Mentale Des Femmes: Small Stories II, Herrmann, Paris, 2022, pp. 43–62.
LibreCat
J. Mildorf, in: S. Patron (Ed.), Récits de La Charge Mentale Des Femmes: Small Stories II, Herrmann, Paris, 2022, pp. 43–62.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33948
Exploring the importance of prior knowledge and verbal cognitive abilities for foreign language learning
D. Rumlich, in: T. Piske, A. Steinlen (Eds.), Cognition and Second Language Acquisition, Narr Francke Attempto, Tübingen, 2022, pp. 219–244.
LibreCat
D. Rumlich, in: T. Piske, A. Steinlen (Eds.), Cognition and Second Language Acquisition, Narr Francke Attempto, Tübingen, 2022, pp. 219–244.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 25831
Attitudes of German high school students toward different varieties of English
P. Meer, J. Hartmann, D. Rumlich, Applied Linguistics 43 (2022) 538–562.
LibreCat
| DOI
P. Meer, J. Hartmann, D. Rumlich, Applied Linguistics 43 (2022) 538–562.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33949
Weniger Kompetenz, mehr Resonanz. Contra Position
D. Rumlich, Fremdsprachen Lehren Und Lernen 51 (2022) 121.
LibreCat
D. Rumlich, Fremdsprachen Lehren Und Lernen 51 (2022) 121.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35503
'The Continent is Isolated‘. Britische Europavorstellungen zwischen Mythos und Wahrheit.
C. Ehland, in: P.M. Lützeler (Ed.), Die Europäische Union: Konfusion Und Vision: Interdisziplinäre Fragestellungen, Böhlau, Köln und Wien, 2022, pp. 63–79.
LibreCat
C. Ehland, in: P.M. Lützeler (Ed.), Die Europäische Union: Konfusion Und Vision: Interdisziplinäre Fragestellungen, Böhlau, Köln und Wien, 2022, pp. 63–79.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44223
Out of the Box and into the Gutter. Rethinking Space in Michael Nicoll Yahgulanaas' Haida Manga Art
Y.K. Jende, in: Artistic Practices of (Un-)Making Place, International and Interdisciplinary Conference, University of Innsbruck, 2022.
LibreCat
Y.K. Jende, in: Artistic Practices of (Un-)Making Place, International and Interdisciplinary Conference, University of Innsbruck, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33373
Introduction: English Linguistics, Learners and the Classroom
C.A. Hahn, I. Mindt, Anglistik 33 (2022) 11–14.
LibreCat
| DOI
C.A. Hahn, I. Mindt, Anglistik 33 (2022) 11–14.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50800
Nachwuchs-Café (reloaded): Standortbestimmungen
D. Rumlich, F. Matz, in: E. Wilden, L. Alfes, K.F. Cantone, D. Reimann (Eds.), Standortbestimmungen in Der Fremdsprachenforschung, Bielefeld, wbv, 2022.
LibreCat
D. Rumlich, F. Matz, in: E. Wilden, L. Alfes, K.F. Cantone, D. Reimann (Eds.), Standortbestimmungen in Der Fremdsprachenforschung, Bielefeld, wbv, 2022.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51361
Splendid Consultation: Jochen Buchsteiner reports on Brexit and Britain
C. Ehland, in: C. Berberich (Ed.), Brexit and the Migrant Voice, Routledge, London, 2022, pp. 104–121.
LibreCat
C. Ehland, in: C. Berberich (Ed.), Brexit and the Migrant Voice, Routledge, London, 2022, pp. 104–121.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24539
Constructions of a National Threat: Contextualising the Rhetorical Management of the COVID-19 Pandemic in Britain
M. Tönnies, in: P. Jacobi, A. Pankratz (Eds.), Mentalities and Materialities: Essays in Honour of Jürgen Kamm, Königshausen & Neumann, Würzburg, 2021, pp. 149–163.
LibreCat
M. Tönnies, in: P. Jacobi, A. Pankratz (Eds.), Mentalities and Materialities: Essays in Honour of Jürgen Kamm, Königshausen & Neumann, Würzburg, 2021, pp. 149–163.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Attention to diversity in German CLIL classrooms: Multi-perspective research on students’ and teachers’ perceptions
P. Siepmann, D. Rumlich, F. Matz, R. Römhild, International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (ahead of print) (2021).
LibreCat
| DOI
P. Siepmann, D. Rumlich, F. Matz, R. Römhild, International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (ahead of print) (2021).
2021 | Special Issue | LibreCat-ID: 25845
Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen und neue Chancen
B. Diehr, D. Rumlich, eds., Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen Und Neue Chancen, 2021.
LibreCat
| DOI
B. Diehr, D. Rumlich, eds., Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen Und Neue Chancen, 2021.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25847
Freies Format 2: Nachwuchs-Café (reloaded): Auf dem Weg zur Professur...
D. Rumlich, F. Matz, C. Juchem-Grundmann, in: M. Eisenmann, J. Steinbock (Eds.), Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche Durch Digitalisierung: 28. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019, Schneider Verlag Hohengehren, Baltmannsweiler, 2021, pp. 347–350.
LibreCat
D. Rumlich, F. Matz, C. Juchem-Grundmann, in: M. Eisenmann, J. Steinbock (Eds.), Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche Durch Digitalisierung: 28. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019, Schneider Verlag Hohengehren, Baltmannsweiler, 2021, pp. 347–350.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17905
Towards Aspect Extraction and Classification for Opinion Mining with Deep Sequence Networks
J. Kersting, M. Geierhos, in: R. Loukanova (Ed.), Natural Language Processing in Artificial Intelligence -- NLPinAI 2020, Springer, Cham, 2021, pp. 163--189.
LibreCat
| Files available
| DOI
J. Kersting, M. Geierhos, in: R. Loukanova (Ed.), Natural Language Processing in Artificial Intelligence -- NLPinAI 2020, Springer, Cham, 2021, pp. 163--189.
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 21825
Gattung und Geschlecht: Konventionen und Transformationen eines Paradigmas
M. Tönnies, H. Schlieper, eds., Gattung Und Geschlecht: Konventionen Und Transformationen Eines Paradigmas, Harrassowitz, 2021.
LibreCat
M. Tönnies, H. Schlieper, eds., Gattung Und Geschlecht: Konventionen Und Transformationen Eines Paradigmas, Harrassowitz, 2021.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21826
The Black British Bildungsroman: Gender-specific Plot Models?
M. Tönnies, in: M. Tönnies, H. Schlieper (Eds.), Gattung Und Geschlecht: Konventionen Und Transformationen Eines Paradigmas, Harrassowitz, 2021, pp. 235-263.
LibreCat
M. Tönnies, in: M. Tönnies, H. Schlieper (Eds.), Gattung Und Geschlecht: Konventionen Und Transformationen Eines Paradigmas, Harrassowitz, 2021, pp. 235-263.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21922
Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen und neue Chancen: Zur Einführung in den Themenschwerpunkt [koordiniert von B. Diehr & D. Rumlich]
B. Diehr, D. Rumlich, Fremdsprachen Lehren Und Lernen 50 (2021) 3–14.
LibreCat
| DOI
B. Diehr, D. Rumlich, Fremdsprachen Lehren Und Lernen 50 (2021) 3–14.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21927
Review of Liss Kerstin Sylvén (Ed.). (2019). Investigating content and language integrated learning. Insights from Swedish high schools
D. Rumlich, Journal of Immersion and Content-Based Language Education 9 (2021) 150–154.
LibreCat
| DOI
D. Rumlich, Journal of Immersion and Content-Based Language Education 9 (2021) 150–154.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26087
"There". Die Verwendung von "there" im authentischen Englisch, im Englisch von Lernenden und in Schulbüchern
I. Mindt, in: C. Bürgel, P. Gévaudan, D. Siepmannn (Eds.), Sprachwissenschaft und Fremdsprachendidaktik: Konstruktionen und Konstruktionslernen, Stauffenburg, Tübingen, 2021, pp. 39–55.
LibreCat
I. Mindt, in: C. Bürgel, P. Gévaudan, D. Siepmannn (Eds.), Sprachwissenschaft und Fremdsprachendidaktik: Konstruktionen und Konstruktionslernen, Stauffenburg, Tübingen, 2021, pp. 39–55.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26084
Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien
I. Mindt, S. Rebekka, in: I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, N. Vöing (Eds.), Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre., transcript, 2021, pp. 117–140.
LibreCat
| DOI
I. Mindt, S. Rebekka, in: I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, N. Vöing (Eds.), Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre., transcript, 2021, pp. 117–140.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29244
‘Who’s Going to Mobilise Darkness and Silence?’ The Construction of Dystopian Spaces in Contemporary British Drama
M. Tönnies, A. Sierz, Journal of Contemporary Drama in English 9 (2021) 20–42.
LibreCat
M. Tönnies, A. Sierz, Journal of Contemporary Drama in English 9 (2021) 20–42.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29262
Promoting Critical Thinking in Literary and Cultural Studies
N. Fakha, Die Hochschullehre (2021).
LibreCat
N. Fakha, Die Hochschullehre (2021).
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29354
‘Ja, ja, so schön klingt das Schreckliche’: An Audionarratological Analysis of Andreas Ammer and FM Einheit’s Lost & Found: Das Paradies
J. Mildorf, in: I. Arteel, L. Bernaerts, S. Bluijs, P. Verhulst (Eds.), Tuning in to the Neo-Avantgarde: Experimental Radio Plays in the Postwar Period, 1st ed., Manchester University Press, Manchester, 2021, pp. 128–149.
LibreCat
J. Mildorf, in: I. Arteel, L. Bernaerts, S. Bluijs, P. Verhulst (Eds.), Tuning in to the Neo-Avantgarde: Experimental Radio Plays in the Postwar Period, 1st ed., Manchester University Press, Manchester, 2021, pp. 128–149.
2021 | Book Review | LibreCat-ID: 27372
Book review: Katharina Fürholzer: Das Ethos des Pathographen: Literatur- und medizinethische Dimensionen von Krankenbiographien. Heidelberg 2019.
J. Mildorf, European Journal of Scandinavian Studies 51 (2021) 180–185.
LibreCat
J. Mildorf, European Journal of Scandinavian Studies 51 (2021) 180–185.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26824
Auricularization and Narrative-Epistemic Stance in Louis Nowra’s Echo Point
J. Mildorf, in: L. Bernaerts, J. Mildorf (Eds.), Audionarratology: Lessons from Radio Drama, Ohio State University Press, Columbus, OH, 2021.
LibreCat
J. Mildorf, in: L. Bernaerts, J. Mildorf (Eds.), Audionarratology: Lessons from Radio Drama, Ohio State University Press, Columbus, OH, 2021.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29356
When Sounds Make Stories: Lessons for Narrative Theory from the Study of Radio Drama
L. Bernaerts, J. Mildorf, in: L. Bernaerts, J. Mildorf (Eds.), Audionarratology: Lessons from Radio Drama, 1st ed., Ohio State University Press, Columbus, 2021, pp. 1–13.
LibreCat
L. Bernaerts, J. Mildorf, in: L. Bernaerts, J. Mildorf (Eds.), Audionarratology: Lessons from Radio Drama, 1st ed., Ohio State University Press, Columbus, 2021, pp. 1–13.
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26816
Audionarratology: Lessons from Radio Drama
J. Mildorf, L. Bernaerts, eds., Audionarratology: Lessons from Radio Drama, Ohio State University Press, Columbus, 2021.
LibreCat
J. Mildorf, L. Bernaerts, eds., Audionarratology: Lessons from Radio Drama, Ohio State University Press, Columbus, 2021.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21914
Folklinguistic perceptions of Global Englishes among German learners of English
P. Meer, J. Hartmann, D. Rumlich, European Journal of Applied Linguistics 9 (2021) 391–416.
LibreCat
| DOI
P. Meer, J. Hartmann, D. Rumlich, European Journal of Applied Linguistics 9 (2021) 391–416.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44222
Crossraods of Collective Memory. Canadian Memoir at the Junction of lieux and nœuds de mémoire.
Y.K. Jende, in: The Place of Memory and the Memory of Place, International Conference, London Centre of Interdisciplinary Research, London, 2021.
LibreCat
Y.K. Jende, in: The Place of Memory and the Memory of Place, International Conference, London Centre of Interdisciplinary Research, London, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44221
Truth Be Told, ... or Not? Reality and Perspective in New Sincerity Memoir.
Y.K. Jende, in: Bridges and Barriers: Perspectives of Progress and Preservation, Interdisciplinary and International Conference, Paderborn University, 2021.
LibreCat
Y.K. Jende, in: Bridges and Barriers: Perspectives of Progress and Preservation, Interdisciplinary and International Conference, Paderborn University, 2021.
2021 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 44263
Bridges and Barriers, Interdisziplinäre studentische Konferenz
F. Behler, Y.K. Jende, L.-M. Büsken, C. Rasmussen, eds., Bridges and Barriers, Interdisziplinäre Studentische Konferenz, 2021.
LibreCat
F. Behler, Y.K. Jende, L.-M. Büsken, C. Rasmussen, eds., Bridges and Barriers, Interdisziplinäre Studentische Konferenz, 2021.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32488 |
Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien
R. Schmidt, I. Mindt, in: I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, N. Vöing (Eds.), Hochschule Auf Abstand. Ein Multiperspektivischer Zugang Zur Digitalen Lehre , transcript Verlag, Bielefeld, Germany, 2021, pp. 117–140.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
R. Schmidt, I. Mindt, in: I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, N. Vöing (Eds.), Hochschule Auf Abstand. Ein Multiperspektivischer Zugang Zur Digitalen Lehre , transcript Verlag, Bielefeld, Germany, 2021, pp. 117–140.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17347
Tag Me If You Can: Insights into the Challenges of Supporting Unrestricted P2P News Tagging
F.S. Bäumer, J. Kersting, B. Buff, M. Geierhos, in: L. Audrius, B. Rita, G. Daina, S. Vilma (Eds.), Information and Software Technologies, Springer, 2020, pp. 368--382.
LibreCat
| Files available
| DOI
F.S. Bäumer, J. Kersting, B. Buff, M. Geierhos, in: L. Audrius, B. Rita, G. Daina, S. Vilma (Eds.), Information and Software Technologies, Springer, 2020, pp. 368--382.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20860
Transient Bodies, Bodies in Transition: An Introduction
S. Strauß, S. Schäfer-Althaus, in: S. Strauß, S. Schäfer-Althaus (Eds.), Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture, Winter, Heidelberg, 2020, pp. 7–22.
LibreCat
S. Strauß, S. Schäfer-Althaus, in: S. Strauß, S. Schäfer-Althaus (Eds.), Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture, Winter, Heidelberg, 2020, pp. 7–22.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20861
Ageing (Female) Bodies and Mortality in Eighteenth-Century Poetry
S. Strauß, in: S. Strauß, S. Schäfer-Althaus (Eds.), Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture, Winter, Heidelberg, 2020, pp. 205–226.
LibreCat
S. Strauß, in: S. Strauß, S. Schäfer-Althaus (Eds.), Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture, Winter, Heidelberg, 2020, pp. 205–226.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20862
Visualising Memory Loss and the Politics of Representation in Contemporary Portraiture
S. Strauß, Journal for the Study of British Cultures 27 (2020) 63–76.
LibreCat
S. Strauß, Journal for the Study of British Cultures 27 (2020) 63–76.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22466
Einleitung
D. Meister, I. Mindt, in: Mobile Medien im Schulkontext, Springer VS, Wiesbaden, 2020, pp. 1–6.
LibreCat
| DOI
D. Meister, I. Mindt, in: Mobile Medien im Schulkontext, Springer VS, Wiesbaden, 2020, pp. 1–6.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22467
Digitale Elemente im Englischunterricht
I. Mindt, Y. Kaymak, in: D. Meister, I. Mindt (Eds.), Mobile Medien im Schulkontext, Springer VS, Wiesbaden, 2020, pp. 155–174.
LibreCat
| DOI
I. Mindt, Y. Kaymak, in: D. Meister, I. Mindt (Eds.), Mobile Medien im Schulkontext, Springer VS, Wiesbaden, 2020, pp. 155–174.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22470
Viele Wege führen nach Rom - Möglichkeiten und Modelle des Inverted-Classroom-Modells aus interdisziplinärer Sicht
R. Schmidt, N. Dietrich, I. Mindt, in: M. Beißwenger (Ed.), Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung, 2020.
LibreCat
| DOI
R. Schmidt, N. Dietrich, I. Mindt, in: M. Beißwenger (Ed.), Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung, 2020.